eitaa logo
انتشارات صهبا - موسسه جهادی
1.8هزار دنبال‌کننده
958 عکس
251 ویدیو
39 فایل
📚 انتشارات صهبا - مؤسسۀ جهادی 🌍 www.jahadi.ir 🖼 www.instagram.com/sahba_nashr 📞 025-33551212 ✅ ارتباط با ما 🆔 @sahba_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
عیدتان مبارک طاعاتتان قبول 🔸️نظر به استقبال گسترده از کتاب «طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن» و محور قرارگرفتن آن در حلقات بحث و تدریس، صهـبا تصمیم گرفت برای تسهیل امر تهیه و مطالعۀ کتاب، آن را در قالبی جدید به مخاطبان هدیه کند. از ویژگی‌های این قالب، امکان ارجاع خودکار بین بخش‌های کتاب و امکان دانلود و پخش صوت‌های هر جلسه است. 🎁از آنجا که این کتاب از برکات ماه مبارک رمضان بود، صهـبا نیز این اثر را همزمان با عید سعید فطر سال ۱۳۹۹شمسی منتشر و به تمامی علاقه‌مندان اهدا می‌کند. 📥برای دریافت فایل pdf می‌توانید به نشانی jahadi.ir مراجعه کنید، و اگر از پیام‌رسان‌‌ها استفاده می‌کنید، از طریق کانال @sahba_nashr در بله و ایتا فایل کتاب را دریافت کنید.
«او الان هم حاضر است؛ با حرفش، با روحش، با اسمش و با نَفَسش. مگر می‌شود امام نباشد؟! الان هم هست و این مملکت را جلو می‌برد. ضربِ دستِ امام، پشت سرِ این انقلاب است. ۱۳۷۶/۱۲/۱۴» 📚کتاب عبد صالح خدا 📖بخش آخر کلام @sahba_nashr
«پانزدهم خرداد سال ۱۳۴۲ بود. پانزدهم خرداد تجسم حضور قاطع مردم در صحنه، با شعارهای دینی و با علاقه‌مندی به محور رهبری از یک طرف، و از طرف دیگر تجسم و تبلور قساوت، خشونت و قاطعیت دستگاه حاکم درمقابل حرکت اسلامی بود. ۱۳۶۲/۱۱/۱۲» 📚گفتار فشرده‌ای از تاریخ انقلاب اسلامی 📖صفحۀ ۲۰ @sahba_nashr
🔰با استقبال خوبی که شما مخاطبان عزیز از انتشار صوت‌های کتاب طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن کردید، تصمیم گرفتیم شبیه این کار را برای مجموعۀ حلقات انسان۲۵۰ساله هم انجام دهیم. ان‌شاءالله از فردا، هر شبِ جمعه، قطعه‌های منتخبی از صوت‌ها و فیلم‌های موجود این مجموعه، در شبکه‌های اجتماعی متعلق به صهـبا منتشر خواهد شد. @sahba_nashr
📢 منتخبی از مجموعۀ اسناد حَلَقات «انسان۲۵۰ساله» 🔘 قطعۀ اول: تبیین مفهوم انسان۲۵۰ساله 🗒 سخنرانی استاد سیدعلی خامنه‌ای ۱۳۶۰/۹/۲۶ @sahba_nashr
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: ای پیروان آل‌محمد! بدانید؛ از ما نیست کسی که هنگام خشمگین‌شدنش مالک نفْسش نباشد، و همراه نیکویی نباشد با کسی که با او همراهی می‌کند و خوش‌رویی نکند با کسی که با او خوش‌رو است و رفاقت نکند با کسی که با او رفاقت می‌کند و همسایۀ نیکویی نباشد برای کسی که همسایۀ اوست و حق نان و نمک به‌جا نیاورد. ای پیروان آل‌محمد! هرچه که می‌توانید تقوای الهی داشته باشید که هیچ نیرویی نیست جز نیروی خداوند. 📚کتاب چهل حدیث از امامین صادقین 📖حدیث هجدهم @sahba_nashr
«شریعتی توانست نسل جوان را یکجا و دربست به‌طرفِ مذهب و ایمان مذهبی بکشاند. این کار را او به طبیعت خود می‌کرد، تصنعی در این کار نداشت، طبیعتاً این‌طوری بود. او خودش یک‌چنین ایمانی داشت، او خودش یک‌چنین دیدِ روشنی به اسلام داشت. و به همین دلیل بود که آنچه از او می‌تراوید، این فکر و این منش را ترویج می‌کرد. ۵۹/۴/۴» 📚گفتار جریان روشنفکری اسلامی در ایران @sahba_nashr
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 منتخبی از مجموعۀ اسناد حَلَقات «انسان ۲۵۰ساله» 🔘 قطعۀ دوم: نقش امام صادق در زندگی ۲۵۰سالۀ ائمه اطهار (۱) 🗒 جلسه با پاسداران نهاد ریاست جمهوری ۱۳۶۱ @sahba_nashr
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 منتخبی از مجموعۀ اسناد حَلَقات «انسان ۲۵۰ساله» 🔘 قطعۀ سوم: منشور حکومت علوی؛ «انگیزه‌های حکومت» 🗒 جلسات شرح نهج‌البلاغه، جمعه‌شب‌ها، مسجد امام حسن مجتبی علیه‌السلام، مشهد مقدس ۱۳۵۳/۹/۱ @sahba_nashr
🔰«آقای بهشتی مردی بود به‌معنای حقیقی کلمه حلیم. حلم را غالباً نمی‌توانند معنا کنند. بنده آن معادل فارسی‌اش را پیدا کردم. آن‌وقت‌ها می‌گفتند که، ما مشهدی‌ها می‌گوییم فلانی جنبه‌دار است، باجنبه است؛ مراد، ظرفیت نفسانی است. مراد از این کلمۀ جنبه‌داری که در مشهد خیلی معمول و رایج است، این است که فلانی ظرفیت نفسانی دارد، ظرفیت روحی دارد، به هر نسیمی برآشفته نمی‌شود. ببینید یک عمقِ کم، مثلاً بیست سانتی‌متر وقتی عمق آب هست، یک فوت هم می‌تواند موج ایجاد کند، اما وقتی که این عمیق شد، نه؛ بادهای خیلی تندتر از آن‌هم نمی‌تواند این را زیر و بالا کند. آقای بهشتی یک همچین آدمی بود. آدمی که از میدان در برود، اصلاً نبود. ۱۳۶۴/۳/۱۶» 📚کتاب قرارگاه‌های فرهنگی @sahba_nashr
🔰محسن رفت برای عملیات کربلای یک، برای پس گرفتن مهران. تقریباً ده روز از شروع عملیات گذشته بود که یکی از دوستان محسن، ظهر زنگ زد خانۀ ما. گفت حاج‌آقا ان‌شاء‌الله خدا اجرتان بدهد، گفتم: محسن طوری شده؟ کمی صبر کرد، گفتم: شهید شده؟ با بغض گفت: بله، مبارک باشد.. نزدیک نوزده‌سالش شده بود. نگاهش که می‌کردم، لذت می‌بردم. زیرِ لب گفتم: یا علی‌اکبرِ حسین و چشمانم خیس شد. گفتم: زنده باشید پسرم، خدا خیرتان بدهد. ان‌شاء‌الله امام زنده باشند. جنازه‌اش هست یا نه؟ گفت: بله حاج‌آقا، محسن نُه روز پیش شهید شد، منتهی آن منطقه افتاد دست عراقی‌ها، امروز ما پیشروی کردیم و آن ارتفاعات را گرفتیم. الحمد‌لله جسد محسن و بقیه را هم پیدا کردیم.. 📚کتاب میزبانی از بهشت 📖منزل برادران شهید مجتبی و محسن عاشوری 🗓۱۲ تیرماه ۱۳۶۵، سالگرد شهادت شهید محسن عاشوری @sahba_nashr
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 منتخبی از مجموعۀ اسناد حَلَقات «انسان ۲۵۰ساله» 🔘 قطعۀ چهارم: نقش امام رضا در زندگی ۲۵۰سالۀ ائمۀ اطهار (۱) 🗒 یکشنبه بعد از نماز عشاء، تهران، مسجد المصطفی ۱۳۵۹/۶/۳۰ @sahba_nashr
🔸️جثّه‌ام از همۀ انقلابی‌های مشهد کوچک‌تر است و هرکس مرا در جمع آنها می‌بیند، فکر می‌کند اشتباهی شده که من در جمع مبارزانِ درجه‌یک هستم؛ اما همین کوچک‌ بودنم، باعث شده بتوانم مثلِ مبارزان بزرگسال، کارهای مهمی برای انقلاب انجام بدهم. به‌خاطر همین جثّۀ کوچک، و البته به‌خاطر زِبر و زرنگی‌ام، بین بزرگانِ انقلابی‌ مشهد، معروف شده‌ام به چُغُک! چغک اسمی ا‌ست که حاج‌آقا برایم برگزیده؛ چغک به زبان مشهدی یعنی گنجشک! 📚کتاب چُغُک @sahba_nashr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰نقش امام رضا در زندگی ۲۵۰سالۀ ائمۀ اطهار (۲) دانلود صوت کامل👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 منتخبی از مجموعۀ اسناد حَلَقات «انسان ۲۵۰ساله» 🔘 قطعۀ پنجم: *نقش امام رضا در زندگی ۲۵۰سالۀ ائمۀ اطهار (۲)* 🗒 یکشنبه بعد از نماز عشاء، تهران، مسجد المصطفی ۱۳۵۹/۶/۳۰ @sahba_nashr
🔰«اسلام در موضوع حجاب، قضایا را بسیار حکیمانه بررسی کرده است. هرچه انسان دقت می‌کند، موضوع، عمق بیشتری می‌یابد. البته شرع مقدس اسلام، در حکم حجاب، حدی معین کرده است و آن حد را باید شناخت. تخطّی از آن حد یا افراط و تفریط در آن، لازم نیست. حجاب زنان ایرانی، حجاب خوبی است. البته این، تنها شکل حجاب نیست. مسلمانان دیگری هم در دنیا هستند که انواع حجاب‌های دیگر دارند، اگرچه چادر ندارند. هرچند به نظر ما، چادر حجاب بهتری است. چادر چیز خوبی است و بهترین حجاب است. هرکس چادر را ابتکار کرده پوشش خوبی را ابتکار کرده است. اصل، موضوع حجاب است و معنای حجاب را باید فهمید. حجاب، حجابِ زن از مرد نیست، حجاب ما بینِ قلمرو زندگی خصوصی مرد و زن است. البته زن به گونه‌ای باید آن را رعایت کند و مرد به گونه‌ای دیگر. ۱۳۷۴/۸/۲۲» 📚کتاب خانواده @sahba_nashr
🔰امام را دارند علی‌الظاهر! با آقایی، با کمال عزت و احترام از مدینه می‌برند خراسان. برای اینکه ولیعهدش کنند علی‌الظاهر! اما حضرت در مدینه، مردم را گریه می‌اندازد. حضرت جمع می‌کند کنیزها و خدمه و اهل‌بیت و همۀ فرزندان را، برادران و خویشاوندان و اهل خودش را و می‌گوید بر من گریه کنید! تعجب می‌کنند؛ یکی می‌گوید مثلاً یا اباالحسن، گریه سر راه مسافر میمنت ندارد، بعد حضرت می‌گویند بله، او مسافری است که امید برگشتن داشته باشد! یعنی چه؟ یعنی من امید برگشتن ندارم. یعنی چه؟ یعنی مأمون دارد من را می‌برد که بکُشد. پس ببینید، بااینکه با عزت و با احترام دارد حرکت می‌کند حضرت، آن اثرِ با زور و با فشار بُرده‌شدن را در مدینه باقی می‌گذارد و می‌رود. می‌رود حرم رسول‌الله با وضع گریه‌آلودی خداحافظی می‌کند از پیغمبر، و راه می‌افتد می‌رود. ۱۳۶۰/۹/۲۶ 📚حلقات «انسان ۲۵۰ساله»/ حلقۀ سوم/ ۷۳. گسترش فراگیر شبکۀ تشیّع در زمانۀ امام رضا @sahba_nashr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰نقش امام رضا در زندگی ۲۵۰سالۀ ائمۀ اطهار (۳) دانلود صوت کامل👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 منتخبی از مجموعۀ اسناد حَلَقات «انسان ۲۵۰ساله» 🔘 قطعۀ ششم: نقش امام رضا در زندگی ۲۵۰سالۀ ائمۀ اطهار (۳) 🗒 یکشنبه بعد از نماز عشاء، تهران، مسجد المصطفی ۱۳۵۹/۶/۳۰ @sahba_nashr
🔰قبول قطعنامه ازطرفِ امام، به‌خاطر فهرست مشکلاتی بود که مسئولین آن روزِ امورِ اقتصادی کشور، مقابلِ روی امام گذاشتند و نشان دادند که کشور نمی‏‌کشد و نمی‌‏تواند جنگ را با این‌همه هزینه، ادامه دهد. امام مجبور شدند قطعنامه را پذیرفتند. پذیرش قطعنامه، به‌خاطر ترس نبود؛ به‌خاطر هجوم دشمن نبود؛ به‌خاطر تهدید آمریکا نبود؛ به‌خاطر این نبود که آمریکا ممکن است در امر جنگ دخالت کند. چون آمریکا، قبل از آن هم در امر جنگ دخالت می‌‏کرد. وانگهی، اگر همۀ دنیا در امر جنگ دخالت می‌‏کردند، امام رضوان‌‏الله‌علیه کسی نبود که رو برگرداند. برنمی‌گشت! آن یک مسئلۀ داخلی بود، مسئلۀ دیگری بود. در تمام عمر ده‌سالۀ حیات مبارک امام رضوان‌الله‌تعالی‌علیه، پس از پیروزی انقلاب، یک لحظه اتفاق نیفتاد که امام به‌خاطر سنگینی بارِ تهدیدِ دشمن، در هر بُعدی از ابعاد، دچار تردید شود. ۱۳۷۵/۳/۱۴ 📚کتاب عبد صالح خدا @sahba_nashr
🔰«این بزرگوار نمودار و نشانۀ مقاومت است. انسان بزرگی‌ست که تمام دوران کوتاه زندگی‌اش با قدرت مزوّر و ریاکارِ خلیفۀ عباسی، مأمون، مقابله و معارضه کرد و هرگز قدمی عقب‌نشینی نکرد و تمام شرایط دشوار را تحمل کرد و با همۀ شیوه‌های مبارزۀ ممکن، مبارزه کرد. اولین کسی بود که به‌طور علنی بحث آزاد را بنیان‌گذاری کرد. در محضر مأمون عباسی، با علما و داعیه‌داران و مدعیان و موجّهان، دربارۀ دقیق‌ترین مسائل حرف زد و استدلال کرد و برتری خود را و حقانیت سخن خود را ثابت کرد. بحث آزاد، میراث اسلامی ماست، بحث آزاد در زمان ائمۀ هدی رایج بوده است و در زمان امام جواد به‌وسیلۀ آن امام بزرگوار با آن شکلِ نظیف انجام گرفته است. ١۳۶۰/۲/۲۵» 📚حلقات «انسان ۲۵۰ساله»/ حلقۀ دوم 📖فصل امام جواد، امام هادی و امام عسکری علیهم‎السلام @sahba_nashr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 معنای مبارزه فرهنگی در سیره مبارزاتی امام باقر دانلود فیلم کامل👇
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 منتخبی از مجموعۀ اسناد حَلَقات «انسان ۲۵۰ساله» 🔘 قطعۀ هفتم: معنای مبارزه فرهنگی در سیره مبارزاتی امام باقر 🗒 نمازجمعه تهران ۱۳۶۶/۵/۹ @Sahba_nashr