eitaa logo
آموزش بازیسازی وبرنامه نویسی | سجاد احمدی نیت
168 دنبال‌کننده
114 عکس
34 ویدیو
19 فایل
ܢ̣ܣ‍ ܝ̇ߺߊ‌ܩܢ ܟܿܥ‌‌ߊ 🕹 آموزش بازیسازی 💻 آموزش برنامه نویسی کمک میکنم به آرزوت در حوزه بازیسازی برسی دوست دارم هرچیزی رو که یاد دارم با شما رفقا به اشتراک بگذارم ادمین: @Sajad_Ahmadi_Niat
مشاهده در ایتا
دانلود
جلسه جدید ( 2. روشهای رمزنگاری سنتی ) منتشر شد. این جلسه رایگان است .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طراح های سه بعدی وقتی می‌خوان یک نرم افزار سه بعدی رو انتخاب کنند 😁🤦‍♂ پ.ن: آهنگ ویدئو رو کی یادشه؟ :)) 🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
مراحل طراحی یک نیمکت🪑🍂🌻 به سبک پیکسل آرت ۱. طراحی خطوط اصلی ۲. رنگ دهی ابتدایی ۳. اضافه کردن سایه و حاشیه ۴. اتمام جزئیات نهایی مدنظر 👾 🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
Game Faux 3D View 🐉🐲 (زاویه سه بعدی نما) 🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟡رونمایی از هوش مصنوعی مولد تبدیل تصاویر به بازی گوگل دیپ‌مایند با همکاری دانشگاه بریتیش کلمبیا، از جدیدی به نام Genie رونمایی کرد. این مدل ‌می‌تونه با استفاده از داده‌های آموزشی به دست اومده از 200 هزار ساعت ویدیوی بازی‌های دوبعدی، تصاویر ساده رو به بازی‌های دوبعدی تبدیل کنه. این از 11 میلیارد پارامتر استفاده می‌کنه و می‌تونه بازی‌های مبتنی بر درخواست‌ها و تصاویر ارسالی کاربران رو تولید کنه. 🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
قسمت سوم ( 3. اصول شش‌گانه کرشُهف )، امروز منتشر شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک موتور بازی سبک ولی قدرتمند به اسم Weaked engine اومده که با زبان ++C توسعه پیدا کرده، ولی میتونید با زبان ساده Lua بازی خودتون رو توسعه بدید 👌 ☕️ کراس پلتفرم هست (برای PS5 و XBOX هم خروجی میگیره) 🪽 تکنیک های رندرینگ مدرن رو پشتیبانی می‌کنه 🫔 رابط کاربری خوبی داره 🦔 اوپن سورس و کاملا هم رایگانه! البته یکسری معایب هنوز داره! مثلا بازیهایی که با اون خروجی گرفته میشه ممکنه خیلی بهینه نباشه! بااینکه قوی هست، هنوز هم به اندازه انجین های سبک و قدرتمندی مثل Godot نیست! سایت انجین سورس در گیتهاب توسعه دهنده انجین János Turánszki دانلود: https://wickedengine.net/downloads/ | 🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از توسعه دهنده ها نوشته بود: چطوری شروع شد vs چکار داره میشه از طراحی مکانیسم شاخص در مرحله اول، رسید به طراحی مراحل و چالش های پیش رو 👌 آموزش بازیسازی و برنامه‌نویسی☕️: 🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔 •محافظ کانال•
🔺 💢 کاملا جدی: وقتی یکنفر در مسابقات رتبه نمیاره، به اون چپ چپ نگاه نکنید!! وقتی یکنفر رتبه دوم یا سوم رو بدست میاره، ازش نپرسید: چه کسی اول شد؟! این رفتارها، توهین به زحماتی ست که برای مسابقه کشیده، توهین به تخصصی ست که سالها برای اون سعی کرده، توهین به جسارت و ریسک پذیری ای است که سعی کرده انجام بده. تجربه نزدیک ۹ سال شرکت در مسابقات دانش آموزی، دانشجویی و آزاد، نشون داده که سه تا چیزی که در مسابقات بازیسازی حرف اول رو میزنه به ترتیب: 🍦 ایده جالب و متفاوت 🍨 ارائه و پرِزِنت قوی 🥧 گیم پلِی مناسب هست. مواردی مثل مدلهای درآمدی، پیاده سازی فنی و ... در اولویت های بعدی هستند! پس وقتی با یکنفر در رویداد رقابت میکنید، در اصل درابتدا درحال مبارزه با ذهن خلاق او هستید، و بعد با تخصص و تجربه او! آموزش بازیسازی و برنامه‌نویسی☕️: 🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
3D game with a style sacriFire game on steam👇 https://store.steampowered.com/app/1661330/SacriFire/ آموزش بازیسازی و برنامه‌نویسی☕️: 🎮 @Sajjad_Ahmadi_Niat 🪔
‍ ‍ 📲 دوره ارسال پیامک حرفه ای با سرویس ملی پیامک در یونیتی 📨 در بعضی از بازیها، در حین ساخت اکانت کد تایید یا پیامک تبریک دریافت میکنیم. تاحالا فکرکردی چطور میتونی SMS Message در بازی خودت داشته باشی؟ 🥸 بسیاری دوست دارن سیستم ارسال و دریافت ( Send And Recive ) رو در بازی خودشون پیاده کنند 😍 البته بسیاری اوقات دیده میشه که بدلیل سادگی کار با محیط ، بسیاری اپلیکیشن ها و نرم افزارهای خود را هم با استفاده از مینویسند و قاعدتا یک نرم افزار خوب ، دارای سیستم های جانبی مهمی همچون سیستم پیامکی است . در این دوره ، به شما پیاده سازی سیستم پیامکی حرفه ای با استفاده از ملی تدریس میشه و بعد از دوره ، میتوانید تا حدود زیادی روشهای اس ام اس در بازی خودرا پیاده سازی کنید . این دوره کمی پیشرفته تر از دوره <کار با سرویس ایمیل و پیامک در یونیتی(مقدماتی)> ست. مانند دوره مقدماتی پیشین که درمورد پیاده سازی سرویس پیامک، ایمیل و تماس در یونیتی بود، این دوره برای اولین بار در سطح اینترنت آن هم به شکل فارسی ضبط میشه. 📁 توضیحات بیشتر و دانلود دوره از 👇🏻 https://m0h.ir/s4iwt7 سوالات شما: ✓ چه تفاوتی در این دوره نسبت به دوره قدیم پیامکی شما وجود داره؟ • در این دوره بیشتر به مباحث Rest API پرداخته میشه و مستندات خوانی بیشتری داریم. همچنین بیشتر با پنلهای پیامکی کار میکنیم. ✓ نیاز به پیش زمینه خاصی داره؟ سی شارپ مقدماتی یونیتی رو حتما باید بلد باشید. | | | 🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
❌ چرا اصطلاح آموزش صفر تا صد غلطه؟ 🧐 تاحالا دیدید که توی دوره ها تیتر میزنند: دوره صفر تا صد یونیتی، دوره صفر تا صد بازیسازی، دوره همه مباحث یونیتی و و و .... ؟ جالبه که بدونید خود سازنده های unity هم به تمامی نرم افزار مسلط نیستند! چون سازنده شون یکی دونفر نبوده و هر بخش به شکل Modular توسط یکنفر طراحی شده. پس قاعدتاً همه افراد به یونیتی تسلط کامل ندارند. ولی میتونند ادعا کنند که تسلط بالایی دارند. انسان همیشه جای یادگیری بیشتر داره. حتی از چیزی که خودش ساخته؛ شاید تکنیکی رو می‌تونه با روشی دیگه ترکیب کنه، شاید میتونست در شرایطی یک الگوی دیگه ای رو پیش بگیره و و و... من نمی‌خوام صحت تسلط مدرس دوره های جامع صفرتاصد رو رد کنم. ولی این توقع رو هم نداشته باشید که وقتی دوره رو خریدید، خدای بازیسازی بشید! نه دوست عزیز من، ما مدرس های بازیسازی خودمون هم مشکل بازیسازی زیاد داریم. وقتش هم نیست که همه چیزهایی که یاد داریم رو یاد بدیم. هم شما، هم ما راه هنوز که هنوزه زیاد داریم. اما ما سعی می‌کنیم یکم از تجربه مون رو در اختیار شما بذاریم. پس باید با دیدن دوره های گوناگون، آزمون وخطا، خوندن مستندات و آموزشهای متنی و کارآموزی، بازیسازی رو یاد بگیری. •• کارآموزی رو حتما انجام بده. یک کار اشتباهی که توی عمرم انجام دادم اینه که زیردست استاد نبودم و خیلی سختی کشیدم ... هنوزم که هنوزه یکسری مطالب پیشرفته برام جا نیفتاده یا ناقصه! آموزش بازیسازی و برنامه‌نویسی☕️: 🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌌 | 🏞 | 🖥 ☕️ فایل با کیفیت مناسب پس زمینه 🌳 🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
