eitaa logo
هوالحکیم🌷محمّدحسین صالحی
1.2هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
379 ویدیو
205 فایل
﷽💫طلبه ای ساده محضر اساتیدعظیم القدر @abedini ⚡لیسانس نرم افزار ⚡ارشد مهندسیIT با پایان نامه برگزیده کشوری درجشنواره علامه حلی ⚡دکترای عرفان اسلامی ⚡ zil.ink/salehi786 💠پاسخها @Salehi786 📲نرم‌افزار @SalehiApps ✅تدریس @Shia_erfan 🔶خصوصی @mSalehi
مشاهده در ایتا
دانلود
زیارت غدیریه امیرالمؤمنین - از زبان امام هادی (علیهما السلام) .pdf
416.7K
🔸زیارت غدیریّه امیرالمؤمنین👆از زبان امام هادی (علیهما السلام) 🔻 *درمیان اعمال روز غدیر، نماز عید غدیر و زیارت غدیریه سفارش خاص دارد* eitaa.com/salehy/2313 نماز غدیر البته این دو اختصاصی به این روز ندارند و در روایت آمده که در روزهای دیگر هم قابل انجامند، و هر وقت می‌توان با آن مولا را زیارت کرد 🔻در این زیارت از قرآن کریم بر محور فضایل امیرالمؤمنین(علیه السلام) بیان شده است 🔻همچنین در این زیارت عظیم القدر از فضایل بیکران قرآنِ ناطق حضرت امیرالمؤمنین(علیه السلام) وارد شده است (مانند: امیرالمؤمنین، سیّد الوصیین، وارث علم النبیین، ولیّ ربّ العالمین، امین الله فی ارضه، سفیر الله فی خلقه، الحجة البالغه علی عباده، دین الله القویم، صراط مستقیم، نبأ عظیم، اول من آمن باللّه، اول من صدّق بما انزل الله علی نبیّه، اول العابدین، ازهد الزّاهدین، الکاظم للغیظ، العافی عن النّاس، الصّابر فی البأسآء و الضّرّآء و حین البأس، العادل فی الرّعیّه، العالم بحدود الله من جمیع البرّیّه، المخصوص بحکم التّنزیل و حکم التّاویل و نصّ الرّسول (ص)، حآئز درجة الصّبر، فآئز بعظیم الاجر، النّعمه السّابغه، البرهان المنیر، احسن الخلق عباده، اخلص النّاس زهاده و ~) 🔻این زیارت، حاوی فرازهایی از است؛ مانند: حدیث غدیر، غصب فدک، جنگ بدر، احزاب، اُحد، نزول «لاسیف الا ذوالفقار و لا فتی الا علی»، جنگ حُنین، صفین، جمل، نهروان، شهادت مولا و... 👌این زیارتنامه در مفاتیح الجنان هم هست 🔸 🔈 صوت زیارت👇 🌐 eitaa.com/salehy/3687 🔸 @Salehi786
بسم الله در 🔸 🔸 *نحوه اجرای صیغه عقد اُخُوَّت* (از مستحبات مؤکد در روز عید غدیر) 🔻یکی از دو نفر (دو مرد یا دو زن)، *دست راست خود* را روی *دست راست نفر دیگر* قرار می دهد و یکی از آنان صیغه عقد اخوت را می‌خواند و دیگری مفاد آن را قبول می‌کند. 🔸 متن عربی عقد اخوّت : ⚡ *«واخَیتُکَ فِی الله وَ صَافَیتُکَ فِی الله وَ صَافَحْتُکَ فِی اللهِ وَ عَاهَدْتُ اللهَ وَ مَلَائِکَتَهُ وَ کُتُبَهُ وَ رُسُلَهُ وَ أَنْبِیاءَهُ وَ الْأَئِمَّةَ الْمَعْصُومِینَ(ع) عَلَی أَنِّی إِنْ کُنْتُ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ الشَّفَاعَةِ وَ أُذِنَ لِی بِأَنْ أَدْخُلَ الْجَنَّةَ لَا أَدْخُلُهَا إِلَّا وَ أَنْتَ مَعِی»* : «برای خدا با تو برادری و صفا (یکرنگی) می‌ورزم و برای خدا دستم را در دستت قرار می‌دهم و در پیشگاه خدا و فرشتگان و کتاب‌ها و فرستادگان او و پیامبران و امامان معصوم عهد می‌کنم که اگر از اهل بهشت و شفاعت باشم و اجازه ورود در بهشت را یابم، بدون تو وارد بهشت نشوم». ⚡سپس طرف دیگر در جواب او می‌گوید: *«قَبِلْتُ»* ⚡باز نفر اول می‌گوید : *«أَسْقَطْتُ عَنْکَ جَمِیعَ حُقُوقِ الْأُخُوَّةِ مَا خَلَا الشَّفَاعَةَ وَ الدُّعَاءَ وَ الزِّیارَة* : تمام حقوق برادری به جز حق شفاعت و دعا و دید و بازدید را از تو ساقط کردم» ⚡و نفر دوم می‌گوید: *«قَبِلْتُ*: قبول کردم». 🔻لازم نیست صیغه عقد اخوت حتماً به عربی خوانده شود، بلکه اگر آن را به فارسی یا زبان دیگری هم جاری کنند صحیح است؛ اما باید الفاظی را به کار برند که معنی این عقد را برساند. 🔻اگر دو خانم، بخواهند با هم عقد خواهری برقرار کنند در صورت خواندن عقد به عربی، باید ضمیرهای مذکر را تبدیل به ضمیر‌های مونث کنند. (ضمیر *کَ* تبدیل میشود به *کِ*، و ضمیر *أَنْتَ* می‌شود *أَنْتِ*) 🌐 https://fa.wikishia.net/view/عقد_اخوت 🔸 🔸 *عَقد اُخوّت یا پیوند برادری*، (در عربی: عَقد المُؤاخاة) پیوندی است که میان دو مسلمان بسته می‌شود تا با یکدیگر برادر باشند. اجرای عقد اخوت، *جزو اعمال مستحب مؤکد در روز عید غدیر است*. 🔻در عید غدیر، مؤمنین با خواندن این عقد می‌توانند برادر دینی همدیگر شوند. این پیوند، باعث ارث بردن از یکدیگر یا مَحرمیت نمی‌شود بلکه فایده‌اش در دنیا، فقط دعا برای یکدیگر و خیرخواهی و پیوند ایمانی است و در آخرت، فقط احتمال شفاعت. 🔻معروف‌ترین عقد اخوت مربوط به پیمانی است که پیامبر(ص) بین مهاجران و انصار بست. پیوند برادری میان پیامبر(ص) و امام علی(ع) متواتر تاریخی است. پس از هجرت مسلمانان به مدینه، روزی پیامبر(ص) به اصحاب خود فرمود: ⚡ *«تَآخوا فی الله أخَوَین أخوین»* : «در راه خدا، دو تا دو تا با یکدیگر برادر شوید.» بنا بر مشهور تعداد آن‌ها ۹۰ نفر بوده است: ۴۵ نفر از مهاجران و ۴۵ نفر از انصار. 🔻 در ابتدا پس از برقراری این پیوند، مسلمانان همچون دو برادر حقیقی از یکدیگر ارث می‌بردند. ولی این حکم، موقت بود و با نزول آیه *«وَأُولُو الْأَرْ‌حَامِ بَعْضُهُمْ أَوْلَیٰ بِبَعْضٍ فِی کتَابِ اللَّهِ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُهَاجِرِ‌ینَ»* (سوره احزاب، آیه ۶)، ارث بردن به خویشان نسبی اختصاص یافت. (در متن صیغه هم با بند آخرش که می‌گوییم «أَسْقَطْتُ عَنْکَ جَمِیعَ حُقُوقِ الْأُخُوَّةِ مَا خَلَا الشَّفَاعَةَ وَ الدُّعَاءَ وَ الزِّیارَة» از جمله این حق مادی ارث بردن را اسقاط می‌کنیم، و فقط حقوق معنوی را باقی می‌گذاریم). 🔻اخوتی که در سال نخست هجری برقرار شد نقش مهمی در روابط میان مسلمانان داشت ولی آنچه اهمیت بیشتری دارد، برادری همه مسلمانان با یکدیگر است که در سال نهم هجری با نزول آیه *«إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَة»* (حجرات، ۱۰) بر آن تاکید شد. هنگامی که این آیه نازل شد هم پیامبر میان افرادی که شبیه و نظیر یکدیگر بودند، پیمان برادری بست. 🔻با نزول آیه ١٠ سوره حجرات معلوم شد که این پیوند اخوت افزون بر یک شیوه معنوی و سیاسی برای ایجاد وحدت و یکپارچگی بین امت اسلام، بخشی از آیین اجتماعی اسلام است که خداوند متعال تشریع نموده است. 🔻شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان می‌نویسد: 💥 روز عید غدیر و عید الله اکبر است، و این روز، روز قبولی اعمال شیعیان و روز برطرف شدن غم های ایشان است و این روزی است که حضرت موسی ع بر ساحران غلبه کرده و خداوند آتش را بر ابراهیم خلیل ع سرد و سلامت کرده و حضرت موسی ع یوشع بن نون را وصیّ خود گردانیده، و حضرت عیسی ع شمعون الصّفا را وصی خود قرار داده، و حضرت سلیمان ع رعیّت خود را بر خلافت آصف بن بَرخیا اِشهاد کرده، و جناب رسول خدا ص ما بين اصحاب خود برادرى افكنده، و لهذا شايسته است در اين روز عقد اخوت با اخوان مؤمنين‏. 📌 *صوت و متن درشت صیغه‌ی عقد اخوت*👇 🌐 erfan.ir/mafatih164amp/صیغه-عقد-اخوت-و-برادری-در-روز-غدیر-کلیات-مفاتیح-الجنان-با-ترجمه-استاد-حسین-انصاریان 🔸 @Salehi786 @Salehy
پزشکیان با انشاخوانی و فاصله گرفتن از نگاه به دوربین و حرف عمومی، خیلی ضعیف تر از مناظره‌های دوم و سوم شده
هدایت شده از 🌪️نود سیاسی 🌪️
🔻مشهد مقدس؛ مقصد نهایی دو کاندیدای شاخص جبهه انقلاب... با توجه به اینکه آقایان سعید و باقر در روز چهارشنبه ۶ تیر در مشهد اجرای برنامه شان قطعی شده ، گمانه زنی ها حکایت از حضور این دو نفر در کنار مزار شهید آیت الله رئیسی و تجدید بیعت با آن شهید عزیز داشته و به احتمال زیاد ضمن حضور در یک مراسم مشترک در سالن شهید بهشتی مشهد ان شاءالله یکی از این عزیزان به نفع دیگری کنار خواهد کشید و شامگاه ششم تیر ماه در مشهد مقدس شاهد اجماع نیروهای انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ خواهیم بود. @navad_siasi
دوستان پیام صوتی دیشب را در کانال‌ها و گروه‌هایشان بازنشر کنند👇
هدایت شده از استاد عابدینی
توسل به امیرالمومنین برای نتیجه انتخابات.mp3
2.11M
🔸توسل به امیرالمومنین برای نتیجه انتخابات ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
🔸احساس می‌کنم به دعای فوق (از دعای افتتاح) بیشتر از هر زمانی نیاز داریم که با این👆دعا و به درگاه الهی، خدا را بحق بخوانیم و بخواهیم: 🙏خدایا! این تشتت و پریشانی و پراکندگی و گسستگی جبهه‌ی مؤمنان را بحق امام زمان‌مان (علیه السلام) وحدت بخش، و بین قلوب ما جمع کن، تا با ائتلاف قلب‌ها حول «قلب امام زمان♥ارواحنا فداه» بتوانیم به پیش‌برد جامعه‌ی انقلابی‌مان بسوی ظهور مولایمان حرکت کنیم🙏 💥 اَللَّهُمَّ الْمُمْ بِهِ شَعَثَنَا، وَ اشْعَبْ بِهِ صَدْعَنَا ، وَ ارْتُقْ بِهِ فَتْقَنَا، وَ كَثِّرْ بِهِ قِلَّتَنَا ⚡خدايا، پريشاني ما را به ياري او جمع كن، و پراكندگي ما را به او وحدت بخش، و گسستگي ما را با او پيوند ده، و کمیِ ما را به او زياد فرما 🌐 hadith.inoor.ir/hadith/371137 🔹 🔻این دعا را در این ساعات و روزهای حساس، بصورت بخوانیم و خدا را در این ایام غدیر بحق قسم دهیم که همه ما را از این تشتت موجود در جبهه انقلاب نجات‌مان دهد. 🔸 @Salehi786 @Salehy
هدایت شده از استاد یزدان‌پناه
🗳 فرمایش مهم آیت‌الله یزدان‌پناه پیرامون مسئله انتخابات، هم‌اکنون در جلسه اخلاق و معنویت: - اگر اجماع در میان کاندیدهای جبهه انقلاب حاصل می‌شد، توصیه این بود که به همان شخص رای دهیم‌. حال که این اجماع حاصل نشده است، در میان این کاندیدهای جبهه انقلاب، به هر کس که به تشخیص خودتان رای بیشتری دارد، رای دهید. - این وظیفه ماست و مابقی را به خدا واگذار کنیم. 💠 کانال استاد یزدان‌پناه @ostad_yazdanpanah
بسم الله 🔸مگر میشود گفت که ما دنبال نتیجه نیستیم؟ یعنی نتیجه هر چه شد، شد؟ 🔹 🔸 از سخنان رهبری عزیز امام خامنه‌ای (حفظه الله) : 🔻یک سؤال دیگر این است - که اینجا هم باز بعضی از دوستان دانشجو گفتند - که رابطه‌ی «تکلیف‌مداری» با «دنبال نتیجه بودن» چیست؟ 🔻امام خمینی فرمودند: ما دنبال تکلیف هستیم. آیا این معنایش این است که امام دنبال نتیجه نبود؟ چطور میشود چنین چیزی را گفت؟ امام بزرگوار که با آن شدت، با آن حدّت، در سنین کهولت، این همه سختی‌ها را دنبال کرد، برای اینکه نظام اسلامی را بر سر کار بیاورد و موفق هم شد، میشود گفت که ایشان دنبال نتیجه نبود؟ 🔻حتماً تکلیف‌گرائی معنایش این است که انسان در راه رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب، بر طبق تکلیف عمل کند؛ برخلاف تکلیف عمل نکند، ضدتکلیف عمل نکند، کار نامشروع انجام ندهد؛ و الّا تلاشی که پیغمبران کردند، اولیای دین کردند، همه برای رسیدن به نتائج معینی بود؛ دنبال نتائج بودند. مگر میشود گفت که ما دنبال نتیجه نیستیم؟ یعنی نتیجه هر چه شد، شد؟ نه! 🔻البته آن کسی که برای رسیدن به نتیجه، برطبق تکلیف عمل میکند، اگر یک وقتی هم به نتیجه‌ی مطلوب خود نرسید، احساس پشیمانی نمی‌کند؛ خاطرش جمع است که تکلیفش را انجام داده. 🔻اگر انسان برای رسیدن به نتیجه، بر طبق تکلیف عمل نکرد، وقتی نرسید، احساس خسارت خواهد کرد؛ اما آن که نه، تکلیف خودش را انجام داده، مسئولیت خودش را انجام داده، کار شایسته و بایسته را انجام داده است و همان طور که قبلاً گفتیم، واقعیتها را ملاحظه کرده و دیده است و بر طبق این واقعیتها برنامه‌ریزی و کار کرده، آخرش هم به نتیجه نرسید، خب احساس خسارت نمی‌کند؛ او کار خودش را انجام داده. 🔻بنابراین، این که تصور کنیم تکلیف‌گرائی معنایش این است که ما اصلاً به نتیجه نظر نداشته باشیم، نگاه درستی نیست. 🔻در دفاع مقدس و در همه‌ی جنگ‌هایی که در صدر اسلام، زمان پیغمبر (صلی الله علیه و آله) و یا بعضی از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانی که وارد میدان جهاد میشدند، برای تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فی‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانی که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزی و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامی نداشته باشند؟ اینجور نیست. 🔻بنابراین تکلیف‌گرائی هیچ منافاتی ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست می‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ برای رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههای مشروع و میسّر، برنامه‌ریزی کند. 🔹 📌بیانات در دیدار دانشجویان‌، ۱۳۹۲/۰۵/۰۶ 🌐 farsi.khamenei.ir/speech-content?id=23346 🔸 🔸پی‌نوشت: 🔻 این بیانات دقیقا در فضای مدتی بعد انتخابات ریاست جمهوری سال ١٣٩٢ ایراد شده، که مسأله‌ی چالشی جوانان مؤمن بوده، بین صرف توجه به تکلیف، یا دخیل دانستن توجه به نتیجه در تکلیف‌گرایی، و در انجام تکلیف بدنبال تحقق نتیجه نیز بودن! 🔻در جریان آن انتخابات و حمایت‌های طیف‌های مختلف انقلابی از کاندیداهای مورد نظر خود، این چالش مطرح بود که صرف انجام تکلیف مهم است فارغ از تلاش برای نتیجه مطلوب جبهه انقلاب در آن شرایط انتخاباتی، یا آنکه باید دغدغه‌ی رسیدن به نتیجه را هم می‌داشتیم و عمل بهنگام برای تحقق نتیجه را هم دنبال می‌کردیم. 🔸 @Salehy
هدایت شده از استاد عابدینی
حدیث شریف کساء - متن خط درشت نگارش آسان - .pdf
631.6K
🙏 همه مؤمنان به نیت پیروزی جبهه انقلاب در ایران 🔻امشب همه باهم «بعد نماز مغرب و عشاء» در گوشه‌به گوشه ایران اسلامی همزمان بخوانیم و هدیه به اهل البیت (علیهم السلام) و بخصوص هدیه به امیرالمومنین علی (علیه السلام) کنیم: 🔸فایل حدیث شریف کساء👆 🔻 متن خط درشت «نگارش آسان» 🔹 🔸همچنین شرکت در «ختم صلوات + ختم استغفار»👇🏻در هر زمان که می‌توانید 🌐 EitaaBot.ir/counter/rsedc1 (نفری حداقل 100 بار ذکر استغفار + تعیین تعداد صلوات توسط خودتان داخل لینک) 🔸 ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 Eitaa.com/joinchat/366215168Cc0e81daf3e
🇮🇷 امشب شب است، برای 🔸هجرت از جذابیت گفتمانی جلیلی، به رأی‌آوری جبهه انقلاب با قالیباف 🔹به کسی رأی دهیم که در دوگانه‌ی غربگرایی و انقلابی‌گری بیشترین احتمال پیروزی جبهه انقلاب اسلامی با او باشد 🔻در فضای انتخاباتی کنونی، به احتمال بسیار زیاد انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود (پزشکیان با یکی از دو کاندیدای جبهه انقلاب)، و در دور دوم، جبهه انقلاب تنها با گزینه‌ی بیشترین احتمال پیروزی در مقابل جریان غرب‌گرایان (و دولت سوم روحانی) را دارد. 🔹 🔻در این زمینه، می‌توانید تشخیص علمای زمان‌شناس و مهذبی مانند را هم ببینید که دغدغه‌شان حمایت از شخص نیست، بلکه دغدغه‌شان پیروزی جبهه انقلاب است: 🌐 eitaa.com/salehi786/2685 🌐 eitaa.com/javedan_ir/4157 و این نظرشان موجب و تغییر رأی شاگردشان از جلیلی به شده است: 🌐 eitaa.com/qasemian_ir/1939 🔸 @Salehi786 @Salehy
🔸پویش در جبهه انقلاب 🔻همه خوبان انقلابی امروز که به همدیگر خبر دادند از به هرکدام از کاندیداهای جبهه انقلاب اسلامی، هردو طرف حامیان به همدیگر داشته باشیم 🇮🇷 که همه‌مان دلسوز انقلاب و اسلامیم. 🔻با شرکت در پویش و نزدیک شدن قلب‌های مؤمنان بهم و تطهیر از کدورت‌ها، از خدا بخواهیم به برکت پیوستگی ایمانی قلب مؤمنان و آراء‌شان به قصد قربةً الی الله، بهترین نتیجه را برای انقلاب اسلامی عزیزمان رقم بزند. 🇮🇷 🇮🇷 همه باهم باشیم بر ساختن بسوی «صاحب جمهوری اسلامی ایران» ♥️ جمعه ٨ تیر ١۴۰٣ 🔸 @Salehy
پیام تبریک‌مون به هم میتونه اینطوری باشه:
تبریک میگم 👌 🇮🇷 همه باهم بر ساختن بسوی «صاحب جمهوری اسلامی ایران»
. 📌ذکر ساعت آخر روز جمعه، ٧ مرتبه👇 🔸 *«اللهمَّ صلِّ علی محمّدٍ و آلِ محمّدٍ ، وَ أدْفَعْ عَنَّا البَلاءَ المُبْرَمَ مِن السَّماءِ ، إنَّكَ عَلى کُلِّ شَئٍ قَدِیر»*
🔷 *اعمال روز مباهله* (امروز دوشنبه ۲۴ ذی الحجه، ١١ تیر) 🌷 فرارسیدن سالروز مباهله حضرت رسول اکرم(ص) با مسیحیان نجران؛ و نزول آیه تطهیر مبارک باد 🌿 🔻این روز داراى شرافت بسیاری است، و برای آن چند عمل وارد شده: 🔹 اوّل: غسل؛ 🔹 دوّم: روزه گرفتن؛ 🔹 سوّم: خواندن دو رکعت نماز، که در وقت و کیفیت و ثواب مانند نماز روز عید غدیر است: این نماز دو ركعت است كه در هر ركعت بعد از حمد، 10 مرتبه سوره توحید، 10 مرتبه سوره قدر، و 10 مرتبه آیت الكرسی (آیه ٢۵۵ سوره بقره) خوانده می‌شود و بهتر است نزدیك ظهر به جا آورده شود و قبل از آن غسل انجام گیرد. 💫[ به جهت طولانی بودن نماز، کسانی که ایستادن برایشان سخت است می‌توانند نماز مستحبی را نشسته بخوانند که فضیلت آن را درک کنند ]. 🔹 چهارم: خواندن دعاى مباهله 👇(دعایی بسیار مهم شامل اسم اعظم) 💠 http://bahjat.ir/fa/content/3348 🔹 پنجم: خواندن زیارت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام)، مثل زیارت امین الله و زیارت جامعه کبیره. ✅ @bahjat_ir 🔹 🎞 کلیپ زیبای «مباهله» | عبدالرضا هلالی 🔸 @Salehy
29.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 نماهنگ جدید عید مباهله 🔻نوای محمدحسین پویانفر | شعر سیدجواد پرئی: ⚡دنبال ساحلم، آغوشت ساحله هر حقی منهای تو باطله قلبم به تو مایله دینم با تو کامله شیعه‌ی غدیرم و اهل مباهله گل همه رنگش خوبه شیعه زرنگش خوبه از پیش علی نمیریم، تا حقشو پس بگیریم هله عیده، هلهله عیده از غدیر خم تا مباهله عیده اللهم والِ من والاه عاد من عاداه یا علی مولا علی مولا عشقم خاک نجفه حالم حال شعفه واسه من رضایتِ حضرت زهرا هدفه برا حق مرتضی آیه فرستاده خدا بار این امانتو گذاشت رو شونه‌ی ما تو کتابا نوشته اون کسی تو بهشته که ناد علی بخونه پای علی بمونه هله عیده، هلهله عیده از غدیر خم تا مباهله عیده اللهم والِ من والاه عادِ من عاداه یا علی مولا علی مولا 🔸 🔸 امام رضا (علیه السلام): ⚡ *«بالاترین فضیلت قرآنی حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) در "آیه مباهله" است، که بحکم الهی، نفس و جان خاتم پیامبران (صلی الله علیه و آله) و برترین انسان است»* 🌐 noo.rs/CzjDZ 📌متن کامل حدیث با ترجمه: 🌐 eitaa.com/salehy/1690 ایتا 🌐 t.me/salehi786/5072 تلگرام 🔸 🔰 امروز شأن نزول آیه مباهله (آیه ۶١ سوره آل عمران) است: 💥فَمَن حَاجَّكَ فيه مِن بعدِ ما جَاءَكَ مِنَ العِلمِ فَقُل تَعالَوْا نَدعُ أبناءَنا و أبناءَكُم و نِساءَنا و نِساءَكُم و *«أنفُسَـنا»* و أنفُسَكُم ثُمّ نَبتَهِل فَنَجعَل لَعنَتَ اللهِ عَلَى الكاذبين 🌐 quran.inoor.ir/fa/ayah/3/61 🔹 🎞 کیفیت بالاتر کلیپ 🌐 www.aparat.com/v/mzdvaz7 🔸 @Salehi786 @Salehy
🔸بیانیه پیرامون مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری 🔻حضور مردم عزیز ایران در انتخابات ریاست جمهوری کشور یک وظیفه و واجب است و به هیچ وجه سهل انگاری جایز نیست. 🔻شما مردم به عزیز شهید آقای دکتر هجده میلیون رأی دادید همین مردان و زنان بار دیگر همت به خرج دهند و در انتخابات دور دوم شرکت کنند که عدد رأی نامزد جبهه انقلاب به عددی بالاتر و قابل توجه برسد تا وظیفه‌ای که در برابر خدا و امام زمان داریم انجام شده باشد، ان شاء الله. 🔻اینک آقای فرد شاخص و مورد نظر ماست. بکوشید با آراء خودتان ایشان را به صندلی خدمت بنشانید. شایسته است افرادی که در دور اول به آقای دکتر قالیباف رای داده اند تماما در دور دوم به آقای دکتر جلیلی رأی دهند تا ان‌شاءالله آنچه خیر و صلاح است برای کشور رقم بخورد. 🔻همچنین تمامی افراد جبهه انقلاب با هر سلیقه‌ای نهایت تلاش خود را در توجیه دیگران و جذب آراء بیشتر انجام داده تا ان شاء الله نتیجه ختم به پیروزی جبهه انقلاب گردد. ✍محمدعلی جاودان، ۱۰ تیرماه ۱۴۰۳ 🔹 eitaa.com/javedan_ir/4166 🔸 @Salehi786 @Salehy
بیانیه حمایت بیش از هزار نفر از اساتید حوزه علیمه قم از دکتر جلیلی.pdf
1.04M
🔸اعلام حمایت 1114 نفر از (سطوح عالی و خارج) از جناب آقای 🔻با توجه به حضور برادر دانشمند جناب آقای دکتر سعید جلیلی در مرحله دوم انتخابات حمایت قاطع خود را از ایشان اعلام داشته، و از همه استدعا داریم برای صیانت از دستاوردهای آیت الله سیدابراهیم رئیسی (ره) تمام تلاش خود را به کار گیریم. ✍امضای بنده هم در ش۶٣٧ 🔹 eitaa.com/tashakkoleasatid/5116 🔸 @Salehy
🔺بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در حمایت از دکتر جلیلی بسم الله الرحمن الرحیم 🔸 ملت شریف ایران؛ ضمن تشکر از شرکت شما در مرحله اول چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و با تقدیر از کلیه دست‌اندر کاران اجرایی، نظارتی، امنیتی، نظامی، انتظامی و نیز کلیه کسانی که به نحوی در خلق این حضور باشکوه مؤثر بودند، با احترام به هردو نامزد ریاست جمهوری مرحله دوم و با توجه به معیارهای در کلام امام خمینی – قدس سره – و مقام معظم رهبری – مدظله العالی – و با عنایت به ضرورت‌های کشور و انقلاب، بر اساس مصوبه جلسه رسمی شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بدین‌وسیله نظر اکثریت اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مبنی بر حمایت از جناب آقای دکتر را اعلام می‌نمائیم. 🔹 از همگان انتظار می‌رود با شرکت پرشور خود در روز جمعه ۱۴۰۳/۰۴/۱۵ به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل نمایند. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ــــــــــــــــ روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 🆔 @j_modarresin
هدایت شده از نرم افزارهای مفید
بسم الله خبر نرم‌افزاری 🔴 افزایش حجم در ایتا تا 100 مگ 🔸 🔻جدیداً دیگه برای ارسال هر نوع فایل در ایتا «محدودیت حجم ارسال تا 50 مگ» رو برداشتن!! 💥حالا برای ارسال فایل تا حجم 100 مگابایت می‌تونید از ایتا استفاده کنید، و ارسال تا حجم 100 مگ بصورت عادی باز شده و دیگه نیازی به روش قبلی (استفاده از سامانه ایتایار) نیست. 🔹 🔻البته نمیدونم این تغییر دائمی هست یا موقتیه (چون تو اخبار ایتا و سایت‌ها هیچ چیزی ازش گفته نشده و حتی خبر افزایش هم اطلاعرسانی نشده!)، اما به‌هرصورت در این ایام خوب از این امکان ارسال فایل تا 100 مگ می‌تونین استفاده کنین. 🔸 ⚡ @SalehiApps@Salehi786
🇮🇷 علمداریم بسوی ظهورِ صاحبِ ایران 🔸 @Salehy
. قبلا گفتیم👆 🔸زمانه، زمانه‌ی میزان نبود برای ظهور جلیلی. و امیدوارم این تجربه‌ی گفتمانی ما را به تشخیص گزینه‌ی مناسب هر زمان و زمانه برساند. مردمی که اکثرشان هنوز دغدغه اولشان برای حجاب و فیلترینگ باشه و بخاطر همزبانی و اشتراک قومی و قبیلگی همنوا با کسی میشن، نشان میده هنوز در «زَمَانُ الْكَبْشِ» هستند، نه «زَمَانُ الْمِيزَانِ» !!
بسم الله 🔸عبور از غم‌ها با شادی فتوحات قلب‌ها به قرآن و ولایت 🔸 ▫️١ 🔻با سلام و صلوات (که همه الان بفرستیم) 🇮🇷حرکت همدلانه را مجددا با روحیه‌ی قویتر آغاز کنیم، 🇮🇷 به امید وحدت و همدلی بیشترمان و «ید واحده» شدن برای عبور از دولت مستعجل غرب‌گرا، و رشد یافتن مردمی که با رسوایی بالاتر اینها بفهمند نباید تکیه به ظاهرسازی‌ها و ظواهر مذهبی و قومیتی و ... کنند و بهتر بتوانند تشخیص دهند. بِرَحمَةِ اللهِ و فَضلِهِ و كَرَامَتِهِ 🔻امروز، تولّی و تکیه به ولایت الهی رهبری عزیز، که امتداد عینی ولایت الهی اهل البیت (علیهم السلام) است ما را بس است برای شاد و سرزنده و پویا ماندن در دل حوادث و مشکلات. 🔻هدایت قرآن و ولایت محمد و آل محمد (علیهم السلام) [تا امتداد عینی امروز آن] ، برای فرح و شادی ما بس است، نسبت به دنیاگرایی غرب‌گرایان و دولت و سلطان ایشان! 👌چنانکه ذیل آیات ۵٧ و ۵٨ سوره یونس برایمان فرمودند👇 🔸 جامع الأحادیث https://hadith.inoor.ir/hadith/105039 شناسه حدیث : ۱۰۵۰۳۹ نشانی : الکافي ج ۱، ص ۴۲۳ معصوم : امام رضا (علیه السلام) عن محمد بن الفضيل عن الرضا (علیه السلام) قال: . 🔻قُلْتُ «قُلْ بِفَضْلِ اَللّٰهِ وَ بِرَحْمَتِهِ فَبِذٰلِكَ فَلْيَفْرَحُوا هُوَ خَيْرٌ مِمّٰا يَجمَعُون» (یونس ۵٨) 💥قال (علیه السلام): بِوَلاَيَةِ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ (علیهم السلام) هُوَ خَيْرٌ مِمَّا يَجْمَعُ هَؤُلاَءِ مِنْ دُنْيَاهُم. ✅ به ولايت محمد و آل محمد (بايد شادمان باشند) كه آن بهتر است از دنيائى كه آنها جمع مى‌كنند. 🔸 جامع الأحادیث https://hadith.inoor.ir/hadith/307861 شناسه حدیث : ۳۰۷۸۶۱ نشانی : تفسير فرات الکوفي ج ۱، ص ۱۸۰ معصوم : پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرات قال حدثني علي بن محمد الزهري معنعنا عن زيد بن أرقم [رضي الله عنه] قال: 🔻قَالَ رَسُولُ الله (صلی الله علیه و آله) : «قُلْ بِفَضْلِ اَللّٰهِ وَ بِرَحْمَتِهِ» (یونس ۵٨)، 💥فَمَنْ قَسَمَ اَللَّهُ [لَهُ] حُبَّنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ فَهُوَ خَيْرٌ لَهُ مِنْ سُلْطَانِ هَؤُلاَءِ « [خَيْرٌ] مِمّٰا يَجْمَعُونَ »پس برای کسی‌که خداوند قسمتش کرده حب ما اهل بیت (ع) را، آن برایش بهتر است از سلطان این دنیاگراها که جمع می‌کنند 🔸 جامع الأحادیث https://hadith.inoor.ir/hadith/279107 شناسه حدیث : ۲۷۹۱۰۷ نشانی : بحار الأنوار، ج ۸۹، ص ۱۸۲ معصوم : امام حسن عسکری (علیه السلام)، پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) أبو محمد العسكري عن آبائه (علیهم السلام) عن أمير المؤمنين (صلوات الله علیه) قال : 🔻قال رسول الله (صلی الله علیه و آله): 💥حَمَلَةُ اَلْقُرْآنِ اَلْمَخْصُوصُونَ بِرَحْمَةِ الله، اَلْمُلْبَسُونَ نُورَ الله، اَلْمُعَلَّمُونَ كَلاَمَ الله، اَلْمُقَرَّبُونَ مِنَ الله، مَن وَالاَهُمْ فَقَدْ وَالَى الله، وَ مَن عَادَاهُمْ فَقَدْ عَادَى الله ✅ حاملان حقیقی قرآن (یعنی ١۴ معصوم علیهم السلام)، مخصوص‌شده‌اند به رحمت خداوند، پوشیده‌شده‌اند با نور خداوند، تعلیم از خدا یافته‌اند به کلام خداوند، مقربان خاص‌اند از جانب خداوند. هر کس آن‌ها را دوست بدارد؛ خداوند را دوست داشته، و هر کس آن‌ها را دشمن بدارد؛ بی‌شک با خداوند دشمنی نموده است. 🔹 ⚡يَدْفَعُ اَللَّهُ عَنْ مُسْتَمِعِ اَلْقُرْآنِ بَلْوَى اَلدُّنْيَا وَ عَنْ قَارِئِهِ بَلْوَى اَلْآخِرَةِ، ⚡وَ اَلَّذِي نَفْسُ مُحَمَّدٍ بِيَدِهِ لَسَامِعُ آيَةٍ مِنْ كِتَابِ اَللَّهِ وَ هُوَ مُعْتَقِدٌ أَنَّ اَلْمُورِدَ لَهُ عَنِ اَللَّهِ مُحَمَّدٌ (صلی الله علیه و آله) اَلصَّادِقُ فِي كُلِّ أَقْوَالِهِ اَلْحَكِيمُ فِي كُلِّ أَفْعَالِهِ اَلْمُودِعُ مَا أَوْدَعَهُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْ عُلُومِهِ أَمِيرَاَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيّاً (علیه السلام) لِلاِنْقِيَادِ لَهُ فِيمَا يَأْمُرُ وَ يَرْسُمُ أَعْظَمُ أَجْراً مِنْ ثَبِيرٍ ذَهَباً يَتَصَدَّقُ بِهِ مَنْ لاَ يَعْتَقِدُ هَذِهِ اَلْأُمُورَ بَلْ صَدَقَتُهُ وَبَالٌ عَلَيْهِ ✅ خداوند دور می‌کند از شنونده‌ی قرآن، بلای دنیا را، و از قاری قرآن، بلای آخرت را. 🔻قسم به خدایی که جان محمد به دست اوست، شنونده آیه ای از کتاب خدا، در حالی که اعتقاد داشته باشد که آورنده آن از جانب خدا، حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) رسول خدا، در همه گفتارش صادق، و در همه رفتارش حکیم است، و آنچه را که خداوند عزّ و جلّ از علومش به او سپرده، ایشان به امیر المؤمنین علی (علیه السلام) سپرده‌اند؛ 🔻[آن شنونده قرآن با چنین اعتقادی] به خاطر اطاعت از رسول خدا در آنچه که به آن دستور داده و ترسیم می‌کند؛ اجر [چنین فردی] بیشتر است از آن کسی که کوه طلایی را صدقه دهد در حالی‌که به این امور اعتقاد ندارد و صدقه اش وبالی است برای او. 🔹
▫️٢ ⚡وَ لَقَارِئُ آيَةٍ مِنْ كِتَابِ اَللَّهِ مُعْتَقِداً لِهَذِهِ اَلْأُمُورِ أَفْضَلُ مِمَّا دُونَ اَلْعَرْشِ إِلَى أَسْفَلِ اَلتُّخُومِ يَكُونُ لِمَنْ لاَ يَعْتَقِدُ هَذَا اَلاِعْتِقَادَ فَيَتَصَدَّقُ بِهِ بَلْ ذَلِكَ كُلُّهُ وَبَالٌ عَلَى هَذَا اَلْمُتَصَدِّقِ بِهِ ✅ و خواننده و قاری آیه ای از کتاب خدا، در حالی که به این امور اعتقاد دارد؛ برتر و افضل است از آن کسی‌که دارای تمام دارایی‌های از دون عرش الهی تا پایین‌ترین‌های زیر زمین باشد و همه آن‌ها را صدقه دهد، در حالی‌که به این امور اعتقاد ندارد و همه این صدقات (بدون داشتن ولایت) وبالی می‌شود برای او. 🔹 ⚡ثُمَّ قَالَ أَ تَدْرُونَ مَتَى يُوَفَّرُ عَلَى هَذَا اَلْمُسْتَمِعِ وَ هَذَا اَلْقَارِئِ هَذِهِ اَلْمَثُوبَاتُ اَلْعَظِيمَاتُ؟ ⚡إِذَا لَمْ يَغْلُ فِي اَلْقُرْآنِ وَ لَمْ يَجْفُ عَلَيْهِ وَ لَمْ يَسْتَأْكِلْ بِهِ وَ لَمْ يُرَاءِ بِهِ ✅ سپس فرمودند: آیا می‌دانید همه این ثواب‌های فراوان، چه زمانی نصیب آن شنونده و خواننده و قاری قرآن (با داشتن ولایت) می‌شود؟ 🔻زمانی که در مورد قرآن غلو نکنند، بر آن جفا نکنند، آن را وسیله کسب و تجارت دنیایی (و جلب دنیا برای خودشان و حزب‌شان) قرار ندهند، و با آن بر دیگران ریا (و فخر فروشی و جلب توجه) نکنند. 🔹 🔻 وَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ (صلی الله علیه و آله): 💥عَلَيْكُمْ بِالْقُرْآنِ فَإِنَّهُ اَلشِّفَاءُ اَلنَّافِعُ وَ اَلدَّوَاءُ اَلْمُبَارَكُ وَ عِصْمَةٌ لِمَنْ تَمَسَّكَ بِهِ وَ نَجَاةٌ لِمَنْ تَبِعَهُ ⚡لاَ يَعْوَجُّ فَيُقَوَّمَ، وَ لاَ يَزِيغُ فَيُسْتَعْتَبَ، وَ لاَ يَنْقَضِي عَجَائِبُهُ، وَ لاَ يَخْلُقُ عَلَى كَثْرَةِ اَلرَّدِّ، وَ اُتْلُوهُ فَإِنَّ اَللَّهَ يَأْجُرُكُمْ عَلَى تِلاَوَتِهِ بِكُلِّ حَرْفٍ عَشْرَ حَسَنَاتٍ، ⚡أَمَا إِنِّي لاَ أَقُولُ «الم» حَرْفٌ وَ لَكِنَّ اَلْأَلِفَ عَشْرٌ وَ اَللاَّمَ عَشْرٌ وَ اَلْمِيمَ عَشْرٌ، ✅ بر شما باد به رجوع به قرآن؛ زیرا بی‌شک قرآن شفای نافع و دوای مبارک است، و پناه و عصمت برای هر کسی‌ست که به آن تمسک کند، و وسیله نجات است برای کسی‌ست که از آن تبعیت کند؛ 🔻کتابی‌‌ست که کج نمی شود که نیاز به راست شدن داشته باشد، و به شک نمی‌اندازد که به سختی گرفتار کند، عجایب و شگفتی های قرآن پایان ندارد، و با تکرار بسیار (در خواندن و شنیدنش) کهنه و تکراری نمی‌گردد. آن را تلاوت کنید که خداوند به خاطر تلاوت قرآن به ازای هر حرفی، ده حسنه به شما پاداش می‌دهد. آگاه باشید من نمی‌گویم (مثلا) «الم» یک حرف است که ده حسنه دارد؛ بلکه الف در آن ده حسنه، و لام ده حسنه، ومیم ده حسنه است. 🔹 🔻ثُمَّ قَالَ: أَ تَدْرُونَ مَنِ اَلْمُتَمَسِّكُ بِهِ اَلَّذِي بِتَمَسُّكِهِ يَنَالُ هَذَا اَلشَّرَفَ اَلْعَظِيمَ؟ 💥 هُوَ اَلَّذِي أَخَذَ اَلْقُرْآنَ وَ تَأْوِيلَهُ عَنَّا أَهْلَ اَلْبَيْتِ أَوْ عَنْ وَسَائِطِنَا اَلسُّفَرَاءِ عَنَّا إِلَى شِيعَتِنَا لاَ عَنْ آرَاءِ اَلْمُجَادِلِينَ وَ قِيَاسِ اَلْقَائِسِينَ ... ✅ آیا می‌دانید چه کسی متمسک به قرآن است که با تمسکش، به این شرافت عظیم دست می‌یابد؟ 🔻او همان مؤمنی است که قرآن را از ما اهل بیت (ع) گرفته باشد، یا از واسطه‌های ما و سفرای ما (و نواب خاص و عام) به سوی شیعیان‌مان. و نه از نظرهای اهل جدال و قیاس‌های اهل قیاس. 🔹 🔻... وَ قَالَ (صلی الله علیه و آله) : ⚡مَا أَنْعَمَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَى عَبْدٍ بَعْدَ اَلْإِيمَانِ بِاللَّهِ أَفْضَلَ مِنَ اَلْعِلْمِ بِكِتَابِ اَللَّهِ وَ اَلْمَعْرِفَةِ بِتَأْوِيلِهِ ⚡ وَ مَنْ جَعَلَ اَللَّهُ لَهُ مِنْ ذَلِكَ حَظّاً ثُمَّ ظَنَّ أَنَّ أَحَداً لَمْ يُفْعَلْ بِهِ مَا فُعِلَ بِهِ وَ قَدْ فَضَلَ عَلَيْهِ فَقَدْ حَقَّرَ نِعَمَ اَللَّهِ عَلَيْهِ ✅ خداوند عزّو جلّ پس از ایمان به خدا، نعمتی برتر از علم به قرآن کتاب خدا و معرفت تأویل آن را، به بنده‌ای عطا ننموده است. 🔻و مؤمنی که خداوند بهره ای از آن [نعمت علم و معرفت به قرآن و تأویل آن] را به او عطا کرده، سپس آن مؤمن گمان کند که شخص دیگری که دارای چنین معرفتی نیست (و مورد عطای معرفت الهی قرار نگرفته، ولی بخاطر تمتعات دنیوی) بر آن مؤمن فضیلت یافته (و مؤمن قدر نعمت معرفت الهی‌ش را نداند و نعمت دنیایی دیگران را بالاتر ببیند)؛ بی شک نعمت‌های بزرگ خداوند بر خودش را ناچیز شمرده است. 🔹