eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.7هزار عکس
2.5هزار ویدیو
1.6هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
1 1- 2 ‏ ✳️ خداوند متعال مى‏فرمايد: يا ايُّهَا الَّذينَ آمَنُوا كُونُوا قَوّامِينَ لِلّهِ شُهَداءَ بِالْقِسْطِ وَ لايَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلى انْ لاتَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ اقْرَبُ لِلتَّقْوى‏ وَاتَّقُوا اللّهَ انَّ اللّهَ خَبيرٌ بِما تَعْمَلُونَ» «مائده 8» اى اهل ايمان! همواره [در همه امور] قيام كننده براى خدا و گواهان به عدل و داد باشيد. و نبايد دشمنى با گروهى شما را بر آن دارد كه عدالت نورزيد؛ عدالت كنيد كه آن به پرهيزكارى نزديك‏تر است. و از خدا پروا كنيد؛ زيرا خدا به آنچه انجام مى‏دهيد آگاه است. وَاذا قُلْتُمْ فَاعْدِلُوا وَلَوْ كانَ ذا قُرْبى» «انعام 152» و هنگامى كه سخن گوييد، عدالت ورزيد هر چند درباره خويشان باشد. وَ اذا حَكَمْتُمْ بَيْنَ النّاسِ انْ تَحْكُمُوا بِالعَدْلِ» «نساء 58» و هنگامى كه ميان مردم داورى مى‏كنيد، به عدالت داورى كنيد. قرآن كريم در مسائل اجتماعى و خانوادگى و فردى، وحتى به هنگام سخن گفتن كه چيزى به نظر مردم نمى‏آيد، و در برنامه‏هاى سياسى و حكومتى، تمام مردم را امر به عدالت مى‏نمايد. قسط و عدالت اگر در امور ظاهرى و باطنى رعايت نگردد، دنيا و آخرت مردم رو به ويرانى خواهد رفت. گفتار حق، و عمل به حق، و حركت بر اساس نظام شريعت، و اجراى حدود الهى، و عدم ملاحظه دوستى و رفاقت و خويشاوندى و نزديكى چيزى جز عدل و عدالت نيست. انسان عادل در پيشگاه حضرت حق از چنان ارزشى برخوردار است. خداوند شهادت و حكميّت او را در امور مالى و خانوادگى و اجتماعى پذيرفته است!! ظالم مورد نفرت، و مستحق لعنت تمام لعنت كنندگان است. كَيْفَ يَهْدِى اللّهُ قَوْماً كَفَرُوا بَعْدَ إيمانِهِمْ وَ شَهِدُوا انَّ الرَّسُولَ حَقٌّ وَ جاءَهُمُ الْبَيِّناتُ وَ اللّهُ لايَهدِى الْقَومَ الظّالِمينَ* اولِئكَ جَزاؤُهُمْ انَّ عَلَيْهِمْ لَعْنَةَ اللّهِ وَ الْمَلئكَةِ وَ الناسِ اجْمَعينَ» «آل عمران 86» چگونه خدا گروهى را هدايت كند كه بعد از آن كه ايمان آوردند، و به حقّانيّت رسول اسلام شهادت دادند، و دلايل روشن و آشكار براى آنان آمد، كافر شدند؟ و خدا گروه ستمكاران را هدايت نمى‏كند.* اينان كيفرشان اين است كه لعنت خدا و فرشتگان و همه مردم بر آنان است. ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏8، ص: 348 ادامه دارد ... ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
🔅 نماز های ماه فراموش نشود .... https://eitaa.com/sahife2/49457 ❤️«یا عَزِیزُ یا غَفّارُ! اِغْفِرْلِی ذُنُوبِی وَ ذُنُوبَ جَمیِعِ الْمُؤْمِنینَ والمُؤْمِنَاتِ؛ فَاِنَّهُ لا یَغْفِرُ الذُّنُوبَ اِلّا اَنْتَ» https://eitaa.com/sahife2/42030 التماس دعای فراوان ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره ✳️ ثُمَّ بَعَثْنَا مِن بَعْدِهِم مُوسَى‏ بِايَتِنَآ إِلَى‏ فِرْعَوْنَ وَمَلَإِيْهِ فَظَلَمُواْ بِهَا فَانظُرْ كَيْفَ كَانَ عَقِبَةُ الْمُفْسِدِينَ سپس موسى را پس از آن پیامبران پیشین، همراه با آیات و معجزات خود به سوى فرعون و سران (قوم) او مبعوث كردیم، امّا آنان به آیات ما ستم كردند (و كفر ورزیدند)، پس بنگر كه پایان كار مفسدان چگونه است؟! ✳️ وَ قَالَ مُوسَى‏ يَفِرْعَوْنُ إِنِّى رَسُولٌ مِّن رَّبِ‏ّ الْعَلَمِينَ‏ و موسى گفت: اى فرعون! بى تردید من فرستاده اى از سوى پروردگار جهانیانم. ✍️ این سوره، اوّلین سوره ى مكّى است كه داستان موسى را مطرح كرده است. نام حضرت موسى 136 بار در قرآن آمده و نام هیچ كس دیگر به این تعداد ذكر نشده است. به گفته ى تفسیرالمیزان، قرآن براى هیچ پیامبرى به اندازه ى حضرت موسى معجزه نقل نكرده است. داستان حضرت موسى علیه السلام در قرآن را مى توان به پنج مرحله تقسیم كرد: 1- دوران تولّد و كودكى. 2- فرار از مصر به مَدیَن و ماندن نزد حضرت شعیب علیه السلام. 3- بعثت و برخوردهایش با فرعون. 4- نجات او و قومش از سلطه ى فرعون و بازگشت به صحراى سینا. 5 - برخوردهاى او با قوم بنى اسرائیل. 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour 🆔 @sahife2
برنامه ی *️⃣ وَمِن كلامٍ لَهُ عَليهِ السَلامُ يَلْتَجِأُ إلَى اللَّهِ أنْ يُغْنِيَهُ. از دعاهاى امام عليه السلام است در آن از خدا تقاضا مى كند كه از همگان بى نيازش كند. 👈 این خطبه در یک بخش می آید : ✳️ طلب فقط از خدا : *️⃣ اللَّهُمَّ صُنْ وَجْهِي بِالْيَسَارِ وَ لَا تَبْذُلْ جَاهِيَ بِالْإِقْتَارِ، فَأَسْتَرْزِقَ طَالِبِي رِزْقِكَ وَ أَسْتَعْطِفَ شِرَارَ خَلْقِكَ، وَ أُبْتَلَى بِحَمْدِ مَنْ أَعْطَانِي وَ أُفْتَتَنَ بِذَمِّ مَنْ مَنَعَنِي، وَ أَنْتَ مِنْ وَرَاءِ ذَلِكَ كُلِّهِ وَلِيُّ الْإِعْطَاءِ وَ الْمَنْعِ، «إِنَّكَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِير». ✳️ يارى خواستن از خدا در مشكلات اقتصادى : *️⃣ خداوند ی مرا با بى نيازى محفوظ دار و شخصيتم را بر اثر فقر ضايع مکن! در نتيجه از کسانى درخواست روزى کنم که آنها خود، از تو روزى مى طلبند و از افراد بدکردار و پست، خواستار عطوفت و بخشش گردم و سرانجام به ستودن آن کس که به من چيزى عطا کرده، مبتلا شوم (هر چند شايسته ستايش نباشد) و به نکوهش کردن آن کس که مرا محروم داشته گرفتار گردم، هر چند در خور نکوهش نباشد اين در حالى است که تو در ماوراى همه اينها سرپرست و صاحب اختيار بخشش و منع هستى و تو بر هر چيز توانايى http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه 👌 شرح فقرات نورانی فوق را " اینجا " بخوانید * خطبه (دعا) در يك نگاه *از خلق شرور بى نيازم کن! *آثار زيانبار امام(عليه السلام) در اين عبارت کوتاه به چهار اثر سوء فقر و نيازمندى که در دو مرحله انجام مى شود، اشاره فرموده اند. 👈 این عبارت در صحیفه سجادیه : - https://eitaa.com/sahife2/5614 https://eitaa.com/sahife2/15688 🆔 @sahife2
1 1- 3 1 ✳️ رسول خدا صلى الله عليه و آله مى‏فرمايد: عَدْلُ ساعَةٍ خَيْرٌ مِنْ عِبادَةِ سَبْعينَ سَنَةً قيامِ لَيْلِها وَ صِيامِ نَهارِها. وَجَوْرُ ساعَةٍ فى حُكْمٍ اشَدُّ عِنْدَ اللّهِ مِنْ مَعاصى سِتّينَ سَنَةً يك ساعت از هفتاد سال عبادت كه تمام شب‏هايش نماز و روزهايش روزه باشد بهتر است، و يك ساعت ستم ورزيدن در حكومت، از شصت سال ستمگرى در نزد خداوند شديدتر است. حضرت مولى الموحدين على عليه السلام مى‏فرمايد: الْعَدْلُ اساسٌ بِهِ قِوامُ الْعالَمِ. عدل بنيانى است كه بر پائى جهان به آن است. انَّ الْعَدْلَ ميزانٌ للّهِ سبحانَه الَّذى وَضَعَهُ فى الحَقِّ وَ نَصَبَهُ لِاقامَةِ الْحَقِّ، فَلا تُخالِفْهُ فِى ميزانِهِ، وَ لاتُعارِضْهُ فِى سُلْطانِهِ. عدل ترازوى خداوند است كه آن را براى انسان و جهت بپاداشتن حق قرار داده و نصب فرموده، پس خدا را در ميزانش مخالفت مكن، و با حضرت او در قدرت و سلطنتش به معارضه برمخيز. الْعَدْلُ يُصْلِحُ الرَّعِيَّةَ. عدالت، رعيّت را در تمام برنامه‏هاى زندگيش اصلاح مى‏نمايد. بِالْعَدْلِ تَتَضَاعَفُ الْبَرَكاتُ. باعدالت، بركات حق بر انسان دو چندان مى‏شود. ما عَمُرَتِ الْبِلادُ بِمِثْلِ الْعَدْلِ. به چيزى همانند عدل، شهرها آباد نشد. فِى الْعَدْلِ الْاقْتِداءُ بِسُنَّةِ اللّهِ. درعدالت اقتداى به روش الهى است. الْعَدْلُ زينَةُ الْايمانِ. عدل زيبائى ايمان است. الْعَدْلُ رأْسُ الْايمانِ، وَجِماعُ الْاحْسانِ، وَ اعْلى مَراتِبِ الْايمانِ. عدل سرچشمه و آغاز ايمان و همه خوبى‏ها، و برترين درجات ايمان است. الْعَدْلُ حَياةٌ. عدالت زندگى است. ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏8، ص: 348 ادامه دارد ... ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
1 1- 3 2 ✳️ سئِلَ الصّادِقُ عليه السلام عَنْ صِفَةِ الْعَدْلِ مِنَ الرَّجُلِ، فَقالَ عليه السلام: اذا غَضَّ طَرْفَهُ عَنِ الْمَحارِمِ، وَ لِسانَهُ عَنِ الْمَآثِمِ، وَ كَفَّهُ عَنِ الْمَظالِمِ. از حضرت صادق عليه السلام از چگونگى مرد پرسيدند؛ فرمود: چون ديده از محارم بپوشد، و زبان از گفتارى كه گناه است ببندد، و دست از ستم بازدارد عادل است. از رسول خدا صلى الله عليه و آله روايت شده: مَنْ عامَلَ النّاسَ فَلَمْ يَظْلِمْهُمْ، وَحَدَّثَهُمْ فَلَمْ يَكْذِبْهُمْ، وَ وَعَدَهُمْ فَلَمْ يُخْلِفْهُمْ فَهُوَ مِمَّنْ كَمُلَتْ مُرُوَّتُهُ، وَ ظَهَرَتْ عَدالَتُهُ، وَ وَجَبَتْ اخُوَّتُهُ، وَ حَرُمَتْ غَيْبَتُهُ. كسى كه در رفتار با مردم ظلم نورزد، و در گفتار با مردم دروغ نگويد، و در وعده به مردم تخلّف نكند، مروتش كامل و عدالتش ظاهر و اخوتش واجب و غيبتش حرام است. مَنْ صاحَبَ النّاسَ بِالَّذى يَجِبُ انْ يُصاحِبُوهُ كانَ عَدْلًا. كسى كه با مردم معاشرت نمايد، به صورتى كه دوست دارد مردم با او معاشرت كنند، عادل است. امام على عليه السلام مى‏فرمايد: مَنْ طابَقَ سِرُّهُ عَلانِيَتَهُ، وَ وافَقَ فِعْلُهُ مَقالَتَهُ، فَهُوَ الَّذى ادَّى الْامانَةَ، وَ تَحَقَّقَتْ عَدالَتُهُ آن كه درونش با برونش يكى باشد، و عملش با گفتارش يك واحد جلوه كند، امانت را ادا كرده و عدالتش تحقق يافته است. و نيز آن حضرت فرمود: اسْتَعِنْ عَلى الْعَدْلِ بِحُسْنِ النِّيَّةِ فِى الرَّعِيَّةِ، وَ قِلَّةِ الطَّمَعِ، وَ كَثْرَةِ الْوَرَعِ. از حسن نيّت در رعيّت، و طمع كم نسبت به مال دنيا، و زيادى پاكدامنى، براى به دست آوردن عدالت يارى بجو. رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: مِنْ اشَدِّ النّاسِ عَذاباً يَوْمَ الْقِيامَةِ ابْليسُ وَ فِرْعَوْنُ وَ قاتِلُ النَّفْسِ، وَ رابِعُهُمُ سُلْطانٌ جائِرٌ. از شديدترين مردم در جهت عذاب در روز قيامت، ابليس و فرعون و قاتل و چهارمى آنها حاكم ستمگر است. ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏8، ص: 348 ادامه دارد ... ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️حمایت پپ گواردیولا از فلسطینیان *️⃣ سرمربی منچسترسیتی در واکنش به جنایات اسرائیل در فلسطین: این دنیا پر از ظلم است. هر کسی فقط به خانه خود نگاه می‌کند و از آن چه که برای همسایه‌اش رخ می‌دهد، چشم می‌پوشد. ببین امروز چه اتفاقی در گوشه و کنار جهان در حال رخ دادن است. ما اینجا نشسته‌ایم و برای آن‌ها کاری نمی‌کنیم. ستم در برابر توست. تو می‌توانی بدون واکنش به آن به نظاره بنشینی. مطمئن باش که روزی تو هم مبتلا به آن خواهی شد. ( اینجا ) 👈 گواردیولا بازیکن سابق اهل کشور اسپانیا و سرمربی کنونی باشگاه منچستر سیتی در لیگ برتر فوتبال انگلستان است. او یکی از بهترین مربیان کنونی جهان و تاریخ فوتبال به‌شمار می‌رود که تا اکنون رکوردهای بسیاری را برجای گذاشته‌است. (مستند زندگی جذاب پپ گواردیولا از بارسلونا تا منچسترسیتی اینجا ) 🏷 🆔 @sahife2
.... 🔊ببخش جان سقای حرم التماس دعا https://eitaa.com/sahife2/53644
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره ✳️ حَقِيقٌ عَلَى‏ أَن لَّا أَقُولَ عَلَى اللَّهِ إِلَّا الْحَقَّ قَدْ جِئْتُكُم بِبَيِّنَةٍ مِّن رَّبِّكُمْ فَأَرْسِلْ مَعِىَ بَنِى إِسْرَ ءِيلَ‏ قَالَ إِن كُنتَ جِئْتَ بِايَةٍ فَأْتِ بِهَآ إِن كُنتَ مِنَ الصَّدِقِينَ فَأَلْقَى‏ عَصَاهُ فَإِذَا هِىَ ثُعْبَانٌ مُّبِينٌ‏ سزاوار است كه درباره ى خداوند جز سخن حقّ نگویم (و نسبت ندهم)، همانا من از سوى پروردگارتان براى شما دلیلى روشن (معجزه اى) آورده ام، پس بنى اسرائیل را همراه من بفرست. () گفت: اگر از راستگویانى و (مى توانى معجزه اى بیاورى یا) معجزه اى آورده اى، آن را به میان بیاور. پس () عصاى خود را افكند، كه ناگهان به صورت اژدهایى نمایان شد. ✍️ از عصاى حضرت موسى معجزات دیگرى نیز نمایان شد، از جمله اینكه پس از اژدها شدن، همه ى بافته هاى ساحران را بلعید، «تلقف ما یأفكون» به آب دریا خورد و آن را شكافت، «أنِ اضرب بعصاك البحر فانفلق» ، به سنگ خورد و چشمه هاى آب از آن جوشید. «اِضرب بعصاك الحجر فانفجرت منه اثنتا عشرة عَینا» [ عصا در حضور خود موسى علیه السلام، مار كوچك و پر تحرّك شد و موسى فرار كرد، «جانّ ولّى مدبرا» در حضور مردم مانند مار معمولى حركت مى كرد، «حیّة تسعى » و در حضور فرعون، مار بزرگ و اژدها شد. «فاذا هى ثعبان» بنابراین در و باید نوع و گرایش مخاطب را در نظر گرفت و هر كدام را با توجّه به موقعیّت خودش قانع كرد. امام رضا علیه السلام فرمود: زمان حضرت موسى علیه السلام، سحر و جادوگرى رواج بسیارى داشت و آن حضرت با آوردن معجزه اى كه آنان قادر به انجام آن نبودند، سحرهایشان را باطل و با آنها اتمام حجّت نمود میان افكندن عصا و اژدها شدن آن فاصله اى نبود. «فاذا هى ثعبان» 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour 🆔 @sahife2