💠ترک کار خیر و قرض دادن
🔷با #رواج_ربا در بین مردم یک جامعه، مهمترین چیزی که از این جامعه خواهد رفت، #دادن_قرض و وامهای قرضالحسنه است. از بین رفتن مهر و محبت و عاطفه و حس احسان و کمک به دیگران یکی از #آثار_سوء_ربا است. با رواج این نوع کسب سود، دیگر تنها ملاک برای کمک به دیگران و قرض، دریافت سود بیشتر خواهد شد که در این شرایط دیگر #روابط_انسانی و عاطفی #به_سمت کمرنگ شدن و #نابودی خواهد رفت.
💠راکد ماندن تولید و فعالیت اقتصادی
🔷با رواج ربا، صاحبان سرمایه به جای سرمایهگذاری در امر تولید، با توجیه ریسک بالای تولید و امکان از دست رفتن سرمایه، به ربا روی خواهند آورد؛ چرا که پرداخت ربا را برابر با امنیت سرمایه و تضمین سود از پیش توافق شده میبینند. از طرفی هم شخص دریافتکننده با توجه به سودی بالایی که قرار است پرداخت کند، حتی اگر کار تولیدی و اقتصادی خوبی را هم با آن انجام دهد، چندان موفق نخواهد شد، زیرا سود حاصل از تولید به جای صرف در تولید به ربا تبدیل خواهد شد.
💠افزایش فاصله طبقاتی
🔷 #ربا منجر به #افزایش_فاصله_طبقاتی در جامعه خواهد شد و این به دلیل نرخ بالای سودی است که قرضدهنده از قرضگیرنده مطالبه میکند و این نرخ در برخی موارد به بیش از نرخ تورم نیز افزایش مییابد و همین امر سبب میشود تا قرضگیرنده برای مدت زیادی بدهکار و بدون پسانداز بماند، اما از طرف دیگر قرضدهنده با توسل به این حربه از منفعت و سود بیشتری در ظاهر برخوردار میشود.
💠تورم
🔷یکی از عوامل بروز تورم در جامعه افزایش هزینههای تولید است. مسلما وقتی تولیدکننده در قرارداد خرید اعتباری مجبور به پرداخت ربا و سود غیر متعارف به قرضدهنده شود، باید این افزایش هزینه را به نوعی جبران کند و طبعا این امر منجر به افزایش قیمت کالا و در نتیجه #افزایش_نرخ_تورم در جامعه خواهد شد.
👇👇👇👇👇
🔷آیات شریفه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَذَرُواْ مَا بَقِیَ مِنَ الرِّبَا إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ؛ اى کسانى که ایمان آوردهاید، از خدا پروا کنید و اگر مؤمنید، آنچه از ربا باقى مانده است، واگذارید»[بقره، ۲۷۸] و «فَإِن لَّمْ تَفْعَلُواْ فَأْذَنُواْ بِحَرْبٍ مِّنَ اللّهِ وَ رَسُولِهِ وَ إِن تُبْتُمْ فَلَکُمْ رُؤُوسُ أَمْوَالِکُمْ لاَ تَظْلِمُونَ وَلاَ تُظْلَمُونَ؛ و اگر (چنین) نکردید، بدانید به جنگ با خدا و فرستاده وى، برخاستهاید و اگر توبه کنید، سرمایههاى شما از خودتان است. نه ستم میکنید و نه ستم میبینید»[بقره، ۲۷۹]، دو نمونه کامل از مذمت ربا در احکام و جامعه اسلامی است.
⭕️ #ربا_چیست ؟
🔷قانونگذار در مادهی ۵۹۵ قانون مجازات اسلامی عنوان میدارد که: «هر نوع توافق بین دو یا چند نفر تحت هر قراردادی از قبیل بیع، قرض، صلح و امثال آن که جنسی را با شرط اضافه با همان جنس مکیل و موزون معامله نماید یا زائد بر مبلغ پرداختی، دریافت نماید، #ربا محسوب میگردد و جرم شناخته میشود. مرتکبین اعم از ربا دهنده، ربا گیرنده و واسطهی بین آنها علاوهبر رد اضافه به صاحب مال به شش ماه تا سه سال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق و نیز معادل مال مورد ربا به عنوان جزای نقدی محکوم میگردند.»
🔷 #ربای_قرضی یعنی قرضی که شرط شود همراه با مقداری بیشتر از قرض گرفته شده، پس داده شود. مثلا ۱۰۰ هزار تومان به کسی قرض داده شود و پس از مدتی ۱۱۰ هزار تومان پس گرفته شود. این نوع ربا، امروزه بسیار رایج است که مواردی از جمله پول بهرهای، وام با سود مشخص، سرمایهگذاری با سود مشخص و... در این دسته قرار دارند.
⭕️آثار منفی ربا در نظام اقتصادی
🔷 #آثار_منفی_ربا در نظام اقتصادی و بطن جامعه را میتوان در قالب نکاتی نظیر، #ترک_کار_خیر و قرض دادن، #راکد_ماندن_تولید و فعالیت اقتصادی، #افزایش_فاصله_طبقاتی و #افزایش_تورم در جامعه عنوان کرد.
👇👇👇👇👇
⭕️اقتصاد در بند ربا
🔷یکی از اصلی ترین معضلاتی که #ربا در جامعه ایجاد میکند به این موضوع بر میگردد که برخی تولید کنندگان جهت جذب نقدینگی در مسیر تولید مجبور به گرفتن ربا میشوند. هم اکنون با وجود بهره ثابت (ربا) در اقتصاد، تمام #طرحهای_تولیدی که درصد بازده آن ها نسبت به اصل سرمایه مورد نیاز کمتر از نرخ معمول ربا در بازار باشد #مطلقا_اجرا_نخواهد شد، در حالی که اگر ربا در کار نباشد هر کاری که درصد بازده آن، عدد مثبتی (هر قدر هم کوچک) را نشان دهد به وجود می آید و در نتیجه کارهای بیشتری در جامعه تولید میشود که منافع آن برای اقتصاد سالم، از تمام جهات میباشد.
🔷بنابر آنچه بیان شد اولین مسئله ای که ربا در جامعه شکل میدهد عدم روی آوردن مردم برای تولید میباشد. با توجه به آنکه #با_افزایش_ربا، دیگر پول های سرگردان به سمت #تولید نرفته و وابستگی به سراغ چنین جوامعی خواهد آمد. ربا با سست کردن پایه های تولید در هر کشوری بزرگ ترین ضربه به آن جامعه را خواهد زد. از دیگر سو، #ربا نه تنها رونق اقتصادی را در پی ندارد، بلکه با افزایش بازده بخش غیر حقیقی اقتصاد یا بخش پولی #باعث_رکود در جامعه خواهد شد. بخش حقیقی اقتصاد به دلیل آنکه بازده کمتری نسبت به فعالیت های سوداگرانه دارد در نظر افرادی که دارای سرمایه پولی هستند دارای جذابیت کمتری بوده و نقدینگی سرگردان در جامعه به سمت بازارهای غیر رسمی از جمله ربا خواهد رفت.
💠سخن آخر
🔷امروز اگر شاهد #فاصله_طبقاتی هستیم، اگر شاهد #بیثباتی در نظام اقتصادی هستیم، اگر ثروت در دست عده و گروه خاصی انباشته شده است، اگر #افراد_فقیر و آسیبپذیر روز به روز اوضاع اقتصادی بدتری را تجربه میکنند، اگر شاهد #وضع_نامناسب_کسب_و_کار و تولید هستیم، اگر امروز واسطهگری و دلالی جای خود را به تولید داده است، بیشک ربا و سیستم ربوی در بروز این وضعیت به طور مستقیم و غیرمستقیم نقش دارد
|منبع: وبسایت راسخون به نقل از: ۱)خبرگزاری بین المللی قرآن / ربا و اثرات سوء بر نظام اجتماعی و اقتصادی اسلام و ۲) وبسایت تبیان / ربا با اقتصاد چه میکند؟
🔴 #سرخط l تحریف عدالتخواهی با شعار انقلابیگری‼️
#بخش_اول
🔻 این روزها بیش از هر زمانی سخن از جریان تحریف است ؛ یکی از شاخه های خطرناک تحریف، تحریف در باب عدالتخواهی است. حتما شما هم این روزها در بستر فضای مجازی بارها خواننده قصه ی تلخ جریان تحریف با عنوان عدالتخواهی یا افشاگری انقلابی بوده اید و نگارنده ی یادداشت در مقام مدرّس، این روزها بیش از گذشته شنونده ی تکرار برخی اتهام های ناصواب و غیرمنصفانه در کلاس های آموزشی از سوی برخی دوستان انقلابی میباشد!
🔹 نیک میدانیم هیچ نهاد و شخصی مصون از خطا و محفوظ از نقد منصفانه و عالمانه نیست اما گاهی خواسته یا ناخواسته وقتی عدالتخواهی با انحراف همراه میشود شاهد تولد دوباره ی نوخوارج هایی هستیم که روزگاری دغدغه عدالت داشته اند و امروز با چنگ زدن به "کلمه الحق" به دنبال "یراد بها الباطل" هستند و به بهانه اصلاح امور با شمشیر تیز انتقاد بی منطق و افراطی خود ، همه را اعم از خادم و خائن از دم تیغ میگذرانند! ؛ به زبان ساده تر گاهی به نام انتقاد انتقام میگیرند و گاهی به نام عدالتخواهی، عدالتخواری میکنند!
🔹 این جماعت کاسب به نام عدالتخواهی با دوری از انصاف و تقوا و بصیرت ، یک روز سپاه خادم و حامی ملت که خار چشم دشمنان انقلاب است را پیر و محافظه کار میدانند و روز دیگر نوک پیکان تهاجم خود را به سمت شورای نگهبان و قوه قضائیه میگیرند و یک روز هم به بیت رهبری و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه میتازند و قس علی هذا...
🔹 از سویی تا اندکی نقد محترمانه بر روش عدالتخواهی شان شود غزل اناالمظلوم می سرایند و ندای "هل من ناصرنی" سر داده و نقدها را به حساب مخالفت نهادهای انقلابی با عدالتخواهان گذاشته و بهانه ای پیدا میکنند برای تاختن بیشتر علیه نهادهای انقلابی!
🔹 به یقین مطالبه گری و آرمان خواهی یک ضرورت عقلایی و از الزامات انقلابیگری است لیکن تورّق دفتر تاریخ و سرنوشت تلخ برخی برادران دیروزی شهادت میدهد اگر عدالت خواهی منهای معنویت و عقلانیت شد و اگر مبتنی بر شاخص و همراه با بصر و صبر انقلابی نباشد گاه موجب به بیراهه رفتن راه بلدان میشود!!
🔹 بیراهه ای که شاید گاه لایک خور باشد و گاه به ظاهر قهرمان ساز ، اما بازخوانی حکایت کارگردان دیروز توبه نصوح و بازیگر امروز توطئه ی عکا و حیفا؛ و حکایت ابوذر دیروز کیهان نویس و عروسک امروز جنگ رسانه ای ضدانقلاب به ما میگوید عدالتخواهی منهای عقلانیت و معنویت پایانی بس تاریک دارد جناب عالیجناب!!
#ادامه_دارد ⏮
🖌
🔴 #سرخط l تحریف عدالتخواهی با شعار انقلابیگری‼️ ( بخش دوم)
➡️ #ادامه
🔹حقیقتاً انحراف برخی عدالتخواهان نگران کننده است اما آنچه که این نگرانی را مضاعف میکند دو موضوع است: نخست حرکت این جماعت با تابلوی انقلابیگری! و موضوع دیگر انحراف ناخواسته برخی جوانان متدین و انقلابی است که به دلیل سطحی نگری ، ضعف در مبانی معرفتی، غلیان احساسات و نهایتاً جذابیت صدای فریاد در فضای مجازی نمازشان را به عدالتخواران اقتدا فرموده و ساعت تحلیل شان با افق آنان تنظیم می نمایند. جوانانی که سوار بر موج ایجاد شده ، فریب ظواهر و زیبایی سخن خورده و با تکمیل پازل دشمن، به نام انقلابیگری با رگ برافروخته سخن دشمن را تکرار میکنند!
🔹 جوانان عزیز متدین و انقلابی: از مولفه های بصیرت انتفاع از عبرت های تاریخ است. تاریخ تکرار میشود پس بایست عبرت گرفت از جمعی از جوانان متدین اول انقلاب که به دلیل نداشتن مبانی معرفتی تبدیل به پشیمان های انقلاب شدند و حتی مقابل انقلاب ایستادند و نبایست فراموش کنیم از دانشجویان جوانی که در سالهایی نه چندان دور با علم عدالت خواهی علیه ولایت نامه ی سرگشاده نوشتند!
🔹سخن آخر: توصیه های حکیمانه رهبرانقلاب در باب عدالتخواهی و تحول خواهی میتواند مهم ترین شاخص و اصلی ترین سرخط دفتر عدالتخواهان باشد تا مباد ناخواسته در دام صیادان عدالتخواهی انحرافی گرفتار آیند:
1⃣ مطالبه گری بایستی با شکل های #منطقی باشد...مطالبه گری فقط اعتراض نیست، اگرچه در آن اعتراض هم وجود دارد، انتقاد در کنار پیشنهاد؛ اینکه ما صرفا انتقاد کنیم، صرفا اعتراض کنیم، این کار را پیش نمیبرد. این #مطلقاً فایده جدی و ماندگاری ندارد،... ضمنا مطالبه گری را با پرخاش و بدگویی هم همراه نکنید
2⃣ انقلابیگری هم فقط در #بستر نظام قابل انجام است؛ اینجور نباشد که [کسی] نظام را نفی کند که ما انقلابی هستیم. انقلابیگری به معنای ویرانگری و #تخریب نظام نیست
3⃣ «خیلیها قضاوت میکنند در فضای مجازی؛ و ...در واقع در موضع یک قاضی قرار میگیرند و رأی میدهند و بر اساس این رأی عمل میکنند؛ گاهی دشنام میدهند، گاهی تهمت میزنند و کارهایی مانند اینها میکنند؛ همه مراقب باشند.... ؛ وجود فساد و مفسد، خیلی خطرناک است امّا تعدّی به بیگناه به معنای واقعی کلمه از این خطرناکتر است»
4⃣ تحولخواهی اولاً با «کارهای سطحی» میسر نیست و دیگر اینکه البته «تدریجی» است و نیازمند «صبوری»!
🖌 #علی_باغچقے
🇮🇷
#قبیله_تحریف!
⛔️مروری بر ده ویژگی مهم فکری و رفتاری جریان #تحریف
🔹از جمله نکات راهبردی و مهم در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز عید قربان، توجه دادن به مسئله تحریف به عنوان یکی از ابزار موثر دشمنان نظام اسلامی بود که ایجاب میکند در شناخت ماهیت و مسلک طایفه تحریفگران غرب اندیش، بیشتر بیاندیشیم و سخن بگوئیم. از همین باب در این یادداشت، ده نکته به اختصار تقدیم میگردد:
1- کدخدا گرایی بجای خدا گرایی
مهترین ویژگی این قبیله، ارادت قلبی، رفتاری و فکری به غرب مخصوصا آمریکا و تبعیَّت محض از فرامین آنها است.
کدخدا برای آنها قبله آمال، بهشت برین و خنیاگر آرامش و کمال است!
از تقی زاده تا تاجزاده، از کسروی تا فیرحی، از میرزا ملکم خان تا جعفریان، از حاج سیاح تا حاج فرج دباغ،
از آقاخان محلاتی تا سروش محلاتی، از آخوندزاده تا آخوندی، از واعظ اصفهانی تا خطیب سرخه ای؛ همه و همه غرب را اوج تمدُّن بشری می دانند.
اینان اغلب حاضرند خدا را برای تقدیس کدخدا نقد کنند و برای ستایش مرام قبله آمال خود، دین و مذهب را سر بِبُرَند. پس عجیب نیست اگر در حفظ معشوق خود دشنه از نیام برآرند، غوغا کنند، فتنه ها کنند و حاضر شوند برای دستمالِ دشمن قیصریه وطن را به آتش بکشند!
2- مرغ همسایه غاز است!
یکی از ویژگی های رفتاری این جماعت از بزک کردن غرب و خصوصا آمریکاست.
اگر صدای اعتراضی از آنجا بلند شود آنرا نشانه دموکراسی می دانند و اگر در کشور ما کسی اعتراض کند، آنرا نتیجه ضعف ساختاری می دانند. کرونا برای ما نشانه ضعف است و برای آنها امری طبیعی!
نشان دادن قیام عظیم مردمی در کشور آمریکا، فرار کردن از مشکلات جاری کشور و تجمع عده معدود در کشور ما نشان از نارضایتی عمومی مردم!
3- اگر ما بودیم!
این جریان اگر بر عریکه قدرت تکیه نزده باشند. مخالفان خود را به ضعف مدیریتی و ساختاری محکوم می کنند و مدام می گویند: «مردم یادتان هست؟!»
4- تافته جدا بافته!
این جماعت هیچ گاه نخواسته اند زیر بار مسئولیت گفتار و افعال خود بروند. گویی سقف آسمان سوراخ شده و فقط این حضرات به زمین افتاده اند. همه را در مقابل خود کوچک می دانند و حاضر نیستند به کسی پاسخ گو باشند.
5- تناقض رفتاری و گفتاری
این جماعت به مراتب دچار تناقضات گفتاری و رفتاری می شوند. روزی مردم را از دلار 5000 تومانی می ترسانند و آنروز که با ضعف مدیریتی و فکری خود دلار به 25000 تومان می رسد ، دم فرو می بندند و مسئولیت بی عملی خود را به گردن این و آن میاندازند!
6- تشویق دشمن و تحقیر ملت
این کج اندیشان، به هر بهانه ای بدنبال تحقیر نظام و ملت عزیز هستند. هر امر غرور آفرین ملت را یا کوچک می شمارند یا نشانه عقب ماندگی! امَّا اگر خاری در غرب بشکفد، آنرا گلستان بهشتی ترسیم می کنند.
7- سلاح ترس و تحقیر
برای پیشبرد ، اهداف خود همیشه از سلاح #ترس و #تحقیر استفاده می کنند. سایه جنگی درست می کنند و ملَّت را از آن می ترسانند. اگر برای رای گرفتن از مردم، می ترسانند که اگر ما نباشیم، دلار به 5هزار تومان می رسد! و هر از چند گاهی عوامل غرور ملی را وارانه جلوه می دهند و تحقیر می کنند. اگر سابقه بسیار بزرگ در تمدن و علم داشته باشیم هیچ گاه به زبان نخواهند آورد. تاریخ را آنگونه تحریف می کنند که نتیجه اش حقارت و نتوانستن باشد. این جماعت اصرار دارند که ما نمی توانیم و نخواهیم توانست و #غرب_وحشی، توانسته و تا ابد خواهد توانست!
8- خود را طرفدار ملَّت نشان می دهند
از حرف هایشان متعجب می شوی که چقدر طرفدار مردم اند امَّا به هنگام سیل و زلزله و یا آنجا که به کمک شان نیاز باشد، به گوشه ای میخزند، و حتی در صفجات مجازی شان هم پیدایشان نمیکنی!
مردم و مردم گرایی برای آنها ابزار رسیدن و ماندن در قدرت است.مردم تا آنجا برای آنها محترمند که مخالفشان نباشند.
9- گزینشی عمل کردن
این جماعت به شدت علاقه به قبیله گرایی و گزینشی عمل کردن دارند.خوبی و بدی و عدل و ظلم از نگاه اینان مفاهیم قراردادی است که باید مطابق میل حضرات تعریف شود. قانون و خواست مردم تا آنجا محترم است که مطابق میل آنها باشد. والا آتش #فتنه برپا می کنند.
خمینی کبیر و اصول و آرمان های انقلاب هم تا جایی که مضر به منافع شان نیست، ارزشمند است و الا از #تحریف و روایتهای مخدوش ابایی ندارند!
10- قبیله همیشه طلبکار
از همه طلبکارند و خود را بدهکار هیچ چیز نمی دانند. اگر جوانی از جان خود بگذرد تا حضرات به آرامش برسند، اگر نظامی هست که امنیت و آزادی برایشان فراهم آورده، برایشان مهم نیست و اصلا به آن فکر نخواهند کرد. این قبیله از مردم و نظام که هیچ، از مقدسات و دین هم طلبکارند!
آنقدر تکبر دارند که بجای سرافکندگی و پاسخگویی در مقابل ...یت ها و کارنامه خود،طلبکارند!
سهگانه.doc
43K
نسخه word
❇️یادداشت اختصاصی/ سهگانه فریب، انحراف و تحریف
✅به قلم دکتر علی مرادزاده - کارشناس مسایل سیاسی
روزمان را با #قرآن آغاز کنیم
(من غدیریم ۲)
🌟🌟 مودت ؛ پشتوانه ولایت و اطاعت از اهل بیت
[سوره المائدة (5): آيه 55]
إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُونَ (55)
ولىّ و سرپرست شما، تنها خداوند و پيامبرش و مؤمنانى هستند كه نماز را برپا مىدارند و در حال ركوع، زكات مىدهند
✴️👇✅❎امام خامنه ای ۱۳۸۸/۰۹/۲۲
بیانات در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون
.یک تعبیر، تعبیر ولایت است؛ «انّما ولیّکم اللَّه و رسوله و الّذین امنوا الّذین یقیمون الصّلوة و یؤتون الزّکوة و هم راکعون»؛ بحث ولایت. معلوم است که پیوند، ارتباط، معرفت، اینها داخل در زیرمجموعهی ولایت است.
یک بحث، بحث اطاعت است؛ «اطیعوا اللَّه و اطیعوا الرّسول و اولی الامر منکم»؛ اطاعت رسول و اطاعت اولیالامر. این، در عمل است. در میدان عمل باید اطاعت کرد، پیروی کرد.
اما یک بحث سومی وجود دارد و آن، بحث مودت است. «قل لا اسئلکم علیه اجرا الّا المودّة فی القربی».این مودت چیست دیگر؟ ولایتِ اینها را داشته باشید، اطاعت هم از اینها بکنید؛ مودت برای چیست؟ این مودت، پشتوانه است. اگر این مودت نباشد، همان بلائی بر سر امت اسلامی خواهد آمد که در دورانهای اول بر سر یک عدهای آمد که همین مودت را کنار گذاشتند، بتدریج اطاعت و ولایت هم کنار گذاشته شد. بحث مودت خیلی مهم است. این مودت، با این ارتباطات عاطفی حاصل میشود؛ ماجرای مصیبتهای اینها را گفتن، یک جور ایجاد ارتباط عاطفی است؛ ماجرای مناقب اینها و فضائل اینها را گفتن، یک جور دیگر پیوند عاطفی است.
🇮🇷
♻️ چرا تلویزیون فیلمهای صحنهدار پخش میکند؟!
دیشب ﭘﺪﺭﻡ ﺑﺎ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺻﺪﺍ ﻭ ﺳﯿﻤﺎ ﺗﻤﺎﺱ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﺑﺎ ﻟﺤﻨﯽ ﺗﻨﺪ ﻭ ﺍﻣﺎ ﭘﺮ ﺍﺯ ﺑﻐﺾ آﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﺎﺩ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﮔﺮﻓﺖ. ﻫﺮ ﺟﻤﻠﻪ ﮐﻪ ﭘﺪﺭﻡ میگفت ﺩﺭ ﻧﻈﺮﻡ ﺧﺸﺘﯽ ﻣﯽآﻣﺪ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺩﯾﻮﺍﺭﯼ ﺑﻪ ﺯﻣﯿﻦ میﺮﯾﺨﺖ...
ﭘﺪﺭﻡ: آقا ﭼﺮﺍ ﺭﻋﺎﯾﺖ نمیکنین؟ ﭼﺮﺍ ﻓﯿﻠﻢﻫﺎﯼ ﺻﺤﻨﻪﺩﺍﺭ ﭘﺨﺶ میکنین؟
ﻣﻦ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﻧﻪ ﺩﻭﺗﺎ ﺑﭽﻪ ﮐﻮﭼﯿﮏ ﺩﺍﺭﻡ...
ﺻﺪﺍﯼ ﺿﻌﯿﻔﯽ ﺍﺯ ﭘﺸﺖ ﺗﻠﻔﻦ: ﺁﻗﺎ ﺁﺭام ﺑﺎﺷﯿﺪ. ﮐﺪﺍﻡ ﻓﯿﻠﻢ ﺻﺤﻨﻪﺩﺍﺭ؟ ﻣﺎ چه ﻓﯿﻠﻢ ﺑﺪﻭﻥ ﺳﺎﻧﺴﻮﺭی ﺭﺍ ﭘﺨﺶ ﮐﺮﺩیم؟
ﭘﺪﺭﻡ: ﭼﻪ میدوﻧﻢ؟ ﻣﺜﻼ همین ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ ﺳﺲ ﻣﺎﯾﻮﻧﺰ ﮐﻪ یه ﺧوﻧﻮﺍﺩﻩ ﭼﻬﺎﺭ ﻧﻔﺮﻩ، ﻣﯿﺰ ﺑﻪ اون ﺧﻮﺵ ﺭﻧﮕﯽ ﭼﯿﺪن ﻭ ﻫﺮ ﮐﺪوﻡ ﯾه ﺟﻮﺭ ﻏﺬﺍ میخوﺭن.
ﯾﺎ ﺗﺒﻠﯿﻎ اوﻥ ﯾﺨﭽﺎﻝ ”ﺳﺎﯾﺪ ﺑﺎﯼ ﺳﺎﯾﺪ” ﮐﻪ ﭘﺮه ﺍﺯ ﻣﯿﻮﻩﻫﺎ ﻭ ﺧﻮﺭﺍﮐﯽیای ﺭﻧﮕﺎﺭﻧﮓ. یه ﯾﺨﭽﺎﻟﯽ نشون دادین ﮐﻪ ﭘﺪﺭ ﺧوﻧﻮﺍﺩﻩ اوتقدر یخچالش پره که نمیدونه ﺧﺮﯾﺪاش ﺭو ﮐﺠﺎ ﺟﺎ بده...
ﺁﻗﺎ ﻣﺎ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺑﭽﻪ کوچیک ﺩﺍﺭﯾﻢ. ﺗﻮ ﺭﺍ ﺧﺪﺍ ﺭﻋﺎﯾﺖ ﮐﻨﯿن...
ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺁﻥ ﻣﺮﺩ ﺟﻮﺍﺑﯽ ﺑﺪﻫﺪ. ﺻﺪﺍﯼ ﭘﺪﺭﻡ ﺁﺭﺍﻡ ﻭ ﻋﺎﺟﺰﺍﻧﻪ میشوﺩ…
ﺑﭽﻪﻫﺎم ﮐﻢ ﺳﻦ ﻭ ﺳﺎﻟﻨﺪ. ﺯﯾﺎﺩ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﻧﻤﯿﺸن. میشه ﺑﺠﺎﯼ دستای اون ﺯﻥ ﺧﺎﺭﺟﯽ یا آرم و علامت برخی ماشینا توی فیلمای سینمایی، ﻣﯿﻮﻩﻫﺎ ﻭ ﻏﺬﺍﻫﺎشون ﺭو هم ﺳﺎﻧﺴﻮﺭ ﮐﻨﯿﺪ؟ حداقل ﺍﺯ اون ﺳﺎﯾﻪﻫﺎﯼ ﺳﯿﺎﻩ ﮐﻪ ﺑﺠﺎﯼ ﻟﺒﺎﺱ ﺭﻭﯼ ﺑﺎﺯﻭﯼ این ﺯﻧا میکشید، ﺭﻭﯼ ﺍﯾﻦ ﻏﺬﺍﻫﺎ ﻫﻢ ﺑﮑﺸﯿﺪ؟ حالا که فیلما را سانسور میکتید، این سفرههای رنگی رو هم سانسور کنید؟
ﻣﻤﻨﻮﻥ ….
ﭘﺪﺭﻡ ﺗﻠﻔﻦ ﺭﺍ ﻗﻄﻊ میکند ﻭ ﺻﺪﺍﯼ ﺑﺎﻻ ﮐﺸﯿﺪﻥ پی ﺩﺭ ﭘﯽ آب بینی ﻣﺎﺩﺭﻡ ﺍﺯ ﺁﺷﭙﺰﺧﺎﻧﻪ ﺑﻪ ﮔﻮﺵ میرسد انگار بغض کرده...
ﮐﻤﯽ ﮐﻪ ﻣﯿﮕﺬﺭﺩ . ﺧﻮﺍﻫﺮﻡ ﺳﮑﻮﺕ ﺧﺎﻧﻪ ﺭﺍ میشکند…
ﻭﺍﺍﺍﺍﺍﯼ ﺩﺍﺩﺍﺷﯽ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﻦ ﭼﻪ ﮐﯿﮑﺎﯼ ﺧﻮﺷﻤﺰﻩﺍﯼ ﻧﺸﻮﻥ ﻣﯿﺪه...
ﻭ ﺑﻌﺪ ﻫﻢ ﺷﮑﺴﺘﻪ ﺷﺪﻥ ﺑﻐﺾ ﻣﺎﺩﺭﻡ...
ﻭ ﺍﻧﺪﮐﯽ ﺑﻌﺪ ﻫﻢ ﭘﺪﺭم...
آقای صدا و سیما جواب شما چیست؟
گزارش رسمی سازمان ملل درباره ترور سردار سلیمانی
🔹آمریکا با ترور ژنرال سلیمانی در خاک عراق، تمامیت ارضی عراق را نقض کرده است.
🔹دشوار بتوان تصور کرد انجام حملهای مشابه علیه یکی از مقامات نظامی یک کشور غربی اقدام جنگی تلقی نشود و اقدام احتمالی شدید نظامی، سیاسی و سایر اقدامات علیه کشور آغازکننده حمله را در پی نداشته باشد.
🔹هیچ ادلهای مبنی بر اینکه ژنرال سلیمانی در تدارک حملهای فوری علیه منافع آمریکا به خصوص در عراق بوده و برای جلوگیری از آن نیاز به اقدام فوری بوده ارائه نشده است.
🔹جامعه بینالمللی باید همین حالا با این احتمال واقعی که دولتها در خارج از شرایط یک جنگ «معلوم» اقدام به حذف راهبردی مقامهای بلندپایه نظامی کنند، مقابله کند.
🔹حمله هدفمند به ژنرال سلیمانی که در پرتو ۲۰ سال تحریف قوانین بینالمللی و تخلفهای گسترده و مکرر قوانین انسانی اتفاق افتاد تنها یک شیب لغزنده نیست، بلکه پرتگاه است./ر
#بسیج
#خبرگزاری_بسیج