eitaa logo
سالن مطالعه
196 دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
2.7هزار ویدیو
1هزار فایل
امروز کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه‌ی ملّی، که یک واجب دینی است. امام خامنه‌ای مدیر: @Mehdi2506
مشاهده در ایتا
دانلود
🇵🇸🔸🌺🔸-------------- 📚@salonemotalee
29.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 جشن یادبود ایرانی‌کشون در ۲۵۰۰ سال قبل آموزش کشتار ایرانیان به فرزندان صهیونیست‌ها این روزها غاصبان فلسطین، برای برگزاری جشن کشتار ایرانیان آماده می‌شوند. پوریم یکی از جشن‌های مهم دینی این جماعت است. 🇵🇸🔸🌺🔸-------------- 📚@salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 : از فریتیوف شوان تا 🇵🇸🔸🌺🔸-------------- 📚@salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 : از فریتیوف شوان تا (۲) قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/24064 ◀️ قسمت هفتم: 🔶🔸رنه گنون و پیروان شوان در ایران ترادیشنالیسم ... سنت‌گرایان بعضی از تفاسیر رایج مثلاً تثلیث را نمی‌پذیرند و تفسیری را از آن ارائه می‌کنند که با آموزه‌های باطنی‌شان هماهنگ باشد. یعنی سنت‌گرایان تفسیرهای خودشان را بر مبانی سنّتی بنا می‌کنند و با مبانی مدرن مخالف‌اند و از ورود به بازی مدرن اجتناب می‌کنند … آن‌ها قائل به سنت جاویدان، وحدت متعالی ادیان و بُعد باطنی‌اند. مبنای سنت‌گرایان به مبنای عرفان بسیار نزدیک است. بسیاری از سخنان آن‌ها با توجه به شرایط روز کاملاً عارفانه است. البته، چند موضوع وجود دارد که آن‌ها را از عرفا جدا می‌کند؛ یکی از آن‌ها توجه به ادیان دیگر است. مثلاً مباحث اسلامی را با اصطلاحات هندی بیان می‌کنند چون کاملاً آن را معتبر می‌دانند. البته به تفاوت دو فضا توجه دارند اما نقاط اشتراک را هم در نظر می‌گیرند…» [۳۹]‬‬‬‬ 🔹چنان‌که خواهیم دید، در اندیشه شوان و پیروانش خالده‌گرایی گنونی، که در نهایت در اسلام تجلی می‌یافت، به «یونیورسالیسم» [۴۰] فرا-اسلامی بدل می‌شود. منظور از یونیورسالیسم (جامع‌گرایی) تلاش برای ایجاد عقاید و مناسکی است که جامع همه ادیان باشد.‬‬ 🔹می‌گویند شوان از همان آغاز اسلام را تنها ابزاری برای نیل به غایت، یعنی «حکمت خالده» (خرد جاودان) یا «دین خالده» می‌دانست. او در همان اوایل کارش نوشت که «دین خالده» را فراتر از «قوانین مقدس» ادیان مرسوم می‌داند و خود را «در قالب‌هایی» که برایش «اعتبار ندارند محصور نمی‌کند.» 🔹یونیورسالیسم شوان به پیدایش عقاید و مناسکی انجامید که در زبان انگلیسی با واژه Cult بیان می‌شود. 🔹این مفهوم با Sect متفاوت است. «سکت» به گروه کوچکی اطلاق می‌شود که به دین معیّن تعلق دارند ولی عقاید یا مناسک خاصی دارند که آن‌ها را از قاطبه پیروان آن دین متمایز می‌کند. ولی «کالت» گروه کوچکی است که، معمولاً با تعصب، از عقاید دینی خاص خود پیروی می‌کنند که جزو ادیان رایج نیست. [۴۱] 🔹بدین‌سان، مریمیه شوان، که رسماً مدعی بود، و هست، که تنها یک طریقت صوفی است، به «فرقه» و سرانجام به آیینی جدید بدل شد که خود را «پرایموردیالیست» (نخستین‌گرا) می‌خوانند.‬‬‬‬ 🔹اعتقادات «جامع» و فرا-اسلامی شوان را در این نوشته‌ی مایکل فیتزجرالد، از نزدیکان شوان، به‌روشنی می‌توان دید. فیتزجرالد در زندگی‌نامه شوان می‌نویسد: «اجرای برخی نسخه‌های دینی باید با تمامیت تمدن سنّتی منطبق باشد. لذا، اصرار بر اجرای برخی نسخه‌های ظاهری، به‌دلیل اوضاع نامعمول جهان مدرن، این خطر را در بر دارد که نیّت اصلی دین را مخدوش کند و این نسخه‌ها به‌جای این‌که به تقویت حیات معنوی درونی بینجامد به مانعی در راه آن بدل شود.» [۴۲] 🔶🔸زمانه 🔹 انسانی پردغدغه، صادق و جست‌وجوگر بود که در فضای بحران سیاسی و اقتصادی و فرهنگی جهان غرب در اوائل سده بیستم میلادی، سال‌های پرتنش جنگ جهانی اوّل و پس از آن، راه معنویت را برای نجات بشریّت جستجو ‌می‌کرد. 🔹در سال‌های فوق، به‌دلیل بحران گسترده و عمیق و کم‌سابقه فوق، جنبش‌های کمونیستی و سوسیالیستی اوج گرفته و در روسیه به انقلاب ۱۹۱۷، فروپاشی نظام تزاری و تأسیس حکومت بلشویکی، انجامیده بود. 🔹جنگ اوّل جهانی ده میلیون کشته و بیست میلیون معلول جنگی برجای گذارد و ورشکستگی صنایع و کشاورزی و تنگ‌دستی بیش‌تر مردم تهی‌دست اروپا را در پی داشت. این عوامل رشد حرکت‌های انقلابی را پدید آورد و در محافل حاکمه غرب وحشت جدّی از خطر سلطه بلشویسم ایجاد کرد. 🔹در سال ۱۹۱۸ در کشور مقتدری چون آلمان شورش‌های وسیعی رخ داد که به انقراض نظام سلطنتی و استقرار جمهوری انجامید. ناآرامی در آلمان تا ۱۹۲۳ ادامه داشت و چند شورش خونین و گسترده را سبب شد. 🔹در سال ۱۹۱۹ در مجارستان سوسیالیست‌ها به قدرت رسیدند و تحت تأثیر بلشویک‌های روسیه تأسیس «جمهوری شوروی» را اعلام کردند. این جمهوری پس از ۱۳۳ روز مقاومت به‌دست نیروهای نظامی قدرت‌های غربی سرکوب شد. 🔹در سال‌های ۱۹۱۸-۱۹۲۰ حرکت‌های کارگری و انقلابی در فرانسه و ایتالیا نیز در اوج بود. در بریتانیا، بزرگ‌ترین قدرت دنیای آن روز، وضع بهتر نبود: در سه سال نخست پس از پایان جنگ جهانی (۱۹۱۹-۱۹۲۱) به‌ترتیب ۲/۵۹۱/۰۰۰ ، ۱/۹۳۲/۰۰۰ و ۱/۸۰۰/۰۰۰ کارگر انگلیسی در اعتصاب بودند. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/24132 🔸🌺🔸-------------- "سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📚@salonemotalee
58.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 ✡️ ! قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/24068 ◀️ قسمت دوم 🔹 کاسموپولیتیسم و فلسفهٔ جهان‌وطنی 🔸 جهان‌شهری و جهان‌شهرگرایی 🔹 ریشهٔ جامعهٔ ملل و سازمان ملل 🔸 ردّ شهروندی آمریکا توسط سوپرمن، شهروند دنیا 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/24158 🇵🇸🔸🌺🔸-------------- 📚@salonemotalee .
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 رابطه‌ خودتان را با امام زمان(عج) کنید... 🔶🔸بیانات سال ۱۳۹۳ رهبر انقلاب درباره ابعاد گوناگون موضوع «مهدویت» در ایام نیمه شعبان سال ۱۳۹۳ در دیدار با مسئولان، کارکنان و خانواده‌های اعضای دفتر رهبری ◀️ معنای صحیحِ مهدویّت با معنای خاصّ شیعی 🔹 در مورد مسئله‌ی مهدویّت و امام زمان (سلام الله علیه) حرف گفتنی بسیار است. درست است که اصل مهدویّت از واضحات و از ضروریّات مذهب تشیّع و از ضروریّات اسلام و همه‌ی ادیان است - امر واضحی است؛ 🔹مهدویّت با معنای خاصّ شیعی آن یعنی مشخّص شدن وجود مبارک و مقدّس مهدی (علیه الصّلاة والسّلام) که در مذاهب دیگر و ادیان دیگر این تشخّص وجود ندارد؛ مخصوص شیعه است که؛ 🔹مهدی را می‌شناسد با نام، با خصوصیّات، با پدر، مادر، خانواده؛ این هم جزو مسائل واضح و قطعی و ضروری در مذهب ما است؛ یعنی جای هیچ ریبی، تردیدی، شبهه‌ای وجود ندارد؛ اینها روشن و مسلّم است. ◀️ دو نکته کلیدی در بحث مهدویّت 🔹 در مجموعه‌ی این عرصه‌ی وسیعی که امروز در مورد مسئله‌ی مهدویّت و مهدویّتِ خاص به این معنا که گفته شد وجود دارد، دو نکته برای ما قابل توجّه است که دل انسان را به خود جذب می‌کند: 👈 یک نکته عبارت است از شرح دیدارهایی که از سوی بندگان خالص و مؤمن با آن بزرگوار شده است؛ نه اینکه حالا هر کسی ادّعا کرد که من خدمت حضرت رسیدم، یا خیال کرد که خدمت حضرت رسیده است - بعضی دروغ نمی‌گویند، خیال می‌کنند - ما اینها را تصدیق کنیم؛ نه، ولیکن موارد قطعی‌ای وجود دارد که جای کمترین تردیدی نیست؛ ذکر اینها، یادآوری اینها، دل را روشن می‌کند... 👈 نکته‌ی دوّم این است که انگیزه‌ها برای مبارزه‌ی با فکر مهدویّت در همه‌ی زمانها وجود داشته است؛ لکن به دلایلی در دوران ما، و در کشور ما، این انگیزه‌ها بیشتر بوده است و دارد تلاش می‌شود و قبلاً هم تلاش می‌شده است. 🔶🔸علت دشمنی و مقابله‌ی طواغیت با فکرِ مهدویّت 🔹 یکی از این دلایل این است که در کشور ما، در جامعه‌ی ما - یعنی جامعه‌ی شیعی مذهب - مردم یک ارتباط قلبی و عاطفی و ایمانی با علمای دین دارند و علمای دین را نوّاب امام زمان می‌دانند؛ علّت ارتباط قلبی‌شان این است. این ارتباط با علمای دین برای صاحبان قدرت و صاحبان ثروت و غاصبان حقوق ملّت، همیشه گران تمام شده. 🔹در طول تاریخ شما نگاه کنید، در صف مقدّمِ مبارزه‌ی با زورگویی و ظلم و سلطه‌ی غاصبانه از سوی طواغیت زمان، علمای دین قرار داشته‌اند؛ در همه‌ی زمانها همین‌جور بوده است - بعضی زمانها بیشتر، بعضی کمتر - لذا گردن‌کلفت‌های جامعه، قدرتمندان جامعه، صاحبان قدرت سیاسی و قدرت مادّی و اقتصادی، همیشه در طول تاریخ با علما مسئله داشته‌اند. 🔹گاهی از روی مصلحت، سازش کرده‌اند، امّا هرگز دلشان با آنها صاف نبوده و اغلب اوقات هم علناً با آنها درافتاده‌اند. این به‌خاطر همین است؛ چون مرجعیّت علمای دین در جامعه، در مسائل اجتماعی، در مسائل سیاسی، در مسائل گوناگون زندگی برای قدرتمندان مایه‌ی دردسر است. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/9285 🔸🌺🔸-------------- 🖋"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📚@salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸🍃 در سال ۱۳۶۹ در قسمتی از منطقه شرهانی می‌خواستیم تفحص کنیم. مسئولین سپاه اجازه تفحص نمی‌دادند. گفته بودند تنهاترین راه‌تان این است از این منطقه یک شهید بیاورید تا باور کنیم که در این منطقه شهید برای تفحص هست. مشغول کار شدیم. شش روز تمام گشتیم اما خبری نشد. برای آخرین روز شروع به کار کردیم. صبح نیمه شعبان بود. نیت کردیم به یاد امام زمان (عج) بگردیم. تا ظهر هم خبری نشد. بچه ها رفتند برای استراحت. گفتم: یا امام زمان! یعنی می شود ما دست خالی برگردیم. در همین حین چشمم خورد به دسته‌ای گل شقایق. با خودم گفتم: "شهید که پیدا نکردیم، حداقل این گلها را ببرم برای بچه ها تا در این روز عید شاد شوند." همین که گلها را چیدم، دیدم روی پیشانی یک شهید رویید‌اند. همان شهید مجوز کشف ۳۰۰ شهید در آن منطقه بود. «شهید مهدی منتظر قائم» عیدی امام زمان (عج) در روز به ما بود. : شهید علی رضا غلام تفحص، نوشته حمید داود آبادی، 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
18.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 راهکارهای رسیدن به رضایت امام زمان در بیان آیت‌الله توصیه به قرائت زیارت آل‌یاسین و ذکر کثیر صلوات به قصد فرج 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
10.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 شما بی‌صاحب نیستید، ما حواسمون بهتون هست! 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
NegahiBeFazaelShabeNimeShaban.pdf
409.6K
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 فضائل شب و احیای آن ➕به همراه برخی از اعمال و آداب 🔹نیمه‌شعبان؛ شبی که خدا قسم خورده است که سائلی را رد نکند! 🔹اگر می‌توانی امشب را بیدار بمان! تا می‌توانی دعا، نماز، تلاوت قرآن 🔹برنامه عبادی امام سجاد علیه‌السلام در شب نیمه‌ی شعبان 🔹هدیۀ مخصوص امام علی علیه‌السلام به کمیل در شب نیمه‌شعبان 🔹برترین دعا در این شب 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
9.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 توصیه رهبرانقلاب درباره استفاده از سوالی که رهبرانقلاب از امام خمینی رحمه‌الله درباره اینکه «شما کدام دعا را بیشتر دلبسته‌ی آن هستید؟» پرسیدند 🇵🇸🔸🌺🔸-------------- 📚@salonemotalee .
هدایت شده از سالن مطالعه
Haj-Mehdi-Samavati-www.Ziaossalehin.ir-Monajat.shabaneieh-128.mp3
22.27M
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 🤲 صوت مناجات شعبانیه با صدای حاج مهدی سماواتی 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee