20.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️ چرا در ایام سقیفه به غدیر استناد نشد؟
🔸 برگرفته از جلسات "نقش حضرت زهرا سلام الله علیها در استمرار رسالت الهی"
بدعت تراویح.pdf
7.89M
📒مقاله کلامی | بدعت تراويح، به اعتراف بزرگان اهل سنت + تصاوير كتاب
⬅️ به مناسبت ماه مبارک رمضان و دفاع از مکتب تشیع و جلوگیری از بدعت.
🔰آیا میدانید نماز تراویح یکی از بدعتهایی است که بسیاری از بزرگان اهل سنت هم به بدعت بودن آن اعتراف کردهاند؟!
✅ آنچه در این مقاله میخوانید🔻
🔸الف) روايات تراويح در منابع اهل سنت
🔸ب) اعتراف علمای اهل سنت در بدعت تراويح
🔸ج) چه كسانی زمان خلفاء درنماز تراويح شركت نمیكردهاند؟
🔸د) از نظر فقهای اهل سنت نماز تراويح فرادی ترجيح دارد يا با جماعت؟
🔸هـ) آيا اميرالمومنین علیهالسلام از بدعت تراويح جلوگيری كرده است؟ آيا روايات جواز تراويح در منابع شيعه وجود دارد؟
5.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌کلیپ ازدواج عایشه شش ساله با پیامبر اکرم
دروغ های سقیفه ای ها
📆در شب ۱۷ ماه رمضان در سال ۵۸ ه در مدینه، عایشه دختر ابوبکر به دست معاویه کشته شد و به سزاى اعمالش رسید.
📖فیض العلام: ص 36. نفائح العلام: ص 275. مستدرک سفینه البحار: ج 5 ص 214 215 (سال 58 و 68 ه)
دو قول دیگر در این باره ۲۹ رجب و آخر ذى الحجه است.
📌در کتاب تاریخ حبیب السیر (از کتابهای اهل سنت) به نقل از تاریخ «حافظ ابرو» از علمای اهل سنت در مورد قتل عایشه توسط معاویه چنین نقل میکند:
در تاریخ حافظ ابرو از ربیع الابرار و کامل السفینه منقول است که در شهور سنه سته و خمسین که معاویۀ بن ابیسفیان جهت بیعت یزید به مدینه رفته، حسین بن علی المرتضی و عبدالله بن عمر و عبدالرحمن ابنابیبکر و عبدالله بن زبیر رضی الله عنهم را برنجانید، صدیقه رضی الله عنها زبان ملامت و اعتراف بر وی بگشاد و معاویه در خانه خویش چاهی کنده سر آن را به خاشاک پوشید و کرسی آبنوس بر زیر آن نهاد آنگاه صدیقه را جهت ضیافت طلب داشت و بر آن کرسی نشاند تا در چاه افتاد و معاویه سر چاه را بآهک مضبوط کرده از مدینه به مکه رفت.
📚حسینی خواندمیر، غیاثالدین بن همامالدین، تاریخ حبیب السیر، ج۱، ص۴۲۵، انتشارت خیام، بی جا، بی تا.
تاریخ ابن عساکر میگوید عمر لعنت الله علیه ابوبکر ملعون را با متکا خفه کرد
کودتا گران سقیفه
مانند کودتاگران عصر ما که به بچههای خودشان هم رحم نمیکنند سنگ دل بوده وهستند
آیا می دانید دو زنی که علیه پیامبر صلی الله علیه و اله هم پیمان شدند چه کسانی بودند ؟
خداوند متعال در ابتدای سوره تحریم می فرماید :
إِن تَتُوبَا إِلَى الله فَقَدْ صَغَتْ قُلُوبُکُمَا وَإِن تَظَاهَرَا عَلَیْهِ فَإِنَّ الله هُوَ مَوْلَاهُ وَجِبْرِیلُ وَصَالِحُ الْمُؤْمِنِینَ وَالْمَلَائِکَهُ بَعْدَ ذَلِکَ ظَهِیرٌ *
عَسَى رَبُّهُ إِن طَلَّقَکُنَّ أَن یُبْدِلَهُ أَزْوَاجًا خَیْرًا مِّنکُنَّ مُسْلِمَاتٍ مُّؤْمِنَاتٍ قَانِتَاتٍ تَائِبَاتٍ عَابِدَاتٍ سَائِحَاتٍ ثَیِّبَاتٍ وَأَبْکَارًا
اگر [شما دو زن] به درگاه خدا توبه كنيد [بهتر است]، واقعاً دلهايتان انحراف پيدا كرده است. و اگر عليه او به يكديگر كمك كنيد، در حقيقت، خدا خود سرپرست اوست، و جبرئيل و صالح مؤمنان [نيز ياور اويند] و گذشته از اين، فرشتگان [هم ]پشتيبان [او] خواهند بود.
