d5ozx3x-7ac29a21-d5fd-4537-b781-d9236d2c7a19.jpg
1.33M
🌌 #Wallpaper | #Game_Wallpaper
🏞 #HD | #پس_زمینه
🖥 #Desktop_Wallpaper
☕️ فایل با کیفیت مناسب پس زمینه
🌳 #Limbo
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
🐤 ساخت بازی پرندگان خشمگین در unity 🐔
{قطعا تاحالا انگری بردز بازی کردی و باهاش خاطره داری! 😃🕊}
بازی پرندگان خشمگین یا همان Angry Birds معروف را میتوان بعنوان یک بازی موفق مثال زد که از لحاظ فنی از سختی و پیچیدگی بالایی برخوردار نبود اما توانست با همین ویژگیهای ساده ، افراد را مجذوب خود کند!
نمونه های زیادی از اینگونه بازیها در تاریخ صنعت گیم جهان موجود است که با مکانیسم های ساده و کدنویسی های به دور از تخصص بسیار بالا ، توانستند به درجه بالایی از موفقیت و نصب برسند.
در این دوره کوچک ما به ساخت مکانیک های اصلی بازی انگری بردز خواهیم پرداخت و حول دو ساعت بخش مهمی از کار را در یونیتی پیش خواهیم برد. اگر میخواهید بدانید که اینکار چگونه انجام میشود و دوست دارید یک گیم مانند #angry_birds تولید کنید ، با ما همراه باشید!
💡 آنچه در این دوره میآموزیم:
در دوره آموزش ساخت بازی انگری بردز شروع به پیاده سازی بازی #انگری_بردز در محیط موتور بازی سازی #یونیتی خواهیم کرد. یاد میگیریم که چطور با #unity میتوانیم این بازی جذاب را پیاده سازی کرده و از آن خروجی بگیریم. خروجی نهایی ما یک بازی مشابه انگری بردز خواهد بود.
دانلود دوره از #دانشجویار ⤵️ :
https://www.daneshjooyar.com/building-angry-birds-game-in-unity/
#پست_قدیمی | #دوره_قدیمی
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
یکی از قابهای یِکَم قدیمی استاد و شاگردی 😉🥰
اعصاب آدم ممکنه خُرد بشه، اما خب، تهش شیرینه ...
وقتی از کلاس خارج میشی یادت میره 😃
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
جو لیبرمن Joe Liberman ، خالق رده بندی ESRB در 82 سالگی فوت کرد
بی شک همگی رده بندی ESRA رو میشناسید که براساس عناصری مثل خشونت، اعتیاد، ناامیدی، فرهنگ، و ... خیلی از فاکتورهای دیگه بازی رو رده بندی و اطلاع رسانی میکرد و حتی جلوی انتشار برخی از اونها در بسترهای عمومی رو هم میگرفت.
باید بدونید که ESRA برگرفته از رده بندی اروپایی ESRA هست که بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، برای درنظرگرفتن معیارهای ایرانی-اسلامی از این قانون اصول برداری کرد و برخی از بندها رو اصلاح کرده مفاد بیشتری به اون اضافه کرد.
جو لیبرمن یک سیاستمدار دموکرات آمریکایی بود که به شدت با بازیهای ویدئویی مخالف بود. همین باعث شد که تشکیل نهاد ESRB برای قانونگذاری بازیهای ویدئویی یکی از کارهای (من میگم بزرگ) باشه که اون انجام داده. سرانجام 27 مارس دار فانی رو وداع گفت.
🖊 بنظر من، بااینکه عقاید افراطی در زمینه بازی کاملا اشتباه هست، اما جو لیبرمن رو میتونم بعنوان یک #دغدغه_مند_فرهنگی تصور کنم که کار بزرگی در زمینه فرهنگسازی بازیهای ویدئویی انجام داد. خدا میدونه، اگر رده بندی ESRB وجود نداشت، تا الان چقدر از والدین بازیهای خشونت دار و دارای مشکل فرهنگی رو برای کودکانشون خریده بودند. بااینکه الان خیلی توجهی نمیشه، اما کاری که کرد، در گذشته خیلی پررنگ بود ...
نمیگم روحش شاد، چون مواضع ضدایرانی زیادی داشت. اما امیدوارم تاثیر کارش روز به روز دیده بشه.
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت
صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت
🌙حلول ماه مبارک شوال و عید سعید فطر مبارک باد.
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👀 محدوده هایی که شما در بازیها مشاهده نمیکنید!
این محدوده ها که با gizmos ها مشخص شده اند، کاربرد تشخیصی(recognize) دارند.
طبق فیلم بالا، زمانیکه شما وارد محدوده سفید رنگ میشوید، کاراکتر تشخیص داده میشود و زمانیکه وارد دایره آبی میشوید، رویداد بلعیده شدن اجرا میشود.
اگر کاربران میدانستند که در کدام محدوده باید حرکت کنند، قطعا بازی را مسلط تر اجرا میکردند. اما جذابیت چالشهای بازی، به «ناآگاهی» است.
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
به مناسبت عید فطر، این دوره تخفیف 30% خورده
تا آخر عیدفطر مهلت دارید تا از این تخفیف استفاده کنید 🙏
تا قسمت 7 منتشر شده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این یک انیمیشن سه بعدی برای یک بخش از بازی هست که با هوش مصنوعی و تکنولوژی پردازش تصویر ایجادش کردند!
بدون نیاز به موشن کپچر 🫣
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاراکترها و اشیاء سه بعدی را از یک دستور متنی ایجاد کنید:
🔗 Meshy.ai
این وبسایت با #prompt به شما مدلهای سه بعدی تحویل میدهد 👌
#هوش_مصنوعی | #ai
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
شبتون غرق در آرامش 🏝🍵
🔫 #halo
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
image_2024-03-30_16-45-47.png
1.16M
🌌 #Wallpaper | #Game_Wallpaper
🏞 #HD | #پس_زمینه
📱 #Mobile_Wallpaper
🖥 #Desktop_Wallpaper
☕️ فایل با کیفیت مناسب پس زمینه
🔫 #Halo
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🧠 انجام بازی ماریو کارت از طریق تراشه نورالینک
اولین دریافتکننده تراشه مغزی نورالینک، حالا با ذهنش میتونه یه بازی رو پیش ببره! این تراشه مغزی امکان کنترل نشانگر ماوس یا کیبورد، تنها از طریق افکار و سیگنالهای مغز رو ممکن میکنه.
📣 #خبر | #هوش_مصنوعی | #ai
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟡انقلابی در بازیهای ویدیویی با معرفی SIMA
گوگل دیپمایند پژوهش جدیدی در مورد عامل هوش مصنوعی عمومیکاربردی نام SIMA رو معرفی کرد. SIMA دستورالعملهای زبان طبیعی رو دنبال و در محیطهای مجازی سهبعدی مختلف اجراشون میکنه.
این عامل، که با همکاری توسعهدهندگان بازی روی بازیهای مختلف آموزش دیده، اولین نمونهای هست که توانایی فهم و اجرای دستورات گسترده رو در دنیاهای بازی مختلف نشون داده.
📣 #خبر | #هوش_مصنوعی | #ai
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
🟡 چتبات جدید هوش مصنوعی Roblox بهتون کمک میکنه تا یه دنیای مجازی بسازین!
کمپانی Roblox از ابزار هوش مصنوعی جدیدی به اسم Roblox Assistant در کنفرانس Roblox Developers (RDC) 2023 رونمایی کرد.
این دستیار مکالمه هوش مصنوعی به دولوپرها در ایجاد تجربیات مجازی کمک میکنه. مثلا میشه بهش بگیم «میخوام یه بازی توی ویرانههای باستانی بسازم» و دستیار asset های مربوطه، مثل ویرانهها، آتشسوزیها و درختها رو ایجاد میکنه.
این دستیار همچنین به کدنویسی کمک میکنه و به سوالات مربوط به توسعه بازی پاسخ میده. انتظار میره تا پایان سال یا اوایل سال آینده عرضه بشه.
در آینده، Roblox قصد داره قابلیتهای این دستیار رو بیشتر کنه و به طور بالقوه بهش اجازه بده تا گیمپلی پیچیدهتر و مدلهای سه بعدی ایجاد کنه.
با این حال، نگرانیهایی در مورد این ابزارهای هوش مصنوعی وجود داره که به طور بالقوه جایگزین دولوپرهای انسانی میشن، اما Roblox معتقده که اونها به جای جایگزینی، فرآیند ایجاد خلاقیت رو بهبود میدن.
📣 #خبر | #هوش_مصنوعی | #ai
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کیفیت خروجی سینمایی در آنریل 5 👌🏻🔆
دیگه نپرسید چرا داخل آنریل صحنه های فیلم سینمایی هم میسازند 😉
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @Sajjad_Ahmadi_Niat 🪔
🔸 ششمین جشنواره دانش آموزی فرهیختگان جوان
برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس زیر مراجعه کنید:
www.bpj.iau.ir
🪅 #جشنواره | #رویداد | #مسابقه
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔
چندین راه برای حل مشکل gradle در یونیتی 🐘
گردل ، یک خط فرمان بسیار هوشمند و مستقل برای خروجی اندروید است که از یکسری خطوط فرمان از پیش تعریف شده تبعیت میکند . گردل یک build automation system است که میتوان در حین کامپایل یکسری کارها و وظایف را بصورت خودکار انجام دهد . با استفاده از گردل ، لازم نیست که مدت زیادی صبر کنیم که دوباره محتوای پروژه هم کامپایل شود و تنها تغییرات کامپایل خواهد شد . وظیفه اصلی گردل ، code generation است که یعنی کدهای ما توسط یکی از task های گردل خوانده شده و کدهای جدیدی بصورت دستورالعمل برای نحوه اجرایی و بکاربری آن ساخته شده و درکنار کد ما قرار میگیرند . حال در یونیتی هم چنین چیزی را داریم ! اگر چنین مشکلی دارید، میتوانید از مطلب زیر استفاده کنید:
🌐 yun.ir/gradle-limoonad
✍️ نویسنده: سجاد احمدی نیت
این مطلب رو قبلا نوشته بودم و بازنویسی دوباره صورت گرفته. مطلب دوباره آپدیت میشود!
#گردل | #gradle | #حل_مشکل | #بلاگ | #لیموناد
آموزش بازیسازی و برنامهنویسی☕️:
🎮 @SajadAhmadiNiat 🪔