eitaa logo
ٱنتظار١٤
612 دنبال‌کننده
234 عکس
173 ویدیو
179 فایل
به کانال " ٱنتظار١٤ " خوش آمدید. اینجا مطالب و مباحثی منظم یا پراکنده در علوم انسانی و علوم اسلامی است که درحد فرصت روزانه بارگزاری می‌شود ان‌شاءالله مفید باشد. ارتباط مستقیم(+تبادل،تبلیغ،هدیه): @Entezaar14 انتقادات و پیشنهادات: daigo.ir/pm/Um3IF2
مشاهده در ایتا
دانلود
طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن+صوت.pdf
16.45M
فایل تعاملی متن کامل کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن منتشرشده توسط صهبا @sajjadmirzaei_ir
TarhKoli_Ketabcheh.pdf
2.05M
کتابچه پایه‌های فکری نظام اسلامی منتشرشده توسط KHAMENEI.IR @sajjadmirzaei_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
بحثی از مبانی اندیشه انقلاب اسلامی بخش مقدماتی جلسه ۴: پیچ تاریخی عصر جدید عالم جابجایی تعاریف زیرساختی عصر خمینی ویژگی های عصر خمینی پیچ تاریخی دلایل و شواهد پیچ تاریخی @sajjadmirzaei_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانیهای طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن منتشرشده توسط صهبا فصل ایمان جلسه اول: ایمان ۱ @sajjadmirzaei_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جمع بندی مختصر جلسات طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن بخش اول: ایمان جلسه اول: ایمان ۱ @sajjadmirzaei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖼 دعای روز دوم ماه رمضان خدایا مرا از خشم دور کن @sajjadmirzaei_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
خلاصه کتاب انسان و ایمان شهید مطهری بخش ششم ص ۴۷ تا ۴۹ مکتب، ایدئولوژی‏ مکتب یا ایدئولوژی چیست و چگونه تعریف می‌شود؟ چه ضرورتی است که انسان به عنوان یک فرد و یا به عنوان عضو یک جامعه پیرو یک مکتب باشد و به یک ایدئولوژی بپیوندد و ایمان داشته باشد؟ آیا وجود یک ایدئولوژی برای فرد یا جامعه انسان ضروری است؟ مقدمه‌ای اینجا لازم است. فعالیتهای انسان دوگونه است: التذاذی و تدبیری فعالیتهای التذاذی همان فعالیتهای ساده‌ای است که انسان تحت تأثیر مستقیم غریزه و طبیعت و یا عادت برای رسیدن به یک لذت و یا فرار از یک رنج انجام می‌دهد؛ مثلاً تشنه‌ می‌شود فعالیتهای تدبیری کارهایی است که خودِ آن کارها جاذبه یا دافعه‏ای ندارند و غریزه و طبیعت، انسان را به سوی آن کارها نمی‌کشاند و یا از آنها دور نمی‌سازد، انسان به حکم عقل و اراده به خاطر مصلحتی که در آنها نهفته است و یا در ترک آنها می‌بیند آنها را انجام می‌دهد یا ترک می‌کند؛ یعنی علت غایی و نیروی محرک و برانگیزاننده انسان مصلحت است. کارهای مصلحتی در اثر دوردست بودن نتیجه، لذت‏‌آور و بهجت‌‏زا نیستند، اما رضایت‏‌بخش هستند. رضایت و کراهت و آرزو در قلمرو معقولات و در حوزه تفکرات بشر واقع‏اند، نه در حوزه حواس و ادراکات حسی او. انسان هر اندازه از ناحیه عقل و اراده تکامل‏‌یافته‌‏تر باشد، فعالیتهایش بیشتر تدبیری است تا التذاذی، و هر اندازه به افق حیوانیت نزدیکتر باشد، فعالیت‌هایش بیشتر التذاذی است تا تدبیری، زیرا فعالیت حیوان همه التذاذی است @sajjadmirzaei_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
بحثی از مبانی اندیشه انقلاب اسلامی بخش مقدماتی جلسه ۵: جایگاه ایران لزوم درک پیچ تاریخی توسط مردم و خصوصا نخبگان ایران جایگاه ایران در پیچ تاریخی دلایل جایگاه داشتن ایران در پیچ تاریخی وظایف ایران در پیچ تاریخی @sajjadmirzaei_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانیهای طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن منتشرشده توسط صهبا فصل ایمان جلسه دوم: ایمان 2 @sajjadmirzaei_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جمع بندی مختصر جلسات طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن بخش اول: ایمان جلسه دوم: ایمان ۲ @sajjadmirzaei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖼 دعای روز سوم ماه رمضان خدایا مرا از جهل دور‌ کن @sajjadmirzaei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خلاصه کتاب انسان و ایمان شهید مطهری بخش ششم قسمت دوم ص ۵۰ تا ۵۱ اگر انسان فعالیت تدبیری فعالیتهای التذاذی را زیر پوشش خود قرار دهد، و اگر فعالیتهای التذاذی، بخشی از طرح کلی و برنامه عام تدبیری زندگی قرار گیرد، طبیعت با عقل و میل با اراده انطباق می‌یابند. فعالیت تدبیری به حکم آنکه بر محور یک سلسله غایات و اهداف دوردست می‌گردد، خواه ناخواه نیازمند به طرح و برنامه و روش و انتخاب وسیله برای وصول به مقصد است، و تا آنجا که جنبه فردی دارد- یعنی یک فردْ خود برای خود تدبیر می‌کند- طراح و برنامه‌‏ریز و تئوریسین و تعیین‌کننده راه و روش و وسیله، عقل فردی است که البته با میزان معلومات و اطلاعات و آموخته‌‏ها و نیرومندی قضاوت او بستگی دارد. انسانیت انسان را عقل و علم و آگاهی و تدبیر او تشکیل می‌دهد، اما شرط کافی نیست. فعالیت انسانی آنگاه انسانی استکه علاوه بر عقلانی بودن و ارادی بودن، در جهت گرایشهای عالی انسانیت باشد و لااقل با گرایشهای عالی در تضاد نباشد، و الّا جنایت‏‌آمیزترین فعالیتهای بشری احیاناً با تدبیرها و تیزهوشی‌ها و مال‌اندیشیها و طرح‌‏ریزیها و تئوری‏‌سازیها صورت می‌گیرد در اصطلاحات دینی اسلامی، نیروی تدبیر آنجا که از گرایشهای انسانی و ایمانی جدا می‌شود و در خدمت اهداف مادی و حیوانی قرار می‌گیرد، «نُکری‏» و «شیطنت» نامیده شده است. @sajjadmirzaei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
بحثی از مبانی اندیشه انقلاب اسلامی بخش مقدماتی جلسه ۶: اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی چالش تمدنی و دانشی که انقلاب با آن مواجهه کرد تحقق معجزه وار مرحله انقلاب اسلامی و نظام اسلامی نظام سلطه متکی به تمدن غرب پشتوانه های پیروزی قطعی انقلاب ضرورت های تامین این پشتوانه ها @sajjadmirzaei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 نکات کلیدی جزء اول قرآن @sajjadmirzaei_ir
📖 نکات کلیدی جزء دوم قرآن @sajjadmirzaei_ir
📖 نکات کلیدی جزء سوم قرآن @sajjadmirzaei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا