eitaa logo
مکتب شهید سلیمانی مرکزی 1
73 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
2.7هزار ویدیو
675 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📋نکاتی در مورد مناظره علیزاده و غنی‌نژاد 🔹در خصوص مناظره دیشب عرض کنم که از یک جهت منحصر به فرد بود که در بخش‌های زیادی از آن، بحث‌ها در مورد مکاتب اقتصادی جنبه فلسفی و نظری داشت و نه ماهیت روزنامه‌ای. با قاطعیت می‌توان گفت که امروزه در ایران ما، بحث‌های علمی و منطقی پیرامون نظریه‌های اقتصاد سیاسی چندان موضوعیت ندارد و از این حیث که مناظره دیشب به صورت مبنایی و ریشه‌ای به نظریات اقتصادی می‌پرداخت، سنت‌شکنی بود. 🔸در سال‌های اخیر در ایران، عده‌ای معتقدند که علت ناکامی اقتصادی، حضور گروه‌های چپ گرا و سوسیالیست در اقتصاد می‌باشد که در اجرای برنامه‌های تعدیل و اصلاحات با جهت گیری بازار، موافق نیستند(غنی نژادی‌ها). در نقطه مقابل گروهی دیگر هستند که علت شکست‌های اقتصادی را برنامه‌ی تعدیل و بازار آزاد بیان (علیزاده‌ها)می‌کنند. در واقع عده‌ای معتقدند که دولت عقل کامل است و گروهی اعتقاد دارند که بازار به تنهایی توان علامت‌دهی قیمت‌ها را دارد. 🔹نکته‌ی اساسی اینجاست که گرفتاری‌های اقتصادی امروز ما تنها از عملکرد بازار نیست (آنچه علیزاده می‌گفت)، همچنانکه همین مشکلات تنها از حضور دستوری و خشن دولت نمی‌باشد (آنچه غنی نژاد می‌گفت). 🔸ذات این مناظرات خوب است، اما در زمانی که هر دو نحله فکری مسئولیت پذیر باشند. در غیر این صورت، این نوع تحلیل‌ها و "مطلق گرایی‌ها" هیچ نتیجه و عایدی برای کشور ندارد. و چه بسا گروه‌های مستقر و برنامه‌ریز از هر دو نحله فکری، با فرافکنی و نپذیرفتن مسئولیت و تصمیمات خود، طرف مقابلشان را متهم می‌سازند. هزینه جانبی این نوع مطلق‌گرایی در نظریات، این است که ما را از پرداختن به اصلاحات ساختاری و نهادی غافل می‌سازد. و در گرماگرم این بحث‌های مجادله ای "مطلق گرا"، فقط سرمایه‌های مردم به تاراج می‌رود. 🔹حدود دخالت دولت در اقتصاد اگر چه همچنان محل مناقشه نحله‌های فکری است ولکن کیفیت رابطه دولت و بازار و ارتباط دولت و مردم تا اندازه‌ی بسیار زیادی حل و فصل شده است. ♻️ موضوع اساسی اینجاست که طبقه‌بندی دولت کلاسیک و کینزی در ایران، موضوعیت ندارد‌. در شرایط فعلی، ما از حیث تکنولوژی و کیفیت، در یک رابطه نابرابر تجاری با کشورهای پیشرفته قرار گرفته‌ایم. اینجا سازوکارهای قیمتی و بازاری به تنهایی نمی‌تواند این رابطه نابرابر را به یک رابطه متوازن تغییر دهد، همچنان که حضور دولت نیز به تنهایی نمی‌تواند. 🔚 لذا سازماندهی، مدیریت و هدایت دولت توسعه‌گرا همراه با گسترش بازار و تشویق بخش خصوصی برای همراهی و مشارکت و عهده دار شدن امور اساسی برای توازن تجارت و بازار، ضروری است.
29.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺 کاری از گروه بضعه الرسول :محمد رضا خوانساری تدوین: تیم فرهنگی هما(هنرهای رقومی) فرهنگی هنری بسیج استان مرکزی مقاومت بسیج خواهران بضعه الرسول (س)
5.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 حجابمو رعایت کنم، اختلاس و گرونی حل میشه؟! مغالطه یعنی این‼️
6.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 🎥 روزمان را با آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۵۹۷ قرآن کریم شامل سوره مبارکه تین و سوره مبارکه علق 🍃🌹🍃 🌺 پیامبر (ص) می‌فرمایند: «اِنَّ هذِهِ القُلوبَ لَتَصدَاُ کَما یَصدَاُ الحَدیدُ وَ اِنَّ جِلاءَها قِراءَةُ القُرآنِ» براستی این قلبها زنگار می‌گیرد، همان‌طور که آهن زنگار می‌گیرد، جلای قلب‌ها قرائت قرآن است. (ارشاد القلوب / ۷۸) 🎙 استاد پرهیزگار
درنشست اتحادیه عرب چه گذشت؟ سی‌ودومین نشست سالانه سران کشورهای عربی روز جمعه ۲۹ اردیبهشت به میزبانی عربستان سعودی در جده برگزار شد این نشست تفاوتی آشکار با سایر نشست‌های اتحادیه عرب داشت و آن حضور «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه پس از ۱۲ سال و نیز حضور «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین بود. تحولات این نشست و بیانیه پایانی آن بیان‌گر حقایق مهمی است: حضور بشار اسد در نشست جده به دعوت رسمی میزبان که با استقبال گسترده اعضاء همراه شد و همگان بازگشت دمشق به اتحادیه عرب را نویدبخش آینده‌ای روشن برای این اتحادیه دانستند. بن‌سلمان نیز ضمن استقبال رسمی از اسد که به سوژه بسیاری از رسانه‌های جهان تبدیل شد، از حضور او در این نشست ابراز خوشحالی کرد. در نقطه مقابل اما؛ حضور زلنسکی به عنوان یک مهمان صرفا جهت یک سخنرانی در این نشست صورت گرفت و حاضران هیچ تعهدی در قبال اوکراین نه در سخنان و نه در بیانیه پایانی نداشتند. جالب اینکه؛ هم‌زمان با سخنرانی زلنسکی، پیام پوتین به این نشست نیز خوانده شد. آنچه درباره نشست جده با وجود حضور زلنسکی در این نشست باید مورد توجه قرار گیرد، تضعیف بیشتر جایگاه آمریکا در میان متحدان قدیمی است. هر چند برخی رسانه‌ها حضور زلنسکی را نشانه هم‌گرایی این اتحادیه با آمریکا عنوان کردند اما در حقیقت این نشست بار دیگر فاصله گرفتن هر چه بیشتر کشورهای عربی از آمریکا را آشکار ساخت.
آیا جریمه کشف حجاب سلبریتی‌ها اثر بازدارندگی دارد؟ رسانه‌های معاند با بیان اینکه کشف حجاب ها آینه‌ای از آن چیزی است که در جامعه رخ می‌دهد، خواهان لغو جرم‌انگاری از بی‌حجابی و بدحجابی تاکید می‌کنند! بررسی ها نشان می دهد پس از اعلام جریمه یک میلیون و پانصدهزار تومانی دو تن از بازیگران به منظور کشف حجاب، رسانه های اصلاح طلب و معاند در تلاشی هماهنگ کوشیدند تا ضمن برجسته سازی این جریمه، کم هزینه بودن کشف حجاب را اجتماعی سازی نمایند. رسانه های این جریان با اشاره به میزان جریمه بازیگران، نحوه برخورد قضایی و به تبع آن حاکمیت با کشف حجاب کنندگان را نشانه تغییر نگاه حاکمیت از زاویه‌ای امنیتی به زاویه‌ای حقوقی دانسته و در حال بیان این گزاره هستند که از این پس برخورد با کشف حجاب کنندگان تقلیل یافته و سویه ای امنیتی و سیاسی ندارد. رسانه های مزبور همچنین طی مشاوره ای حقوقی می کوشند تا به نافرمانی مدنی و تصریح بر بازدارنده نبودن قوانین اشاره کرده و تصریح کنند که در رویدادهای اخیر، برای تعدادی از بازیگران زن سینما، تئاتر و تلویزیون ایران به‌اتهام حضور بدون روسری در معابر و انظار عمومی، پرونده‌هایی تشکیل شد. از آنجا که این اتهام از زمره اتهامات بسیار کوچک قانون مجازات اسلامی است و مجازات آن طبق تبصره ماده ۶۳۸، حبس از ۱۰روز تا دوماه یا جریمه نقدی از ۵۰ تا۵۰۰هزار ریال خواهد شد، این مجازات  درجه ۸ محسوب می‌شود و درخصوص جرائمی که مجازات آن درجه ۸ است، رسیدگی به آنها نیاز به مرحله دادسرا ندارند، مستقیما به دادگاه ارجاع داده می‌شوند و باتوجه به سبک بودن مجازات، امکان تجدیدنظرخواهی هم مطابق با قانون ندارند. بنابراین این افراد برای اتهام اول به دادگاه کیفری ۲ احضار شدند و از آنجایی که مجازات زندان در نظر گرفته شده برای این جرم نظر به برخی قوانین دیگر باید تبدیل به جزای نقدی شود، تقریبا می‌شد حدس زد که نتیجه رسیدگی چه خواهد بود. نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که به‌نظر می‌رسد نگاه امنیتی و سیاسی به ماجرا در حال تغییر است و این تغییر یک گام به جلو است. این رسانه ها همچنین با بیان اینکه کشف حجاب ها آینه‌ای از آن چیزی است که در جامعه رخ می‌دهد، خواهان لغو جرم‌انگاری از بی‌حجابی و بدحجابی تاکید می کنند که بی‌حجابی و بدحجابی تا قبل از سال ۱۳۶۲ جرم‌انگاری نشده بود و ما می‌توانیم با تجدیدنظر در موارد قانونی به ابتدای انقلاب برگردیم، جرم‌انگاری را حذف و به روش‌های فرهنگی عمل کنیم. چراکه نمی‌شود صحبت از گفت‌وگو کرد، اما صدای بخشی از جامعه را نشنید.
6.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 🎥 روزمان را با آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۵۹۸ قرآن کریم شامل سوره‌های قدر و بینه 🍃🌹🍃 🌺 پیامبر (ص) می‌فرمایند: «مَن کانَ القُرآنُ حَدیثَهُ وَ المَسجِدُ بَیتَهُ، بَنَی اللهُ لَهُ بَیتًا فِی الجَنَّةِ» هرکه قرآن سخنش باشد و مسجد خانه‌اش، خداوند برای او خانه‌ای در بهشت بنا کند. (امالی صدوق /۴۰۵) 🎙 استاد پرهیزگار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | آیه لا اکراه فی الدین یعنی چی؟ آیا به این معنی‌ست که در اسلام آزاده؟ 🍃🌹🍃 🎙حجت الاسلام
واکنش‌ها به شهادت مرزبانان چه بود؟ پس از این اتفاق، فضای مجازی بستر انتقادات گسترده کاربران نسبت به سربازی و قوانین آن شده است. شرار و معاندان با استفاده از خاک پاکستان و نقض حریم مرزی جمهوری اسلامی ایران طی یک اقدام تروریستی و ناجوانمردانه اقدام به حمله به برجک مرزبانی «مزه سر» هنگ مرزی سراوان نموده و موجب شهات ۵ تن از مرزبانان کشور شدند. این اتفاق موجی از واکنش های کاربران فضای مجازی را با خود همراه کرد. کاربران با پرداختن به این مسئله، برخی حواشی مربوط به سربازی، تحرکات تروریستی در مرز، عدم بکار گیری صحیح نیروهای جوان در مناطق مرزی و ... را بررسی کردند. کاربران منتقد و اصلاح طلب با پرداختن به سربازی و کلیدواژه «سربازی اجباری» تحلیل های انتقادی خود در خصوص اجباری بودن سربازی و تطبیق نتایج آن با  این حادثه تروریستی را منتشر کردند. معاندین سعی کردند با پرداختن به شهدای مرزبان، خود را دلسوز و همسو با شهدا نمایش دهند. آنها همچنین این رویداد را منتسب به جمهوری اسلامی کردند و بکار گرفتن نیرو های جوان و آموزش ندیده در مرز را عامل این اتفاق قلمداد کردند. در حال حاضر پس از این اتفاق، فضای مجازی بستر انتقادات گسترده کاربران نسبت به سربازی و قوانین آن شده است.