📚آیا میدانستید شهید یحیی سنوار، رمان نویس و مولف و مترجم چندین کتاب بودهاند؟!
https://eitaa.com/sahife2/61525
⚜️ ختم صلوات برای همه شهدای مقاومت به ویژه
شهید #یحیی_سنوار
رهبری که تا آخرین لحظهی زندگی، مفهوم حقیقی مقاومت و مبارزه را، معنا کرد
رهبری که نام زنده کننده اش (یحیی) دلهای مردم مقاومت را محکم تر و بریده تر از دنیا کرده بود...
به امید گوشه چشمی
همراهان گرامی جهت شرکت در این ختم پر برکت لطفا از طریق لینک زیر اقدام بفرمایید
https://iPorse.ir/6256228
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی فیلمبردار شیطان است
ولی میزانسن~صحنه سازی~ را خدا چیده!
این فیلم محشر هست.
آخرین لحظات یک مبارز 👇
✅عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد
https://eitaa.com/sahife2/62942
#یحیی_سنوار
توصیه میشود:
مطلب کانال در 5 اذر 1402
https://eitaa.com/sahife2/56548
الشوک و القرنفل (خار و گل میخک)ا.pdf
4.12M
#فرهنگ_کتاب_خوانی
📚#کتاب ( #رمان ) « خار و میخک »
نویسنده : #یحیی_سنوار
https://eitaa.com/sahife2/61525
#کتاب_فلسطین
🆔 @sahife2
❇️ #تفسیر_خوانی قرآن کریم
هر روز یک آیه
تفسیر نور – استاد محسن قرائتی
سوره #انفال
#انفال_54
✳️ كَدَأْبِ ءَالِ فِرْعَوْنَ وَالَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ كَذَّبُواْ بَِايَتِ رَبِّهِمْ فَأَهْلَكْنَهُم بِذُنُوبِهِمْ وَأَغْرَقْنَآ ءَالَ فِرْعَوْنَ وَكُلٌّ كَانُواْ ظَلِمِينَ
(اى پیامبر! روحیّه ى مردمِ زمان تو،) همچون خوى و روش فرعونیان و كسانى است كه پیش از آنان بودند، آیات پروردگارشان را تكذیب كردند، پس ما نیز به سزاى گناهانشان، هلاكشان ساختیم و فرعونیان را غرق كردیم، و همگى (فرعونیان و كفّار قریش) ستمگر بودند.
✍️ تعبیر «كدأب آل فرعون» در دو آیه ى قبل نیز آمده بود، امّا این تكرار منافاتى با بلاغت ندارد، چون موقعیّت ها متفاوت است. آنجا سخن از كیفر الهى نسبت به ظالم بود، اینجا تغییر نعمت براساس تغییر حالات مردم است. البتّه ممكن است در آیه ى قبل، عذاب اخروى منظور باشد و اینجا عذاب دنیوى.
👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇
https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour
🆔 @sahife2
برنامه ی #نهج_البلاغه_خوانی
#نهج_البلاغه_نامه_47
*️⃣ و من وصية له (علیه السلام) للحسن و الحسين (علیهما السلام) لما ضربَه ابنُ ملجم لعنه الله:
#وصیتنامه_امام_علی (عليه السلام) به امام حسن و امام حسين(عليهما السلام) است، هنگامى که ابن ملجم ـ که لعنت خدا بر او باد ـ به آن حضرت ضربه زد.
👈 این نامه در 3 بخش می آید :
✳️ بخش اول: وصیت اخلاقی امام علی علیه السلام:
أُوصِيكُمَا بِتَقْوَى اللَّهِ، وَ أَلَّا تَبْغِيَا الدُّنْيَا وَ إِنْ بَغَتْكُمَا، وَ لَا تَأْسَفَا عَلَى شَيْءٍ مِنْهَا زُوِيَ عَنْكُمَا، وَ قُولَا بِالْحَقِّ، وَ اعْمَلَا لِلْأَجْرِ، وَ كُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً. أُوصِيكُمَا وَ جَمِيعَ وَلَدِي وَ أَهْلِي وَ مَنْ بَلَغَهُ كِتَابِي بِتَقْوَى اللَّهِ، وَ نَظْمِ أَمْرِكُمْ، وَ صَلَاحِ ذَاتِ بَيْنِكُمْ، فَإِنِّي سَمِعْتُ جَدَّكُمَا (صلی الله علیه وآله) يَقُولُ: صَلَاحُ ذَاتِ الْبَيْنِ أَفْضَلُ مِنْ عَامَّةِ الصَّلَاةِ وَ الصِّيَامِ.
✳️ 1. پندهاى جاودانه :
شما را به ترس از خدا سفارش مى كنم، به دنيا پرستى روى نياوريد، گر چه به سراغ شما آيد، و بر آنچه از دنيا از دست مى دهيد اندوهناك مباشيد، حق را بگوييد، و براى پاداش الهى عمل كنيد و دشمن ستمگر و ياور ستمديده باشيد.
