eitaa logo
ابوالفضل ساجدی
4.1هزار دنبال‌کننده
847 عکس
1.2هزار ویدیو
109 فایل
حاوی آثار دکتر ساجدی دکترا از کانادا مدیر سابق قطب علمی فلسفه دین استاد تمام فلسفه دين در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ارتباط با ادمین(انتقادات، تبادل، تبلیغ): @sajedi2 🔺 آدرسهای ما در سایر شبکه های اجتماعی👇 https://zil.ink/sajedi_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 
📚مجلات معتبر علمی پژوهشی در زمینه تربیت، اخلاق و عرفان اسلامی 1- اخلاق در علوم و فناوری (انجمن ایرانی اخلاق در علوم و فناوری)، سردبیر: داریوش فرهود، وبگاه www.iranethics.ir 2- ادبیات عرفانی ( دانشگاه الزهرا)، سردبیر: مهدی نیک منش، وبگاه www.research.alzahra.ac.ir 3- ادبیات عرفانی و اسطوره شناختی ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب)، سردبیر: امیربانو کریمی، وبگاه www.journals.azad.ac.ir 4- ادیان و عرفان ( دانشگاه تهران)، سردبیر: قربان علمی، وبگاه www.jrm.ut.ac.ir 5- انیشه نوین تربیتی ( دانشگاه الزهرا)، سردبیر: سوسن سیف، وبگاه www.reasearh.alzahra.ac.ir 6- پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت ( انجمن ایرانی تعلیم و تربیت)، سردبیر: علی شریعتمداری، وبگاه www.isoed.org.ir 7- پژوهش نامه اخلاق (نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه – دانشگاه معارف اسلامی)، سردبیر: www.maaref.ac.ir 8- پژوهش نامه عرفان ( انجمن علمی عرفان اسلامی)، سردبیر: قاسم کاکائی، وبگاه: www.anjoman-erfan.com 9- پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت ( دانشگاه فردوسی مشهد)، سردبیر: بختیار شعبانی رودکی، وبگاه www.jm.um.ac.ir 10- پژوهش های اخلاقی ( انجمن معارف اسلامی ایران و دانشگاه قم)، سردبیر: محسن جوادی، وبگاه www.qom.ac.ir 11- تربیت اسلامی ( پژوهشگاه حوزه و دانشگاه)، سردبیر: محمدجعفر پاک نیت، وبگاه www.rihu.ac.ir 12- تعلیم و تربیت ( وزارت آموزش و پرورش)، سردبیر: محمود مهر محمدی، وبگاه www.rie.ir 13- روان شناسی و دین ( مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی)، سردبیر: محمدرضا احمدی، وبگاه www.nashriyat.iki.ac.ir 14- علوم تربیتی ( دانشگاه شهید چمران اهواز)، سردبیر: یداله مهر علیزاده، وبگاه www.jms.scu.ac.ir 15- مطالعات اسلام و روان شناسی (پژوهشگاه حوزه و دانشگاه): سردبیر: محمد کاویانی، وبگاه www.rihu.ac.ir 16- مطالعات روان شناسی تربیتی ( دانشگاه سیستان و بلوچستان)، سردبیر: بهروز بیرشک، وبگاه www.usb.ac.ir 17- مطالعات عرفانی (دانشگاه کاشان)، سردبیر: حسین حیدری، وبگاه www.kashan.ac.ir 18- مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی ( نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی)، سردبیر: عبدالحسین خسروپناه، وبگاه www.islamic-uni-mag.ir 19- معرفت اخلاقی ( مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی)، وبگاه www.nashriyat.iki.ac.ir
[Forwarded from کانال پژوهش استعدادهای برتر] 📚 مجلات معتبر علمی پژوهشی در حوزه علوم سیاسی، علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی ایران و روابط بین الملل 1- بررسی مسائل اجتماعی ایران ( دانشگاه تهران)، سردبیر: علیرضا محسنی تبریزی، وبگاه www.ijsp.ut.ac.ir 2- پژوهش نامه انقلاب اسلامی ( دانشگاه بو علی سینا همدان)، سردبیر: جلال درخشه، وبگاه www.rjir.basu.ac.ir 3- پژوهش نامه ایرانی سیاست بین الملل (دانشگاه فردوسی مشهد)، سردبیر: سید اصغر کیوان حسینی، وبگاه www.jm.um.ac.ir 4- پژوهش نامه روابط بین الملل ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز)، سردبیر: حبیب الله ابوالحسنی، وبگاه www.journal.iauctb.ac.ir 5- پژوهش نامه علوم سیاسی ( انجمن علوم سیاسی ایران)، سردبیر: سید محمد کاظم سجاد پور، وبگاه www.jpsajournal.ir 6- پژوهش های انقلاب اسلامی ( انجمن علمی انقلاب اسلامی)، سردبیر: محمدرضا مجیدی، www.aeeei.ir 7- پژوهش های سیاست اسلامی ( پژوهشکده علوم اسلامی امام صادق)، سردبیر: مرتضی شیرودی، www.journal.isri.ac.ir 8- پژوهش های سیاسی جهان اسلام ( انجمن مطالعات جهان اسلام)، سردبیر: حمیدرضا ملک محمدی، www.aiws.ir 9- پژوهش های روابط بین الملل ( انجمن علمی روابط بین الملل)، سردبیر: رضا سیمبر، www.lisa.ir 10- تحقیقات سیاسی بین الملل ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا)، سردبیر: محمود کتابی، وبگاه www.pir.iaush.ac.ir 11- جستارهای سیاسی معاصر ( پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)، سردبیر: غلامرضا خواجه سروی، وبگاه www.politicalstudy.ihcs.ac.ir 12- حکومت اسلامی ( دبیرخانه مجلس خبرگان)، سردبیر: صادق لاریجانی، وبگاه www.majlesekhobregan.ir/mag 13- دانش سیاسی ( دانشگاه امام صادق)، سردبیر: اصغر افتخاری، وبگاه www.rcu.isu.ac.ir 14- راهبرد ( مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام)، سردبیر: محمد رحیم عیوضی www.csr.ir 15- رهیافت های سیاسی و بین المللی ( دانشگاه شهید بهشتی)، سردبیر: منصور میراحمدی، www.eco.sbu.ac.ir 16- زن در توسعه و سیاست ( مرکز مطالعات و تحقیقات زنان در دانشگاه تهران)، سردبیر: سهیلا صادقی فسائی، www.journals.ut.ac.ir 17- سیاست متعالیه ( انجمن مطالعات سیاسی)، سردبیر: نجف لک زایی، وبگاه www.psas.ir 18- سیاست ( دانشگاه تهران – دانشگده حقوق و علوم سیاسی)، سردبیر: عبدالرحمن عالم، وبگاه www.jpq.ut.ac.ir 19- علوم سیاسی ( دانشگاه باقر العلوم)، سردبیر: احمد واعظی، وبگاه www.bou.ac.ir 20- متین ( پژوهشکده امام خمینی)، سردبیر: سید محمد موسوی بجنوردی، وبگاه www.ri-khomeini.com 21- مطالعات انقلاب اسلامی ( نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، دانشگاه معارف اسلامی قم)، سردبیر: منوچهر محمدی، وبگاه www.maaref.ac.ir 22- مطالعات دفاعی استراتژیک ( دانشگاه عالی دفاع ملی)، سردبیر: محمد رحیم عیوضی، وبگاه www.sndu.ac.ir 23- مطالعات راهبردی ( پژوهشکده مطالعات راهبردی)، سردبیر: امیر محمد حاجی یوسفی، وبگاه www.risstudies.org 24- مطالعات قدرت نرم ( سازمان بسیج اساتید)، سردبیر: علی اصغر افتخاری، وبگاه www.spsj.ir 25- معرفت سیاسی ( مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی)، سردبیر: محسن رضوانی، وبگاه www.nashriyat.ir 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
🔴 1️⃣ بهتر است مطالب در قالب صوتی باشد. 2️⃣ بهتر است مطالب در قالب متنی باشد. 3️⃣ پيشنهادات خاص شما چيست؟ 4️⃣ نظر كلی شما در مورد مطالب كانال چيست؟ 5️⃣ غالبا هفتگی سر می زنيد. 6️⃣ غالبا روزانه سر می زنيد. با ذكر شماره پرسش، پاسخ خود را به صورت بلي/خير يا توضيحي ارائه فرماييد. لطفا نظرات خود را برای پویایی و ارائه بهتر محتوای کانال به آدرس ادمین ارسال فرماييد. با تشكر 👉 @admin_nazarsanji 👈
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤فایل صوتی ⭕️ موضوع: (12) (؟) 🔷 : ✅ راهكار: گام اول: رفع موانع شناختي (3) مجموعه سخنان دکتر ساجدی که از شهریور ماه سال ١٣٩۴ ارائه و از برنامه راه بهشت رادیو معارف پخش شده است. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/138
✍️ ابوالفضل ساجدی ❓فرزندم يا دوستم نماز نمي خواند، چه كنم كه اهل نماز شود؟ 🔹او را در محرم، به هيئات عزاداريِ با شور و شعور پيوند بزنيد. 🔻محرم دريچه هدايت، بيدارسازي فطرت و پيوند با ولايت است. از آنجا كه گناه به تدريج روزنه هاي ارتباط انسان با خدا و پيوند با ملكوت را مي بندد، و نفس يا روح را مكدر مي سازد (يا به عبارتي كه در روايات امده، قلب را سياه مي كند)، براي تشويق به نماز بايد زمينه ي بيدارسازي قلوب قفل شده را فراهم سازيم. ممكن است تكرار برخي گناهان چنين وضعيتي را براي افراد بوجود آورده باشد. اين افراد نيازمند تكانشهاي معنوي و قلبي هستند. يكي از راههاي باز شدن قفل قلب اين است كه انسان متوجه خطاهاي خود شود و در پيشگاه خدا توبه كنند. بر اساس برخي روايات انسان با هر گناه، لكه اي سياه بر آيينه سفيد قلب خود قرار مي دهد و تا حدي آن را تيره مي كند. تكرار گناهان به افزايش اين لكه ها مي انجامد تا آنجا كه كاملا سياه و از دريافت نور الهي كاملا محروم مي شود. در اين شرايط ولو ظاهرا در اين دنيا حيات دارد اما قلب او مرده و راه پيوند با خدا را بسته است. تنها راه نجات وي توجه به خطاها و توبه از آنهاست. توبه سياهي قلب را مي زدايد و سبب مي شود كه روزنه نور الهي به روي فرد گشوده شود. به فرموده امام صادق ع: إِذَا أَذْنَبَ الْعَبْدُ كَانَ نُقْطَةً سَوْدَاءَ عَلَى قَلْبِهِ فَإِنْ هُوَ تَابَ وَ أَقْلَعَ وَ اسْتَغْفَرَ صَفَا قَلْبُهُ مِنْهَا وَ إِنْ هُوَ لَمْ يَتُبْ وَ لَمْ يَسْتَغْفِرْ كَانَ الذَّنْبُ عَلَى الذَّنْبِ وَ السَّوَادُ عَلَى السَّوَادِ حَتَّى يَغْمُرَ الْقَلْبَ فَيَمُوتَ بِكَثْرَةِ غِطَاءِ الذُّنُوبِ عَلَيْهِ (ارشاد القلوب ديلمي ج1 ص 46) "هرگاه بنده گناه كند، نقطه سیاهی بر قلبش ايجاد مي‌شود. اگر او توبه كند و گناه را از بين ببرد، نقطه ي سياه از قلبش پاك مي‌شود و اگر توبه و استغغار نكند، گناه بر گناه و سياهي بر سياهي افزوده مي‌شود تا انكه تمام قلب را مي پوشاند. در نتيجه بواسطه كثرت گناهان قلبش مي‌ميرد." 🔸 از اين روايت استفاده مي شود كه بستر سازي براي توبه و تشويق افراد به استغفار مي تواند راهگشا باشد يعني فطرت آنها را بيدار و قلب آنها را اماده فهم و پذيرش حق كند. شركت در مراسم محرم و عزاداريهاي با شور و شعور، توجه به مصائب امام حسين ع و نزديكان و يارانش كه براي احياي اسلام قيام كردند، و توجه به آخرين نماز حضرت، قلب خفته را بيدار مي كند و مي تواند به تغيير كلي مسير زندگي منتهي شود. براي اينكه فرزند يا دوست شما اهل نماز شود، خود به تنهايي (و اگر او مي پذيرد با هم) لباس عزا بر تن كنيد؛ با او قرار بگذاريد هر شب در مراسمي با شور و شعور شركت كنيد. اگر بتوانيد، گاهي دوستانه در مورد رويدادهاي عاشورايي و محتواي مطالبي كه در اين شبها گرفته ايد، گفتگو كنيد. فضاي دل و جان او را حسيني كنيد و براي بيدارسازي فطرت ديني دوست يا فرزندتان هر شب به سالارشهيدان متوسل شويد. كم نبوده اند كسانيكه محرم بيدار شدند و تا آخر عمر بيدار ماندند. اگر موفق شديد، پس از دهه نيز پيوند دوست يا فرزند خود با مساجد و هيئات را استمرار ببخشيد. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸 ارتباط با ادمین کانال : 👇 @mohamad_admi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 (30) ✅ عشق به خدا و اهل بيت ع = تقويت كننده اراده حركت در مسير خدا و مقابله با عشقهاي معارض (2) 🆔 @sajedi_ir لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/139
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤فایل صوتی ⭕️ موضوع: (13) (؟) 🔷 : ✅ راهكار: گام اول: رفع موانع شناختي (4) مجموعه سخنان دکتر ساجدی که از شهریور ماه سال ١٣٩۴ ارائه و از برنامه راه بهشت رادیو معارف پخش شده است. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 (31) ✅ راهكار كسب عشق الهي: تقويت روحيه شكرگزاري از خدا و حسن ظن به او 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/147
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عزاداري و رعايت پروتكل، هر دو كنار هم
✍️ ابوالفضل ساجدی ⭕️ 🔹رنگ توحيدي به کل زندگیت می دهد سلامت معنوي اسلامی همه ابعاد وجودي انسان اعم از «بينشي»، «گرايشي» و «كنشي» در رابطه با خود، خدا، ديگر موجودات زنده و طبيعت را در بر مي گيرد و همه روابط را به سمت معنويت هدايت مي كند. بعد معنوي سلامت در برداشت اسلامي، مستلزم رنگ الهي و توحيدي يافتن همه اين ابعاد وجودي است. با توجه به نقش سلامت معنوي در حيات توحيدي، مي توان گفت سلامت معنوي در عرض سلامت اخلاقي و سلامت اجتماعي نيست بلكه خود مبدا و ريشه آنهاست. انسان توحيدي لاجرم اخلاقي نيز خواهد بود، چرا كه از منيت و خودخواهي گذشته است و قلبش آكنده از محبت به اخلاقي ترين موجود يعني خداي متعال شده است و طبعا اين محبت در رفتار و كنش او نيز نمودار مي شود. از سوي ديگر، دستورات ديني، تنها به جنبه فردي توجه ندارد بلكه رفتارهاي اجتماعي انسان را نيز به سمت كمال مطلوب هدايت مي كند. بنابراين كسي كه التزام به اوامر الهي دارد – اگر فهم درستي از اوامر الهي داشته باشد- لاجرم به لحاظ رفتار اجتماعي نيز در سلامت و بهبودي خواهد بود. بدين ترتيب مي توان گفت سلامت معنوي گرچه اصالتا مربوط به ارتباط انسان با خداست، اما در ذيل خود،‌ ارتباط انسان با خود، ديگران و طبيعت را نيز تحت الشعاع قرار مي دهد و منشا سلامت رواني، اخلاقي و اجتماعي، در سه مرتبه بينش، گرايش و كنش مي شود. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2073231414Cedf9811cee 🔸 ارتباط با ادمین کانال : 👇