eitaa logo
صالحین شاهرود
1.1هزار دنبال‌کننده
11.1هزار عکس
3.8هزار ویدیو
315 فایل
🌸فعالیت های صالحین شهرستان شاهرود 🔹میعادگاه شبکه تربیتی بسیج (صالحین)شاهرود 🔸انعکاس فعالیت های قرآنی وتربیتی پایگاههای مقاومت بسیج شهرستان شاهرود 🔹ارائه محتواوتجربیات موفق 🔸 لطفاسفیراطلاع رسانی ماباشید ارتباط با مدیر: @smm216
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥 جنگ خونین دهه شصت را بردیم... 🔰 در جنگ فرهنگی دهه هفتاد سربلند شدیم 🌐 در جنگ سیاسی دهه هشتاد با بصیرت ایستادیم... 💸 حالا در جنگ اقتصادی هستیم... @salehin_shahrood
✴نماز نماز هم در مسیر بندگی شاخصی مهم به شمار می رود و هم باید مورد اهتمام مربی باشد تا شاگردش بفهمد این از جمله امور اصلی و کلیدی است. مولا امیرالمومنین علی علیه السلام به مالک اشتر رحمه الله فرمودند: کُلُ شیء من عملِک تَبَع لِصلوتِک. هر چیزی از عمل تو تابع نماز توست. نماز شاخص بندگی است و اثرگذاری خداپسند در مسیر تربیت از مؤلفه هاي بندگی است. پس اگر نمازی خوب داشته باشید می توانید مربی یا ولی اثرگزاری باشید. دوستى مي گفت به پزشك گفتم : همه داروهامو میخورم اما تاثیر نداره! دكترگفت: سر وقت می خوری؟! او گفت تازه فهمیدم چرا نمازهام اون جور که میخوام تاثیرنداره...... @salehin_shahrood
🖼 | پیام قدرت به دشمن بدهیم، نه پیام ضعف @salehin_shahrood
8.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 استعمار فرا نو 👈🏻 صحبت‌های شب گذشته علیرضا پناهیان در مورد قبول FATF @salehin_shahrood
🔴راه اندازی باشگاه صالحینی ها با توجه به درخواست برخی از سرگروه ها و مربیان برای ایجاد بستر لازم جهت تبادل آرا و تجربیات، گروه «باشگاه صالحینی ها» به آدرس زیر ایجاد گردید. حضور شما باعث پررونق شدن این گروه خواهد شد. 🚹آدرس گروه ویژه برادران: http://eitaa.com/joinchat/4208787467Cbd437e5ea2 🚺آدرس گروه ویژه خواهران: http://eitaa.com/joinchat/2403008526C3a9b568501
هدایت شده از علیرضا پناهیان
✉️ نیاز ساعتی ما به قرآن #پیام_معنوی @Panahian_ir
هدایت شده از علیرضا پناهیان
📌تفاوت اطعام اربعین با بسیاری از اطعام‌ها در فرهنگ ما 👈🏻 شاید این خرمایی که برایت آورده، تمام هستی‌اش باشد! 💎 ۹۷ (۵) 🔰این اطعام و پذیرایی از زائران امام‌حسین(ع) که در اربعین می‌بینیم، شبیه بسیاری از اطعام‌هایی که در محرم و عاشورا می‌بینیم، نیست؛ یک تفاوتی دارد! 🔻در اطعامی که در ایام محرم می‌بینید، معمولاً مُتموّلین و افراد برخوردار-که به آنها «بانی» یا «خیّر» گفته می‌شود- خرج هیئت را می‌دهند، اما در اربعین اصلاً این‌طور نیست! 🔰شاید زیاد رسم نباشد اطعامی که در فرهنگ ما صورت می‌گیرد، توسط افرادی انجام شود که بضاعت اندکی دارند. اما در اربعین ممکن است خرمایی که در مسیر کربلا، یک کسی جلوی شما می‌گیرد، تمام هستی‌اش بوده که آورده لب جاده و دارد تقدیم می‌کند! 🔻کمی جلوتر، کسی را می‌بینی که مقداری میوه آورده و دارد توزیع می‌کند؛ این شاید نذر کسی باشد که بیشتر از این میوه‌ها، توانی برای پذیرایی‌کردن ندارد! و این مسئله خیلی در اربعین، مرسوم است. 🔰 برخی از اطعام‌کنندگان اربعین، خودشان در اوجِ نیاز هستند، اما-مثلاً با دست‌فروشی- در طولِ سال، یک‌مقدار پول جمع می‌کنند و در اربعین، برای زائران حسین(ع) خرج می‌کنند. 👤علیرضا پناهیان 🚩دانشگاه هنر- ۹۷.۷.۶ 👈🏻 متن کامل در: panahian.ir/post/5048 @Panahian_ir
هدایت شده از علیرضا پناهیان
🔻امام جمعه نجف در خطبه‌های نماز جمعه در حرم امیرالمومنین(ع): ➕تشکر از عشایری که زائران ایرانی را از مرز رایگان منتقل می‌کنند ➕درخواست از پارلمان عراق برای زائران ایرانی 🔸 سید صدر الدین قبانچی در خطبه های نمازجمعه این هفته در صحن حرم مطهر امام علی (ع) از پارلمان جدید عراق خواست تا لغو هزینه روادید زائران ایرانی برای زیارت اربعین سال جاری را تصویب کند. 🔸وی گفت که اگر این اتفاق بیفتد خداوند درهای برکت را به روی عراق باز خواهد کرد. 🔸وی همچنین با تقدیر از اقدام برخی عشایر و رانندگان عراقی برای حمل و نقل خیریه زائران از مرز به شهرهای مقدس عراق، از دارندگان وسایل نقلیه خواست تا با ساماندهی مناسب و در راستای وفای به امام حسین (ع) و بزرگداشت حماسه عاشورا، برای حمل و نقل رایگان زائران از مرزها اقدام کنند. 👈🏻 منبع: العالم goo.gl/7gvncW @Panahian_ir
صدا ۰۰۸.m4a
10.4M
امشب درحرم آقاعلی بن موسی الرضا(ع)نائب الزیاره همگی بودیم.... سخنرانی استادپناهیان دررواق امام خمینی (ره) ضبط کردیم.... @salehin_shahrood
انگیزه در کار فرهنگی باید برای انجام و دینی خود را تقویت کنیم. انگیزه اهمیت بسیاری در  دارد و نباید در انگیزه ناخالصی ایجاد شود. یک انگیزه سالم برای فعالیت فرهنگی دینی انقلاب این است که انسان برای به این مرحله وارد شود و خودش را بدهکار و مسئول بداند. ما در مقابل ائمه، شهدا و مردم مظلوم منطقه، تاریخ و امام زمان(عج) و بار مسئولیت باید بر دوش ما احساس شود. امام خامنه‌ای - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰ @salehin_shahrood
مدلهای کار فرهنگی ۱. مدل موجی: مجموعه کارهایی که در برهه ای از زمان می آیند و حرکت های بزرگی در راستای آن انجام میشود و مخاطب آن عموم است؛ مثل هيأت های مذهبی در ماه محرم. این کارها بطور مثال یک هفته مانده به محرم، آغاز و تا یازدهم محرم ادامه مییابد. سپس در دهه ی فاطميه و شبهای قدر دوباره شروع میشود. و یا برخی فعاليت هایی در زمينه دفاع مقدس مانند نمایشگاه، یادواره و... و یا محافل انس با قرآن از این قبيل می باشد. ۲. مدل حرفه ای: برای این مدل، به طور پيوسته کار میکنند و تعطيلی ندارند؛ مانند برگزاری جلسات منظم اخلاق، جلسات قرآنی، جلسات هفتگی یا ماهانه حضور در منزل شهدا، حلقه های مطالعاتی، نشریه و ... مخاطب این برنامه ها افرادی هستند که پایه تر بوده و دغدغه خودسازی داشته و از مدل بالا جذب می شوند. ٣ .مجموعه های بسترساز: مجموعه های بسترساز خواص را پرورش میدهند و این خواص، مسئولين مجموعه های موجی و حرفه ای میشوند و به عبارت دیگر این افراد می توانند مسولين جدید در قسمت های مختلف تشکل ها و مجموعه ها شوند. باید متناسب با مخاطب مدل را انتخاب کنيد و سعی بر این داشته باشيد تا از هر سه مدل بهره ببرید چرا که محيط ها غالبا ظرفیت هر سه مدل را دارند. ِ برای مثال کار مدل سوم را نمی توان برای مخاطب مدل اول انجام داد. برای مثال، ادبيات کتابی که در سطح بالای علمی نوشته شده و یا کلام برخی علمای رده بالای علمی دارند نمی تواند عوام را جذب کند؛ چرا که آنانکه ادبيات کلاميشان نخبه پسند است، کمتر می توانند با عموم مردم ارتباط برقرار کنند. این، قانون است. باید برای جلسات عمومی تر، فردی را دعوت کنيم که عموم از او سود ببرند. اگر برای این مراسم، شخص نخبه ای را دعوت کنيم، مخاطب از جلسه سود نخواهند برد. همچنين اگر برای مخاطب پيگير ، مفاهيم عميق ارائه ندهيد نيروی بالقوه او را نيز از دست می دهيد. البته به این نکته مهم دقت داشته باشيد که قشر جوان به نسبت عموم مردم نياز به مدل نخبگانی تر دارد و دنبال مطالب تازه تر و عميق تر می باشد. یکی از بزرگ کارهای فرهنگی این است که بخواهيم عموم را به سمت نخبگی بدون مدیریت ببریم. برای نمونه، می بينيم عده ای دور هم جمع می شوند به و این نتيجه می رسند که هيأت به درد نمیخورد و باید حلقه ی مطالعه تشکيل دهند. هيأتی که متشکل از صد نفر بوده است، بعد از مدتی هشتاد نفره می شود. بعد از شش ماه، شصت نفر،بعد ده ماه پنج نفر باقی می مانند. این در حالی است که اگر به روش هيأتی به کارشان ادامه می دادند، دویست نفر می شدند. صحبت این است که نخبگی کار خودش را دارد. در کار فرهنگی نباید نقش گروه های پيشرفته را بازی کنيم. برای مثال، گروه هایی بودند که برای پيشرفت مجموعه ی خود، از مجموعه های دیگر الگو برمی داشتند؛ اما همان مجموعه بعد از شش ماه تعطيل میشد. چرا؟ چون اعضای آن می خواستند نقش بازی کنند. @salehin_shahrood