eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
10هزار عکس
5.1هزار ویدیو
454 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹💫🌹💫🌹💫🌹💫🌹💫🌹💫 این روزها همه به انتظار یلدا نشسته اند.. برنامه ریزی میکنند و خودشان را آماده میکنند و حسابی تدارک می‌بینند و حساب و کتاب میکنند برای خرج شب یلدا و...... ازخودم میپرسم آیا تو از یلدا عزیز تر نیستی که اینگونه مشتاقت نیستیم؟!؟! اینگونه در انتظارت نیستیم وتدارک برای ظهورت نمی‌بینیم!! کاش می‌دانستیم سرگرم شدن به بازی ها و سرگرمی های دنیا ما را لحظه به لحظه از تو دور تر میکند.... آقاجان برایمان دعا کن،،،آقابه بی وفایی و بی معرفتی ما نگاه نکن،،،به خودت نگاه کن،به محبتت،به دستت که برای ما رو به سوی آسمان دراز میشود نگاه کن به چشمانت که با دیدن گناهان ما پر آب میشود نگاه کن برایمان دعا کن آقا برایمان دعا کن تا حقیقت را ببینیم و بفهمیم تنها راه رسیدن به آرامش بودن در کنار تو است و همراه شدن با تو برای رسیدن به خدا مولا جان آقای خوبم ما را ببخش من از امشب تا شب یلدا می‌شمارم و گناهانی را به خاطر لبخند زیبای تو کنار خواهم گذاشت !!!! و شب یلدا که طولانی تر هست نسبت به بقیه شب های سال بیشتر برای ظهورت دعا میکنم💐 شب_یلدا گناه_نکنیم 🌺اللّٰھـُــم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجـْــ🌺 ‌‌‌‌
🙃 🙃 اگر مرد به همسرش بگويد حق رفت و آمد با مادر و خواهر و… را  ندارى؛ آيا زن مى تواند آنان را به منزلش دعوت كند؟ ✅همه مراجع: اگر خانه ملك شوهر باشد، زن حق ندارد بدون اجازه او، آنان را به منزل دعوت كند؛ ولى اگر خانه و اثاثيه آن ملك زن باشد، اجازه او لازم نيست.[۲] 🤔 ⁉️ آيا شوهر حق دارد زن را مجبور كند به منزل خويشاوندان خاصى برود؟ آيا اطاعت زن در اين امور واجب است؟ همه مراجع: خير، اطاعت از شوهر در اين گونه امور واجب نيست؛ ولى بهتر  است زن رضايت شوهر را به دست آورد.[۳] تبصره. اطاعت از شوهر در امورى كه به تمكين و استمتاع بر نمى گردد،  واجب نيست.❌ [۲]. تبريزى، استفتائات، س ۱۵۲۰ ؛ دفتر: همه مراجع.[۳]. خامنه اى، استفتاء، س ۳۳۹ ؛ امام، استفتائات، ج ۳، حقوق زوجيت، س ۸ ؛ تبريزى، استفتائات، س  ۱۵۵۷ ؛ مكارم، استفتائات، ج ۲، س ۹۶۹ ؛ وحيد، منهاج الصالحين، ج ۳، م ۱۴۰۷ ؛ تبريزى، منهاج الصالحين، ج ۲، م ۱۴۰۷ ؛ سيستانى، منهاج الصالحين، ج ۳، م ۳۳۹ و ۳۴۰ ؛ صافى، هدايه العباد، ج ۲، النشوز ؛ فاضل، جامع المسائل، ج ۱، س ۱۶۷۳ ؛ دفتر: نورى و بهجت. (احكام روابط زن و شوهر، پرسمان). •┈┈••✾❀✿❤️✿❀✾••┈┈• 🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢خاک عارف خیز همدان 🔰رهبر معظم انقلاب ۹۸/۷/۸ 🌐همدان یک خاک عارف‌خیز دارد، از [قبیل] مرحوم آخوند ملّاحسینقلی همدانی و شاگردهای ایشان و مرحوم آشیخ محمّد بهاری؛ که خود این مرحوم آقا آسیّد علی عرب، شاگرد مرحوم بهاری و جزو شاگردان مرحوم آخوند ملّاحسینقلی همدانی است. 🌐البتّه آقای تألّهی درک نکردند اینها را؛ یعنی مرحوم آقای آشیخ محمّد بهاری با اینکه از نجف آمده همدان و در همدان از دنیا رفته و مقبره‌ی ایشان الان در بهار است، امّا در عین حال -ولادت آقای تألّهی در دهه‌ی دوّم قرن چهاردهم است، یعنی ۱۳۱۷ یا ۱۳۱۸ [قمری] باید باشد- ایشان درک نکرده مرحوم آقای بهاری را؛ امّا آن حرکت را، آن سلسله را ایشان درک کرده. یعنی در واقع مرحوم آقای تألّهی بقیّةالسّلف این سلسله‌ی عرفای بزرگ همدانی است. 🌐و من تعجّب میکنم وقتی میبینم همان روحیه در جوانهای همدانی [هست]. خب شرح حال این شهید عزیزمان -شهید چیت‌سازیان- را که انسان نگاه میکند، همان رشحه‌ی عرفانی را آنجا هم انسان ملاحظه میکند، مشاهده میکند؛ یعنی واقعاً این‌ جوری است؛ یک حرکتی در عالَمِ معنا کأنّه به وجود می‌آید که دل پیر و جوان را میلرزاند و به خودش متوجّه میکند؛ مثل یک عمود نوری -که از آسمان تا زمین ادامه دارد و همین ‌طور هر کسی به قدر صلاحیّتِ خودش، به قدر قابلیّتِ خودش از آن بهره‌مند میشود- یک چنین چیزی را انسان مشاهده میکند.
اتفاق : زمین مى خورد واكنش : با لبخند به کودکش نگاه میکنه و با زبان بدن بهش میفهمونه طوری نیست؛ بلند شو و ادامه بده کودک با خوشحالی بلند میشه و به بازی ادامه میده. واكنش : دو دستی توی سرش میزنه؛ جیغ میزنه؛ بچه را بلند می‌کنه و مثل کیسه سیب‌زمینی میتکونه. بچه می‌ترسه و جیغ میکشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بایادخـــــــــ❣ــــدادلہاآرام گیـــــــرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🆘تلنگر ✔️داشتم فکر میکردم با هزینه ریخت و پاش شب یلدا و عید کریسمس ایرانی🤓 چند تا خانواده مستمند و فقیر مشکلشون حل میشه ؟؟ بیایید امسال پولی که برای مهمونی و آجیل و تنقلات و شام و هندونه و درخت کریسمس و بابا نوئل و بوقلمون و ماهی و .... خرج کنیم بدیم فقرا ... ✅نظرتون چیه ؟ به سلبریتی ها و روغنفکران ضد نذری محرم پیشنهاد بدید 🔚 🔄نشر حداکثری
♦️یلدای منتظران چیز دیگری است! 👈می‌گویند که، برگرفته از واژه سریانی به‌معنای زایش،‌تولد و میلاد است(فرهنگ معین و دهخدا) که به آخرین شب ماه آذر گفته می‌شود. ✅اما نکته مهمی که باعث جشن ایرانیان قدیم شده و اکنون به آن توجه نمی‌شود آن است که این شب، پایان طولانی‌ترین تاریکی سال و آغاز افول آن و بلند شدن روشنایی است به گونه‌ای که از فردای آن روز، هر روز به طول زمان روز افزوده می‌شود. به همین جهت ابوریحان بیرونی آن را میلاد دانسته است(جشن‌ها و گردهمایی‌ها، ص ۴۷). ✅✅در یلدای ، همه خوشحالند که زمان تاریکی خورشید به نهایت خود رسیده و از این پس، خورشید امام عصر، ‌روز به روز اشعه روشن‌گر خود را بر مردم بیشتر می‌تاباند. این ، را برای با تاریکی ، مضاعف و قدرت را برای درک خورشید مهدوی دوچندان خواهد کرد. یلداتون مهدوی استاد
💠 انار خوران شب یلدا ! اصلا جبهه همه چیزش متفاوت بوده! حتی انارخوری در شب یلدا ! در این شب های سرد که دور کرسی ، آهان ببخشید اشتباه گفتم: دور مودم و وای فای نشستیم و هرکدام سرمان به دوستان مجازی خودمون گرمه، یاد اونا بخیر که بدون اینکه بدونیم یا بهمون پیامک بدن، یا توی شبکه های مجازی عکس سلفی "من و ترکش یهویی" بذارن! توی سخت ترین و سردترین و زیر آتش خمپاره، یاد ما بودند! یادشون بخیر شادی اونایی که رفتند و سلامتی اونایی که هنوز هستند و می سوزند و می سازند، تا عاقبت بخیر بشن! صلوات -
یا هو...: اگر دستورالعمل خوراک خواهی ، همه ما بر سر سفره عالِم غیر معلَّمیم . می دانیم که چکاره ایم. احتیاج به دستور نداریم. شیخ اجل سعدی گوید:« حکیمان دیر دیر خورند، و عابدان نیم سیر، و زاهدان تا سدّ رمق ، و جوانان تا طبق گیرند و پیران تا عرق کنند؛ اما قلندران چندان که در معده جای نفس نماند و بر سر سفره روزی کس.» جوانا ، خدا پیرت کناد! ببین تا از کدامین صنفی؟ خدای عزّ و جلّ فرماید: « وَكُلُوا وَاشْرَبُوا وَلَا تُسْرِفُوا ۚ إِنَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُسْرِفِينَ ». نامه ها و برنامه ها صفحه ۱۱
💠 شروعِ بهار مومن از 🔴 : ‌ ✍ ، بهار مؤمن است، از شب‌های طولانی‌اش برای شب زنده‌داری، و از روزهای کوتاهش برای روزه‌داری بهره می‌گیرد. ‌ 📙 وسائل‌الشیعه،ج۷،ص۳۰۲