صحیـ؋ــہ خوان
[⚠️] تبعیض در خطیب! در رساله ها مساله ای به نام تبعیض در تقلید هست. یعنی وقتی مرجع اعلم در همه شئون
از اینکه بعضی نماز جمعههای ما تبدیل به جلسه اخلاقی شده خسته شدیم
صحیـ؋ــہ خوان
[⚠️] تبعیض در خطیب! در رساله ها مساله ای به نام تبعیض در تقلید هست. یعنی وقتی مرجع اعلم در همه شئون
منطقی ها می گویند؛ التزام به چیزی، التزام به لوازم آن هم هست.
اگر جهاد تبیین، واجب قطعی و فوری است (که هست)، ↩️ لوازم آن هم باید مهیا شود.
⏪️ تبیین اگر صرفاً رفع ابهامات و گره های ذهنی جوانان و جامعه هم باشد، علم و مهارت کافی در آن عرصه ها و بستره های ابهام زا را می خواهد.
📛 نماز جمعه اگر تریبون رسمی و متیقنی برای این جهاد است، خطیبش باید قدرت رفع ابهام درعرصه های اقتصادی، روابط بین الملل و… را داشته باشد.
به شکل عجیبی خطبای پایتخت و شهرهای اصلی و بزرگ عموما اقتصاد یا روابط بین الملل و… را به شکل تفصیلی نمی دانند! لذا در ابهاماتِ مکرر این عرصه ها در حد شعار و کلیشه یا سرمقاله برخی روزنامه ها حاضر می شوند!
🖊#استاد_قنبریان
صحیـ؋ــہ خوان
منطقی ها می گویند؛ التزام به چیزی، التزام به لوازم آن هم هست. اگر جهاد تبیین، واجب قطعی و فوری است
تکمیل جای تعویض!
وقتی مصالح امام جمعه گی های متوسط به پایین اما طولانی مدت برایم روشن نیست، نمیتوانم قضاوتی کنم؛ اما میتوان وقتی تعویض در مواردی نزدیک به محال است اقلا مطالبه تکمیل کرد.
به اقتضای جهاد تبیینی که عمدتا ابهاماتش گره خورده در بستره های اقتصادی، روابط خارجی، روشهای مدرن حکمرانی و… است؛ 🔻باید ترکیب خطبای کانون های اصلی به نفع جهاد تبیین همه جانبه تکمیل شود.
منظورم افزودن دکترحجه الاسلام های صرفا مدرک گرفته کنار خطبای مشهور نیست، بلکه صاحب نظرانی که با سواد تفصیلی و شناخت جزیی از عرصه های حکمرانی به نظرگاهی درست و انقلابی رسیده باشند.
🖊#استاد_قنبریان
🔻#اسلام یک رژیم معتدل با شناخت مالکیت و احترام به آن به نحو محدود در پیدا شدن مالکیت و مصرف،
که اگر بحق به آن عمل شود چرخهای اقتصاد سالم به راه می افتد و #عدالت_اجتماعی، که #لازمۀ یک #رژیم_سالم است تحقق می یابد.
#سید_روح_الله_موسوی_خمینی
#صحیفه_امام
#امام_خمینی
#نهضت_مستضعفین
📌وصیت نامه سیاسی ـ الهی امام خمینی،ص۴۴۳
👥عضو کانال صحیفهخوان شوید :
@Sahefehkhan
🚫 جوان نمیتواند ازدواج کند، به نظام فحش میدهد و مطالبهٔ «آزادی» میکند.
👈 این «آزادیخواهی» ناشی از «دموکراسیخواهی» نیست؛ ناشی از «تحقیری» است که «مدل سرمایهداری» و «اختلاف طبقاتی» بر این ملت تحمیل کرده.
🔷️ «نیاز جنسی و نیاز اقتصادی عجیب به هم گره میخورند. یعنی «بستر طبقاتیْ» فرد را تحقیر میکند؛ وقتی تحقیر کرد، درواقع به او میگویند: «تو دیگر نمیتوانی زندگیِ آبرومندی داشته باشی! نه تا ۲۶ سال، بلکه تا ۳۶ سالگی و بالاتر. لذا برو و سالها در انتهای صف بایست! اگر بخواهی ازدواج کنی نیز باید انتهای صف بایستی و فعلاً زندگی با احساس حقارت را بپذیر!».
این برای جوان بسیار تلخ است.
↩️در این صورت، جوان میخواهد محدودیت ارزشی را بشکند؛ میخواهد انتقام بگیرد. اینکه جوان «هیپی» میشود یا دختر موی سرش را بیرون میگذارد، میخواهد بگوید «پس من نیز محدودیت ارزشی را نمیپذیرم». این عملِ جوان، دقیقاً عکسالعملِ تحقیرِ جامعه بهوسیلهٔ سرمایه است؛ درحالیکه نام آن را «آزادی» میگذارد. آزادیِ فردی وقتی پیدا میشود که شما ابتدا «تحقیر» کرده باشید. اگر «تجلیل» کنید کسی نمیگوید آزادی میخواهم! آن موقع که انقلاب در اوجِ جوشوخروش بود حرفِ آزادی طرفدار نداشت. حتی اگر رادیوهای بیگانه نیز بسیار تبلیغ میکردند حرف دموکراسی در زمان جنگ طرفدار نداشت! الآن برای جوانان لبنانی، حرف آزادی فریبنده نیست؛ زیرا احساس هویت و احساس کرامت میکنند و «کریمتر شدن بهوسیلهٔ ایثار» را آرزو میکنند؛ چون کسی استیثار نمیکند و نمیگوید «تو باید ذلیل و زیردست من شوی و مذهب هم مهر و امضایش را پای آن بزند».
🔶️ حال، وقتی از یک طرف، شما مصرف کالای لوکس و سفرِ کیش را تبلیغ و تجلیل میکنید و اعتبارات را مادی میکنید، و از طرف دیگر، نظام هم «اسلامی» است، چه انتظاری از جوان دارید؟
[⚠️]بعد از تحقیری که نسبت به جوانها میکنیم و میگوییم: «اگر تو بخواهی زندگی آبرومندی داشته باشی، فعلاً باید آخر خط بایستی و چون آشنایی و رابطهای هم با هیچ جناح و گروهی نداری، بنابراین کسی از تو حمایت نمیکند»، آیا این جوان واقعاً محدودیتهای ارزشی شما را مقدس خواهد شمرد⁉️ (فقط آن جوانی اینگونه خواهد بود که ملکهٔ عدالت پیداکرده باشد؛ یعنی بر نفس خود حاکم شده باشد و بگوید: «من اصلاً اعتراض نمیکنم»!)
بنا بر آنچه عرض شد، من اساس آزادیخواهی جوانها را [مطالبهٔ] «دمکراسی» نمیدانم.
📛 پس از اینکه سهام شرکتهای اقماری دولت را درست کرده و نحوه مدیریت آن را خصوصی کردید و «سرمایهداری»، با یال و کوپالش، استقرار پیداکرده است، هویت اولیهٔ (هویت انقلابیِ) جوانان را متلاشی کرده و موردحمله قراردادید و هویت آنها را هویتِ پول کردید، در این صورت، آنها میگویند «اینها خودشان برای پولدارها همهچیز درست میکنند و برای قدرتمندان سیاسی هم که همهچیز فراهم است (یعنی هم پسر تاجر میتواند زن بگیرد و هم پس فلان آخوند)، امّا میگویند این چیزها برای تو حرام است؛ تو برو تِی بکش!».
👈 در پاسخ، جوان نیز میگوید: «هیچ برهانی را قبول ندارم! آیا بائُک تَجُرّ و بائی لاتَجُرّ؟! آیا غریزه جنسیِ تو ارضا شود و غریزه جنسیِ من ارضا نشود؟! آیا محدودیت جنسی برای من چوب آخر است که میزنید؟ یعنی محدودیت مالی که دارم، محدودیت مقامی هم دارم، حال میگویید محدودیت جنسی هم داشته باشم؟! پس اگر اینگونه است من دمکراسی را میخواهم تا حداقل آزاد باشم و بتوانم دهنکجی و اعتراض کنم!» در این صورت، همین جوان علیه نظام نیز فعالیت میکند.» (۱۳۷۸)
🖋#سید_منیرالدین_حسینیِ_هاشمی
🔰مشارکت حداکثری مردم
در تصمیم سازی
و نظارت بر مدیران
و جایی که دولت میخواهد اقدامی کند مورد نیاز است.
#مطالبه_رهبری
👥عضو کانال صحیفهخوان شوید :
@Sahefehkhan
↩️ به همه در کوشش برای رفاه طبقات #محروم وصیت می کنم
👈که خیر دنیا و آخرت شماها رسیدگی به حال #محرومان جامعه است که در طول تاریخ ستمشاهی و خان خانی در رنج و زحمت بوده اند.
🔹️و چه نیکو است که طبقات تمکندار به طور داوطلب برای زاغه و چپرنشینان مسکن و رفاه تهیه کنند.
🔹️و مطمئن باشند که خیر دنیا و آخرت در آن است. و از انصاف به دور است که یکی بی خانمان و یکی دارای آپارتمانها باشد.
#سید_روح_الله_موسوی_خمینی
#صحیفه_امام
#امام_خمینی
#نهضت_مستضعفین
📌وصیت نامه سیاسی ـ الهی امام خمینی،ص۴۴۴
👥عضو کانال صحیفهخوان شوید :
@Sahefehkhan
هدایت شده از • تَــــࢪنّـمـــــــات • 🌿|•°
فقر اگر در حکومت اسلامی متولد شود
ایمان سوز است _ و اگر در دوران طاغوت
متولد شود پایه ساخت ایمان میشود ..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید بهشتی رحمة الله عليه:
🔻اين جامعه را اگر با قرآن هم بپوشانی، باز هم لجن است..
👥عضو کانال صحیفهخوان شوید :
@Sahefehkhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻قابل قبول نیست برای ما که ادارهی جامعه دست ما باشد و باز هم در این مملکت کسی شب گرسنه بخوابد...
🌐@Sahefehkhan