eitaa logo
صالحین استان البرز
954 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
288 ویدیو
108 فایل
برای تمدن اسلامی، دانش و مهارت های تربیتی را باید توأمان داشت.. در این مسیر همراه شما هستیم .. شبکه تربیتی "صالحین" در استان البرز"
مشاهده در ایتا
دانلود
15_Menshavi_Mojawwad_S102_www.RASEKHOON.net.mp3
169.3K
هوالرئوف 🗓 محتوای روز ششم 💠تلاوت قرآن کریم 🎤استاد محمدصدیق منشاوی 🌹سوره مبارکه تکاثر 🆔 @salehin_alborz
♨️آیا امام حسین (علیه السلام) را خود شیعیان نکشتند و حالا بخاطر کردار بد شان عزا داری میکنند⁉️🤔 🆔 @salehin_alborz
صالحین استان البرز
#دوره_شهید_تمام_زاده #روز_ششم ♨️آیا امام حسین (علیه السلام) را خود شیعیان نکشتند و حالا بخاطر کردا
◾️ پاسخ: 💢این هم یکی از سخنان ناجوانمردانه ای است که نظیر آن در دوران ما زیاد به گوش می خورد و گویی عده ای می خواهند به هر شکل و روشی به حق و حقیقت حمله کنند، بدون آنکه اندکی ارزیابی از محتوای سخن خود داشته باشند. 📌1️⃣ شیعه به کسی می گویند که پیرو و مطیع ائمه باشد، پس چگونه می توان قاتلان ائمه(علیهم السلام) را شیعه خطاب کرد؟ 📌2️⃣ وقتی در هیچ جا امثال شمر، خولی، سنان و ... شیعه خوانده نشده اند، چگونه می توان چنین سخنی گفت , حال آنکه شیعه نظیر حبیب بن مظاهر، مسلم بن عوسجه، زهیر بن قین و ... بودند که نهایت فداکاری و دلاوری را در رکاب امام حسین (علیه السلام) به نمایش درآوردند. 📌3️⃣ امام حسین (علیه السلام) در سخنان خود، لشگر یزیدیان را پیروان ابوسفیان و عده ای بی دین می خواند و می فرمایند: واي بر شما اي پيروان أبو سفيان! اگر دين نداريد و از روز معاد نمي هراسيد، لا اقل در دنيا آزاد مرد باشيد و آن گونه كه مي پنداريد به حسب و نسب خود كه عرب هستيد باز گرديد.(1) 📌4️⃣ اگر منظور از شیعه خواندن قاتلان این است که به امام حسین (علیه السلام) نامه نوشته بودند، شبث بن ربعي و حجار بن أبجر و عمرو بن حجاج و ... از نویسندگان معروف نامه بوده اند که هیچ جا ادعای شیعه بودن آنها نشده است. 📌5️⃣ لشگر مقابل امام حسین (علیه السلام) کسانی بودند که در دل کینه ها و دشمنی هایشان به امام (علیه السلام) موج می زد و خودشان می گویند: « إنما نقاتلك بغضاً لأبيك» يعني: ما از روي بغض و كينه اي كه با پدرت علي بن ابي طالب داريم با تو به جنگ و نبرد برخاسته ايم.(2) آیا می توان کسانی که خود را دشمن حضرت علی (علیه السلام) می دانند، شیعه خواند؟ 📌6️⃣ اگر این ادعا بدان خاطر مطرح شده که کوفیان شیعه بوده اند، باید بگوییم در یک دورانی, عده ای از کوفیان شیعه بودند، و قطعا در زمان امام حسین (علیه السلام) عده قابل توجهی شیعه در کوفه وجود نداشت. ابن أبي الحديد معتزلي در اين باره مي گويد: (در زمان معاویه) سخنرانان در هر كوي و برزن و بر فراز هر منبري علي(علیه السلام) را لعن كرده و از او بيزاري مي جستند و به او و اهل