eitaa logo
همگام با صحیفه تا ظهور
983 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
616 ویدیو
70 فایل
جامعه سازی مبتنی برصحیفه سجادیه ⛔کپے مطالب كانال بدون ذکر آدرس کانال شرعا مجاز نمے باشد ارتباط با ادمین @zainab_moradi @parastoo_khodabande @Mohsen_shirmohammadi
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴🏴🏴 شب چهارم: لعب و لهو / عدم بیعت لهو هر چیزی که انسان را از هوای و هوس و سرمستی و خوشی به خود مشغول دارد و از امر دیگر منصرف دارد و انسان را به کارهای باطل مشغول و از یاد خدا غافل شود لعب: کاری که فاعل از انجام آن، هدف و قصد صحیحی نداشته باشد پس لهو سرگرم شدن به کار بیهوده، و بازماندن از کار عقلایی است از این رو انسان در مواقع حساس نمی تواند خوب تشخیص دهد و تصمیم درست بگیرد و در مرداب فتنه ها غرق خواهد چون که از یاد و اتصال با خدا غافل هستند 🍃وَ نَجّنِي مِنْ غَمَرَاتِ الْفِتْنَةِ، وَ خَلّصْنِي مِنْ لَهَوَاتِ الْبَلْوَي، و مرا از گرداب‏هاي فتنه نجات ده، و از گلوگاه‏هاي بلا خلاص كن.🍃(صحیفه سجادیه، دعای ۴۷) یکی از مهم ترین پیچ های زندگی انسان اتفاق می افتد همراهی و بیعت است که این افراد توان تصمیم به موقع و تنها نگذاشتن امام جامعه را نخواهند داشت. لذا امام سجاد (ع) در دعای ۴۴ صحیفه می فرمایند: 🍃وَ لَا نُسْرِعَ بِأَبْصَارِنَا إِلَي لَهْوٍ و با چشممان به تماشاي لهو نشتابيم.🍃 ما برای درک و فهم خیلی مسائل بخاطر خدا باید چشم خودمان را از دیدن حتی لهو ببندیم. / ‌☜کانال همگام با صحیفه تا ظهور @sahifehsajjadieh1 🏴🏴🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و دختر شاه دینم نایبه‌ی امیر مؤمنینم اذن جهادم بده برادر الله اکبر الله اکبر ‌☜کانال همگام با صحیفه تا ظهور @sahifehsajjadieh1
آنچه از فتوای شریح قاضی درباره قتل امام حسین علیه السلام باید بدانید در لینک ذیل مطالعه کنید👇 https://eitaa.com/deldadegan_yar_ghayeb/478 ‌☜کانال همگام با صحیفه تا ظهور @sahifehsajjadieh1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴🏴🏴 شب پنجم: حق الناس در فراز پنجم از دعای سی وهشتم صحیفه سجادیه امام سجاد علیه السلام در حق انسانها نسبت به یکدیگر در فرازی می فرمایند: 🍃مِنْ حَقّ ذِي حَقّ‏ٍ لَزِمَنِي لِمُؤْمِنٍ فَلَمْ أُوَفّرْهُ. از حق مؤمن صاحب حقّي كه بر عهده‏ام بوده و آن را نپرداخته‏ام.🍃 حق الناس چیست؟ حق الناس عبارت است از حقوق متقابل، اين حقوق روابط انسان ها و جوامع را در مناسبات گوناگون اجتماعي، اقتصادي، سياسي، فردي، فرهنگي، مذهبي، حكومتي، بين المللي قانون مند مي كند. اين حقوق را كه خداوند واجب گردانده براي تأمين آسايش فردي و اجتماعي و اصلاح امور و جامعه انساني است، امام صادق علیه السلام حقوق انسانی در هفت قسم دانسته اند: 👈آن چه را برای خود دوست داری برای دیگران دوست داشته باشید. 👈او را با تمام وجود، اعم از جسم مال و ثروت، زبان، دست و پا کمک نموده و دریغ نورزی. 👈در خوشنود شدن او گام برداری و از هر گونه ایجاد ناراحتی برایش اجتناب نموده و فرمانبر خواسته های (مشروع) او باشید. 👈چشم بینا راهنمای آشنا و آئینه (روشن و بیانگر عیب ها و زشتی های او) باشید. 👈مبادا تو سیر باشی و او گرسنه، تو سیر آب و او تشنه، تو پوشیده از لباس و او برهنه باشد. 👈دارای خدمتکار و او بدون خادم، تو دارای همسر باشی که در امور زندگی تو را کمک و یار باشد ولی او بدون همسر و بدون یار باشد، (پس اگر چنین حالتی باشد) خادم خود را نزد او فرست تا لباس هایش را بشوید، خوراکش را آماده سازد، فرش و رختخواب او را مهیا نماید. 👈سوگند او را تصدیق، دعوتش را اجابت، در مریضی و ناراحتیش عیادت و دلجویی در تجهیز و تشییع جنازه اش همکاری و مشایعت نمایی، و چنانچه خواسته ای داشته باشد بر انجام آن مبادرت نموده، و مبادا کاری کنی که مجبور شود رو بیندازد و تقاضای کمک نماید. اگر چنین حقوقی را رعایت نمایی ولایت تو با او و او با تو پیوسته و محکم گشته است. اگر انسان حق الناس برگردنش باشد تا طرف مقابل راضی نشود مورد بخشش قرار نمی گیرد. بدترین نوع حق الناس این است كه آدم حق كسى را بخورد و طرف هم نتواند كارى کند: 🍃 «إِیَّاكَ وَ ظُلْمَ مَنْ لَا یَجِدُ عَلَیْكَ نَاصِراً إِلَّا اللَّهَ» (كافى، ج 2، ص 331) بترس از این كه به كسى ظلم كنى كه یارى ندارد غیر از خدا.🍃 ما وقتی به کسی بدهکار هستیم، اگر طلبکارمان را می‌شناسیم که باید به خودش طلبمان را بپردازیم. اگر خودش از دنیا رفته و وارثانش هستند، باید به وارثش بپردازیم. اما اگر به کسانی بدهکار هستیم که به آن‌ ها دسترسی نداریم و آنها را نمی‌ شناسیم و نمی ‌توانیم پیدا کنیم، در این صورت فرمودند انسان حتما باید با اجازه‌ی مجتهد رد مظالم بدهد. یعنی مبلغی که به آن شخص بدهکار است به فقیر صدقه بدهد. اما حالا یک سوال اساسی روبروی ما است آیا داشتن حق الناس بر گردن فرد می تواند مانع از این باشد که فرد بتواند به دفاع از جان امام معصوم علیه السلام چون واقعه کربلا در خطر است، بپردازد؟ ‌☜کانال همگام با صحیفه تا ظهور @sahifehsajjadieh1 🏴🏴🏴
‼️❓‼️❓‼️ ؟ از شهرت تا عدم سندیت‼️ مشهور است امام حسین علیه السلام شب عاشورا فرمودند کسی که بر عهده‌اش حق‌الناس است فردا مرا همراهی نکند و در رکاب من نجنگد.🤔 نقدها و پرسش های وارده بر روایت: 1⃣.آغاز این سخن از کجاست؟ اولین مواجهه با این حدیث، این است که حدیث یادشده با متن «لا یُقاتِل مَعِی رَجُلٌ عَلَیه دَینٌ» و مشابه آن در 👈هیچ یک از متون روایی شیعه نقل نشده و تنها منابع تاریخی اهل تسنن آغازگر نقل این حدیث هستند. (طبقات ابن سعد، ترجمة الامام الحسین علیه السلام، ص۷۱؛ معجم الکبیر، طبرانی، ج۳، ص۱۲۳، ح۲۸۷۲) 2⃣. آیا مقروض بودن در سیره اهل بیت علیهم السلام بوده است؟ در سیره اهل بیت علیهم السلام قرض گرفتن امری شایع است به گونه ای که بسیاری از امامان علیهم السلام در زمانی که به رسیدند مقروض بودند چنانکه پیامبرصلی الله علیه و آله و حضرت علی علیه السلام، وامام حسن علیه السلام هم وقتی شهید شدند، بودند جالب تر آن که خود امام حسین علیه السلام مدیون بوده و بعد از شهادت ایشان وقتی امام سجاد علیه السلام به مدینه بازگشتند قرض سیدالشهدا علیه ااسلام را پرداخت کردند. چطور خود حضرت مقروض بودند به ولی به دیگران اجازه حضور جهاد در راه خدا را نداده اند؟؟ 3⃣.امام حسین علیه السلام فرمودند من سیره جدم و پدرم را پیش گرفتم،آیا بازداشتن فرد بدهکار و مقروض، از مجاهدت در راه خدا و دفاع از امام معصوم علیه السلام ، از سیره رسول خدا صلی الله علیه و آله و امیرمؤمنان علیه السلام بوده است؟ حال آنکه در روایتها رسیده از آن بزرگواران هیچ گزارشی مبنی بر اینکه هرکس قرضی دارد یا حق الناس بر عهده اوست از جهاد در راه خدا خارج شود، نیست. چرا که لازمه آن خلوت شدن لشکر اسلام بوده زیرا خود امامان علیهم السلام بودند کمتر افرادی بودند مقروض نباشند. 4⃣.آیا در واقعه ای چون عاشورا که جان ولی الهی در خطر است، داشتن حق الناس می تواند مانع یاری امام باشد؟ عقل در هنگام تعارض دو شیئ به لزوم انجام کار مهمتر دستور می‌دهد بخصوص کاری که جایگزین دارد 👈قرض وحق الناس جایگزین دارد و می توان وصیت کرد که بعد از مرگ آن را پرداخت کنند ولی حفاظت از جان امام معصوم علیه السلام جایگزین ندارد پس در حفظ جان امام ودفاع از امام امری ضروری وبدون جایگزین بوده است. آیا جای تفکر و تامل نیست جعل چنین تنها به قصد تنها گذاشتن امام معصوم علیه السلام و عدم یاری و دفاع از جان ایشان بوده است؟! برای مطالعه بیشتر به لینک ذیل مراجعه کنید👇 https://iqna.ir/fa/news/4086778/%D9%86%D9%82%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%A7 ‌☜کانال همگام با صحیفه تا ظهور @sahifehsajjadieh1 ‼️❓‼️❓‼️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❄️💠❄️💠❄️💠❄️💠 🎙واقعه کربلا و صحیفه سجادیه نهضت های جهادی تاریخ دو گونه است: گاهی یک نهضت جهادی به قصد براندازی طاغوت آغاز می شود و در ظاهر به پیروزی می رسد و حتی حکومت تشکیل میدهد، مثل نهضت فاطمی در مصر. گاهی هم یک نهضت در ظاهر شکست می خورد و نتایج ظاهری به دست نمی آید، مثل حرکت امام حسین (ع) در کربلا. اما اگر یک نهضت فارغ از پیروزی یا شکست ظاهری اش، بخواهد در تاریخ جاودانه و ماندگار باشد، باید در پشت این نهضت جهادی، یک نهضت علمی وجود داشته باشد. ❌ بنی امیه به این مقوله علم داشت و می دانست که باید جنگ خود با امام حسین (ع) را به یک نهضت علمی گره بزند. از همین رو به مردم می گفت ما با مرتدین جنگیدیم. از طرف دیگر نهضت عاشورا نیز به پشتوانه ی نهضت علمی امام سجاد (ع) جنگ را ادامه داد و بر حربه های بی اساس بنی امیه چیره شد. 📌 در گام اول، امام سجاد (ع) به همراهی حضرت زینب (س) در کاخ یزید با خطبه های علمی و غراء خود بنی امیه را ضایع کرد و پس از این که به مدینه بازگشت در قالب 54 دعا، این نهضت علمی را برای نسل های بعد ایجاد کرد. در واقع واقعه ی عاشورا یک نهضت جهادی بود و صحیفه ی سجادیه یک نهضت علمی که این دو نهضت با هم باید تفسیر و تحلیل شود. 🌐 @sahifehsajjadieh1
❄️💠❄️💠❄️💠❄️ 📌 اگر امام حسین (ع) امام سجاد (ع) را در کربلا به همراه خود نمی آورد، این واقعه ی عظیم، در همان کربلا عقیم می ماند. این که امام حسین (ع) یک شب را برای عبادت از لشکر دشمن مهلت گرفت برای حفظ امام سجاد (ع) و انتقال مفاهیم و پیام های عمیق کربلا بود که همه ی این ها را در 54 دعای امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه می توانید ببینید. 📌 امام حسین (ع) از ابتدا نشان داد که نهضت برای این انجام شده که همه متوجه شوند امر به معروف و نهی از منکر چقدر مهم است که امام، خود را فدای آن می کند. اگر امام حسین (ع) و اصحابش فدای این فریضه نمی شدند، امر به معروف و نهی از منکر هرگز اقامه نمی شد. همچنین واقعه عاشورا آنقدر مهم است که یک امام معصوم، پیام های آن را در قالب دعا منتشر می کند. 🌐 @sahifehsajjadieh1
بفرمایید هیئت 📌در ماه محرم و صفر کلاس صحیفه سجادیه کودکان متفاوت از بقیه سال برگزار خواهد شد کلاس را به دو بخش تقسیم می کنیم 👇 🔰بخش اول: همان مباحث صحیفه سجادیه است 🏴بخش دوم: هیئت داریم اما هیئتی که مسئولیت آن با خود بچه ها است که همه کارها را خود بچه ها انجام خواهند داد ✅بچه ها را به تعداد هفته ای که کلاس داریم گروه بندی کرده و هر هفته مسئولیت هیئت با یک گروه می باشد ⭕️این برنامه صرفا برای اعضای کلاس صحیفه سجادیه است فقط جهت یک برای کانون ها و مراکز فعال فرهنگی ارائه می شود ‌☜کانال همگام با صحیفه تا ظهور @sahifehsajjadieh1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴🏴🏴 شب ششم: بدعت بدعت از جهت لغوی به‌معنای نوآوری است، اما وقتی می‌آید در ساحت معارف به معنای اضافه کردن یا کم کردن از دین است، یعنی نوآوری در دین نه یک نوآوری معقولِ مقبول باشد، لذا یا چیزی از دین را که جزء مسلّمات دین است می‌‌خواهند کَمش کنند، بَرِش‌دارند، این می‌شود بدعت، یا یک چیزی را که ربطی به دین ندارد به دین اضافه کنند وارد محیط دین کنند، این هم می‌شود بدعت. که البته این دومی‌اش را بیشتر می‌‌گویند «ادخال ما لیس من الدین فی الدین» یعنی چیزی را که ربطی به دین ندارد شما به اسم دین وارد دین کنید. لذا امام سجاد علیه السلام یکی از توفیقاتی که در دعای ششم صحیفه سجادیه از خدا می خواهند: 🍃وَ مُجَانَبَةِ الْبِدَعِ... خدایا به ما توفیق دوری از بدعت بده...🍃 در مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام)وقتی اهل قیاس این‌ها را با شیاطین معرفی می‌کنند نکته‌اش همین است، یعنی کسانی هستند که خیلی بی‌قاعده، بدون التزام به ضوابط شریعت چیزی را که هیچ ربطی به دین خدا ندارد این را به اسم دین اولاً مطرح می‌کنند، دوماً منتشرش می‌کنند، انتشار می‌دهند، یعنی چیزی را که ربطی به دین ندارد به دین منتسب می‌کنند و به عنوان دین معرفی‌اش می‌کنند. این می‌شود بدعت. پیامبر اعظم فرمودند «كُلُّ بِدْعَةٍ ضَلاَلَةٌ وَ كُلُّ ضَلاَلَةٍ فِي اَلنَّارِ؛ هر بدعتی گمراهی و ضلالت است و هر گمراهی در جهنم است، در آتش است». از این رو مواجهه‌ با بدعت‌گذاران و طرد آن‌ها در جامعه ضروری است لذا امام سجاد (علیه‌السلام) در دعای بیستم صحیفه سجادیه به روشنی اعلام می‌کند اگر می‌خواهید فضیلت‌ها در شما به کمال برسد علاوه بر این‌که دوام طاعت می‌خواهید، علاوه بر این‌که لزوم جماعت و پیوند با آن شبکه‌ی مؤمنین را بر محور امام حق می‌خواهید، علاوه بر همه‌ی این‌ها «وَرَفْضِ اَهْلِ الْبِدَعِ » را هم می‌خواهید. یعنی باید نگاه سلبی هم داشته باشید، تنها نگاه ایجابی کفایت نمی‌کند، نگاه سلبی یعنی مواجهه‌ی با بدعت‌گذاران و طرد آن‌ها، آن هم با کلمه‌ی «رَفْضِ»، رفض طرد است آن هم یک طرد تند و تیز است که می‌گوید بدعت‌گذاران را باید دور بیندازید «وَرَفْضِ اَهْلِ الْبِدَعِ». این کلمه‌ی «وَمُسْتَعْمِلِي الرَّاْيِ الْمُخْتَرَعِ» هم ادامه‌اش هست، یعنی کسانی که خودشان کاری به وحی و منابع وحیانی و این‌ها ندارند، این‌ آراء خودساخته را این‌ها به کار هم می‌گیرند «وَمُسْتَعْمِلِي الرَّاْيِ الْمُخْتَرَعِ» این‌ها را بر اساس او برنامه‌ریزی می‌کنند، بر اساس او اقدام می‌کنند، بر اساس او گروه‌سازی می‌کنند، تشکل‌سازی می‌کنند. حالا این‌ها را باید رفض‌شان کنید. زیرا جریان بدعت و بدعت‌گذاری و بدعت‌گذاران همه‌شان ریشه‌ی کفر دارد، قیافه گاهی قیافه‌های ایمانی است، گاهی لباس ما را دارند، اتفاقاً با این لباس بدعت درست می‌کنند ولی اصل ریشه در کفر است لذا شناخت این‌ها البته بصیرت هم می‌‌خواهد و رفض این‌ها و افشاگری این‌ها هم کار جدی است که اولاً باید مراکز علمیِ‌ ناب دینی این کار را به عهده داشته باشد، وظیفه‌ی آن‌هاست، بعد هم باید جامعه‌ی مؤمنین کسانی را که در جریان بدعت‌گذاری هستند این‌ها را طرد کند تا این‌ها منزوی بشوند. وَالا این‌ها اگر پرچم‌داری کنند خیلی‌ها را با خودشان به سمت جهنم خواهند برد. از این رو این صیانت خیلی لازم و ضروری است. لذا امام حسین (علیه السلام) براى از بین بردن بدعتها در جامعه ایجاد شده بود و احیاى سنّت های رسول الله صلی الله علیه و آله قیام کردند ‌☜کانال همگام با صحیفه تا ظهور @sahifehsajjadieh1 🏴🏴🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❄️💠❄️💠❄️💠❄️💠 ✅ واقعه کربلا و صحیفه سجادیه 👌همچنین واقعه عاشورا آنقدر مهم است که یک امام معصوم، پیام های آن را در قالب دعا منتشر می کند. اولین پیام صحیفه سجادیه بازگشت به ولایت است: اگر نبوت را از توحید جدا کنید، شرک پدیدار می شود. حقیقت توحید در نبوت است که نمایان می شود. همچنین است اگر ولایت را از نبوت جدا کنید. یعنی حقیقت نبوت هم به ولایت گره خورده است. شما در صحیفه سجادیه 272 بار کلمه ی صلوات را مشاهده می کنید. ❌ وقوع حادثه ی کربلا به دلیل فاصله گرفتن و جدا شدن مردم از ولایت و امامت است: چون مردم از امامت و ولایت فاصله گرفتند، اهل بیت (ع) برای مردم تبدیل به انسان های معمولی شدند و این فاصله تا جایی ادامه یافت که فرزند پیامبر را کشتند. دومین پیام صحیفه سجادیه شایستگی و شایسته سالاری در زعامت و رهبری است: کار امت به جایی رسیده بود که میزان و ملاک را در رهبری، قبیله گرایی و تفکر حزبی و در نظر گرفتن سن و سال افراد می دانستند. این تفکر یعنی تنزل مقام رهبری و به روی کار آمدن فردی مثل یزید خروجی این نگاه بود. 🌐 @sahifehsajjadieh1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السلام علی القاسم بن الحسن(ع) ذکر کاشی های باب المجتبی یا قاسم است ‌☜کانال همگام با صحیفه تا ظهور @sahifehsajjadieh1
چرایی سه بار، بر روی پای راست زدن در آخر اینجا بخوان👇 https://eitaa.com/deldadegan_yar_ghayeb/492
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴🏴🏴 شب هفتم: خانواده خانواده يكى از مهم ترين نهادهاى جامعه به شمار مى آيد که قدرتمندترين كانون اثرگذارى و مؤثرترين مركز براى سامان دهى اجتماع و عامل تشكل و نظام دهى به جامعه است. لذا امام سجاد علیه السلام در دو دعای ۲۴ و ۲۵ به بحث خانواده یعنی والدین و فرزندان می پردازد و در این دو دعا نکاتی در باب وظایف هر یک از آنها بیان می دارند مثلا در مورد رفتار فرزندان با والدین می‌فرمایند: «در دل من انداز که تکالیف خود را درباره آنان بشناسم و وظایف خود را به کمال فراگیرم و توفیق ده تا آن‌چه مرا آموخته‌ای، به کار بندم و آن‌چه به تعلیم تو دریافته‌ام، انجام دهم؛ چنان‌که هیچ‌یک از دانسته‌هایم عمل ناکرده نماند و اعضای من در آن چه آموخته‌ام گرانی نکند.» یا به نوع برخورد و چگونگی اندیشه و عمل نسبت به والدین می‌پردازند و نوع عالی رفتار با ایشان را به طریق غیرمستقیم و در قالب دعا به ما یادآور می‌شوند: «خدایا! چنان کن که هیبت پدر و مادر در دل من چون هیبت پادشاهی خودکام قرار گیرد، اما من با آن‌ها مانند مادر مهربان باشم. همچنین به اشتباهات رفتاری در برخوردها ممکن است پیش بیاید اشاره کرده و به‌گونه‌ای در صدد جبران این کمبودهاست: «خدایا! اگر آزاری از من بدان‌ها رسید یا ناپسندی از من دیدند، یا حقی از آن‌ها پیش من ضایع شد، آن را موجب ریزش گناهان و بلندی درجات اخروی و افزایش حسنات آن‌ها قرار ده، ای کسی که سیئات را به چندین برابر حسنات مبدل می‌کنی.» لذا می بیینم نگاه امام چند بعدی است لذا هم به فاع توجه و دقت دارند و هم به مخاطب چرا که در یک خانواده اسلامی اساس بالندگی است. نوع صدا زدن، نوع تعامل و نوع درخواست از اعضای خانواده نسبت به یک موضوع و ... باید همراه با تکریم و احترام باشد. خود وجود مقدس امام حسین(ع) الگوست امام حسین(ع) در قبال همسر و فرزند خویش رفتاری صمیمانه همراه با تکریم و احترام داشتند. جالب است که امام(ع) از هنر شعر در این مسیر بهره می‌گرفتند. ایشان خطاب به حضرت رباب می‌فرمود: «لَعَمْرُک اِنِّنی لَاُحِبُّ دارا تَحُلُّ بها سکینةُ و الربابُ»‌، «اُحبِّهما وَ اَبْدُلُ جُلَّ حالی وَ لَیْسَ لِلاَئمی فیها عِتابُ؛ به جان تو سوگند، من خانه‌ای را دوست دارم که سکینه و رباب در آن باشند. آنها را دوست دارم و تمامی دارایی‌ام را به پای آنها می‌ریزم و هیچ کس نباید در این باره با من سخنی بگوید.» این ابیات نهایت عشق و صفای درونی امام حسین(ع) نسبت به خانواده‌اش را نمایش می‌دهد خروجی تربیت حسینی(ع) را در افرادی همچون علی اکبر می‌توان یافت. ‌☜کانال همگام با صحیفه تا ظهور @sahifehsajjadieh1 🏴🏴🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السلام علی الرضیع الصغیر سلام بر آن شیرخوارکوچک ‌☜کانال همگام با صحیفه تا ظهور @sahifehsajjadieh1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا