eitaa logo
سیمای صالحان -ثامن فلاورجان
215 دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
6.9هزار ویدیو
1.1هزار فایل
اللهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم ☑️هر شب تا یازدهم اسفند با کلام امام خمینی ره در اهمیت انتخاب و انتخابات 👈 قسمت سوم 🟢امام خمینی ره فرمودند:«...شرکت در انتخابات ،نه فقط یک وظیفه اجتماعی و ملی است،بلکه یک وظیفه شرعی ،اسلامی و الهی است که ،شکست در آن ،شکست جمهوری اسلامی است ،که حفظ آن بر همه مردم از بزرگترین واجبات و فرایض است و وسوسه در آن از شیطان ،بلکه عمال شیطان بزرگ است. 👈 تحلیلی بر بیانات امام خمینی ره: ۱_امام خمینی ره و ابعاد گانه حضور در انتخابات که عبارتند از: الف: وظیفه و تکلیف دینی و اخلاقی دانستن حضور در پای صندوق های رای ب:وظیفه اجتماعی: بر اساس کلام خدا در قرآن ،ان الله لا یغییر ما بقوم ....که وظیفه اجتماعی هر جمعی و جامعه و کشوری است که در اداره امور خود مشارکت کنند تا به بهترین شکل آن را اداره و مدیریت نمایند ج:وظیفه ملی : جدای از تکلیف دینی که اسلام آن تاکید موکد نموده از بعد ملی و حس ملی گرایی و عشق به وطن باید در امور آن دخالت کنیم. به فرموده مقام معظم رهبری :... به خاطر ایرانی بودن در انتخابات شرکت کنید... 👈از نگاه دینی امام خمینی ره حضور در انتخابات را از سه بعد بیان می فرماید : الف: بعد شرعی ،تاکید آموزه های دینی ‌ سیره و سنت اولیای الهی مبین این است که از نظر اصول اعتقادی و دینی باید در امور مختلف جامعه و اداره آن باید مشارکت لازم داشته باشیم تا از پیامدهای آن بهره مند شویم ب:بعد اسلامی ،اسلام دین تسلیم در برابر دستورات خداست.اسلام که بهترین سرنوشت را برای انسان ها پیش بینی کرده انان را مکلف به تعیین سرنوشت خود می کند ج:بعد الهی ،خدا بعنوان خالق بشر ، دادن اختیار به آنها برای مشارکت در مقدرات خود بویژه در مسائلی که حق و از سویی تکلیف آنهاست ،تاکید فراوان دارد. 👈امام خمینی ره به کلمه شکست در انتخابات اشاره دارند و آن یعنی مشارکت ضعیف و حداقلی که به بیانی عدم تامین خواسته های نظام جمهوری اسلامی ایران است و پیامد آن افزایش فشار دشمنان و بروز مشکلات در همه امور داخلی و خارجی کشور میگردد! امام خمینی ره شکست در انتخابات را شکست جمهوری اسلامی تعبیر می کنند.که حاصل فعالیت ۱۴۰۰ سال گذشته اولیای الهی بوده خواست دشمنان بوده و هست.پس به خواست شهداء و ایثارگران و جانبازان و معلولان و رزمندگان و خانواده شهدا در خصوص حضور در انتخابات عمل کنیم تا دشمن شاد نشویم 👈امام خمینی ره حفظ جمهوری اسلامی را از بزرگترین واجبات و فرایض معرفی و مطرح می کنند که یکی از مهمترین روش ها و اقدامات و اموری که منجر به تقویت و استمرار نظام جمهوری اسلامی ایران میشود حضور مردم در پای صندوق های رای است. 👈عدم حضور در انتخابات را امام خمینی ره از وسواس شیطان و عمال او معرفی نموده که قطعاً شیطان موفقیت جبهه حق و پیروان آن را هرگز نمی‌خواهد. 🟢پس بیایید بخاطر عمل به سفارش امام خمینی که فرمودند : «من در میان شما باشم یا نباشم به همه شما توصیه و سفارش میکنم نگذارید انقلاب به دست نامحرمان‌ بیفتد » هر کدام یک مخالف رای دادن را به حضور پای صندوق های رای متقاعد کنیم که در ۱۱ اسفند با خود به حضور در انتخابات حضور پیدا کند انشاءالله 👈ادامه در قسمت چهارم ✍سهراب خلیلی ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
🔰 آيا شبهه دور در مورد انتخابات خبرگان وارد است؟ آيا اين شبهه اعتبار خبرگان را زير سوال نمي‌برد؟ 🔹يکي از شبهات مطرح در مورد نظام اسلامي و ولايت فقيه به "شبهه دور" شهرت يافته است. اين شبهه به طرق مختلفي از جانب منتقدين و مخالفين شوراي نگهبان در طول سال‌هاي اخير مطرح گرديده است. شبهه با اين مقدمه قابل طرح است که در نظام اسلامي وظيفه خطير انتخاب، نظارت و عزل رهبري بر عهده مجلس خبرگان رهبري است که اين امر را مطابق با قوانين بايد انجام دهد. در اين ميان اعضاي مجلس خبرگان در فرآيندي انتخابي توسط مردم برگزيده مي‌شوند که نظارت بر اين انتخابات را شوراي نگهبان برعهده دارد. 🔹محل شبهه اينجا است که شش فقيه شوراي نگهبان که وظيفه احراز صلاحيت نامزدهاي انتخابات مجلس خبرگان را بر عهده دارند، خودشان توسط رهبري انتخاب مي‌شوند. و اين در حالي است که در نهايت اعضاي مجلس خبرگان قرار است که بر رهبري نظارت داشته باشند. اين در همين تنيدگي مي‌تواند موجب نوعي تباني به نفع رهبري گردد و معناي نظارت بر رهبري را بي‌اعتبار نمايد! چرا که رهبري مي‌تواند افرادي را به عضويت شوراي نگهبان درآورد که همسو و همراه و همدل با رهبري باشند. آنان نيز تنها صلاحيت فقهايي را در انتخابات مجلس خبرگان رهبر احراز کنند که با رهبري همسو و همدل و همراه باشند! لذا مجلس خبرگاني شکل گيرد که اعضاي آن همگي همسو با رهبري بوده و در نتيجه از انجام وظايف قانوني خود بازخواهند ماند. 🔹به واقع اين افراد بيش از آنکه وکيل و نماينده مردم باشند، وکيل مدافع رهبري و منصوب ايشان خواهند بود و بر خطاها و خروج از قانون‌هاي او چشم پوشي خواهند نمود. در اين شرايط امکان عزل و کناره‌گذاشتن چنين رهبري در صورت از دست دادن صلاحيت‌ها هيچگاه ممکن نخواهد شد! و حکومت اسلامي را نامشروع و بي‌اعتبار خواهد کرد! 🔹براي آنکه بتوان تا حدودي رفع شبهه نمود و اتهام تباني در جايگاه نظارت بر رهبري را منتفي نمود، بايد به توضيحات زير توجه نمود: 🔻1. در ارائه پاسخ به اين شبهه ابتدا بايد اشاره شود که چگونه نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبري به شوراي نگهبان واگذار گرديد؟ همانوطر که در سوال قبلب اشاره گرديد، بدون شک مناسب‌ترين نهاد حقوقي که اعضاي آن خود از مجتهدين هستند، شوراي نگهبان بود که هم طبق قانون اساسي، اساسا نهادي نظارتي است و نظارت بر اجراي دو انتخابات رياست جمهوري و مجلس شوراي اسلامي را نيز بر عهده داشت و براي اين کار از سازوکار و تشکيلات کارآزموده برخوردار است، همچنين بر يک فرد تکيه نداشته و شورايي عمل مي‌کند. و اينگونه بود که اعضاي اولين مجلس خبرگان رهبري پس از بحث و گفتگو و بررسي‌هاي مختلف، شوراي نگهبان را به عنوان متولي اين امر برگزيدند و با تغيير قانون اساسي آن را قانوني کردند. 🔻2. شبهه دور با تفسيري که ارائه شد، شبهه‌اي نيست که تنها در مورد انتخاب اعضاي مجلس خبرگان قابل طرح باشد، بلکه در جاهاي ديگري هم نمونه‌هاي شديدتر ديگري نيز قابل طرح است که اين نگاه در مورد آن سکوت کرده است. به عنوان نمونه در همه نظام‌هاي دموکرتيک دنيا برگزاري انتخابات رياست جمهوري، برعهده دولت و وزارت کشور است که هم شخص وزير و هم رئيس ستاد انتخابات را رئيس‌جمهور مستقيم يا غيرمستقيم انتصاب مي‌کند. در اينجا نيز امکان تباني و دخالت جدي در فرآيند انتخابات و تلاش براي به قدرت رسيدن شخصي که مطلوب مدنظر جريان حاکم بر دولت وجود دارد. اما در اين زمينه اعتراضي مطرح نمي‌شود! چون به خوبي معلوم است که گريزي از اين فرآيند وجود ندارد. چرا که هيچ کس جز دولت توانايي اجراي انتخابات را در کشور ندارد و پروسه سنگيني است که حتي اجراي آن توسط دولت نيز با مشکلات فراواني همراه است. ضمن آنکه اگر متولي ديگري براي اين امر انتخاب شود، باز هم اين امر که ممکن است در انتخابات اراده ناظران اعمال گردد وجود دارد. در انتخابات پارلمان نيز همين وضعيت جاري است و برگزاري انتخابات با هر که باشد (معمولا بر عهده وزارت کشور و دولت است) اين امکان براي آن مجموعه وجود دارد که اعمال نفوذ کرده و جريان و افراد خاص خود را وارد مجلس نمايد! 🔻3. فراموش نبايد کرد که در روند انتخابات، امکان تقلب يا تخلف هيچ وقت به صفر نمي‌رسد، چون اين اراده انساني است که متولي اجرا و نظارت است. اما در انتخابات مجلس خبرگان در نظام جمهوري اسلامي اين تخلف به حداقل رسيده است، چرا که مجتهدان عادل جامع الشرايط اين نظارت را بر حداقل رسانده است. به واقع اين ضعف موجود با نظارت دروني توسط افرادي که شهره به علم و عدالت در جامعه هستند تا حد ممکن جبران شده است.
🔻4. قانون موجود قانوني لابتغير و تابويي تغييرناپذير نيست و هميشه قابل جابجايي با ايده‌اي بهتر و کارآمدتر است! همانطور که اشاره گرديد وظيفه نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبري، توسط خود مجلس به فقهاي شوراي نگهبان واگذار شده است. لذا مجلس هر وقت صلاح بداند و احساس کند که اين امر به معضلي غيرقابل جبران بدل گرديده است و شبهات مطروحه موجب بي‌اعتباري اين مجلس است، مي‌تواند اين اختيار را از شوراي نگهبان پس گرفته و به مجموعه ديگري تفويض نمايد. اما فراموش نبايد کرد که اگر با معضلي مواجه شديم، وقتي مي‌توانيم از تغيير سخن بگوييم که حالت بهتري پيش روي ما باشد و مکانيزمي مناسب براي جايگزيني طرحريزي و مشخص شده باشد. وگرنه منطقي نيست که از چاله درآمده و در چاه بيفتيم! 🔻5. يکي از مهمترين پيشنهادات مطرح شده براي حذف شوراي نگهبان و پايان دادن به شبهه دور، توسط مجمع روحانيون مبارز در انتخابات دور دوم مجلس خبرگان رهبري در سال 1369 داده شد. اين مجمع مدعي بود بررسي صلاحيت نامزدهاي مجلس خبرگان بهتر است که توسط مراجع عظام تقليد صورت گيرد و هر يک از نامزدها که قصد ورود به رقابت را دارند، امضاء دو تن از مراجع عظام تقليد را داشته باشند کفايت مي‌کند! اين ايده در حالي مطرح شده است که بررسي كامل تمام شرايط نامزدهاي مجلس، توسط مراجع تقليد ممكن نيست؛ زيرا مراجع تقليد و علما حداکثر فقط صلاحيت علمي افراد را مي‌توانند تشخيص دهند؛ ولي شرط داوطلبان خبرگان رهبري فقط فقهي نيست، بلكه شرايط ديگري نيز لازم است كه بررسي و تشخيص آنها توسط مراجع تقليد ممكن نخواهد بود. بدون شک بررسي صلاحيت‌ها نيازمند يك نهاد رسمي و قانوني همچون است كه علاوه بر شرايط فقهي ساير شرايط را نيز بايد بتواند بررسي كند. علاوه بر اين، مراجع تقليد که خود نمي‌توانند صلاحيت اين همه افراد را تاييد نمايند. طبيعي است که اين امر به بيوت مراجع عظام سپرده خواهد شد. آنگاه کافي است تصوري از وضعيت پيش آمده داشته باشيم تا معلوم گردد که با چه نابساماني در انتخابات مواجه خواهيم بود. به تعبيير يکي از حقوق‌دانان شوراي نگهبان: «در انتخابات مجلس شوراي اسلامي خيلي از كانديداها به سراغ مراجع و علماي بزرگ بلاد مي‌روند و برگة تأييديه‌اي را از سوي آنان براي شوراي نگهبان مي‌آورند، مبني بر اينكه ايشان مورد تأييد است. اما از سوي ديگر، سوابقي كه در مورد برخي افراد به دست ما مي‌رسد، نشان مي‌دهد كه كانديداي مذكور سوابق بدي هم دارد. حالا با اين شرايط آن مرجع تقليد يا علماي بزرگوار بلادي كه ايشان را از دور مي‌شناسند، از كجا مي‌توانند از دادگستري بخواهند كه شما سوابق ايشان را به ما بدهيد؟ اصلاً از كجا مطلع هستند... ايشان مي‌فرمايند كه من تأييد كلي نكردم، من حسب ظاهر و آنچه كه در اينجا ديده‌ام تأييد كرده‌ام و يا اينكه براساس شهادت يكي از آشنايانش كه گفته آدم خوبي است شهادت بر شهادت آن فرد داده‌ام كه اين هم طبعاً پذيرفته نيست.» 🔻6. نکته مهم قابل ملاحظه ديگر توجه به اين حقيقت است که شوراي نگهبان تنها وظيفه نظارت بر انتخابات و احراز صلاحيت نامزدها را بر عهده دارد و در نهايت آنچه اتفاق مي‌افتد مساله انتخابات است که بازيگر اصلي آن مردم‌اند و اين مردم هستند که از ميان صاحبان صلاحيت قرار است که افرادي را به عنوان نماينده‌شان برگزينند. لذا همچنان حق انتخاب با مردم است و منتخبين ايشان عضو مجلس خبرگان خواهند بود. 🔻7. نکته قابل ملاحظه ديگر آنکه رهبر معظم انقلاب اسلامي توسط مجلس خبرگاني به عنوان رهبر جمهوري اسلامي برگزيده شد که نظارت بر آن انتخابات و احراز صلاحيت نامزدهاي را شوراي نگهبان بر عهده نداشت و بطور کل زمامداري بر عهده حضرت امام خميني(ره) بود. لذا هيچ شک و شبهه‌اي از اين دست در مورد انتخاب ايشان وارد نيست. رهبر معظم انقلاب خود در اين زمينه فرموده‌اند:«اين شبهه‌ي دُوري هم که گفته‌اند، حرف غلطي است؛ به‌خاطر اينکه اين شوراي نگهبان را رهبرىِ فعلي که معين نکرده؛ رهبرىِ قبل معين کرده‌اند. اين خبرگاني هم که مي‌آيند، نمي‌خواهند که رهبرىِ فعلي را انتخاب کنند؛ رهبري بعد را انتخاب خواهند کرد. اين چه دُوري است؟ اگر اين رهبري فوت کند، يا به هر دليل ديگري کنار برود، آن‌وقت رهبرىِ بعد را آن‌ها انتخاب خواهند کرد، وَالّا رهبر فعلي را که نمي‌خواهند انتخاب کنند. بنابراين هيچ دُوري نيست.» (22/6/1377) 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
532_34273280868946.pdf
1.19M
نشریه الکترونیکی تقوای سیاسی در 🍃🇵🇸🇮🇷🍃
جمهوری اسلامی کارآمد یا ناکارآمد ؟ 1️⃣ آیا یک نظام ناکارآمد، ‌می‌تواند طی 45 سال از استقلال، تمامیت ارضی و موجودیت خود و ساختارهایش‌ در برابر مجموعه‌ای از توطئه‌ها، فشارها و فتنه‌انگیزی‌های طراحی شده و به اجرا درآمده از سوی تمامی قدرت‌های استکباری و شیطانی دفاع کند؟ 2️⃣ آیا یک نظام ناکارآمد، می‌تواند کشوری را که از نظر ارتش، تجهیزات و قدرت دفاعی کاملاً وابسته است،‌ به یک کشور دارای اقتدار دفاعی،‌ نظامی و امنیتی رسانده، ‌به گونه‌ای که نه تنها از قدرت نظامی بازدارنده، بلکه فراتر از آن دارای قدرت ضربه متقابل در برابر هر نوع عامل تهدید نماید؟ 3️⃣ آیا یک نظام سیاسی ناکارآمد، می‌تواند ایران موسوم به ژاندارم منطقه و تحت فرمان آمریکا در دوران قبل از انقلاب را، به قدرت برتر و دارای نفوذ راهبردی در منطقه غرب آسیا تبدیل کند؟ 4️⃣ آیا یک نظام سیاسی ناکارآمد، ‌می‌تواند طی 40 سال به استناد گزارش سازمان ملل، ‌شاخصه توسعه انسانی ایران را 60 پله ارتقا بخشیده و از این جهت جمهوری اسلامی رتبه اول رشد این شاخص را از آن خود کند؟ شاخصی که از ترکیب چهار کمیت عددی در سه حوزه سلامت و بهداشت، آموزش و سطح مناسب زندگی به دست می‌آید. یکی از نتایج این ارتقای 60 پله‌ای، افزایش شاخص امید به زندگی از 50 سال قبل از انقلاب به 77 سال در مقطع فعلی است. 5️⃣ آیا یک نظام سیاسی ناکارآمد، می‌تواند رتبه علمی کشور را از رتبه 56 جهان به رتبه 16 و از رتبه 5 در منطقه به مرتبه 1 منطقه ارتقا‌ داده و سرعت رشد علم در ایران را 11 برابر میانگین سرعت رشد علم در جهان کند؟ 6️⃣آیا یک نظام سیاسی ناکارآمد، می‌تواند رتبه ایران در علوم نانو، بیوشیمی و زیست مولکولی، ‌علوم هوا فضا، علوم فیزیک و علوم ریاضی را از رتبه بالای 50 به رتبه زیر 16 ارتقا‌ داده و در علوم ژنتیک و سلول‌های بنیادین، ‌ایران را بعد از آمریکا در رتبه دوم جهان قرار دهد؟ 7️⃣ یک نظام سیاسی ناکارآمد، ‌نمی‌تواند رتبه ایران در ثبت اختراعات را از رتبه 39 جهان به رتبه 7 جهان در سال 2016 برساند. 8️⃣ یک نظام سیاسی ناکارآمد، نمی‌تواند در مدت 45 سال، خطوط ریلی کشور را بیش از دو برابر با ارتقای 20 پله‌ای رتبه‌ ایران در رتبه‌بندی ترابری خطوط ریلی جهان، ‌رشد 6 برابری ترابری کالا به کمک خطوط ریلی در کشور، رشد 25 برابری تعداد مسافران جابه‌جا شده با استفاده از خطوط هوایی، ‌رشد 15 برابری بار جابه‌جا شده با استفاده از خطوط هوایی، افزایش 4/4 برابری طول جاده‌های کشور، افزایش 8 برابری آزادراه‌های کشور، افزایش 12/5 برابری جاده‌های روستایی برساند. 9️⃣ نظام سیاسی ایران اگر ناکارآمد بود، ‌نمی‌توانست رتبه ایران را در علم انرژی از رتبه 57 در جهان در دوران پهلوی، به رتبه 11 جهان و از رتبه 7 در منطقه به رتبه اول منطقه رسانده و ایران را در رتبه هشتم جهان در میان کشورهای تولیدکننده جهان قرار دهد. 🔟 جمهوری اسلامی اگر ناکارآمد بود، نمی‌توانست رتبه ایران در علم انرژی هسته‌ای را از رتبه 86 جهان به رتبه 11 و از رتبه 11 به رتبه 1 در منطقه ارتقا دهد. 1️⃣1️⃣ جمهوری اسلامی اگر ناکارآمد بود،‌ نمی‌توانست رتبه ایران را در صنعت فولاد از رتبه 30 جهان به رتبه 10 ارتقا دهد. 2️⃣1️⃣اگر نظام سیاسی ایران ناکارآمد بود، در حوزه امنیت غذایی هیچ گاه رشد چهار برابری شاخص تولید مواد غذایی،‌ رشد چهار برابری شاخص تولید محصولات کشاورزی، رشد بیش از سه برابری شاخص تولید دام، رشد 10 برابری تولید گوشت مرغ، رشد بیش از 1/5 برابری سرانه تأمین گوشت به ازای هر شخص،‌ رشد پنج برابری سرانه مصرف ماهی و غذاهای دریایی و روند به شدت کاهشی مرگ و میر بر اثر سوء‌تغذیه در ایران پدید نمی‌آمد. 3️⃣1️⃣اگر جمهوری اسلامی ناکارآمد بود، نمی‌توانست فقیر بودن 46 درصدی مردم ایران در دوران پهلوی را به حدود 14 درصد کاهش دهد. کسانی که تصور می‌کنند فقط در ایران فقیر وجود دارد، ‌به آمارهای معتبر بین‌المللی توجه کنند که میزان فقر در دیگر کشورها را گزارش می‌کند، مانند فقر بیش از 12 درصدی مردم آمریکا، فقر 19 درصدی مردم انگلستان، فقر 14/8 درصدی مردم فرانسه، فقر 18 درصدی مردم ژاپن، فقر 50 درصدی افراد بالای 60 سال در کره جنوبی، فقر 21/9 درصدی مردم ترکیه و فقر 25 درصدی مردم در عربستان. با نگاهی عالمانه و منصفانه در موارد پیش گفته که همگی مستند به آمار منابع معتبر بین‌المللی است،‌ می‌توان قضاوت کرد که آیا جمهوری اسلامی،‌ یک نظام سیاسی و حکومتی کارآمد است یا ناکارآمد، آن هم با وجود همه فشارها از سوی جبهه استکبار در این 45 سال گذشته. البته در این نوشتار، بنا بر این نبود که به فضیلت‌ها و دستاوردهای ناشی از رویکردها و جهت‌گیری‌های معنوی و انسانی جمهوری اسلامی پرداخته شود. 🍃🇵🇸🇮🇷🍃
ایده‌های محتوایی انتخابات.pdf
630.4K
📌ایده‌های انتخاباتی 📜 ۱۵ محتوا برای جذب حداکثری در انتخابات به ما بپیوندید ✍حجت الاسلام استاد حجتی 📝کاری از مؤسسه تخصصی خطابه امیربیان 🍃🇵🇸🇮🇷🍃
250_34402410117023.pdf
1.01M
"حضور حداکثری" پادزهر توطئه ضد مشارکت دشمن 🍃🇵🇸🇮🇷🍃
🔺افشاگری کیهان از پروژه تخریب نیروهای انقلابی خدوم و مورد اعتماد مردم توسط نفوذی‌ها در آستانه انتخابات روزنامه کیهان نوشت: 🔹در جامعه افرادی شناخته شده وجود دارند که مردم آنان را تجربه کرده و به توانایی‌ها و صلاحیت‌های آنان در بهبود شرایط کشور باور دارند. وقتی این افراد وارد صحنه انتخابات می‌شوند، مردم با اعتماد به توانمندی‌ها و صلاحیت‌های این افراد، رأی می‌دهند. حالا دشمن برای گرفتن این نقطه قوت از کشور، افراد شاخص خدوم مورد اعتماد مردم را زیر فشار تبلیغاتی گرفته و بدنام می‌کند. 🔹 اینکه مثلاً بی‌بی‌سی به همراه یک جریان سیاسی و به اضافه چند نشریه و سایت که عنوان ظاهری انقلابی‌گری را هم یدک می‌کشند، در آستانه انتخاباتی که مشارکت پرشمار مردم در آن در کانون توجه نظام قرار دارد، شروع به تولید ابهام و پرونده‌سازی راجع به اشخاصی که خروجی دلسرد شدن مردم از آنها در انتخابات، کاهش مشارکت است، عادی نیست 🔹نفوذی‌ها وقتی بخواهند رودرروی مردم ایفای نقش کنند، لزوماً باید وجهه‌ای مذهبی و انقلابی داشته باشند.تندهایی که بر عطش دانستن مخاطب سوار می‌شوند و با بی‌پروایی هر عنوانی را بر فردی که با تخریب او درصدد اثبات خود هستند، می‌دهند و عده‌ای هم دنبال او راه می‌افتند. نفوذ در اینجا نسبت به نفوذ از نوع امنیتی آن پیچیده‌تر و قدرت تخریب آن بیشتر خواهد بود. 🔹اگر رد نفوذی‌هایی که در آستانه انتخابات، مشغول آشوبناک کردن صحنه از طریق سلب اعتماد از افراد مؤثر اجتماعی و در نهایت انجام مأموریت کاهش مشارکت مردم ایران در انتخابات هستند، پی بگیریم، بدون استثنا به افرادی می‌رسیم که علی‌رغم ظاهر فریبنده، هیچ اعتقادی به گفتمان مذهبی انقلابی ندارند، دریده‌گو و در بیان نظر راجع به افراد بی‌پروا هستند، از نظر مالی به‌شدت آلوده‌اند و سر در ده‌ها آخور و رانت دارند،، نسبت به نهادهای انقلابی اعتقادی ندارند، هر چند با تدلیس در طول سال‌ها از منابع آنها به صورت مالی یا معنوی ارتزاق کرده‌اند. 🔹این نیروهای «پروژه‌بگیر» در آستانه هر تحول بزرگ جامعه انقلابی ایران، به پروژه‌های دشمنان خارجی وصل می‌شوند و به خط تخریب می‌پیوندند. باید از اینها برحذر بود و برحذر داشت. 🍃🇵🇸🇮🇷🍃
entekab3.mp3
8.21M
🎶 برنامه رادیویی 📻 🟠 سلسله برنامه های پاسخ به سوالات و شبهات پر تکرار انتخابات / بخش سوم ❓آیا رای ما مردم ایران تاثیری بر پیروزی مردم غزه دارد؟ مشارکت حداکثری در انتخابات اسفندماه چه تاثیراتی بر آینده ایران در سطح منطقه‌ای دارد؟ 🎙 کارشناس: حجت الاسلام دکتر محسن الهی نژاد، استاد حوزه و دانشگاه، کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی 🍃🇵🇸🇮🇷🍃
🔰 موانع انتخاب عقلاني 🔹🦚مهدی سعیدی در مسير انتخاب عقلاني دام‌ها و راهزناني پنهان‌ هستند که اجازه رسيدن به هدف را به رأي‌دهندگان نمي‌دهند و نسبت به آنان بايد هوشيار بود. 1‌- اولين آفت در اين مسير ميل افراد به «تقليد و پيروي کورکورانه» است؛ چراکه انتخاب عقلاني دردسرهايي دارد، از جمله آن وقت گذاشتن براي تحقيق و بررسي و تلاش براي شناخت نامزدهاي انتخاباتي است. اين هزينه‌اي است که اغلب افراد از آن اکراه دارند و ترجيح مي‌دهند که در اين مسئله تقليد کنند. 2- راهزن ديگر هوشمندي در رأي دادن، نشناختن معيارها و شاخصه‌هاي گزينه مطلوب است. بهترين معيار در اين زمينه رجوع به رهنمودها و توصيه‌هايي است که بزرگان مورد اعتماد جامعه در اختيار ملت و توده‌ها قرار داده‌اند که در رأس آنان رهبر معظم انقلاب اسلامي قرار دارد. 3- يکي ديگر از موانع انتخاب مطلوب، تکيه بر يک مؤلفه و بي‌توجهي به شاخصه‌هاي ديگر نامزد اصلح است. نتيجه اين رويکرد، انتخاب گزينه‌اي است که شايد داراي ويژگي برجسته‌اي باشد، اما فاقد حد مطلوب شرايط ديگر خواهد بود. به واقع بايد تلاش کرد تا به همه شرايط توجه شود و از نگاه تک‌بعدي به نامزدها پرهيز کرد. 4‌- غلبه احساسات و عواطف، راهزن ديگري است که مسير عقلانيت انتخابات را ناکام خواهد گذاشت. متأسفانه شور و هيجانات رقابت‌هاي انتخاباتي آنقدر بالا مي‌گيرد که گام‌هاي تعقل در نيمه راه رها مي‌شود و احساسات و حب و بغض‌ها بصيرت و انتخاب آگاهانه را از آدمي سلب مي‌کند. 5- دوقطبي شدن فضاي انتخابات، بستري آلوده است که زمينه را براي حذف عقلانيت از صحنه انتخابات فراهم خواهد کرد. با دوگانه شدن فضاي انتخابات و سياه و سفيد شدن نامزدها، ديگر معيارها و ملاک‌هاي واقعي سنجش کنار مي‌رود و شاخصه‌ها و مؤلفه‌هاي ساختگي و غير واقعي، معيار گزينش افراد خواهد شد. اين در حالي است که معمولاً تفاوت گزينه‌ها آنقدر زياد نيست که يکي را کاملاً صالح و ديگري را فاسد ديد، يکي را منجي و ديگري را ويرانگر! اين البته به معناي تفاوت و تفوق نامزدها بر يکديگر نيست که اگر چنين بود، ديگر انتخابات معني و هويت خود را از دست مي‌داد، بلکه تأکيد بر آن است که رقابت‌هاي انتخاباتي نبايد تا جايي بالا بگيرد که به قربانگاه عقل و آوردگاه عواطف و حب و بغض‌ها تبديل شود. توجه به اين موانع و عبور از آنها، نويدبخش انتخاباتي معقول و هوشمندانه خواهد بود که رأي‌دهنده در آن بر حجت شرعي خود عمل خواهد کرد و نتيجه آن نيز انتخاب فردي کارآمد و شايسته خواهد بود که موجبات تحقق مجلس اسلامي را فراهم خواهد آورد. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پروپاگاندای «کوروش کمپانی»؛ آمار و داده‌ها از اثرگذاری سلبریتی‌ها چه می‌گوید؟ 🔹ماجرای «کوروش کمپانی» ترکیبی چند لایه دارد، از ترفند مالکان این شرکت تا طمع خریداران و نبود نظارت مسئولان و سوءاستفاده گسترده سلبریتی ها از اعتماد مردم . 🔹در بررسی های جامع با دریافت داده‌هایی به میزان اثر گذاری سلبریتی‌ها در این ماجرا پرداخته شده است که در این ویدئو خواهید دید.
جنگ شناختی و استعمار پلتفرمی ✍سید علیرضا آل‌داود ⭕️جنگ شناختی به عنوان سلاح افکار عمومی با هدف دستکاری گفتمان عمومی توسط عناصر خارجی تعریف می‌شود که به دنبال تضعیف وحدت اجتماعی یا آسیب رساندن به اعتماد عمومی به نظام سیاسی، بی ثبات سازی و عادی سازی موضوعات متضاد با ارزشها و هنجارهای یک کشور هستند، در این جنگ پاشیدن بذر بی اعتمادی بر روی افکار عمومی از اهداف اصلی به حساب می آید. ⭕️ جنگ شناختی تلاش می کند ادراکات و سپس رفتار مردم را تغییر دهد، ادراک محصول شناخت است که «مکانیسمی» است که تلاش می شود در این جنگ از آن بهره ببریم. ⭕️برای درک جنگ شناختی، شروع با مفهوم شناخت مفید است، که احتمالاً به عنوان «فرایند ذهنی کسب و درک دانش، که متضمن مصرف، تفسیر و درک اطلاعات است» تعریف می‌شود (اتول، 2020). در نتیجه، یک درک ممکن این است که حوزه شناختی شامل «ادراک و استدلالی است که در آن مانور با بهره‌برداری از محیط اطلاعاتی برای تأثیرگذاری بر باورها، ارزش‌ها و فرهنگ افراد، گروه‌ها و/یا جمعیت به هم پیوسته حاصل می‌شود». ⭕️ بر اساس تفسیر حوزه شناختی ارائه شده در بالا، پل اوتول (2020) جنگ شناختی را به عنوان "مانورهایی در حوزه شناختی برای ایجاد یک ادراک از پیش تعیین شده در بین مخاطبان هدف به منظور کسب مزیت نسبت به طرف دیگر" تعریف می کند. ⭕️ با توجه به تعاریف بالا بستر این جنگ در حال حاضر در سطح کشور ما که دشمن می تواند بر روی ادراک و رفتار سرمایه اجتماعی کشور تاثیرگذاری حداکثری داشته باشد سرویس‌های فضای مجازی عمدتا خارجی است که متاسفانه کاملا رهاشده و بدون هیچ گونه ضابطه‌ای مجری این جنگ شده‌اند. ⭕️ در شرایط کنونی اتفاق دیگری که در کشور ما رخ داده و بسیار آزاردهنده است تجربه عجیب در سال ۲۰۲۲ است که تقریبا در هیچ کدام از کشور های پیشرفته آنرا در این سطح نمی‌بینیم. ⭕️ تجربه اتحادیه اروپا مخصوصا از سال ۲۰۱۲ و پس از افشاگری‌های اسنودن که بخشی از مقابله این اتحادیه ضد جنگ شناختی-ترکیبی آمریکایی‌هاست اکنون در برابر ماست: راه اندازی شبکه اروپایی با هدف جلوگیری از سرقت داده‌های اروپایی‌ها توسط پلتفرم‌های آمریکایی(جلوگیری از شنود NSA و جاسوسی GCHQ(مصاحبه مرکل))، تصویب قوانین GDPR، آنتی تراست و اخیرا DMA برای جلوگیری از این استعمار پلتفرمی و... ⭕️ نکته آخر اینجاست که پلتفرم‌های پرمخاطب خارجی حاضر در کشور ما یعنی همان بستر جنگ شناختی در حال اجرای طرح صیانت خودشان در کشور بدون هیچ مانعی هستند و حال این سوال از مخالفان قانونمند شدن فضای مجازی در داخل مطرح است که در برابر این میزان خسارت به سرمایه اجتماعی کشور بخصوص کودکان و نوجوانان، ولنگاری، بی قانونی، سانسور ارزشهای مردم ایران در این پلتفرم‌ها پیشنهادشان غیر از تخریب دلسوزان و برچسب زنی و حملات کور به آنان چیست؟
💠صحبت های کمتر شنیده شده از امام خامنه‌ای در دیدار با اعضای خبرگان ۱۴۰۰/۱۲/۱۹:(دقیق بخوانید و نشر حداکثری دهید): 💠شما می‌بینید که شیاطین کوچک و بزرگ در صدد اغوای مردمند؛ [همان جور] که رئیسشان گفت «لَاُغوِیَنَّهُم اَجمَعین»، دائم مشغول اغواء [هستند]؛ به وسیله‌ی این رسانه‌هایی که امروز دیگر خیلی آسان کرده رساندن هر حرفی را، هر دروغی را و تزیین کردن و توجیه کردن هر حرف غلطی را، دائم به اعماق ذهنیّات جامعه چیزهایی را میرسانند. اغواء میکنند دیگر؛ لَاُغوِیَنَّهُم اَجمَعین؛ برای اینکه بتوانند مردم را از آن ایمان، از آن اعتماد، از آن امید، از آن اعتماد به نفْس، از این چیزهایی که گفتیم منصرف کنند و آنها را مأیوس کنند، اعتماد به نفْس آنها را سلب کنند، اعتماد به مسئولین را از آنها سلب کنند، اتّحاد ملّی را تضعیف کنند؛ دائم در حال یک چنین کارهایی هستند؛ و این کاری است که دشمن میکند. 💠البتّه هدف این است که توده‌های مردم مورد اغوا قرار بگیرند امّا وسیله‌ی اغوای توده‌های مردم، اغوای خواص است. امروز یکی از کارهای مهم، اغوای خواصّ جامعه است، [یعنی] کسانی که عنوانی دارند و امکانی دارند و احیاناً سوادی دارند و مانند اینها. چون وقتی خواص اغوا شدند، اگر به این خواصّ اغواشده فرصت داده بشود و امکان داده بشود، راحت توده‌ی مردم را اغوا خواهند کرد. یکی از سنگین‌ترین جنگهای نرم تاریخ کشور ما امروز در همین زمینه در جریان است. دارند دائم با مزدورپروری، با حرام‌خوارسازی، با لطایف‌الحیل افرادی را حرام‌خوار میکنند؛ وقتی حرام‌خوار شد، مثل حیوان جلّال، دیگر خیلی مشکل میشود او را از حرام‌خواری دور کرد. و مزدورپروری میکنند؛ بعضی‌ها را با تهدید، بعضی‌ها را با تطمیع و انواع و اقسام این چیزها. خب بنابراین الان یک جنگ نرم سختی وجود دارد. 💠البتّه من این را عرض بکنم: چرا امروز جنگ نرم علیه ما این‌ قدر سخت است؟ علّت، این است که ما قوی شده‌ایم؛ ما قوی شده‌ایم. امروز جبهه‌ی حق از لحاظ زیرساخت‌‌ها، از لحاظ امکانات قوی شده. امروز چالش دشمن با جبهه‌ی حق آسان نیست، کار دشواری است؛ لذاست که به جنگ نرم متوسّل میشوند و همه‌ی تلاش خودشان را میکنند که ذهنیّات را خراب کنند؛ این به خاطر قدرت و قوّت ما است. البتّه گفتیم خواص آماجند لکن در بین خواص عدّه‌ی زیادی، مجموعه‌های عظیمی از خواص بحمدالله امروز هستند ــ از پروردگانِ حوزه و دانشگاه، بخصوص جوانها ــ که اینها هم بابصیرتند، هم پُرانگیزه هستند و میتوانند به معنای واقعی کلمه یک ستونی باشند، یک استوانه‌ی مستحکمی باشند. البتّه دشمن هم بشدّت در حال تلاش است، بشدّت در حال اثرگذاری و نفوذ است. 💠خب حالا چه کار کنیم در مقابل این حرکت دشمن؟ جهاد تبیین؛ همین که شماها هم در بیاناتتان در این دو روز، مکرّر گفتید؛ بنده هم قبلاً چند بار تا حالا تکرار کرده‌ام و بحث جهاد تبیین را گفته‌ام. خب حالا چرا میگوییم جهاد، جهاد تبیین؟ این گرفته شده است از کلام امیرالمؤمنین (علیه‌ السّلام)؛ امیرالمؤمنین در آن وصیّت معروف خودشان به حَسنین (علیهما ‌السّلام) ــ که خطاب به آنها است، منتها میفرمایند «وَ مَن بَلَغَهُ کِتَابِی»؛ یعنی بنده و شما هم مخاطب این وصیّت هستیم ــ از جمله‌ی چیزهایی که میفرمایند [این است]: «وَ اللَهَ اللَهَ فِی الجِهَادِ بِاَموَالِکُم وَ اَنفُسِکُم وَ اَلسِنَتِکُم فِی سَبِیلِ اللَه»؛ جهاد با السنة. حالا خوشبختانه [از میان] ملّت ما، کسانی که میتوانستند، وارد بودند، با اموالشان، با انفسشان جهاد کردند؛ الان هم دارند جهاد میکنند؛ با السنه هم باید جهاد کرد که کسانی در این بخش هم میتوانند واقعاً فعّال باشند و جهاد کنند. 🍃🇵🇸🇮🇷🍃
Entekhab-Salehan-www.Ziaossalehin.ir-jelde01.pdf
448K
📚مجموعه کتاب‌های انتخاب صالحان 📜جلد اول: واجب سیاسی به ما بپیوندید 📖برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری حفظه الله درباره اهمیت انتخابات، انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی . 🍃🇵🇸🇮🇷🍃
🔴اطلاعیه تبیینی و مهم مرکز رسانه قوه قضاییه در خصوص پرونده بابک زنجانی وبازگشت بدهی‌های او به کشور ▪️مرکز رسانه قوه قضاییه در پی اظهارات روز گذشته رئیس دستگاه قضا درباره بازگشت بدهی‌های بابک زنجانی به کشور، اطلاعیه‌ای تبیینی با همین موضوع منتشر کرد، در بخشی از این بیانیه آمده است: ▪️از اوایل دهه 90 شمسی و در ایام اوج‌‎گیری تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، بابک زنجانی به دلیل برخورداری از برخی ظرفیت‌ها و دسترسی‌های ویژه در خارج از کشور، همکاری با بعضی از نهاد‌ها و دستگاه‌ها از جمله وزارت نفت را آغاز کرد. ▪️زنجانی، اما در دی ماه 1392 با شکایت وزارت نفت، بازداشت و پس از طی مراحل قضایی محاکمه شد. ▪️در نهایت و پس از بررسی‌های همه جانبه قضایی که طبق قانون در تمامی مراحل، همراه با حضور وکیل بابک زنجانی انجام می‌‌شد، دادگاه بدوی در اواخر سال 94، حکم محکومیت وی را صادر کرد و نام‎برده به اتهام افساد فی الارض از طریق تشکیل شبکه سازمان‌یافته به اعدام و ردمال به میزان یک میلیارد و نهصد و شصت و هفت میلیون و پانصد هزار یورو در حق وزارت نفت جمهوری اسلامی محکوم شد. ▪️با اعتراض بابک زنجانی و وکلای او و بعد از طی مراحل قضایی، این حکم در دیوان عالی کشور، مورد بررسی قرار گرفت و در آذرماه 1395، دیوان ضمن تأیید و ابرام حکم دادگاه بدوی، در دادنامه صادره این نکته را اضافه کرد: «بدیهی است در صورت استرداد اموال و جبران خسارات وارده و اظهار ندامت و پشیمانی و توبه، محکوم علیه استحقاق برخورداری از مقررات ذیل ماده 114 قانون مجازات اسلامی را خواهد داشت». ▪️در طول سال‌های بعد از صدور حکم، با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای بازگشت اموال زنجانی از خارج کشور به داخل، به دلیل برخی موانع نظیر شرایط سختِ تحریمی و البته عدم تایید اظهارات محکوم علیه توسط هیئت‌های کارشناسی اعزامی در زمینه بعضی از اموالی که ادعا می‎کرد در خارج از کشور دارد، این اقدامات نتیجه مطلوبی در پی نداشت و تنها حدود یک چهارم از کل بدهی‌های او، از محل شناسایی و سپس اقدامات قانونی صورت گرفته برای مصادره اموال وی در ایران، به بیت ‎المال بازگردانده شد. ▪️با توجه به نگاه قاطع رئیس دستگاه قضا درباره لزوم پیگیری و روشن شدن وضعیت اموال متهم در خارج از ایران و امکان یا عدم امکان بازگشت آن‌ها به کشور، در اردیبهشت ماه 1402 با ابلاغ ویژه حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، یکی از قضات مجرب دادگستری استان تهران که از ابتدا در جریان پیگیری‌های این پرونده نقش داشت بر موضوع متمرکز شد. ▪️در این مرحله و در پی تاکیدات رئیس قوه قضاییه، به محکوم علیه، فرصتی با بازه زمانی مشخص داده میشود تا تکلیف بازگرداندن بدهی‌ها را مشخص کند. ▪️بر همین اساس و در پی تعامل سازنده ایجادشده بین دستگاه قضایی و سازمان اطلاعات سپاه، اموال بابک زنجانی با همکاری خودش در خارج از کشور شناسایی و اطلاعات جدیدی از دارایی‌های او در اختیار مسئولین پرونده قرار می‌گیرد. ▪️اطلاعات به دست آمده بلافاصله مورد ارزیابی قضایی قرار گرفته و پس از تایید صحت آن و طی مراحل کارشناسی دقیق درباره ارزش‌گذاری این دارایی ها، طراحی مجموعه‌ای از راهکار‌های پیچیده اطلاعاتی و حقوقی در دستور کار قرار می گیرد تا امکان بازگشت موفق و کامل این اموال به داخل کشور فراهم شود. ▪️در نتیجه این اقدامات شبانه‌روزی، محموله‌ای معادل بدهی‌های ارزی بابک زنجانی در بهمن ماه 1402، در چند مرحله توسط سازمان اطلاعات سپاه وارد کشور شده و در اختیار بانک مرکزی جمهوری اسلامی قرار می گیرد تا پشتوانه‌ای قابل اتکا برای ذخایر ارزی کشور باشد. ▪️بر اساس برآوردهای کارشناسی، ارزش این محموله با احتساب اموال مصادره شده قبلی زنجانی، بیش از بدهی های وی به وزارت نفت می باشد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
قهر با انتخابات هرگز (1).mp3
5.93M
👆این صوت را بشنوید و برای هرکس که احیانا می خواهد با انتخابات قهر کند بفرستید ♦️مولا علی علیه السلام که عقل کل هستند می فرمایند حتی اگر مسئولان حکومتی بد و ظالم باشند بهتر است از این که حاکمیت تضعیف شود و جامعه به هرج و مرج کشیده شود ♦️قهر با انتخابات قهر با خود است کسی با خودش قهر نمی کند ♦️کسیکه عاقلانه فکر می کند به امنیتش ضربه نمی زند و کشورش را به هرج ومرج نمی کشاند و به آینده اش پشت نمی کند... ♦️بعضی می‌گویند "قبلا که درانتخابات شرکت کردیم به نتیجه دلخواه نرسیدیم وثمری ندیدیم پس انتخابات را رها می کنیم" ♦️جواب می دهیم به هزار دلیل ثمر داشته و سوال می کنیم آیا اگر خانه ای که تهیه کردیم مطابق با میل ما نبود آن را ترک می کنیم آیا اگر خودرو ما مطابق با میل ما نبود آن را وسط خیابان رها می کنیم،اگر در رشته تحصیلی مورد علاقه قبول نشدیم درس وتحصیل را رها کردیم آیا اگر شغل آنچنانی پیدا نکردیم بیکار در خانه نشستیم ... 🇮🇷https://eitaa.com/basijnews_falavarjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 : طلاب اگر برای کار نکنند نزد خدا مسئولند... 🔸... آن اشخاصى كه در حوزه ها هستند، بايد دست از كارها بردارند و راه بيفتند توى شهرها و دهات و روستاها و آن جاهاى دور افتاده و كمک كنند. ◽️ و اگر رها نكنند، فردا مسؤول ‏اند پيش خدا و اگر مسامحه كنند، فردا مسؤول‏ اند پيش خدا. مردم را دعوت كنند به دخالت در امور.... اگر شما نكنيد، آنهايى كه بر ضد شما هستند، می‏كنند اين كار را؛ تبليغ می‏كنند آنجاها. شماها مبلغ اسلام هستيد. 📚 صحیفه نور ج ۱۵، ص۵۹ ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅https://eitaa.com/basijnews_falavarjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب: کاری کنید که از منافع و سودهای همه بتوانند استفاده کنند، را افزایش هم بدهید امّا در آن چیزهایی که به ضرر کشور شما، جوان شما و افکار عمومی شما نیست. ۱۳۹۶/۰۳/۲۲ https://eitaa.com/basijnews_falavarjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مروری بر نکات بیانات اخیر رهبر انقلاب درباره ۱۴۰۲ از توصیه به همه مردم برای مشارکت در انتخابات تا برطرف شدن مشکلات با انتخابات https://eitaa.com/basijnews_falavarjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدای من گویی در پیشگاهت ایستاده‌ام در حالی که حسن اعتمادم به تو بر من سایه افکنده است... خوانش بخشی از مناجات شعبانیه توسط امام خامنه‌ای
بسم الله الرحمن الرحیم ☑️ هر شب تا یازدهم اسفند با کلام امام خمینی ره در اهمیت انتخاب و انتخابات 🟢قسمت چهارم 🟢امام خمینی ره فرمودند:«...ملت شهید پرور ایران بداند که روز انتخابات ،روز امتحان الهی است.روز پرخاش علیه کسانی است که با اسلام کینه دیرینه دارند.روز انتقام از کفر و نفاق است. روز فداکاری است...» 🟢 تحلیلی بر بیانات امام خمینی ره در اهمیت حضور در انتخابات: الف: امام خمینی ره و روز انتخابات را روز امتحان الهی توصیف فرموده ، منظور از آزمون و امتحان الهی صرفاً شامل اعمال و رفتار انسان ها در عالم دنیا و پاسخگویی به درگاه خداوند در عالم قیامت نمیشود بلکه قسمتی از افعال و اعمال انسان در قبال مشارکت در مقدرات و سرنوشت خود در عرصه سیاسی و اجتماعی بویژه انتخابات است که باید تبعات و پیامدهای آن را پذیرفت و در محضر الهی پاسخ داد. امام خمینی ره حضور پای صندوق های رای را امتحان الهی معرفی نموده که این آزمون و نیت و نوع انتخاب و رای دادن را آزمونی سرنوشت ساز برای آینده نظام و انقلاب و بسیار مهم می دانند. 👈چون دشمنان اسلام و نظام و انقلاب همیشه در گردنه های سخت حرکت شتابنده انقلاب رو به آینده درخشان و روشن ،مترصد فرصت اسیب رساندن به انقلاب بوده و هستند! لذا امام خمینی ره روز حضور پای صندوق رای را روز پرخاش علیه کسانی است که با اسلام کینه دیرینه دارند.یعنی حضور تک تک مردم مسلمان ایران اسلامی و مشارکت آنها در انتخابات باعث حسادت و انزجار دشمنان از آنان شده و به حیل انحای مختلف تلاش دارند مردم را از آمدن پای صندوق رای ممانعت کنند خواه مشکلات اقتصادی و معیشتی یا مباحث فرهنگی و حجاب و ... لذا حضور احاد مردم باعث بهم ریختن راهبردها و معادلات سیاسی و نظامی دشمنان از یکسو و اقتدار نظام و ظهور امید در دل مردم و مسئولان در استمرار راه تا رسیدن به قله میگردد. 👈اگر از ابتدای خلقت انسان به تاریخ نظری بیاندازید خواهید دریافت که مخالفان اسلام همیشه در صدد براندازی حکومت های اسلامی ایجاد شده توسط انبیای و امامان معصوم علیهم السلام بوده و امروز هم با نظام جمهوری اسلامی ایران همین رویه را چند برابر بیشتر کرده اند.لذا امام خمینی ره حضور پای صندوق رای و دادن رای به افراد اصلح و انقلابی و جهادی و ولایی و متخصص متعهد را روز انتقام از کفر و استکبار جهانی دانسته و تاکید بر انجام آن دارند. 👈امام خمینی ره روز حضور و مشارکت در انتخابات را روز فداکاری معرفی نموده و این رشادت و ایثارگری و فداکاری دارای آثار و فواید و پیامدهایی است که نقشه دشمنان را برآب کرده و روند پویایی اقتصاد و معیشت را بهبود بخشیده و یاس را به اردوگاه دشمنان داخلی و خارجی پراکنده و امید و نشاط را به جبهه خودی انتقال میدهد. 🟢 ادامه در قسمت پنجم... ✍سهراب خلیلی یکم اسفند ۱۴۰۲
بسم الله الرحمن الرحیم 🟢 یادداشتی بر یک عمل سیاسی حضور و مشارکت در انتخابات و عصبانیت و خشم دشمن از منظر قرآن کریم 👈 خداوند متعال در سوره توبه آیه ۱۲۰ می‌فرماید: ...به آنان نمی رسد و در هیچ مکانی که کافران را به خشم می‌اندازد ،وارد نمی شوند ...» 👈به بیان ساده ،این کلام خدا سیاسی ترین آیه از ایات الهی است که در قرآن به آن برای مردم و بویژه مسلمانان اشاره شده است 👈هر عمل و کنشی که واکنش و عکس العمل دشمنان و مستکبران را برانگیزاند مثلا مشارکت در سرنوشت و خاصه موضوع انتخابات،در حکم عمل صالح برای مسلمانان خواهد بود. 👈خشم دشمنان از حضور پای صندوق های رای نشانه به سنگ خوردن راهبردهای آنان در مقابله با انقلاب اسلامی ایران است ،چرا چون مشارکت و حضور پای صندوق های رای یعنی اعتقاد به مقبولیت نظام در افکار و اندیشه های مردم کشورمان است. 👈اصولی هر فعل و عملی که در تایید و اثبات نظام جمهوری اسلامی ایران و ارزشهای آن توسط مردم انجام شود باعث عصبانیت و بهم ریختن معادلات آن خواهد شد خواه راهپیمایی ۲۲ بهمن و ۱۳ آبان و...خواه مشارکت در انتخابات و... 👈پس همه آنانی که انقلاب و نظام و رهبری و حتی فقط خس ملی نسبت به ایران دارند باید با حضور پای صندوق های رای بار دیگر همه برنامه‌های استکبار و ایادی او را بهم ریخته و دل امام خمینی ره و مقام معظم رهبری مد ظله العالی و آحاد دوستداران انقلاب را شاد و دشمن را مایوس کنند. 🟢به امید تحقق هر انقلابی یک نفر مخالف حضور پای صندوق های رای را متقاعد کند که در انتخابات شرکت کند. ان شاء الله 🟢ادامه دارد ... ✒️سهراب خلیلی دوم اسفند ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتقاد اخیر رهبر انقلاب از افرادی که زندگی اشرافی را تقلید میکنند و میروند قرض میکنند برای اینکه عروسی پُرخرج برای فرزندشان درست کنند https://eitaa.com/basijnews_falavarjan
💢اعتمادی که هر روز بیشتر خدشه‌دار می‌شود! 🔹طی روزهای گذشته، خبری عجیب در رسانه‌ها منتشر شد که متوسط حقوق کارکنان دو خودروساز بزرگ کشور حدود ۵۲ میلیون تومان است. طبق آمار رسمی اعلامی (آمار ارائه‌شده در صورت‌های مالی ۹ ماه امسال)، آنها روی‌هم‌رفته کمی بیش از ۳۳ ‌هزار نفر پرسنل (اعم از تولیدی و ستادی) دارند. با توجه به تعداد کارکنان این دو شرکت به طور متوسط میانگین حقوق پرداختی به کارکنان ایران ‌خودرو در سال جاری هر ماه حدود ۵۲ میلیون بوده است. این شرکت‌ها در حالی این حقوق‌ها را به کارکنان پرداخت می‌کنند که دارای زیان انباشته بالایی هستند. در پایان سال گذشته زیان انباشته شرکت ایران خودرو رقمی حدود ۷۴ هزار میلیارد تومان بود که امسال به ۱۰۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافته و نشان‌دهنده افزایش حدود ۴۱ درصدی آن است! 🔸یکی از دلایل این موضوع ماهیت شرکت‌های خودروسازی است. از نظر آنها سود یا زیان خودروساز مهم نیست و کارکنان این شرکت‌ها در هر شرایطی حقوق و پاداش خود را دریافت می‌کنند و لذا انگیزه‌ای برای کاهش هزینه‌ها یا جلوگیری از افزایش بی‌رویه آن ندارند. مسئله دیگری که عمق این فاجعه را بیشتر می‌کند، کارگر مازاد این دو شرکت است، یعنی تعدادی کارگر مازاد که طبیعتاً کار مفیدی ندارند، ماهانه حقوق‌های بسیار هنگفت می‌گرفتند. بدیهی است که این رقم، دریافتی هر کارگر تولیدی شرکت نیست؛ اما به هر روی، این دو شرکت برای هر نفر، این رقم را هزینه کرده‌اند که نشان‌دهنده حقوق‌های بسیار نجومی مدیران این شرکت‌هاست. 🔹نکته دیگر اینکه مردم همواره از قیمت و کیفیت خودرو گله داشته‌اند و حالا که از حقوق نجومی آنها آگاه می‌شوند، نارضایتی‌شان از خودروسازان داخلی دوچندان می‌شود. اگرچه این افشاگری‌های در آستانه انتخابات بسیار جای تأمل دارد؛ ولی به هر حال این موضوع موجب بی‌اعتمادی مردم نسبت به اصل حکومت و نظام اسلامی می‌شود، لذا شایسته است دستگاه‌های نظارتی و قضایی هر چه سریع‌تر ضمن برخورد با تخلفات احتمالی گزارش آن را هم به مردم ارائه دهند؛ هرچند اعتماد از دست رفته به راحتی بر نمی‌گردد. 🔸البته گفتنی است، در طول این سال‌ها بسیاری از تمهیدات برای جلوگیری از وقوع هرگونه تخلفی از سوی مجلس و دولت انجام گرفته است و این گونه نیست که با برجسته شدن یک خبر منفی انسان بخواهد رأی به منفی بودن کل سیستم بدهد؛ اما در آستانه انتخابات این چنین تصور می‌شود که برخی به دنبال ناامیدسازی مردم هستند و بنابراین پروژه‌های خبررسانی اعم از اخبار مربوط به کوروش کمپانی، خبر میزان دریافتی کارگران خودروسازی‌ها، درخواست اقامت برخی منتسبان چهره‌های سیاسی و... در این پازل‌سازی دشمنان و طرفداران ضد انتخاباتی قابل تحلیل است. ┄┅┅┅┅♦️BASIRAT♦️┅┅┅┅┄ https://eitaa.com/basijnews_falavarjan