eitaa logo
شبکه طراحی راهبردی سحاب
226 دنبال‌کننده
652 عکس
87 ویدیو
205 فایل
شبکه طراحی راهبردی سحاب; پیشران نوپاهای اجتماعی #اگوباتور #Eggubator
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5843727336091943797.pdf
3.37M
کتاب مبانی نظری سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش نظام ج.ا.ایران eitaa.com/sahab_link
4_5843727336091943798.pdf
1.61M
سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش نظام ج.ا.ایران eitaa.com/sahab_link
eitaa.com/sahab_link
eitaa.com/sahab_link
با سلام خدمت همراهان مهربان ❤️🌹«لگا» خدمت دیگری است برای بهبود سبک زندگی و آرامش و سلامتی بیشتر که پیش کش خانواده های مسلمان ایرانی می گردد❤️🌹 🎉دست آوردی انحصاری و دانش بنیان که پوشاک ایرانی, "با رنگ گیاهی و خواص آنتی باکتریال و همچنین محصول خام با بهترین کیفیت نخ پنبه ای که باعث کمترین میزان آب رفتگی محصول هنگام شست وشو یا تول شدن نسبت به تمام موارد مشابه بازار با 💰قیمت بسیار مناسب تر میباشد" لگا تولیدی صد در صد پنبه خود را به شما عرضه میکند. 🎉 🔶خانواده های عزیز توجه داشته باشید که این امر مهم حاصل بیش از۴سال زحمات دانشمندان و هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان بوده که در دنیا بی رقیب میباشد. 🙏تولید از ما حمایت از شما🙏 این محصول مناسب برای علاقمندان به محصولات بدون رنگ شیمیایی, مبتلا به حساسیت های پوستی و یا کسانی که قصد پیشگیری را دارند میباشد اگر حامی تولیدات ایرانی و کسب و کارهای خورد خانگی و روستایی هستید, استفاده از این محصولات را به شما پیشنهاد میکنیم. لِگا,لباس گیاهی آنتی باکتریال😊 جهت خرید از طریق اپیلیکیشن سلوا 👇👇 http://www.sabadsalva.ir/android-app @Sabadsalva
هدایت شده از گندم
خیراندیش گرامی, سلام در شش ماه گذشته به همت و اعتماد شما ; مبلغ و هدایایی بالغ بر 3 میلیارد ریال برای حدود 70 خانواده در #زلزله_کرمانشاه هزینه شده است. الحمدلله #مهربانی_بکارید #جنبش_همرسانی_مردمی Eitaa.com/gandom_link
هدایت شده از مدارس پسرانه هدهد
پوشاک مادر و دختر چین چینی, نمایندگی اصفهان به همت جمعی از فعالان فرهنگی افتتاح شد ... اولین نمایندگی چین چینی در اصفهان ارائه دهنده مدلهای نوین پوشش اسلامی t.me/esf_chinchini
هدایت شده از گندم
خیراندیش گرامی, سلام در شش ماه گذشته به همت و اعتماد شما ; مبلغ و هدایایی بالغ بر 3 میلیارد ریال برای حدود 70 خانواده در #زلزله_کرمانشاه هزینه شده است. الحمدلله #مهربانی_بکارید #جنبش_همرسانی_مردمی Eitaa.com/gandom_link
مدرسه تابستانه دعوت 8 (دوره سالانه تخصصی رسانه, فرهنگ, تبلیغ) دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق ع eitaa.com/sahab_link
آیزنهاور.ماتریس.pdf
204.9K
چطور کارهای خود را اولویت بندی کنم؟ این ماتریس ساده به شما کمک میکنه که; امور فوری و مهم را از امور غیرفوری و غیرمهم تفکیک کنید و در خلال امور روزمره اولویت ها را از دست ندهید.. eitaa.com/sahab_link
پنجمین دوره آموزش طب اسلامی دوره پیشگیری حجه الاسلام استاد کاردان پور مجموعه فرهنگی مبین ثبت نام از طریق سایت www.mobinisf.ir t.me/mobinisf
هدایت شده از سعدآباد
سعدآباد یک مهمانی روستایی @saadabadcamp
4_6039406131997048974.mp3
1.48M
🌿 دوره های تربیتی انسان کدامند؟ استاد علی صفایی حائری eitaa.com/sahab_link
4_6039406131997048972.mp3
725.4K
🌿 دوره تربیتی انسان از کجا آغاز می‌شود؟ استاد علی صفایی حائری eitaa.com/sahab_link
4_6039406131997048971.mp3
1.81M
🌿 چه مرحله ای را بلوغ انسان می‌توان نام نهاد؟ استاد صفایی حائری eitaa.com/sahab_link
4_5956114290787221594.mp3
2.6M
🌿 برای تربیت ، مربی چه شرایطی باید داشته باشد ؟ وظایف مربی در تربیت چیست؟ استاد محمد تقی هادی زاده ( از شاگردان استاد صفایی) eitaa.com/sahab_link
4_5951812915400016046.mp3
1.15M
🌿 حریت و ازادگی در کودک چگونه حاصل می شود؟ استاد محمد تقی هادی زاده ( از شاگردان استاد صفایی) eitaa.com/sahab_link
4_5951812915400016045.mp3
2.14M
🌿شخصیت چیست و چگونه می توان در کودک ایجاد کرد؟ استاد محمد تقی هادی زاده ( از شاگردان استاد صفایی) eitaa.com/sahab_link
🍃چگونه تدبركنيم؟(1)🍃 استاد صفایی در سیر تربیتی انسان و سلوک معنوی او، بر جریان فکری انسان تأکید فراوان دارد. به عقیده او «اين تفكر ماست كه ما را به شناسايى خود ما و سرمايه هاى ما و كار ما و شناخت هستى و دنيا و اللَّه مى رساند»(مسئوليت، ص114)؛ اما این تفکر نیاز به موادی دارد که با آنها کار کند؛ همان‌گونه که در معده باید غذایی باشد تا معده آن را هضم کند. تهیه غذای فکر، کار تدبر است. «تدبر تهيه مواد خامى است كه فكر در آن كار مى كند و با تركيب آنها به نتيجه هايى مى رسد و شناخت هايى بدست مى آورد.»(مسئوليت، ص105) بنابراین از نظر استاد صفایی، تدبر آغاز جریان فکری انسان و از اين رو از مهم‌ترین مراحل سلوك او است. به علت اهمیت مسئله تدبر در سلوک و تربیت انسان، در نظر داریم برای مدتی از این مسئله، بیشتر سخن بگوییم. در این زمینه هم توضیحات استاد صفایی را در تبیین مفهوم تدبر عرضه می‌کنیم؛ و هم از تدبرهای شخصی او در زندگی، نمونه‌هايي می‌آوریم تا به صورت عيني با تدبر آشنا شويم و عملا بدانيم چگونه بايد تدبر كرد. eitaa.com/sahab_link
🍃چگونه تدبر كنيم؟(2)🍃 👈توضيح: «تدبر، زيرو رو كردن مسأله و يا حادثه و صحنه اى است كه پيش آمده و ارزيابى كردن آيه هايى است كه جلوه گرى دارند و حتى پيش پا افتاده اند. اين و مطالعه، وسيع تر از مطالعه كتاب و روزنامه است. مطالعه به اين معنى مورد استعمال هاى زيادى دارد؛ مثل اين كه مى گوييم: داشتم در احوال خودم مطالعه مى كردم. اوضاع را مطالعه كردم. همين طور كه در صفحه كتاب مى توان مسائلى را بررسى كرد و مطالعه نمود، همين طور هم در صفحه خارج و در برخوردها و نشست و برخاست ها و رفتن ها و آمدن ها، مى توان مسائلى را در نظر گرفت و مرتب نمود و سپس به نتيجه گيرى و بهره بردارى پرداخت.» (، و سازندگي، ص105) 👈نمونه: «در اتاق نشسته بودم كه از سوراخ شيشه شكسته اى زنبورى به درون آمد و سپس پروازهاى اكتشافى را شروع كرد و بعد هم براى بازگشت آماده شد. اما به هر طرف كه مى رفت با شكست روبه رو مى گرديد، به شيشه مى خورد و به زمين مى افتاد، تا اين كه ضربه كفشى راحتش كرد. اين درس من بود كه هنگام گرفتارى خود را به هر طرف نكوبم، بلكه به راه بازگشت فكر كنم و آن را بيابم و خود را خلاص كنم.» (مسئوليت و سازندگى، ص109) eitaa.com/sahab_link
🍃چگونه تدبر کنیم؟(٣)🍃 توضیح تدبر: «انسان مى تواند حالات خودش را بررسى كند. ساعاتى كه دارد تقسيم كند به شب، روز، در تنهايى و اجتماع. در شب چه مسائلى به ذهنش خطور مى كند. هنگامى كه تنهاست يا هنگامى كه در ميان مردم است، هنگامى كه با ثروتمند يا فقير با زن يا مرد، با خوش قيافه يا متوسط يا زشت و در روز هنگامى كه بر سركار است، يا در خانه، زمانى كه با دوستى رو به رو مى شود و يا با دشمنى برخورد مى كند. اين بررسى ها هنگامى كه ادامه پيدا كرد- يك ماه، يك سال، بيشتر يا كمتر و يا حتى يك عمر- مصالحى را بوجود مى آورد كه مى توان با آن مصالح به يك ساختمان فكرى رسيد. مى توان به شناخت هايى دست يافت كه مثلا ظرفيت من تا چه اندازه است، چه مسائلى مرا خوشحال مى كنند، چه مسائلى مرا ناراحت مى كنند، عظمت اين مسائل تا چه حدى است و تأثير آنها با عظمت آنها چه رابطه اى دارد؟ زيادتر است يا كمتر؟ و آيا تأثير آنها تا چه اندازه بايد باشد؟ به حدى كه دلم را بگيرد يا دست و پايم را به حركت وا دارد؟ حركتى كه در يك لحظه يا يك ساعت يا يك عمر داشته ام و تأثير آنها تا چه اندازه بوده است؟ چه بسا تأثيرشان بيش از حد بوده؛ مثلا سلامِ دوستى كه نبايد در من حركتى به وجود آورد، بيست و چهار ساعت يا حتى يك عمر مرا به خود گرفته و چه بسا تأثيرشان كمتر بوده، صحنه فقرى كه بايد مرا تا يك ماه مشغول كند تنها يك ساعت گرفتار كرده است. با اين و ارزيابى ها انسان مى تواند با كمك فكر به عوامل مجهول دست بيابد و يا به حقيقت خود پى ببرد و در خود به كارى مشغول شود، به ايجاد عظمتى، حركتى، كنترلى و يا مواظبتى.» ( و سازندگى، ص106) نمونه تدبر: «يك روز صبح با صداى استارت ماشينى از خواب بيدار شدم.  استارت مداوم بود و جرقه ها زياد و مايع قابل احتراق، اما با اين وصف حركتى نبود و پيشرفتى نبود. من به ياد جرقه هايى افتادم كه در زندگى خودم مدام سرمى كشيدند، و به ياد استعدادهايى افتادم كه قابل سوختن بودند و به ياد ركود و توقفى افتادم كه با اين همه جرقه و استعداد گريبان گيرم بوده است. در اين فكر رفتم كه ببينم نقص از كجاست، كه شنيدم راننده مى گويد: بايد هلش داد، هوا برداشته است. و همين جواب من بود.  هنگامى كه هواها وجود مرا در بر مى گيرند و دلم را هوا برمى دارد، ديگرجرقه ها برايم كارى نمى كنند و اگر مى خواهم به راه بيفتم بايد هلم بدهند و ضربه اى بزنند و راهم بيندازند تا آن همه استعداد، راكد نماند.» (مسئوليت و سازندگى، ص109) eitaa.com/sahab_link
🍃 چگونه تدبر کنیم؟(4)🍃 توضیح تدبر: انسان مى‏ تواند برخوردهايش را بررسى كند و آمار بگيرد و سپس با تفكر در اين آمار، به روحيه‏ ها و اميال و خواسته ‏هاى خود پى‏ ببرد. مى ‏تواند محبوب‏ هايش را در نظر بگيرد. در دوستانش بررسى و كند و از آن‏ها آمار بردارد در دفتر و يا در ذهن و سپس با تفكر به نتيجه ‏هايى برسد كه باعث زير و رو كردن گذشته و تجديد نظر براى آينده و به هم زدن برنامه ‏هاى پيشين و طرح برنامه ‏هاى جديدى باشد. ( و سازندگى، ص107) نمونه: با يكى از دوستان خوبم بر سر سفره نشسته بوديم، او به پياز علاقه داشت و به خوردن آن مشغول بود. كودكى كه در آن‏جا بود مقدارى از آن‏ پياز را در دهان گذاشت، اشكش سرازير شد و زبانش سوخت و آن را رها كرد. دوستم خنديد، خنده ‏اى پربار و پر از برداشت؛ كه عده‏ اى به خاطر جهتى از چيزهايى مى‏ گذرند اما عده ديگر، همان چيز را به همان خاطر مى ‏خواهند. آن تيزى و تندى كه كودك را فرارى كرده، مرا به سوى خود كشانده است. و سپس ادامه داد: در برابر سختى ‏ها و ناراحتى ‏ها عده‏ اى به همان خاطر كه ما فرار مى ‏كنيم به استقبال مى ‏روند و از سختى‏ ها بهره مى ‏گيرند. همان دردها و فشارها كه ما را از پاى در مى ‏آورد، همان‏ ها به عنوان پا، عامل حركت و پيشرفت و ورزيدگى عده ‏اى مى ‏شود. و راستى همان است كه امام كاظم مى ‏فرمود: «ما مِنْ شَئٍ تَراهُ عَينُكَ الَّا و فيهِ مَوْعِظَةٌ». (مسئوليت و سازندگى، ص109) eitaa.com/sahab_link
🍃چگونه تدبر کنیم؟(6)🍃 👈توضیح تدبر: «در اين مرحله بهتر است كه فرق ميان و هم توضيح داده شود. تدبر مواد خام را در درون ما تلنبار مى كند. تفكر اين مواد را مرتب و هضم مى كند و شيره‌هايش را مى مكد و فضولاتش را از حافظه بيرون مى ريزد و سرزمين ذهن را براى مواد تازه ديگر آماده مى كند. اگر اين دستگاه هاضمه به كار نيفتد، آن مواد خام، جز سنگينى روحى و امتلاى ذهنى، نتيجه اى ندارد، كه بايد هر چه زودتر دست به كار استفراغى شد و در جستجوى مسهلى و هيچگاه اين مواد انباشته شده در ذهن بهره اى نخواهد داد، بلكه زيان هم خواهد رساند. غذايى كه در معده تلنبار مى شود، نه تنها براى اندام ما فايده اى ندارد و نيرويى نمى آورد، بلكه ايجاد تعفن و مسموميت هم خواهد نمود، كه بايد هر چه زودتر بيرونش ريخت.» « و سازندگى، ص115) 👈نمونه: «تابستان ها كه مى آمد من با دو نفر از دوستانم به روستايى در اطراف قم مى رفتيم... يكى از اين دوستان پسركى بود، لَهَر، با بدنى نرم و ب ىتحرك، درست مثل گونى آرد بود يا مثل كيسه اى كه از گوشت پر شده باشد و هيچ استخوانى نداشته باشد. او پول هايش را جمع مى كرد. هيچ چيز نمى خريد. روزها به باغ ها مى رفت و با ميوه ها كه تعارف مى كردند خودش را سير مى كرد تا با پول سفرش الاغ كرايه كند تا سوار بشود. او الاغ را مى گرفت، ولى از الاغ مى ترسيد كه سوار بشود. همين طور افسارش را بدست مى گرفت و راه مى رفت و گاهى از ما مى خواست كه سوارش بكنيم و مواظبش باشيم. او خودش محروم بود و به ما التماس مى كرد تا با هم بيرون برويم. يك روز الاغ درشتى را كرايه كرده بود. الاغى بود سركش و نيرومند. من و او با يك مقدار وسائل و سماور و قورى راه افتاديم و از كوچه باغ ها به بيرون ده رسيديم و از پايين امامزاده رو به يك مزرعه گذاشتيم.... ادامه👇👇👇 .http://www.einsad.ir/Main.php?pid=articles_form&id=785&start=1&tedad=10 eitaa.com/sahab_link
چگونه تدبر کنیم؟(5) توضیح تدبر: ما خيال مى كنيم براى تدبر بايد به جنگل خلوت يا غار سوت و كورى رفت كه انسان بتواند توجهى داشته باشد و لذا از محروم شده ايم و با اين بازى شيطان، بهره هايى را از دست داده ايم. آنجايى كه ابراهيم، از تدبر در طلوع و غروب ستاره ها و ماه و خورشيد، با تدبر در اين حادثه هاى هميشگى و پيش پا افتاده به آن توحيد عظيم دست مى يابد؛ توحيد در سه شكلش: در درون و در جامعه و در هستى، تا حدى كه هوس ها و طاغوت ها و خدايان و بت ها را كنار مى ريزد، از درون اسماعيلش را و از جامعه غرور را و در هستى بت ها و خدايان را، و آنجا كه تيمور با تدبر در حركت مورچه اى در كنار خرابه اى بر ديوار شكسته اى به آن پشتكار و استقامت مى رسد، و آنجا كه دانشمندى از حركت سيبى در لحظه آرامى به قانون هاى هستى راه مى يابد، آنجا و آنجاها همه نمايانگر اين است كه از هر حادثه اى مى توان به اعماق رسيد و به ژرف ها راه يافت و بهره هاى فراوان بدست آورد. ( و سازندگى، ص107و108) نمونه: مادرم- كه خداى با كرامتش پذيرايش باشد- به من درسى داد، كه فراموشم نمى شود. محمد پسر اول من مى خواست به دنيا بيايد و اين تجربه اول ما بود. نصف شب بود كه درد به سراغ مادرش آمد با داروهايى كه مى شناختم و با گل گاوزبان و تخم شويد كارسازى نمودم ولى درد زايمان بود و شتاب مى گرفت، به منزل پدر آمدم هنوز ساعاتى تا اذان صبح مانده بود مادرم با چند نفر از بستگان به پذيرايى مادر محمد مشغول شدند و مرا از اطاق تبعيد كرد. من از دور فريادها و ناله ها را مى شنيدم و زمان بر من كُند مى گذشت، تجربه اول من بود، حدود طلوع آفتاب خانم دكتر تشيدى را آورديم، باخيال راحت ترى در انتظار تولد نشستيم، فريادها وناله ها زيادتر مى شد اما از ولادت خبرى نبود، مادرم را صدا زدم، من آشفته بودم ولى او سرخوش، پرسيدم آيا مشكلى هست؟ جواب داد، كارِ زايمان، طبيعى است، گفتم پس چه وقت فارغ مى شود، با اين همه ناله كى كار تمام مى شود؟ خنديد و گفت تا ناى ناليدن دارد و توان فرياد كشيدن دارد، نمى زايد. آنجا كه درد توانش را گرفت، آن وقت فارغ مى شود ... مدتى گذشت از ناى افتاده بود و فقط زنجموره بود، كه صداى گريه محمد بلند شد، واين حرف و اين درس را فهميدم كه👇 ✅✅تا ناى ناليدن دارى و تا آنجا كه توان دارى ولادتى نيست، راه آنجا آغاز مى‌شود كه تو به پايان مى‌رسى.✅✅ (درسهايى از انقلاب(قيام)، ص223) eitaa.com/sahab_link