🟣🪴🟣🪴🟣🪴
#نکات_تدبری_ص۳۷۷
🌼قرآن هدایت و بشارت برای مومنین است /۲
🌼مومنین در عمل ( اقامه نماز، پرداخت زکات ) و یقین به اخرت شناخته میشوند /۳
🌼سرگردانی ویژگی کسانی است که به جهان دیگر ایمان ندارند /۴
🌼مرد خانواده نسبت به عیال و فرزندانش مسئول است /۷
🌼اگر کسی ماموریتی خطیر در پیش دارد اسباب آن نیز باید آماده باشد /۱۰
🌼پیامبران و اولیای خدا در محضر خدا از چیزی نمی ترسند /۱۰
🌼خدا به کسی که کرده های زشت قبل خود را اصلاح و نیکو کند مهربان تر است /۱۱
#انس_با_قرآن
@salahshouran313
🟣🪴🟣🪴🟣🪴
💠💠💠💠💠💠💠💠
🌺یاران قرآنی ام🌺
✅به فضل الهی و با توسل به ساحت نورانی بانوی کوثر حضرت فاطمه سلام الله علیها
امروز نیز به محضر #حضرت_قرآن مشرف میشویم
قرائت صفحه ۳۷۷و ۳۷۸مصحف شریف
💠💠💠💠💠💠
9.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽یاد خاطرات عاشقان خدا﷽
تیپ و قیافه اش شاید متفاوت بود
اما سیرت و قلبش خیلی پاڪ بود..
💌فرازیازوصیتنامه
خدایا گناهان من را ببخش، اشتباهاتم را با رحمت و مغفرت خودت ببخش و تا وقتیڪه مرا نبخشیدی از این دنیا مبر.
تا وقتیکه راهم راه حق هست مرا بمیران.
خدایا ڪمڪم ڪن تا در راه تو قدم بردارم و درراه تو جان بدهم.
#شهید_بابک_نوری 💙
#شهید_دهه_هفتادی
🍃🌸الّلهُمَّ صَلِّ عَلے مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم🌸
🦋🦋🦋
🌸 اعمال شب #نیمه_شعبان
◽️از امام باقر درباره فضیلت نیمه شعبان پرسیده شد. حضرت فرمودند این شب برترین شب بعد از شب قدر است. خداوند نعمت های افزون خود را در آن شب به بندگانش ارزانی میدارد و به منت خود میآمرزد.
✅ شرح کامل اعمال ، دعاها و زیارات در مفاتیح الجنان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدیه به همه
عیدتون مبارک💞🌺💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای امام زمان، میخوای چیکار کنی؟!
@salahshouran313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 رهبر انقلاب: شب نیمهی شعبان شب مبارکی است، شب دعا است، شب مناجات است، گفته شده است که از موارد لیلةالقدر است. ۱۳۹۶/۲/۲۰
@salahshouran313
#مسمومیت_دختران_و_تحلیل_سازیهای_علمی
پروژه نه چندان روشن مسموم شدن دختران دبستانی در چند هفته گذشته (بهمن و اسفند 1401) موجی از تحلیلها و علت شناسیها را به همراه داشته است. یکی از تبیینهای #مجامع_غربی وجود پدیده «هیستری جمعی» است که به سرعت مورد پذیرش برخی از رسانهها و تحلیلگران ایرانی قرار گرفته؛ و در سطح گسترده در حال ترویج است. احتمال هیستریکی بودن برخی از مسمومیتها قابل انکار نیست؛ اما من در #جمعی بودن آن، مسأله دارم. چرا رسانهها و ناخواسته برخی تحلیلگران اصرار بر «جمعی» بودن هیستریک دختران ایرانی دارند؟
بیایید ابتدا به برخی علل روانشناختی شکلگیری اختلال هیستریک، به خصوص در زنان نظری بیندازیم:
تا به حال سه تبیین روانپویشی(فرویدی)، شناختی، و رفتاری در این زمینه ارائه شده است که دو مورد اول بیشتر مورد توجه بوده است.
از منظر فروید عدم انحلال #تعارض_جنسی عقده الکترا در دختران؛ باعث پایدار شدن اضطراب جنسی در سراسر زندگی میشود. حال وقتی به مناسبتی این احساسات برانگیخته میشود؛ فرد نیاز ناهشیار شدیدی برای پنهان کردن این احساسات از خود و از جهان پیرامون پیدا میکند که یکی از شیوههای پنهان کردن آن نیازها؛ تبدیل ناهشیارانه آنها به نشانههای جسمانی است!
در تبیین شناختی؛ هیستری به منزله دفاع علیه یک اضطراب ناهشیار نیست بلکه یک #نظام_ارتباطی_غیرکلامی است که برخی هیجانهای ناراحت کننده مانند خشم، ترس، و افسردگی با «زبان جسمانی» بیان میشود. یعنی وقتی در جامعهای توانایی بیان ارتباطی احساسات وجود نداشته باشد؛ خود را در قالب این اختلال نمایان میکند.
مروجان #جمعی_بودن_هیستری در ایران؛ کدامیک از این دو نظریه را میخواهند دنبال کنند؟!
تا بدینجا چیزهایی متوجه شدهاید.
حال بیایید توجه شما را به محتوای برخی مقالات ظاهرا علمی که به سرعت در عرض یک هفته و ده روز گذشته؛ از راه دور توسط برخی متخصصان دنیا منتشر شده است جلب نمایم که در کمال تعجب توسط برخی رسانههای داخلی (از جمله روزنامه کیهان و خبرگزاری تسنیم) هم بر آن صحه گذاشته شده است!
دکتر رابرت بارتولومیو، یک متخصص جامعهشناسی پزشکی در مقالهای که برای همین منظور(!) منتشر کرده میگوید:
از سال گذشته، اعتراضات #روسری(حجاب) به رهبری زنان باعث ایجاد اضطراب طولانی در جامعه ایران شده است. سپس، در نوامبر 2022 (خوب به این تاریخ توجه کنید: یعنی #آبان_ماه!)، موجی از گزارشهای مربوط به مسمومیتهای دانشآموزان مدرسه آغاز شد که تقریباً دهها حادثه جداگانه را شامل میشد. تحلیلهای رسانهای از این "حملات" آنها را با کلماتی مانند "مرموز" و "غیر قابل توضیح" توصیف میکنند. یک تئوری عامیانه محبوب معتقد است که دختران به دلیل مخالفت با تلاشهای مقامات مذهبی مجازات میشوند تا آنها را مجبور به پوشیدن روسریهای خود در ملاء عام کنند. مقامات ایرانی با وجود معاینات بیشماری در بیمارستان که شامل آزمایش خون است، نتوانسته اند یک ماده شیمیایی را شناسایی کنند.
بارتولومیو اساسا مقاله خود را با عبارت #مسلمان_بودن دخترانِ مبتلا آغاز میکند سپس به موارد مشابه به مدارس #اسلامی افغانستان در سال 2009 ، یک مدرسه دخترانه اسلامی در کرانه باختری در فلسطین، و مدارس اسلامی در مصر اشاره میکند. او میگوید در موارد مشابه هم شایعاتی مبنی بر اینکه این مسمومیتها توسط #اسرائیل انجام شده؛ وجود داشت (!)
به نظر شما نویسنده مقصود خاصی را دنبال میکند؟ #اسلام، #جبر، #هیستری
در نهایت بارتولومیو نتیجه میگیرد در همه این موارد، دختران جوان #مسلمان تحت استرس فوقالعادهای بودهاند که هیچ فرصتی برای جبران خسارت در پس زمینه آشفتگی سیاسی نداشتهاند!
⚡️⚡️
خوانندگان محترم ایرانی امّا میدانند آنچه این روزها(بهمن و اسفند و نه آبان ماه) خانوادهها را نگران کرده؛ مسمومیتهای دختران #دبستانی است. آیا بهتر نیست پژوهشگران در کنار تحلیلگران امنیتی به جای پذیرش ناخواسته پیشفرض تعارض الکترای جنسی، خشم تبدیل شده، یا استرس ناشی از جبر سیاسی به صورت مطالعات میدانی و موردی به کشف علت یا علتهای ماجرا بپردازند؛ قبل از آنکه دیگران از راه دور بخواهند برایمان تبیین و سپس نسخه بپیچند؟
فرهیختگان عزیز به نظر میرسد در پس هر تبیین ظاهرا علمی از راه دور؛ باید منتظر تجویزهای از راه نزدیک بود!
اگر موضوع «جمعی» بودن هیستریک دختران را بپذیریم یعنی به مراکزی چون سازمان بهداشت جهانی اجازه میدهیم تا با تحت فشار قرار دادن نهادهای سلامت و بهداشت ایران؛ زمینه رهایی دختران از این رنج پنهان(!) را با پذیرش انواع آموزشها؛ و پروتکلها فراهم کند.
بهوش باشیم!
✍️دکتر حمید رفیعی هنر؛ روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه