eitaa logo
صالحین ایوان
108 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
2.9هزار ویدیو
143 فایل
مقام معظم رهبری حضرت آیت اللّه خامنه ای: این حلقات صالحین ازکارهای بسیارخوب وبرجسته است که گسترش کمی وکیفی آن بایدموردتوجه قرارگیرد
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🥺وای بر کودکان آخرالزمانی 🎤 کامران صاحبی روانشناس دینی
۴ دی ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | واقعیت ماجرای گریه‌ی حضرت زهرا سلام‌الله علیها برای پدر ⁉️ چرا حضرت دفن شبانه را وصیت کردند؟ ⁉️ ماجرای چیست؟ ___________________ 🔹 باز نشر برشی از سخنرانی به مناسبت سالروز شهادت سلام‌الله علیها
۵ دی ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۵ دی ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | 🔅 السَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا مُمْتَحَنَهُ امْتَحَنَکِ اللَّهُ الَّذِی خَلَقَکِ قَبْلَ أَنْ یَخْلُقک 🎙روضه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها توسط حاج قاسم سلیمانی @montazeran313mahdi12 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•.
۵ دی ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۶ دی ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۶ دی ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۶ دی ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۶ دی ۱۴۰۱
مداحی آنلاین - داغ هجران - استاد عالی.mp3
1.95M
🏴 ♨️داغ هجران 👌 بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
۶ دی ۱۴۰۱
YEKNET.IR - roze 3 - shabe 3 fatemie aval 98.10.17 - karimi.mp3
2.77M
🔳 🌴روضه حضرت زهرا(س) 🌴ضعفی شدید نیروی او را گرفته بود 🎤
۶ دی ۱۴۰۱
صفحه ۳۸ مصحف شریف سوره مبارکه بقره
۷ دی ۱۴۰۱
4_6050666118907954993.mp3
1.92M
🔸ترتیل صفحه 38 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام رست - سوزناک 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
۷ دی ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۷ دی ۱۴۰۱
🌺نکته تفسیری صفحه ۳۸:🌺 گذشت و بزرگواری را فراموش نکنید: یکی از مهم​ ترین موضوعات در زندگی انسان­ها، «حق و حقوق» آن​هاست. همه­ ی ما برای خودمان حقوقی قائل هستیم و از ضایع شدن آن­ها ناراحت می­ شویم. این مطلب چنان مهم است که یکی از بخش­ های مهم هر حکومتی، یعنی قوه­ ی قضاییه و دادگاه­ ها، به​ طور ویژه برای گرفتن حقوق مردم از ستم­کاران فعالیت می­ کند. دین اسلام امّا در کنار تأکید فراوان بر رعایت حقوق افراد و اجرای عدالت، مسلمانان را به گذشت و بزرگواری دعوت می­ کند. خدای بزرگ، حقوق بندگانش را قانونی می­ شمرد؛ ولی به آنان پند می­ دهد که در مواردی که امکان گذشت وجود دارد، گذشت کنند و از حق خود بگذرند. حق قصاص، حق گرفتن مهریه برای زن، حق مجازات کسی­ که به انسان بدی کرده و...، از نظر قرآن محفوظ است؛ ولی گذشت و بزرگواری و بخشش طرف مقابل، مرحله­ ای والاتر است که   انسان­ های رشدیافته به آن می­ رسند. به­­ راستی اگر روحیه­ ی گذشت و بزرگواری در میان مسلمانان تقویت می­ شد، بسیاری از مشکلات، خود به خود حل می­ گشت و دادگاه­ ها و اداره­ های پلیس بسیار خلوت­ تر بود! قرآن در این آیه، بخشی از قوانین و مقررات خانوادگی را توضیح می­ دهد و حقوق هر یک از مرد و زن را در مورد ازدواج و طلاق بیان می­ کند؛ ولی در پایان به همه توصیه می­ کند که اگر گذشت کنید، به تقوا و پرهیزکاری نزدیک­تر است، و بزرگواری و بخشش به یکدیگر را فراموش نکنید، و اگر می­ توانید، در برخی از موارد، از حق خود چشم بپوشید. پیامبر مهربان ما به یاران خود فرمود: «آیا می­ خواهید به شما بگویم که در فردای قیامت، آتش دوزخ بر چه کسی حرام می­ شود؟» آنان عرض کردند: «آری، ای پیامبر.» حضرت فرمود: «کسی که فروتن، مهربان، نرم​خو و اهل گذشت باشد.» با مطالعه­ ی زندگی پیشوایانمان و سخنان گهربار آنان، به­ خوبی متوجه می­ شویم که اگرچه آنان به هیچ­ وجه از حقوق دیگران چشم­ پوشی نمی­ کردند، به آسانی از حق خود می­ گذشتند. [1] در روایتی از امام سجاد علیه السلام می­ خوانیم: «هنگامی­ که روز قیامت می­ شود، خداوند همه­ ی مردم را از اولین تا آخرین نفر در یک صحرا جمع می­ کند؛ آنگاه شخصی ندا می­ دهد: اهل گذشت و بزرگواری کجا هستند؟ در آن زمان، گروهی از مردم بر می­ خیزند. فرشتگان با آنان روبه​رو می­ شوند و از آنان می­ پرسند: برتری شما بر دیگران برای چیست؟ آنان می­ گویند: ما با کسی­ که با ما قطع رابطه می­ کرد، پیوند برقرار می­ کردیم، و به کسی­ که ما را از لطفش محروم می­کرد، لطف می­کردیم، و کسی را که به ما ستم می­ کرد، می­ بخشیدیم. پس به آنان گفته می­ شود: راست می­ گویید؛ پس وارد بهشت شوید.»[2] البته روشن است که گذشت و چشم­ پوشی در صورتی رواست که ضرر قابل توجهی به انسان نرساند. در برخی از موارد، بخشش به ضرر انسان است؛ یا موجب جرأت یافتن طرف مقابل به ادامه­ ی کار بد می​شود که به ضرر جامعه خواهد بود. امام سجاد علیه السلام در این­ باره فرموده­ است: «حق کسی که به تو بدی کرده، این است که از او بگذری؛ ولی اگر می­دانی که گذشت ضرر دارد، باید از قانون و مردم کمک بگیری.» [3] [1] . کتاب پاداش نیکی ها و کیفر گناهان ص 434 [2] . کافی ، ج2 ، ص108 [3] . الحدیث ( روایات تربیتی )، ج1 ، ص89
۷ دی ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆زنگ‌ عبرت 🌹 یک نفر از سپاه فرعون غرق نمی‌شه!! می‌دونید چه کسی بود و چرا غرق نشد؟؟؟ چه نکته‌ی زیبایی واقعاً بعضی‌ها تخصص‌شان امر به معروف و نهی از منکر است.از جمله استاد فرهنگ دوستان عزیز این کلیپ کوتاه را اصلاً از دست ندهند و به هر گروهی دارند، ارسال کنند! ✅ برای اینکه حال دلت خوب بشه به جمع ما بپیوندید
۷ دی ۱۴۰۱
🔻چرا حاج قاسم جهوری اسلامی را حرم خوانده است؟ ✅ پاسخ ✍️ حجت‌الاسلام دکتر 🔻ابتدا باید دید معنای حرم چیست؟ حرم یعنی مکانی که احترام ویژه ای دارد. اگرچه همه جا و همه چیز ملک خداست، اما چون سرزمین مکه به دلائلی (از جمله وجود کعبه) احترام ویژه ای دارد، حرم خداست. مزار معصومین نیز به دلیل انتساب به آنها حرم است، چون احترام خاصی دارد. خانواده هر کسی هم برای او حرم است چون ورود به حریم آن، برای هرکسی مجاز نیست و برای شخص احترام ویژه ای دارد (همانگونه که خانواده هم بیشترین حرمت را برای انسان قائل است). بنابراین هرجایی که برای کسی اهمیت و احترام داشته باشد، حرم اوست. با این توضیح معلوم می شود که چرا امام صادق علیه السلام در حدیثی، قم را کوفه کوچک و حرم اهل بیت معرفی کرده است (بحارالانوار ج 99 ص 267). زیرا شهر قم در آن زمان محل زندگی پیروان مکتب اهل بیت (که بیشترین احترام را برای آنها قائلند) بوده و همواره محل نشرعلوم ایشان به سراسر دنیا بوده است. از جنبه معنوی نیز حرم را می توان مرکز و کانون اتصال و توجه به اولیاء خدا دانست. محل تربیت انسان تحت علوم اهل بیت و عنایت معنوی آنها. نیز از جنبه دیگری می توان حرم را نقطه مقابل کفر و طاغوت دانست. کعبه حرم است چون نقطه مقابل کفر است. ائمه حرمند چون نقطه مقابل طاغوتند. حضرت موسی هم حرمی بود که موحدان از شر فرعون به حریمش پناهده می شدند. جمهوری اسلامی نیز حرم است چون نقطه مقابل استکبار امروز جهان است. بنابراین ایران اسلامی که محل زندگی پیروان اهل بیت پیامبر است (کسانی که هم مورد احترام اهل بیت بوده اند و هم آنها برای اهل بیت حرمت ویژه قائلند) همواره حرم آنها است. خصوصاً اینکه امروز این مردم حکومت قدرتمندی تشکیل داده و با اقتدار از نام اهل بیت در جهان حمایت می کند. همه دیدیم که چگونه وقتی داعش تا نزدیکی حرم اهل بیت در عتبات عالیات و سوریه پیش رفته بود، شیعیان عراقی و غیر عراقی با محوریت جمهوری اسلامی، مانع هتک حرمت مزار اهل بیت علیهم السلام شد.
۱۰ دی ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۰ دی ۱۴۰۱
صفحه ۴۰ مصحف شریف سوره مبارکه بقره
۱۰ دی ۱۴۰۱
4_5769319965446374515.mp3
1.61M
🔸ترتیل صفحه 40 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام سه گاه 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊
۱۰ دی ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۰ دی ۱۴۰۱
🌺نکته تفسیری صفحه ۴۰:🌺 طالوت و جالوت ـ1: پس از درگذشت موسی علیه السلام ، بنی­ اسرائیل دین خدا را تغییر دادند و از فرمان پروردگارشان سرپیچی کردند. در میان آنان، پیامبری به نام «ارمیا» بود که آن​ها را به کارهای نیک امر می­ کرد و از کارهای زشت نهی می­ فرمود؛ ولی آن​ها از او اطاعت نمی­ کردند. آنان به سبب نافرمانی­شان از ارمیا مجازات شدند و شخصی خونخوار و ستمگر به نام جالوت بر آنان مسلط شد. جالوت، مردان قوی و جنگاور آنان را کشت و اموالشان را از آنان گرفت و زنانشان را برای کنیزی نگه داشت و بقیه​ ی مردان را از سرزمینشان بیرون کرد. بدین ترتیب، مدّت­ ها بنی­ اسرائیل با بدبختی زندگی کردند؛ تا این​که روزی از اوضاع فلاکت​ بارشان به پیامبر زمانشان اشموئیل شکایت بردند و گفتند: «از خدا درخواست کن برای ما فرمانده ای قرار دهد تا در راه خدا جهاد کنیم و حقمان را از جالوت بگیریم.» پیامبرشان پرسید: «اگر چنین فرمانده ای برایتان مشخص شد و جهاد بر شما واجب شد، قول می­ دهید که طفره نروید و با تمام توان جهاد کنید؟» آن­ها گفتند: «ما چه بهانه­ ای داریم که جهاد نکنیم؛ در حالی که دشمن، ما را از سرزمینمان بیرون رانده و از زن و فرزندانمان دور کرده است؟» خداوند امّا به آن پیامبر خبر داد که بیشتر آنان به جنگ پشت می­ کنند، و همین اتّفاق هم افتاد. سرانجام پیامبرشان به آنان گفت: «خداوند، طالوت را فرمانده شما قرار داده است.» بنی­ اسرائیل از این موضوع خشمگین شدند و گفتند: «او کجا و فرمانده ی ما کجا؟! خود ما که برای فرمانده ای شایسته­ تریم. او نه مال و ثروتی دارد، نه دودمان معروف و پرافتخاری.» پیامبرشان در پاسخ گفت: «خداوند او را بر شما ترجیح داده و به او دانش فراوان و نیروی جسمی زیادی بخشیده است.» آری، ملاک رهبری جامعه یا فرمانده ی نظامی، داشتن ثروت یا دودمان معروف و پرافتخار نیست؛ زیرا این­ها ربطی به لیاقت خود فرد ندارد؛ بلکه رهبر یک جامعه یا فرماندۀ یک لشگر باید صاحب علم و آگاهی باشد تا سعادت جامعه را تشخیص دهد و از نظر ظاهری، دارای قدرتی مناسب باشد تا بتواند جامعه را به سمت اهداف عالی پیش ببرد و در مقابل ستم­کاران و متجاوزان ایستادگی کند. طالوت که در ظاهر ثروت زیاد و دودمان معروفی نداشت، به سبب داشتن این دو ویژگی، به رهبری بنی­ اسرائیل انتخاب شد. اشموئیل برای این​که به بنی­ اسرائیل ثابت کند انتخاب طالوت از سوی خدا بوده است، به آنان گفت: «نشانه­ ی فرماندهی او این است که «صندوق عهد» در حالی که فرشتگان آن را حمل می­ کنند، نزد شما خواهد آمد.» این همان صندوقچه­ ای بود که مادر موسی از ترس فرعونیان، موسی را در آن نهاد و در رود نیل رها کرد. این صندوق همیشه در میان بنی­ اسرائیل بود و به آن احترام می­ گذاشتند و از آن برکت می­ جستند و موسی در هنگام وفات، الواح تورات و زره­ اش را در آن قرار داد؛ ولی گناه بنی­ اسرائیل و بی­ احترامی آن​ها به آن صندوق باعث شد که خدا آن صندوق را از میانشان بردارد، و آن​ها که تا آن زمان در عزّت و آزادی زندگی می­ کردند، توسط جالوت خوار و ذلیل شدند. [1] [1] . اقتباس از روایتی از امام باقر(ع) ، تفسیر المیزان ، ج2 ، ص297
۱۰ دی ۱۴۰۱
🔴حجاب در مسیحیت مسیحیت نه تنها احکام شریعت یهود در مورد حجاب زنان را تغییر نداده و قوانین شدید آن را استمرار بخشیده است، بلکه در برخی موارد، قدم را فراتر نهاده و با تأکید بیشتری وجوب حجاب را مطرح ساخته است؛ زیرا در شریعت یهود، تشکیل خانواده و ازدواج، امری مقدّس محسوب می شد و حتی در کتاب «تاریخ تمدن» آمده است که: ازدواج در سن بیست سالگی اجباری بود؛ اما از دیدگاه مسیحیت که تجرّد، مقدس شمرده شده است جای هیچ شبهه ای باقی نخواهد ماند که برای از بین رفتن تحریک و تهییج، این مکتب، زنان را به رعایت پوشش کامل و دوری از آرایش و تزیین، به صورت شدیدتری فراخوانده است. در این ارتباط، نگاهی به «انجیل» می اندازیم: «... و همچنین زنان خویشتن را بیارایند به لباس مُزیّن به حیا و پرهیز، نه به زلف ها و طلا و مروارید و رخت گران بها* بلکه چنان که زنانی را می شاید که دعوای دینداری می کند به اعمال صالحه * ...». ( انجیل، رساله پولس به تیموناؤس، باب دوّم، فقره 9 - 15)
۱۱ دی ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۱ دی ۱۴۰۱