eitaa logo
ابوالفضل ساجدی
4.1هزار دنبال‌کننده
866 عکس
1.3هزار ویدیو
109 فایل
حاوی آثار دکتر ساجدی دکترا از کانادا مدیر سابق قطب علمی فلسفه دین استاد تمام فلسفه دين در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ارتباط با ادمین(انتقادات، تبادل، تبلیغ): @sajedi2 🔺 آدرسهای ما در سایر شبکه های اجتماعی👇 https://zil.ink/sajedi_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ ضرورت تحول ‌و ارتقاء‌ علوم‌ انسانی از نگاه مقام معظم رهبري ◽️ "ما نمیگوییم علوم انسانی غیر مفید است؛ ما میگوییم علوم انسانی به شکل کنونی مضر است؛ بحث سر این است. محل کلام بین آنچه که ما میگوییم و آنچه که ایشان فرمودند، دو تاست. اصلا مرکز اثبات و نفی، یک چیز نیست. ◽️بحث سر این نیست که ما جامعه‌شناسی یا روان‌شناسی یا علم مدیریت یا تعلیم و تربیت نمیخواهیم یا چیز خوبی نیست یا فایده‌ای ندارد. چرا؛ قطعا خوب است؛ قطعا لازم است. ◽️من یکی از حرفهایی که دارم، همین در است. بحث در این نیست که این علوم مفید نیست؛ بحث در این است که اینی که امروز در اختیار ما قرار دادند، مبتنی بر یک است غیر از جهان بینی ما. ▫️علوم انسانی مثل پزشکی نیست، مثل مهندسی نیست، مثل نیست که جهان‌بینی و نگرش نسبت به انسان و جهان در آن تأثیر نداشته باشد؛ چرا، تأثیر دارد. شما مادی باشید، یک جور علوم انسانی تنظیم می کنید. علوم انسانی ما برخاسته‌ی از تفکرات پوزیتیویستی قرن پانزده و شانزده اروپاست. ◽️قبلا که علوم انسانی‌ای وجود نداشته است؛ آنها آمده‌اند همین اقتصاد را، همین جامعه‌شناسی را در قرن هجدهم و نوزدهم و یک خرده قبل، یک خرده بعد تدوین کردند و ارائه دادند؛ خب، این به درد ما نمیخورد. این علوم انسانی، تربیت‌شده و دانش‌آموخته‌ی خود را آنچنان بار می‌آورد که نگاهش به مسائل مبتلابه آن علم و مورد توجه آن علم - چه حالا اقتصاد باشد، چه مدیریت باشد، چه تعلیم و تربیت باشد - نگاه غیر اسلامی است. ▫️می‌بینیم همان شخص متدین در داخل دانشگاه که فرض کنید مدیریت یا خوانده، هرچه با او درباره‌ی مبانی دینی این مسائل حرف میزنیم، به خرجش نمیرود. نه اینکه رد میکند، نه؛ اما آنچه که شما در باب با او حرف میزنید، با یافته‌های علمی او، با آن دو دو تا چهار تاهائی که او در این علم تحصیل کرده، جور در نمی‌آید.» ▫️من با ورود علوم انسانی به حوزه‌ی علمیه اصلا مخالفتی ندارم. من میگویم حوزه‌ی علمیه باید پایه های علوم انسانی مبتنی بر تفکر اسلامی و جهان بینی اسلام را مستحکم بریزد؛ همان کاری که در اول انقلاب جناب آقای مصباح و تشکیلات ایشان شروع کردند؛ که اگر تا امروز ادامه پیدا می کرد، به یک جاهایی میرسید. باید این پایه ها ریخته شود؛ و این ممکن نخواهد شد، مگر اینکه با علوم انسانی آشنا باشیم؛ شکی در این نیست. بنابراین در حوزه علمیه علوم انسانی را بخوانند، اینها را یاد بگیرند، صورت‌بندی مسائل و عناوین را در این علوم فرا بگیرند؛ بعد برگردند به مبانی اسلامی، ببینند مسائل متناظر آنها با تفکر اسلامی چگونه است و چگونه شکل می‌گیرد. بنابراین من نمی‌گویم علوم انسانی نافع نیست، می گویم اینی که هست مضر است؛ آنی که باید باشد، لازم است." (۱۳۸۹/۰۸/۰۲ بیانات در دیدار جمعی از اساتید و فضلا و طلاب نخبه حوزه علمیه قم) 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🟣 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
5️⃣ ✅ نماز، حق است يا تكليف؟ (1) ✅ كدام نگاه براي ما بهره وري بيشتري دارد؟ مجموعه سخنان دکتر ساجدی در برنامه اذانگاهي "تا آسمان" که در سال 1396 از رادیو معارف پخش شده است. 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
6️⃣ ✍️ ابوالفضل ساجدی ❓نماز حق است يا تكليف؟ (2) از جهتي حق و از جهتي تكليف است: ▫️تكليف عقلي است زيرا اولا لازمه رعايت ادب عبوديت و ثانيا لازمه شكر نعمتهاي الهي است. ▫️حقي اعطايي است زيرا خداوند اجازه ارتباط مستقيم و سخن گفتن با خودش را به ما داده است. اين، امتيازي است كه او به ما عطا فرموده است و ما بايد از اين فرصت، حداكثر بهره وري را داشته باشيم. ▫️نماز، هر دو سويه را دارد و توجه به هر كدام به نحوي براي حضور قلب موثر است اما غالبا نگاه حق محور، اثر بيشتري دارد. 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤فایل صوتی ⭕️ موضوع: (34) (؟) 🔷 : ✅ گام اول رفع موانع شناختي: 🔸خرافه انگاري دين به دليل غرب زدگي 1️⃣ آيا اسلام افيون توده هاست؟ 2️⃣ نگاه منصفانه به دو سويه ي غرب و اسلام چه اقتضايي دارد؟ 3️⃣ غرب از نگاه غرب 4️⃣ ظرفيت تمدني اسلام از نگاه غرب مجموعه سخنان دکتر ساجدی که از شهریور ماه سال ١٣٩۴ ارائه و از برنامه راه بهشت رادیو معارف پخش شده است. 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ شنیدنی چهل سال قبل امام خمینی (ره) به یاوه‌گویی‌های اخیر ترامپ تا برسد به دست ترامپ @rasaee 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
7️⃣ ✅ نماز براي چه و با كدام نگاه؟ ✅ اجبار خدا يا نياز ما؟ ☘️ نماز زينت اسلام و زيباساز زندگي است. مجموعه سخنان دکتر ساجدی در برنامه اذانگاهي "تا آسمان" که در سال 1396 از رادیو معارف پخش شده است. 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بانوی نخبه ایرانی: در مصاحبه دکتری شرط کردند در صورتی قبولت می‌کنیم که بچه‌دار نشوی! http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣عنایت السلام به خانواده طلبه جهادی http://eitaa.com/joinchat/1223360536C8a78ba74bb 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
✅ ناراحتی مقام معظم رهبری از حذف كتاب فلسفي «شرح منظومه ملاهادی سبزواری» از دروس حوزه 🔸 آیت الله سیدحسن سعادت مصطفوی در همايش ملي "فلسفه مضاف": 🔹چندی پیش دیداری خصوصی با رهبر معظم انقلاب داشتم که از ایشان پرسیدم از وضع حوزه های علمیه مطلع هستید؛ ایشان فرمودند «شنیده ام که «شرح منظومه علامه سبزواری» را از دروس حوزه حذف کرده اند که خوب نیست.»؛ به مقام معظم رهبری عرض کردم که اگر لازم می دانید، خودتان دستور دهید تا کتاب «شرح منظومه علامه سبزواری» به دروس رسمی حوزه بازگردد که ایشان در پاسخ فرمودند «بنا ندارم در امور حوزه ها دخالت کنم و دخالت هم نمی کنم» 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 (68) 🔸قرار گرفتن خدا در قله ي عشق چه اثري در عبادات و چه نقشي در مسير زندگي به دنبال دارد؟ 🔸اذكار سيد مرتضي علم الهدي چه نتيجه اي داشت؟ 🆔 @sajedi_ir
‍ 🎥 اشاره حضرت امام خمینی (ره) به رابطه‌ی میان حوادث صدر اسلام با وقوع انقلاب اسلامی در ایران 🔻در روزهای اخیر، اظهارات یکی از کارشناسان شبکه‌ی قرآن درباره دو بیانات حضرت امام خمینی (ره)، بازتاب‌ها و واکنش‌های فراوانی داشته است. در ادامه به بررسی این اظهارنظرات میپردازد. به طور خلاصه باید گفت هر دو اظهارنظر کارشناس شبکه‌ی قرآن که یکی تناسب میان حادثه‌ی ریزش چهارده کنگره طاق کسری و وقوع حوادثی در قرن چهارده هجری، و دیگری اشاره‌ی حضرت جبرئیل به انقلاب اسلامی در زمان نزول بر حضرت صدیقه‌ی طاهره بوده، در بیانات حضرت امام خمینی (ره) وجود دارد. اگرچه اصل و کلیت نقل قول صحیح است، اما به کیفیت نقل قول خدشه‌هایی وارد است و مطابقت کامل با بیانات حضرت امام ندارد. 1️⃣ در مورد اول، حضرت امام در تاریخ ۰۹ آذر ۱۳۶۴ در جمع مسئولان نظام می‌فرمایند: «اینکه چهارده کنگره از کنگره‌های قصر ظلم خراب شد، به نظر شما نمی‌آید که یعنی‌ در قرن چهاردهم این کار می‌شود، یا چهارده قرن بعد این کار می‌شود؟ به نظر شاید بیاید این، محتمل هست که این بنای ظلم شاهنشاهی بعد از چهارده قرن از بین می‌رود و بحمد الله رفت از بین... منتها ما حوصله‌مان کم است. تمام دنیا از اول تا آخرش پیش حق تعالی یک جور پیداست، این ور و آن ور ندارد که یک راه دوری باشد.» 2️⃣ در مورد دوم نیز، حضرت امام خمینی (ره) در بیان فضائل حضرت صدیقه‌ی طاهره سلام‌الله‌علیها در تاریخ ۱۱ اسفند ۱۳۶۴ می‌فرمایند: «حتی درباره ائمه هم من ندیده‌ام که وارد شده باشد این طور که جبرئیل بر آنها نازل شده باشد، فقط این است که برای حضرت زهرا- سلام الله علیها- ست که آنکه من دیده‌ام که جبرئیل به طور مکرر در این ۷۵ روز وارد می‌شده و مسائل آتیه‌ای که بر ذریه او می‌گذشته است، آن مسائل را می‌گفته است و حضرت امیر هم ثبت می‌کرده است. و شاید یکی از مسائلی که گفته است، راجع به مسائلی است که در عهد ذریه بلندپایه او حضرت صاحب- سلام الله علیه- است، برای او ذکر کرده است که مسائل ایران جزو آن مسائل باشد، ما نمی‌دانیم، ممکن است. در هر صورت من این شرافت و فضیلت را از همه فضایلی که برای حضرت زهرا ذکر کرده‌اند، بالاتر می‌دانم.» همانطور که پیداست، در بیان حضرت امام خمینی (ره) هر دو موضوع نه به صورت یک گزاره‌ی قطعی، که به صورت یک تحلیل و گمانه‌ی مبتنی بر واقعیات بیان شده و صدالبته که بیان آنها از لسان حکیم الهی و عارف بالله و فقیه دوران و نائب عام امام زمان (عج)، معنای ویژه‌ای دارد. 🌐 @meshkatnoor 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
9️⃣ ✍️ ابوالفضل ساجدی ❓شك يا رد❓ ⭕️ ديدگاه آقاي : عبور از ترديد در به رد آن 🔹 قبلا در يادداشت 6️⃣ عرض شد كه آقاي محمد در برخي آثار اوليه خود عباراتي دارد كه واقع نمايي زبان قرآن (اعم از باورها، خبرهاي غيبي، داستان انبياء و ...) را مورد ترديد قرار مي دهد، اما در آثار جديد خود از ترديد عبور كرده و صريحا آن را رد ميكند. در اينجا به بيان دوم وي اشاره مي شود. 🔸 وي در مقاله (قرائت نبوي از جهان، ش15) چنين مي نويسد: " آیات قرآن گزاره هایی فلسفی به منظور اِخبار از واقعیت یا اخبار از غیب نیستند." ايشان در بخش ديگري از همين مقاله به طور خاص ناظر به گزاره هاي تاريخي قرآن مي نويسد: «این تاریخ که در قرآن روایت می شود فهمیدن روایت گونه راوی از روایت خود است. ... این فهمیدن متعلَّقی در جهان خارج ندارد و همه آن در تخیّل راوی صورت می بندد.» 🔹 منظور وي از راوي، پيامبر اكرم ص است كه بر اساس تخيلات خود مطالبي را روايت مي كند. 🔸 منظور وي از روايت آن است كه شنونده يا خواننده مطالبي را نقل مي كند كه با تكيه به تخيلات خود آنها را در روان يا درون خود احساس يا تجربه ميكند. 🔹 پاسخ اجمالي اين سخن قبلا در 8️⃣ بيان شد، بعدا نيز خواهد آمد. 🔸 پاسخ تفصيلي به ديدگاه آقاي شبستري و مباني غربي آن را در كتاب درس چهارم تا ششم آورده ام. توضيحاتي در مورد معرفي و فصول اين كتاب قبلا در اين كانال قرار داده شد. 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
0️⃣1️⃣ ✍️ ابوالفضل ساجدی ⭕️ پاسخ تفصيلي به آقاي و ساير نافيان واقع نمايي قرآن علاقه مندان به پاسخ به ديدگاه ايشان، به فايلهاي صوتي سلسه درسهاي كه تا كنون 4 درس آن در اين كانال بارگذاري شده (و انشاالله ادامه دارد)، مراجعه فرمايند. يكي از محورهاي اين دروس، بيان و نقد ادله ي نافيان واقع نمايي قرآن و سپس بيان ادله اثباتي آن است. لازم به ذكر است كه واقع نمايي مساوي ظاهرگرايي نيست. 🔸 اين درس گفتار بر اساس متن كتاب "" در جامعه الزهراء ارائه و توسط اين مركز به صورت فايل صوتي و تصويري تهيه و تدوين شده است. 🔸(زبان قران) از يكسو نگاهي نو به مجموعه آيات قرآن براي كشف زبان فهم آن دارد؛ و از سوي ديگر عهده دار پاسخگويي به چالشهاي جديدي است كه توسط برخي نويسندگان حوزوي يا دانشگاهي متاثر از غرب طرح شده و ترويج يافته است؛ چالشهايي مانند: 1. نفي معناداري قرآن 2. نفي واقع نمايي قرآن، 3. نگاه ناسوتي به اين كتاب و انكار آسماني بودن آن، 4. تلقي نمادين يا اسطوره اي از كل آيات قرآن كه در نتيجه به تاويل گسترده آيات و انكار كلي حجيت ظواهر آن و به تدريج به نفي شريعت مي انجامد. حقير در دو كتاب به اين موضوعات پرداخته ام: يكي كتاب فوق و ديگري در كتاب (). تفاوت اين دو كتاب در يادداشت ديگري انشاالله بيان خواهد شد. 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 (69) 1️⃣ احساس حضور خدا در زندگي چه بركاتي دارد؟ 2️⃣ چگونه عاشق خدا شدن انسان را از خطرات گناه حفظ مي كند؟ 3️⃣ آيا رشد سن جسمي يا بيولوژيك ما با رشد سن معرفتي ما هماهنگ است يا در كودكي معرفتي باقي مانده ايم؟ 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤فایل صوتی ⭕️ موضوع : 🔷 : ✅ گام اول رفع موانع شناختي: 🔴 القاء خرافه انگاري دين از طريق برخي و مجازي 1️⃣ ❓اما چگونه و با چه روشهايي❓ مجموعه سخنان دکتر ساجدی که از شهریور ماه سال ١٣٩۴ ارائه و از برنامه راه بهشت رادیو معارف پخش شده است. 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
8️⃣ 1. مهمترين اثر نماز چيست؟ 2. حيات دنيوي و اخروي چه تفاوتي دارند؟ 3. آثار نماز در هر كدام، چيست؟ 4. بندگي خدا چه بركاتي دارد؟ 5. براي چه خلق شده ايم؟ مجموعه سخنان دکتر ساجدی در برنامه اذانگاهي "تا آسمان" که در سال 1396 از رادیو معارف پخش شده است. 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
☘️☘️، ج (5) ☘️☘️ ✅ نگاهي نو به قرآن شناسي و پاسخ به چالشهاي جديد آن ⁉️ادعاي پوچ انگاري آموزه هاي ديني و قرآني⁉️ اين ادعا، چالشي است كه كساني در مورد معناداري زبان قرآن مطرح كرده اند، و تنها معيار معناداري را تجربه گرايي دانسته اند. اين نگرش نوعي تجربه گرايي افراطي است كه عينكي كاملا مادي بر چشم دارد. تجربه گرايي در غرب سه مرحله را طي كرده است: 1. جهان شناختي (Cosmologic) : جهان خارج و انسان محدود به ماده است. اين ديدگاه، منكر عالم ماوراء طبيعت، خدا، و بعد غيرمادي انسان است. 2. معرفت شناختي (Epistemologic): اين ديدگاه يك پله از مادي گرايي قبلي جلوتر مي رود و مدعي است كه در عالم فهم و معرفت هم، جز معرفت مادي، اعتباري ندارد و صادق نيست. 3. معناشناختي (semantic): اين ديدگاه از هر دو پله قبلي جلوتر مي رود و مدعي است كه نه تنها در ساحت واقعيت خارجي و نه تنها در ساحت ذهن و فهم بلكه در ساحت معنا هم بايد تجربه گرا بود. يعني گزاره يا جمله ي غيرقابل تجربه، بي معناست. اينها نتيجه گرفتند كه هر چه در مورد خدا و دين و اخلاق گفته شود همه هيچ و پوچ است، چون قابل اثبات و ابطال تجربي نيستند. جمله "خدا يا آخرت وجود دارد" مثل اين است كه بگوييم: "شنبه آش را خوابيد". اين جملات معنا ندارند، لذا نوبت نمي رسد كه از نظر معرفت شناسي از امكان صدق و كذب آنها سخن بگوييم. نگرش سوم به پوزيتيويسم منطقي معروف است كه در اوايل قرن بيستم مطرح شد و آموزه هاي ديني را بي معنا تلقي كرد. با توجه به اينكه اعتقاد و عمل به آموزه هاي ديني در گرو معناداري آنهاست, اگر آنها را بي معنا و بي اعتبار بدانيم، جايي براي اعتقاد و عمل باقي نمي ماند. اين ادعا به كشور ما هم سرايت كرد و برخي نويسندگان متاثر از غرب، آن را پذيرفتند. درس زبان قرآن ج 6 تا 8 كه به تدريج بارگزاري مي شود اين موضوع را تبيين و بررسي مي كند. 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘️☘️، ج (6) ☘️☘️ ✅ نگاهي نو به قرآن شناسي و پاسخ به چالشهاي جديد آن ⁉️ادعاي پوزيتيويستهاي منطقي: پوچ انگاري آموزه هاي ديني و قرآني⁉️ 1️⃣ براي اطلاعات بيشتر رجوع كنيد به كتاب "، دو فصل (معيار معناداري) و (ديدگاهها در معناداري يا بي‌معنايي گزاره‌هاي ديني) و به كتاب " " فصل (معناداري زبان قرآن). 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 (70) ✅ كسب: ✳️ تغيير عينك چشم دل ✳️ مبارزه با روحيه انكار كرامات معصومين ع و اولياء الهي 1️⃣ 🆔 @sajedi_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 موضوع : (36) ✅ گام اول رفع موانع شناختي: القاء خرافه انگاري دين از طريق برخي خارجي و مجازي 2️⃣ 🔴 امان از توجيهات نفساني كه پل پذيرش شبهات است.❗️ نمونه اي از اين توجيهات در فايل صوتي فوق، كه ناظر به يك ايراني ساكن كانادا است، مشاهده مي شود؛ اما قبل از گوش دادن، توجه به نكته زير لازم است: ▫️زمينه رواني تاثير پذيري از تبليغات خرافه انگارانه دين، توجيهات نفساني است. يكي از دلايلي كه سبب مي شود برخي مخاطبين شبكه هاي ماهواره اي و مجازي از شبهات و تبليغات خرافه انگارانه دين استفبال كنند و در عمل به احكام شرع دچار تزلزل شوند، آمادگي رواني آنها براي پذيرش راههاي توجيه براي ارتكاب گناهان است. ▫️در روانشناسي اين توجيهات از مصاديق مكانيزمهاي دفاعي شمرده مي شود. منظور از آنها اين است كه نفس انسان هنگام ارتكاب خطا براي رهايي از عذاب وجدان ناشي از احساس تعارض دروني، دنبال راههاي توجيه مي گردد تا با اين ابزار، از اميال نفساني خود در برابر عذاب وجدان دفاع كند. ▫️شبكه هاي ماهواره اي و مجازي اسلام ستيز غالبا به جاي مقابله با اصل دين، برخي احكام خاص آن مانند نماز، روزه، حجاب را مورد ترديد قرار مي دهند و از دينداري بدون شريعت و موافق آزادي جنسي دفاع مي كنند. اين دين با اميال نفساني سازگارتر است و برخي جوانان به دنبال يافتن راههاي توجيهي براي پذيرش چنين ديني هستند. ▫️لازم به ذكر است كه رد خرافه انگاري دين به معناي عدم وجود خرافات ميان برخي دينداران نيست بلكه به معناي خالي بودن اسلام از خرافات است. 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
9️⃣ ✅ با معنابخشي به زندگي (1): 1️⃣ چه رابطه اي ميان نماز و معنابخشي به زندگي وجود دارد؟ 2️⃣ معنابخشي به زندگي چه آثار رواني و دنيوي دارد؟ 3️⃣ زندگي بي معنا چه دردهايي دارد؟ 4️⃣ آيا رفاه مادي و اقتصادي براي معنابخشي به زندگي كافي است؟ چرا؟ ✅ هر قدر نماز با توجه بيشتر باشد اثر معنادرماني آن بيشتر است. مجموعه سخنان دکتر ساجدی در برنامه اذانگاهي "تا آسمان" که در سال 1396 از رادیو معارف پخش شده است. 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
برخي كاربران درخواست تهيه متن درسنامه براي "" (كتاب: زبان قرآن با نگاهي به چالشهاي كلامي تفسير؛ و كتاب: زبان دين و قرآن) را داشتند. بدين منظور به سايت انتشارات موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني http://eshop.iki.ac.ir/shop/7 مراجعه فرماييد. كتاب مورد نظر خود را جستجو كنيد و سفارش دهيد. همچنين مي توانيد با تماس در ساعات اداري با شماره 02537832193 داخلي 1 اقدام به خريد فرماييد. کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
✍️ ابوالفضل ساجدی 📕 معرفي كتاب (زبان دين و قرآن) و بيان تفاوت آن با اثر ديگر نويسنده در اين موضوع كتاب ، چاپ موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني، قم، 1383 (چاپ سوم ان با ويراست جديد در 1395 انجام شده است). اين اثر، برگزيده كتاب سال حوزه در سال 1384و نيز كتاب سال سيزدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن است. قبلا گزارشي از كتاب ارائه شد. مراجعه كنيد به: و به: ، جلسه 1️⃣ 🔸تفاوت اين دو اثر 1️⃣ كتاب (زبان قرآن) بر زبان قرآن متمركز است، اما كتاب (زبان دين و قرآن) سه بخش است كه فقط بخش سوم آن به ‌اجمال به زبان قرآن مي‌پردازد؛ 2️⃣ جهت‌گيري بحث در كتاب (زبان دين و قرآن)، طرح مباحث انديشمندان غربي درباره ي زبان دين، و نقد و بررسي كاربرد آنها در تحليل زبان قرآن توسط انديشمندان داخلي است؛ درحالي‌كه سير مباحث كتاب (زبان قرآن)، تبيين ابعاد زبان قرآن است؛ 3️⃣ توجه ويژه به ديدگاه‌هاي انديشمندان داخلي، مانند طرح آراي علماي اصول در فصل چيستي معنا و بيان رويكردهايي مانند زبان فطرت، هدايت، و مجاز دربارة زبان قرآن، و بيان تفصيلي زبان تأليفي ـ شبكه‌اي قرآن (در سه درس آخر) از ديگر اختصاصات كتاب (زبان قرآن) است؛ 4️⃣ توجه ويژه و تفصيلي به ديدگاه‌هاي انديشمندان خارجي كه مباني ديدگاههاي نويسندگان داخلي مانند دكتر سروش، و آقايان مجتهد شبستري، مصطفي ملكيان و ... بوده اند، از اختصاصات كتاب (زبان دين و قرآن) است. 5️⃣ منابع انگليسي مورد استفاده دركتاب (زبان دين و قرآن) بسي بيشتر از كتاب (زبان قرآن) است. 6️⃣ كتاب (زبان قرآن) درس‌بندي و مختصر در 300 صفحه نگارش يافته و براي استفاده در كلاس‌هاي آموزشي است اما كتاب (زبان دين و قرآن) تفصيلي و 500 صفحه است. 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
فهرست و مقدمه.docx
46.5K
فهرست و مقدمه كتاب (زبان دين و قرآن) 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin