🔰 امام خمینی ره
« هنر آن است که
بی هیاهوهای سیاسی و خودنمایی های شیطانی
برای خدا به جهاد برخیزد و خود را فدای هدف کند نه هوی،
و این هنر مردان خداست.
ما می توانیم چنین هنری داشته باشیم؟! »
@sahife2
📋 پیام امام خمینی ره
به مناسبت شهادت دکتر چمران
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
شهادت انسان ساز سردار پرافتخار اسلام و مجاهد بیدار و متعهد راه تعالی و پیوستن بر ملاء اعلی، دکتر مصطفی چمران را به پیشگاه ولی عصر ارواحنا فداه تسلیت و تبریک عرض می کنم.
تسلیت از آنرو که ملت شهید پرور ما سربازی را از دست داد که در جبهه های نبرد با باطل، چه در لبنان و چه در ایران حماسه می آفرید و سرلوحه مرام او اسلام عزیز و پیروزی حق بر باطل بود. او جنگجوئی پرهیزکار و معلمی متعهد بود که کشور اسلامی ما به او و امثال او احتیاج مبرم داشت.
و تبریک از آنرو که اسلام بزرگ چنین فرزندانی تقدیم ملت ها و توده های مستضعف می کند و سردارانی همچون او در دامن تربیت خود پرورش می دهد. مگر چنین نیست که زندگی عقیده و جهاد در راه آن است. چمران عزیز با عقیده پاک خالص غیر وابسته به دستجات و گروه های سیاسی و عقیده به هدف بزرگ الهی، جهاد را در راه آن از آغاز زندگی شروع و با آن ختم کرد. او در جهاد، با نور معرفت و پیوستگی به خدا قدم نهاد و در راه آن به جهاد برخاست و جان خود را نثار کرد. او با سرافرازی زیست و با سرافرازی شهید شد و به حق رسید.
هنر آن است که بی هیاهوهای سیاسی و خودنمائی های شیطانی برای خدا به جهاد برخیزد و خود را فدای هدف کند نه هوی، و این هنر مردان خداست.
او در پیشگاه خدای بزرگ با آبرو رفت. روانش شاد و یادش بخیر.
و اما، ما می توانیم چنین هنری داشته باشیم؟
با خداست که دستمان را بگیرد و از ظلمات جهالت و نفسانیت برهاند.
من این ضایعه را به ملت شریف ایران و لبنان، بلکه به ملت های مسلمان و قوای مسلح و رزمندگان در راه حق و به خاندان و برادر محترم این مجاهد عزیز تسلیت عرض می کنم و از خداوند تعالی رحمت برای او و صبر و اجر برای بازماندگان محترمش خواهانم.
روح الله الموسوی الخمینی
@sahife2
بین هزاران مزار در بهشت زهرا ، مزار یک شهید است که با دیگر شهدا فرق می کند !!!
مزار شهید مصطفی چمران
مزاری منقوش به نقش پرچم جمهوری اسلامی ایران
قطعه: 24 ردیف: 71 شماره: 25
@sahife2
همانا كسانى كه تقوا پيشه كرده اند، هرگاه وسوسه هاى شيطانى به آنان نزديك شود، متوجّه مى شوند (وخدا را ياد مى كنند)، آنگاه بينا مى گردند.
اعراف 201
@sahife2
إِنَّ الَّذِينَ اتَّقَواْ إِذَا مَسَّهُمْ طَائِفٌ مِّنَ الشَّيْطَانِ تَذَكَّرُواْ فَإِذَا هُم مُّبْصِرُونَ (201)
وَإِخْوَانُهُمْ يَمُدُّونَهُمْ فِي الْغَيِّ ثُمَّ لاَ يُقْصِرُونَ (202)
همانا كسانى كه تقوا پيشه كرده اند، هرگاه وسوسه هاى شيطانى به آنان نزديك شود، متوجّه مى شوند (وخدا را ياد مى كنند)، آنگاه بينا مى گردند.
و برادرانشان، (شيطان صفتان گمراه،) آنان را در انحراف مى كشند و نگه مى دارند و هيچ كوتاهى نمى كنند.
اعراف 201 , 202
----------------------------------------
نکته ها:
كلمه ى «مس»، به معناى اصابت و برخورد كردن همراه با لمس نمودن مى باشد. «طائف»، به معنى طواف كننده است، گويا وسوسه هاى شيطانى همچون طواف كننده اى پيرامون فكر و روح انسان پيوسته گردش مى كند تا راهى براى نفوذ بيابد. (401)
شايد مراد از توجّه در اين آيه، تذكّر به شنوايى و بينايى خداوند است كه در پايان آيه ى قبل آمده بود، يعنى توجّه مى كنند كه خدا كار آنها را مى بيند و حرفشان را مى شنود و اين توجّه به حضور خداوند، سبب ترك گناه مى شود. چنانكه امام صادق عليه السلام درباره ى اين آيه فرمود: وسوسه گناه به سراغ بنده مى آيد، او به ياد خداوند مى افتد، متذكّر شده و انجام نمى دهد. (402)
در برخى روايات، ذكر «لااله الاّ اللّه» براى دفع وسوسه هاى شيطان توصيه شده است. (403)
وسوسه ى شيطان، گاهى از دور است، «فوسوس اليه» (404) ، گاهى از طريق نفوذ در روح و جان، «فى صدور النّاس» (405) ، گاهى با همنشينى، «فهو له قرين» (406) ، گاهى هم از طريق رابطه و تماس. «مسّهم»
-----
401) تفسير نمونه
402) تفسير نورالثقلين
403) تفسير اثنى عشرى
404) طه، 120
405) ناس، 5
406) زخرف، 36
----------------------------------------
پیام ها:
- شيطان، سراغ انسان هاى با تقوا و مؤمن هم مى رود. «انّ الّذين اتّقوا اذا مسّهم»
- شيطان ها براى انحراف، پيوسته در حال گشت و طوافند. «طائف»
(وسوسه هاى نفسانى و شيطانى، مثل ميكرب همه جا وجود دارند و دنبال ايمان هاى ضعيفند تا در آنها نفوذ كنند.)
- گاهى ممكن است علما، مربّيان و مصلحان، مورد تماس هاى مشكوك براى القاى خط انحرافى قرار گيرند كه بايد هشيار باشند و در مسير خواسته هاى دشمن قرار نگيرند و به خدا پناه ببرند. «اذا مسّهم... تذكّروا»
- ياد خدا، به انسان بصيرت مى دهد و او را از وسوسه ها نگاه مى دارد. «تذكّروا، مبصرون»
- متّقى، به خدا توجّه كرده و شيطان شناس و آگاه است. «اتّقوا... تذكّروا»
- گناهكاران و گرفتاران شيطان، كورند و نجات يافتگان از دام هاى ابليس، بينايند. «مبصرون»
- اگر جامعه از نظر اخلاقى، سياسى، اقتصادى و نظامى، پاك و متّقى باشد، رفت و آمدها وتماس ها با شيطان صفتان در آنها كارساز نخواهد بود. «تذكّروا، مبصرون»
- اگر تقوا و تذكّر نباشد، شيطان ها با انسان برادر مى شوند و تماس آنها، آسان و مؤثّر مى گردد و انسان را به عمق گمراهى مى كشانند. «اخوانهم يمدّونهف فى الغىّ»
- راه انحراف، نهايت و حدّ ندارد. «يمدّونهم فى الغىّ»
- خداوند، صالحان متّقى را تحت ولايت قرار مى دهد، چنانكه در آيات قبل خوانديم، «انّ ولىّ اللّه... و هو يتولّى الصالحين» ولى بى تقوايان، گرفتار اُخوّت شيطانى مى شوند. «اخوانهم يمدّونهم فى الغىّ»
- شيطان ها، پس از به گمراهى كشاندن انسان هايى كه برادر آنها شده اند، دست بردار نيستند و همچنان آنان را در منجلاب گمراهى فرو مى برند. «فى الغىّ لايقصرون»
- شيطان صفتان، در مسير انحراف به كسى رحم نمى كنند و از هيچ كس دست برنمى دارند. «لا يقصرون»
@sahife2
مقام معظم رهبری 1 :
* هوشیاری انسان متّقی در برابر شیطان
در اصطلاحات قرآنی، آن چیزی که نقطهی مقابل غفلت است، تقواست. تقوا، یعنی بهوش بودن و دائم مراقب خود بودن. تقوا، یعنی مواظب باشید هر عملی که از شما سر میزند، منطبق بر مصلحتی باشد که خدای متعال برای شما در نظر گرفته است. تقوا چیزی نیست که کسی بتواند یک لحظه آن را رها کند. اگر رها کردیم، جاده لغزنده است، درّه عمیق است؛ خواهیم لغزید و سقوط خواهیم کرد، تا باز جایی دستمان به مستمسکی، سنگی، درختی و بوتهای گیر کند، و بتوانیم خودمان را بالا بکشیم. «ان الذین اتقوا اذا مسهم طائف من الشیطان تذکروا فاذا هم مبصرون.» وقتی که آدمِ با تقوا، مسِّ شیطان را احساس کرد، فوراً به خود میآید و حواسش جمع میشود. شیطان که از ما دور نمیشود!
اگر از آدم غافل دهها گناه سر میزند و اصلاً حس نمیکند که گناه کرده است؛ آدم متّقی، درست نقطهی مقابل اوست. اندک گناهی هم که میکند، فوراً متذکّر میشود که گناه کرده است و به فکر جبران میافتد. به مجرد اینکه شیطان از کنارش عبور میکند و باد شیطان به او میخورد، فوراً حس میکند که شیطانزده شده و دچار اشتباه و غفلت گردیده است؛ «تذکّروا»: به یاد میافتد. «فاذا هم مبصرون»؛ چنین آدمی، چشمش باز است.
@sahife2
مقام معظم رهبری 2 :
* ذکر یعنی در همه حال به یاد خدا بودن
ذکر چیست؟ روایتی از حضرت ابی عبداللَّه (علیهالسّلام) است. و روایت دیگری هم هست، که آن روایت دوم بیشتر مورد توجه من بود؛ اما هر دو روایت را میخوانم. روایت اول از حضرت ابی جعفر (علیه السلام) است؛ حضرت باقر (سلام اللَّه علیه) فرمود: «ثلاث مِن اشدّ ما عمل العباد»؛ سه چیز هست که جزو تکالیف بسیار مهم و دشوار مؤمنین است؛ کارهای سخت.
یکی، «انصاف المؤمن من نفسه»؛ اینکه انسان در قبال دیگران انصاف به خرج بدهد. دوم، «و مواساة المرء اخاه»؛ مواسات ورزیدن با برادر مؤمن. سوم، «و ذکراللَّه علی کل حال»؛ در همه حال ذاکر خدای متعال باشد. ذکر این است.
آنوقت حضرت باقر در همین روایت، «ذکر اللَّه علی کل حال» را معنا کردهاند: «و هو ان یذکر اللَّه عزّوجل عند المعصیة یهمّ بها»؛ وقتی که میرود به سمت معصیت، ذکر خدا او را مانع بشود. ذکر؛ یاد کند خدا را و این معصیت را انجام ندهد؛ انواع معاصی را؛ خلاف واقع گفتن، دروغ گفتن، غیبت کردن، حق را پوشاندن، بیانصافی کردن، اهانت کردن، مال مردم را، مال بیتالمال را، مال ضعفا را تصرف کردن یا دربارهی آنها بیاهتمامی به خرجدادن. اینها گناهان گوناگون است. در همهی اینها، انسان توجه کند به خدا؛ ذکر خدا مانع بشود از اینکه انسان به سمت این گناه برود.
«فیحول ذکر اللَّه بینه و بین تلک المعصیة و هو قول اللَّه عزّوجل انّ الذّین اتّقوا اذا مسّهم طائف من الشّیطان تذکّروا». بعد حضرت میفرمایند که این، تفسیر آن آیه است که فرمود: «انّ الذّین اتّقوا اذا مسّهم طائف من الشّیطان»؛ وقتی شیطان به اینها تنه میزند، گذرندهی شیطان اینها را مس میکند؛ یعنی هنوز درست به جانش هم نیفتاده، «تذکّروا»؛ فوراً اینها متذکر میشوند. «فاذا هم مبصرون» این ذکر موجب میشود که چشم اینها، بصیرت اینها باز بشود. معنای «ذکراللَّه علی کل حال» این است.
در صدر روایت بعدی که مورد توجه من است، تقریباً عباراتش شبیه همین روایتی است که خواندم و همان سه چیز را ذکر میکند. در آن روایت، «و ذکر اللَّه علی کل حال» را داشت، در اینجا و در روایتی که حضرت ابیعبداللَّه میفرماید، آمده است: «و ذکر اللَّه فی کل المواطن»؛ انسان در همه جا ذکر خدا کند. اما آن نکتهی مورد توجه این است که میفرماید: «امّا انّی لا اقول سبحان اللَّه و الحمدللَّه و لا اله الّا اللَّه و اللَّه اکبر»؛ اینی که میگویم در همه حال ذکر خدا را بگوئید، مقصودم این نیست که بگوئید سبحان اللَّه و الحمدللَّه و لا اله الّا اللَّه و اللَّه اکبر. این، ذکر لفظی است. «و ان کان هذا من ذاک»؛ اگرچه این هم ذکر است، این هم مطلوب است، این هم شریف است و خیلی باارزش است؛ اما مقصود من فقط این نیست، بلکه «ولکن ذکره فی کلّ موطن اذا هجمت علی طاعته او معصیته» هجمت یا هممت. نسخهای که من دیدم، هجمت است. احتمال میدهم هممت باشد - وقتی به سمت طاعت خدا میروی، یا به سمت معصیت خدا میروی، یاد خدا باشی. این «یاد خدا بودن» مورد نظر است؛ این ذکر اللَّه. البته این اذکاری که در روایات ما، در این دعاها، در این اوراد گوناگون، تسبیحات حضرت زهرا و بقیهی اذکاری که هست - اینها همه وسائل ذکرند، اینها کپسولهای ذکرند - ذکر شده است، انسان باید اینها را با توجه به معانی و حقایقشان بر زبان جاری کند؛ توجه پیدا کند.
@sahife2
مقام معظم رهبری 3 :
* شیطان هرگز از وسوسه مأیوس نمیشود!
البته طبیعت شیطان این است که هرگز از وسوسه و نفوذ و خرابکاری بهطور کامل مأیوس نمیشود. شما میبینید حتّی «عباداللَّه المخلصین» هم در معرض وسوسهی شیطان قرار میگیرند؛ حتّی انبیای عظام الهی هم در معرض نفوذ و دخالت آراء و وسوسههای شیطانی قرار میگیرند؛ منتها شیطان زورش به آنها نمیرسد، ولی بههرحال اقدام خودش را میکند. شیطان نمیگوید که چون این شخص، مؤمن و صالح و عبد مخلص خداست، دیگر نمیتوان او را گمراه کرد و نباید سراغ او رفت؛ خیر، شیطان حتّی سراغ مخلصین هم میرود؛ منتها مخلصین به شیطان تودهنی میزنند؛ «انّ الّذین اتّقوا اذا مسّهم طائف من الشّیطان تذکّروا فاذا هم مبصرون».
شیطان بزرگ، شیطان استکبار و شیطان سیاست هم عیناً همینگونه است؛ تودهنی را میخورد، اما بکلی مأیوس نمیشود. خیال نکنیم که چون از اول انقلاب تاکنون، به شیطان بزرگ رو و میدان ندادیم تا بین ما ایجاد اختلاف کند، پس دیگر درصدد وسوسهی ما برنخواهد آمد؛ خیر، شیطان بزرگ، یعنی امریکا و نیز اذناب او - حکومتهای مرتجع - با روشهای سیاسی و ایجاد مذهبهای اختراعی و اعمال سیاستهای شیطانی خود، دایماً در این فکرند که بین دو برادر تنی را هم جدایی بیندازند؛ چه رسد بین برادران دینی و میهنی و اقوام گوناگون!
@sahife2
منبع:
۱) بیانات در خطبههای نماز جمعهی تهران ۱۳۷۵/۱۰/۲۸
2) بیانات در خطبههای نمازجمعه ۱۳۷۲/۱۲/۱۳
3) بیانات در خطبههای نماز جمعهی تهران ۱۳۷۵/۱۰/۲۸
4) بیانات در دیدار کارگزاران نظام ۱۳۸۶/۰۶/۳۱
5) بیانات در مراسم بیعت اقشار مختلف مردم مسلمان کرد از استانهای کردستان و آذربایجان غربی و باختران ۱۳۶۸/۰۴/۱۳
@sahife2
شب جمعه است و
شب زیارتی حضرت عشق
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین
@sahife2
1_14254258.mp3
1.16M
🍁🍂*هشت شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع صلوات الله علیهم اجمعین تسلیت باد
🖋 حاج محمود کریمی
@sahife2
1_14255352.mp3
2.12M
🍁🍂*هشت شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع صلوات الله علیهم اجمعین
🖋 حاج میثم مطیعی
@sahife2
1_14265945.mp3
3.58M
🍁🍂*هشت شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع صلوات الله علیهم اجمعین
🖋 حاج حیدر خمسه
@sahife2
آی کبوتــر که نشستی روی گنبد طلا
هر کجا پــر میزنی تو حــرم امام رضـا
من کبوتر بقیعــم با تو خیلی فرق دارم
جای گنبـد سرمو به روی خــاکا میذارم
خونه ی قشنگ تو کجا و این خونه کجا ؟؟
گنبــد طــلا کجا قبرای ویروونه کـــجا ؟؟
اونجا هـــر کـــی میپره طایــر افلاکـــی میشه
اینجا هر کی میپره بال و پرش خاکی میشه
اونجـــا خادمــــا با زایــــر آقــــا مهــــربونن
اینجـــا زایـــرا رو از کنـــار قبـــرا میــــرونن
تو که هر شب میسوزه صد تا چراغ دورو برت
به امام رضـــا بگو غریـــب تویی یا مـــادرت ؟
@sahife2
نوشته اي از سردار شهيد حاج احمد #كاظمي از زيارت قبرستان بقيع
ساعت ۵:۳۰ به قصد نماز صبح به سمت حرم حركت كردم. بعد از نماز صبح و قرائت قرآن به جهت زيارت خانم زهرا (س) و ائمه ي بقيع به آن جا رفتم.
بعد از خواندن زيارت نامه، سر قبر ام البنين مادر قمر بني هاشم (ع) رفتم.
در آن جا با روحاني كاروان، زيارت حضرت را خواندند و يكي از برادران مداح شروع به ذكر مصيبت كرد كه بلافاصله مأمور سعودي مانع او شد.
با اين كار يكي از حجاج كه گفتند رو به قبله بايستيد و دست ها را به قصد دعا كردن بلند كنيد، آن جا مداح هم ذكر مصيبت را ادامه داد كه مأمور سعودي متوجه اين زيركي شد و ما هم فيض كامل برديم و از اين زيركي خوشحال شدم.
سپس در بيرون بقيع آقاي مهدي منصوري مداح اصفهاني شروع به ذكر مصيبت كرد كه در اين چند روزي كه در مدينه بودم و شب مداح نبود، نتوانستم عقده ي دلم را باز كنم با ديدن ايشان و ذكر مصيبت حسابي عقده ي دل باز شد و عرض ادب به ساحت مقدّس رسول ا… (ص) و خانم فاطمه زهرا (س) و ائمه بقيع شد.
به علّت دير از خواب بيدار شدن؛ سريع وضو گرفته و به سمت حرم حركت كردم. بعد از نماز صبح به بقيع رفتم و در آن جا زيارت نامه خواندم و انبوه كبوتران كه مشغول چيدن دانه بودند، توجه ام را جلب كرد.
حدود يك ربع به اين پرندگان نگاه مي كردم و با آنان اين گونه صحبت مي كردم كه اي پرندگان شما مهمان شيفتگان خانم زهرا (س) هستيد؛ زائران به عشق خانم زهرا (س) و ائمه هدي اين جا مي آيند.
منبع:كتاب فاتح خرمشهر-صفحه: ۲۴۲ نوشته اي از سردار شهيد حاج احمد كاظمي از زيارت قبرستان بقيع
@sahife2
به بهانه سالروز هشتم شوال، تخریب بقیع ♥️•٠·˙
کاش روزی...
بنویسند به بقیع،
یک فراخوان کمک،
طرح احداث ضریح،
کاش روزی...
بنویسند به بقیع،
جایزه،
فرشچیان،
یک قطعه عقیق!
کاش روزی...
بنویسند به بقیع،
کارگران مشغولند...
کار احداث ضریح
کاش روزی...
بنویسند به بقیع،
چند روز مانده به اتمام ضریح،
کاش روزی ...
بنویسند به بقیع،
مهدی فاطمه(عج) آید
به تماشای ضریح،
کاش روزی...
بنویسند به بقیع،
عید امسال،
نماز
صحن عتیق،
کاش روزی ...
بنویسند به بقیع،
فلش راهنما
مرقد زهرای(س) شفیع
ان شاءالله
@sahife2
8 شوال یاد آور مصیبتی بزرگ است !!!
به سهم خود این مصیبت و هتک حرمت را به آقایمان امام زمان تسلیت میگویم ...
@sahife2
وضعیت بقیع قبل از تخریب
تا پیش از تخریب و ویرانی قبور مطهر بقیع توسط وهابیت متعصب که براساس معتقدات خود، به تخریب بسیاری از آثار تاریخی پرداختند، بر روی قبور پیشوایان و سایر بزرگان اسلام که در مدینه مدفون بودند گنبدها و بناهایی قرار داشت. ائمه بقیع در بقعه بزرگی که به طور هشت ضلعی ساخته شده بود و اندرون و گنبد آن سفیدکاری شده بود مدفون بودند. پس از تسلط وهابیون بر مدینه آنها ضمن تخریب قبور، آثاری که بر روی قبور قرار داشت را نیز از بین بردند. در جریان این واقعه بارگاه امام حسن مجتبی (ع)، امام سجاد (ع)، امام محمدباقر (ع) و امام جعفر صادق(ع) ویران شد. آنان اضافه بر قبور مطهر ائمه معصومین (ع)، دیگر قبور را هم تخریب کردند که عبارتند از: قبر منسوب به فاطمه زهرا (س)، عبدالله بن عبدالمطلب و آمنه پدر و مادر پیامبر اسلام، قبر مطهر فاطمه بنتاسد (ع) مادر امیرالمومنین (ع)، قبر مطهر حضرت امالبنین (ع)، قبرعباس عموی پیامبر، ابراهیم پسر پیامبر (ع)، قبر اسماعیل فرزند حضرت صادق (ع)، قبر دختر خواندگان پیامبر (ص)، قبر حلیمه سعدیه مرضعه پیامبر (ص) و قبور شهدای زمان پیامبر (ص).
نخستین تخریب قبور ائمه بقیع
نخستین تخریب قبور مطهر ائمه بقیع به دست وهابیون سعودی در سال 1220 هجری یعنی زمان سقوط دولت اول سعودیها توسط حکومت عثمانی روی داد، پس از این واقعه تاریخی - اسلامی با سرمایهگذاری مسلمانان شیعه و به کار بردن امکانات ویژهای، مراقد تخریب شده به زیباترین شکل بازسازی شد و با ساخت گنبد و مسجد، بقیع به یکی از زیباترین مراقد زیارتی و در واقع مکان زیارتی - سیاحتی مسلمانان تبدیل شد.
دومین تخریب بقیع
دومین و در واقع دردناکترین حادثه تاریخی - اسلامی معاصر به هشتم شوال سال 1344 و پس از روی کار آمدن سومین حکومت وهابی عربستان مربوط میشود؛ سالی که وهابیون به فتوای سران خود مبنی بر اهانت و تحقیر مقدسات شیعه، مراقد مطهر ائمه و اهلبیت پیامبر(ص) را مورد دومین هجوم وحشیانه خود قراردادند و بقیع را به مقبرهای ویران شده و در واقع مهجور و ناشناخته تبدیل کردند.
@sahife2
4_477025078215705224.mp3
766.1K
داستان تخریب قبور ائمه (ع) بقیع
حاج محمدرضا طاهری. mp3
@sahife2
4_559291891120603465.mp3
1M
سینه زنی شور سالروز تخریب ائمه بقیع
حنیف طاهری
@sahife2
هدایت شده از شاخص
🔴بگذار یانکی ها و نایکی ها، فرزندان عاشورا و رمضان را تحریم کنند
محمد ایمانی
↘️eitaa.com/shakhes_1 ایتا
↘️http://sapp.ir/shakhes.1 سروش