‍ ‍ 🐤 ساخت بازی پرندگان خشمگین در unity 🐔 {قطعا تاحالا انگری بردز بازی کردی و باهاش خاطره داری! 😃🕊} بازی پرندگان خشمگین یا همان Angry Birds معروف را میتوان بعنوان یک بازی موفق مثال زد که از لحاظ فنی از سختی و پیچیدگی بالایی برخوردار نبود اما توانست با همین ویژگیهای ساده ، افراد را مجذوب خود کند! نمونه های زیادی از اینگونه بازیها در تاریخ صنعت گیم جهان موجود است که با مکانیسم های ساده و کدنویسی های به دور از تخصص بسیار بالا ، توانستند به درجه بالایی از موفقیت و نصب برسند. در این دوره کوچک ما به ساخت مکانیک های اصلی بازی انگری بردز خواهیم پرداخت و حول دو ساعت بخش مهمی از کار را در یونیتی پیش خواهیم برد. اگر میخواهید بدانید که اینکار چگونه انجام میشود و دوست دارید یک گیم مانند تولید کنید ، با ما همراه باشید! 💡 آنچه در این دوره می‌آموزیم: در دوره آموزش ساخت بازی انگری بردز شروع به پیاده سازی بازی در محیط موتور بازی سازی خواهیم کرد. یاد میگیریم که چطور با میتوانیم این بازی جذاب را پیاده سازی کرده و از آن خروجی بگیریم. خروجی نهایی ما یک بازی مشابه انگری بردز خواهد بود. دانلود دوره از ⤵️ : https://www.daneshjooyar.com/building-angry-birds-game-in-unity/ | آموزش بازیسازی و برنامه‌نویسی☕️: 🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
یکی از قابهای یِکَم قدیمی استاد و شاگردی 😉🥰 اعصاب آدم ممکنه خُرد بشه، اما خب، تهش شیرینه ... وقتی از کلاس خارج میشی یادت میره 😃 آموزش بازیسازی و برنامه‌نویسی☕️: 🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
‍ جو لیبرمن Joe Liberman ، خالق رده بندی ESRB در 82 سالگی فوت کرد بی شک همگی رده بندی ESRA رو میشناسید که براساس عناصری مثل خشونت، اعتیاد، ناامیدی، فرهنگ، و ... خیلی از فاکتورهای دیگه بازی رو رده بندی و اطلاع رسانی میکرد و حتی جلوی انتشار برخی از اونها در بسترهای عمومی رو هم میگرفت. باید بدونید که ESRA برگرفته از رده بندی اروپایی ESRA هست که بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، برای درنظرگرفتن معیارهای ایرانی-اسلامی از این قانون اصول برداری کرد و برخی از بندها رو اصلاح کرده مفاد بیشتری به اون اضافه کرد. جو لیبرمن یک سیاستمدار دموکرات آمریکایی بود که به شدت با بازیهای ویدئویی مخالف بود. همین باعث شد که تشکیل نهاد ESRB برای قانونگذاری بازیهای ویدئویی یکی از کارهای (من میگم بزرگ) باشه که اون انجام داده. سرانجام 27 مارس دار فانی رو وداع گفت. 🖊 بنظر من، بااینکه عقاید افراطی در زمینه بازی کاملا اشتباه هست، اما جو لیبرمن رو میتونم بعنوان یک تصور کنم که کار بزرگی در زمینه فرهنگسازی بازیهای ویدئویی انجام داد. خدا میدونه، اگر رده بندی ESRB وجود نداشت، تا الان چقدر از والدین بازیهای خشونت دار و دارای مشکل فرهنگی رو برای کودکانشون خریده بودند. بااینکه الان خیلی توجهی نمیشه، اما کاری که کرد، در گذشته خیلی پررنگ بود ... نمیگم روحش شاد، چون مواضع ضدایرانی زیادی داشت. اما امیدوارم تاثیر کارش روز به روز دیده بشه. آموزش بازیسازی و برنامه‌نویسی☕️: 🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت 🌙حلول ماه مبارک شوال و عید سعید فطر مبارک باد. آموزش بازیسازی و برنامه‌نویسی☕️: 🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👀 محدوده هایی که شما در بازیها مشاهده نمیکنید! این محدوده ها که با gizmos ها مشخص شده اند، کاربرد تشخیصی(recognize) دارند. طبق فیلم بالا، زمانیکه شما وارد محدوده سفید رنگ میشوید، کاراکتر تشخیص داده می‌شود و زمانیکه وارد دایره آبی میشوید، رویداد بلعیده شدن اجرا می‌شود. اگر کاربران می‌دانستند که در کدام محدوده باید حرکت کنند، قطعا بازی را مسلط تر اجرا میکردند. اما جذابیت چالشهای بازی، به «ناآگاهی» است. آموزش بازیسازی و برنامه‌نویسی☕️: 🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