#شجره_طیبه_صالحین
دیدار و گفتگوی معاونت محترم تعلیم تربیت ناحیه حیدر کرار(ع)پرند به همراه مسئول تعلیم و تربیت حوزه 363 شهید امیری فر با فرمانده پایگاه شهید هاشمی
تاریخ:99/4/17
#پایگاه_شهید_هاشمی
#حوزه_363_شهید_امیری_فر
#ناحیه_حیدر_کرار_پرند
#سپاه_سیدالشهداء_استان_تهران
#شجره_طیبه_صالحین
#جوانه_های_صالحین
نظارت و دیدار صمیمی معاونت محترم تعلیم و تربیت ناحیه حیدر کرار(ع)پرند به همراه تعلیم و تربیت حوزه 363 شهید امیری فر با متربیان جوانه های صالحین پایگاه شهید شهریاری تاریخ 99/4/17
#پایگاه_شهید_شهریاری
#حوزه_363_شهید_امیری_فر
#ناحیه_سپاه_حیدر_کرار_شهر_پرند #سپاه_سیدالشهداء_استان_تهران
#شجره_طیبه_صالحین
#جوانه_های_صالحین
برگزاری مسابقه فوتبال متربیان جوانه های صالحین پایگاه شهید هداوند میرزایی
تاریخ:99/4/20
#پایگاه_شهید_هداوند_میرزایی
#حوزه_363_شهید_امیری_فر
#ناحیه_حیدر_کرار_پرند
#سپاه_سیدالشهداء_استان_تهران
#شجره_طیبه_صالحین
نشست شامگاه قرآنی پایگاه شهید شهریاری
#پایگاه_شهید_شهریاری
#حوزه_363_شهید_امیری_فر
#ناحیه_حیدر_کرار_پرند
#سپاه_سیدالشهداء_استان_تهران
#شجره_طیبه_صالحین
#کار_جهادی
کار جهادی متربیان صالحین پایگاه شهید شهریاری در کمک به ساختن منزل مسکونی در روستای کله کوه شهرستان رباط کریم
#پایگاه_شهید_شهریاری
#حوزه_363_شهید_امیری_فر
#ناحیه_حیدر_کرار_پرند
#سپاه_سیدالشهداء_استان_تهران
#شجره_طیبه_صالحین
#جوانه_های_صالحین
برگزاری مسابقه فوتیال متربیان صالحین پایگاه شهید شهریاری
تاریخ:99/4/20
#پایگاه_شهید_شهریاری
#حوزه_363_شهید_امیری_فر
#ناحیه_حیدر_کرار_پرند
#سپاه_سیدالشهداء_استان_تهران
#پرونده
سلام علیکم
خدا قوت
امروز روز عفاف و حجاب این روز بزرگ رو خدمت همه خواهران دین مدار خودم تبریک عرض میکنم
از چند وقت قبل تعدادی از نخبگان امر تربیتی که از بین سرگروه ها و مربیان صالحین احصا شده بودند را جهت تولید محتواهای دینی برای ارکان تربیتی و عموم مردم گرد هم اوردیم که به یمن و برکت این روز بزرگ اولین پرونده از موضوعاتی که در باب تولید محتوا بر روی ان موضوعات کار شده در کانال قرار خواهد گرفت
بنا داریم در هر موضوع یک هفته کامل صحبت بشه تا اعضای کانال در آن پرونده خاص و آن مسئله به عمق کافی برسند
پس از امروز منتظر اولین پرونده ما باشید
انتظار میره در هر ارکان تربیتی جهت ارائه محتوا به متربیان خود از مطالب این پرونده ها استفاده نمایند
#پرونده
#کارگروه_تولید_محتوا
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم
"یا ایها النبی قل لازواجک وبناتک ونسا ء المومنین یدنین علیهن من جلابیبهن ذالک ادنی ان یعرفن فلا یوذین وکان الله غفورا رحیما "
ای پیامبر! به همسران ودخترانت وزنان مومنان بگو:روسری های بلند بر خود بیافکنند، این عمل مناسب تر است، تا به عفت وپاکدامنی شناخته شوند ومورد آزار قرار نگیرند، و خداوند آمرزنده و مهربان است. (۵۹)احزاب
در پاسخ این سوال که چرا حجاب واجب است؟
باید گفت: خداوند در این آیه می فرماید:برای آنکه زنان مومن مورد آزار افراد هرزه قرار نگیرند، به گونه ای خود را بپوشانند که زمینه ای برای بی حرمتی آنان فراهم نشود.
بر اساس این آیه نوعی روسری مورد استفاده ی زنان در زمان پیامبر بوده است
؛ لیکن زنان در پوشاندن خود از نامحرم دقت نمی کردند.
لذا سفارش این آیه، نزدیک کردن جلباب به خود است، نه اصل جلباب که امری موسوم بوده است.
"جلباب" به معنای مقنعه ای است که سر وگردن را بپوشاند. یا پارچه بلندی که تمام بدن وسر و گردن را بپوشاند.
این آیه که فرمان حجاب می دهد، با تهدید مطرح نشده بلکه فلسفه ی حجاب را چنین تبیین می کند؛
زنان و دختران، اگر بخواهند از متلک ها، تهمت ها، تهاجم هاوتهدید های افراد آلوده در امان باشند باید خود را بپوشانند.
چند پیام در این آیه قابل توجه است.
۱.در امر به معروف اول از خودی شروع کنیم.
۲.در احکام الهی تفاوتی میان همسران ودختران پیامبر با دیگر زنان نیست.
۳.پوشیدن لباسی که معرف شخصیت زن برای تامین عفت وآ برو باشد، لازم است.
۴.بهانه به دست بیمار دلان ومزاحمان عفت عمومی ندهید.
۵.رفت و آمد زنان در خارج از منزل، با عفت عمومی مانعی ندارد.
۶.نوع لباس مردم در جامعه، می تواند معرف شخصیت، مکتب وهدف آنها باشد.
۷.سر چشمه ی بسیاری از مزاحمت ها ی هوسبازان نسبت به زنان ودختران، نوع لباس خود آنهاست.
۸.زنان با حجاب باید با حضور خود در صحنه، جو عمومی عفاف و پاکدامنی را حفظ کنند فرصت مانور راازهوسبازان بگیرند.
با توجه به آمرزنده و مهربان بودن خداوند،
بد حجابی های گذشته قابل عفو است .
@salehin_parand
#پرونده
#کارگروه_تولید_محتوا
#حجاب_عفاف
#تربیت_دینی
#استدلال_قرآنی
#ناحیه_حیدر_کرار_شهر_پرند
#سپاه_سیدالشهداء_استان_تهران
آیا حجاب در زمان انبیاءنیز اجباری بوده؟
برخی معتقدند در زمان انبیاء حجاب اجبار نبوده است. اولاً در این رابطه اجماع نیست. مثلاً به اعتقاد شهید مطهری اساساً دوره ای را نمی توان نشان داد که به طور عمومی شدت حجاب بیش از زمان رسول اکرم (ص) باشد و احتمالاً این شدت حجاب بیانگر اهتمام حکومت نبوی در اجرای این دستور الهی است.با این حال استدلال ما اینجا نیست.حجاب امری اجتماعی است.
احکام اجتماعی و حکومتی عقلا و شرعا جزء اختیارات حاکم است. منحصر به سیره اهل بیت نیست و کاملاً منطبق با شرایط زمان و مکان است. یعنی یک مساله می تواند در یک دوره ای موضوعیت نداشته باشد و در دوره دیگر مساله آنروز جامعه باشد. مثل اینکه امیرالمومنین (ع) مالیات بر اسب قرار می دهند حال آنکه در زمان
پیامبر(ص)اینطور نبوده یا اینکه برخی ائمه در دوره خود خمس را از شیعیان نمی گرفتند.
پس قانون گذاری برای حجاب جزء اختیارات حاکم است و نیازی به انطباق با دوره زعامت اهل بیت ندارد. حجاب می تواند در دوره ای به جهت اجتماعی سخت گیرانه نباشد و در دوره دیگر الزام آور باشد. همین امروز نیز این تفاوت وجود دارد. مثلاً زنان روستایی در شالیزار ممکن است آستین لباس خود را تا آرنج هم بالا بزنند اما هیچ گشت ارشادی به آنها تذکر ندهد اما همین حجاب در شهر مورد توجه قانون باشد. هردو خلاف شرع است اما یکی بجهت اجتماعی و عرفی می تواند مساله قانون نباشد و مجری قانون از کنار آن عبور کند.
@salehin_parand
#پرونده
#کارگروه_تولید_محتوا
#حجاب_عفاف
#تربیت_دینی
#استدلال_کلام
#ناحیه_حیدر_کرار_شهر_پرند
#سپاه_سیدالشهداء_استان_تهران
چرا کشف حجاب تعرض به حقوق اکثریت است؟
"خب مردها تحریک نشوند".این حرف برای تنزل دادن مساله است. البته قواعد طبیعی و غریزی سرجای خودش قرار دارد و دستوری نیست، ولی علت اصلی ایندست مسائل نیست.توجه کنیم اینکه گفته می شود کشف حجاب تعرض به حقوق اکثریت است به جهت اینست که شرایط برای دینداری سخت می شود. چرا اکثریت باید به مشقت بیافتند که عده ای می خواهند مقابل اراده دینی مردم باشند؟ مثلاً نگاه به موی زن نامحرم، بدون تحریک هم حرام است. یعنی حجاب اختیاری یک نفر، مشقت است برای دیگری.اما ماجرا ازین نیز فراتر است. شهری که قرارست محیط دین ورزی و بستر معنویت برای جامعه باشد مستعد بی اخلاقی می شود. وظیفه یک حکومت ساخت بستری است که مهیای دینداری باشد نه مروج بداخلاقی.
اگر قانون حجاب را نخواهیم چه باید کرد؟ مشروعیت این قانون از کجاست؟
اگر بحث درون دینی نکنیم؛ با منطق دموکراسی و حقوق بشری نیز، قانون مشروعیتش را از رعایت مصلحت اکثریت می گیرد. یعنی اقلیت به حکم اخلاق و عقل لازمست حق اکثریت را رعایت کنند. قانون حجاب بر مبنای مصلحت مسلمین نوشته شده است.
چه کسی گفته طرفداران حجاب اکثریت اند؟ رفراندوم بگذاریم.
از رفراندوم هراسی نیست. اما منطق این بحث ایراد دارد. انتخاب دین اختیاری است اما انتخاب اجزای دین اختیاری نیست. یعنی یک جامعه می توانند اسلام را با رای کنار بگذارند و البته در قیامت حساب پس می دهند اما اجزای دین را نمی شود به رای گذاشت. انتخاب ملت ایران نیز اسلام است. مهمترین شاهد نیز رفراندم ابتدای انقلاب است که به اسلام در قالب مدل اجرایی جمهوری اسلامی رای دادند.
@salehin_parand
#پرونده
#کارگروه_تولید_محتوا
#حجاب_عفاف
#تربیت_دینی
#استدلال_کلامی
#ناحیه_حیدر_کرار_شهر_پرند
#سپاه_سیدالشهداء_استان_تهران
💠 28 روز تا عید غدیر 💠
#روز_شمار_عید_غدیر
#عید_الله_الاکبر
🌷🌷🌷🌷🌷
#شجره_طیبه_صالحین
#ناحیه_حیدر_کرار_پرند
#سپاه_سیدالشهداء_استان_تهران
@salehin_parand