eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
صحیفه سجادیه دعای سیدالساجدین (ع ) در مکارم اخلاق: 🔹اللَّهُمَّ وَ أَنْطِقْنِى بِالْهُدَى، وَ أَلْهِمْنِى التَّقْوَى، وَ وَفِّقْنِى لِلَّتِى هِىَ أَزْكَى، وَ اسْتَعْمِلْنِى بِمَا هُوَ أَرْضَى🔹 🔸خدايا زبان مرا به هدايت گويا گردان، و پرهیزگاری را به من الهام فرما و مرا به هر کاری که پاکیزه تر است موفق بدار و به هرچه پسندیده تر است برگمار و به طريقتى هر چه نيكوتر بر گمار، و به كارى هرچه پسنديده تر وادار. 🔸 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«حکومتی که امروز در دست شما مردم است آرزوی هزار ساله ی "مومنان بالله" بوده است. امامان "همه" در این "خط' حرکت کرده اند.» @sahife2
مقام معظم رهبری: «حکومتی که امروز در دست شما مردم است آرزوی هزار ساله ی " مومنان بالله " بوده است. امامان "همه" در این "خط" حرکت کرده اند که "حاکمیت خدا " را، حاکمیت "قانون الهی" بر جامعه ها حکومت بدهند. تلاش ها شده است، جهادها شده است، زجرها کشیده شده است. زندان ها و تبعید ها و شهادت های پرثمر و پربار در این راه تحمل شده است. امروز این فرصت را شما پیدا کرده اید. همچنانی که بنی اسراییل پس از قرن ها این فرصت را در زمان سلیمان پیغمبر و داوود پیغمبر پیدا کردند. آنچه را که دارید ای امت مسلمان، ای ملت قهرمان و مبارز ایران قدر بدانید تا ان شاالله این حکومت به "حکومت ولی عصر " ، مهدی موعود، صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف منتهی بشود. » 18/02/1360 @sahife2
دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) در مکارم اخلاق: 🔹اللَّهُمَّ وَ أَنْطِقْنِى بِالْهُدَى، وَ أَلْهِمْنِى التَّقْوَى، وَ وَفِّقْنِى لِلَّتِى هِىَ أَزْكَى @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(اين آيات اعلام جدائى و) بيزارى و برائتى است از سوى خدا و پيامبرش، نسبت به مشركانى كه با آنان پيمان بسته ايد. سوره برائت @sahife2
سوره توبه بَرَاءةٌ مِّنَ اللّهِ وَرَسُولِهِ إِلَي الَّذِينَ عَاهَدتُّم مِّنَ الْمُشْرِكِينَ (1) (اين آيات اعلام جدائى و) بيزارى و برائتى است از سوى خدا و پيامبرش، نسبت به مشركانى كه با آنان پيمان بسته ايد. ----------------------- نکته: از اين كه براى اين سوره در روايات، نام هاى «برائت» و «توبه» آمده است، مى فهميم كه جزء سوره ى انفال نيست، بلكه سوره اى مستقلّ است. از اين كه سوره، به دليل محتواى قهرآميزش بدون «بسم اللَّه» شروع شده است، مى فهميم كه «بسم اللَّه» در هر سوره، متعلّق به همان سوره و جزء آن است، نه آنكه به عنوان تشريفات ويا...، در اوّل هر سوره بيايد. اعلام برائت، به خاطر پيمان شكنى كفّار بود كه در آيه ى 7 و 8 مطرح شده است، و گرنه قانون كلّى، مراعات پيمان هاست و تا طرفِ مقابل به پيمان وفادار باشد، بايد آن را نگهداشت. چنانكه در آيه ى 4 آمده است: «الاّ الّذينَ عاهَدتُم من المشركِينَ ثمّ لَم ينقُصوكم شيئاً ولم يُظاهروا عليكم اَحداً فاتّموا اليهم عهدهم الى مدّتهم» به ميثاقتان با مشركانى كه پيمان نشكسته و توطئه اى نكرده اند، تا آخرِ مدّت وفادار بمانيد. به علاوه مسلمانان به دليل ضعف، تن به آن قرارداد دادند، وگرنه خواسته ى مسلمانان، قلع و قمع هر چه سريعتر شرك است. ماجراى اعلان اين آيات در سال هشتم هجرى مكّه فتح شد، امّا مشركان همچنان براى انجام مراسم عبادى خود كه آميخته با خرافات و انحرافات بود، به مكّه مى آمدند. از جمله عاداتشان اين بود؛ لباسى را كه با آن طواف مى كردند، صدقه مى دادند. يك زن كه مى خواست طواف هاى بيشترى انجام دهد، چون ديگر لباسى نداشت، به اجبار كفّار برهنه طواف كرد و مردم به او نگاه مى كردند. اين وضع براى پيامبر و مسلمانان كه در اوج قدرت بودند، غير قابل تحمّل بود. پيامبر منتظر فرمان خدا بود تا آنكه اين سوره در مدينه نازل شد. پيامبرصلى الله عليه وآله به ابوبكر مأموريت داد تا آياتى از آن را بر مردم مكّه بخواند. شايد انتخاب ابوبكر به دليل آن بود كه او پيرمرد بود و كسى نسبت به او حساسيّت نداشت. امّا وقتى او به نزديك مكّه رسيد، جبرئيل از سوى خدا پيام آورد كه تلاوت آيات را بايد كسى انجام دهد كه از خاندان پيامبر باشد. آن حضرت، على عليه السلام را مأمور اين كار كرد و فرمود: من از او هستم و او از من است. على عليه السلام در وسط راه آيات را از ابوبكر گرفت و به مكّه رفت و بر مشركان قرائت نمود. ماجراى تلاوت آيات اين سوره توسّط على عليه السلام، در كتب اهل سنّت نيز آمده و از اصحاب، كسانى همچون ابوبكر و على عليه السلام، ابن عباس، انس بن مالك، جابربن عبداللَّه انصارى آن را روايت كرده اند و در مدارك بسيارى نقل شده است. برخى از اهل سنّت تلاش كرده اند كه آن را امرى عادّى جلوه دهند تا امتيازى براى حضرت على عليه السلام به حساب نيايد و تحويل مأموريت تلاوت را به على عليه السلام، براى تأليف دلِ او دانسته اند، نه امتيازى براى او. در حالى كه براى به دست آوردن دل كسى، كارى بى خطر به او محوّل مى كنند، نه تلاوت آياتِ برائت از مشركين، آن هم در منطقه ى شرك و توسّط كسى كه بسيارى از مشركان را در جنگ ها كشته است و عدّه اى كينه ى او را در دل دارند! وقتى خداوند به حضرت موسى عليه السلام فرمان داد كه نزد فرعون رفته او را به توحيد دعوت كند، وى گفت: خدايا من يك نفر از آنان را كشته ام، مى ترسم مرا به قصاص بكشند، برادرم را به همراه من بفرست. ولى على عليه السلام كه تعداد زيادى از سران شرك را كشته بود، به تنهايى رفت و آياتِ برائت را در نهايت آرامش خواند، آن هم در جاى حسّاسى چون منى و كنار جمره ى عقبه. نكاتى كه توسّط على عليه السلام به كفّار اعلام شد عبارت بود از: - اعلام برائت و لغو پيمان ها. - ممنوعيّت شركت مشركان در حج از سال آينده. - ممنوعيّت طواف در حالت برهنگى. - ممنوعيّت ورود مشركان به خانه ى خدا. در موارد زيادى از قرآن، خدا و رسول در كنار هم مطرح شده اند، از جمله: الف: در هديه و لطف. «اغناهم اللَّه ورسوله» ب: در بيعت. «انّ الذين يبايعونك انما يبايعون اللَّه» ج: در اطاعت وپيروى. «من يُطع الرسول فقد اطاع اللَّه» د: در برائت و بيزارى از ديگران. «برائة من اللَّه و رسوله» ----- پیام ها: - لغو اعتبار پيمان با مشركين، از اختيارات رهبر است. «برآءةٌ من اللّه و رسوله» (پيمان هاى بسته شده با مشركين درباره ى عدم تعرّض به يكديگر بوده است) - وفا به پيمان آرى، تسليم توطئه شدن، هرگز.«برآءةٌ ... إلى الَّذين عاهدتم» - گرچه از نظر حقوقى، موظّفيم به پيمان وفادار باشيم، ولى برائت قلبى از مشركان و منحرفان، يك اصل دينى است. «برآءةٌ من اللّه و رسوله» - گرچه قانونگذار خداست، «لايشرك فى حكمِه احداً» ولى در سيره و عمل، خدا و رسول در كنار هم هستند. «من اللَّه و رسوله» - برائت، نشانه ى قاطعيّت و اقتدار است، همچنان كه سكوت در برابر توط @sahife2
15_Shakernejad_Tartil_S009(www.rasekhoon.net).mp3
7.38M
تلاوت سوره توبه هدیه به آقا امام سجاد علیه السلام @sahife2
فضیلت تلاوت سوره توبه   در روایات اسلامى اهمیت خاصى به تلاوت این سوره و سوره «انفال»، داده شده است. از جمله در روایتى از امام صادق(علیه السلام) مى خوانیم که فرمود: «مَنْ قَرَاَ بَرائَهً وَ الاَنْفالَ فِى کُلِّ شَهْر لَمْ یَدْخُلْهُ نِفاقٌ اَبَداً وَ کانَ مِنْ شِیْعَهِ اَمِیْرِ الْمُوْمِنِیْنَ حَقّاً» ؛ (کسى که سوره برائت و انفال را در هر ماه بخواند روح نفاق در او داخل نمى شود و از پیروان راستین على(علیه السلام)خواهد بود). اهمیت فوق العاده اى که در روایات به خواندن سوره هاى مختلف داده شده، نه به این معنى است که خواندن بدون اندیشه و عمل سبب میشود که به طرز خارق العاده اى این آثار آشکار شود و فى المثل کسى که الفاظ برائت و انفال را بدون کمترین فهم معنى آنها بخواند از نفاق بیگانه و در صف شیعیان راستین قرار خواهد گرفت. بلکه اینها در حقیقت اشاره به محتواى سوره و اثر سازنده آن در تربیت فرد و اجتماع است، که آن هم بدون فهم معنى و آمادگى براى عمل ممکن نیست. و از آنجا که صفوف مومنان راستین و منافقان و خطوط اصلى زندگى آنان در این دو سوره به طرز واضحى مشخص شده و براى آنها که مرد عملند، نه سخن، راه را کاملاً روشن ساخته است، بنابراین تلاوت آنها به ضمیمه فهم محتوا و پیاده کردن آن در زندگى، این اثر فوق العاده را دارد و آنها که به قرآن و آیات نورانیش همانند یک افسون مى نگرند در حقیقت از روح این کتاب تربیتى و انسان ساز بیگانه اند. اهمیت نکات مختلفى که در این سوره به آن اشاره شده بقدرى زیاد است که از پیامبر(صلى الله علیه وآله) نقل شده:  «سوره برائت و توحیدبا هفتاد هزار صف از صفوف ملائکه بر من نازل گردید و هر کدام اهمیت این دو سوره را توصیه مى کردند» @sahife2
سلام بر آقای مظلوممان امام سجاد علیه السلام که فرمودند: «و ما بمکه و مدینه عشرون رجلا یحبنا” در تمام مکه و مدینه!! بیست نفر !!! که ما رادوست داشته باشند نمی یافتی !!!!! https://eitaa.com/sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ادامه ی برنامه ی روزانه ی ختم صحیفه سجادیه دعای سیدالساجدین (ع ) در مکارم اخلاق: 🔹اللَّهُمَّ اسْلُكْ بِىَ الطَّرِيقَةَ الْمُثْلَى، وَ اجْعَلْنِى عَلَى مِلَّتِكَ أَمُوتُ وَ أَحْيَا🔹 🔸 خدايا مرا در بهترين راه سالك گردان كه بر دين تو زنده باشم و بر دين تو بميرم🔸 @sahife2
صحیفه سجادیه دعای سیدالساجدین (ع ) در مکارم اخلاق: 🔹اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ مَتِّعْنِى بِالاقْتِصَادِ، وَ اجْعَلْنِى مِنْ أَهْلِ السَّدَادِ، وَ مِنْ أَدِلَّةِ الرَّشَادِ، وَ مِنْ صَالِحِ الْعِبَادِ، وَ ارْزُقْنِى فَوْزَ الْمَعَادِ، وَ سلامَةَ الْمِرْصَادِ🔹 🔸خدايا درود بر محمد و آل او فرست، و مرا از ميانه روى برخوردار دار، و پرهيزگار و راهنماى خير، و از بندگان شايسته قرار ده، و رستگارى آخرت نصيبم كن كه از كمين گاه به سلامت گذرم🔸 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
« اللَّهُمَّ وَ مَتِّعْنِى بِالاقْتِصَادِ » "خداوندا مرا از ميانه روى برخوردار، دار" دعای 20 صحیفه سجادیه http://gharaati.ir/show.php/show.php?page=darsha&id=566 👆شرح استاد قرائنی @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
میانه روی حتی در انفاق !! «نه دست خود را به گردنت بسته بدار (كه هيچ انفاقى نكنى) و نه آن را كاملاً باز گذار كه (چيزى براى خودت نماند و) سرزنش شده و حسرت خورده (به كنجى) نشينى.» سوره اسرا 29 @sahife2
سوره اسرا وَلاَ تَجْعَلْ يَدَكَ مَغْلُولَةً إِلَي عُنُقِكَ وَلاَ تَبْسُطْهَا كُلَّ الْبَسْطِ فَتَقْعُدَ مَلُوماً مَّحْسُوراً (29) و نه دست خود را به گردنت بسته بدار (كه هيچ انفاقى نكنى) و نه آن را كاملاً باز گذار كه (چيزى براى خودت نماند و) سرزنش شده و حسرت خورده (به كنجى) نشينى. ---------------------- نکته: امام صادق عليه السلام فرمودند: مراد از «مَحسور» حسرتِ فقر و تنگدستى است. بعضى گفته اند: «ملامت» مربوط به اوّل آيه است كه درباره بخل است و «حسرت» مربوط به آخر آيه و ولخرجى است. زنى پسر خود را نزد پيامبرصلى الله عليه وآله فرستاد واز آن حضرت پيراهنش را به عنوان تبرّك درخواست كرد. پيامبر تنها پيراهن خود را داد و چون لباس ديگرى نداشت، براى نماز از خانه بيرون نيامد. اين آيه نازل شد تا پيام دهد كه سخاوت، آن نيست كه يكتا پيراهن خود را بدهى. در روايتى ديگر آمده است: مقدارى طلا، نزد پيامبرصلى الله عليه وآله آوردند، پيامبر در همان زمان همه را انفاق كرد. روز بعد فقيرى از حضرت درخواستى كرد. حضرت چيزى نداشت كه به او بدهد. مرد فقير حضرت را سرزنش كرد. پيامبرصلى الله عليه وآله از اينكه چيزى نداشت تا به او كمك كند اندوهناك شد كه اين آيه نازل شد. ------------------ پیام ها : - مؤمن بايد از بخل دورى كرده وبه ديگران كمك نمايد. «لاتجعل يدك مغلولة» - اسلام مكتب اعتدال و ميانه روى حتّى در انفاق است. «لاتجعل، لاتبسطها» - افرات وتفريط، محكوم و ميانه روى شيوه پسنديده است. «لاتجعل، لاتبسطها» - نتيجه ى ولخرجى و زياده روى در انفاق، خانه نشينى و ملامت و حسرت است. «فتقعد ملوماً محسوراً» - اسلام، هرگز به ذلّت و خوارى مسلمانان راضى نيست و از هر عملى كه آنان را به ذلّت كشاند، نهى كرده است. «لا تجعل... لا تبسطها...فتقعد ملوماً محسوراً» - توجّه به عاقبت شوم كار، سبب دورى از آن است. «لا تجعل... فتقعد...» - آينده نگرى از اصول مديريّت است. «لا تجعل... فتقعد...» ----------------- 🎥 شرح استاد قرائتی👇 https://mov.tebyan.net/1394/06/esra29_156521.mp4 https://eitaa.com/sahife2
ميانه‌روى در انفاق آیت الله مصباح یزدی http://mesbahyazdi.ir/node/4194 https://eitaa.com/sahife2
💠 دعای_مکارم_الأخلاق بارخدایا; بر محمد و خاندان پاکش درود فرست و مرا به میانه روی بهره مند گردان و... @sahife2
خداوندا ما را با این کتاب نورانی "صحیفه سجادیه" مانوس فرما بحق صاحب آن آقا امام سجاد علیه السلام آمین https://eitaa.com/sahife2
هدایت شده از انس با صحیفه سجادیه
📋من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! مقام رهبری 🖋ختم روزانه ی صحیفه سجادیه https://eitaa.com/sahife2 🌸هدف نشر کلام امام سجاد علیه السلام است و بس🌸
هرقطره اشکی حاصلش یک باده نوراست این باده‌ها یک جام کوثر درجنان است هرروز یک جاگریه کردن حال دارد وقتی "سه شنبه" میشود دل "جمکران" است @sahife2