KayhanNews75979710412149505736109.pdf
9M
🍃 🇮🇷🌸🇮🇷 🍃
تمام صفحات
#روزنامه_کیهان
امروز سهشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
🔸🌺🔸 --------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee
تصویر صفحه اول بعضی روزنامههای امروز سهشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
🔸🌺🔸--------------
📖 @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: مفاخر ملی و عزت تاریخی وقتی به نوجوان و جوان نشان داده شود در او احساس عزت به وجود می آید
✏️ گزیدهای از بیانات حضرت آیتالله خامنهای در دیدار معلمان ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
🔸🌺🔸--------------
📖 @salonemotalee
🍃🇮🇷🌸🇮🇷🍃
#متن_سخنرانی
#امام_خامنهای
#دیدار_معلمان ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
• ┈┈••••✾•🇮🇷🌺🇮🇷•✾•••┈┈•
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11000
◀️ قسمت ششم؛
🔶🔸یک نکتهی دیگر مسئلهی تحوّل در آموزشوپرورش؛
و مسئلهی این سند تحوّلی(۵) است که بالاخره بعد از مدتّها با تأخیر تهیّه و آماده شد.
دربارهی سند تحوّل، من در سالهای قبل هم که دیدار داشتیم مکرّر گفتهام،(۶)
باز هم باید بگویم؛
🔹حالا الان امیدواری هست که انشاءالله همّتی در مجموعه وجود داشته باشد که این کارها را انجام بدهند.
👈 اوّلاً بایستی سند تحوّل دائماً بهروزرسانی بشود.
درست است که سند تحوّل تنظیم شد و سند خوبی هم هست، امّا آیهی قرآن نیست؛
نه اینکه حالا هر روز به یک شکلی دربیاورند، امّا بایستی افراد صاحبنظر آن را بهروزرسانی کنند و تکمیل کنند.
👈 ثانیاً برای اجرای سند تحوّل یک نقشهی راه لازم است؛
این نقشهی راه تا حالا تنظیم نشده؛ یعنی بنده اطّلاع ندارم،
آنچه به من هم گزارش دادند همین است.
نقشهی راه برای اجرای سند تحوّل تهیّه نشده؛
برای همین هم هست که از سند تحوّل در کف مدرسه خبری نیست.
سند تحوّل چیز خوبی است، حرفهای بسیار خوبی در آن هست، امّا در واقعیّت، در محیط تعلیم و تربیت، انسان اثری و نشانی از سند تحوّل نمیبیند؛
این برای این است که نقشهی راه تهیّه نشده.
پس بنابراین، نکتهی بعدی در مورد سند تحوّل این است که بایستی نقشهی راه برای آن تهیّه بشود، یک برنامهریزی باید برای آن بشود.
👈 نکتهی سوّم این است که این نقشهی راه باید از سوی دولت و مجلس حمایت بشود، کمک بشود.
اگر چنانچه در آموزشوپرورش نشستند با صاحبنظران بحث کردند، همفکری کردند، بالاخره یک نقشهی راهی برای اجرای سند تحوّل درست کردند، [امّا] وقتی که میخواهند بودجه را تنظیم کنند، مدام مشکل درست شد، در دولت مشکل درست شد، در مجلس ایراد گرفته شد، خب به جایی نمیرسد. باید دولت و مجلس حمایت کنند.
👈 دیگر اینکه برای سند تحوّل، یک بدیلی و رقیبی درست نکنند.
سند تحوّل یک سند متقن و محکم و خوبی است؛
دیگر از یک گوشهای باز یک سند دیگری سر درنیاورد برای تحوّل، همه را متحیّر کند که چه کار کنیم، چه کار نکنیم.
👈 دیگر اینکه در این نقشهی راهی که اشاره کردم، شاخصهای قابل اندازهگیری وجود داشته باشد.
حالا معمولاً شاخصهای قابل اندازهگیری شاخصهای کمّی است، امّا گاهی در یک مواردی شاخص کمّی ممکن است امکانپذیر نباشد امّا همان کیفیّت قابل اندازهگیری باشد؛
یعنی یک شاخصهایی را برای آن مشخّص کنند، بعد هم آموزشوپرورش به طور دائم مورد رصد قرار بگیرد که آیا تحقّق پیدا کرد، در این مسیر پیشرفت حاصل شد، انجام گرفت یا نگرفت.
🔹اینها لازم است؛ یعنی صرف اینکه ما یک سند درست کردیم کافی نیست.
حالا البتّه شنیدهام ــ ایشان(۷) هم گفتند ــ که بعد از یازده سال، یک ردیف مستقلّی در بودجه برای اجرای سند معیّن شده؛
خیلی خوب، مبارک است انشاءالله!
[اگر] تحقّق پیدا کند، کار پیش برود انشاءالله، خوب است.
این هم یک نکته در مورد آموزشوپرورش.
🔶🔸یک مطلب مهمّ دیگر در مسائل آموزشوپرورش جذب معلّم است که این واقعاً سرنوشتساز است.
ما امروز با کمبودِ معلّمِ کارآمد و متعهّد روبهرو هستیم.
معلّمین زیادی در سرتاسر کشور از جانشان دارند مایه میگذارند؛
در این شکّی نیست؛ ما میدانیم، اطّلاع داریم،
امّا در عین حال این کمبود را هم میدانیم.
ما دچار کمبود هستیم، این کمبود هم به خاطر آن است که در گذشته پیشبینی نشده.
ببینید، اینکه گفتم «کارهای بلندمدّت»، یکیاش همین است؛ در گذشته پیشبینی نشده.
حتّی آن وقتی که بنا بود دانشگاه فرهنگیان تأسیس بشود، بعضی میگفتند این دانشگاه به درد نمیخورد، کاری از آن برنمیآید؛
خب الحمدالله پیشرفت دانشگاه خوب بوده، اگرچه ظرفیّتش کم است.
ظرفیّت دانشگاه فرهنگیان دو برابر هم [شود] شاید کم باشد؛
احتیاج دارد به اینکه ظرفیّتش افزایش پیدا کند، زیرساختهایش افزایش پیدا کند، واقعاً کمک بشود.
🔹راه حلّش این است:
باید سرمایهگذاری کنیم.
اگر نیاز به معلّمِ کارآمد و متعهّد و مسئول، مورد قبول است ــ که قطعی است و چارهای جز قبول این نیست؛
یعنی واقعاً همه باید نیاز به معلّم را بپذیرند ــ این سرمایهگذاری لازم دارد، تلاش لازم دارد.
🔹دستگاههای مراکز تربیت معلّم، از جمله مهمترینش دانشگاه فرهنگیان، باید تقویت بشوند که بتوانند کار را پیش ببرند؛ هم زیرساختهایشان تقویت بشود، هم ظرفیّتهایشان افزایش پیدا کند.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11072
🔸🌺🔸 --------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee
🍃🌸🍃
✡ ریشههاى یهودى خدا و شیطان در ✡
#انجیل_شیطانى_لاوى
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11002
• ┈┈••••✾• ✡ •✾•••┈┈•
◀️ قسمت هفتم
🔹خباثت باطنى و روحیه خداستیزى لاوى را که ریشه در باورهاى انحرافى تورات نسبت به خداى فریبکار و شیطان رهنما و دوست آدمى دارد، در میان این جملات به راحتى مىتوان یافت:
"همچنان که یک شیطانیست، از خدا یارى و مساعدت نمىطلبد، براى طلب بخشش به خاطر کارهاى اشتباهش نیز دعا نمىکند.
در دیگر آیینها، زمانى که فرد اشتباهى مرتکب مىشود، یا از خدا مىخواهد او را ببخشد، یا براى واسطهاى اعتراف مىکند و از او مىخواهد که او برایش از خداوند به خاطر گناهانش طلب بخشش کند.
اما شیطانیست مىداند طلب بخشش کردن خوب نیست.
نیز اعتراف کردن براى یک انسان دیگرِ مثل خودش، علاوه بر آنکه تأثیر کمترى دارد، باعث پستى و خوارى هم مىشود" (همان، ص۲۲).
او مىگوید:
"وقتى یک شیطانیست اشتباهى مرتکب مىشود، مىپندارد طبیعى است که اشتباهى رخ دهد.
و اگر واقعاً از کارى که انجام داده است شرمنده و پشیمان باشد، از آن عبرت مىگیرد و مراقب است که دیگر تکرارش نکند.
اگر شرمندگى و پشیمانىاش صادقانه و از ته دل نباشد، مىداند که آن عمل را بارها و بارها انجام خواهد داد.
برخلاف مردم عادى که به گناهانشان اعتراف مىکنند و اینگونه مىتوانند وجدانشان را راحت کنند و آزاد باشند که دوباره گناه قبلى را تکرار کنند."
🔹وى با این بیان بعد از مردهانگارى خدا؛
توبه و پشیمانى از نوع کلیسایى را نیز به شدت به باد انتقاد و استهزا مىگیرد
و با عادى جلوه دادن گناه و اشتباه، خطاى عمدى خطاکاران را نیز به آسانى توجیه مىکند.
درواقع، وى با این کار گام را فراتر از بحث وجود و عدم وجود خدا مىگذارد و با عادى کردن حرمت و حریمشکنى نسبت به موضع تقدس، هرگونه جایگاه مقدسى در دین را تخریب مىکند.
🔶🔸خداى بیاثر
🔹در این مرحله، لاوى با گردشى تاکتیکى و فقط براى تخریب جبهه مخالف، با پذیرش اجمالى اصل وجود خدا؛
تنها خدایى بىخاصیت را مىپذیرد که هیچ کار مفیدى از او برنمىآید
و تنها به درد تسکین دل -آنهم در مواقع ترس- مىخورد.
🔹در مقابل چنین خدایى نیز حق را به ابلیس مىدهد.
وى در این مرحله سراغ یزیدىها که به ادعاى او شاخهاى از فرق اسلامى است مىرود و با استناد به باورهاى ایشان، مسیر خود را اینگونه توجیه مىکند:
"از میان ادیان توحیدى هم هستند گروههایى که به جاى رضایت خدا، در پى رضایت شیطاناند؛
یزیدیان که فرقهاى از اهریمنپرستان به شمار مىآیند، معتقدند:
خدا قدرت مطلق و البته بخشنده مطلق هم هست و بر همین اساس، تصور مىکنند این اهریمن است که به عنوان کسى که قواعدش باید بر روى زمین انجام بگیرد، باید پرستش شود" (همان، ص۲۳).
🔹این باور در برخى مباحث دیگر او در انجیل شیطانى به شکلهاى گوناگون دنبال مىشود
او در این نوع نگرش، در پى معرفى کردن خدایى بىخاصیت و پوچ براى تخریب اصل توحید است.
لاوى که از تناقضهاى فاحش دین مسیحیت نسبت به مفهوم خدا، بیشترین بهره را در جا انداختن افکار شیطانىاش در جاىجاى انجیلش گرفته است، در ادامه این مبحث سراغ پر و بال دادن به همین موضوع مىرود و سعى مىکند با مطرح کردن شکاف موجود میان نسل گذشته و نسل کنونى، ریشه باور خداباوران به خالق یکتا را نیز بخشکاند.
به باور او، با این همه تناقض در متون مسیحیت، بسیارى از مردم نمىتوانند عاقلانه مسیحیت را آنطور که قبلاً انجام مىشد و آموزش داده مىشد، قبول کنند.
🔹از نگاه او تعداد بىشمارى از مردم شروع کردهاند به شک در وجود خدا و به تمام آن چیزى که در کلمات مسیحیت وجود دارد. به همین دلیل، مایلند در زمره مسیحیان خداشناس درآیند، اما در نظر لاوى:
"چیزى ضد و نقیضتر از عبارت مسیحیان خداشناس وجود ندارد!
آنهم هنگامى که رهبران بلندمرتبه مسیحیت، تفاسیر قدیمى از مفهوم خدا را رد مىکنند. با این اوصاف، چگونه از پیروانشان انتظار مىرود که با سنتهاى مذهبى قدیم و باورهاى عمیق به خدا، آمیخته باشند؟" (همان)
🔹در آخر این فصل، لاوى که پندارى مادى و محدود از خداى ادیانِ به تعبیر خودش دست راستى و روحانى دارد، خطاب به آن مىگوید:
"با همه بحثها بر سر اینكه خدا مرده یا نمرده، بهتر است اگر زنده است، خود را چکاپ کند و یا خودش را براى مرگ آماده کند."
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11073
🔸🌺🔸 --------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee
🍃🌸🍃
#فتنههای_یهود
#نقش_یهود_در_غزوه_خندق یا احزاب
🔹غزوه خندق که آن را غزوه احزاب نیز مینامند، در شوّال سال پنجم هجری واقع شد.
در این غزوه مشرکان قریش و بعضی از قبایل دیگر عرب به تحریک یهودیان تصمیم به نابودی کامل اسلام گرفتند و با ده هزار نفر راهی مدینه شدند
افزایش شمار مشرکان در احزاب، در قیاس با اُحُد به بیش از سه برابر، نشان از جدیّت آنها در این جنگ بود،
اما مسلمانان با کندن خندق و دفاع جانانه از مدینه مانع رسیدن احزاب به اهداف خود شدند.
🔹بخشهای عمدهای از سوره احزاب در مورد این غزوه میباشد.
🔶🔸یهودیان و راهاندازی جنگ احزاب
یهودیان هم به دلیل رخدادهای مربوط به بنیقینقاع و بنینضیر و نیز کشته شدن برخی از سرانشان همچون کعب بن اشرف، کینهی شدیدی از اسلام به دل داشتند.
🔹هدف آشکار یهودیان، نابودی کامل اسلام و مسلمانان بود.
آنان مصمم بودند که این هدف خود را از راه جنگ محقق سازند و تا آخرین نفر مقاومت کنند.
🔹یهودیان در این اقدام خود به پیغمبر (ص) خیانت کردند و عهد و میثاقهای خود را که با او بسته بودند، شکستند.
در حالی که طرف مقابل همچنان به پیمانهای خود پایبند بود و هیچگونه اقدامی که نشانگر عدم پایبندی وی به قراردادها باشد، انجام نداده است.
🔹یهودیان از نزدیک شاهد بودند که چگونه قدرت مسلمانان رو به فزونی، و آئین اسلام در حال گسترش مداوم است.
آنان دریافتند که نفوذشان بهعنوان تنها منبع علوم و معارف در منطقه رو به افول و فروپاشی است
و اسلام، این ادعای یهودیان را به چالش کشانده، معارف حق را از باطل روشن میسازد
و بدینوسیله پایگاه آنان را در منطقه به خطر انداخته، عامل عزّت و افتخارشان را گرفته است.
🔹یهودیان به گمان خویش میخواستند از پیغمبر (ص) و مسلمانان انتقام بگیرند، اما به عجز و ناتوانی خویش آگاه بودند.
از این رو به قریش و قبایل عرب روی آوردند که از اسلام بهشدّت شکست خورده و در چنین جنگی بهدنبال دستاوردهای مالی و غیره میگشتند.
🔶🔸علت وقوع جنگ
وقتی پیامبر (ص)، بنینضیر را، بهدلیل خیانت، از سرزمینشان اخراج کرد، [۱] آنان راهی خیبر شدند
و دیگر یهودیان را به جنگ با پیامبر (ص) تحریک کردند
این علت اصلی آغاز جنگ بود.
پس از آن، یهودیانی از بنینضیر و بنیوائل همچون حُیَّی بن اَخْطَب نضری، سلام بن ابیالحُقَیق نضری، کِنانة بن ربیع بن ابیالحقیق نضری، هَوذة بن قیس وائلی و ابوعمّار وائلی (واقدی: ابوعامر راهب)، به مکه رفتند و ابوسفیان و قریش را به جنگ با رسول خدا (ص) برانگیختند.
🔶🔸تحریک قریش توسط یهودیان
یهودیان چون به مکه رسیدند، پیش ابوسفیان رفتند که میدانستند از دشمنان رسول خدا (ص) و پیشگام جنگ با آن حضرت است.
آنان از ابوسفیان برای جنگ با حضرت کمک خواستند.
ابوسفیان گفت:
"هرگونه بخواهید، همراه شما هستیم. اکنون به نزد قریش بروید و از آنها برای جنگ با او کمک بخواهید و تضمین کنید که آنان را یاری دهید و تا ریشهکن کردن محمّد، در کنار آنان ایستادگی نمایید."
آنان به نزد بزرگان قریش رفتند و همه را برای جنگ با پیامبر (ص) دعوت کردند. [۲]
🔹یهودیان به قریش گفتند: ما با شما خواهیم بود تا محمّد را (با طرفداران او) از پا درآوریم.
ابوسفیان گفت:
"آیا انگیزهی شما فقط همین بود و به این منظور به مکه آمدهاید؟"
گفتند:
"آری. آمدهایم تا با شما دربارهی دشمنی و جنگ با محمّد همپیمان شویم و بر این کار سوگند بخوریم."
ابوسفیان گفت:
"درود بر شما، خوش آمدید. محبوبترین مردم در نظر ما کسی است که ما را در ستیزه با محمّد یاری کند، امّا به شما اعتماد نداریم، شما نیز مانند محمد اهل کتاب هستید و ممکن است این توطئهی شما باشد، پس اگر میخواهید ما بپذیریم که دروغ نمیگویید باید بر این دو بت (لات و عزی) سجده کنید!"
🔗 ادامه دارد ...
🔸🌺🔸 --------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸🍃
🇮🇷🇮🇷 #وقتی_مهتاب_گم_شد 🇮🇷🇮🇷
✒ قسمت صد و دوازدهم
قسمت قبل:https://eitaa.com/salonemotalee/762
فصل دهم
نبرد فاو. ۳
جنگ پنج ساله شده بود
حالا به جبههای میرفتیم که رنگ و بویی از خاطرات گذشته داشت
همان نقطهای که سال ۱۳۶۰ در اولین حضورم در جبهه به آنجا رفته بودم
جبهه "راه خون" در مریوان
همان دکل مخابراتی و همان سنگر که برایم بعد از گذشت ۴ سال تازگی داشت
جعفر تهرانی توجیهمان کرد: "قرار است اینجا چند لشکر عملیات کنند. عملیاتی که از سمت مریوان و پاوه شروع میشود و به عمق خاک عراق می رسد اینجا اطلاعات تیپهای ولیعصر، انصارالحسین و چند یگان دیگر هم هستند که هر کدام قرار است در محوری کار شناسایی انجام دهند."
اسم انصارالحسین را که آورد دیگر بقیه حرفهایش را نفهمیدم؛ "خدایا این چه امتحانی است که از من میکنی!؟"
از آشناییها میگریختم اما ناخواسته اسباب فراهم شد
در پایان سخنانش تاکید کرد: "شناسایی ها بدون ارتباط با سایر یگانها باشد و فعلا سری است"
شناسایی در منطقه باز و کوهستانی با ارتفاعات بلند و معابر متعدد کار دشواری نبود
گاهی تا چند کیلومتر از شیارها و کوهها بالا و پایین میشدیم تا به خط دشمن برسیم
بعد از هفت شبانه روز شناسایی پاهایم تاول زد
چند روز بعد از بالای دیدگاه، دوربین را به سمت لشکرهای مجاور چرخاندم
۴-۵ نفر در حال جست و خیز بودند
دقیقتر نگاه کردم
علی چیتسازیان یکیشان بود که با کاسه، آب روی بقیه میپاشید
محو شوخی آنها شدم
فکرش را نمیکردم به این زودی با بچههای قدیم همسایه شوم
آنها کنار چشمهای مقر زده بودند
باز هم دچار تعارض درونی شدم
از طرفی با دیدن آن فضای زنده و بچههای سرخوش واحد، به ویژه علیآقا، هوای دیدن آنها به سرم زد و از سویی با خودم عهد کرده بودم که راه انزوا و گمنامی را پیش بگیرم
حدود یک ماه گذشت
خبر دار شدیم که یکی از نیروهای گشتیِ یکی از لشکر ها به کمین کموله افتاده است
بعثیها هم پوست تن او را کنده بودند
بعد از شکنجه، پیکر او را برای تخریب روحیه رزمندگان ما جلوی خطشان گذاشتهاند
مسئولان و فرماندهان احتمال دادند که شاید او زیر شکنجه اطلاعاتی داده باشد
لذا بیشتر یگانها کار شناسایی را متوقف کردند
به جنوب برگشتیم
به دوکوهه
برادر موسی گفت: "به جایی میرویم که شناسایی آن شاید چند ماه طول بکشد"
به او گفتم: "نمیتوانم مدت زیادی بمانم! تسویه مرا بدهید."
برادر موسی گفت: "تو که تازه آمدهای!؟ من موافق نیستم!"
کار به جعفر تهرانی رسید
او را متقاعد کردم
بعد از طی مراحل اداری، به تخریب لشکر معرفی شدم
در همان بدو ورود، دیدن یک تابلو حس خوبی به من داد؛
"اساس تخریب، تخریب هوای نفس است!"
وارد تخریب که شدم، همه فکر کردند سربازم
سن و سال بچههای اینجا از ۱۳-۱۴ شروع میشد تا حداکثر به بیست سال میرسید
بیشترشان بسیجی کم و سال
کمترشان هم سن و سالهای من و سرباز بودند
کار از باز و بسته کردن کلاش شروع شد
تا بشین پاشو
و نظام جمع
و دست آخر هم آموزش انواع مین
سه گروهان آموزشی بودیم که برای اولین بار به جبهه آمده بودند
مسئول گروهان ما یک بسیجی نوجوان بود که با تحکم، امر و نهی میکرد
جدیت او گاهی خندهام میانداخت
◀️ ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/770
🔸🌺🔸 --------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 استاد مسلم ادبیات فارسی، دکتر بدیعالزمان فروزانفر شیفتهی یهودیت و بهائیت
🍃 🇮🇷🌸🇮🇷 🍃
#مسلمانان_صهیونیست
#بدیعالزمان_فروزانفر_شیفتهی_یهودیت_بهائیت
🔹مئیر عزری سفیر و اولین نماینده سیاسی دولت اسرائیل در ایران بود.
وی نقش مهمی را در ارتقای روابط ایران و اسرائیل در در بین سالهای ۱۹۵۸ تا ۱۹۷۵ میلادی داشت.
وی همچنین از فعالین آژانس یهود در ایران بود و نقش مهمی در تسهیل مهاجرت یهودیان ایران به کشور جعلی اسرائیل ایفا کرد.
🔹عزری در سال ۲۰۰۱ میلادی، کتاب خاطراتی را بهنام «مردمان در میان شما» (מי בכם מכל עמו) منتشر ساخت.
او در این کتاب زوایایی تازه از ارتباط اسرائیل با ایران در دوران پهلوی را نشان داده است.
این کتاب در ایران نیز با نام «خاطرات مئیر عزری» به فارسی منتشر شده است.
🔹بخش بیستویکم این کتاب با عنوان «پیوندهایی در دستگاههای پژوهشی و دانشگاهی» به ارتباطگیریهای با چهرههای علمی و دانشگاهی اشاره دارد.
در این بخش میخوانیم:
"در پاییز ۱۹۵۸ با استاد بدیعالزمان فروزانفر آشنا شدم که یکی از برجستگان فرهنگشناس ایرانزمین بود.
وی را باید گشایندهی راه و راهنمای خود در راهیابی به دروازهی کیشمداران ایران بخوانم، که در بخش پیوندهای کیشمدارانه از او بیشتر سخن خواهم گفت."
🔹عزری در بخش بیستودوم کتاب، با عنوان؛
«همکاری با کیشمداران (مذهبیها)»،
به روابطش با مذهبیون و تلاش برای نفوذ در میان علما و اثرگذاری بر آنها میپردازد:
"پیش از اینکه به نمایندگی از سوی دولت اسرائیل به ایران بروم، از نیروی گسترده و بیپایان پیشوایان شیعه بر مردم ایران به خوبی آگاه بودم و برخی ریزهکاریهایش را میشناختم…
سال ۱۹۵۸ که به ایران آمدم، پیشوایان شیعه در ایران به نیروی سازمانیافتهای دست یافته بودند…
میکوشیدم با نزدیک شدن به پیشوایان مذهبی، بلکه بتوانم با روشنگریهایی [!] از زهر بدگوییهای “برخی“ از آنها بکاهم."
🔹در این میان، عزری به نقش مهم بدیعالزمان فروزانفر بهمثابه یک پل ارتباطی بین او و برخی شخصیتهای مذهبی اشاره میکند:
"آن روزها برای یافتن راهنمایی که بتواند مرا در رسیدن به آغاز این راه دشوار یاری بدهد، هر دری را میکوفتم و در هر گوشهای به جستوجو میپرداختم…
در واکنش به این خواستهی من «سپهبد کیا» در پاییز ۱۹۵۸ مرا با استاد بدیعالزمان فروزانفر سرپرست دانشکده الهیات دانشگاه تهران آشنا کرد.
فروزانفر با بسیاری از پیشوایان شیعه در ایران نزدیک بود"
🔹از جمله شخصیتهایی که مئیر عزری با وساطت فروزانفر به دیدار و ارتباط با آنها موفق شد، میتوان از سیدجواد ظهیرالاسلام؛ تولیت مسجد سپهسالار و آیتالله سیدکاظم شریعتمداری نام برد.
عزری در ادامه مینویسد:
"فروزانفر دانشمندی ارزنده بود که پیگیری همکاری میان ایران و اسرائیل و پاسداری از فرهنگ دو ملت را به سود هر دو کشور میدانست…
بارها از دانشکدهاش دیدار کرده و با چندی از دانشجویانش آشنا شده بودم."
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11077
🔸🌺🔸 --------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
امروز ۱۹ اردیبهشت؛ سالروز ارتحال عالم مجاهد و روحاني مبارز آيتالله؛
"سيد عبدالحسين لاري"
🔹آيتالله سيدعبدالحسين لاري در سال ۱۲۲۶ش (۱۲۶۴ ق) در لار به دنيا آمد.
وي بعد از اتمام دوره مقدماتي و سطح، راهي نجف اشرف گرديد.
در درس ميرزاي بزرگ شيرازي حاضر شد و اجازات متعدد اجتهاد دريافت نمود.
🔹آيتالله لاري پس از مدتي به دستور ميرزاي شيرازي جهت هدايت و رهبري مردم خطه فارس به لارستان رفت.
ايشان در اولين گام، حوزه علميه لار را تاسيس نمود و به نشر احكام اسلامي همت گماشت.
🔹حضور مجتهدي مانند آيتالله لاري، باعث كم نفوذ شدن مبلغان مسيحي و انزواي آنان گرديد.
ضبط و ثبت اموال حاكم دست نشانده،
احداث كارخانه اسلحه سازي،
آموزش نيروهاي نظامي
و امتناع از پرداخت ماليات به دولت مركزي، گامهاي مهمي بود كه به رهبري ايشان جهت ايجاد ملت اسلام برداشته شد.
🔹همچنين قيام وي در حمايت از مشروطهخواهان شيراز
و رويارويي با نيروهاي دولتي
و همكاري با دليران تنگستان در مقابله با متجاوزان انگليسي از جمله فعاليتهاي اين مجتهد جهادگر در راه استقلال مردم و اعاده شرافت اسلامي ميباشد.
🔹در كنار فعاليتهاي سياسي، از آيت اللَّه لاري حدود چهل اثر فقهي، كلامي، فقهي - سياسي، اصولي و... به يادگار مانده است.
🔹اين عالم مجاهد سرانجام در ۱۹ ارديبهشت ۱۳۰۳ ش برابر با چهارم شوال ۱۳۴۲ ق در ۸۶ سالگي جان به جان آفرين تسليم كرد و در شهرستان جَهرم در محلي كه هم اكنون به "مقبره آقا" معروف است به خاك سپرده شد.
🤲 روحش شاد
🤲 با اجداد طاهرینش محشور باد.
🔸🌺🔸 --------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee
🍃🌸🍃
✡ #شناخت_تمدن_شیطانی_غرب ✝
یهود و فرهنگسازی
📖 مقاله ششم؛ #یهود_و_ترویج_فحشا
هجوم حزب شیطان به خانواده و ارزشهای اخلاقی
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11008
◀️ قسمت یکم؛
🔹موضوع تهاجم فرهنگی غرب و تحمیل سبک زندگی غربی بر انسانهای جهان، منحصر به رسانهها و هالیوود نیست؛
بلکه به دیگر فعالیتها و نهادسازیهای غرب نیز سرایت کرده است.
محور این اقدامات، هرچه بیشتر مادی و زمینی کردنِ انسانها از طریق توجه به «جسم» و ویران نمودنِ «بنیان خانواده» بهعنوان مهمترین نهاد بشری از زمان هبوط آدم علیهالسلام بود.
🔹به موازات طرح مسألهی بهظاهر علمیِ «اصالت فرد یا جامعه» در عرصهی دانش و حذف «خانواده» از این پرسش، موضوعِ «روابط نامشروع» و «فحشا» در تمامی زوایای زندگی بشر نفوذ داده شد.
در فیلمها به هر بهانهای تلاش شد تا ولو یک سکانس به این موضوع اختصاص داده شود.
🔹«جهانگردی»، که تا پیش از این حرکتی بود تمدنساز، وارد دوران «جهانگردی توده» (Mass Tourism) شد که در طی آن انسانها گروه گروه بهویژه به سواحل دریاها هجوم بردند و در نهایت از خود چیزی جز آلودگی محیط زیست و فساد و فحشای اخلاقی باقی نگذاردند.
🔹شعار «چهارگانه نامقدس» (Sea, Sand, Sun & S.e.x) که عبارت بود از: دریا، ماسه، آفتاب و س.ک.س، راهنمای عمل جهانگردان در این دوره بود.
این الگو با جهتگیری کامل به سمت «فحشا» به کشورهای شرقی آسیا صادر شد و در آنجا «جهانگردی جنسی» را بنیاد نهاد.
🔹در عرصه «مُد» نیز، «تنوعطلبی» انسان به خدمت گرفته شد تا ضمن به حرکت درآوردن چرخهای اقتصاد غرب از طریق ایجاد نیاز کاذب و بالا بردن فروش در همهی زمینهها، لباس و حجاب نیز که از ابتدای زندگی بشر با وی بود، تبدیل به ابزاری برای تحریک جنس مخالف شود.
🔹با راهاندازی سالنهای مد از سوی یهودیان صهیونیست، تمامی «هنر مدرن» در این راستا به خدمت گرفته شد.
اشاره به وضعیت «پوشش زنان» در آخرالزمان در روایات دورهی غیبت، و اشاره به اینکه زنان در عین پوشیدگی برهنه هستند، نشان از اهمیت این امر دارد. (*)
🔹همین گروه یهودی با راهاندازی مسابقات و جشنهایی بهنام «ملکه زیبایی» (Miss Universe)، دختران جوان را از سراسر جهان گرد آورده و آنان را چون بازیچهای در دست شیطان وادار به رقابت با یکدیگر میکنند.
🔹سرانجام نیز جایزهی زیباترین زن جهان با عنوان ملکه زیبایی با رویکردی سیاسی نصیب کشوری میشود که توانسته باشد بیشترین خدمت را به حزب شیطان بنماید.
🔹ایران نیز یک بار در زمان محمدرضا شاه توانست این جایزه را نصیب خود کند.
این مسابقات در ایران بهنام «دختر شایسته» برگزار میشد.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11079
🔸🌺🔸 --------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee
🍃🇮🇷 🌸 🇮🇷🍃
#خوندلی_که_لعل_شد؛
کتاب خاطرات رهبر انقلاب
حضرت آیتالله العظمی خامنهای(مدّظلّهالعالی)
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11012
◀️ قسمت شانزدهم؛
📒 فصل سوم : ساحل دجله ۱
🔶🔸علاقه به زبان عربی
مادرم در محیط عربی پرورش یافته بود
جد مادرم که از اصفهان به نجف مهاجرت کرد، از خاندان "میر دامادی" ساکن در نجف آباد اصفهان بود
شاخههایی از این خاندان در نجف اشرف ساکن هستند
پدرِ مادرم، از علمای فاضل و عرب زبان بود و لذا مادرم در خانهای پرورش یافت که به عربی تکلم میکردند
ایشان پیس از بلوغ با خانواده خود به ایران آمد، و لذا با عربی عامیانه معمول در نجف آشنایی داشت
مادرم با قرآن بخوبی آشنا بود
و با احادیث شریف و کتب عربی نیز آشنایی داشت
در مدرسه ابتدایی قواعد زبان عربی را از طریق کتاب جامع المقدمات نزد برخی از معلمان معمَّم مدرسه آموختم
در سن یازده یا دوازده سالگی مطالعه علوم عربی را به صورت جدی و پیگیر آغاز کردم
برادرانم همگی در این حال و هوا مانند من بودند ولی من به شکل ویژهای شیفته زبان عربی بودم
عراقیها در قالب هیئتهایی برای زیارت به شهر مشهد میآمدند
آنها در صحن "حرم امام رضا علیهالسلام" تجمع میکردند
شعرها و قصایدی میخواندند
من ساعتهای طولانی میایستادم و دل به آنها میسپردم
با دقت فراوان به کلمات آنها گوش میدادم و به سخنانشان توجه میکردم
وقتی به زبان عربی گوش میسپارم، احساس ویژهای به من دست میدهد
با شنیدن این زبان از اعماق وجود تحت تاثیر قرار میگیرم
در واقع عموم ایرانیان بویژه متدینین آنها کم و بیش زبان عربی را دوست میدارند
روابط برادرانهای که در طول تاریخِ اسلام، میان ایرانیان و همسایگان عرب آنها برقرار بوده از جهت گستردگی، عمق و فراگیری، در میان هیچ یک از ملل جهان نظیر ندارد
از همین جاست که درمییابیم موضعگیری برخی اعراب تحت عنوان عربیّت، در تجاوز ظالمانه علیه نظام اسلامی ایران، چه خسارت سنگین و چه جنایت بزرگی بوده است؛
حال آنکه از روح تجاوزگرانهی متجاوز، آگاهی داشتند و میدانستند موضعگیری شان چه اندازه موجب از بین رفتن این احساسات انسانیِ بینظیر خواهد شد .
🔶🔸بیان فصیح و عامیانه
در سفر به عراق میکوشیدم فقط به عربی حرف بزنم؛
ولی گاه با مشکل تفاوت میان زبان فصیح و عامیانه مواجه میشدم
از جمله اینکه مادرم مرا فرستاد تا از بقّال محله برنج بخرم
در بقالی زنی فروشنده بود
به عربی به او گفتم : شما برنج دارید؟ (برنج به عربی فصیح "رُزّ"، و در گویش محلی عراق "تِمّن" گفته میشود)
با تعجب گفت:
رُزّ؟! رُزّچیست؟!
شروع کردم با ایما و اشاره معنای "رُزّ" را برایش توضیح دهم ولی نفهمید
برای آنکه خود را راحت کند، گفت:
ما "رُزّ" نداریم!
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11082
🔸🌺🔸 --------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee