eitaa logo
انتشارات صهبا - موسسه جهادی
1.9هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
270 ویدیو
41 فایل
📚 انتشارات صهبا - مؤسسۀ جهادی 🌍 www.jahadi.ir 🖼 www.instagram.com/sahba_nashr 📞 025-33551212 ✅ ارتباط با ما 🆔 @sahba_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: همانا خداوند هدیه‌هایی را به قومی می‌بخشد، ولی آنان شکر نمی‌کنند. پس به‌صورت وبالی بر آنان می‌شود. و قوم دیگری گرفتارِ گرفتاری و مصیبت‌هایی می‌شوند، و صبر می‌کنند، پس برای آنها تبدیل به نعمت می‌شود. (۱) 🍂 خدای متعال گاهی یک مردمی را به یک نعمتی و به یک لطفی از سوی خود سرفراز می‌کند، نعمتی را به مردم می‌بخشد، این مردم نعمت خدا را شکر نمی‌کنند و وظیفۀ خودشان درمقابل این نعمت را انجام نمی‌دهند، نتیجه این می‌شود که همین نعمت برای آنها وِزر و وبال می‌شود. نعمت مثل طوق آهنینی بر گردن آنها سنگینی می‌کند و بالاخره به ضرر آنها تمام می‌شود. 🍃 و گاهی مردمی را به مصیبتی دچار می‌کند، آن مردم درمقابل آن مصیبت صبر می‌کنند، مقاومت می‌کنند، با حادثه‌ای که برای آنها پیش آمده است، شجاعانه برخورد می‌کنند، نتیجه آن می‌شود که خدا همان مصیبت را برای آنها نعمت می‌کند. ۱۳۶۵/۱/۲ (۱): تحف‌العقول/ باب ما روی عن الامام الصادق/ و روی عنه فی قصار هذه المعانی 📚 کتاب چهل حدیث از امامین صادقین/ حدیث سی‌وهشتم @sahba_nashr
💢 خواندن کلمات ائمه برای ما لازم است. 💫 به برکت مطالعۀ کلمات ائمۀ هدی علیهم‌السلام و نیز نهج‌البلاغه، بسیاری از فکرهای عالی در ذهن‌ها می‌جوشد. ۱۳۷۹/۷/۱۴ @sahba_nashr
💢 چند روایت می‌خوانم، ترجمه‌اش را هم می‌گویم؛ بعد باید حفظ کنید این روایات را! 💫 نه‌اینکه اگر حفظ نکردید، نمرۀ منفی می‌گیرید، نه! مقصود این است که حفظ کنید. اگر عین عبارات را هم نتوانستید حفظ کنید، ترجمه‌اش را ده بار، بیست بار، این‌قدر بخوانید تا این متن و این ترجمه در ذهن شما جا بیفتد و جا بگیرد؛ برای عمل‌کردن هم باشد، یعنی همین را در زندگی خودتان پیاده کنید. ۱۳۵۹/۷/۲۵ @sahba_nashr
💢 من این روایت‌ها را یک‌وقتی برای مردم می‌خواندم، خودم می‌دانستم، به آنها هم می‌گفتم که تا وقتی یک نظام اجتماعیِ اسلامی سر کار نیاید، اینها درست قابل عمل نیست. 💫 امروز ما این نظام را داریم. امروز که این حرف‌ها را می‌گویم، از همین لحظه می‌توانید برطبق این روایات عمل کنید. یک تکه‌اش را در خودتان پیاده کنید و به‌تدریج [پیش] بروید. خدای متعال هم کمک می‌کند، معمولاً این‌طور است. شما یک قدم که بردارید، خدای متعال کمک می‌کند و قدم‌های بعدی را بهتر می‌توانید بردارید. ۱۳۶۵/۷/۱۸ @sahba_nashr
✉️ چندبار از منطقه برایمان نامه فرستاد. اما نامۀ آخرش خیلی مختصر بود. قبل از شروع عملیات خیبر: «همسر عزیزم، اینجا خیلی گرم است، کاش این کُتَم را نیاورده بودم، وبال گردنم شده» و امضا کرده بود: «مسافر کربلا، شهید محمد‌محسن سماعی‌یکتا ـ ۶۲/۱۲/۲» 🔰 آقا‌جان ششم اسفندِ شصت‌و‌دو، همان اوایل صبح، در عملیات خیبر شهید شده بود، اما تا چند روز بعدش از شهادت پدرمان خبر نداشتیم. این نامه بعد از شهادتش به دست ما رسید. خبر شهادت آقا‌جان را سیزدهم رساندند و پانزدهم تشییع بود. 📚 کتاب میزبانی از بهشت/ هم همسر شهید هم مادر شهید @sahba_nashr
✍️ معرفی کتاب «محضر رئوف»: 🔰 وجود سراسر نور ثامن‌الحجج که از ابعاد مختلف دریای معرفت است که می‌تواند فرد و جامعه را به سعادت دنیا و آخرت برساند. و شنیدن این معارف از زبان رهبریِ که در مشهد قد کشیده؛ کودکی و جوانی‌اش در حرم و حریم امام رئوف گذشته، خورشیدش اول گنبد زرین رضوی بوده و آسمانش طاق بلند ایوان مسجد گوهرشاد، و بهشت؛ روضۀ مبارکه. خودش را در شکست آینه‌کاری‌ها شناخته و خدا را در ورای گلدسته‌های به دعا بلندشده. خانۀ اولش حرم بوده و انیس و مونسش، آقای آن حرم، شیرینی بیشتری دارد و لاجرم بیشتر بر دل می‌نشیند. لذا، با این نگاه، و با گردآوری مطالبی که مجال آمدنشان در حلقات انسان ۲۵۰ساله نبود، کتاب «محضر رئوف» مختص به معارف رضوی، از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تدوین شده است. 📖 این کتاب دربردارندۀ سه فصل اصلی است: 💢 فصل اول: مطالبی است دربارۀ زیارت؛ برگرفته از توصیه‌های معظّم‌له دربارۀ آداب زیارت و مغتنم‌دانستن فرصت زیارت و توجه به ادعیه و معارف وارده در این باب. 💢 فصل دوم: نکاتی است از سیرۀ سیاسی‌مبارزاتی امام رضا علیه‌السلام در دوران حیات مبارکشان، با همان رویکرد انسان ۲۵۰ساله. مطالب این فصل بااستفاده از مباحث طرح‌شده در مجموعۀ حلقات انسان ۲۵۰ساله تنظیم شده است. 💢 فصل سوم: مجموعه‌ای است از مواعظ و احادیث نقل شده از امام رضا علیه‌السلام که معظّم‌له در سخنرانی‌های مختلف یا ابتدای دروس خارج فقه خود خوانده و به‌اختصار شرح داده‌اند. 📑 مشخصات ظاهری: رقعی، ۱۲۰ صفحه 🗞️ ترجمه‌شده به زبان‌های عربی انگلیسی اردو @sahba_nashr
💢 مبارزات ائمه؛ 💫 مبارزۀ ائمه علیهم‌السلام از یک نقطۀ آرامی شروع می‌شد، تدریجاً اوج می‌گرفت، اما گاهی در اوج مواجه می‌شد با ضربات و لطمات کوبنده‌ای، لذا مبارزه افت می‌کرد و مجدداً شروع می‌شد. به همین ترتیب، تمام عالم اسلام را با تبلیغاتی که در طول زمان با شیوه‌های گوناگون به راه می‌انداختند، متوجه حقانیت راه علویان می‌کردند و آرزوی اسلام واقعی را در دل مردم زنده می‌کردند. ۱۳۵۹/۶/۳۰ @sahba_nashr
💢 امام هفتم در دوران هارون دست به یک مبارزۀ تند 🔥 زده بود. 💫 دوران موسی‌بن‌جعفر درحقیقت یکی از دوره‌های تند مبارزۀ با بنی‌عباس بود، از مبارزات تند آلِ ‌علی علیهم‌السلام بود. آن‌قدر مبارزات موسی‌بن‌جعفر شدید بود که هارون‌الرشید طاقت نیاورد و مجبور شد موسی‌بن‌جعفر را به زندان ابد محکوم کند. ۱۳۶۴/۱/۲۳ @sahba_nashr
💢 اگر طاغیهٔ بنی‌عباس نبود، امام موسی‌بن‌جعفر دست به عملی می‌زد که در سرنوشت عالم اسلام تأثیر می‌گذاشت! 💫 لذا هارون تصمیم گرفت که این خطر را از پیشِ پای خودش بردارد. البته مرد سیاست‌مداری بود؛ این کار را دفعتاً انجام نداد. ۱۳۶۴/۱/۲۳ @sahba_nashr
🔸 دوران موسی‌بن‌جعفر درحقیقت یکی از دوره‌های تند مبارزۀ با بنی‌عباس بود، از مبارزات تند آلِ ‌علی علیهم‌السلام بود. آن‌قدر مبارزات موسی‌بن‌جعفر شدید بود که هارون‌الرشید طاقت نیاورد و مجبور شد موسی‌بن‌جعفر را به زندان ابد محکوم کند. اینکه شما شنیدید که موسی‌بن‌جعفر چهار سال یا هفت سال یا چهارده سال در زندان ماندند، این چهار سال زندان نیست، حبسِ ابد است. منتها محکوم به حبسِ ابدی که در اثنای دوران زندان برای زندانبانان ـ یعنی حکام وقت ـ غیرقابل تحمل می‌شود و آنها مجبور می‌شوند او را در زندان به شهادت برسانند. ۱۳۵۹/۶/۳۰ 📚 کتاب محضر رئوف/ سیرۀ مبارزاتی علی‌‏بن‌‏موسی الرضا؛ «پیشینۀ مبارزه» @Sahba_nashr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 هارون وقتی نگاه کرد، یک نقطهٔ خطرناک را از همه لازم‌العلاج‌تر دید و آن موسی‌بن‌جعفر بود! 💫 مصمم شد که موسی‌بن‌جعفر را از بین ببرد. اما متقابلاً امام هم وضعی به‌وجود آورده بود که این کار برای دستگاه حکومت آسان نبود. دُعاة امام در اقطار عالم اسلامی بودند. و من تصور می‌کنم اگر این طاغیهٔ بنی‌عباس نبود، امام موسی‌بن‌جعفر دست به عملی می‌زد که در سرنوشت عالم اسلام تأثیر می‌گذاشت. ۱۳۶۰/۳/۹ @sahba_nashr
💢 شخصیت موسی‌بن‌جعفر در داخل زندان هم همان شخصیتِ مشعلِ روشنگری ✨ بود، که تمام اطراف خودش را روشن می‌کرد. 💫 حرکت فکر اسلامی و جهادِ متکی به قرآن یک‌چنین حرکتی است، هیچ‌وقت متوقف نمی‌ماند، حتی در سخت‌ترین شرایط ..و این همان کاری بود که موسی‌بن‌جعفر کرد. ۱۳۶۴/۱/۲۳ @sahba_nashr
🏴 بعد از آنکه موسی‌بن‌جعفر شهید شدند، ..هارون‌الرشید می‌دانست که بالاخره [امام] یک جانشینی دارد و آن جانشین برایش همان خطر موسی‌بن‌جعفر را به‌وجود خواهد آورد. لذا نامه نوشت به مدینه، بگرد در اولاد موسی‌بن‌جعفر ببین که چه کسی جانشین است و این جانشین چه‌کار می‌کند. تحقیقات کردند و گفتند که در اولاد موسی‌بن‌جعفر، آن‌که از همه به پدرش نزدیک‌تر بود و شایسته‌تر بود و مورد توجه بود، علی‌بن‌موسی است؛ او باید جانشینش باشد. 💢 گزارشی که از حاکم مدینه، بعد از مثلاً یک ماه، دو ماه به دست هارون رسید، این بود که ما دربارۀ علی‌بن‌موسی تحقیق کردیم، دیدیم که این جوان به کارهای کوچک زندگی مشغول است. یک خروس و یک بز خریده، و اینها را برده در خانه و با همین‌ها مشغول به گذرانِ زندگی است. خلاصه، دارد خروس‌داری و بزداری و دامداری می‌کند، آن‌هم در یک حد کوچک. حالا شاید هم [تعبیرشان] این بود که با همین‌ها بازی می‌کند. خیال هارون تخت شد، راحت شد. گفت الحمدلله، [این] پسر افتاده به فکر زندگی، آن‌هم چه زندگی کوچکِ حقیری، خروس و بز و اینها. 🎯 تقیّه که شنیدید «التَّقيَّةُ ديني وَ دينُ آبائِي» یعنی این. یعنی کاری بکند که سر دشمن کلاه برود. دشمن خیال کند که این مشغول مبارزۀ با او نیست. این تقیّه است. علی‌بن‌موسی الرضا که مطّلع شده بود یک‌چنین گزارشی از هارون آمده و می‌خواهند زندگی او را درست بسنجند، فوری ـ به معنای اصطلاحی ـ رفته بود داخل تونل، به‌این‌معنا که تقیّه کرده بود. ظاهر کار را طوری درست کرده بود که گزارش چنینی برای هارون برود.. ۱۳۶۰/۹/۲۶ @sahba_nashr
✂️ بریده‌های منتخب شما با موضوع نقش امام کاظم علیه‌السلام در زندگی انسان ۲۵۰ساله 📚 کتاب حلقۀ دوم انسان ۲۵۰ساله ۲۵۰ساله @sahba_nashr
✂️ بریده‌های منتخب شما با موضوع نقش امام کاظم علیه‌السلام در زندگی انسان ۲۵۰ساله 📚 کتاب حلقۀ دوم انسان ۲۵۰ساله ۲۵۰ساله @sahba_nashr
✂️ بریده‌های منتخب شما با موضوع نقش امام کاظم علیه‌السلام در زندگی انسان ۲۵۰ساله 📚 کتاب حلقۀ دوم انسان ۲۵۰ساله ۲۵۰ساله @sahba_nashr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 در پیغمبری، یک تحول و دگرگونی هست، باید بگویم دو تحول و دگرگونی؛ اول در وجود خود پیغمبر. بعثت، رستاخیز، انقلاب، تحول، اول در درون و ذات خود پیغمبر، در باطنِ خود نبی به‌وجود می‌آید. اول او عوض می‌شود، اول او از حال رکود و رخوت خارج می‌شود، بعد از آنکه در روح او، در باطن او قیامتی بر پا شد، بعد از آنکه رستاخیزی در درون ذات نبی و روان او به‌وجود آمد، بعد از آنکه همۀ مایه‌های بسیار سرشارِ ودیعه‌نهادۀ ازطرف خدا، در نبی بیدار شد، مثل سرچشمه‌ای که در هر لحظه‌ای میلیاردها جریان آب از او استخراج می‌شود و می‌ریزد ـ  که تا قبل از این لحظه، همۀ این آب‌ها در باطن او مخفی یا پنهان بود ـ  بعد از آنکه خلاصه خودِ نبی مسلمان شد، وقتی‌که خود او تحت تأثیر تحول وحی الهی قرار گرفت؛ بعد همین سرچشمه، همین تحول، همین شور، همین انقلاب، همین رستاخیز، از این چشمۀ فیّاضِ جوشان، که روح نبی و باطن نبی است، می‌ریزد به اجتماع، منتقل می‌شود به متن جامعۀ بشری. بعد از آنکه در او تحول به‌وجود آمد، در جامعه تحول به‌وجود می‌آید. بعد از آنکه در باطن او رستاخیز عظیمی به پا شد، رستاخیز عظیم‌تری در متن جامعه برپا می‌شود. بعد از آنکه در دل او انقلاب به‌وجود آمد، به دست او، در جامعه انقلاب به‌وجود می‌آید و بعثت به‌معنای واقعی تحقق پیدا می‌کند. ۱۳۵۳/۷/۱۱ 📚 کتاب طرح کلی اندیشۀ‌اسلامی در قرآن/ جلسۀ پانزدهم/ بعثت در نبوت @sahba_nashr
انتشارات صهبا - موسسه جهادی
✍️ *معرفی کتاب «طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن»:* 🔰 این کتاب، حاصل برگزاری بیست‌وهشت جلسۀ متوالی در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۵۳، توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است. موضوع کتاب بررسی اصول مبنایی مطرح در اندیشۀ اسلامی، با رویکردی اجتماعی، منسجم و هماهنگ، با محور قراردادن قرآن کریم است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با محور قراردادن دسته‌ای از آیات در هر جلسه، بعُدی از ابعاد اصول توحید، نبوت و ولایت را برای مخاطب توضیح داده است. 💫 نکتۀ جالب اینکه، ایشان با طرح بحث ایمان در جلسات نخست، مخاطب را از بحث بر مفاهیم انتزاعی دور کرده و با آثار عملیِ پذیرش این اصول در زندگی فردی و اجتماعی آشنا می‌کنند. 📖 کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن مشتمل بر چهار فصل: ایمان، توحید، نبوت، و ولایت است. 💢 ایشان ایمانِ واقعی را ایمانی می‌دانند که آگاهانه و مسئولیت‌پذیر باشد. با این مقدمه، توحید را معرفی کرده و می‌گویند نمود آن در زندگیِ فرد موحد این است که زیر بار سلطۀ خدایان دروغین ـ اعم از ابلیس و طواغیت و هواهای نفسانی و … ـ نرود. آن‌گاه برخی از ویژگی‌های یک جامعۀ موحد را بیان می‌کنند. با همان تعریف از ایمان، پس از تعریف اصل نبوت و معرفی دشمنان آن، به تعهداتی که متوجه مسلمانانِ معتقد به اصل نبوت است، اشاره می‌کنند. در آخر هم با توجه به تاریخ انبیا و آیات قرآن، روشن می‌کنند که فرجامِ کار انبیا و پیروان انبیا چیزی جز پیروزی نیست. و اما در مبحث ولایت، ابتدا به شرح مفهوم ولایت و ابعاد آن ـ پیوند درونیِ جامعۀ اسلامی، نحوۀ ارتباط با جوامع غیر مسلمان و پیوند بین امام و امت ـ اشاره دارند و در ادامه بعضی از زوایای آن را تبیین می‌کنند. 💢 تمام تلاش معظم‌له در این جلسات این بوده است که اصول اساسی اعتقادی دین را مبتنی بر آیات قرآن به‌گونه‌ای تعهدآفرین کند. لذا سمت و سوی کتاب آوردن این اصول در عمل مسلمانان است. 👈 این کتاب در کنار کتاب انسان ۲۵۰ ساله مهمترین آثار برای آشنایی با منظومۀ فکری معظّم‌له است. و مباحث مطرح در آن، به نوعی مقدمۀ مطالعۀ کتاب «ولایت و حکومت» است. 📑 مشخصات ظاهری: رقعی، ۵۳۶ صفحه 🗞️ ترجمه‌شده به زبان‌های عربی، انگلیسی و اردو 💳 برای تهیۀ کتاب می‌توانید به کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور و نشانیِ www.sahba.ir مراجعه فرمایید. نسخۀ پی‌دی‌اف کتاب، به‌صورت رایگان منتشر شده است. @sahba_nashr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📆 به مناسبت، دهم اسفند، سالگرد حاج‌محمود کرامت، در دهم اسفند ۱۳۷۰ 🎙️ مرحوم کرامت از آن پهلوان‌های قدیمی و صاحبِ‌زنگ بود. پهلوان‌های سنتی و باستانی قدیمی وقتی وارد گود زورخانه می‌شدند، به‌عنوان امتیاز و احترام برایشان زنگ می‌زدند. در مشهد چلوکبابی داشت. مرد بسیار خوش‌نام و خیّری بود. بعضی‌ها پشت شیشۀ چلوکبابی می‌ایستادند و با حسرت نگاه می‌کردند. کرامت وقتی احساس می‌کرد اینها پول ندارند بیایند داخل؛ از همان پشت میز، زنگ بالای سرش را می‌زد. کارگری داشت به اسم حسین‌علی به حسین‌علی اشاره می‌کرد که برو اینها را بردار بیاور داخل. آنها را می‌آورد داخل و پذیرایی می‌کرد. به‌معنای واقعی پهلوان بود. تمام زندگی خود را وقف کرده بود و سهم زیادی در پشتیبانی از فعالیت‌های روحانیان مبارز مشهد داشت. 💢 نداشتن فرزند در وقف بخش غالب دارایی‌اش بی‌تأثیر نبود، اما در این جهت‌گیری، شخص مرحوم غنیان، تأثیر زیادی داشتند. کرامت منزل خود را در اختیار غنیان گذاشت و عبدالرضا غنيان، به‌تدریج منزل حاج سید محمود کرامت را به پایگاهی برای فعالیت‌های مذهبی و اجتماعی جریان منشعب از انجمن پیروان قرآن تبدیل کرد. منزل کرامت، با افزایش فعالیت‌ها در آن به «بنای کرامت» معروف شد. و پس از مدتی آقای کرامت آن را وقف مسجد کرد. آقای خامنه‌ای گاهی اوقات با مرحوم کرامت شوخی می‌کردند، و می‌گفتند: «حاج‌آقای غنیان شما را از کجا پیدا کرد؟» 🕌 به دعوت آقای غنیان، آقای خامنه‌ای امام جماعت مسجد می‌شوند. و کرامت چنان به آقای خامنه‌ای علاقه‌مند می‌شود که تمام کارهای وقف منزلش به مسجد را با اعتماد کامل به ایشان می‌سپارد: «من به آقا عرض کردم که آقا من شما را قبول دارم. این مسجد مال شما، هرجوری که شما صلاح می‌دانید، امامت اینجا، سخنرانی اینجا، جلسۀ قرآن، هر کاری می‌خواهید بکنید. هرکسی را هم که شما قبول دارید، ما قبول داریم. من کسی را جز شما نخواهم آورد.» مرحوم کرامت در تمام این سال‌ها، هزینۀ فعالیت‌ها را هم تأمین می‌کند. این مسجد، همان مسجدی است که در خیلی از فعالیت‌های مبارزاتی و انقلابی منتهی به انقلاب در مشهد، اسمش را شنیده‌ایم. 📚 کتاب مسجد رهبر، انتشارات راه‌یار 🎬 بخشی از مجموعه مستند «حاجی کرامت» @sahba_nashr
🔸 می‌خواهم بینش شما نسبت به نبوت اساساً یک بینش نویی بشود. نبوت را بعضی این‌جور خیال می‌کنند: ❌ مثل‌اینکه واعظی مثلاً، وارد شهری می‌شود تا برای مردم آن شهر یک‌قدری مطالبی از دین یا غیر دین بیان بکند؛ ❌ یا فرض کنیم مسئله‌گویی در میان مردمی بلند می‌شود، می‌ایستد چندتا مسئلۀ فرعی به آنها بگوید؛ ❌ یا یک سخنرانی، یک ناطقی، فرض کنید یک میتینگ‌بدهی در یک اجتماعی وارد می‌شود که یک‌خرده های‌وهوی راه بیندازد و میتینگ بدهد؛ پیغمبر را معمولاً این‌جور آدمی فرض می‌کنند؛ ❌ مثل یک آدمِ عالمِ روحانیِ نجیبِ سربه‌زیرِ سربه‌پایینی، در میان یک عده مردم. منتها این مردم هم گاهی قدر او را می‌دانند، مردمان خوبی‌اند، به اینها می‌گویند مؤمن؛ گاهی قدر او را نمی‌دانند، اینها می‌شوند کافر، و مشرک به آنها می‌گویند، خیال کردیم پیغمبر یک‌چنین چیزی است. 💢 [اما] در پیغمبری، یک تحول و دگرگونی هست، باید بگویم دو تحول و دگرگونی؛ اول در وجود خود پیغمبر. ..بعد از آنکه خلاصه خودِ نبی مسلمان شد، وقتی‌که خود او تحت تأثیر تحول وحی الهی قرار گرفت؛ بعد همین سرچشمه، همین تحول، همین شور، همین انقلاب، همین رستاخیز، از این چشمۀ فیّاضِ جوشان، که روح نبی و باطن نبی است، می‌ریزد به اجتماع، منتقل می‌شود به متن جامعۀ بشری. بعد از آنکه در او تحول به‌وجود آمد، در جامعه تحول به‌وجود می‌آید. بعد از آنکه در باطن او رستاخیز عظیمی به پا شد، رستاخیز عظیم‌تری در متن جامعه برپا می‌شود. بعد از آنکه در دل او انقلاب به‌وجود آمد، به دست او، در جامعه انقلاب به‌وجود می‌آید و بعثت به‌معنای واقعی تحقق پیدا می‌کند. ✅ پس می‌بینید که در نبوت هرچه که هست، شور و تحول و دگرگونی و بعث و انبعاث است. ۱۳۵۳/۷/۱۱ 📚 کتاب طرح کلی اندیشۀ‌اسلامی در قرآن/ جلسۀ پانزدهم/ بعثت در نبوت @sahba_nashr