اگر پيامبر، شما را طلاق گويد، اميد است پروردگارش همسرانى بهتر از شما: مسلمان، مؤمن، فرمانبر، توبه كار، عابد، روزهدار، بيوه و دوشيزه به او عوض دهد.
در صحیح بخاری معتبرترین کتاب حدیثی اهل تسنن چند روایت در این باره امده است که عمربن خطاب خلیفه دوم اهل تسنن دو زن مورد نظر ایه مبارکه را که به رسول الله صلی الله علیه و اله خیانت کردند ، را معرفی می کند .
🔰4913 - حَدَّثَنَا عَبْدُ العَزِيزِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ، حَدَّثَنَا سُلَيْمَانُ بْنُ بِلاَلٍ، عَنْ يَحْيَى، عَنْ عُبَيْدِ بْنِ حُنَيْنٍ، أَنَّهُ سَمِعَ ابْنَ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا، يُحَدِّثُ أَنَّهُ قَالَ: مَكَثْتُ سَنَةً أُرِيدُ أَنْ أَسْأَلَ عُمَرَ بْنَ الخَطَّابِ عَنْ آيَةٍ، فَمَا أَسْتَطِيعُ أَنْ أَسْأَلَهُ هَيْبَةً لَهُ، حَتَّى خَرَجَ حَاجًّا فَخَرَجْتُ مَعَهُ، فَلَمَّا رَجَعْنَا وَكُنَّا بِبَعْضِ الطَّرِيقِ عَدَلَ إِلَى الأَرَاكِ لِحَاجَةٍ -[157]- لَهُ، قَالَ: فَوَقَفْتُ لَهُ حَتَّى فَرَغَ ثُمَّ سِرْتُ مَعَهُ، فَقُلْتُ: يَا أَمِيرَ المُؤْمِنِينَ مَنِ اللَّتَانِ تَظَاهَرَتَا عَلَى النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مِنْ أَزْوَاجِهِ؟ فَقَالَ: تِلْكَ حَفْصَةُ وَعَائِشَةُ، قَالَ: فَقُلْتُ: وَاللَّهِ إِنْ كُنْتُ لَأُرِيدُ أَنْ أَسْأَلَكَ عَنْ هَذَا مُنْذُ سَنَةٍ، فَمَا أَسْتَطِيعُ هَيْبَةً لَكَ،
🔰 ابن عباس مىگوید: یک سال منتظر ماندم تا شاید بتوانم از عمر در باره یک آیه قرآن چیزى بپرسم؛ ولى نتوانستم؛ چون ترس از عمر اجازه نمىداد.
تا اینکه قصد سفر حج کرد، من نیز با او همراه شدم، هنگام بازگشت، در میان راه براى قضاى حاجت به طرف محل پر درختى رفت، من ایستادم تا او فارغ شد، به او ملحق شدم و گفتم: اى امیر مؤمنان! آن دو زنى که از بین زنان رسول خدا براى مقابله با آن حضرت پشت به پشت هم دادند (هم پیمان شدند) چه کسانى بودند؟
عمر گفت: آن دو حفصه و عائشه هستند.
گفتم: قسم به خدا یک سال است که مىخواستم این سؤال را از تو بپرسم؛ اما ترس از تو اجازه نمىداد.
📘نام کتاب : صحيح البخاري نویسنده : البخاري جلد : 6 صفحه : 156
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به مولا امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام فرمودند:
ای ابا الحسن همانا شرف "ام المومنین" برای زنان من باقی است تا زمانی که اطاعت خدا را کنند.
پس هرکدام از آنها که خدا را به واسطه خروج بر تو عصیان کرد، او را طلاق بده و از شرافت ام المؤمنین بودن ساقط کن.
یعنی امیرالمومنین علی علیه السلام ملاک است که زنان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله حق هستن یا نه ام المؤمنین هستن یا نه
📖کمال الدین و تمام النعمة، صفحه ۴۱۹
آیا سب و لعن عایشه و حفصه جایز است ؟
اهل تسنن تعصب عجیبی روی عایشه دارند و اعتقاد دارند هر کسی به عایشه توهین کند کافر است و ریختن خونش حلال است!
حال ببینیم عثمان چه توهین هایی به عایشه و حفصه کرده است :
نماز برپا شد و عثمان جلو رفته و تکبير گفت ؛ در اين هنگام زني از حجره خويش ايستاده و گفت : اي مردم بشنويد و سپس در مورد رسول خدا ’ سخن گفته و گفت اوامر رسول خدا ’ را ترک کرديد و با وي مخالفت کرديد و...سپس سکوت کرد ؛ سپس ديگري ايستاده و همين سخنان را گفت ؛ و آن دو زن عائشه و حفصه بودند ؛
وقتي که عثمان سلام نماز را داد گفت : اين دو زن فتنه گر مردم را در نماز به فتنه انداختند و اگر از اين کار دست برندارند هر دشنامي که به ذهنم برسد به ايشان خواهم داد !!!
... قَالَ: ثُمَّ أُقِيمَتِ الصَّلَاةُ، فَتَقَدَّمَ عُثْمَانُ فَصَلَّى،
فَلَمَّا كَبَّرَ قَامَتِ امْرَأَةٌ مِنْ حُجْرَتِهَا فَقَالَتْ:
أَيُّهَا النَّاسُ - اسْمَعُوا،
قَالَ: ثُمَّ تَكَلَّمَتْ فَذَكَرَتْ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَمَا بَعَثَهُ اللَّهُ بِهِ،
ثُمَّ قَالَتْ: تَرَكْتُمْ أَمْرَ اللَّهِ وَخَالَفْتُمْ رَسُولَهُ - أَوْ نَحْوَ هَذَا - ثُمَّ صَمَتَتْ فَتَكَلَّمَتْ أُخْرَى مِثْلَ ذَلِكَ، فَإِذَا هِيَ عَائِشَةُ وَحَفْصَةُ
قَالَ: فَلَمَّا سَلَّمَ عُثْمَانُ أَقْبَلَ عَلَى النَّاسِ، فَقَالَ:
إِنَّ هَاتَانِ الْفَتَّانَتَانِ فَتَنَتَا النَّاسَ فِي صَلَاتِهِمْ، وَإِلَّا تَنْتَهِيَا أَوْ لَأَسُبَّنَّكُمَا مَا حَلَّ لِيَ السِّبَابُ، وَإِنِّي لَأَصْلِكُمَا لَعَالِمٌ
📖المصنف: ج 11 ص 355
عائشه، به خواهران خود دستور میداد به مردان غریبه شیر بدهند:
👈علماى اهل سنت نوشتهاند که عائشه مردان غریبهاى را که آنها دوست داشتند بر او وارد شوند، پیش خواهران و یا دختران برادر و یا خواهر خود مىفرستاد تا آن مرد غریبه از آنها شیر بخورند و با عائشه از این طریق محرم شوند .
محمد ناصر الدین البانى در صحیح سنن أبى داود مىنویسد:
فبذلک کانت عائشة رضی الله عنها تأمر بناتِ أخواتها وبناتِ إخوتها أن یرضعن مَنْ أحَبَتْ عائشة أن یراها ویدخل علیها- وإن کان کبیراً- خمس رضعات، ثم یدخل علیها.
بر اساس این روایت، عائشه به دختران خواهر و دختران برادرش دستور مىداد به مردانى که عائشه دوست داشت، آن مردان وى را ببیند و بر او وارد شوند؛ پنج بار شیر بدهند؛ اگر چه آن مردان بزرگسال بودند .
سپس در ادامه مىگوید:
قلت: إسناده صحیح على شرط البخاری، وصححه الحافظ، ومن قبله ابن الجارود
من مىگویم که این روایت سندش بنابر شرایط بخارى، صحیح است و حافظ ابن حجر و قبل از او ابن جارود این روایت را تصحیح کردهاند.
📚صحیح سنن أبی داود، ج6، ص302