eitaa logo
مرکز تخصصی صحیفه سجادیه
4.4هزار دنبال‌کننده
484 عکس
265 ویدیو
65 فایل
رسانه مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در ایتا ✅ارتباط با ما: https://eitaa.com/ITAdmin230 قم، خیابان شهداء(صفائیه)،انتهای کوچه ۲۴(ممتاز)،کوچه افخم،پلاک۹۲ ✅تلفن تماس مرکز : ۰۲۵۳۷۸۴۰۶۳۹ واحد فناوری اطلاعات: ٠۹۱۳۸۹۲۱٠٠۹ وبسایت: www.sahyfeh.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از علیه السلام به علیه السلام: فرمود پسرم! 💠«إِیاکَ وَ ظُلْمَ مَنْ لَا یجِدُ عَلَیکَ نَاصِراً إِلَّا اللَّه...» «به آن مظلومی که هیچ پناهی جز خدا ندارد ستم نکن! ...» 💠 📝 ظلم همه جا حرام است، جزء گناهان کبیره است؛ اما آن ظلمی که مظلوم هیچ پناهی جز خدا ندارد، از او بترسید! چون او به هر حال آه که می ‌کشد خدا را می‌ خواهد، غیر از خدا کسی دیگر را ندارد. فرمود بین آه مظلومی که هیچ پناهی ندارد، با بارگاه ملکوتی خدا هیچ حجابی نیست. ┈••✾••┈┈• 🏴🏴🏴 ◾️مرکز تخصصی صحیفه سجادیه◼️ https://eitaa.com/sahyfeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
! (۷) جنایات دستگاه خلافت! بنی امیه که لعنت خدا بر آنها باد از انواع و اقسام وسایل برای نابود کردن اسلام استفاده می کردند. مهمترین کار آنها تحریف بود. با زکات و نماز اسلام کاری نداشتند اما هر حکمی از احکام اسلام که با منافعشان سازگار نبود تحریف می کردند. سه نمونه از این تحریفات به شدت قابل تامل و نمونه روشنی از تلاش برای تغییر باورها و دل هاست! تحریف مفهوم بیعت: بنی امیه مردم را معتقد کرده بودند به اینکه اگر با کسی بیعت کردند اگرچه باطل، باید در هر شرایطی این بیعت را نگه دارند. با پول و زر و زور مردم را مجبور به بیعت ظالم می کردند و دیگر کار تمام می شد. جنایات را می دیدند و درک می کردند اما چه می شد کرد بیعت کرده بودند!!! برتری دادن مقام خلیفه بر پیامبر (صلی الله علیه و آله): حجاج بن یوسف خون ریزِ خونخوارِ بنی امیه در کوفه و عراق بر منبر نشست و برای مومن کردن مردم به دستگاه خلافت خلافت را بر نبوت ترجیح داد. به مردم گفتند عبدالملک را خدا گذاشته در خانه دنیا که بندگان خدا و اموال و ... آنها را سرپرستی کند اما پیامبر را فرستاده بود تا چند کلمه حرف به مردم بزند، پس عبدالملک بالاتر است. و روح و دل مردم را از این طریق در برابر دستگاه خلافت خاضع کردند. ترویج لعن و نفرت نسبت به اهل بیت علیهم السلام بنی امیه فقط به باورها نتاخت و دل ها را هم به انحراف کشید‌. تلاششان این بود که به کلُ محبت اهل بیت و خاندان پیامبر صلی الله علیه و آله را از دل ها بیرون کنند. برای یک عده بی عقل بی شعور مثل مردم شام با راهکاری مثل رفتن بر منبرها و بدگویی از خاندان پیامبر صلی الله علیه و آله ممکن بود ولی برای مردم مدینه و کوفه نمی شد چنین کاری کرد. برای آنها از یک عده افراد خوشنام که معروف به دانش و تقوا بودند استفاده کردند اینان بر سر منبرها بر علیه خاندان پیامبر صلی الله علیه و آله تبلیغات کنند. با جعل روایت از امام سجاد علیه السلام به مردم می گفتند که حضرت فرموده به اندازه برادرهای مسلمان ما را هم دوست داشته باشید!!! کسی که اندکی از فلسفه محبت اهل بیت علیهم السلام اطلاع داشته باشد می فهمد این جعل عجب جنایتی است. امام سجاد علیه السلام در خلافت چنین جنایتکارانی مسئولیت امامت داشت! ... ادامه دارد 📝خلاصه و بازنویسی از کتاب حماسه امام سجاد علیه السلام/ صص۷۴_۸۱ ┈••✾••┈┈• 🏴🏴🏴 ◾️مرکز تخصصی صحیفه سجادیه◼️ https://eitaa.com/sahyfeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠بسم اللَّه الرحمن الرحيم 💠 علیه السلام 🔸سخنران: 🔹مرثیه سرا: کربلایی 🕕زمان: سه شنبه یکم شهریورماه از ساعت ۱۸ تا ۱۹ (بصورت انلاین) لینکهای پخش انلاین: 🌐لینک پخش در هیئت انلاین: https://heyatonline.ir/3672/ 🌐لینک پخش در آپارات: https://www.aparat.com/sahyfeh/live ┈••✾••┈┈• ◾️مرکز تخصصی صحیفه سجادیه◼️ https://eitaa.com/sahyfeh
امام سجاد به تعلیم و تغییر اخلاق در جامعه اسلامی کمر بست. چرا؟ چون طبق تحلیل آن امام بزرگوار، بخش مهمّی از مشکلات اساسی دنیای اسلام که به فاجعه کربلا انجامید، ناشی از انحطاط و فساد اخلاق مردم بود. اگر مردم از اخلاق اسلامی برخوردار بودند، یزید و ابن‌زیاد و عمر سعد و دیگران نمی‌توانستند آن فاجعه را بیافرینند. اگر مردم آن‌طور پست نشده بودند، آن‌طور به خاک نچسبیده بودند، آن‌طور از آرمانها دور نشده بودند و رذایل بر آنها حاکم نمیبود، ممکن نبود حکومتها - ولو فاسد باشند؛ ولو بی‌دین و جائر باشند - بتوانند مردم را به ایجاد چنان فاجعه عظیمی؛ یعنی کشتن پسر پیغمبر و پسر فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها وادار کنند. مگر این شوخی است!؟ یک ملت، وقتی منشأ همه مفاسد خواهد شد که اخلاق او خراب شود. این را امام سجاد علیه‌الصّلاةوالسّلام، در چهره جامعه اسلامی تفحّص کرد، و کمر بست به این‌که این چهره را از این زشتی پاک کند و اخلاق را نیکو گرداند. لذا، دعای «مکارم‌الاخلاق» دعاست؛ اما درس است. «صحیفه سجادیه» دعاست؛ اما درس است.  من به شما جوانان توصیه میکنم که بروید «صحیفه سجادیه» را بخوانید و در آن تدبّر کنید. خواندنِ بی‌توجّه و بی‌تدبّر کافی نیست. با تدبّر خواهید دید که هر یک از دعاهای این «صحیفه سجادیه» و همین دعای «مکارم‌الاخلاق»، یک کتاب درس زندگی و درس اخلاق است. ۱۳۷۲/۰۴/۲۳ ◾️مرکز تخصصی صحیفه سجّادیه◼️ https://eitaa.com/sahyfeh
Ostad kafil-hamayesh-01-06-1-sahyfeh.ir.mp3
12.81M
🎙سخنرانی در گردهمایی فرهنگیان استان هرمزگان در بندرعباس روز شهادت امام سجاد علیه السلام ۱۴٠۱/۶/۱ ◾️مرکز تخصصی صحیفه سجّادیه◼️ https://eitaa.com/sahyfeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امامِ بعد از عاشورا (۸) مبارزی نَستوه اسلام دارد تحریف می شود. قدرت ها خودشان را در مغزها و دل های مردم جا می کنند. زمام کار در دست قدرتمندان است. پول در اختیار ستمگران است. حادثه ای عظیم مثل کربلا رخ داده و ترس و وحشتی دنیای اسلام را فراگرفته که تبعات آن تا مدت ها خود نمایی می کند، مردم از دنبال امام سجاد علیه السلام افتادن پشیمان شدند. کسی جرات نمی کند با امام سجاد علیه السلام ارتباط بگیرد، ضعف و فقر مالی خاندان پیامبر صلی الله علیه و آله و استبداد بی حد بنی امیه جمعا شرایطی است که همه امکانات را از امام سجاد علیه السلام گرفته است. وضع شیعیان هم که معلوم است. بعد از واقعه کربلا فقط طراز اولی ها قرار ماندند و بقیه لغزیدند. در عافیت؛ مدعیان دینداری زیادند ولی وقتی فتنه و بلا خود نمایی می کند تعداد دینداران کم می شود. بعد از حادثه کربلا بسیاری از شیعیان مرتدّ شدند. نه اینکه از دین برگشتند و خدا را منکر شدند یا با قرآن مبارزه کردند نه؛ برگشتند؛ راه را کج کردند به طرف دنیا به طرف آسایش، راحت طلبی و عافیت جویی. ته ماجرا کسی نمانده یا عده بسیار کمی باقی مانده اند. پول نیست، رفیق نیست، رفیقِ راه نیست، دشمن هوشیار و بیدار است، پول دست اوست، شمشیر و شلاق دست اوست. همه می ترسند بیایند کمک یا حتی با تو باشند و حرف تو را بزنند. در چنین وضعی به سر منزل مقصود رساندن دو مسئولیت سنگین یعنی بیان اسلام و تشریح حکومت اسلامی و هدایت جامعه به سمت نور و صلاح و حکومت الله فقط از انسان خستگی ناپذیری چون امام سجاد علیه السلام ساخته است. خلاصه و بازنویسی از کتاب حماسه امام سجاد علیه السلام/ صص۸۱_ ۹۵ ◾️مرکز تخصصی صحیفه سجّادیه◼️ https://eitaa.com/sahyfeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(۹) مبارزه ای عزتمندانه و حکیمانه قدرت قاهر و شیعیان فراری و آگاهان بی مسئولیت و مردمِ غافل و عالمان خوشنام که سعی در تصرف قلوب به نفع خلافت دارند زمینه کار امام سجاد علیه السلام است. امام سجاد علیه السلام بیکار ننشست و چند اقدام ویژه داشت؛ روابط با خلفای معاصر : امام سجاد علیه السلام صد درصد تحت مراقبت دستگاه خلافت بود تا جایی که عبدالملک برای امام سجاد علیه السلام نامه نوشت که می داند کنیز خود در منزل را آزاد و با او ازدواج کرده است. اما امام سجاد علیه السلام برای حفظ اهداف به ظاهر با دستگاه خلافت، تندی و خشونت به خرج نداد و روابط را حفظ کرد. جوری عمل نمی کرد که احساس کنند امام علیه السلام مشغول چه فعالیت هایی است ولی هرگز زیر بار زبونی و ذلت نمی رفت. این نشناختن و بی معرفتی به امام است که کسی فکر کند چون امام علیه السلام در مقابل خلیفه شمشیر نکشیده، ذلت را هم پذیرفته است. در حیطه روابط با مردم هم دو اقدام اساسی داشتند: تربیت شیعیان خاص و فرستادن آنها به اقصا نقاط جهان اسلام بسیاری از شیعیان و دوستداران اهل بیت علیهم السلام در نقاط مختلف دست پروده امام سجاد علیه السلام هستند. مثلا سعید بن جُبَیر را فرستادند مرز خراسان به ظاهر با شمشیر جنگید ولی مشغول سازندگی بود. بعدها حجاج بن یوسف او را در کوفه گیر آورد و به طرز فجیعی کشت. یا یحیی بن امّ الطّویل را فرستادند کوفه شیعیان را جمع می کرد و فریاد می زد؛" ای دوستان خدا ما بیزاریم از آنچه می شنوید، هر که به علی علیه السلام دشنام بگوید لعنت خدا بر او ما از آل مروان بیزاریم و از آن بت هایی که می پرستند". بعد صدایش را پایین می آورد و ادامه می داد؛" با آن کس که اولیای خدا را دشنام می دهد ننشینید " یعنی حرفش را گوش ندهید وعلیه او قیام کنید ترویج زهد: اینکه کسی فکر کند زهد یعنی امام سجاد علیه السلام بعد از واقعه کربلا رفتند در خانه نشستند و بی رغبت و بی اعتنا به جلوه های دنیا و به مردم گفتند بروید دنبال کارتان و نمازتان را بخوانید و... توهین به امام علیه السلام است که مثلا امام سجاد علیه السلام قصد زهد نداشتند ولی بعد که دیدند دستگاه خلافت خیلی زور دارد دیگر چاره ای نیست برویم در خانه و زهد پیشه کنیم. منظور امام از دلبستگی نداشتن، دلبستگی بود که به قیمت بی دینی و بی وجدانی تمام شود. یعنی ای انسان های غافل دنیا آن قدر ارزش ندارد که بخاطر یک درهم و دینار آن، تن به جنایت دهی. از ترس تازیانه و شمشیر از وظیفه اسلامی و وجدانی ات روی گردان شوی. امام سجاد علیه السلام دنیایی را از دست و دهان مردم بیرون می کشد و دور می اندازد که با آن دنیا بناست آخرت نابود شود. و این اقدامی بس حکیمانه بود. خلاصه برداری و بازنویسی از کتاب حماسه امام سجاد علیه السلام/ صص ۹۵_۱۱۲ ◾️مرکز تخصصی صحیفه سجّادیه◼️ https://eitaa.com/sahyfeh
🌹زانجا که پرده پوشی عفو کریم توست... اللَّهُمَّ وَ إِذْ سَتَرْتَنِي بِعَفْوِكَ ، وَ تَغَمَّدْتَنِي بِفَضْلِكَ فِي دَارِ الْفَنَاءِ بِحَضْرَةِ الْأَكْفَاءِ ، فَأَجِرْنِي مِنْ فَضِيحَاتِ دَارِ الْبَقَاءِ عِنْدَ مَوَاقِفِ الْأَشْهَادِ مِنَ الْمَلَائِكَةِ الْمُقَرَّبِينَ ، وَ الرُّسُلِ الْمُكَرَّمِينَ ، وَ الشُّهَدَاءِ وَ الصَّالِحِينَ ، مِنْ جَارٍ كُنْتُ أُكَاتِمُهُ سَيِّئَاتِي ، وَ مِنْ ذِي رَحِمٍ كُنْتُ أَحْتَشِمُ مِنْهُ فِي سَرِيرَاتِي خدایا! اکنون که مرا به پردۀ گذشت و عفوت پوشاندی؛ و در این جهان فانی، احسانت را در برابر مردم، شامل حال من فرمودی؛ پس مرا از رسوایی‌های جهان ابدی، در برابر اهل محشر که عبارتند از فرشتگان مقرّب و پیامبران بزرگوار و شهدا و شایستگان، پناه ده؛ آن شهدا و شایستگانی که در دنیا همسایه‌ام بودند و من زشتی‌هایم را از آنان می‌پوشاندم و خویشاوندانی بودند که در کارهای بد و اعمال خلافم، از آن‌ها شرم داشتم. صحیفه سجادیه/ دعای سی و دوم/ ترجمه استاد انصاریان ◾️مرکز تخصصی صحیفه سجادیه◼️ https://eitaa.com/sahyfeh
🔹🔸بسم الله الرحمن الرحیم 🔸🔹 پنجمین ✅شرایط پذیرش: ویژه طلاب «فارغ التحصیل سطح دو و بالاتر» های علمیه، دانش آموختگان و دانشجویان «کارشناسی ارشد» و دکترای های سراسر کشور 👈(برادران و خواهران) ________________________ ✅زمان و نحوه برگزاری دوره : زمان: ۱۶ مهر تا ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ روزهای شنبه و دوشنبه (ویژه برادران) روزهای یکشنبه و سه شنبه ( ویژه خواهران) ✅نحوه برگزاری کلاس ها: 🔸ساکنین قم (به صورت ) 🔹سایر شهرستانها ( و به صورت آنلاین) 💠لینک ثبت نام : 🌐 https://sahyfeh.ir/reg14016t/ ◾️مرکز تخصصی صحیفه سجادیه◼️ https://eitaa.com/sahyfeh https://eitaa.com/joinchat/4270915586C8a76e8e744
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖤یا امام حــسن مجتبی🖤 (علیه السلام) سنگ صبـــور مأمن غم‌ها و دردها ای خانه‌ات پناه همه کوچه گردها ▪️شهادت کریم آل طه؛ حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام را تسلیت عرض میکنیم▪️ 🏴@sahyfeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امامِ بعد از عاشورا! (10) نقطه عطف تاریخ تشیع امام سجاد علیه السلام با آن سیاست رحمانیِ آسمانی کیفیتی را در پیش گرفته بود که دستگاه خلافت احساس نمی کرد که مجبور است و واجب که ایشان را بکشد و الا جاسوس ها کاملا حرکات ایشان را زیر نظر داشتند و روابط با مردم و شیعیان به شدت محدودیت داشت. این رفتار با خلفا، مخصوص امام سجاد علیه السلام است بر اثر موقعیت خاص زمانی آن حضرت و البته با حفظ شیوه پدر بزرگوارشان حسین بن علی علیه السلام" هیهات منّا الذله". حکومت در عرض بیست سال! بغض و دشمنی و عداوت اهل بیت علیهم السلام را در دل مردم بذر افشانی کرده بود، حقایق را وارونه جلوه داده و مردم را جوری بار آورده بود که به حدی پست فطرت و کوچک و بی شخصیت شده بودند که حاضر بودند برای دل خوشی حاکم، دست به هر جنایتی بزنند. عامه مردم با حق دشمنی ندارند لوح ساده و آماده هر نقش و نگاری هستند. صاحب قدرت می تواند از مردم فرشته بسازد یا اهریمن. تبلیغات دستگاه خلافت مردم را نقطه مقابل امام سجاد علیه السلام قرار داده بود. کسی می فهمد امام سجاد علیه السلام با این مردم چطور نهضت شیعی را پیش برد که بداند همین مردم در قضیه نهضت بنی عباس به خاطر انتقام خون پدر امام سجاد علیه السلام، بنی امیه را تار و مار کردند و این زحمات امام سجاد علیه السلام بود. مرور گوشه ای از منقبت ها و افتخارات آن زمان که حاکی از وضع فکری و روحی مردم است خالی از لطف نیست. در دار الاماره شخصی دارد در حضور حجاج بن یوسف و نظاره مردم منقبت های خود را می شمارد: ❗️قبیله ما هرگز در مجامع عثمان را به بدی و عیب یاد نمی کنند. ❗️از قبیله ما تاحالا یک نفر علیه دستگاه حکومت قیام و خروج نداشته است. از قبیله ما در جنگ هایی که ابوتراب (۱) با دشمنانش داشته هیچ کس حاضر نشده جز یک نفر که از قبیله ما ساقط شده است ❗️هرکسی بخواهد با زنی ازدواج کند از او می پرسد، ابوتراب را دوست داری؟ نام او را به نیکی می آوری؟ اگر تحقیق کنند و بدانند زن اینگونه است با او ازدواج نمی کنند. ❗️در قبیله ما پسری به دنیا نیامده که نام او را علی یا حسن یا حسین بگذاریم. و هیچ دختری به دنیا نیامد که نام او را فاطمه بگذاریم. ❗️زنی از قبیله ما نذر کرد که اگر حسین علیه السلام کشته شد ده شتر در راه خدا بدهد و به نذرش وفا کرد. حجاج شنید و تایید کرد و در پاسخ تک تک آن گفت که افتخار است برای شما. در همین فضای مسموم تلاش های امام سجاد علیه السلام باعث شد شصت هفتاد سال بعد از همین کوفه جوان ها و پیرمردهایی می آمدند مدینه و سال ها در کنار مرکز فیض جعفر بن محمد علیه السلام می ماندند و بهره می گرفتند. امام سجاد علیه السلام نقطه عطفی در تاریخ تشیع و سامان دهنده حزب نیرومند شیعیان است. (1) ابوتراب: کنیه ای برای امیرالمومنین علی علیه السلام که دشمنان با این کنیه از ایشان نام می بردند نمی خواستند ایشان را ابوالحسن بگویند چون حسن علیه السلام نوه پیامبر صلی الله علیه و آله بود و پدر ایشان بودن افتخار است و معنای نیکو دارد و نمی خواستند به ایشان نسبت داده شود. دشمنان این کنیه را نقل از پیامبر صلی الله علیه و آله می دانند ولی صحت آن جای بحث دارد. خلاصه برداری و بازنویسی از کتاب حماسه امام سجاد علیه السلام/ صص ۱۱۵_۱۳۲ ◾️مرکز تخصصی صحیفه سجادیه◼️ https://eitaa.com/sahyfeh https://eitaa.com/joinchat/4270915586C8a76e8e744
امامِ بعد از عاشورا (۱۱) فولادین و محرمِ اسرار! روابط امام سجاد علیه السلام با شیعیان متوسط و معمولی همان روابط با عامه مردم بود ولی کیفیت عمل ایشان با شیعیان خاص متفاوت بود. آنچه را امام علیه السلام از معارف اهل بیت علیهم السلام و اسرار رشته امامت، چه معنوی، فکری، چه سیاسی اجتماعی تشکیلاتی و شیعی در اختیار داشتند در اختیار ایشان قرار داده و سازندگی تمام و کمال آنها شیوه حضرت بود. شیعیان خاصی مثل امِّ الطّویل، سعید بن مسیّب، جُبَیربن مُطعم ( یا به نقلی پسر ایشان) و ابو حمزه ثمالی که دست پرورده ایشان بودند، نقش رابط امام علیه السلام و سایر شیعیان را به عهده داشتند. بعضی مثل امِّ الطّویل از لوطی های زمان به نظر می رسید. لباس های بلند می پوشید، لُبان _ کندر_ می جوید و بلند بلند و با ناز حرف می زد، شخصیتی قوی و در تیپ ظاهری هم جزء افراد مظلوم گوشه نشین گردن کج نبود. باب امام بود یعنی رابط بین امام علیه السلام و شیعیان. امام علیه السلام می آمدند مسجد مدینه؛ با مردم حرف می زدند و سوال های مردم را جواب می دادند. اما برخی سوال ها از طرف کسانی مطرح می شد که این افراد نمی توانستند بیایند مسجد و با امام علیه السلام مستقیم ارتباط بگیرند. نیاز به رابط بود. لازم بود یک نفر جای دیگری دور از چشم مامورین دستگاه خلافت عبدالملک، آن شخص را ببیند بعد آرام آرام و شبیه لوطی ها، بی خیال و بی هوا برسد نزد امام علیه السلام و آهسته آن مطلب را به امام علیه السلام بگوید. این یعنی باب. همه اسرار امام علیه السلام در مشت این مرد بود و رابط بین امام علیه السلام و دیگران بود. عاقبت هم حجاج دست ها و پاها و زبانش را قطع و بعد او را کشت. امام سجاد علیه السلام در آن شرایط خفقان، این چنین شیعیانی پرورش می داد وقتی چون فولاد محکم و استوار می شدند آنها را به جان فکر غافل و مغز نادان مردم می انداخت تا مردم را آ گاه کنند. خلاصه برداری و بازنویسی از کتاب حماسه امام سجاد علیه السلام / صص۱۳۰_۱۳۴ ◾️مرکز تخصصی صحیفه سجادیه◼️ https://eitaa.com/sahyfeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹🔸بسم الله الرحمن الرحیم 🔸🔹 چهارمین ✅شرایط پذیرش: ویژه طلاب «فارغ التحصیل سطح دو و بالاتر» های علمیه، دانش آموختگان و دانشجویان «کارشناسی ارشد» و دکترای های سراسر کشور 👈(برادران و خواهران) ________________________ ✅زمان و نحوه برگزاری دوره : زمان: ۱۶ مهر تا ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ روزهای شنبه و دوشنبه (ویژه برادران) روزهای یکشنبه و سه شنبه ( ویژه خواهران) ✅نحوه برگزاری کلاس ها: 🔸ساکنین قم (به صورت ) 🔹سایر شهرستانها ( و به صورت آنلاین) 💠لینک ثبت نام : 🌐 https://sahyfeh.ir/reg14016t/ ◾️مرکز تخصصی صحیفه سجادیه◼️ https://eitaa.com/sahyfeh https://eitaa.com/joinchat/4270915586C8a76e8e744