14.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 یک دلیل قرآنی برای شرکت در راهپیمایی
🔹 حجت الاسلام قرائتی:
🔵 هیچ حرکت دستهجمعی که کفار را عصبانی کند صورت نمیگیرد، مگر اینکه برای آن پاداش عمل صالح ثبت میشود. آری، راهپیماییهایی که دشمنان اسلام و مسلمین را عصبانی کند، عمل صالح است.
خداوند میفرماید:
🔹«ما کانَ لِأَهْلِ الْمَدینَةِ وَ مَنْ حَوْلَهُمْ مِنَ الْأَعْرابِ أَنْ یَتَخَلَّفُوا عَنْ رَسُولِ اللَّهِ وَ لا یَرْغَبُوا بِأَنْفُسِهِمْ عَنْ نَفْسِهِ ذلِکَ بِأَنَّهُمْ لا یُصیبُهُمْ ظَمَأٌ وَ لا نَصَبٌ وَ لا مَخْمَصَةٌ فی سَبیلِ اللَّهِ وَ لا یَطَؤُنَ مَوْطِئاً یَغیظُ الْکُفَّارَ وَ لا یَنالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلاً إِلاَّ کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ إِنَّ اللَّهَ لا یُضیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنینَ» توبه/۱۲۰
🔺«اهل مدینه و بادیهنشینان اطرافشان نباید هرگز از(همراهی) پیغمبر تخلف کنند و نه هرگز جان خود را از جان او عزیزتر شمارند، زیرا هیچ رنج تشنگی و خستگی و گرسنگی در راه خدا نکشند و هیچ قدمی در جایی که کفار را خشمگین کند ننهند و هیچ دستبردی به دشمنان نرسانند جز آنکه در مقابل هر یک از این رنج و آلام عمل صالحی در نامه اعمالشان نوشته شود که خدا هرگز اجر نیکوکاران را ضایع نخواهد گذاشت.»
🌕 از این آیه قرآن نتیجه میگیریم، راهپیماییهایی که دشمنان اسلام و مسلمین را عصبانی میکند، عمل صالح است. این راهپیماییها(بخصوص آنگاه که از طریق وسایل ارتباطی و ماهوارهها منعکس میشود) اگر برای اهداف مقدسی صورت گیرد، نوعی حضور در صحنه، عبادت دسته جمعی و امر به معروف و نهی از منکر عملی و عامل تقویت روحیّه مردم و تهدید دشمن است
#لبیک_یا_امام
✨﷽✨
💠 آیا واجب است در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنیم؟
💠 حکم شرعی شرکت در راهپیمایی مطابق با نظرات مراجع معظم تقلید
" به مناسبت ۲۲ بهمن ، روز پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط نظام شاهنشاهی "
🔰 برای مشاهده متن، منابع و فایل با کیفیت پوستر، اینجا را لمس نمایید.
🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
#دهه_فجر
#راهپیمایی
#احکام_سیاسی
📢📢📢📢📢
💐 مقام معظم رهبری (مد ظله العالی):
بیست و دوم بهمن، عید حقیقى براى ملّت ما است؛ بیست و دوم بهمن براى ملّت ما در حکم عید فطرى است که ملّت در آن از یک دوران روزهی سخت خارج شد، دورانى که محرومیّت از تغذیهی معنوى و مادّى را بر ملّت ما تحمیل کرده بودند؛ بیست و دوم بهمن در حکم عید قربان است زیرا در آن روز و به آن مناسبت بود که ملّت ما اسماعیلهاى خودش را قربانى کرد؛ بیست و دوم بهمن در حکم عید غدیر است [زیرا] در آن روز بود که نعمت ولایت -اتمام نعمت و تکمیل نعمت الهى- براى ملّت ایران صورت عملى و تحقّق خارجى گرفت؛ در حکم نوروز واقعى براى ملّت ما است زیرا که حقیقتاً از دوران سخت و سیاه یک زمستان تلخ، ملّت ما خارج شد؛ عید واقعى است. البتّه فقط به اینکه ما آن روز را عید بدانیم مسئله تمام نمیشود. بیست و دوم بهمن و دههی فجر باید براى ما روز بازیابى خاطرههاى انقلاب باشد، روزى باشد که ما تجدید عهد کنیم با انقلابمان با اماممان با اسلاممان و همه تصمیم بگیریم براى اینکه این راه روشن و منوّر را به بهترین وجهى تا آخر بپیماییم.(بیانات ۱۳۶۸/۱۱/۰۴)