eitaa logo
شبکه طراحی راهبردی سحاب
226 دنبال‌کننده
652 عکس
87 ویدیو
205 فایل
شبکه طراحی راهبردی سحاب; پیشران نوپاهای اجتماعی #اگوباتور #Eggubator
مشاهده در ایتا
دانلود
08_baste_bandi_ti_bag_93494.pdf
598.7K
طرح بسته بندی تی بگ گیاهان دارویی بنیاد ملی نخبگان 🆔 @sahab_link
راز 20 سال پیشتازی فنلاند در آموزش و پرورش (قسمت اول) ✍دکتر علی حسيني خواه * هیات علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه خوارزمی و عضو هیات مدیره انجمن مطالعات برنامه درسی ایران آیا شادی نمی تواند هدف آموزش باشد؟ فنلاند به مدت دو دهه، حائز رتبه نخست جهان در تعلیم و تربیت است. چه رازی در پس این موفقیت نهفته است؟ پاسخ آن، معجزه فنلاندی است؛ یعنی به تأخیر انداختن آموزش های رسمی و توجه ویژه به بازی و شادی و تحرک بدنی در مهد و مدرسه. در فنلاند و در سطح پیش دبستان یعنی قبل از 7 سالگی، هیچگونه آموزش رسمی (خواندن و نوشتن و حساب کردن) وجود ندارد و تاکید بر بازی های خلاق، فعالیت های بدنی و ارتباطات اجتماعی است. به گونه ای که روزانه حداقل 90 دقیقه صرف بازی و فعالیت های بدنی در حیاط مهد و کودکستان می شود. بر اساس تجربه زیسته نگارنده و به قول فنلاندی ها: ما برای آموزش دادن به کودکان و نوجوانان، عجله نداریم. شایان توجه است، فنلاندی ها آموزش رسمی (دوره ابتدایی) را هم به نرمی و به آهستگی شروع می کنند؛ فنلاند دارای کوتاه ترین روزهای مدرسه در میان همه کشورهای جهان است. هفته مدرسه در مدارس ابتدایی فنلاند، 18 تا 20 ساعت است. جان کلام این است که نظام آموزشی فنلاند در سطح پیش دبستان و دبستان بدنبال آزمون و آموزش های رسمی نیست؛ ایجاد بسترهای تربیتی و اطمینان از شاداب بودن کودکان و تربیت انسان های سالم، خلاق، کارآفرین، اجتماعی و مسئولیت پذیر، اهداف ملی تعلیم و تربیت فنلاند است. 🆔 @sahab_link
راز 20 سال پیشتازی فنلاند در آموزش و پرورش (قسمت سوم) ✍دکتر علی حسيني خواه * هیات علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه خوارزمی و عضو هیات مدیره انجمن مطالعات برنامه درسی ایران آیا مدرسه شاد، واقعیت است یا رؤیا؟ از پژوهش جهانی یونسکو با موضوع مدرسه شاد 5 عامل اساسی استخراج شده که بیشترین تأثیر را بر شاداب سازی مدرسه و دانش آموزان دارد: 1) داشتن ارتباطات و دوستان نزدیک در اجتماع مدرسه؛ 2) وجود فضای آموزشی صمیمانه و دوستانه؛ 3) ایجاد شرایط برای آزادی و خلاقیت و مشارکت یادگیرنده؛ 4) ایجاد بستر برای کار گروهی و روحیه همکاری؛ 5) داشتن معلمان مهربان و متین، خوش برخورد و خوش بین. از باب مثال، مدارس ژاپن اغلب چنین پاسخی به پرسشگر یونسکو دادند که مدرسه شاد، محیطی است لبریز از لبخند و خوش و بش روزانه و احترام متقابل؛ مدارس چین پاسخ دادند که مدرسه شاد، جایی است که دانش آموزان آزادی کافی دارند و تحت فشار و استرس امتحانات نیستند؛ پاسخ مدارس کره جنوبی این بوده: مدرسه شاد مکانی است که به یادگیرندگان اجازه رؤیاپروری و خیال پردازی می دهد و عاری از رفتارهای پرخاشگرانه است؛ مدارس روسیه هم اینگونه جوابی دادند که در مدرسه شاد، نظم و انظباط و رفتارهای سنجیده حاکم است. در این پژوهش، همچنین 5 عامل بازدارنده هم شناسایی شده که مدرسه را ناشاد می سازد: 1) وجود خشونت و ناامنی در محیط مدرسه؛ 2) تحمیل ساعات بلند درسی و تکالیف زیاد بر دانش آموزان و استرس ناشی از امتحان و نمره؛ 3) وجود جو یادگیری رقابتی و مسموم در مدرسه؛ 4) وجود معلمان با ویژگی های منفی ازجمله بداخلاقی، بدبینی، سختگیری، نامهربانی، بی عدالتی و محافظه کاری؛ 5) وجود روابط و رفتارهای نامثبت در مدرسه ازجمله خودخواهی و بی توجهی.  وجود این عوامل در مدرسه موجب ایجاد حس ترس و تنهایی، بی اعتمادی، سلب اعتماد به نفس، تنش و استرس، و کاهش علاقه و میزان یادگیری در دانش آموزان می شود. از مجموع صحبت ها، می توان چنین نتیجه گرفت که مدرسه شاد، مدرسه واقع نگری است که به جای آرزوهای بزرگسالانه و نگاه به آینده دور و نامحتمل، تأکیدش بر زمان حال و رویاهای کودکانه است؛ و مدرسه کل نگری است که به جای رشد تونلی و طولی کودک (آموزش کودک در یک مسیر باریک و با تأکید بر یک هدف ویژه و یک بعد خاص از رشد)، رشد عرضی و همه جانبه را رسالت خود قرار دهد و به قول اشتاینر (بنیانگذار مدارس والدورف): خاک مدرسه را برای همه جنبه های رشد از جمله روانی- عاطفی (قلب)؛ ذهنی-عقلانی (مغز)؛ و بدنی-حرکتی (تن) غنی می سازد. در پایان بیایید این شعار را سر دهیم که: کودکان شاد، بهتر می آموزند. 🆔 @sahab_link
راز 20 سال پیشتازی فنلاند در آموزش و پرورش (قسمت دوم) ✍دکتر علی حسيني خواه * هیات علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه خوارزمی و عضو هیات مدیره انجمن مطالعات برنامه درسی ایران آيا شادی مخل یادگیری است؟ خانم نل نادينگز فيلسوف تربيتي پرآوازه جهان، در کتاب جديد خود تحت عنوان "شادي و تعليم و تربيت" مقدمه را با اين پرسش آغاز مي کند: چرا تعداد بسيار زيادي از انسان هاي تيزهوش و خلاق که جماعت سرشناس شان، بر جهان و پیشرفت های آن تاثیر گذار بودند، از مدرسه متنفر و فراری بودند؟ در پاسخ مي گويد: چرا با وجود نظاره کردن اين مصيبت اثبات شده (تنفر کودکان نخبه از مدرسه)، باز اصرار مي کنيم که اين بدبختي را با اين عذر و بهانه قديمي توجيه کنيم که "اي شاگرد من، تو روزي به خاطر اين سخت گيري ها، از من قدرداني خواهي کرد". هنگامی که این جمله نادینگز را می خواندم، یک لحظه تصور کردم که خانم نادینگز راجع به فرهنگ حاکم بر مدارس ما (ایران) صحبت می کند. نادينگنر در ادامه و در پاسخ به والدين و معلمان سخت گيرمي گويد که موفقيت هاي آتي کودکان در زندگي شخصي و شغلي، مديون سختی دیدن و بدبختي کشيدن بچه ها در خانه و مدرسه نيست. در اکثر فرهنگ ها (به غلط) این را ارزش می دانند که کودکان را عادت مي دهند شادي و خوشحالي را به وقت ديگر موکول کنند و آن را به تأخير بيندازند؛ نادينگز بيان مي کند که بر اساس تجربه بيش از پنجاه سال تدريس و مادري، متوجه شدم که همه کودکان (حتي بزرگسالان) زماني که شادند، بهترين عملکرد را در يادگيري دارند. البته اقرار مي کند که شيوه هاي برخورد و تدريس سخت گيرانه و ناملايم نيز مي تواند منجر به پيشرفت تحصيلي شود؛ اما اين گونه پيشرفت، مبتني بر تمرين و تکرار بي رحمانه و در نتيجه حفظ کردن و يادگيري طوطي وار است و می تواند ماندگار نباشد. برخي نیز معتقدند که ايجاد محيط شاد براي کودکان و آزاد گذاشتن آنها، منجر به ايجاد چالش و کشمکش و ستيز در مدرسه مي شود؛ به قول نادينگز، چالش و کشمکش نيز بخشي از زندگي و يادگيري است و لازمه پرسشگري و راه رسيدن به دانش و شايستگي است. یک روایت تربیتی از جان لنون: خواننده و ترانه ساز انگليسي و بنيان گذار موفق ترين گروه موسيقي پاپ در جهان (گروه بيتلز). به نقل از لنون: هنگامي که يک کودک 5 ساله بودم، مادرم هميشه به من مي گفت که شادي، راز گشايش زندگي است. زماني که به مدرسه رفتم، آنها در برگه از من پرسيدند وقتي که بزرگ شدي مي خواهي چه کاره شوي؟ من نوشتم: مي خواهم شاد باشم. آنها مسخره ام کردند و به من گفتند که شما سئوال را نفهميدي. من در جواب شان گفتم: شما هم زندگي نمی کنید. 🆔 @sahab_link
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش بر مبنای انتخاب دانش آموزان راه خودت را برو ...🌱 ➕نگاهی به روش نوین مدارس سامرهیل بریتانیا بر مبنای فلسفه تربیتی الکساندر سادرلند نیل 🆔 @sahab_link
(Gamification) استفاده از اندیشه بازی سازی (Game design thinking) و استفاده از مکانیزم ها ، تکنیک ها و المانهای بازی ، بویژه بازی های کامپیوتری ، در بستر های دیگر ( بجز بستر بازی) برای ایجاد شادی و افزایش اشتیاق کاربرن ،حل مسایل ، بهبود فرآیند ها و یادگیری در آن بستر ها می باشد. 🆔 @sahab_link
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدایا, به قلب شکسته مادران شهدا در فراغ گل هایشان, فرزندان ما را در راه نصرت دینت , محکم و استوار کن ... 🆔 @sahab_link
لبیک اللهم لبیک ... جشن رهایی از اسارت نفس وشکوفایی ایمان و یقین عیدسرسپردگی وبندگی عیدنزدیک شدن دلها به خدا برهمه شماخوبان مبارک باد 🆔 @sahab_link
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😔در بازدید وزیر از مدرسه‌ای در جنوب تهران - بطحایی: میاید بازی کنیم؟ + بچه‌ها: بله - بطحایی: اما می‌بازید + یکی از دانش‌آموزان: «ما که همه چیز رو باختیم اینم روش»! 🆔 @sahab_link
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😔در بازدید وزیر از مدرسه‌ای در جنوب تهران - بطحایی: میاید بازی کنیم؟ + بچه‌ها: بله - بطحایی: اما می‌بازید + یکی از دانش‌آموزان: «ما که همه چیز رو باختیم اینم روش»! 🆔 @sahab_link
بالاخره گروه مشاوره تغذیه مون راه اندازی شد.😍 پیشنهاد می کنم حتما عضو بشید. اتفاقات خیلی خوبی قراره در این گروه رقم بخوره.😇 👇👇👇👇👇👇 https://t.me/joinchat/AljvKUkntEBWhH0vBF2QeQ
✨ستاره های #شهر را در هر جایی که هستید دریابید... #مسجد_محوری 🆔 @sahab_link
مسجد تراز انقلاب, با محوریت امام جماعت فرهیخته و انقلابی , متولیان جهادی و تشکیلات ولایی; شش کارکرد کلان را در جامعه ایمانی_انقلابی مرتبط (خانواده های هدف و محله محور) دنبال خواهد کرد: 1. ((گفتمان سازی)) و معرفت بخشی اسلام ناب انقلابی 2. ((معنویت افزایی)), خودسازی و تعالی فکری 3. حرکت آفرینی, ((جریان سازی)) و عملگرایی اجتماعی_سیاسی_اقتصادی 4. ((شبکه سازی)) مردمی در حل مشکلات فردی و جمعی 5. فعال در ((تقويت جبهه حق))، مقوم جريان انقلاب و نقش پذير در حرکتهاى اجتماعى عدالت طلبانه 6. نمونه سازی و الهام بخشی تمدنی در ((سبک زندگی)) ایرانی _اسلامی [مبتنی بر اندیشه های امامین انقلاب] eitaa.com/sahab_link
عدم تحوّل، یعنی عدم پرداختنِ فقه به خود مسأله‌ی فقاهت. 🔵 برای استنباط آن چیزی است که ما اسمش را فقه میگذاریم. همان چیزی است که تا این درس را نخوانید، یاد نمیگیرید که چگونه باید از کتاب و سنّت استنباط کرد. . 🔴خودِ این هم به پیشرفت احتیاج دارد. این‌که چیز کاملی نیست؛ بلکه متکامل است. 🔷نمیشود ادعا کرد که ما امروز دیگر به اوج قلّه‌ی فقاهت رسیده‌ایم و این شیوه، دیگر بهتر از این نخواهد شد. نه؛ از کجا معلوم است؟ 1__«» - ملّای به آن عظمت - فقاهت داشت. فتاوای ایشان را در یک مسأله‌ی فقهی ببینید! امروز، کدام مجتهد حاضر است آن گونه بحث کند؟ آن فتاوا، ساده و سطحی است. مجتهدِ امروز، هرگز راضی نمیشود آن طور کار کند و استنباط نماید. فقاهت، در دوره‌های متعدّدی تکامل پیدا کرده است. انسان، همین‌طور که به تاریخ فقاهت نگاه میکند، مقاطعی را مییابد. البته نظرات، مختلف است. 2__ من تصوّرم این است که زمانِ «شیخ»، یک مقطع است و زمان «علاّمه»، مقطع دیگری است. «» میگوییم، «» نمیگوییم؛ در حالی که قاعدتاً اینها یکی هستند؛ برای این‌که بحث استدلالی در بساط «علاّمه» زیادتر است و انسان بیشتر میتواند بفهمد که با مسأله چگونه برخورد میکرده است؛ ولی در مورد «محقّق» به این روشنی نمیشود فهمید. 3__بعد، یک دوره‌ی تقریباً 250 ساله میگذرد. زمان «» باز یک مقطع دیگر است و به طور واضح انسان میفهمد که کیفیت استنباط «محقّق کرکی» با کیفیت استنباط «علاّمه» فرق دارد. همان است؛ ولی کامل شده است. 4__بعد به مقطع بعدی میرسد که مقطع تلامذه‌ی «» است که آن، شکوفایی فقاهت اصولی است. «ریاض» و «قوانین» و «» و «» و ... در این مقطع هستند. 5__ بعد به زمان «» و «جواهر» میرسد که البته این مقطع و تحول در شیوه‌ی فقاهت، در کار «شیخ» نسبت به کار صاحب «جواهر»، بیشتر آشکار است. هر چند کار صاحب «جواهر» هم کار نو و جدیدی است. 6__ بعد از «شیخ انصاری» - به گمان قاصر این حقیر - اگر بخواهیم از مقطعی اسم بیاوریم و بگوییم که تحّولی در فقاهت انجام شده است، آن مقطع، مقطعِ مرحوم «» است که یک مقطع و باب جدیدی است که آن بزرگوار در کار فقاهت باز کرد. 🔴چه دلیلی دارد که فضلا و بزرگان و محقّقان ما نتوانند بر این شیوه بیفزایند و آن را کامل کنند؟ ای بسا خیلی از مسائل، مسائل دیگر را غرق خواهد کرد و خیلی از نتایج عوض خواهد شد و خیلی از روشها دگرگون میشود. روشها که عوض شد، جوابهای مسائل نیز عوض خواهد شد و فقه، طور دیگری میشود. . @almorsalat
‼️ یکی از 10 رشته برتر و پرطرفدار در دنیا در سال 2018 , مدیریت کسب و کار هست. ➕این رشته در ایران از مقطع کاردانی (مدیریت کار و کسب) تا دکترا (DBA_در دانشگاه تهران, شریف و ...) دانشجو می پذیرد. 🌀 و در همه مقاطع ; بدون کنکور. 👈 والدین دلسوزی که به آینده فرزندتان می اندیشید, فکر می کنید چه رشته هایی در آینده کنکور خواهند داشت؟؟!! چرا این مسئله را از کودکی مهم بدانیم؟ 🆔 @sahab_link
1_5758187178286907393.mp3
3.94M
💢 آموزش روش تدریس ساخت گرایی 5E شیوه‌های نوین تدریس 🆔 @sahab_link
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
متاسفانه صبح رویش در چند وقت اخیر با بحران مواجه شده. برای اینکه بتونیم مسیرمون رو ادامه بدیم،به همراهی و کمک تک تکتون نیازداریم. t.me/sobherouyesh 0912 897 7030 0912 897 7010
اردوان مجیدی. مدرسه حکمت: شماره تماس های مدرسه صبح رویش: 0912 897 7010 0912 897 7030 0912 897 7040 شماره کارت مدرسه صبح رویش: جهت حمایت موردی👈 6274 1219 4001 7692 شماره شبا: IR500550017500205722940001 جهت حمایت ماهیانه(طرح شناسنامه)👈 5022 2970 0001 6431 شماره شبا: IR720570028281012843928101 به نام موسسه نسیم صبح رویش لطفا در صورت وایز وجه مبلغ واریزی را *حتما* به شماره تلفن 09129257320 پیامک نمایید. متشکرم
قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ ۖ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا ۚ مَا بِصَاحِبِكُمْ مِنْ جِنَّةٍ ۚ إِنْ هُوَ إِلَّا نَذِيرٌ لَكُمْ بَيْنَ يَدَيْ عَذَابٍ شَدِيدٍ سبا/46
⚫️ عده ای از جلوداران حرکت های تربیتی اخیر در کشور, مبنای فعالیت خود را آیه 46 از سوره مبارکه سبا می دانند. و با تماثیلی از دفاع مقدس و ... معتقدند در جنگ تربیتی کنونی باید بدون نیاز به تدوین راهبرد, طرح , و مسیر مشخص تربیتی به خط دشمن زد و سپس تفکر کرد!! این جریان سنت نبوی (ص) , اهل بیت (ع) و امام راحل (ره) را در جریانات سیاسی اجتماعی و فکری زمان خود را نیز; چنان روایت می کند. عمل انجام می شد; سپس فکر!! عجیب است این روایت و غریب است این فهم و قریب واقع شده به ما و خانواده های ما ... @sahab_link
🌱 دیدگاه علامه طباطبایی (ره) در مورد آیه 46 سوره سبا 👌متاسفانه غالب اقدامات غوغايي بر احساس و شعار جماعت بي فکر دلالت دارد و علامه هم به اين غالب اشاره دارد. سخن ايشان به شرح زير است: " مَثْنى‌ وَ فُرادى‌" يعنى دو بدو، و يكى يكى، و اين تعبير كنايه از تفرق، و دورى از اجتماع، و بر پا كردن غوغا است، چون غوغا فكر و شعورى ندارد، وقتى بپا شد، غالبا حق را مى‌ميراند، و باطل را زنده مى‌كند. @sahab_link