eitaa logo
سلام| پرسمان معرفتی
571 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
3.1هزار ویدیو
131 فایل
مدیر کانال: مهدی عزیزان ارتباط با مدیر: @M24_Azizan Mahdiazizan.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
بنویسیم: "حجاب قانونی" ننویسیم: "حجاب اجباری" 🥀 قسمت اول ۱. بسیاری از کلمات، مانند قطب مثبت و منفی آهنربا، بار مثبت و منفی دارند و در مخاطب حس مثبت یا منفی ایجاد می‌کنند. ۲. "اجبار" در مقابل "اختیار" است. اجبار بار منفی دارد و اختیار بار مثبت. گروهی با تولید و ترویج اصطلاح "حجاب اجباری" در مقابل "حجاب اختياری"، درپی القاء بار منفی حجاب و بارمثبت بی‌حجابی هستند. ٣. "قانون" در مقابل "بی‌قانونی" است. قانون، حاوی بار مثبت و بی‌قانونی دارای بار منفی است. قانون، لازمه زندگی اجتماعی و الزام آور است، یا الزام به انجام و یا الزام به ترک کاری. بی‌قانونی یعنی هرج و مرج. ٤. حجاب، باعث انضباط اخلاقی جامعه است: آرامش روانی ایجاد می‌کند، محیط علم و اقتصاد و ... را از هیجانات شهوانی دور می‌کند، زمینه رشد معنوی را فراهم می‌کند، از جرائم بسیاری جلوگیری می‌کند و ... ۵. حجاب حافظ خانواده است: از روابط ناسالم و خیانت همسران جلوگیری می‌کند، روابط عاطفی و جنسی همسران تقویت می‌شود، آمار ازدواج و فرزند‌آوری بالا می‌رود، آمار طلاق پایین می‌آید و ... ۶. حجاب یکی از قوانین اسلام است که در ۱۷ آیه قرآن و روایات بی‌شماری مطرح شده‌است. ۷. حجاب، نه تنها قانون اسلام، بلکه قانون عقل است. به دلیل عقلانی بودن حجاب، روز به روز بر طرفداران حجاب و جداسازی محیط مردان و زنان در جوامع غیراسلامی افزوده می‌شود. ۸. اصطلاح درست "حجاب قانونی"، جایگزین مناسبی برای اصطلاح نادرست "حجاب اجباری" است. "بی‌حجابی باعث "هرج‌و‌مرج" اخلاقی است. ۹. در تقابل اخلاقی تمدن اسلام و تمدن غرب، حرف اول را حجاب می‌زند. اسلام طرفدار قانون حجاب، و غرب طرفدار قانون بی‌حجابی است. ۱۰. هدف اسلام رشد فکری و معنوی انسان است و در این راه آزادی‌‌ جنسی مانع این رشد است. بی‌حجابی، آغاز دومینوی انحطاط اخلاقی است. هدف غرب لذت‌جویی انسان است و حجاب، مانع مهم‌ترین لذت، یعنی لذت جنسی است. حجاب آغاز دومینوی اسلام‌گرایی است. این ماجرا ادامه دارد ... ✍ مهدی عزیزان 🆔 @salaam_porseman
🌈دره رنگین کمان 🔻این دره در جزیره هرمز قرار دارد و یکی از شگفتی‌های زمین‌شناسی و از جمله عجایب خلقت محسوب می‌شود. 🔻تماشای رنگین کمان در آسمان چندان خلاف باور و عادت نیست؛ اما وجود رنگین‌کمانی زیبا روی زمین و در دل کوه‌‌ها، فراتر از باور و تجربیات روزمره است. 🔻رسوبات معدنی متفاوت در این منطقه از هرمز، باعث به وجود آمدن طیف رنگ های متفاوت شده اند. @salaam_porseman
📢 شما می‌توانید با مراجعه‌ به لینک‌های زیر به مطالب شهریور ماه دسترسی پیدا کنید. ▪️زندگی، افکار و شخصیت معاویه ▪️آیا هر تروری فتک است؟ ▪️آیا پیش از صفویان خبری از شیعه در ایران نبود؟! ▪️مستند 🌻 به عشق حسین (ع) 🌻 - قسمت اول ▪️مستند 🌻 به عشق حسین (ع) 🌻 - قسمت دوم ▪️مستند 🌻 به عشق حسین (ع) 🌻 - قسمت سوم ▪️مستند 🌻 به عشق حسین (ع) 🌻 - قسمت چهارم ▪️مستند 🌻 به عشق حسین (ع) 🌻 - قسمت پنجم ▪️مستند 🌻 به عشق حسین (ع) 🌻 - قسمت آخر ▪️پراکنده شدن مسلمانان به 73 گروه ! کدام گروه اهل نجاتند ؟ ▪️"آمیش‌ها" چه کسانی هستند؟ ▪️وقتی خدا از رگ کردن به ما نزدیکتر است،چرا دعا کنیم ؟! ▪️وقتی دعای کمیل و عرفه جای کتاب مقدس را می‌گیرد ▪️آیا امام حسین (ع) دختری به نام رقیه (س) داشته است ؟ ▪️اسرائیل در محاصره ایران ▪️نشانه مؤمون، ناراحتی از گناه ▪️جوان ایرانی یک تنه حریف بریتانیا . . . ▪️سفرنامه اربعین ▪️چرا گوشت خوک و گراز، مضر و گوشت گاو و گوسفند مفید است؟ ▪️جنگ ها و درگیری های انگلستان در دوران ملکه الیزابت دوم ▪️مستند شنود - قسمت اول ▪️مستند شنود - قسمت دوم ▪️مستند شنود - قسمت سوم ▪️مستند شنود - قسمت چهارم ▪️کاربرد اعتقاد به علم خداوند در زندگی ▪️مصاحبه عباس موزون با رهبر هندوها ▪️گفت و گوی جالب کارشناس خانواده با دختر بی حجاب ▪️من به حجاب اعتقادی ندارم ▪️آیا زمان پیامبر گشت ارشاد بود؟ ▪️موتور ترجمه ماشینی ترگمان ▪️مهسا امینی و حواشی آن ▪️آیا افراد ناقص الخلقه هم به کمال می‌رسند؟! چگونه ؟ https://eitaa.com/salaam_porseman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤲 الهی، از کودکان چیزها آموختم، لاجَرَم کودکی پیش گرفتم... اولین سالروز رحلت علامه حسن‌زاده آملی گرامی باد. 🆔@salaam_porseman
🌎 با گردو بگرد! جستجوگر سریعِ ایرانی گردو + Gerdoo.me @salaam_porseman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅👈 اخلاق پیامبر(ص) در بیان شهید مطهری 🔷 پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم در معاشرت با مردم، مهربان و گشاده‏رو بود. در سلام به همه حتّى كودكان و بردگان پيشى مى‏گرفت. 🔷 پاى خود را جلو هيچ كس دراز نمى‏كرد و در حضور كسى‏ تكيه نمى‏نمود. غالبا دو زانو مى‏نشست. در مجالس، دايره‏وار مى‏نشست تا مجلس، بالا و پايينى نداشته باشد و همه جايگاه مساوى داشته باشند. 🔷 از اصحابش تفقّد مى‏كرد، اگر سه روز يكى از اصحاب را نمى‏ديد سراغش را مى‏گرفت، اگر مريض بود عيادت مى‏كرد و اگر گرفتارى داشت كمكش مى‏نمود. 🔷 در مجالس، تنها به يك فرد نگاه نمى‏كرد و يك فرد را طرف خطاب قرار نمى‏داد، بلكه نگاه‏هاى خود را در ميان جمع تقسيم مى‏كرد. 🔷 از اينكه بنشيند و ديگران خدمت كنند تنفّر داشت، از جا برمى‏خاست و در كارها شركت مى‏كرد. مى فرمودند:«خداوند كراهت دارد كه بنده را ببيند كه براى خود نسبت به ديگران امتيازى قائل شده است». 📚 مجموعه آثار، ج ‏۲ ص ۲۵۵ @salaam_porseman
🏴آیت‌الله حسن‌زاده آملی؛ دانشمند نادر و ذوفنون 🔻حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «این روحانی دانشمند و ذوفنون از جمله‌ی چهره‌های نادر و فاخری بود که نمونه‌های معدودی از آنان در هر دوره، چشم و دل آشنایان را می‌نوازد و توأماً دانش و معرفت و عقل و دل آنان را بهره‌مند می‌سازد.» ۱۴۰۰/۰۷/۰۴ 🏴 سالگرد رحلت آیت‌الله حسن‌زاده آملی @salaam_porseman
📖 برنامه درس قرآن علامه حسن زاده آملی: ان‌شاءالله به حول و قوه الهی بدین صورت برنامه داشته باشیم که شبانه‌روز یک وقتی خاص را در محضر قرآن باشیم. حال هر کسی یک وقتی را خودش قرار بدهد که در آن وقت مخصوص، به مراتب شدیدتر از این درس [متعارف و کلاسی] در محضر قرآن باشید که آن کتاب الهی با این کتاب‌ها اصلاً به قیاس در نمی‌آید و در آن وقت خاص قرآنی‌تان، هر چه که پیش آید بگویید که کار دارم. مثل این‌که برای این درس و درس های دیگر تقیّد دارید در آنجا شدیدتر از این را تقیّد داشته باشید و به هر کسی به راحتی بگویید که درس دارم. وقتی پرسیدند که در این ساعت چه درسی داری؟ در جواب بگو قرآن دارم. قرآن می‌خوانم و با آن محشور می‌شوم. اگر گفتند استادتان کیست؟ بگویید خداست. و واقعاً در پیشگاه خداوند تعالی به قرائت و حشر با کتاب او بپردازید. درس قرآن برای شما همیشه ادامه داشته باشد و تعطیلی نداشته باشید. اگر به کام دلتان نرسیدید ، دیگر هرچه میخواهید به من بفرمایید ، بفرمایید!! 📚دروس شرح فصوص‌الحکم قیصری / علامه حسن‌زاده آملی / جلد۲/ فصل هفتم 🆔@salaam_porseman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌎 گرایش روز‌افزون مردم جهان به دین اسلام 🎞تهیه،تدوین‌وترجمه: سیدروح‌الله‌موسوی 🆔@salaam_porseman
بنویسیم: "حجاب قانونی" ننویسیم: "حجاب اجباری" 🥀 قسمت دوم ۱. حجاب در "مغرب زمین" نشانه اسلام‌گرایی، و بی‌حجابی در "مشرق زمین" علامت غرب‌گرایی است. ۲. "‌‌‌‌‌‌‌غرب جغرافیایی" سرزمین مادری "غرب فرهنگی" است. این فرزند نامبارک در خانه مادری خود محصور نمانده و به دنبال تسخیر کره زمین با بی‌حجابی است. ۳. بی‌حجابی، پایه آزادی جنسی و آزادى جنسی پایه غرب فرهنگی است. ۴. جذابیت مهم فرهنگ غرب‌، آزادی جنسی است. این جذابیت در تبلیغات، تفریحات، ورزش، هنر، سینما، موسیقی، اقتصاد، اسباب‌بازی، بازی‌های رایانه‌ای و ... خود را نشان می‌دهد. ۵. با محدود شدن آزادی‌ جنسی، فرهنگ غرب فرومی‌ریزد و حرفی برای گفتن ندارد. بی‌جهت نیست که غرب با تمام وجود از آزادى جنسی دفاع می‌کند. ۶. بی‌حجابی آثار اجتماعی و سیاسی فراوانی دارد. به همین دلیل، بی‌حجابی امری صرفاً شخصی نیست بلکه کاملاٌ اجتماعی و سیاسی است. ۷. در کشور ما انگیزه‌‌های بی‌حجابی متفاوت است. انگیزه اکثریت، "نمایش زیبایی" و انگیزه اقلیت، " تقابل سیاسی" است. اکثریتِ زیبایی‌خواه اگر بدانند نقشه سیاسیون را اجرا می‌کنند، از بی‌حجابی خود دست می‌کشند. ۸. آماری از تعداد باحجاب‌ها و بی‌حجاب‌ها در کشور نیست، اما عواملی باعث بیشتر دیده شدن بی‌حجاب‌ها می‌شود: تنوع رنگ و مدل لباس‌، آرایش چهره و مو، اختلاط با مردان، عشوه‌های زنانه و پرسه در معابر عمومی از آن جمله است. بیشتر دیده شدن، هرگز به معنای بیشتر بودن نیست. ۹. با تسهیل ازدواج، حل مشکل مسکن، ایجاد اشتغال، الگوسازی مد و لباس، کم‌رونق کردن رسانه‌های بیگانه با جذاب‌سازی رسانه ملی و ... می‌توان به تقویت حجاب و تضعیف بی‌حجابی پرداخت. ۱۰. اما سخن آخر، کلام صدق خداوند است: 《اى پيامبر! به همسرانت و دخترانت و همسران مؤمنان بگو: چادرهايشان را بر خود فروپوشند. اين [پوشش] به اينكه [به عفت و پاكدامنى] شناخته شوند نزديك تر است، و در نتيجه مورد آزار قرار نخواهند گرفت؛ و خدا همواره بسيار آمرزنده و مهربان است. (احزاب، ۵۹) ✍ مهدی عزیزان 🆔 @salaam_porseman
به تو از دور سلام ... اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى الاِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ وَحُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَرْضِ وَمَنْ تَحْتَ الثَّرى الصِّدّیقِ الشَّهیدِ✨ صَلاةً کَثیرَةً تامَّةً زاکِیَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَد مِنْ اَوْلِیائِکَ. @salaam_porseman
✅داستان ضامن آهو؛ حقیقت یا افسانه؟! 💥ضامن آهو، یکی از القابی است که در میان توده مردم به امام هشتم حضرت امام علی بن موسی الرضا صلوات الله علیه نسبت داده شده است، و حتی برخی از محققان این لقب را برگرفته از داستان‌های گوناگونی می‌دانند که در کتب تاریخی نقل شده است که مشهورترین آن بدین صورت است که: 💥روزی صیادی در بیابان طوس آهویی را دنبال می‌کند. اتفاقاً امام رضا علیه السلام در آن نواحی تشریف فرما بودند و آهو به امام پناه می‌برد، امام حاضر می‌شود مبلغی را به آن شکارچی بپردازد تا او آهو را آزاد سازد ولی صیاد نمی‌پذیرد. در این هنگام آهو به زبان می‌آید و به امام عرض می‌کند که من دو بچه شیری دارم که گرسنه‌اند و چشم به‌راهند و حالا شما ضمانت مرا نزد این ظالم بفرمایید که بروم و بچگانم را شیر بدهم و برگردم و خود را تسلیم صیاد کنم. امام هم ضمانت آهو را می‌کند و آهو می‌رود و به‌سرعت برمیگردد. شکارچی که این وفای به عهد آهو را می‌بیند و وقتی می‌فهمد که ضامن آهو، امام علیه السلام می‌باشند، منقلب می‌شود و آهو را آزاد می‌کند. 💥اما آنچه که در منابع روایی معتبر در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است داستانی متفاوت و در عین حال معقول و موجه می‌باشد که علامه مجلسی (ره) آن را از برکات قبر آن امام همام دانسته و از آن به عنوان "برکات رضویه" یاد کرده است. ایشان این داستان را از کتاب شریف «عیون اخبار الرضا» تألیف عالم و محدث بزرگ شیعه شیخ صدوق نقل کرده. بدین ترتیب که: ابومنصور محمد بن عبدالرزاق طوسی که حاکم طوس بوده روایت کرده : « در روزگار جوانی نظر خوشی به طرفداران این مشهد نداشتم و در راه متعرض زائران می‌شدم و لباس‌ها و خرجی و نامه‌ها و حواله‌هایشان را به ستیزه می‌ستاندم. روزی به شکار بیرون رفتم و یوزی را به دنبال آهویی روانه کردم. یوز هم‌چنان دنبال آهو می‌دوید تا به ناچار آهو را به پای دیواری پناهید و آهو ایستاد و یوز روبرویش ایستاد ولی به او نزدیک نمی شد هرچه کوشش کردیم که یوز به آهو نزدیک شود یوز نمی‌جَست و از جای خود تکان نمیخورد، ولی هر وقت که آهو از جای خود دور می‌شد، یوز هم او را دنبال می‌کرد اما همین که به دیوار پناه می‌برد یوز باز می گشت تا آنکه آهو به سوراخ لانه مانندی در دیوار آن مزار داخل شد. من وارد رباط ( تعبیر جالبی از مزار امام رضا علیه السلام در آن عصر) شدم و از ابی نصر مقری (خادم مزار) پرسیدم که آهویی که هم الان وارد رباط شد کجاست؟ او گفت: ندیدمش. آن وقت به همان جایی که آهو داخلش شده بود در آمدم و پشگل‌های آهو و رد پیشابش را دیدم ولی خود آهو را ندیدم .پس با خدای تعالی پیمانه بستم که از آن پس زائران را نیازارم و جز از راه خوبی و خوشی با آنان در نیایم و از آن پس هر گاه کار دشواری به من روی می‌آورد و گرفتاری پیدا می‌کردم بدین مشهد روی و پناه می‌آوردم و هیچ‌گاه از خدای تبارک و تعالی در آن جا حاجتی نخواستم مگر آن که حق تعالی آن حاجت را برآورد ....» ✍به هر صورت، ظاهراً اصل داستان و روایتی که سبب ملقب ساختن حضرت امام علی بن موسی الرضا صلوات الله علیه به «ضامن آهو» شده است، باید همین داستان باشد؛ و به قراری که ملاحظه شد، داستان کاملاً واقعی؛ موجه و معقول به نظر می‌رسد و نه تنها منافاتی با ویژگی رئوف و مهربانی امام(ع) که در داستان معروف مورد نظر است ندارد؛ بلکه مؤید کلیت آن نیز هست. ✍نتیجه آن‌که اگر امام رضا(ع) نزد مردم ملقب به ضامن آهوست کاملا درست و صحیح است اما نه به دلیل آن داستان معروف صیاد؛ بلکه دلیلش داستان دیگری است که اشاره شد. 📙برگرفته از کتاب "چهار مقاله" نوشته دکتر احمد مهدوی دامغانی؛ نشر امیر کبیر؛ 1385(با اندکی تلخیص و تغییر) @salaam_porseman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا