🗓 شنبه ٢٢ شهریور ماه ١٣٩٩
روزهای #شنبه، منتخبی از #اعمال_هفته
(برگرفته از کتاب شریف #اقبال_الاعمال سیدابن طاووس، مورد توصیه حضرت آیت الله بهجت)
💥 از امام رضا علیهالسلام روایت شده که «...
▫️ ای پسر شبیب، اگر دوست داری وقتی که با خداوندعزوجل ملاقات میکنی گناهی نداشته باشی، به زیارت حسین علیهالسلام برو.
▫️ ای پسر شبیب، اگر دوست داری همراه با پیامبر اکرم و خاندان اوصلواتاللهعلیهماجمعین در طبقات بالای بهشت سکنا گزینی، قاتلان حسین علیهالسلام را لعنت کن.
▫️ ای پسر شبیب، اگر دوست داری ثواب کسانی را داشته باشی که در رکاب حسین علیهالسلام به شهادت رسیدند، هرگاه او را به یادآوردی، بگو: یا لَیتَني کُنتُ مَعَهُم فَأفُوزُ فَوزاً عَظیماً...».
📚 اقبالالاعمال، ج٢، ص٥٣١
🍃🌿☘ با ما همراه باشید در👇👇👇
🍃🔸 #صحیفه_عشق 🍃🔸
🍀🌾🔸 @sahyfeyheshgh ☘✨
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
🔹تمام نقص بشر در اثر پیروی نفس و دوری از تعالیم و متابعت انبیا علیهمالسلام است.
📚در محضر بهجت، ج۱، ص۳۸
🔹اگر افراد بشر علم و جهل خود را میدانستند و نقص و کمالشان را تمیز میدادند، در پیروی از انبیا علیهمالسلام و تبعیت از دین یکسان بودند.
📚در محضر بهجت، ج۲، ص۳۰۴
🍃🌿☘ با ما همراه باشید در👇👇👇
🍃🔸 #صحیفه_عشق 🍃🔸
🍀🌾🔸 @sahyfeyheshgh ☘✨
☘🍃🌟
❇️شرط خروج زن از منزل در ضمن عقد نکاح
❓آیا زن در ضمن عقد نکاح می تواند شرط کند اجازۀ خروج از خانه به دست خودش باشد؟
✅جواب :
اگر شرط کند که به طور کلی خروج از منزل به دست خودش باشد، این شرط باطل است، ولی اگر شرط کند که برای برخی از کارهای مجاز مثل رفتن به محل کار، بدون اجازه خارج شود، اشکال ندارد.
🍃🌿☘ با ما همراه باشید در👇👇👇
🍃🔸 #صحیفه_عشق 🍃🔸
🍀🌾🔸 @sahyfeyheshgh ☘✨
☘🌺☘🌺
❇️وضو و غسل با وجود لاک ناخن
❓ استفاده از لاک توسط خانمها در ناخن های دست و پا هنگام وضو و غسل چه حکمی دارد؟
✅جواب:
تمام ناخن های دو دست در هنگام وضو باید از لاک و هر مانع دیگری پاک باشند، ولی اگر از ناخن های پا، یک ناخن پاک باشد و روی آن مسح کشیده شود، وضو صحیح اسـت اما در هنگام غسل، تمام ناخن های دست و پا باید پاک باشند.
🍃🌿☘ با ما همراه باشید در👇👇👇
🍃🔸 #صحیفه_عشق 🍃🔸
🍀🌾🔸 @sahyfeyheshgh ☘✨
☘🌺☘🌺
👈محرم شدن با اسرار نظام هستی
💠تفکر در نظام هستی باعث محرمیت انسان با عالم می شود و موجودات عالم اسرار خود را به انسان می نمایانند زمین با انسان حرف می زند و آنچه سالها ضبط کرده با ما در میان می گذارد اگر کسی حتی با یک تکه سنگ و چوب حشر پیدا کند و محرم شود می تواند تمام اسرار عالم را بیابد! زیرا هر سنگ می تواند آنچه را از اسرار و اخبار در عالم شنیده است بازگو کند مثلا در و دیوار یک مسجد می تواند بگوید سالها پیش چه کسانی اینجا رفت و آمد داشته اند. زبان همه اشیاء نظام عالم این است که : ما سمیعیم و بصیریم و هشیم با شما نامحرمان ما خامشیم - ملاک محرمیت است
⬅️بيانات استاد صمدي آملي حفظه الله
🍃🌿☘ با ما همراه باشید در👇👇👇
🍃🔸 #صحیفه_عشق 🍃🔸
🍀🌾🔸 @sahyfeyheshgh ☘✨
🌺🌾🌺🌾
💠دريايي را تصور کنيد که رودي از آن منشعب شده است.
دريا مي خواهد خود را با تمام وسعت به رود عرضه کند
🔹اما چون رود قابليت پذيرش درياي به آن وسعت را ندارد به اندازة ظرفيت خود پذيراي دريا مي شود.
🔸دريا هم چون مي بيند رود سعة وجودي پيدا نکرده و دريا نشده بر اساس همان ظرفيت در او آب جاري مي کند.
⬅️استادصمدی آملی حفظه الله
🍃🌿☘ با ما همراه باشید در👇👇👇
🍃🔸 #صحیفه_عشق 🍃🔸
🍀🌾🔸 @sahyfeyheshgh ☘✨
🔴فتوای مراجع تقلید درباره دروغهای مجازی چیست؟
✅ سوال:
با توجه به آنکه فضای مجازی به گونهای است که هر فردی میتواند اکانتی به نام افراد باز کرده و شروع به انتشار مطلب نماید، بعضا دیده میشود که افرادی اقدام به باز کردن اکانت در فضای مجازی به نام افراد دیگر کرده و از این طرق شایعات یا دروغهایی را به دیگران انتساب میدهند یا به نام افراد مشهور دیدگاههای مجعولی را منتشر میسازند تا مخاطب خود را نسبت به دیدگاه منتشره قانع سازند مثلا جملهای را که خود ساختهاند به نام فردی صاحب نظر و مورد اعتماد منتشر میسازند و میگویند این سخن مثلا از فلان دانشمند یا مرجع تقلید یا شخصیت برجسته است. نظر حضرتعالی در این موارد چیست؟ آیا دروغ و شایعه در فضای مجازی با غیر مجازی متفاوت است؟ آیا کسی که چنین میکند ضامن است؟
🔹 آیتالله سیستانی: دروغ و تهمت به اشخاص جایز نیست و فرقی بین فضای مجازی و غیر آن نیست.
🔹 آیتالله شبیری زنجانی: چنین کارهایی حرام است و در بعضی از موارد موجب ضمان است.
🔹 آیتالله صافی گلپایگانی: مطلبی را به دروغ به کسی نسبت دادن حرام است و انتشار آن هم جایز نیست و در مواردی تعزیر هم دارد.
🔹 آیتالله مکارم شیرازی: این کار نوعی تهمت به دیگران است و میدانیم تهمت زدن در هیچ مذهب و مکتبی جایز نیست.
🔹 آیتالله سبحانی: دروغ بستن و افترا به دیگران و هتک حیثیت افراد حرام است و در این مسأله فرقی بین انواع وسائل نیست؛ بنابراین دروغ و افتراء از طریق فضای مجازی نیز حرام است./ کانال قدس
🌷🌷🌷
🍃🌿☘ با ما همراه باشید در👇👇👇
🍃🔸 #صحیفه_عشق 🍃🔸
🍀🌾🔸 @sahyfeyheshgh ☘✨
اهل یقین.mp3
3.89M
#تلنگری 💌
فقط یک گروه از مؤمنانند که نمازشان، مایهی فلاح (اوجِ خوشبختی) است!
فقط یک گروهند که آنقدر قدرت دارند که برای نمازشان، پایانی تعیین نمیکنند،
و لحظاتی که به نماز ایستادهاند؛ بقدری از شوق سرشارند، که سالها عبادت انسانهای دیگر را در چند رکعت نماز، جذب میکنند!
💢 کدام گروه؟
#استاد_شجاعی 🎤
🍃🌿☘ با ما همراه باشید در👇👇👇
🍃🔸 #صحیفه_عشق 🍃🔸
🍀🌾🔸 @sahyfeyheshgh ☘✨
مولی امیرالمؤمنین علیهالسلام :
انَّ المُبیرَةَ الحالِقَةَ لِلدّینِ فسادُ ذاتِ البَینِ.
آن چیزی که اساس دین و ایمان را ریشهکن میکند دشمنی و تفرقه میان مسلمانان است.
بحار، ج ٦٢، ص ٢٤٨
🍃🌷🍃
می بـرد اسـاس دیـن و ایمان را
دشمنـی ها و تفـرقه انداختن ها
تفرقـه انداختند و حکومت کردند
وای از این ادعاها و دیـنداری ها
ایجاد اختلاف برای منافع گروهـی
بین خواهر و بـرادر و همسایه ها...
فَبِــأَيِّ حَدِيـثٍ بَعــْدَهُ يُؤْمِنُــونَ
دکتـر جـواب کـرد اصـلاح آنها را
🍃🌿☘ با ما همراه باشید در👇👇👇
🍃🔸 #صحیفه_عشق 🍃🔸
🍀🌾🔸 @sahyfeyheshgh ☘✨
〰〰🇮🇷🌷🍃
استاد قرائتی حفظه الله
سوره مرسلات
كُلُوا وَ تَمَتَّعُوا قَلِيلًا إِنَّكُمْ مُجْرِمُونَ «46» وَيْلٌ يَوْمَئِذٍ لِلْمُكَذِّبِينَ «47» وَ إِذا قِيلَ لَهُمُ ارْكَعُوا لا يَرْكَعُونَ «48» وَيْلٌ يَوْمَئِذٍ لِلْمُكَذِّبِينَ «49» فَبِأَيِّ حَدِيثٍ بَعْدَهُ يُؤْمِنُونَ «50»
بخوريد و بهره گيريد اندك كه همانا شما مجرميد. در آن روز واى بر تكذيب كنندگان. و هر گاه به آنان گفته شود ركوع كنيد، ركوع نمىكنند. در آن روز واى بر تكذيب كنندگان. پس بعد از اين (قرآن) به كدامين سخن ايمان مىآورند؟
جلد 10 - صفحه 355
🍃🌷نکته ها :
پزشك در دو حالت به بيمار اجازه مىدهد كه هر غذايى را بخورد: يكى آنجا كه بيمار درمان گشته و سالم است و ديگر آنجا كه بيمارى فرد لاعلاج و بدون درمان است و پزشك از بهبود او مأيوس شده است. در قرآن نيز فرمان «كُلُوا» گاهى نشانه اميد و سلامتى است و گاهى نشانه قهر الهى، چنانكه در آيات خداوند خطاب به مجرمان مىفرمايد: «كُلُوا وَ تَمَتَّعُوا قَلِيلًا إِنَّكُمْ مُجْرِمُونَ» و نظير آيه «اعْمَلُوا ما شِئْتُمْ» «1» هر كارى مىخواهيد، بكنيد.
پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله به قبيله ثقيف دستور نماز داد، آنها گفتند: ما در برابر كسى خم و راست نمىشويم. حضرت فرمود: دينى كه ركوع و سجود در آن نباشد، خيرى نيست. «لا خير فى دين ليس فيه ركوع و لا سجود» «2»
بعد از فتح مكّه پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله از همسر ابوسفيان (مادر معاويه) پرسيد: اسلام را چگونه مىبينى؟ گفت: اسلام خوب است مگر سه چيز آن: حجاب، اذان بلال، ركوع و سجود.
پيامبر در پاسخ فرمود: امّا حجاب بهترين پوشش است و نماز بدون ركوع و سجود نماز نيست و بلال نيز بهترين بنده است. «3»
«حَدِيثٍ» به معناى سخن جديد و تازه است كه از ديگران سابقه ندارد.
حضرت ابراهيم پس از تجديد بناى كعبه از خداوند خواست تا فقط به اهل ايمان روزى دهد. «وَ ارْزُقْ أَهْلَهُ مِنَ الثَّمَراتِ مَنْ آمَنَ مِنْهُمْ» امّا خداوند فرمود: من در دنيا به كفّار نيز روزى مىدهم و حساب قيامت از دنيا جداست. وَ مَنْ كَفَرَ فَأُمَتِّعُهُ ... «4»
ركوع از اركان نماز و مشخصه و نشانه ويژه نماز است، زيرا سجده به خودى خود و خارج از نماز نيز محقق مىشود، مانند سجده شكر. ولى ركوع جايگاهى جز نماز ندارد و لذا درباره نماز كلمه ركعت به كار مىرود. «إِذا قِيلَ لَهُمُ ارْكَعُوا لا يَرْكَعُونَ»
«1». فصلت، 40.
«2». بحار، ج 17، ص 52.
«3». تفسير الكاشف.
«4». بقره، 126.
جلد 10 - صفحه 356
🍃🌷پیام ها :
1- كاميابى دنيا نسبت به كاميابى آخرت، بسيار ناچيز است. «كُلُوا وَ تَمَتَّعُوا قَلِيلًا»
2- كاميابى از نعمتهاى دنيا، نشانه محبوبيّت نزد خداوند نيست. (مجرمان نيز بهرهمند مىشوند.) «كُلُوا وَ تَمَتَّعُوا قَلِيلًا إِنَّكُمْ مُجْرِمُونَ»
3- بهره مجرمان از نعمتهاى الهى، فقط بهره مادّى است. كُلُوا وَ تَمَتَّعُوا ... إِنَّكُمْ مُجْرِمُونَ
4- زندگى دنيا هر قدر هم طولانى باشد، نسبت به آخرت ناچيز است. «تَمَتَّعُوا قَلِيلًا»
5- از نشانههاى تكذيب عملى دين، ترك نماز است. (ترك نماز در ميان دو كلمه «مكذبين» قرار گرفته است.) «وَيْلٌ يَوْمَئِذٍ لِلْمُكَذِّبِينَ وَ إِذا قِيلَ لَهُمُ ارْكَعُوا لا يَرْكَعُونَ وَيْلٌ يَوْمَئِذٍ لِلْمُكَذِّبِينَ»
6- انكار دين وارتكاب جرم، ملازم يكديگرند. «إِنَّكُمْ مُجْرِمُونَ وَيْلٌ يَوْمَئِذٍ لِلْمُكَذِّبِينَ»
7- قرآن، شيواترين، تازهترين و شايستهترين پيام براى مردم است. «فَبِأَيِّ حَدِيثٍ»
8- مطالب قرآن هرگز كهنه نمىشود و در هر زمان، نو و تازه است. «فَبِأَيِّ حَدِيثٍ بَعْدَهُ»
9- اگر كسى به قرآن ايمان نياورد، به كدام سخن ايمان خواهد آورد. «فَبِأَيِّ حَدِيثٍ بَعْدَهُ يُؤْمِنُونَ»
«والحمد للّه ربّ العالمين»
🍃🌷🇮🇷〰〰〰〰〰〰
🍃🌿☘ با ما همراه باشید در👇👇👇
🍃🔸 #صحیفه_عشق 🍃🔸
🍀🌾🔸 @sahyfeyheshgh ☘✨
امام علی علیه السلام :
إذا أحَبَّ اللّه ُ عَبدا زَيَّنَهُ بِالسَّكينَةِ وَالحِلمِ
هرگاه خداوند ، بنده اى را دوست بدارد ، او را با آرامش و بردبارى مى آرايد .
غرر الحكم : 4099
🍃🌷🍃
هرگاه بنده ای را دوست بدارد خدا
به آرامش و بردباری می آراید او را
أَلا بِذِكْــرِ اللَّــهِ تَطْمَئـِـنُّ الْقُلُــوبُ
به یاد خدا باش دوست بدارد تو را
توکل به خدا کن با یقین قلبی خود
مطمئن باشیم کفایت می کند ما را
🍃🌿☘ با ما همراه باشید در👇👇👇
🍃🔸 #صحیفه_عشق 🍃🔸
🍀🌾🔸 @sahyfeyheshgh ☘✨
❓با توجه به اینکه روزنامهها و مجلهها و اعلامیهها را مردم بعد از مطالعه دور میاندازند، آیا بهتر نیست که آیات قرآن در آنها ننویسند؟
✅ جواب:
🔷 #امام_خمینی و #امام_خامنه_ای و #مکارم و #سیستانی: چاپ و نشر آن جایز است اما گیرندگان باید از انداختن در جاهایی که هتک حرمت میشود خودداری کنند و بدون وضو مس نکنند؛ البته تا یقین به وجود قرآن در آن ندارند وظیفه ندارند.
#اسماء_متبرکه #آیات_قرآن #هتک_حرمت
🍃🌿☘ با ما همراه باشید در👇👇👇
🍃🔸 #صحیفه_عشق 🍃🔸
🍀🌾🔸 @sahyfeyheshgh ☘✨