بيت او (علیهم السلام) دشنام مي دادند؛ و بيچاره ترين مردم در آن زمان، مردم كوفه بودند؛ زيرا شيعه علي (عليه السلام) در آن شهر زياد بود؛ معاويه، زياد بن سميه را حاكم كوفه و هم زمان شهر بصره را نيز تحت امر او ساخت . او به دنبال شيعيان مي گشت - او شيعيان را مي شناخت، زيرا در زمان خلافت علي (عليه السلام) از طرفداران او بود - پس ايشان را حتي زير هر سنگ و كلوخي هم كه بودند مي يافت و به قتل مي رساند و يا تهديد به قتل مي كرد؛ و دست ها و پاها را جدا كرده و چشم ها را كور مي كرد؛ و ايشان را بر تنه هاي درخت خرما به دار مي كشيد و يا از عراق بيرون مي كرد تا جايي كه كسي از شيعيان شناخته شده در عراق باقي نماند. (3) پی نوشتها: 1. الفتوح، ابن اعثم، دارالاضواء، بیروت، لبنان، تحقیق علی شیری، ج5 ص117. 2. قندوزی، سلیمان بن ابراهیم، ینابیع المودة لذوی القربی، قم، اسوه، ۱۴۲۲ق. ص۳۴۶. 3. ابن ابی الحدید، عبدالحمید، شرح نهج البلاغة، به کوشش محمدابوالفضل ابراهیم، قاهره، ۱۳۷۸-۱۳۸۴ق/۱۹۵۹-۱۹۶۴م.، ج۱۱، ص ۴۴. 🆔 @salehin_alborz
✅اهل رشد که باشی 💯شرایط برات بی معناست... 🆔 @salehin_alborz
1️⃣✅ بهترين راه براى شناخت و شکوفایی استعداد و خلاقيت نوجوانان اين است كه مربيان دقت و مراقبت كنند كه متربی در انجام چه كارهايى رغبت و تمايل بيشترى نشان مى دهد و توانايى و تلاش آنان در چه زمينه اى بازده بيشترى دارد. 2️⃣✳️ راه ديگر شكوفاكردن استعدادهاى نوجوانان، توجه مربيان به سرگرمي هاى آنانست، زيرا نوجوانان بطور ناخودآگاه و خارج از هرگونه اضطرابى، هنگام بازى و فعاليتهاى مورد علاقه خود، استعدادهاى نهفته خويش را آشكار مى كنند. 3️⃣❇️ در انجام فعاليتها و سرگرمى هاى مختلف نوجوانان بايد توجه داشت كه بعضى از آنان به مطالعه رو مى آورند، عده اى تمايل به ساختن وسايل فنى دارند، گروهى به خطاطى و نقاشى علاقه مندند و عده اى به خواندن قرآن با صوتى مليح، رغبت نشان مى دهند؛ در اين ميان مربی ها مى توانند در جهت دهى و تشويق آنها نقش عمده و سازنده و تعيين كننده اى را ايفا كنند. البته نبايد به طور سطحى برخورد, يا قضاوت عجولانه نمايند، بلكه با كمك مشاور و والدین متربی و پىگيريهاى مستمر در دوره راهنمايى مى توانند به اين مسئله پى ببرند. 🆔 @salehin_alborz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1.mp3
9.14M
♨️پرسش‌ها و شبهات اصلی دفاع مقدس 🎙کارشناس: دکتر یدالله جوانی 🔅⁉️ 🆔 @salehin_alborz
جلسه ششم.mp3
15.62M
♨️کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، از اقدامات آیت‌الله خامنه‌ای در راستای احیای تفکر اسلامی و نیز بازگوکننده نظام فکری ایشان شمرده شده است. 💢به گفته ایشان، مطالب این کتاب، پایه‌های فکری برای ایجاد یک نظام اسلامی بوده است. 📚طرح کلی اندیشه ی اسلامی در قرآن ( ج.6) 💠استاد ملاولی 🆔 @salehin_alborz
♨️چگونه متربیان را به شنیدن مباحث دینی ترغیب کنیم⁉️ 💢 یکی از مشکلات عمده طرح مسائل دینی و اخلاقی در گروه های تربیتی آن است که بیشترمخاطبان گمان می کنند این مباحث را قبلاً شنیده اند و به قول معروف" گوش شان از این حرف ها پر است". 💠اگر شما به عنوان یک مربی تربیتی با این مشکل روبرو هستید و اعضای گروه، میل و رغبت کافی برای شنیدن حرف های شما را ندارند نکات ذیل را به دقت مطالعه بفرمایید: 🔹اول : بدانید نوجوانان و جوانان به طور فطری و بر اساس یک گرایش درونی به آموزه های دینی و اخلاقی علاقه مندند اما حوصله شنیدن مباحث تکراری، خشک، بی روح و کلیشه ای را ندارند، پس مطالب را به گونه ای در جمع مطرح کنید که با نیازهای فطری و درونی جمع گره بخورد. 🔹دوم : در مسیر تربیت دینی، مربی باید به انجام سه مرحله مهم و اساسی توجه داشته باشد: 👆 بسترسازی، ✌️ آموزش 👆✌️ عمل به تکلیف یا همان رفتارسازی. 🌱 در مرحله بستر سازی مربی باید از قبل و طبق طرحی برنامه ریزی شده, به آماده سازی مخاطب برای پذیرش آموزه های دینی بپردازد . در این مرحله آشنا سازی متربیان با مفاهیم دینی و ضرورت فراگیری آن بسیار اهمیت دارد. 🌱 پس از آن نوبت به آموزش می رسد که این مرحله را می توان معادل" تبیین دین" دانست. در این مرحله، مربی سعی می کند به تغییر نگرش افراد بپردازد و به اصطلاح ایمان را در جان و دل آنان وارد نماید. 🌱 مرحله سوم فرآیند تربیت دینی در افراد، عمل کردن به آموزه های دینی یا همان سلوک رفتاری است. بنابراین اگر مربی، قبل از بسترسازی مناسب (در مرحله اول) به آموزش بپردازد و بدون آموزش (مرحله دوم) انتظار عمل کردن را از مخاطب داشته باشد , به بیراهه رفته است. 🔹سوم : اگر می خواهید اعضای گروه را برای شنیدن مباحث دینی و اخلاقی ترغیب نمایید لازم است با هدف رغبت انگیزی در مخاطبان، نکات و توصیه های ذیل را در طرح مسائل این چنین به کار ببندید: 1️⃣شروع بحث با طرح یک سؤال باشد، به گونه ای که مخاطب را به تأمل وادار کند و اهمیت موضوع برایش آشکار شود. 2️⃣طرح موضوع به شیوه ای جذاب و تازه با بکارگیری ابزارهای هنری یا وسائل کمک آموزشی نوین همچون پاورپوینت و امثال آن، صورت پذیرد. 3️⃣اعلام دقیق مدت زمان جلسه و تقسیم آن به دو بخش گفتگوی دو طرفه و جمع بندی نهایی توسط مربی. 4️⃣تأیید، تشویق و هدایت مباحث اعضای گروه به سمت و سویی که احساس رضایت مندی در جمع حاصل شود. 5️⃣استفاده از نکات علمی، به روز و جدید در جمع بندی نهایی توسط مربی و یا در خلال صحبت های اعضاء به گونه ای که مخاطب را تشنه شنیدن حرف های پایانی شما نماید. 🍀 معنای این سخن آن است که اگر بر فرض کسی ادعا کند همه این حرف ها را نشنیده است هنوز در مرحله اول متوقف مانده و لازم است در ادامه به فهم، باور و عمل در این باره دست یابد. 🆔 @salehin_alborz
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️وظایف درساختار صالحین 🔅استاد: حجة الاسلام یزدی 🆔 @salehin_alborz