شما را، و تمام فرزندان و خاندانم را، و كسانى را كه اين وصيّت به آنها مى رسد، به ترس از خدا، و نظم در امور زندگى، و ايجاد صلح و آشتى در ميانتان سفارش مى كنم، زيرا من از جدّ شما پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم شنيدم كه مى فرمود: «اصلاح دادن بين مردم از نماز و روزه يك سال برتر است».
http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه
👌 شرح فقرات نورانی فوق را " اینجا " بخوانید
* نامه در یک نگاه:
این نامه که در حقیقت یکى از #وصیتنامه های جامع و پرمحتواى امام(علیه السلام) هنگامى است که در بستر شهادت افتاده بود، خطاب به فرزندانش حسن و حسین(علیهما السلام)، بلکه همه شیعیان،
اين دومين وصيّتِ امام(عليه السلام) است که در بستر شهادت خود بيان فرموده (وصيّتِ پرمعناى ديگرى هم از آن حضرت در نامه #نهج_البلاغه_نامه_23 گذشت).
* يار مظلوم و دشمن ظالم باشيد
*برترين اصلاح ذات البين است
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_22
#دعای_22_صحیفه_سجادیه
دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) "هنگام سختی و رنج و مشکل شدن کارها" :
#بیست_دوم
https://eitaa.com/sahife2/62899
#دعا_بیست_دوم_15
#آسایش_و_آرامش
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_22
#دعای_22_صحیفه_سجادیه
#دعا_بیست_دوم_15
#آسایش_و_آرامش 2
#خواندن_خدا_در_آسایش_و_آرامش
✳️ وضعيت امروز دنياى بشر، نتيجه بىايمانى و ضعف اعتقاد به ارزشهاى الهى است كه براى خود راحتى و آسايشى بدون خدا و حقيقت مىطلبد و سرانجام در آتش هوسها و لذتها مىسوزد.
توجه به حقيقتِ يگانه و وجود ازلى و ابدى به ويژه با دعا و مناجات و ارتباط عاشقانه با حق در همه امور، انسان را به اطمينان نفس و طراوت فطرت و دل مىرساند.
رسول اللّه صلى الله عليه و آله به ابوذر سفارش مىفرمايد:
يا أَباذَرٍ! تَعَرَّفْ إِلَى اللَّهِ فِى الرَّخاء يَعْرِفْكَ فِى الشِّدَّةِ.
اى ابوذر! در هنگام آسايش خود را به خدا بشناسان تا در هنگام گرفتارى و بلا تو را بشناسد.
امام باقر عليه السلام در صفاى باطنى هر لحظه دعاى به سوى حق، پيوسته مىفرمود:
يَنْبَغِى لِلْمُؤْمِنِ أَنْ يَكُونَ دُعاؤُهُ فِى الرَّخاءِ نَحْواً مِنْ دُعائِهِ فِى الشِّدَّةِ.
سزاوار است كه مؤمن در هنگام خوشى و آسايش به مانند زمان سختى و گرفتارى دعا كند.
حضرت حق تعالى به داود عليه السلام وحى فرمود:
مرادر روزهاى شادى و سرخوشى ياد كن تا من در روزهاى درماندگى و سرافكندگى، دعايت را اجابت كنم.
امام صادق عليه السلام در باب پيش دستى در دعا كردن مىفرمايد:
إِنَّ الدُّعاءَ فِى الرَّخاءِ يَسْتَخْرِجُ الْحَوائِجَ فِى الْبَلاءِ.
دعا در حال راحتى و آسودگى، نيازمندىهاى حال بلا را برآورده مىسازد.
بايد در هر حال صداى خواننده حق براى خداوند آشنا باشد تا در وقت قبولى در را باز نمايد.
امام سجّاد عليه السلام در مناجات خويش زمزمه مىفرمايد:
لا تَجعَلْني مِمَّن يُبطِرُهُ الرَّخاءُ و يَصرَعُهُ البلاءُ ، فلا يَدعُوَكَ إلاّ عِندَ حُلولِ نازِلَةٍ ، و لا يَذكُرَكَ إلاّ عِندَ وُقوعِ جائحَةٍ ، فَيصرَعُ لَكَ خَدَّهُ ، و تُرفَعُ بالمَسألَةِ إلَيكَ يَدُهُ
مرا از آنان قرار مده كه خوشى سرمستشان مىكند و بلا و گرفتارى از پايشان در مىآورد. اينان فقط زمانى تو را مىخوانند كه گرفتار شوند و تنها هنگامى به ياد تو مىافتند كه به مصيبتى سخت گرفتار آيند در اين هنگام در برابر تو به خاك مىافتند و دست خواهش به سويت برمىدارند.
✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج9، ص: 207
ادامه دارد ...
#بیست_دوم
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2