eitaa logo
شبکه طراحی راهبردی سحاب
227 دنبال‌کننده
652 عکس
87 ویدیو
205 فایل
شبکه طراحی راهبردی سحاب; پیشران نوپاهای اجتماعی #اگوباتور #Eggubator
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 
"مجموعه دست بافته های روستایی دفتینه" تولید مستقیم فرش دستباف اصیل ایرانی از روستاهای کشور و عرضه ی بدون واسطه ما از دل روستا آمدیم برای آبادانی آبادی ها و برای احیاء هنر اصیل ایرانی آدرس سایت : www.daftineh.ir آدرس کانال در ایتا: http://eitaa.com/daftineh آدرس کانال در سروش: http://sapp.ir/daftineh آدرس کانال در تلگرام: t.me/daftineh
هدایت شده از 
🔷 در سال‌های اخیر جمعی از جوانان پا به رکاب در عرصه‌ی اشتغال‌زایی و آبادانی روستاها فعالیت‌های قابل توجهی از این جنس را شروع نمودند و به لطف خدا تا حدودی به بار نشست. 🔶 بسیاری از روستانشینان، به علت نبود شغل و درآمد کافی اقدام به مهاجرت به شهرها نموده‌اند که این امر منجر به تخلیه روستاها شده است. ما با حمایت از تولیدات روستایی می‌توانیم نقش مفیدی را در شکوفایی و پیشرفتِ آبادی‌های کشور ایفا کنیم. 🔴یکی از تلاش های این جمع جوان و دغدغه‌مند، احیای صنعت فرش دستباف اصیل ایرانی است. صنعتی که در خیلی از دهستان‌ها و روستاهای کشور به علت عدم حمایت و نبود بازار فروش به تعطیلی رسیده است. 🔵فرش‌های دستباف در مقایسه با انواع ماشینی آن که پر از مواد مضر اَکریلیک می‌باشد، در تامین سلامتِ افراد بسیار تاثیرگذار می‌باشد. تنفس اکریلیک عامل اصلی بیماری های ریوی و سرطان ریه است. 🔷ما در تلاشیم تا با به‌کارگیری علم روز مهندسی نساجی و استفاده از آزمایشگاه‌های مجهز، از مرغوبیت مصالح مورد استفاده در فرش دستباف دفتینه اطمینان حاصل کنیم و با حذف واسطه‌ها و ارتباط مستقیمِ مصرف‌کننده با بافنده، ارزان ترین و با کیفیت‌ترین محصول را در اختیار مشتریان عزیزمان قرار دهیم.
هدایت شده از سعدآباد
کسب رتبه اول ایده "سعدآباد" در ماراتون تفریح و ایده پردازی توسعه کارآفرینی وکسب وکار ◀️مجری رویدادهای کارآفرینان و استارتاپ ها @isfkh_entrepreneurship @saadabadcamp
هدایت شده از گندم
فاجعه انسانی در یمن زنان و کودکان مسلمان یمنی, در قحطی کامل به سر می برند ... صدایشان در جنگل وحشی جهانی به جایی نمی رسد @gandom_link
هدایت شده از سعدآباد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔸آیین اختتامیه ماراتون ایده پردازی و طراحی کسب و کار "کسب رتبه اول تیم سعدآباد" @saadabadcamp
هدایت شده از گندم
سلام الله علي محبين الحسين(ع) امسال هم عشاق زائر، آواره دشت و بيابان‌اند و گرد شمع سيد و سالار در طواف... همزمان با بازگشت "اربعيني‌يان" ستاد مردمي استقبال زوار در ايلام با جان و دل ميزبان "خستگان"، "بيماران" و "در راه‌ماندگان" اند... به دل‌تان افتاد، ولو اندك، شريك بزم حسينيان شويد.. ش.ك: 6273811072674234 بانك انصار سيداحمد عبودتيان @gandom_link
1_5629963420745859076.pdf
3.65M
🔰 کتاب الکترونیکی کلاس معکوس در رویکرد مدرسه‌ای حکمت - اردوان مجیدی 〰〰〰〰〰〰 🔔 شبکه طراحی راهبردی سحاب Eitaa.com/sahab_link
هدایت شده از مدارس پسرانه هدهد
یاحکیم🌱 می گفت: فقط انسان های ضعیف, به اندازه امکاناتشان کار می کنند. 6 آبان, زاد روز و 21 آبان, شهادت پدر موشکی ایران سردار حاج حسن طهرانی مقدم🔻 🎥 مدیری با آرزوهای دوربرد; شهید راه خودکفایی🔺 شادی روح شان صلوات
ایده جالبی برای پرورش کودکان در زمینه‌‌ی کار و کسب: در اتریش گاهی روزهای شنبه، در برخی از مراکز خرید به بچه ها اجازه داده می‌شود اسباب بازی‌های خود را برای فروش بگذارند.
هدایت شده از 
#دانشنامه_فرش #جنس_فرش
هدایت شده از 
🔴 در فرش دستباف اصیل ایرانی همواره از الیاف طبیعی در تار و پود فرش استفاده می‌شود. نخستین فرش‌های ایرانی به دست عشایری بافته شد که روزهای متمادی بر روی زمین‌های سخت در شرایط جوی بی‌رحم سفر می‌کردند تا مرتع بهتری را برای دام‌های خود پیدا کنند. عشایر کوچ‌نشین فرش‌هایی را برای گرم نگه داشتن خود و نرم‌تر کردن بستر خواب‌شان بافتند. 🔵 مردمان عشایر به دسترسی نداشتند یا به دنبال جایگزینی برای نبودند. عشایر در جستجوی موادی بودند که هم در دسترس باشد و هم گرم‌ نگهشان دارد، و چه ماده‌ای بهتر از . عشایر برای به دست آوردن پشم کافی بود که از چادر خود بیرون بروند، پشم گوسفندان را بچینند و بریسند. 🔶 الیاف مقاوم به دست آمده نرم بود و به راحتی می‌شد با آن کار کرد. به علاوه رنگ کردن نخ پشمی آسان بود و بافندگان می‌توانستند فرش‌هایی رنگارنگ با طیف چشم‌نوازی از الگوهای رنگی مختلف بیافرینند. این داستان ادامه دارد... www.daftineh.ir
هدایت شده از 
#داستان_روستاها
هدایت شده از 
🔴 در سال 97 بیش از چهارماه در گردش بودیم و هنوز هم هستیم. روستاهای مختلفی را از نزدیک دیدیم. خونه به خونه و کارگاه به کارگاه رفتیم و با بافنده های مهربون و خون گرم روستایی گپ زدیم. 🔷 نتیجه ی های این چند ماه آشنا شدن با تعداد زیادی بود. سعی کردیم تو این مدت اطلاعات مورد نیاز از شهرهای مختلف بدست بیاریم تا بتونیم برای بافت طرح های مختلف، از این بافنده ها استفاده کنیم. 🔶 یه نکته ی دیگه ای هم که متوجه شدیم این بود که خیلی از بافنده های روستایی به خاطر نبود بازار فروش و دستمزد بسیار ناعادلانه، علارقم اینکه به کار کردن نیاز داشتن، اما قالیبافی را کنار گذاشته بودند. 🔵 ما همه ی تلاش خودمون را می کنیم که محصول این هنر فراموش شده ی اصیل ایرانی با قیمت مناسب و کیفیت بافت خوب، در چرخه تولید و فروش قرار بگیره و درکنار آن بتونیم با تامین قالی دستباف مرغوب و به صرفه ، کمکی به سلامتی خانواده های ایرانی کرده باشیم. www.daftineh.ir
💒 حضورکشیش مسیحی در پیاده روی اربعین... برای بوسیدن خاک مقدس به #کربلا آمدم #ذبیح_الفرات" که در انجیل ذکر شده همان #امام_حسین (ع) است #حب_الحسین_یجمعنا
هدایت شده از مکتب اسلامی
🔻نشست کشوری «راه رسیدن به تمدن اسلامی» اینجا پیرامون نظام تزکیه و تعلیم اسلامی بحث می‌کنیم و یک نمونه کاملا عینی را به شما نشان می‌دهیم. 📆 ۱ تا ۴ آذر 📌 مشهد مقدس @maktab_eslami
هدایت شده از 
اربعین حسینی بر شیعیان مولا تسلیت باد... @Sandogh_Sobhan
تجمع اربعین ظهور یک بازیگر بین المللی جدید از آغاز هزاره، روند کاهش سلطه استبداد در غرب آسیا، ظرفیت‌های ژئوکالچر شیعی را برجسته کرده است. رخداد بین‌المللی تجمع اربعین سالار شهیدان، یک نمونه روشن از این تحول مهم و اساسی در منطقه به حساب می‌آید. این عظیم‌ترین تجمع بشری در یکی از ناامن‌ترین مناطق جهان، صورت یک بازیگر غیردولتی قدرتمند منطقه‌ای به عنوان مذهب تشیع است. این رخداد بین المللی در شرایطی فرصت ظهور یافته که تحولات منطقه‌ای، سرکوب‌های دینی و ایدئولوژیک علیه شیعیان را تضعیف کرده است. کشور عراق اگرچه با معضل داعش دست به گریبان است، اما دیگر هیچ نهاد رسمی در آن، از افزایش آزادی‌های اجتماعی شیعیان نمی‌ترسد. در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز سرکوب شیعیان آنگونه که در گذشته وجود داشته، به شدت هزینه‌زا شده و توان اثرگذاری اجتماعی و سیاسی شیعیان ارتقاء یافته است و بیداری اسلامی در سال 2011 نیز این روند را تسریع کرده است. جنبش‌های شیعه با الهام از حزب‌الله لبنان فعالیت‌های خود را در کشورهایشان توسعه داده‌اند. ج.ا.ایران نیز یک قدرت مهم منطقه‌ایست و مرکز ثقل این ژئوکالچر محسوب می‌شود. یک پیامد مهم برای این وضعیت جدید، توسعه روابط فراملّی شیعیان در منطقه و شکلگیری یک شبکه فعال منطقه‌ای است. به لحاظ سیاسی- نظامی، شبکه‌ای از گروه‌های شیعی در کشورهای منطقه به ویژه سوریه، لبنان و عراق با مرکزیت جمهوری اسلامی شکل گرفته و ظهور داعش به تقویت انسجام و جایگاه بین‌المللی این شبکه سیاسی- نظامی انجامیده است.[1] شبکه‌ای که در حال حاضر در چارچوب یک اتحاد- با هویت فرهنگی- در برابر داعش در حال جنگ است و طی سال‌های گذشته کارآمدی قابل توجهی از خود نشان داده است. تجمع اربعین، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی این بستر ژئوکالچری را نمایندگی می‌کند. به عبارت دیگر این رخداد بین‌المللی، نمایانگر عمق آن دسته از پیوندهای فرهنگی است که شبکه سیاسی- نظامی شیعه در منطقه بر آن بنا شده است. این شبکه در منطقه دارای ویژگی‌هایی است که آن را از دیگر جریان‌های رقیبش متمایز می‌کند. این مؤلفه‌های تمایز در تجمع اربعین به عنوان مهم‌ترین رخداد فرهنگی این جغرافیای فرهنگی، متجلی شده است؛ به طوری که بررسی ابعاد مختلف اجتماع اربعین، زمینه‌های فرهنگی کنش سیاسی ژئوکالچر شیعه در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد. 1- حفظ صلح و امنیت بین‌المللی واژه مسالمت‌جویانه که همراه با تجمع اربعین تکرار می‌شود، ماهیت صلح‌طلبانه قدرت ژئوکالچر شیعی را نمایندگی می‌کند. از سال 2003 که نظام بعثی در عراق سقوط کرده است، هر ساله میلیون‌ها نفر در روز اربعین به زیارت امام حسین (ع) رفته‌اند. جمعیت زائران تنها در سال 2004 به طور تقریبی با جمعیت حجاج در ایام حج برابر بوده است. یعنی در حدود 4 میلیون نفر. اما این عدد در سال‌های بعد رشدی شگفت‌انگیز را طی کرده تا جایی که کربلای معلا در سال‌های 2009 و 2010 در ایام اربعین، پذیرای جمعیتی بین 10 تا 14 میلیون نفر بوده است. این رقم در سال گذشته به نزدیک 20 میلیون زائر رسیده است.[2] تنها اجتماع بزرگی که جمعیت آن از تجمع اربعین بیشتر است، آیین کومبه میلا (kumbh mela) در مذهب هندوست، که در طول دو ماه برگزار می‌شود و هر 4 سال سه بار اجرا می‌گردد.[3] رقم 20 میلیون زائر در ایام اربعین، در حالی اعلام شده است که معبد سن سوجی که یک معبد مهم بودایی در ژاپن است، در طول یک سال پذیرای 20 تا 30 میلیون نفر اعم از توریست‌های خارجی است. مکه مکرمه و مدینه منوره، سالانه 7 تا 10 میلیون نفر زائر را می‌پذیرد و جمعیت کاتولیک‌هایی که برای زیارت واتیکان می‌روند، به 18 میلیون نفر در یک سال نمی‌رسد.[4] این جمعیت عظیم در منطقه‌ای گردهم می‌آیند که در فاصله چند ده کیلومتری آن یک جنگ تمام‌عیار در جریان است. تجمع اربعین که چند برابر بزرگتر از موارد مشابه خود است، به مرزها و قوانین بین‌المللی احترام می‌گذارد، امنیت منطقه را به مخاطره نمی‌اندازد، با وجود زمینه‌های مناسب، ماهیت فرهنگی خود را تغییر نمی‌دهد و بیشترین تنوع ملی و دینی را در درون خود به رسمیت می‌شناسد. همین وضعیت در شبکه سیاسی- نظامی شیعی در منطقه وجود دارد. نیروهای شیعی برهم زننده ثبات به حساب نمی‌آیند و به راحتی با افراد و گروه‌ها از مذاهب مختلف تعامل می‌کنند. 2- الگوی فراملّی‌گرایی در غرب آسیا تجمع اربعین اگرچه با حمایت‌های امنیتی دولت‌های ایران و عراق برگزار می‌شود، اما از سوی هیچ نهاد رسمی سازماندهی نشده و یا دعوتی برای برگزاری آن صورت نمی‌گیرد. دولت‌ها در این رخداد بیش از هر چیز امنیت زائران را تأمین می‌کنند. ملیت‌های مختلف از 60 کشور جهان بدون آنکه تسهیلات خاصی از سوی کشورهایشان دریافت کنند و یا حتی در طول اقامت در عراق از امکانات رایج سفر در دوران کنونی بهره‌مند شوند، در این تجمع شرکت می‌کنن
تواند پیوندهای موجود در دو شبکه سیاسی و فرهنگی را تقویت کند و به این ترتیب جایگاه شیعیان در آینده منطقه را ارتقاء بخشد. [1] برای مطالعه بیشتر درباره شبکه ژئوکالچر شیعی نگاه کنید به: سیفی، یوسف (1391) "ژئوکالچر اسلام گرایی شیعی در خاورمیانه و تاثیر آن بر بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران "، آفاق امنیت، شماره 17، زمستان. [2] http://www.bultannews.com/fa/news/183509 [3] https://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%A9%D9%88%D9%85%D8%A8%D9%87_%D9%85%DB%8C%D9%84%D8%A7 [4] http://danakhabar.com/fa/news/1164591 [5] http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930922000386 [6] http://javanonline.ir/fa/news/691107 [7] http://tabyincenter.ir/index.php/menu-examples/child-items-5/از-اربعین-تا-آزادی [8] http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=289977 [9] برای مطالعه بیشتر درباره نقش اقتصاد در همگرایی نگاه کنید به: نجارزاده، رضا و دیگران (1384) "همگرایی اقتصادی- منطقه ای و تاثیر آن بر سرمایه گذاری مستقیم خارجی و رشد اقتصادی "، پژوهشهای رشد و توسعه پایدار، پاییز، شماره 17. @sahab_link
د. در سال گذشته تنها از کشور بحرین 60 هزار زائر- یعنی 6 درصد جمعیت این کشور- به کربلا رفته‌اند. این درحالی است که دولت بحرین از روزهای بیداری اسلامی تا کنون، تدابیر امنیتی ویژه‌ای علیه شیعیان به کار گرفته است.[5] خودجوش بودن این تجمع، ظرفیت‌های فراملّی‌گرایی در منطقه غرب آسیا را به نمایش می‌گذارد. فراملی‌گرایی از جمله پدیده‌های نو در نظام بین الملل به حساب می‌آید و نقش مؤثری در دوران گذار کنونی در نظام‌های منطقه‌ای بازی می‌کند. فراملی‌گرایی شیعه یک روند روبه‌توسعه است و از یک جغرافیای فرهنگی خبر می‌دهد که با یک هویت سیاسی در صحنه منطقه، برخاسته است. این هویت سیاسی در طول دوران پس از انقلاب اسلامی تقویت شده و نویدبخش حضور بازیگران فراملی با رویکردهای صلح‌طلبانه و مسالمت‌جویانه در منطقه به شمار می‌آید. 3- تکثرگرایی فرهنگی در برابر تکفیری‌گرایی منابع خبری از حضور گسترده اهل تسنن در کنار شیعیان در این مراسم خبر داده‌اند.[6] همچنین به گزارش ایسلامیک فایندر، یکی از شگفت‌انگیز‌ترین وجوه اربعین این است که تقریبا تمام ادیان و نژادهای جهان در آن نماینده‌ای دارند. نه فقط پیروان مذاهب ابراهیمی مسیحی، یهودی و صابئی یا ادیان منطقه‌ای زرتشتی و ایزدی بلکه حتی هندوها و بودائیان از شرق و جنوب آسیا هر ساله با گسیل کردن نمایندگانی به عراق، مراسم عظیم اربعین را به‌عنوان عالی‌ترین شکل مناسک پرستش توسط انسان‌ها مورد توجه قرار می‌دهند. تحلیلگران بر این نظرند که اجتماع اربعین همه مذاهب موجود در عراق را در بر می‌گیرد و از این جهت می‌تواند مقوم وحدت ملی در این کشور باشد.[7] یک هیأت مذهبی از سوی واتیکان به همراه گروهی از مقامات مسیحی عراقی در دو سال گذشته یک کیلومتر باقی مانده به کربلا را به همراه زائران اباعبدالله (ع) راه‌پیمایی کرده‌اند. منابع عراقی گفته‌اند: هیئتی از واتیکان که در عراق به سر می‌برده، در مراسم پیاده‌روی زائران اربعین حسینی (ع) مشارکت کرده است. ریاست این هئیت واتیکان را مونستنیور لیبریو آندریاتا بر عهده داشته و حدود یک کیلومتر از شهر ناصریه به سوی کربلا را با زائران حسینی طی کرده است. برخی از شخصیت‌های دینی مسیحی عراقی نیز این هیئت واتیکان را همراهی کرده‌اند.[8] این میزان تکثرگرایی در منطقه‌ای رخ می‌دهد که داعش و دیگر گروه‌های تکفیری، زنان ایزدی و مسیحی را به بردگی می‌گیرند و خون سنی‌ها و شیعیان را مباح می‌دانند. نیروهای شیعی در سال‌های گذشته و در صحنه سیاسی و نظامی، بارها در کنار اقلیت‌های مذهبی یا قومی در جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی و داعش در منطقه قرار گرفته‌اند و بخشی از موفقیت این نیروها در نحوه تعاملشان با اقلیت‌های مذهبی و قومی بوده است. این واقعیت برخاسته از چنین ماهیت فرهنگی متکثر و مداراجویانه در ژئوکالچر شیعی ارزیابی می‌شود. 4- ضرورت توسعه شبکه‌ی اقتصادی ژئوکالچر شیعه با ابعاد کنونی، یک بازیگر نوظهور در منطقه حساس غرب آسیا به حساب می‌آید. این پدیده از آن جهت که یک بازیگر مؤثر فراملی است و در چارچوب نظام بین‌الملل کلاسیک قرار نمی‌گیرد، نوظهور محسوب می‌شود. سیاست‌های اتخاذ شده از سوی شیعیان، اهتمام ج.ا.ایران به پشتیبانی از ژئوکالچر شیعی در عین اعتقاد راسخ به وحدت و اخوت اسلامی و به طور ویژه رویکردهای هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در این زمینه، در کنار رخدادهای منطقه‌ای و شرایط خاص نظام بین‌الملل، مهم‌ترین عواملی هستند که به شکل‌گیری و توسعه این بازیگر منطقه‌ای یاری رسانده‌اند. ژئوکالچر شیعه در زمینه‌های سیاسی و فرهنگی، موفقیت‌های چشم‌گیری داشته و وجود خودش را بر دشمنانش تحمیل کرده است. غرب آسیا امروز با یک شبکه قوی فرهنگی و سیاسی فراملی به عنوان ژئوکالچر شیعه مواجه است که در تحولات منطقه به طور چشم‌گیری نقش‌آفرینی می‌کند. اما این اثرگذاری برای شیعیان در اقتصاد منطقه، دیده نمی‌شود. اگرچه حوزه‌های سیاست و فرهنگ همچنان دارای ظرفیت‌های قابل توجهی هستند، یک وجه مهم و ضروری در راستای توسعه ژئوکالچر شیعه، وجه اقتصادی آن است. زمینه‌های اقتصادی، پیوندهایی عمیق‌تر از فرهنگ، در کوتاه‌مدت، ایجاد می‌کنند و حساسیت‌های سیاست را ندارند.[9] ظرفیت‌های اقتصادی در این ژئوکالچر می‌توانند راهنمای مناسبی باشند. دو کشور ایران و عراق با اکثریت شیعه، تولیدکنندگان عمده انرژی و از اعضای اوپک هستند. شیعیان در برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند کویت از موقعیت برتر اقتصادی برخوردارند. رشد اقتصادی جمعیت شیعه در عراق و لبنان روندی رو به رشد دارد و از زمینه‌های قوی سیاسی بهره‌مند است. جغرافیای فرهنگی شیعه در جوار مناطق مهم اقتصادی هم‌چون خلیج فارس، مدیترانه و اروپا، شبه‌قاره هند، قفقاز و آسیای میانه قرار دارد. همچنین جمعیت شیعیان بازار مصرف گسترده‌ای را تشکیل می‌دهد که می‌تواند در اقتصاد منطقه اثرگذار باشد. توجه به این ظرفیت‌ها می‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تیزر مستند صدای صلح برگزیده چهارمین جایزه جهانی اربعین پخش: سه شنبه هشتم آبان مصادف با روز اربعین ساعت 19 از شبکه افق تهیه شده در گروه فرهنگی هنری رهوا T.me/rahva
هدایت شده از تحولات منطقه
🖋اربعین حسینی همچنان پنهان از دیدگان جهانیان...! #Rezvan ✔️ @TahavolateMantaghe
هدایت شده از تحولات منطقه
🖋اربعین حسینی همچنان پنهان از دیدگان جهانیان... (قسمت اول) ▪️اربعین حسینی امسال هم با شور برگزار شد و عاشقان سیدالشهدا از هر کجا که میتوانستند خودشان را به این قافله تاریخی رساندند و با قدم های خسته و تاول زده در میان محبت و خدمت های عاشقانه ی مردم شریف عراق به کربلای حضرت عشق رسیدند. ▪️به گفته ی منابع حدود 15 تا 17 میلیون نفر در مراسم امسال شرکت داشتند,عدد بالایی است و برای هر دشمنی و دوستی پیام خاص خود را دارد,اما در مقایسه با جمعیت زمین 17 میلیون نفر عدد زیادی است ؟ قطعا نه. ▪️ پیاده روی اربعین شروع یک حرکت عظیم تاریخی است,حرکتی که با معرفی امام حسین (ع) و فرهنگ حسینی یک مدل جدیدی از اجتماع بشری را ارائه میدهد که تاریخ نظیر آنرا به خود ندیده حرکتی که در آن مردم از دارایی هایشان میگذرند و هر چه دارند را برای خدمت به زائر هایی خرج میکنند که نه آنها را میشناسند نه از دین آنها خبر دارند...حرکتی که نه شخص صاحب قدرت میشناسد و نه سرشناس همه در این راه یک شکل هستند,با هم قدم برمیدارند,میخورند,میخوابند,عزاداری میکنند و به یک مقصد میرسند آن هم منزلگه تاریخ کربلا,هدف از این حرکت در درجه اول عشق سالار شهیدان است اما انگار در این راه جذابیت های دیگری نیز برای مردم وجود دارد که هر سال با شور بیشتری خواهان فرار به سمت امام حسین هستند و آن جذابیت ها لمس کردن و دیدن یک مدل از اجتماع بشری است که در آن نه منافع شخصی اهمیتی دارد و نه مالکیت شخصی جایگاهی ! انگار پرده ای کنار رفته و در این مسیر همه در حال محبت به یکدیگر هستند,موکب ها سفره های کیلومتری از پذیرایی به زائران را آماده کرده اند,عده ای از زائران غریبه در خانه ی پیر زن فقیری استراحت میکنند که از تنگ دستی شدیدی رنج میبرد اما هر چیزی را که دارد برای زائران تهیه میکند...دختری فقط یک پارچ آب دارد...پیرزنی فقط چند خوشه خرما دارد...هر کسی هر آنچیزی که در توان دارد میاورد و دین هم چیزی جز این نیست (لاَ یُکَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا) در تاریخ اسلام مصداق های فراوانی از این بخشش ها در عین گرسنگی و تنگ دستی اهل بیت مخصوصا مولا علی (ع) و فاطمه زهرا (س) وجود دارد,این بزرگواری ها اتفاق افتاد تا پیروان آنها تربیت شوند و نمود بروز رفتار و کردار زهرایی در جهان امروز اتفاق بیوفتد اگر به همین رفتار های فرهنگ شده در پیاده روی اربعین دقت کنیم خواهیم دید شکل کامل آن مدینه فاضله در اربعین اتفاق میافتد اما کسی از این اتفاق عجیب خبردار نمیشود !! این مدل فرهنگ در جامعه انسانی در هیچ فکری از نخبگان جهان امروز جای ندارد یا اگر دارد در شکل آرمانی است و محقق نخواهد شد. ▪️ماکیاولی میگوید : در رفتار با مردم به زور توسل جوی نه به مهربانی, معتقد بود که اگر از انسان بترسند بهتر است تا انسان را دوست داشته باشند. فرانسیس بیکن در تایید سخنان او میگوید : ما به کسانی همچون ماکیاولی مدیونیم، که جهان سیاست و رهبران آن را آن‌طوری‌که هست به ما نشان می‌دهند، نه آن‌طوری‌که باید باشد. آنها حتی نمیتوانند جامعه ای را تصور کنند که در آن مهربانی, عطوفت و ایثار وجود داشته باشد چه رسد به آنکه معتقد باشند چنین جامعه ای قابل ساخت است ! آن ها درست میگوند زیرا تنها دست آورد بشر چیزی جز خشونت و منفعت طلبی نبوده و نیست شبه روشنفکران ایران میگوند این همه مهربانی عراقی ها برای چیست ؟ مگر با آنها نجنگیده ایم ؟ به چه علت و بر اساس کدام منافع در اربعین آنقدر مهربان هستند ؟ عقل هایی که فقط از معیشت روزمره تبعیت میکند و فردگرایی را به حد فوق العاده آن افزایش داده هیچ وقت تاب این ایده اجتماعی را نمیاورد ! ✔️ @TahavolateMantaghe
هدایت شده از تحولات منطقه
🖋اربعین حسینی همچنان پنهان از دیدگان جهانیان... (قسمت دوم) ▪️در عکس بالا تعداد پست های با هشتگ اربعین امام حسین به عدد 76 هزار عکس میرسد !! اما تعداد عکس های پست شده با هشتگ (فقط یک تجمع احمقانه از هزاران) هالووین 68 میلیون عدد را نشان میدهد ! یعنی اگر فقط تعداد زائران اربعین یک پست با هشتگ اربعین برای شناساندن امام حسین به جهان منتشر میکردند حداقل 15 میلیون پست در یک شبکه اجتماعی را نشان میداد اما حیف که ما در شناساندن این فانتزی های به واقعیت تبدیل شده بد عمل میکنیم...بشر امروز اسیر تفکراتی است که در ظاهر آزادیست اما حقیقتا روح را به زنجیر هایی کشیده است که تاب و تحمل تقلایی برای آزادی و رها شدن از این تفکرات را ندارد چون اساسا ایده جایگزین و بهترین وجود ندارد و لاجرم تسلیم این نوع فرهنگ های دست ساز بشری و بسیار سخیف و بی محتوا میشود,آیا بشر فقط خلق شده که کار کند و بخورد و بخوابد و و در تنهایی بمیرد ؟ آیا فرهنگ های ساخته ی ذهن متوهم به اصطلاح نخبگان جهان توانسته پاسخ جامع و کامل به نیاز های روحی و معنوی بشر بدهد ؟ یا فقط بشر را یک حیوان کارگر برای طبقه اشرافیت این هرم نحس در نظر گرفته ؟ با معرفی کردن فرهنگ حسینی به جهان چند درصد از این آدمها هنوز هم خواستار رها کردن این عشق فطری و ادامه دادن به این مسیر غلط هستند ؟ 2 قرن دیگر هم اربعین برگزار شود آنها هیچوقت در رسانه هایشان اسمی از آن نخواهند برد چون با آغاز خواست فرهنگ حسینی سلطه آنها از بین خواهند رفت. 📗فراموش نکنیم که این اجتماع یک تمرینی برای توسعه و بسط فرهنگی است که طلایه دار آن امام عصر (عج) است در روایات داریم : «زمانی که حضرت قائم(عج) ظهور می‌کند، [کنار کعبه] ما بین رکن و مقام می‌ایستد و پنج ندا می‌دهد: الأول: ألا یا أهل العالم أنا الإمام القائم؛ آگاه باشید ای جهانیان که منم امام قائم. الثانی: ألا یا أهل العالم أنا الصمصام المنتقم؛ آگاه باشید ای اهل عالم که منم شمشیر انتقام گیرنده. الثالث: ألا یا أهل العالم إن جدّی الحسین قتلوه عطشان؛ بیدار باشید ای اهل عالم که جد من حسین را تشنه کام کشتند. الرابع: ألا یا أهل العالم إنّ جدّی الحسین علیه السّلام طرحوه عریانا؛ بیدار باشید ای اهل عالم که جدّ من حسین را برهنه روی خاک افکندند. الخامس: ألا یا أهل العالم إنّ جدّی الحسین علیه السّلام سحقوه عدوانا؛ آگاه باشید ای جهانیان که جدّ من حسین را از روی کینه توزی پایمال کردند». (الزام الناصب/جلد2/صفحه233) ▪️ ألا یا أهل العالم : ای جهانیان ! مخاطب حضرت صاحب الامر جهانیان است و خود را از نسل پاک امام حسین (ع) معرفی خواهد کرد پس جهانیان امام حسین را در آن زمان میشناسند ! اربعین و این اجتماع سراسر مهربانی را میشناسند ! پس بر ما واجب است این اتفاق فوق العاده مهم بشری را نشر بدهیم,رسانه های تصویری دنیا هیچگاه تاب تحمل این فرهنگ را ندارند و همه ی شما که میدانید از تمام عوامل استفاده میکنند که این اجتماع کمرنگ تر شود ولی آنها میخواهند نور خدا را با فوت خاموش کنند...در این پیچ تاریخی مسئولیت سنگینی بر گردن همه ی ما شیعیانی است که ذره ای از این شهد شیرین چشیده ایم,این مهربانی هارا دیده ایم و گوشه چشمی از حکومت عدلی را دیده ایم که میلیون ها میلیون انسان در آرزویش مردند و مردند اما بعد از آن باز هم خون و خون و خون...میشود از این زیبایی ها زیاد نوشت اما جان کلام را در این خلاصه میکنم که جنگ جبهه حق و باطل به اوج خود رسیده و ما در پیچ تاریخی هزاران ساله قرار داریم جبهه باطل با همه ی توان خودش آمده و ما اگر حسینی هستیم مثل همان کودکی که با شرمندگی نشست,چند لیوان آب داشت اما آن همه ی توان و داراییش بود پس ما هم با همه ی توانمان و استعدادمان در هر زمینه به یاری مولای تنهایمان برویم و جزو ((امت معدوده)) باشیم ان شاء الله...اللهم عجل لولیک الفرج ✔️ @TahavolateMantaghe