eitaa logo
سالن مطالعه
194 دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
2.3هزار ویدیو
968 فایل
امروز کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه‌ی ملّی، که یک واجب دینی است. امام خامنه‌ای مدیر: @Mehdi2506
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ امروز؛ چهارشنبه‌ ☀️ ۲۵ مرداد ۱‌۴۰۲ ☪ ۲۹ محرم ۱۴۴۵ ✝ ۱۶ اوت ۲۰۲۳ منسوب به چهار امام مظلوم در تبعید و و و صلی‌الله‌علیهم ذکر امروز؛ یکصد مرتبه یَا حَیُّ یَا قَیُّومُ 📆 روزشمار: 🏴 ۶ روز تا شهادت دختر ۳ ساله امام حسین علیه‌السلام در شام 🏴 ۱۴ روز تا شهادت شهیدان رجایی و باهنر بدست منافقین کوردل ۱۳۶۰ ه‌ش 🏴 ۲۱ روز تا اربعین حسینی و راه‌پیمایی باشکوه اربعین 🏴 ۲۹ روز تا شهادت پیامبر اعظم و سبط اکبر صلوات‌الله علیهما 🏴 ۳۱ روز تا شهادت ثامن الحجج علی‌بن‌موسی الرضا علیهماالسلام •┈┈••✾•🌸مناسبت‌های امروز🌸•✾••┈┈• 📆 مناسبت‌های شمسی 🔹سالروز درگذشت سید احمد فردید فیلسوف و استاد فلسفه دانشگاه تهران 📆 مناسبت‌های قمری 📆 مناسبت‌های میلادی 🔹مرگ سرسلسلهٔ بسیاری از مکاتب انحرافی صوفیانهٔ هندی (١٨٨۶م/۱۲۶۵ش) 🔹تولد منحوس کارگردان و فیلم «آواتار» (١٩۵۴م/۱۳۳۳ش) 🔹تولد منحوس خوانندهٔ ، و آمریکایی (١٩۵٨م/۱۳۳۷ش) 🖊 بیشتر بدانیم؛ 👈 (avatar) پیامبر دین نوین جهانی https://eitaa.com/salonemotalee/4659 👈 چیست!؟ https://eitaa.com/salonemotalee/4663 👈 پیشینه و پیدایش کابالا و کتاب زوهر https://eitaa.com/salonemotalee/13974 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
KayhanNews75979710412150535387262.pdf
12.88M
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 تمام صفحات امروز چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ 🔸🌺🔸 -------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📖 @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 جوان «فتاح» ایرانی در مسیر فتح «خرمشهرها» نگاهی به ثمرات روحیه و باور «ما می‌توانیم» و خسارت‌های نگاه «ما نمی‌توانیم» قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/13940 ◀️ قسمت دوم 🔶🔸موشک «فتّاح» و « خیبر»، جدیدترین نمونه تحققِ عملی «ما می‌توانیم» 🔹امروز اقتدار ایران اسلامی در عرصه نظامی و موشکی نیز جلو‌ه‌گر شده است و «جوانان ما توانسته‌اند به قدرت موشکی اوّل منطقه تبدیل بشوند. دشمن می‌داند که اگر یکی بزند، ده تا می‌خورد.» ۱۳۹۷/۳/۱۴ 🔹موشک فراصوت (هایپرسونیک) «فتّاح» هم جدیدترین نمونه‌ تحققِ عملیِ تفکر و روحیه‌ی «ما می‌توانیم» است. موشکی که با فناوری پیشرفته خود می‌تواند، ثبات و امنیت را برای منطقه به وجود آورد همچنین موشک پرتابشی (بالستیک) خرمشهر ۴ که با نام «خیبر» نیز از آن یاد می‌شود یکی از جدیدترین موشک‌های ایرانی است که شلیک تنها ۱۰۰ فروند از آن می‌تواند هشت هزار ریز مهمات را بر سر دشمن و تجهیزاتش دشمن آوار کند. موشکی که رادارگریزی و عبور سریع و راحت از پدافند دشمن، از ویژگی‌های آن است. 🔹همه‌ این پیشرفت‌ها ناشی از مجاهدت و مدیریت انسان‌هایی است که با روحیه و عزم انقلابی و جهادی به اصل «ما می‌توانیم» باور داشته‌اند. شهیدانی همچون طهرانی‌مقدم، فخری‌زاده، علی‌محمّدی، شهریاری، رضایی‌نژاد، احمدی‌روشن و... پیشرفت‌ها در عرصه‌های نظامی، امنیتی، هسته‌ای و... را با الهام از ایمان اسلامی و اصل «ما می‌توانیم» رقم زدند. «مدیریت‌های جهادی الهام‌گرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل «ما میتوانیم» که امام بزرگوار به همه‌ی ما آموخت، ایران را به عزّت و پیشرفت در همه‌ی عرصه‌ها رسانید.» ۱۳۹۷/۱۱/۲۲ 🔹امروز با مجاهدت و تلاش شبانه‌روزی جوانان مومن ایرانی، عزت و افتخار ملی تثبیت شده و گفتمان ما نمی‌توانیم جریان غرب‌گرا نقش بر آب شده است. «منطقِ غرب‌گرایانِ آن روز این بود که ایرانی نمی‌تواند، قادر نیست، ایرانی عُرضه ندارد که بسازد. 🔹حالا آن نگاه را مقایسه کنید با واقعیّتی که امروز وجود دارد... آن روز غرب‌گراها ملّت را تحقیر می‌کردند، امروز ملّت غرب‌گراها را تحقیر می‌کند.» ۱۴۰۲/۳/۲۱ 🔶🔸درخت دیپلماسی التماسی هیچ میوه‌ای نداد! 🔹البته با وجود غالب بودن تفکر «ما می توانیم» در چهار دهه گذشته، در مقاطعی بعضی‌ افراد و جریانات که هنوز باور عمیقِ لازم را به این تفکر ندارند سعی کرده‌اند حل کوچک‌ترین مشکلات کشور و بهبود وضعیت علمی و اقتصادی کشور را به خارج از مرزهای ایران گره بزنند. 🔹«دیپلماسی التماسی» و «شرطی‌سازی اقتصاد» از خسارت‌های همین گفتمان است. نگاهی که نه‌تنها به «ظرفیت‌های داخلی» توجهی ندارد بلکه اساساً کلید حلِ مشکلات را در «بیرون از کشور» جستجو می‌کند. «در این دولت [یازدهم و دوازدهم] معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد؛ به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند.» ۱۴۰۰/۵/۶ 🔹ریشه‌های «دیپلماسی التماسی» را می‌توان در اعتماد بی‌جا به غرب و عدم باور به توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی، جستجو کرد. «بعضی از مسئولین ما هم متأسّفانه نمی‌دانند چقدر ثروت -ثروت انسانی و ثروت طبیعی- در اختیار کشور هست؛ دشمن هم از همین دارد استفاده می‌کند. دشمن می‌خواهد بگوید که شما نمی‌توانید یا ندارید؛ بنده اصرار دارم به مردم بگویم که ما می‌توانیم و ما دارا هستیم و امکانات‌مان فراوان است.» ۱۳۹۷/۱/۱ 🔹نگاهی که در «تجربه برجام» به روشنی ناکارآمدی آن برای تأمین منافع ملی مشخص شد. «این تجربه [برجام] به ما نشان داد که ما در هیچ مسئله‌ای نمی‌توانیم [با آمریکا] مثل یک طرف مورد اعتماد بنشینیم صحبت کنیم.» ۱۳۹۵/۵/۱۱ لذا «در سیاست خارجی وقتی می‌گوییم عزت، یعنی نفی دیپلماسی التماسی. ما در طول این سال‌ها داشتیم مواردی را که دیپلماسی ما، تعبیر درست در قبالش همین تعبیر «التماسی» است، «دیپلماسی التماسی». 🔹ممکن است لحن‌مان هم التماس‌آمیز نبوده اما باطن قضیه التماس بوده. عزت یعنی نفی این‌جور دیپلماسی، نفی چشم دوختن به دست و زبانِ این و آن.» ۱۴۰۲/۲/۳۰ 🔶🔸خرمشهرهای پیش‌رو بدون اعتمادبه‌نفس ملّی فتح نخواهد شد 🔹این ثروت گران‌بهای اعتمادبه‌نفس ملی، ساده به دست نیامده و رهبری امام خمینی راه باور به توانایی‌های درونی را بر روی ملت مجاهد ایران بازکرده است. در حقیقت «امام «ما می‌توانیم» را در وجود ملت زنده کرد و توانایی‌های ذاتی ملت را در عرصه‌های مختلف به بروز و ظهور رساند.» ۱۳۹۲/۳/۱۴ و از این طریق پیروزی‌های چهل و چندساله گذشته با اتکاء به هویت ملی و اعتمادبه‌نفس ایرانیان برای ملت رقم خورد. والحمدلله 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
کابالا؛ ساحت معنویتی نوین!
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ✡ پیشینه و پیدایش کابالا و کتاب زوهر ◀️ کابالا چیست؟ 🔹کابالا نامی است که بر تصوف یهودی اطلاق می‌شود و تلفظ اروپایی کبّاله عبری است به معنی «قدیمی» و «کهن». این واژه به شکل قباله برای ما آشناست. 🔹پیروان آئین کابالا یا کابالیست‌ها این مکتب را «دانش سرّی و پنهان» حاخام‌های یهودی می‌خوانند و برای آن پیشینه‌ای کهن قائل‌اند. 🔹برای نمونه، مادام بلاواتسکی رهبر فرقه تئوسوفی مدعی است که کابالا (قباله) در اصل کتابی است رمزگونه که از سوی خداوند به پیامبران، آدم و نوح و ابراهیم و موسی، نازل شد و حاوی دانش پنهان قوم بنی‌اسرائیل بود. به ادعای بلاواتسکی، نه تنها پیامبران بلکه تمامی شخصیت‌های مهم فرهنگی و سیاسی و حتی نظامی تاریخ، چون افلاطون و ارسطو و اسکندر و غیره، دانش خود را از این کتاب گرفته‌اند. مادام بلاواتسکی برخی از متفکرین غربی، چون اسپینوزا و بیکن و نیوتون، را از پیروان آئین کابالا می‌داند. [۳] 🔹این ادعا نه تنها پذیرفتنی نیست بلکه برای تصوف یهودی، به عنوان یک مکتب مستقل فکری، پیشینه جدّی نمی‌توان یافت. مشارکت یهودیان در نحله‌های فکری رازآمیز و عرفانی به فیلو اسکندرانی در اوایل سده اوّل میلادی می‌رسد. ولی فیلو واضع مکتب جدید فکری نبود و کار او را باید به ارائه اندیشه‌های دینی یهود در قالب فلسفه یونانی و فرهنگ هلنی محدود دانست. به عبارت دیگر، فیلو بیشتر یک متفکر هلنی است تا یهودی. در دوران اسلامی نیز چنین است. 🔹نحله‌های فکری گسترده عرفانی-رازآمیز که در فضای فرهنگ اسلامی پدید شد بر یهودیان نیز تأثیر گذارد و برخی متفکرین یهودی آشنا با مباحث عرفانی پدید شدند که مهم‌ترین آنان ابویوسف یعقوب بن اسحاق القرقسانی (سده ۴ هجری/ ۱۰ میلادی) است. 🔹قرقسانی، ساکن بغداد، از متفکرین و نویسندگان برجسته قرائی است و به یهودیت تلمودی تعلق ندارد. دو کتاب اصلی او، کتاب "الانوار و المراقب‌" و "الریاض و الحدایق"، نیز به زبان عربی است. 🔹اوج تولید فکری یهودیان در عرصه اندیشه عرفانی در دوران پیش از کابالا، دو رساله سِفر یصیرا (آفرینش‌نامه) و سِفر بهیرا‌ (روشنایی ‏نامه) است. این دو رساله را باید تلاشی دانست برای ارائه عقاید دینی-سیاسی یهود در قالب مفاهیم عرفانی رایج در دنیای اسلام. 🔹بدین‌سان، مفاهیمی چون «نور»، «سلوک»، «تجلی»، «جدایی»، «وصل» و غیره به یهودیت راه یافت؛ نخستین تجلی نور در کوه طور بر موسی علیه‌السلام است و سپس داوود، نماد نور الهی، به حامل آن در دنیای زمینی و شخینا تجلی روحانی داوود، به حامل آن در دنیای ماوراء زمینی بدل می‌شود. 🔹این همان اسطوره سیاسی خاندان داوود است که اینک جامه رازآمیز پوشیده است. این میراث نه چندان غنی، که قباله (کابالا) خوانده می‌شد، در سده سیزدهم میلادی به پیدایش تصوف یهودی انجامید. تا زمان فوق، قباله (کابالا) واژه‌ای عام بود و مصداقی مشخص نداشت. نه کتابی به این نام در کار بود نه مکتبی جدّی از عرفان یهودی. 🔹از زمان تدوین کتاب زهر (زوهر) در اواخر سده سیزدهم میلادی، واژه قباله (کابالا) به‌طور عمده به این کتاب اطلاق شد و پیروان این مکتب جدید کابالیست نام گرفتند. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/14020 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotale
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 "نیمه شبی در حله" نوشته حجت‌الاسلام مظفر سالاری بامضمونی درباره وظایف مسلمانان درزمان غیبت نیمه شبی در حله، داستانی است که در قالبی متفاوت از دیگر کتاب‌های دینی می‌کوشد مضامین عمیق دینی به ویژه در زمینه انتظار ظهور منجی عالم بشریت و وظایف مسلمانان در زمان غیبت را ترسیم کند. این داستان افزون بر برخورداری از آنچه یک داستان را خواندنی و ماندگار می‌سازد، راهی نو در پرداختن به موضوعات تاریخی-اجتماعی و دینی را می‌گشاید. این کتاب ماجرای شگفت اسماعیل هرقلی و تشرف او به محضر حضرت مهدی ارواحنافداه و شفا یافتن او است که روایت داستانی دارد. و در گروه سنی کودک و نوجوان جای می‌گیرد و به مقوله عشق به صورت جذاب می‌پردازد. داستان یک جوان اهل تسنن که کم‌کم با مذهب تشیع آشنا می‌شود. کتاب «نیمه شبی در حله» پیش از این برگزیده ششمین دوره کتاب سال ولایت نیز شده است. 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotale
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/13948 ◀️ قسمت پنجم کنیزی با دیدن من‌خندید. شاید از حالت چهره‌ام به آنچه بر من گذشته بود، پی برد. ریحانه اکنون شاید داشت گلیم می‌بافت. شاید هم مشغول درس دادن به زن‌ها بود. تنها امیدم آن بود که در آن لحظات، آنچه بر من می‌گذشت بر او هم بگذرد. آیا گوشواره‌هایی که من ساخته بودم، برای او همان معنایی را داشتند که سکه‌های او برای من؟ آیا گوشواره‌ها را به گوشش آویخته بود؟ معنای خنده‌ی آن کنیزک چه بود؟ آیا ابوراجح هم متوجه حالات من می‌شود؟ این سوال‌ها ذهنم را مشغول کرده بود. به یاد حرف پدربزرگ افتادم که گفت: "حیف که ابوراجح شیعه است. وگرنه دخترش را برایت خواستگاری می‌کردم!" آیا راهی وجود نداشت؟ آیا می‌توانستم پدربزرگم را راضی کنم که ریحانه را برایم خواستگاری کند؟ سیاه قلچماقی به من تنه زد. پیرمرد دست‌فروشی، طبقی از تخم‌مرغ جلویش گذاشته بود و ریسه‌های( رشته) سیر از دیوار بالای سرش آویزان بود. بر اثر تنه آن سیاه نزدیک بود پایم را روی طبق تخم‌مرغ‌ها بگذارم. فرش فروشی که آن سوی بازار، روی قالی‌ها و گلیم‌هایش لمیده بود و قلیان می‌کشید ، با دیدن این صحنه خنده‌اش گرفت. بعد وقتی مرا شناخت، دستش را روی عمامه‌اش گذاشت و مختصر تعظیمی کرد. سعی کردم حواسم را بیشتر جمع کنم‌. به حمام رسیده بودم. اگر پدربزرگ هم راضی می‌شد، ابوراجح هرگز اجازه نمی‌داد در این‌باره حرفی زده شود، شیعه متعصبی بود. آرزو کردم کاش خدای مهربان هرچه زودتر او را به راه راست هدایت کند! آن وقت دیگر هیچ مانعی وجود نداشت. ولی چگونه چنین چیزی ممکن بود؟ تعصب ابوراجح از روی آگاهی و مطالعه بود. در اوقات فراغتش کتاب می‌خواند و یادداشت بر می‌داشت. ریحانه در خانه او تربیت شده و لابد او هم مانند پدرش متعصب بود. به دوراهی رسیدم. یک طرف، بازار با وسعت و هیاهو و شلوغی‌اش ادامه می‌یافت و طرف دیگر، کوچه‌ای بود با خانه‌های دوطبقه و سه‌طبقه. حمام ابوراجح آن‌چنان در میان این دوراهی قرار داشت که معلوم نمی‌شد جزیی از بازار است یا قسمتی از کوچه. در دو طرف درِ آن قطیفه‌ای (حوله یا پارچه‌ای که در قدیم به آن لنگ می‌گفتند و مخصوص حمام‌های عمومی بود) آویزان بود. وارد حمام که می‌شدی، پس از راه‌رویی کوتاه، از چند پله پایین می‌رفتی و به رخت‌کن بزرگ و زیبایی می‌رسیدی. در دو سوی رخت‌کن سکویی با ردیفی از گنجه‌های چوبی بود که مشتری‌ها لباس‌های خود را در آن قرار می‌دادند. در میان رخت‌کن ، حوض بزرگی با فواره‌ای سنگی قرار داشت. هرکس از صحن حمام ببرون می‌آمد، نرسیده به رخت‌کن ، قطیفه‌اش را روی دوشش می‌انداخت. بعد پاهای خود را در پاشویه‌ی حوض آب می‌کشید و به بالای سکوها می‌رفت تا خود را خشک کند و لباس بپوشد. سقف رخت‌کن بلند و گنبدی شکل بود. در سقف، نورگیرهایی از جنس سنگ مرمرِ خیلی نازک وجود داشت که از آن‌ها تلاَلوء آفتاب به درون نفوذ می‌کرد و در آب حوض انعکاس می‌یافت. نودگیرها طوری ساخته شده بودند که تمام فضای رخت‌کن را روشن می‌کردند. معروف بود که حمام ابوراجح را یک معمار ایرانی ساخته است. پس از پله‌های ورودی، پرده‌ای گل‌دار آویخته بود و کنار آن اتاقکی چوبی قرار داشت که ابوراجح و یا شاگردش درون آن می‌نشیتند و هنگام رفتن، از مشتری‌ها‌ پول می‌گرفتند. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/14022 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotale
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ✳️ مقاله اول یهود؛ آتش‌افروز جنگ ایران و عثمانی https://eitaa.com/salonemotalee/13787 ✳️ مقاله دوم؛ نقش خرم سلطان در افول امپراتوری عثمانی https://eitaa.com/salonemotalee/13841
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ✡ قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/13910 ✳️ مقاله دوم؛ نقش خرم سلطان در افول امپراتوری عثمانی ۴. 🔶🔸قتل شاهزاده مصطفی 🔹«خرم سلطان برای از میان برداشتن شاهزاده مصطفی نیز نقشه‌ای طرح کرد و آرام‌آرام به اجرای آن پرداخت… در اجرای نقشه‌های طرح شده علیه شاهزاده مصطفی… نامه‌های ساختگی از سوی او برای شاه ایران تهیه کرده بود [امضای مصطفی توسط داماد رستم پاشا تقلید شده بود]» (۱۱) 🔹همچنین رستم پاشا نیز شایعه در مورد خیانت شاهزاده مصطفی و اقدامات وی برای جلوس بر تخت سلطنت و کنار زدن پدر منتشر کرد و بدین ترتیب سلطان سلیمان را متقاعد نمود تا به قتل مصطفی رضایت دهد. با قتل مصطفی در نهایت جانشینی و سلطنت به سلطان سلیم دوم فرزند خرم سلطان رسید. 🔶🔸نفوذ در دربار سلطنتی کشورها، سنت تاریخی یهود 🔹«پس از روکسلانه، دومین فرد که در تبدیل حرمسرای سلطان به نهادی متنفذ در امور سیاسی و شئون حکومتی نقش اساسی ایفا کرد، زنی یهودی است که او را با نام نوربانو سلطان می‌شناسیم. نوربانو در اوائل صدارت رستم پاشا به همسری سلیم درآمد و مادر پسری از او شد که با نام سلطان مراد سوّم به سلطنت رسید. 🔹نوربانوی یهودیه در دوران سلطنت سلیم دوّم و مراد سوّم ریاست حرمسرا را به‌دست داشت و بعنوان یکی از ارکان مهم سیاست عثمانی شناخته می‌شد؛ و پس از مرگ روکسلانه (۱۵۵۶م/۹۳۵ش) رهبری جناح جنگ‌طلب دربار عثمانی (علیه ایران) را به‌دست داشت.» (۱۲) 🔹اقتدار سیاسی بانوان حرم سلطان سلیمان قانونی و مداخله روزافزون آنان در شئون سیاسی و حکومتی که در زمان روکسلانه (و پس از وی) قوت می‌گیرد و اقدامات دسیسه‌گرانه و بیرحمانه او در این راه، یادآور اسطوره استر در دربار هخامنشیان است. 🔹در سال ۲۰۱۰م/۱۳۸۹ش یک خاخام یهودی در اسرائیل با اشاره به واقعه پوریم و استر، اعلام کرد: "جاسوسان زن سازمان موساد مجاز به انجام هر گونه عمل جنسی با دشمنان برای انجام ماموریت خود هستند؛ همان گونه که استر هویت یهودی خود را پنهان کرد و با یک دشمن ایرانی یعنی اخشورش (خشایارشاه) ازدواج کرد و با این کار ملت، یهود را نجات داد." 🔹این مورد هم همانند قضیه نفوذ یهود در دربار هخامنشیان یکی از موفق‌ترین عملیات نفوذ زنان جاسوس یهودی در میان مقامات کشورهای دیگر به شمار می‌رود که با استفاده از زیبایی ظاهر و به خدمت گرفتن جذابیت‌های جنسی، توطئه‌های قوم یهود را اجرا کردند و می‌کنند. 🔹در پایان خوب است در جهت تنویر اذهان جامعه جهانی و خصوصاً ایرانیان، پژوهش‌هایی بس قوی‌تر در این حوزه صورت گیرد تا از این پس شاهد محبوبیت شخصیت‌هایی این چنین بدسیرت همانند خرم سلطان که محرّک قتل عام شیعیان ایران بوده است نباشیم. 🔹و در جهت اثبات گفته خود و این که این سریال رویکردی ضد ایرانی- ضد شیعی دارد به تمجید و استقبال دیکتاتور مستبد بحرین از بازیگران سریال حریم سلطان می‌توان اشاره نمود. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/14028 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotale