eitaa logo
سالن مطالعه
197 دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
2.7هزار ویدیو
1هزار فایل
امروز کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه‌ی ملّی، که یک واجب دینی است. امام خامنه‌ای مدیر: @Mehdi2506
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 : از فریتیوف شوان تا (۳) قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/24313 ◀️ قسمت پانزدهم: 🔶🔸پارلمان جهانی ادیان و احیای باستان‌گرایی 🔸ترادیشنالیسم و میراث تئوسوفی 🔹به‌رغم جدا شدن «گنون» از تئوسوفیسم، و به‌رغم این‌که وی در سال ۱۹۲۱ با انتشار کتاب «تئوسوفی: تاریخ یک شبه‌دین» به انتقاد شدید از فرقه فوق پرداخت، و بلاواتسکی را «شیّاد» خواند، تأثیر آموزه‌های تئوسوفی بر اندیشه گنون را نمی‌توان نادیده گرفت. تئوسوفیسم در پی مطالعه تطبیقی ادیان بود و یافتن «جوهر واحد ادیان»، یا آن چیزی که «خرد باستان» می‌نامید که منشأ نخستینِ تمامی ادیان است. این مفهوم در اندیشه ترادیشنالیست‫ها به «جاودان خرد» یا «حکمت خالده» تبدیل شده.‬‬‬ بنابراین، سجویک درست می‌گوید آن‌گاه که با بررسی پیشینه تئوسوفیستی گنون و دوستانش، به‌ویژه آناندا کوماراسوامی [۱] آموزه‌های اوّلیه ترادیشنالیسم را برگرفته از تئوسوفیسم می‌داند. [۲]‬‬‬‬ 🔹گری (محمد) لگنهاوزن [۳] استاد مسلمان دانشگاه هیوستون تگزاس و مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قم، در مقاله‌ای که به همایش «نقد تجدّد از دیدگاه سنت‌گرایان معاصر» ارائه داد، نوشت: «شیفتگی به شرق و علوم غریبه و باستان باعث جذب عده‌ای به انجمن تئوسوفی شد… در بستر این جوّ فرهنگی شکل باطنی از سنت‌گرایی [ترادیشنالیسم] در آثار دو نویسنده دانشمند و پرجاذبه، آناندا کوماراسوامی و رنه گنون پایه‌ریزی شد… رنه گنون… در سال ۱۹۰۶ تحت تعلیم ژرارد انکاس [۴] معروف به «پاپوس»، که یکی از بنیان‌گذاران مشترک انجمن تئوسوفی در فرانسه بود، قرار گرفت. پاپوس، برای تشکیل دانشکده علوم هرمسی (مربوط به هرمس) از انجمن تئوسوفی جدا شده بود و گنون بعدها خود را از هر دو کنار کشید. او در آثار متعدد به‌شدت تئوسوفی را محکوم کرد و مدعی شد که تئوسوفی بر پایه انحراف از اصول اوّلیه خالده مبتنی شده است. با این حال، او نیز، همچون کوماراسوامی، با اندیشه‌های مهم درباره متافیزیک و وحدت باطنی سنت‌های دینی از طریق تئوسوفی آشنا شده بود… نوع خاصّی از «کثرت‌گرایی» دینی که مورد حمایت سنت‫گرایان است، کثرت‌گرایی است که جانشین تئوسوفی شده. هرچند گنون قاطعانه به انکار انجمن تئوسوفی پرداخت، اما مادام بلاواتسکی در مقدمه کتاب «آموزه سرّی» به‌روشنی اندیشه‌های کلیدی سنت‌گرایان را درباره وحدت ادیان بیان کرده است. این اندیشه‌های کلیدی عبارتند از:‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ ۱. همه ادیان عمده از منبعی الهی برخوردارند؛ ۲. این ادیان در باطن یکسان و در ظاهر متفاوت هستند؛ ۳. ردّ پاهای حکمت جاودان اصیل را می‌توان در این ادیان پیدا کرد.‬‬‬‬ بیان مادام بلاواتسکی در مقدمه کتاب مزبور چنین است: «فیلسوف حقیقی که طالب حکمت باطنی است، شخصیت‌ها، باورهای جزمی و ادیان خاص را به بوته فراموشی می‌سپارد. علاوه بر آن، حکمت باطنی همه ادیان را آشتی می‌دهد، همه جامه‌های بیرونی و انسانی را از آن‌ها برکنده، نشان می‌دهد که ریشه هریک از ادیان با همه ادیان بزرگ یکسان است»‬‬‬‬‬‬… بلاواتسکی، نظیر سنت‌گرایان، معتقد است که تعالیم باطنی همه ادیان در بردارنده حکمت جاودان است. [به‌نوشته بلاواتسکی] «آن‫چه امروز حکمت سرّی (باطنی) است زمانی سرچشمه و منبع همیشه جاری و جاودانی بود که همه شاخه‌های دیگر آن، یعنی همه ادیان ملل مختلف از اوّلین ملّت تا آخرین آن‌ها، از آن سرچشمه می‌گرفتند.»‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ گنون به این نتیجه رسید که مادام بلاواتسکی شیّاد است. با این حال گنون همان نوع کثرت‌گرایی دینی را، که مادام بلاواتسکی از آن حمایت می‌کرد، حفظ کرد و به‌سان سایر سنت‌گرایان در آثار خود به شرح و بسط آن پرداخت…‬‬‬‬‬‬ اِشکال کثرت‌گرایی مورد دفاع بلاواتسکی و سنت‌گرایان آن است که بر قرائت خاصی از متون ادیان جهان مبتنی است که مورد تردید است. لازمه این قرائت آن است که معتقد شویم شباهت‌های خاص ادیان در آموزه، به‌ویژه در آموزه باطنی، تشکیل‌دهنده هسته گوهر ادیان مختلف است و باید تفاوت‌های آن‌ها را به‌عنوان انحرافاتی [از این گوهر] به کنار نهاد. بلاواتسکی از این تفسیر با این ادعای سئوال‌برانگیز و مشکوک حمایت می‌کند که وی تعالیم باطنی و اوّلیه ادیان را به‌دست آورده است. از سوی دیگر، سنت‌گرایان مدعی هستند که می‌توانند با شهود عقلی به جوهر مشترک ادیان پی ببرند. روشی که آن‌ها به‌کار می‌برند قابل پذیرش نیست. آن‌ها مفروض می‌دارند که ادیان، در آغاز، دارای جوهر باطنی مشترکی هستند و متون ادیان مختلف را به‌گونه‌ای تفسیر می‌کنند که با این اصل سازگار باشد. امّا باید گفت این امر مصادره به مطلوب است.» [۵]‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/24357 🔸🌺🔸-------------- "سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📚@salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 ، روشنگری و میستی‌سیزم عبرانی ◀️ قسمت اول: 🔹شاید عنوان این نوشته در برخورد اول بسیار تعجب‌برانگیز باشد. همچنین ممکن است این سؤال مطرح شود که قرار گرفتن واژه «میستی‌سیزم (نهان‌گرائی) عبرانی» در کنار پروتستانتیزم و روشنگری چه مفهومی دارد؟! حتی ممکن است تصور شود میان این اصطلاحات و واژگان هیچ ارتباطی نیست، در حالی‌که بین این واژه‌ها رابطه‌ی بسیار نزدیکی وجود دارد. 🔹کشف ارتباط موجود بین این مباحث تاکنون در تحقیقات و پروژه‌های آکادمیک مورد توجه واقع نشده و به همین دلیل نیز در تاریخ رسمی مطرح نگردیده و موضوع بحث و بررسی قرار نگرفته است. اما بررسی و مطالعه این موضوع با استناد به منابع و مآخذ کلاسیک ضروری و حتی واجب به نظر می‌رسد. 🔹پروتستانتیزم و روشنگری مفاهیمی هستند که بی‌گمان با آنها به حد کافی آشنایی داریم و بر تأثیرات بی‌چون و چرای بر جای مانده از این دو واقعه بزرگ نیز آگاهیم. 🔹می‌دانیم که این دو واقعه بزرگ دو مرحله از یک روند بوده؛ و تمامی باورها و اندیشه‌های انسان غربی یا به عبارت دیگر بخش‌های قابل توجهی از انسان‌های دیگر جوامع را در ارتباط با دنیا، جهان و زندگی، از بنیاد تغییر داده و در پی ایجاد یک دنیای غیردینی بوده‌اند. 🔹همراه با ایجاد این دنیای غیردینی انسان را نیز از «بندگی و ستایش خالق خود» به مثابه وظیفه فطری و اصلی او باز داشته به ستایش و پرستش خود واداشته است. و باز می‌دانیم که این دو واقعه، باور به «گذرا و بی‌ارزش بودن دنیا» را از میان برداشته و به جای آن باور «پاینده، ابدی و بی‌نهایت ارزشمند بودن دنیا» را قرار داده است. 🔹علاوه بر اینها، این دو واقعه، مفهومی را که دین برای انسان در بر داشت تغییر داده، دین را در میان چهاردیواری معابد و پرستش‌گاه‌ها زندانی کرد و بدین ترتیب درصدد بوده تا خصوصیت دین و فرآیند بی‌چون و چرای اتوریته دینی یا الهی را که همانا «نظام‌دهی به امور دنیا» بود از میان بردارد. 🔹ما می‌خواهیم به صورت دیگری این روند را که با پروتستانتیزم آغاز شد و با روشنگری ادامه یافت، مورد بررسی قرار دهیم و پیش از آن‌که در صدد یافتن پاسخ «چیستی تأثیرات این دو واقعه بزرگ» باشیم، بر آنیم تا «چیستی تأثیرگذاران بر این دو واقعه مهم» را دریابیم. 🔹ما در حین تلاش جهت یافتن پاسخ برای این سؤال، تمامی مراجع و منابع معمولی را به کناری نهاده، ضمن مبنا قرار دادن منابع قرآنی که همان «حکمت‌ها» است، بیان می‌داریم که در پشت سر این دو واقعه بزرگ یک عامل و باعث عبرانی نهفته است. 🔹مهم‌ترین دستاورد روندی که با پروتستانتیزم آغاز گردید و با روشنگری ادامه یافت، قطع ارتباط حیات فردی و اجتماعی با دین و مرتبط ساختن آن به ایدئولوژی‌ها و بدین‌ترتیب پشت کردن به آخرت‌گرایی و روی آوردن به دنیا‌گرایی بود. 🔹لیبرالیزمی که پیروزی آن همراه با نظام جدید جهانی جشن گرفته می‌شد، سوسیالیزمی که رفته رفته رنگ می‌باخت و ناسیونالیزمی که هنوز از نقطه‌نظر محلی تأثیر‌گذار بود، فاشیزمی که در این فاصله سر برداشت و حتی ایدئولوژی محافظه‌کاری که در هر زمان از آن به اشتباه به عنوان دین نام برده می‌شد و… همه اینها دستاوردهای فلسفه روشنگری بود که با انقلاب فرانسه به سمبل تبدیل شد. 🔹به بیانی دیگر در پشت جریان سربرداشتن ایدئولوژی‌های گوناگون، «دین‌زدایی» قرار داشت. 🔶🔸رؤیاهای عهد عتیقی لوتر در پروتستانتیزم 🔹قبل از آشنایی جوامع اروپایی با فلسفه روشنگری، در ذهن انسان‌های این جوامع سؤالات بی‌پاسخ چندانی وجود نداشت. 🔹درباره‌ی این‌که؛ انسان کیست؟! زندگی چه مفهومی دارد؟! چگونگی دستیابی انسان به حقایق؟! و این‌که چه چیزی درست و چه چیزی نادرست است؟! نظریات چندان متفاوتی وجود نداشت. 🔹دین پاسخ‌گوی این‌گونه سؤالات بود و زعامت مردم بر عهده کسانی بود که صلاحیت دینی داشتند. در رأس ارزش‌هایی که توسط دین به انسان آموزش داده می‌شد نیز: گذرا و بی‌ارزش بودن دنیا، وجود حیات جاوید پس از مرگ و ضرورت تلاش انسان برای دستیابی به آن – ایمان به آخرت – قرار داشت؛ اما روندی که با پروتستانتیزم آغاز شد و با روشنگری ادامه یافت، نفوذ دین (۱) را از میان برداشت. 🔹در چنین شرایطی تلاش‌های جدید برای پاسخ به سؤالاتی که در بالا مطرح شد آغاز گردید. لذا ایدئولوژی‌ها این‌گونه پدید آمد. آنچه در اینجا جالب توجه است وجه اشتراک تمامی ایدئولوژی‌هایی است که از آنها سخن گفتیم یعنی؛ لیبرالیزم، سوسیالیزم، محافظه‌کاری، ملی‌گرایی و فاشیزم و آن نظر غیردینی آنها در ارتباط با چیستی انسان، زندگی و دنیا بود. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/24360 🇵🇸🔸🌺🔸 -------------- "سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📚@salonemotalee .
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 ✡️ [۲۸] قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/24316 ✳️ قسمت ۲۸م؛ 🔶🔸تغلیظ و وجوب مجانبت [۶] 💥 آنان که دین شما را به سخره می‏گیرند! 💥 تکلیف مؤمنان 🔹کاهنان نیز با حربهٔ تزیین و با بهره‌گیری از تحریف و دروغ، سفاهت و بلاهت را در مردمی که به آن‌ها گوش می‌دهند، نهادینه می‌سازند و از آنان موجوداتی شیطان‌صفت و دلقک‌مآب تحویل می‌دهند. به قول مرحوم آیت‌الله طالقانی (ره) از آن‌جا که قوای فکری‌شان به مسخرگی و عیب‌جویی دیگران صرف می‌شود، در نتیجه خود از تفکّر درست بازمی‌مانند. 🔹به‌عبارت دیگر، غلبهٔ سفاهت در اینان، جایی برای تعقّل مثبت و اندیشهٔ متعالی باقی نخواهد گذاشت. 🔹از ویژگی‌های مردمی که «إِنَّا مَعَکم» گویان، بر تداوم و بقای در دین و داده‌های کاهنان یهودی تأکید می‌کنند و بر جریان استهزاء پای می‌فشارند، یکی این است که هر وقت سخنی را می‌شنوند، به تفسیر منفی آن می‌پردازند و دیگر این‌که آن را مورد تمسخر قرار می‌دهند. 🔹خدای حکیم بعد از این‌که علت نهی را که همانا به سُخره گرفتن دین مؤمنان و به بازیچه گرفتن آیین مؤمنان توسط اهل کتاب و کفّار است، بیان می‌کند، تکلیف مؤمنان با این گروه را نیز بیان می‌فرماید: «ای مؤمنان و ای تازه‌مسلمان‌ها، با یهود طرح دوستی نریزید. با نصاری مراوده نداشته باشید. با طوائف دیگر از کفّار رفت و آمد و نشست و برخاست نکنید. آن‌ها را ولیّ و سرپرست خود قرار ندهید.» 🔹نهی از اولیاء قرار دادن یهود و نصاری، چنان‌چه پیش از این گفتیم یک معنای عُرفی است که شامل نهی از معاشرت، مخالطت، مرافقت، متابعت، مشابهت، استنصار، استظهار و امثال این‌ها می‌شود. 🔹اکنون به موارد گفته شده می‌افزاییم نهی از اولیاء قرار دادن کفار شامل همهٔ مظاهر و معانی اولیاء از جمله نهی از حُبّ، نهی از نُصرت، نهی از تَحالف، نهی از حفاظ، نهی از طاعت، و نهی از ولایت می‌گردد. 💥 جانِ نهی - از دوستی با یهود - کدام است؟ 🔹خدای حکیم در آیهٔ ۵٧ از سورهٔ مائده ملاکی داده است آنان دین شما را به تمسخر و استهزاء می‌گیرند آئین و مکتب شما را ملعبه و بازیچه قرار می‌دهند با اینان دوست نباشید دست به یک مبارزهٔ منفی بزنید و مجازات نرمی را بر آنان تحمیل کنید 🔹در آسمان‌خراش آنان سرمایه‌گذاری نکن. واحدی را از آنان اجاره و یا خریداری نکن. 👈 در کلاس و مدرسه و دانشگاهی که آشکار یا پنهان تبلیغ یهود و نصاری می‌شود، شرکت نکن 👈 از تجهیزات و از کیف و کفشی استفاده کن که سودی را روانهٔ حساب‌های بانکی آنان نسازد و حامل نمادی از نمادهای دشمن نباشد 👈 در کافه تریا که نشسته‌ای و یا در یکی از رستوران‌هایی که غذاهای جناب مک‌دونالد را سِرو می‌کند، دخترکی نصرانی از تو دل‌ربایی می‌کند، یقین بدان که اگر به ازدواج شرعی هم برسی، خُسران کرده‌ای 👈 و یا در جشن فارغ‌التحصیلی، پسرکی یهودی از تو خواستگاری می‌کند و یا بانک‌داری اسم و رسم‌دار از تو دعوت به کار می‌کند، و یا با تقدیم موبایل گران‌قیمتی به‌عنوان هدیه، تقاضای تبادل فکر و اطلاعات را دارد، در تمام این موارد «نهی از دوستی با یهود و نصاری» را به‌خاطر داشته باش 👈 وارد فضای اینترنت که می‌شوی دقّت کن چه سایتی را می‌بینی و مطالعه می‌کنی؟ برای چه کسی و برای چه سازمانی نامهٔ الکترونیک می‌فرستی؟ ببین به کدام شبکهٔ ماهواره‌ای متصلی؟ از کدام کانال کسب خبر می‌کنی؟ کدام مجله و روزنامه را می‌خوانی؟ 👈 کدام کارگردان و نویسندهٔ هالیوودی را می‌پسندی؟ از کدام فیلم و نمایش و بازیگر الهام می‌گیری؟ به کدام سبک موسیقی گرایش و به کدام موسیقی‌دان و مطرب و نوازنده علاقه نشان می‌دهی؟ 💥 توجه داشته باش که در تمام این موارد، «نهی از دوستی یهود و نصاری» حضوری جدّی دارد 👈 و نیز به کدام داستان مکتوب دل بسته‌ای؟ چه رُمانی را در گنجهٔ کتاب‌خانه‌ات نگه‌داری می‌کنی؟ به کدام انتشارات بیشتر توجّه و اهتمام داری؟ ببین تفکّرات کدام استاد و محقّق و فیلسوف در زندگی فردی و اجتماعی‌ات تأثیرگذار است؟ 👈 وقتی از شهری به شهری و یا از کشوری به کشور دیگری می‌روی، ببین چه کسی در انتظار توست؟ در هواپیما، اتوبوس و یا کشتی که نشسته‌ای، دقّت کن ببین همسفری که در صندلی کناریت نشسته است، چگونه باب گفت‌وگو را با تو باز می‌کند؟ 🔹در تمام این موارد و صدها و هزارها مورد دیگر باید این آیهٔ شریفه را نصب‌العین خود قرار بدهی یعنی باید همیشه الفاظ و معنا و مفهوم این آیه جلوی چشم تو حاضر باشد: يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الَّذِينَ اتَّخَذُوا دِينَكُمْ هُزُوًا وَلَعِباً مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَالْكُفَّارَ أَوْلِيَاءَ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/24363 🇵🇸🔸🌺🔸 -------------- "سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📚 @salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 اَلسَّلَامُ عَلَیکَ اَیُّهَا المُقَدَّمُ المَامُولُ سلام بر تو! ای کسی که بر همه کس مقدمی و آرزوی همه‌ای انگشت به لب مانده‌ام از قاعده‌ی عشق! ما یار ندیده؛ تب معشوق کشیدیم! ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄ ‍صدای کبوترها خانه را پر کرده بود. امام نشسته بود روی تخت، داخل حیاط. ناگهان لبخند آمد روی لب‌های امام. علّت را پرسیدند. امام کاظم علیه‌السلام فرمود: این دو کبوتر را می‌بینید؟ زن و شوهرند. شوهر دارد برای زنش آواز می‌خواند: «آرامشم! عروس خانه‌ام! در این دنیا هیچکس را بیشتر از تو دوست ندارم، مگر امام زمانم؛ همین آقایی که روی تخت نشسته!» . 📚 برگرفته از بصائر الدرجات ج۱. ص۳۴۲ 🔘 اینکه انسان کسانی غیر از خودش را دوست داشته باشد خیلی زیباست. اما اگر با معرفت باشیم هیچ کس را بیشتر از نماینده او یعنی امام زمان ارواحنافداه دوست نخواهیم داشت دوست داشتن دلیل می‌خواهد؛ دلیل همه‌ی دوست‌داشتن‌ها در امام هست. و این در سراسر هستی جریان دارد ... از ملائک مقرب گرفته تا حیوانات و نباتات و ... 🔸🌺🔸-------------- قرارگاه مردمی خادمیاران مهدوی @khademyaran_mahdavi
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 ┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ امروز؛ شنبه‌‌‌‌‌‌ ☀️ ۴ اسفند ۱۴۰۳ ه‌ش ☪ ۲۳ شعبان ۱۴۴۶ ه‌ق ✝ ۲۲ فوریه ۲۰۲۵ میلادی ✡️ ۲۴ شواط ۵۷۸۵ عبری متعلق به پیامبر عزیز و اعظم؛ خاتم‌النبیین حضرت صلی‌الله‌علیه‌وآله ذکر امروز؛ یکصد مرتبه یَا رَبَّ العَالَمِینَ ┈••✾•🌸مناسبت‌های امروز🌸•✾••┈ 📆 مناسبت‌های شمسی 🔹مرگ از چهره‌های مرموز تاریخ معاصر - ١٣١١ش 📆 مناسبت‌های قمری 📆 مناسبت‌های میلادی 📆 مناسبت‌های عبری ♦️🔅~~~ بیشتر بدانیم ~~~🔅♦️ 👈 پنهان‌کاری انگلیسی و اسرار دو کودتا https://eitaa.com/salonemotalee/2699 👈 ریپورترها؛ اینتلیجنت سرویس و ایران https://eitaa.com/salonemotalee/22606 👈 صعود سلطنت رضاخان؛ گامی از سوی صهیونیسم به‌منظور تأمین شرایط لازم برای تأسیس «تمدن یهود» در خاورمیانه https://eitaa.com/salonemotalee/14240 📆 روزشمار: 🌹 ۱ روز تا مراسم تشییع سید مقاومت سیدحسن نصرالله و جانشین شهیدش سید هاشم صفی‌الدین 💐 ۸ روز تا آغاز ماه عبادت و بندگی؛ رمضان المبارک 🌹۱۸ روز تا روز شهید - سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی رضوان‌الله‌علیه مبنی بر تشکیل بنیاد شهید ۱۳۵۸ش 💐 ۲۲ روز تا نیمه رمضان؛ میلاد کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام ۳ق 🤲 ۲۵ روز تا اولین شب قدر 🏴 ۲۶ روز تا سالروز ضربت خوردن سیدالوصیین؛ امیرالمؤمنین علیه‌السلام توسط ابن ملجم یهودی ۴۰ق - روز آخر سال ۱۴۰۳ش - آغاز سال ۱۴۰۴ ه‌ش 🤲 ۲۷ روز تا دومین شب قدر 🏴 ۲۸ روز تا سالگرد شهادت مولی‌الموحدین امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام بدست و به امر یهودزادگان - ۴۰ق 🤲 ۲۹ روز تا سومین شب قدر ✊ ۳۴ روز تا روز قدس - آخرین جمعه ماه مبارک رمضان 🇵🇸🔸🌺🔸 -------------- "سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📚 @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 بگذار اغيار هرگز در نيابند؛ اين قلب‌های ما از چه اشتیاق و شور و نشاطی مالامال است و سَرِ ما در هوای کدامین یار، خود را از پا نمی‌شناسد. 🇵🇸🔸🌺🔸-------------- 📚@salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 یک روز مانده تا لحظه‌ای تاریخی 🇵🇸🔸🌺🔸-------------- 📚@salonemotalee
5.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 چرا بدن سید حسن تا الان تشییع نشده؟ بدن ایشان تا به این مدت کجا بوده؟ 🇵🇸🔸🌺🔸-------------- 📚@salonemotalee
KayhanNews759797104121485052200602.pdf
10.92M
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 تمام صفحات امروز شنبه چهارم اسفند ۱۴۰۳ 🇵🇸🔸🌺🔸 -------------- "سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📚 @salonemotalee
🇵🇸🔸🌺🔸-------------- 📚@salonemotalee