💢فمینیست ها ید طولایی در نادیده گرفتن حقوق اصلی و طبیعی زنان دارند.
🔺در مورد حق ازدواج به دختران بالای سی سال میگویند بدون ازدواج شاد باش.
🔺به دختران زیر هجده سال میگویند کودک و کودک را چه به ازدواج! کودک باید عروسکبازی کند!
🔺و در فیلمها و متنهایشان عشق را ارج مینهند!
عشقی بدون محدودیت...
💢این همه تناقض را چگونه میتوان جمع کرد جز با دیدن مکر شیطان در جنبش شیطانی فمینیسم؟!
🔹نه به تصویب قانون فمینیستی #کودک_همسری
@salehaat
صالحات
با تقدیر از کمپین «ما آدمیم» برای ترویج فرهنگ ازدواج در سنین مناسب.
🔸اما کاش کمپینی هم ایجاد میشد برای دختران دهه شصت.
🔸دخترهای دهه شصت هم آدمند و ازدواج حق طبیعی آنهاست.
🔸حقی که از یک میلیون دختر دهه شصتی که در مضیقه ازدواج قرار دارند سلب شده است. . .
🔺کاش کسی به پسرهای دهه شصتی که با اختلاف سن زیاد بادختران دهه هفتادی ازدواج میکنند؛ میگفت که با هرکدام از ازدواجهای شما یک دختر دهه شصتی از ازدواج باز میماند و از حق طبیعی خود محروم میشود. .
🔺کاش کسی به پسرهای بیمسئولیتی که قید ازدواج را زدند میگفت، تو فقط خودت نیستی، با ازدواج نکردن تو یک دختر از ازدواج باز میماند...
✅راهکار بهبود این وضع همسنگزینی است.
✅و یا راهکار اسلام برای ازدواج این دختران که در عرف بیمار ما جزءبزرگترین منکرات است. .
گروه گستردهای از این دختران عفیف و پاکدامند اما همهشان عفتی نزدیک به عفت حضرت مریم را ندارند و ممکن است باز ماندن هرکدام از اینها از ازدواج مساوی باشد با افسردگی بیشتر، گناه بیشتر و رواج خیانت در خانوادهها.
🚫شیطان خوب راههای حلال ازدواج را در جامعه ما را بسته و راه حرام را گشوده. .
📝پ.ن: مضیقه ازدواج به وضعیتی میگویند که در آن تعداد گروهی از دختران یا پسران گروههای سنی مناسب ازدواج، بیش از گروه مقابل باشد.
در زمان حاضر، دختران دهه شصتی تعدادشان بیشتر از پسران است و در مضیقه ازدواج قرار دارند.
و پسران دهه هفتادی نسبت به دختران همان دهه در مضیقه ازدواج قرار دارند. یعنی تعداد پسران بیش از دختران است.
با ازدواج هر پسر دهه شصتی با دختر دهه هفتادی هم موجب تشدید مضیقه ازدواج دختران دهه شصتی میشود و هم مضیقه ازدواج پسران دهه هفتادی.
@salehaat
🔹واکنش صحیح در برابر آمار تجرد دختران دهه شصتی چیست؟ بخش اول
🔸اینجا اولین جایی نیست که بنده تحلیل های مرتبط با این آمار را منتشر کردم و تقریبا واکنش های محتمل به آن را می دانم چیست.
🔺واکنش اول انکار
این گروه معمولا اصل آمار را زیر سؤال می برند و آن را غیر واقعی میدانند.
پاسخ این است که آمار مبتنی بر منابع اصلی آمار کشور است و تحلیل جمعیت شناسان شاخص.
پس این آمار قابل انکار نیست.
🔺واکنش دوم نا امیدی
واکنش گروه دوم این است، اگر آمارها واقعی هستند، لزومی به انتشارشان نیست چون باعث نا امید و غمگین شدن دختران می شود.
پاسخ این سؤال را با یک مثال میدهم.
تصور کنید کارشناسان در جامعه ای تشخیص دادند که بیماری ای در حال شیوع است و در صورت پیشگیری و اقدام به درمان در مراحل اولیه، امید به بهبودی کامل است.
برای مواجهه با این مشکل دو راهکار ارائه می شود. اولی بی خبری جامعه و آرامش کاذبی که حاصل از نداستن حقایقی است که جامعه را با تهدیدات جدی مواجه می کند.
✅راهکار دوم که راهکار صحیح است، آگاه کردن جامعه از بیماری، آموزش همگانی راهکارهای پیشگیری و فراهم کردن امکان درمان در مراحل اولیه است.
فقط در این صورت است که می توان با این بیماری مقابله کرد. در صورت عدم مقابله و نگه داشتن جامعه در بی خبری، این بیماری وارد فاز مهلک می شود و جان تعداد زیادی از افراد جامعه را خواهد گرفت.
مثال را با روش مواجهه با بیمار پی می گیریم. تصور کنید فردی با علائم ساده بیماری به پزشک مراجعه می کند و پزشک با آزمایش های تشخیصی متوجه می شود که مراجع او با یک بیماری حاد روبروست که ممکن است موجب مرگ او شود. اما چون بیمار در مراحل اولیه بیماری است، امکان درمان او تا حد زیادی باقی است.
اطرافیان بیمار که متوجه تشخیص بیماری می شوند، اصرار دارند که عزیزشان از این بیماری مطلع نشود تا ناراحت و غمگین نشود.
در صورتی که اگر آن فرد از بیماری اش مطلع شود ممکن است در ابتدا ناراحت، غمگین و مضطرب شود، اما همین باعث می شود درمان را جدی تر پیگیری کند.
نگفتن این آمارها و مطلع نکردن جامعه نسبت به آن یک بی خبری کاذب است که موجب پیامدهای جدی تجرد برای این گروه از دختران می شود و با نگفتن، جامعه از آن مطلع نخواهد شد تا به دنبال راهکار باشند.
این اطلاع های دقیق باعث می شود که جامعه بیدار شود و به دنبال راهکارهای جدی برای این موضوع باشد.
@salehaat
واکنش صحیح در مورد آمار تجرد دختران دهه شصتی چیست؟ بخش دوم
🔹واکنش سوم آگاهی و بیداری
راهکار این است که بیدار شویم، هم جامعه و هم دختران و هم پسران.
یک جامعه و یک فرد در مراحل مختلف حیاتش با امتحان های گوناگونی مواجه است. زمانی امتحان جامعه ما هشت سال دفاع مقدس بود و در زمان حاضر یکی از امتحان ها مسئله مجرد بودن این دختران است.
و تنها راهکار برای تمام مسائل جامعه اسلام است. اسلام واقعی. نه اسلام بی خاصیت و عرفی شده سکولار.
اسلام پویا که برای هر شرایطی بن بست ندارد.
برای ازدواج این دختران هم بن بست ندارد..
💠اما راهکار برای خود دختران دهه شصتی که در متن این مشکل هستند چیست؟
1- معیارهای فضایی و غیر دینی را دور بریزید. معیارهایی مانند مدرک، ثروت و... تضمینی برای ادامه زندگی نیستند.
2- نگاه واقع بینانه به شرایط داشته باشید. می توانید بنشینید غمگین باشید و زندگی را بر خودتان زهر کنید. یا می توانید مسیر بندگی خدا را پیش بگیرید و بنده خوبی برای خدا باشید. انتخاب با شماست.
تمام دختران امام کاظم علیه السلام، از جمله حضرت معصومه که با توجه به شرایط زمانه تجرد به آنها تحمیل شد، از مسیر رشد، کمال، بندگی و تقرب خداوند متعال باز نماندند.
همه ی انسان ها، چه مجرد و چه متأهل در مواجهه با مشکلات با این دو راهکار مواجه هستند.
انسان مؤمن تنهاترین فرد روی کره زمین هم باشد خدا کفایت تمام امور او را می کند. تأکید میکنم تمام امور.
کافی است مؤمن باشید، مؤمن نه حزن نسبت به گذشته دارد و نه خوف از آینده.
ما برای ابد آفریده شدیم. نیم روز دنیا ارزش غصه خوردن و وقت تلف کردن را ندارد. وقت کم است و مسیری که برای مرحله بعد از دنیایمان باید بسازیم بسیار طولانیست.
@salehaat
هدایت شده از جنبش مردمی حلالزادهها
📛 نقشه به رسمیت شناختن ازدواج همجنسبازان سال ۲۰۱۷
✌جنبش مردمی حلالزادهها
📡 @HalalZadeha
🔺کتاب «روانپزشکی کاپلان و سادوک»، منبع درسی رشتههای پزشکی، روانپزشکی و روانشناسی در دانشگاه های ماست.
📚در جلد دوم این کتاب، در فصل «تمایلات جنسی به هنجار»! موضوع همجنسگرایی مطرح شده است!
و در صفحه ۳۲۳ به نقل از فروید گفته شده: «همجنسگرایی نه فساد است نه انحطاط، نمیتوان آن را بیماری شمرد...»!!!!!!!!
🚫همجنسبازی دراسلام حرام و غیر شرعی است اما در کتب دانشگاهی ما به عنوان امری عادی و بلااشکال تدریس میشود و دانشجو مجبور است برای این محتواهای غیر شرعی امتحان بدهد!
❗️فروید و نظریات باطلش که در غرب هم آن را کنار گذاشتهاند در دانشگاههای ما به شدت مورد قبول است و به عنوان حرفهای علمی! به عنوان مرجع و منبع استفاده میشود!
🔺حاصل علوم انسانی غیر الهی چیزی جز این نیست که با نام علم، امر نامشروع را مقبول جلوه دهیم!
🔺همجنسبازی موجب برهم خوردن نظام زوجیت، نظام رحامت و فساد و هلاکت حرث و نسل است و حاصلش چیزی جز فساد فیالارض و فروپاشی تمدنی نخواهد بود.
سرنوشتی که قوم لوط به آن دچار شد.
🔺فروپاشی تمدنهایی که همجنسبازی در آنها قانونی است نزدیک است...
@salehaat
💠امشب سخنران مراسم که بسیار باسواد و عالم بود، از حضرت زهرا و مقام والای او گفت. در میان صحبت هایش اشاره کرد:
«قبل از فاطمیه عدهای از علما و فضلا برای بررسی موضوعات مناسب سخنرانی در ایام فاطمیه جمع شده بودند و تکتک افراد نظرشان را بیان میکردند. عمدتاً نظرشان این بوده که از نقش همسری و شوهرداری حضرت زهرا در منابر گفته شود. یکی از افراد حاضر در جلسه نظر متفاوتی میدهد و میگوید شوهرداری حضرت فاطمه یکی از شئون و نقشهای پایین و ابتدایی حضرت فاطمه بوده است و ایشان حائز شئون بالاتری هستند که ضرورت دارد در جامعه مطرح شود؛ مانند نقش و جایگاه حضرت زهرا در نظام عالم، ولایت مداری ایشان و ...
بعد از این نظر متفاوت در جلسه اختلاف میافتد...»
🔷چند نکته در رابطه با این اتفاق قابل طرح و گفتگوست.
۱- وقتی میگوییم حوزه سکولار، یعنی بخشی از حوزه که قدرت تشخیص و تمیز اولویتها و ضرورتها را ندارد.
۲- بیان شأن همسری حضرت زهرا مهم است و به عقیده حقیر بیان این نقش حضرت هم تاکنون ناقص و ضعیف بوده است.
🔹زوجیت حضرت زهرا را میتوان از این روایت فهمید که اگر علیبنابیطالب نبود، کفوی برای فاطمه نبود.
۳- از اینجا برای من یک سؤال پیش میآید، حضرت زهرا یک رکن خانواده بودند و امیرالمؤمنین رکن دیگر.
🔹چرا در ایام ویژه شهادت یا ولادت امیرالمؤمنین کسی تأکیدی بر بیان نقش ایشان به عنوان همسر دختر پیامبر و نقش همسری ایشان نمیکند؟
🔹چرا نقش ایشان به عنوان یک پدر بررسی نشده؟
🔹چرا کتاب و مقالهای در این رابطه در دسترس نیست؟!!
✅فاطمه
سرّالله
لیلةالقدر
عصمةالله کبری
حجتالله علی الحجج
و کوثر است.
و ویژگیهایی از این دست که برای ما ناشناخته است.
اما حضرت را خوب با تفکر در این لقب میتوان شناخت؛ فاطمه سیدة نساءالعالمین است.
یا فاطمه
اشفعی لنا عندالله
@salehaat
#روضه
▪️در عرف ما وقتی یکی از عزیزانمان حرف از رفتن و مرگ میزند میگوییم: «خدا نکنه، انشاءالله زنده باشی...» اما وقتی فاطمه حرف از رفتن میزند و برای پیوست به پدرش دعا میکند، ببینید امیرالمؤمنین چه میگفتند.
ایشان میگفتند «خدا تو را عافیت میدهد، خدا تو را باقی میدارد».
یعنی فاطمه امید دارم بمانی...
برای علی بمانی
حرف از رفتن نزن..
▪️ متن روایت:
حضرت بعد پدرشان این دعا را میخواندند:
«... فَكَانَ مِنْ دُعَائِهَا فِي شَكْوَاهَا يَا حَيُّ يَا قَيُّومُ بِرَحْمَتِكَ أَسْتَغِيثُ فَأَغِثْنِي اَللَّهُمَّ زَحْزِحْنِي عَنِ اَلنَّارِ وَ أَدْخِلْنِي اَلْجَنَّةَ وَ أَلْحِقْنِي بِأَبِي مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِه»
هنگامى كه بيمارى آن بانو شديد شد، در دعاى خود میگفت: يا حىّ يا قيّوم، به رحمت تو چنگ مىزنم پس به فريادم برس. خداوندا مرا از آتش رهايى بخش و در بهشت داخل فرما و به پدرم محمّد صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم ملحق نما.
سپس امیرالمؤمنین میگفتند: «فَكَانَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَقُولُ لَهَا يُعَافِيكِ اَللَّهُ وَ يُبْقِيك»
خدا تو را عافيت مىدهد و باقى مىدارد.
فاطمۀ اطهر در پاسخ مىگفت: فَتَقُولُ يَا أَبَا اَلْحَسَنِ مَا أَسْرَعَ اَللَّحَاقَ بِاللَّهِ ...»
اى ابا الحسن، من به سرعت به سوى خداوند مىروم.
📝منبع روایت: بحارالانوار، ج ۴۳، ص۲۱۷
@salehaat
💠تأملی در روایت: «جِهَادُ الْمَرْأَةِ حُسْنُ التَّبَعُّل»
بخش اول
🔸روایت مشهوری است (البته بخشی از روایت هست) که همه ما شنیده ایم و در رابطه با جهاد زن صحبت میکند.
«جِهَادُ الْمَرْأَةِ حُسْنُ التَّبَعُّل»
جهاد زن، حسن شوهرداری است.
🔸روایت را ترجمه می کنند به، جهاد زن خوب شوهرداری کردن است، ترجمه اشتباه نیست، اما معنای حسن بسیار عمیق و وسیع است؛ به همین علت در اینجا خود واژه آورده شد.
در این روایت سه بار به سنگینی و خطیر بودن «حسن التّبعّل» اشاره شده است:
🔹۱- واژه ی «جهاد»: «حسن التبعل» در این روایت با عنوان «جهاد» آورده شده است. همان گونه که می دانید جهاد به شکل عام دو نوع است، جهاد اصغر (جنگ سخت/مثل جنگ تحمیلی) و جهاد اکبر (جهاد با نفس و...). مبتنی بر نظر امام خامنهای حسن التبعل عرصه ی جهاد اکبر است که بسیار سخت است.
🔹۲- واژه ی «حسن»: یک زن می تواند به شکل عادی شوهرداری کند. اما شوهرداری ای جهاد است که «حسن» باشد.
🔹۳- واژه ی «التّبعّل»: در زبان عربی «التّبعّل» باب «تفعّل» هست، و یکی از معانی این باب «تکلّف» هست. یعنی وقتی ریشه ی «بعل» به باب تفعل برود، حکایت از سنگینی و تکلّف وظیفه می کند.
میشد روایت این گونه باشد «جهاد المرأة حسن التباعل»، اما این گونه نیامده است، زیرا در بابت تفاعل نمیتوان معنای سنگینی نقش و وظیفه را فهم کرد.
🔸با استفاده از این روایت می توان گفت کسانی که می گویند مگر زن خانه دار چه کار میکند! حرف گزافی بیش نمیزنند!
🔸این نقش به این سنگینی را بگذارید کنار دیگر نقش های زنان، زن در نقش دختری، مادری و نقشهای اجتماعی و...
ادامه دارد...
@salehaat