eitaa logo
سالن مطالعه
192 دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
2.4هزار ویدیو
979 فایل
امروز کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه‌ی ملّی، که یک واجب دینی است. امام خامنه‌ای مدیر: @Mehdi2506
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 🌺 ویژه حصار ولایت علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) 💐 آیت‌الله خامنه‌ای: ولایت علی‌بن‌ابی‌طالب یعنی چه؟ یعنی در افکارت پیرو علی باشی، در افعالت پیرو علی باشی، تو را با علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام رابطه‌ای نیرومند، مستحکم، خلل‌ناپذیر پیوند زده باشد، از علی جدا نشوی، این معنای ولایت است. ◀️ برشی از بیانات آیت‌الله خامنه‌ای در جلسه ۲۴، کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 👈 این جلسات در ماه مبارک رمضان ۱۳۵۳ شمسی در مسجد امام حسن علیه‌السلام مشهد برگزار شده است. 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12852 ◀️ قسمت دوم: 🔶🔸 غیبت (ادامه) 🔹علت دیگری که در روایات به عنوان فلسفه غیبت ذکر گردیده، نفی بیعت آن امام با طواغیت دوران‌هاست. به عنوان مثال در روایت شریفی که جناب عبدالعظیم حسنی از طریق امام جواد از امیر مؤمنان علیهم‌السلام نقل فرموده‌­اند، چنین آمده است: إِنَّ الْقَائِمَ مِنَّا إِذَا قَامَ لَمْ یَکُنْ لِأَحَدٍ فِی عُنُقِهِ بَیْعَهٌ فَلِذَلِکَ تَخْفَى وِلَادَتُهُ وَ یَغِیبُ شَخْصُهُ.[۸] هنگامى که قائم ما قیام کند بیعت احدى بر گردن او نیست و به این دلیل است که ولادتش پنهان است و شخص او غایب مى‌ شود. 🔹حضرت امیرالمومنین علی علیه‌السلام علاوه بر اصل غیبت و علل آن، به طولانی بودن و سختی این دوران نیز اشاره نموده­‌اند؛ از جمله در روایتی که شیخ صدوق در کتاب کمال الدین ذکر کرده چنین آمده است: لِلْقَائِمِ مِنَّا غَیْبَهٌ أَمَدُهَا طَوِیلٌ کَأَنِّی بِالشِّیعَهِ یَجُولُونَ جَوَلَانَ النَّعَمِ فِی غَیْبَتِهِ یَطْلُبُونَ الْمَرْعَى فَلَا یَجِدُونَهُ [۹] براى قائم ما غیبتى است که مدّتش طولانى است، گویا شیعه را در دوران غیبت او مى‌بینم که جولان مى‌دهد مانند جولان چهارپایان، چراگاه را مى‌جویند امّا آن را نمى‌یابند؛ چنانچه مشاهده می‌­شود آن دوران هنگامه‌ای سخت و دشوار توصیف شده است. این دوران آن‌قدر دشوار و فتنه‌انگیز است که بسیاری دست از ولایت برمی‌دارند و به دنبال دیگران می‌­روند؛ چنانکه در حدیثی که اصبغ بن نباته از علی علیه‌السلام نقل کرده چنین آمده است: أَمَا لَیَغِیبَنَّ حَتَّى یَقُولَ الْجَاهِلُ مَا لِلَّهِ فِی آلِ مُحَمَّدِ حَاجَهٌ.[۱۰] او غایب خواهد شد تا به حدی که نادان گوید: خداوند را در آل‌محمّد حاجتى نیست. 🔹البته با وجود این سختی‌ها وعده امام به پایداران و استقامت‌­کنندگان و به بیان کامل؛ "منتظران" نیز وعده‌­ای بی نظیر است چنانکه در ادامه روایت کمال­‌الدین چنین آمده است: أَلَا فَمَنْ ثَبَتَ مِنْهُمْ عَلَى دِینِهِ وَ لَمْ یَقْسُ قَلْبُهُ لِطُولِ أَمَدِ غَیْبَهِ إِمَامِهِ فَهُوَ مَعِی فِی دَرَجَتِی یَوْمَ الْقِیَامَهِ[۱۱] بدانید هر که در آن دوران در دینش استوار باشد و قلبش به واسطه طول غیبت امامش سخت نشود او در روز قیامت هم درجه من است. و یا در حدیث دیگری از ایشان آمده است: الْمُنْتَظِرُ لِأَمْرِنَا کَالْمُتَشَحِّطِ بِدَمِهِ فِی سَبِیلِ اللَّهِ.[۱۲] منتظر امر ما مانند کسى است که در راه خدا به خون خود درغلطد. 🔹حال سؤال اینجاست؛ چگونه می‌­توان در این عصر پرآشوب در دین پایدار ماند و دست خود را از حجت خدا جدا نکرد؟! و چگونه می­توان منتظر حقیقی بود؟! امیرمؤمنان به این پرسش چنین پاسخ می­‌گویند: فَلَا یَثْبُتُ فِیهَا {فی الغیبه} عَلَى دِینِهِ إِلَّا الْمُخْلِصُونَ الْمُبَاشِرُونَ لِرَوْحِ الْیَقِینِ الَّذِینَ أَخَذَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مِیثَاقَهُمْ بِوَلَایَتِنَا وَ کَتَبَ فِی قُلُوبِهِمُ الْإِیمانَ وَ أَیَّدَهُمْ بِرُوحٍ مِنْهُ .[۱۳] ثابت نماند در آن غیبت بر دینش مگر مخلصانى که روح یقین را دریافته‌ اند آن کسانى که خداى عز و جل پیمان ولایت ما را از آنها گرفته و ایمان در دلشان نوشته شده و آنها را بر وحى از جانب خود یاری کرده است. 🔹بنابر احادیث بالا می­‌توان نتیجه گرفت صبر، اخلاص، یقین و ولایتمداری و البته توفیق الهی شرط به سلامت گذر کردن از دوران دشوار غیبت است. 🔶🔸۳- ظهور 🔹مطابق وعده الهی در قرآن و روایات متعدد ائمه معصومین علیهم السلام، دوران غیبت با ظهور امام غایب عجل‌الله‌تعالی‌فرجه به سر می‌آید و عصری که مملو از ظلم و تباهی گشته جای خود را به دوران شکوفایی بشر و زمان طلایی ظهور می­‌دهد آری این وعده‌­ای است که همه اولیای الهی بدان بشارت داده و ظهور خورشید عدالت را پس از سال‌ها ظلم و سیاهی به منتظران نوید داده‌­اند. 🔹به روایت بسیار زیبای زیر نیز که از اصبغ بن نباته در کتاب اصول کافی نقل شده توجه نمایید: عَنِ الْأَصْبَغِ بْنِ نُبَاتَهَ قَالَ أَتَیْتُ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ علیه‌السلام فَوَجَدْتُهُ مُتَفَکِّراً یَنْکُتُ فِی الْأَرْضِ فَقُلْتُ: یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ! مَا لِی أَرَاکَ مُتَفَکِّراً تَنْکُتُ فِی الْأَرْضِ! أَرَغْبَهً مِنْکَ فِیهَا! فَقَالَ: لَا وَ اللَّهِ مَا رَغِبْتُ فِیهَا وَ لَا فِی الدُّنْیَا یَوْماً قَطُّ وَ لَکِنْ فَکَّرْتُ فِی مَوْلُودٍ یَکُونُ مِنْ ظَهْرِ الْحَادِی عَشَرَ مِنْ وُلْدِی هُوَ الْمَهْدِیُّ الَّذِی یَمْلَأُهَا قِسْطاً وَ عَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً ... 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12906 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ✡ قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12808 ◀️ قسمت چهارم؛ 🔶🔸مهمل‌بافی و سرقت ادبی: پیشگویی‌ها 🔹به‏ نوشته ویل دورانت: «نوستراداموس برای شارل نهم عمری نود ساله پیشگویی کرد که ده سال بعد در ۲۴ سالگی زندگی را بدرود گفت.» (همان مأخذ، ص ۱۰۱۳) 🔶🔸فرار از مسولیت 🔹بدیهی است میشل زیرک درس خود را در مکتب کابالا یهود به خوبی خوانده است و می‌داند که برای جلوگیری از تزلزل موقعیت خود در دربار و بین مردم در نتیجه آشکار شدن گاه و بیگاه دروغ‌هایش به چه دست‌آویزهایی باید متمسک شود. از این رو صفت «پیشگو» را به کلی برای خود نامناسب می‌دید و در فرصت‌های گوناگون به پیشگو نبودن خود اصرار داشت. 🔹او در جایی برای پسرش که به نوعی باید وارث او باشد می‌نویسد: «پسرم اگرچه من از کلمه «پیشگو» استفاده کرده‌ام، اما چنین مقام بالایی را به خود نسبت نمی‌دهم و نام و یا وظیفه پیشگو را به خود نسبت نمی‌دهم». و یا در نامه ای به هنری دوم نوشته است: «برخی از پیشگویی‌ها اتفاق افتادن حوادث عجیبی را پیش‌بینی کرده‌اند. به هرحال من به هیچ‌وجه چنین عنوانی را به خود نسبت نمی‌دهم». 🔹او در جایی دیگر فرار از مسئولیت و پاسخ‌گویی در برابر ادعاهایش را به اوج رسانده و می‌نویسد: «من این شهامت را دارم که به لطف تحقیقاتم و با در نظر گرفتن آنچه طالع‌بینی علمی می‌گوید پیش‌بینی کنم (هرگز در مورد جزئیات ضمانت نمی‌دهم) و مردم را در مورد تهدیدات ستاره‌ها آگاه کنم. و من آن‌قدر احمق نیستم که وانمود کنم پیشگو هستم». 🔹جمله آخری که از نوستر آداموس نقل شد؛ بسیار قابل تامل است. او آن‌قدر احمق نیست که وانمود کند پیشگوست! عده‌ای این وظیفه را به عهده گرفته‌اند و در طول حیات او، از او یک پیشگو ساخته و به قصد حمایت از منافع و اهداف خود او را تا بالاترین مدارج دربار نفوذ داده‌اند و پس از مرگش تا امروز نیز به بهره‌برداری از او ادامه می‌دهند. 🔹کتاب‌های فراوانی در تفسیر نوشته‌های مهمل نوسترآداموس نوشته می‌شود و تا کنون چندین فیلم توسط بزرگترین پادوهای هالیوودی دستگاه فراماسونری بر اساس پیشگویی‌های او ساخته شده است. 🔹چنین به نظر می‌رسد که نوستراداموس به کلید واژه برنامه‌های تحمیق همه جانبه بشر امروزی از سوی محافل فراماسونری تبدیل شده است. 🔶🔸هالیوود در خدمت افسانه نوسترآداموس 🔶پیشگامی اورسن ولز 🔹در سال ۱۹۸۱، حدود سه سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اورسن ولز (Orson Welles) و کمپانی برادران وارنر فیلمی ۸۴ دقیقه‌ای درباره «پیشگویی‌های نوستراداموس» عرضه کردند که در ایران نیز به وسعت توزیع شد. 🔹در این فیلم، نوستراداموس در مقام پیشگویی بزرگ جلوه‌گر می‌شود. طبق این پیشگویی‌ها ایران و جهان اسلام با کشورهای کمونیستی متحد خواهند شد و در سال ۱۹۹۹ میلادی ایالات متحده آمریکا را آماج حمله اتمی قرار خواهند داد. 🔹اورسن ولز (۱۹۱۵- ۱۹۸۵) کارگردان و بازیگر سرشناس سینمای سده بیستم غرب است که پیوندهای عمیق او با کانون‌های صهیونیستی پوشیده نیست؛ و می‌دانیم که این تعلق موروثی بود. 🔹به‌گفته اورسن ولز، مادر بزرگ او در مراسم تدفین پسرش (پدر اورسن ولز) مناسک شیطان پرستان را انجام می‌داد. (فرانک برادی، زندگینامه اورسن ولز، نیویورک، ۱۹۸۹، ص ۱۴) و نیز می‌دانیم که اورسن ولز از جوانی به جادوگری علاقه فراوان داشت و یکی از اوّلین فیلم‌هایی که در آن بازی کرد (جادوی سیاه، ۱۹۴۹) درباره زندگی ژزف بالسامو (کنت کاگلیوسترو)، جادوگر و فراماسون و شیاد نامدار یهودی سده هجدهم است. 🔹در تعلق کمپانی برادران وارنر به کانون‌های زرسالار یهودی – صهیونیستی نیز تردید نیست. هدف از فیلم اورسن ولز این بود: القاء خطر «تهدید اتمی» به افکار عمومی آمریکا و فراهم کردن زمینه روانی برای گسترش صنایع تسلیحاتی از یکسو، و ترویج نفرت از اسلام و انقلاب اسلامی ایران از سوی دیگر. 🔶🔸فرجام سخن 🔹شهرت عجیب نوستراداموس تصادفی نیست. در طول چهار سده پس از مرگ نوستراداموس کسانی وظیفه تعبیر و تفسیر پیشگویی‏‌های او را به ‏دست داشته‌‏اند، در هر مقطع مهم تاریخی نام و یاد او را زنده کرده‏‌اند و سخنان مبهم وی را پیشگویی‏‌هایی تحقق ‌یافته جلوه‏‌گر ساخته‏‌اند. به عبارت دیگر؛ «پیشگویی‌های نوستراداموس» به ابزاری بدل شده که کانون‌های زرسالار یهودی طرح‌ها و نقشه‌ها و گاه هیاهوهای تبلیغی خود را در قالب آن عرضه می‌کنند. به‌کارگیری «پیشگویی‌های نوستراداموس» برای بیان اهداف و آرزوهای این کانون‌ها علیه انقلاب اسلامی ایران و نیز بلوای پایان جهان دلیلی روشن بر صحت این مدعاست. 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🌺🇮🇷 سالن مطالعه 🇮🇷🌺 📽 قفسه‌ی 🎥 هر جمعه با یک؛ 🎬 🔶🔸جمعه‌ای که گذشت؛ به روایت «دنیای مارول»؛ https://eitaa.com/salonemotalee/10885 ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄ ◀️ و در هفته‌های گذشته: 👈 (Lamb) تمسخر «برّه خداوند» در حضور «بافومت» کفرآمیزترین فیلم سال ۲۰۲۱؛ https://eitaa.com/salonemotalee/10648 👈 لژیون هالیوود در تقابل با ملائکه الهی؛ https://eitaa.com/salonemotalee/10452 👈 تبلیغ مرید صهیونیسم در فیلمی با نقاب آخرالزمانیhttps://eitaa.com/salonemotalee/10183 👈 سریال وایکینگ‌ها و دین نوین جهانی https://eitaa.com/salonemotalee/9881 👈 (Man of Steel) سوپرمن در قامت مسیح و تأکید بر حذف خدا، ضدمسیح بودن مهدی و فرضیه غیر زمینی بودن منشأ انسان https://eitaa.com/salonemotalee/9710 👈 به سبک هالیوود تخریب مادر و تقدیس هیولای درون https://eitaa.com/salonemotalee/9462 👈 ادای دین هالیوود به داروین رسالت هالیوود در خلق واژه "بلایای طبیعی"/ایمان به "طبیعت" در تقابل با "آیات الهی" https://eitaa.com/salonemotalee/9231 👈 تئوریزه کردن اسطورهٔ «سرزمین بدون مردم، برای مردم بدون سرزمین» https://eitaa.com/salonemotalee/8999 👈 انیمیشن دنباله‌دار "اسطوره‌های یهودی در حمله به تایتان" https://eitaa.com/salonemotalee/8533 👈 (Arrival) "رسیدن" از پنطیکاستیسم به مهدی‌هراسی! قسمت اول؛ https://eitaa.com/salonemotalee/8249 👈 سریال (انگلیسی: Sweet Tooth) رونمایی نسخه‌ی جدید داعش در هالیوود با زیرکی و به‌صورت پلکانی قسمت اول؛https://eitaa.com/salonemotalee/7953 👈 (انگلیسی: Contagion) جنگ طبقاتی و بیولوژیکی یهود بر ضد اقوام دیگر قسمت اولhttps://eitaa.com/salonemotalee/7718 👈 داستان حضرت موسی؛ توجیه‌گر جنایت و اشغال قسمت اول؛ https://eitaa.com/salonemotalee/7512 👈 (The Sorcerer's Apprentice) فیلمی مملو از آموزه‌های کابالایی و ترویج عرفانی طبیعت‌گرا، بر اساس خدازدایی و جادومحور قسمت اول؛ https://eitaa.com/salonemotalee/7463 👈 ( Another Round) تلاشی زیرکانه برای ترویج سبک زندگی منحط غربی قسمت اول؛https://eitaa.com/salonemotalee/7214 👈 (Dune) حماسه‌ی «دجّال» کِرم‌سوار در وادی تیه؛ «منجی موعود» به روایت گوساله‌پرستان نوین. با استفاده از نمادهای عربی، یمنی، شیعی و حتی نام "امام مهدی" عجل‌الله‌تعالی‌فرجه قسمت اول؛ https://eitaa.com/salonemotalee/6685 👈 (Ex MACHINA) برمبنای نظریه دوران فراماشینی و تسلط ماشین بر زندگی و مقدرات انسان(نفی خداباوری و اثبات داروینیسم) قسمت اول؛ https://eitaa.com/salonemotalee/6428 👈 (نماد مظلومیت مردم ناکازاکی و تحریف آن بدست هالیوود). قسمت اول: https://eitaa.com/salonemotalee/2566 👈 (Thor) جهان وطنی آمریکامحور در دنیای سینمایی ماروِل. قسمت اول: https://eitaa.com/salonemotalee/3023 👈 استفاده هالیوود از مفاهیم شیعی برای دراماتیزه کردن آخرالزمان. قسمت اول: https://eitaa.com/salonemotalee/4137 👈 سه‌گانهٔ (The Matrix) نمودی بارز از تلاش در تبلیغ . قسمت اول: https://eitaa.com/salonemotalee/4365 👈 (avatar) پیامبر دین نوین جهانی. قسمت اول: https://eitaa.com/salonemotalee/4659 👈. قسمت اول؛ https://eitaa.com/salonemotalee/4866 👈 ؛ قسمت اول: https://eitaa.com/salonemotalee/5087 ... "از وقوع معجزه‌ها خوشحال نیستم. وقتی خدا سر در کار خودش داره، یعنی اون بالا است (در آسمان) خوبه. وقتی خدا میاد این پایین، اتفاق‌های بدی میفته. 👈 (Dolittle) نقشه درخت حیات در اسارت مسلمانان! قسمت اول: https://eitaa.com/salonemotalee/5634 👈 (mortal combet) آخرالزمان و نجات زمین براساس طرحی یهودی. قسمت اول؛ https://eitaa.com/salonemotalee/5921 👈 (prometheus) بر مبنای آموزه‌های "شبه‌آیین رائلیان" و در راستای "دین نوین جهانی" برای نفی "خداباوری و ماوراء طبیعت" بخاطر ترس از احساس نیاز مجدد انسان به معنویت قسمت اول؛ https://eitaa.com/salonemotalee/6173 🔸🌺🔸-------------- 🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 🇮🇷 🇮🇷 ◀️ قسمت ۱۵۶م قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12778 📒 فصل دوازدهم 🔶🔸پاره‌های تنم در شلمچه ۵. عباس با نیروها تازه به شهرک رسیده بود که من با بقیه نیروها به او ملحق شدم و از دوعیجی همزمان خارج شدیم از کنار سنگر فرماندهی لشکر گذشتیم آن‌جا صدای حاج‌مهدی کیانی در ذهنم تکرار می‌شد: "جنگ نخلستان بلدی!" من فکر می‌کردم که روش جنگ در نخلستان چطور باید باشد حتماً باید دسته‌دسته پشت نخل‌ها سنگر بگیریم در پوشش آتش از نهرهای کوچک بگذریم عراقی‌ها را کنار بزنیم در این افکار، با یک ستون ۲۴۰ نفره حرکت کردیم و دوسه کیلومتر را تا نزدیکی خط پیمودیم در آنجا حجمی از آتش توپ و خمپاره و کاتیوشا به استقبال‌مان آمد یک ساعت راه انگار یک سال گذشت حالا حکم سیبل و هدف متحرک برای دیده‌بان‌های عراقی پیدا کرده بودیم ستون متصل را انفجارهای پی‌درپی فاصله می‌انداخت با زوزه خمپاره‌ها می‌خوابیدیم اما همه بلند نمی‌شدند عده‌ای مثل برگ خزان می‌ریختند هنوز به خط مقدم نرسیده بودیم که گلوله توپ سنگینی جلوی من خورد و ۵ نفر را تکه تکه کرد یکی از آنها ولی‌الله احدی معاون گردان بود به نهر جاسم که رسیدیم ۱۵ نفر شهید شده بودند از روی پل شناور ۶ متری روی نهر رد شدیم چند متر جلوتر به یک دژ غول‌آسا رسیدیم ارتفاع دژ ۴ متر بود و طول آن ۳ کیلومتر که از کنار اروندرود آغاز می‌شد و تا غرب کانال ماهی امتداد داشت سمتی که باید از آن بالا می‌رفتیم تیز و شیب‌دار بود عراقی‌ها قبل از سقوط دژ این سمت را پر از مین گوجه‌ای کرده بودند که با فرض رسیدن به سینه‌کش دژ مین‌ها مانع بالا رفتن شوند حالا دژ دست ما بود ولی راه بالا رفتن از آن همچنان دشوار می‌نمود هر کس از هر سمت که می‌توانست به سختی بالا می‌رفت همان‌جا عده‌ای روی مین رفتند و پای‌شان قطع شد روی دژ به یک بام مسطح می‌ماند که ۴ متر عرض داشت وسط آن کانالی به عمق یک متر که از ابتدا تا انتهای دژ امتداد می‌یافت چپ و راست کانال پر بود از سنگرهای متصل به کانال و حتی سکوی تانک این دژ نشان می‌داد که چند شب قبل چه اتفاق بزرگی افتاده است ما باید دشمن را از مقابل دژ دور می‌کردیم و آنها تلاش می‌کردند دژ را پس بگیرند. روی دژ سعید اسلامیان و ناصر قاسمی و محمود حمیدزاده و حاج ستار ابراهیمی منتظر آمدن ما بودند آنها به ترتیب مسئول محور، جانشین اول و دوم محور بودند حاج ستار هم با گردانش چند شب قبل دژ را گرفته بود و با اینکه نیروهایش به عقب رفته بودند برای توجیه فرمانده جدید آنجا ماند بود طبق نظر مسئولان باید نیروهای گروهانم را از چپ تا راست دژ می‌چیدم و منتظر می‌ماندم که بعد از عبور گروهان اول از دژ به فرماندهی حیدر هوشیاریان پاکسازی نخلستان را تا عمق ادامه بدهیم هنگام غروب گروهان اول از دژ به سمت نخلستان رفت صدای تیرهای سبک بالا گرفت همان‌جا هوشیاریان مجروح شد از آنجا معاون من عباس علافچی فرماندهی گروهان اول را به عهده گرفت 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12910 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
مستند «»، جامع‌ترین مستند یهود و صهیونیسم‌شناسی
26.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ✡ مستند قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12780 🎯 قسمت سی‌ودوم؛ تسلّط بر رسانه - کُمیک تحریف شخصیت‌های حقّ و باطل! 🔹 سریال مستند با موضوع «بررسی حرکت نظام‌مند جبههٔ باطل با محوریت صهیونیسم جهانی و مبانی پروتکل‌های دانشوران صهیون» تهیه شده است. 🔹 این سریال با نگاهی کلان و استراتژیک به جریان و اصیل‌ترین ایادی حزب‌الشیطان یعنی -جهانی، بندهای کلیدی را بررسی می‌کند؛ پروتکل‌هایی که حاکی از یک برنامهٔ مرموز و شیطانی برای جهان است. 🔹 بررسی صریح و بی‌پرده از این جریان منسجم شیطانی به‌منظور عمیق‌تر و نیز تنوع عناوین و موضوعات، همراه با رویکرد قرآنی و غلبهٔ جریان حق و نابودی جبههٔ باطل از دیگر خصوصیات این مستند است. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12912 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 تحریف اسلام و اسرائیلیات قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12782 مقاله دوم: دو دیدگاه در مورد ذبیح ابراهیم علیه‌السلام در سنّت اسلامی ◀️ قسمت پنجم؛ 🔶🔸ادلّه‌ی قائلان به ذبیح بودن اسماعیل و نقد مخالفان 🔶 دلیل سوم: 🔹زمانی که حضرت ابراهیم علیه‌السلام امر الهی مبنی بر ذبح را با فرزند خویش در میان می‌گذارد، وی با قبول این مسئله خود را برای امتثال امر الهی مهیا و صبور می‌داند و خطاب به پدر خویش می‌فرماید: «قالَ یا أَبَتِ افْعَلْ ما تُؤْمَرُ سَتَجِدُنی‏ إِنْ شاءَ اللَّهُ مِنَ الصَّابِرینَ» (صافات:۱۰۲) از سوی دیگر، خداوند در قرآن، اسماعیل علیه‌السلام را به صبر توصیف می‌کند، آنجا که می‌گوید: «وَ إِسْمَعِیلَ وَ إِدْرِیسَ وَ ذَا الْکفْلِ کلٌّ مِّنَ الصَّابرین» (انبیاء: ۸۵) از این‌رو، می‌توان نتیجه گرفت که این صبر، همان شکیبایی او در مقابل ذبح شدن است. 🔹این کلام، که معنای صبر در این آیه، صبر بر قربانی شدن بوده، ادّعایی بیش نیست که نیاز به ادلّه و شواهد قوی دارد. اما در حدّ یک استحسان و دلیل ذوقی باقی خواهند ماند. 🔹می‌توان چنین دلیلی برای ذبیح بودن اسحاق علیه‌السلام نیز اقامه کرد. همان‌طور که یکی از ادلّه‌ی کسانی که قائل به ذبیح بودن وی هستند آن است که بشارت به نبوّت اسحاق علیه‌السلام در سوره‌ی صافات؛ وَ بَشَّرْناهُ بِإِسْحاقَ نَبِیا مِنَ الصَّالِحینَ (صافات:۱۱۲) به جهت صبر و تحمّل شدائدی است که در جریان ذبح متحمّل شده است. (۱۹) 🔶 دلیل چهارم: 🔹خداوند در قرآن کریم فرمود: «وَ امْرَأَتُهُ قائِمَةٌ فَضَحِکتْ فَبَشَّرْناها بِإِسْحاقَ وَ مِنْ وَراءِ إِسْحاقَ یعْقُوب» (هود:۷۱). 🔹تقریر استدلال به این آیه برای اثبات مدّعا چنین است: در این آیه خداوند ابتدا بشارت تولد اسحاق علیه‌السلام را به حضرت ابراهیم علیه‌السلام داده و پس از آن، به تولد یعقوب بشارت داده شده است. حال، ذبح اسحاق یا قبل از ظهور یعقوب بوده است و یا بعد آن. قبل از ظهور یعقوب نمی‌تواند باشد؛ چراکه خداوند زمانی که به اسحاق بشارت داد، همزمان به ظهور یعقوب از وی نیز بشارت داد، از این‌رو، اگر قبل از به دنیا آمدن یعقوب، دستور ذبح او را صادر کند، باطل است. بعد از ظهور یعقوب نیز نمی‌تواند باشد؛ چراکه نص قرآن حاکی از آن است که فرزند ابراهیم پیش از امر به ذبح، توان بر سعی و عمل نداشت و لازمه‌ی آن این است که هنوز در سنین کودکی بوده است و تولد یعقوب از وی بعید به نظر می‌رسد. 🔹در میان کسانی که قائل به ذبیح بودن اسحاق علیه‌السلام هستند، طبری در تاریخ خود احتمال دوم را برگزیده و بیان کرده که هیچ استبعادی ندارد که یعقوب علیه‌السلام قبل از امر به قربانی کردن اسحاق علیه‌السلام، به دنیا آمده باشد؛ چراکه خود قرآن نیز تصریح دارد که فرزند هنگام امر به ذبح، به سنّ «سعی» رسیده بود. 🔹البته به نظر می‌رسد، در این مسئله لازم است با مراجعه به اهل لغت و نیز عرف مردمان آن زمان، سنّ «سعی» مشّخص شود؛ ابن‌منظور «سعی» در این آیه را زمانی می‌داند که طفل قادر باشد تا پدر خویش را در کاری کمک و مساعدت کند. (۲۰) زمخشری نیز رسیدن به حدّ «سعی» را زمانی می‌داند که فرزند قادر شود پدر را در رفع حوائج و انجام کارها همراهی کند. (۲۱) صاحب مجمع‌البحرین نیز سیزده‌سال را سنّ سعی معرفی کرده است. (۲۲) اگر این تقدیر از سنّ سعی را بپذیریم، آن‌گاه قول طبری در تضعیف دلیل فوق خالی از وجه نخواهد بود. 🔹هرچند این نکته نیز قابل تأمل است که برخی اهل لغت مانند ابن‌منظور در لسان العرب، بعد از مشخص کردن سنّ «سعی»، به سنّ اسماعیل، که سیزده سال بود، استناد کرده‌اند. این خود می‌تواند دلیل آن باشد که آنها از مشخصات مصداق، سعی در پی بردن به مفهوم لفظ داشته‌اند که در این‌صورت برای قضاوت ما در این نزاع ثمری نخواهد داشت. 🔹همچنین ابن خلدون حتی احتمال اول را منتفی نمی‌داند و بشارت به یعقوب علیه‌السلام، پس از امر به ذبح پدرش را از این جهت می‌داند که «خداوند در علم خویش می‌دانست اسحاق ذبح نمی‌شود لذا بشارت او را به ابراهیم داد.» (۲۳) 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12914 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا