eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.4هزار عکس
2.3هزار ویدیو
1.5هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️چرا "" ؟ 📜عمران بن سلیم می گوید: هر گاه زُهری از علی بن الحسین مطلبی نقل می کرد، می گفت: برای من زین العابدین روایت کرد. یک بار سفیان بن عُیینه به او گفت: از چه جهت او را زین العابدین می گویی؟ پاسخ داد از سعید بن مسیب شنیدم که رسول خدا فرمود: به روز قیامت، فریاد کننده ای آواز برآرد: کنندگان کجاست؟ « یناد مُنادی: أینَ زَینُ الْعابِدینَ؟»؛ چنان می بینم که فرزندم علی بن الحسین با تمام وقار و سکون در میان مردم محشر برای رسیدن به جایگاهش قدم برمی دارد. همین روایت را کتاب پرقیمت «علل الشرایع» صدوق از طریق علی بن ابراهیم قمّی، از ابن عباس، از رسول خدا حکایت می کند. و نیز مرحوم حضینی و دیگر بزرگان آورده اند: شخصی به نام عسکر – غلام امام محمّد جواد علیه السّلام – به نقل از پدرش حکایت کند: روزی به محضر شریف حضرت علی بن موسی الرّضا علیه السّلام شرف حضور یافتم و عرضه داشتم: یاابن رسول اللّه! چطور در بین اهل بیت رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله فقط امام چهارم، حضرت علی بن الحسین علیهماالسّلام به عنوان “سیّد العابدین “ معروف و مشهور گشته است؟ امام رضا علیه السّلام در جواب فرمود: خداوند متعال در قرآن تصریح نموده است که بعضی از پیغمبران را بر بعضی از ایشان فضیلت و برتری داده است؛ و ما اهل بیت رسالت نیز همانند انبیاء عظام صلوات اللّه علیهم می باشیم. و سپس افزود: و امّا در رابطه با جدّم، علی بن الحسین علیهماالسّلام، که سؤال کردی: همانا پدرم از پدران بزرگوارش علیهم السّلام بیان فرموده است: روزی امام علی بن الحسین علیهماالسّلام مشغول نماز بود، که ناگاه شیطان به صورت یک افعی بسیار هولناکی، با چشم های سرخ از درون زمین آشکار شد و خود را به محراب عبادت آن حضرت نزدیک کرد. ولیکن امام سجّاد علیه السّلام کمترین حسّاسیّتی در برابر آن موجود وحشتناک نشان نداد و ارتباط خود را با پروردگار متعال خود قطع نکرد. افعی دهان خود را نزدیک انگشتان پای آن حضرت آورد و آتشی از دهانش خارج ساخت که بسیار وحشتناک بود، ولی حضرت با آرامش خاطر و خیالی آسوده به نماز خود ادامه می داد و توجّهی به آن نداشت. در همین حال که شیطان با آن حالت ترسناک مشغول اذیّت و آزار بود، ناگهان تیری سوزاننده از سمت آسمان آمد و به آن ملعون اصابت کرد. هنگامی که تیر به او خورد، فریادی کشید و به همان حالت و شکل اوّلیّه خود بازگشت و کنار امام سجّاد، زین العابدین علیه السّلام ایستاد و اظهار داشت: شما سیّد و سرور عبادت کنندگان هستی؛ و چنین نامی تنها زیبنده و شایسته شما می باشد. و سپس در ادامه کلام خود افزود: من شیطان هستم؛ و تمام عبادت کنندگان را از زمان حضرت آدم تا کنون فریب و بازی داده ام و کسی را از تو قوی تر و پارساتر نیافته ام. و پس از آن شیطان از نزد امام سجّاد علیه السّلام خارج شد و حضرت بدون آن که به او توجّهی داشته باشد، به نماز و نیایش خود با پروردگار متعال خویش ادامه داد. ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
موانع استجابت دعا-15.mp3
7.73M
۱۵ ✍ هر قدر رشد بخشِ انسانیِ ما بیشتر، و قدّ "کودک عزیز روان‌مان " بلندتر می‌شود؛ سهمِ ما از آسمان نیز بیشتر می‌شود ! آنوقت دیگر دعا، برای ما، فقط وسیله‌ی درخواست نیاز نیست؛ بلکه وسیله‌ی دریافتِ سهم ما از آسمان، و تغذیه‌ی "کودک عزیز روان" ماست. 👤 استاد 🙏لطفا با ما شنونده ی این سلسله گفتگو ها باشید ☑️کانال انس با 🆔 @sahife2
Dua-Tawassul-Farahmand.mp3
15.14M
❤️ برای دفع بلای خیلی مهم است ... 👤 🙏دوستان بیاییم را با هم زمزمه کنیم👇 🎵یا وجیها عند الله اشفع لنا عند الله .... نائب الزیاره هستیم 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
724.1K
هم اکنون التماس دعا 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای قسمت اول در کمک خواستن از خداوند براي پرداخت بدهکاري و وام مردم عنوان دعا چنين است: و کان من دعائه عليه‏السلام في المعونه علي قضاء الدين، از دعاهاي آن حضرت در کمک خواستن (از خداوند) براي پرداخت بدهکاري و وام مردم است. انسانها در روابط اجتماعي که دارند، گاهي اوقات به دلايلي نيازمند مي‏شوند. و لذا از يکديگر کمک مي‏گيرند. در مورد قرض دادن به ديگران در قرآن و روايات بسيار سفارش شده است. اما کسي که پولي از کسي قرض مي‏گيرد بايد در موعد مقرر طبق وعده آن را به صاحبش پرداخت نمايد. پرداخت به موقع قرض، ديگران را نيز به انجام اين عمل خداپسندانه تشويق مي‏کند و اين سنت الهي که باعث تقويت و دوام روابط اجتماعي است گسترش مي‏يابد. اما پرداخت نکردن قرض و خلف وعده کردن، مانع گسترش سنت قرض دادن مي‏شود و طبيعتا اثرات بدي بر روابط اجتماعي خواهد گذاشت. لذا امام (ع) به ما مي‏آموزد که براي اداي قرض خود از خداوند درخواست کمک کنيم. در آغاز دعا، امام (ع) پس از درود فرستادن بر رسول خدا (ص) و آل او (ع) مي‏فرمايد: و هب لي العافيه من دين تخلق به وجهي، و يحار فيه ذهني، و يتشعب له فکري، و يطول بممارسته شغلي، و مرا برهان از وامي که به سبب آن آبرويم را ببري، و هوشم در آن پريشان شود، و انديشه‏ام به آن پراکنده گردد و کارم در چاره‏ي آن طول بکشد. سپس در فراز ديگر دعا از اندوه قرض و فکر کردن به آن (که زندگي انسان را از مسير تعادل خارج مي‏کند) به خدا پناه مي‏برد و مي‏فرمايد: و اعوذ بک يا رب من هم الدين و فکره، و شغل الدين و سهره، و به تو پناه مي‏برم اي پروردگار، از اندوه قرض و انديشه‏ي آن و از کار وام و بي‏خوابيش. آنگاه به ريشه‏ي گرفتن وام و احتياج پيدا کردن به ديگران (در پاره‏اي موارد) اشاره مي‏فرمايد و در قالب دعا راه حل اينکه انسان محتاج ديگران نشود و قرض نگيرد را به او مي‏آموزد. و با توجه به اينکه ريشه محتاج شدن به ديگران مي‏تواند اسراف و تبذير باشد مي‏فرمايد: و احجبني عن السرف و الازدياد، و مرا از اسراف و زياده‏روي در صرف مال بازدار. و اقبضني بلطفک عن التبذير، و مرا به لطف خود از بيجا خرج کردن بازدار. 👌ادامه دارد ... ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
# محتواي_دعا دعای قسمت دوم و سپس راه‏حلهايي را بيان مي‏فرمايد که عبارتند از: 1- ميانه‏روي و و قومني بالبذل و الاقتصاد، و مرا به بخشيدن و ميانه‏روي (در زندگي) مستقيم گردان. 2- به کار بردن روش نيکو در معيشت، و علمني حسن التقدير، و روش نيکو در معيشت و زندگي (صرف مال به اندازه توانايي) را به من بياموز. 3- روزي حلال، و اجر من اسباب الحلال ارزاقي، و روزيهاي مرا از وسايل حلال روان گردان. 4- انفاق در راه خدا، و وجه في ابواب البر انفاقي، و انفاق و خرج‏کردنم را در راههاي خير و نيکي متوجه گردان. امام باقر (ع) نيز مي‏فرمايد: علامت و نشانه مومن سه چيز است: 1- حسن تقدير و نيک اندازه گرفتن در معيشت 2- شکيبايي بر مصيبت و سختي 3- آموختن احکام دين. آنگاه امام سجاد (ع) توجه ما را به اين نکته جلب مي‏کند که، اگر ثروت و مال و امکانات دنيايي براي ما فراهم نبود، بدانيم که خداوند به فقرا و تنگدستان عنايت داشته و اگر بر آن صبر و شکيبايي نمايند تا در سايه‏ي گشايش خدا و تلاش خودشان به وضع بهتري برسند مورد رضاي خدا خواهند بود. ولي چه بسيار افرادي که خود را به آب و آتش مي‏زنند تا زندگي دنيوي خود را از هر راهي که شده سر و سامان ببخشند و چه بسا که آلوده به معصيت شده و سعادت دنيوي و اخروي خود را از دست مي‏دهند، در صورتي که آنچه در پيشگاه خداوند داراي ارزش بوده، تقوا و پرهيزکاري، و اطاعت از دستورات خداوند مي‏باشد. مهم اين است که انسان مورد رضاي خدا واقع شود، مي‏خواهد در وضعيت فقر باشد يا بي‏نياز. لذا امام (ع) براي نشان دادن موقعيت فقرا در پيشگاه خداوند درخواست مي‏کند که همنشيني با فقرا را محبوب او گرداند: اللهم حبب الي صحبه الفقراء، و اعني علي صحبتهم بحسن الصبر، خدايا همنشيني با فقرا را برايم محبوب گردان و مرا به صبر و شکيبايي نيکو بر همنشيني با ايشان ياري فرما. 👌ادامه دارد ... ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
# محتواي_دعا دعای قسمت سوم البته برنامه‏هاي اقتصادي اسلام همواره در جهت فقرزدايي از جامعه است. اما به هر حال عوامل مختلفي ممکن است باعث شود براي مدتي هر چند محدود انسان در فقر و تنگدستي قرار گيرد. در اين شرايط بهترين شيوه‏ي مقابله با آن، صبر و شکيبايي و قناعت و راضي بودن به رضاي الهي است. پيروي از دستورات خدا و پيامبر اکرم (ص) و رهنمودهاي ائمه‏ي معصومين (ع) به انسان اين توان را مي‏دهد تا علاوه بر برنامه‏ريزي مناسب معيشتي، از رشد و کمال معنوي غافل نشده و اسير ظواهر فريبنده نشود و تعادل نسبي را در زندگي خود و خانواده حفظ کند، و در نهايت يقين داشته باشد که اگر در آن شرايط سخت، صبر و شکيبايي بورزد و از خدا اطاعت کرده و به لطف و بخشش او اميدوار باشد مورد رضاي او قرار خواهد گرفت. و گشايشي خواهد يافت و اين بالاترين سعادت است. و در فراز ديگر مي‏فرمايد: و ازوعني من المال ما يحدث لي مخيله او تاديا الي بغي او ما اتعقب منه طغيانا، و آن دارايي را که براي من گردنکشي و خودبيني آورد و يا مرا به ظلم و ستم کردن بکشاند، يا در پي آن گرفتار طغيان و سرکشي گردم از من بگير. در نتيجه فقر و تنگدستي که با صبر و تقوا و ايمان و اعتماد به خدا باشد، بسيار بهتر است از آن ثروتي که انسان را به خودبيني و ستم و سرکشي و طغيان دچار کند. اولي سعادت و دومي شقاوت و بدبختي را در پي خواهد داشت. آنگاه اشاره مي‏فرمايد که «داشتن» به تنهايي ارزش نيست. بلکه اگر ثروت و مال در راه خدا باشد ارزش پيدا مي‏کند. و در اين باره مي‏فرمايد: و ما زويت عني من متاع الدنيا الفانيه فاذخره لي في خزائنک الباقيه، و آنچه از کالاي دنياي نابودشدني از من گرفتي پس (عوض و بجاي) آن را در گنجينه خود (در آخرت) که هميشگي است برايم اندوخته نما. ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⏪برنامه ی روزنامه ی ✅ کریم 👈 روزی یک صفحه 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ اعمال روزها و شب های 🙏 آداب ، اعمال ، ادعیه ، استعاذه ، تسبیح و نماز روز 👉🏻 1da.ir/rqjEC 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⏹ امروز علیه السلام است. .... و درب حرم به روی زائران بسته !!!!! برای ما بهشت دیده‌ها جهنم آنجاست که تو نباشی ! 🌟 تمام بهشت سهمِ دیگران ... کنجِ صحن سقاخانه و چشمان تو ما را بس! آقا به حق مادرت درب را بگشا دیگر بس است ایام دوری و هجران ... ✳️ بود آیا که در میکده‌ها بگشایند گره از کار فروبسته ما بگشایند اگر از بهر دل زاهد خودبین بستند دل قوی دار که از بهر خدا بگشایند به صفای دل رندان صبوحی زدگان بس در بسته به مفتاح دعا بگشایند نامه تعزیت دختر رز بنویسید تا همه مغبچگان زلف دوتا بگشایند گیسوی چنگ ببرید به مرگ می ناب تا حریفان همه خون از مژه‌ها بگشایند در میخانه ببستند خدایا مپسند که در خانه تزویر و ریا بگشایند این خرقه که داری تو ببینی فردا که چه زنار ز زیرش به دغا بگشایند 🔅 برنامه ی روزانه ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺(فیلم کامل) خوانندگی شرکت کننده در برنامه که برای (علیه السلام) 💠 زیر ایوان طلایت ذکر یا هو میزنم پیش این گلدسته ها هر لحظه زانو میزنم 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
52.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗓 علیه السلام  .... 🙏اللهم صل علی علی ابن موسی الرضا المرتضی علیه السلام 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه @sahife2
49.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗓 علیه السلام از آقا چی می خوای؟ یه خونه؟ یه همسر؟ یه بچه؟ شغل و .... ✨ اینا خوبه... اما از امام رضا علیه السلام می تونی، یه چیز خیلی عظیم برای دنیات، بگیریا .... 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه @sahife2
برنامه ی ◀️ دوراندیشی و تفکر، راه پیروزی وَ قَالَ (علیه السلام): الظَّفَرُ بِالْحَزْمِ، وَ الْحَزْمُ بِإِجَالَةِ الرَّأْيِ، وَ الرَّأْيُ بِتَحْصِينِ الْأَسْرَارِ. پيروزى در دورانديشى، و دور انديشى در به كار گيرى صحيح انديشه، و انديشه صحيح به راز دارى است. 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
◀️ راه پيروزى 📋 امام(علیه السلام) در این گفتار حکیمانه و پرمایه در سه جمله کوتاه رمز پیروزى را در کارها بیان مى کند. 1️⃣ نخست مى فرماید: «پیروزى در گرو تدبیر است»; (الظَّفَرُ بِالْحَزْمِ). «حَزْم» که به معناى دوراندیشى و مطالعه عواقبِ کار است، یکى از مهم ترین عوامل پیروزى است، زیرا افراد سطحى نگر که گرفتار روزمرّگى هستند در برابر حوادث پیش بینى نشده به زودى به زانو در مى آیند و رشته کار از دستشان بیرون مى رود و شکست مى خورند. در حدیث دیگرى در غررالحکم امام مى فرماید: کسى که حزم و دوراندیشى بر گیرد پیروز مى گردد و کسى که آن را ضایع کند به هلاکت مى افتد». 2️⃣ سپس امام(علیه السلام) در جمله دوم مى فرماید: «حزم و دوراندیشى در گرو به کار گرفتن فکر است»; (وَ الْحَزْمُ بِإِجَالَةِ الرَّأْیِ). «اجالة» به معناى جولان دادن و «رأى» به معناى فکر است و منظور از جولان دادن فکر این است که انسان همچون اسب سوارى که در تمام اطراف میدان نبرد، قبل از شروع گردش مى کند تا از نقاط ضعف و قوت با خبر شود، باید در مسائل مهم نیز چنین کند و تمام جوانب یک مسئله را از خوب و بد بدون اغماض بررسى کند تا بتواند تصمیم صحیح بگیرد. شخصى به رسول خدا(صلى الله علیه وآله) عرض کرد: اى رسول خدا! به من سفارشى کن. فرمود: اگر بگویم مى پذیرى؟ عرض کرد: آرى! پیامبر این جمله را سه بار تکرار کرد و در هر سه بار آن مرد گفت: آرى اى رسول خدا! پیامبر فرمود: من به تو سفارش مى کنم هنگامى که تصمیم بر انجام کارى گرفتى در عاقبت آن بیندیش اگر کار صحیحى بود انجام ده و اگر گمراهى بود از آن خوددارى کن». به یقین حزم و دوراندیشى ایجاب مى کند که انسان افزون بر استفاده از فکر خویش، از افکار دیگران نیز بهره بگیرد، همان گونه که در حدیثى از امام باقر(علیه السلام)مى خوانیم که فرمود: «از رسول خدا(صلى الله علیه وآله) پرسیدند حزم و دوراندیشى چیست؟ فرمود: مشورت با صاحب نظران و پیروى از آنها». گاه براى رسیدن به پیروزى باید از نقشه پیچیده و مختلفى استفاده کرد که آگاهى دشمن بر آن سبب نابود شدن وى است، 3️⃣ از این رو امام(علیه السلام) در سومین و آخرین جمله حکمت آمیز فوق مى فرماید: «تفکر صحیح در گرو نگه دارى اسرار است»; (وَ الرَّأْیُ بِتَحْصِینِ الاَْسْرَارِ). در حدیث دیگرى که از امام(علیه السلام) در غررالحکم نقل شده مى خوانیم: «سِرُّکَ أسیرُکَ فَانْ أفْشَیْتَهُ صِرْتَ أسیرَهُ; راز تو اسیر توست; اما اگر آن را افشا کردى تو اسیر آن مى شوى».( در حدیث دیگرى از امام جواد(علیه السلام) آمده است: اظهار کردن چیزى (سرى از اسرار) پیش از آنکه مستحکم شود و به نتیجه برسد موجب فساد آن است». از بعضى روایات معصومین استفاده مى شود که اسرارتان را حتى به همه دوستان هم نگویید، زیرا احتمال تغییر حالت در آنان وجود دارد. امام صادق(علیه السلام) مى فرماید: اسرارت را حتى به دوستت مگو مگر در آنجا که اگر دشمن تو بر آن سر آگاه شود ضررى به تو نمى رساند، زیرا دوست ممکن است روزى به صورت دشمن درآید». گفتنى است که انسان گاهى سر خود را براى دوست مطمئنى بیان مى کند غافل از آنکه آن دوست نیز ممکن است دوست مطمئن دیگرى داشته باشد و سومى نیز به همین صورت، ناگاه متوجه مى شود که اسرارش همه جا بر سر زبان هاست. از این رو شاعر پرمایه، سعدى شیرازى مى گوید: به دوست گرچه عزیز است راز دل مگشاى که دوست نیز بگوید به دوستان عزیز! 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2