eitaa logo
سیمای صالحان -ثامن فلاورجان
214 دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
6.9هزار ویدیو
1.1هزار فایل
اللهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰به مناسبت ایام فاطمیه ✅بحث "مشروعیت" در دو نظریه "وصایت" و "خلافت" ( نشانه گذاری و نقش بی بدیل حضرت فاطمه سلام الله علیها در شناساندن امامت و ولایت و جریان شناسی در سرچشمه های انحراف) 🔴در مسئله بسیار مهم جانشینی پیامبر اکرم (ص) دو نظریه عمده وجود دارد: ۱ - نظریه نصب یا "وصایت " که امامت و ولایت و عصمت را شامل میشود ۲- نظریه" استخلاف " که مفاهیمی مثل "خلافت" و" اجماع " و "اهل حل و عقد " و حتی شورا و بیعت را در هم بر میگیرد ۰ 🔹🔸🔹 در تاریخ اسلام و قرون بعدی تا به امروز بحث "مشروعیت" در هر دو نظریه از جمله مباحث سرنوشت ساز شیعه و سنی بوده است ؛ اما در این میان یک شاهد معتبر و زنده تاریخی از همان ابتدا توانست مشروعیت نظریه اول یعنی ولایت و جعلی بودن نظریه دوم یعنی خلافت را به طور شفاف و دقیق نشان دهد و آن حیات کوتاه ۷۵ و یا ۹۵ روزه و سپس شهادت حضرت فاطمه (س) بعد از رحلت نبی اکرم (ص) است ؛ 🔸🔹🔸 جدا شدن این دو خط عقیدتی از همدیگر و غصبی و انحرافی بودن جریان حاکم سیاسی فقط در قالب انتقادات و نوحه سرایی و خطبه خوانی دختر بزرگوار پیامبر میسر گردید و سپس مخفی بودن قبر مطهر و اجازه نداشتن خلیفه و باند حاکم در تشیع جنازه ، عدم مشروعیت نه تنها شخص خلیفه بلکه اصل جایگاه خلافت را در مقابل وصایت نشان داد ۰ 🔹🔸🔹اگر نشانه گذاریهای حضرت فاطمه (س) در حقانیت امامت نبود شاید تبلیغات خلفا تا دهه ها و حتی قرون بعدی با مقدس جلوه دادن و مشروعیت سازی خلیفه و خلافت به عنوان تنها گزینه جانشینی ، وجود داشتن نظریه اصلی و رقیب دیگری را تا ابد منکر می شدند و یا آن را ساخته تاریخی قرون بعدی شیعه وانمود می کردند. 👤 دکتر موسی نجفی @samenfalavarjan
45.docx
15.5K
🌀 🌐نسخه word ✅موضوع: باید‌ها و نباید‌های تفسیر امام (ره) ✍️دکتر عبدالله گنجی- مدیرمسئول روزنامه جوان @samenfalavarjan
سیمای صالحان -ثامن فلاورجان
❇️مردم سالاری دینی (3) 💠وجوه اشتراک و افتراق مردم سالاری دینی با مردم سالاری غیردینی 🔸🌹🔹 ❇️وجوه ا
❇️مردم سالاری دینی (4) 💠روش تحقق مردم سالاری دینی 🔹🌺🔸 🔻مهمترین مطلبی که در خصوص تفاوت روش تحقق مردم سالارس دینی با سایر دیدگاه ها وجود دارد در «ارزش مدار بودن» این روش است. در این روش اگر چه مبنای پذیرش رأی و نظر مردم مورد توجه است اما از ارزشها و فضایل اخلاقی نیز غفلت نمی شود، بلکه محوریت با ارزشهاست و حکومت اسلامی حق ندارد به بهانه مردمداری، روش تساهل و کم رنگ کردن ارزشهای دینی را به کار گیرد؛ مردم مسلمان خود خواستار آزادی و دموکراسی در سایه دین و در راستای اهداف دینی اند و آنچه را که ضد دینی باشد بر نمی تابند. مقام معظم رهبری در این باره می گوید: «روشهایی که برای کسب قدرت و حفظ آن به کار گرفته می شود باید روشهای اخلاقی باشد در اسلام کسب قدرت به هر قیمتی، وجود ندارد و روشها خیلی مهمند.» 🔹آنچه امروزه برای تبیین در غرب و مردم سالاری به آن توجه می شود ارزش زدایی از آن است. در جامعه اسلامی نیز برخی بر آنند که مردم سالاری را از ارزش مداری دور کنند؛ در حالی که خواست مردم مسلمان، تحقق نظام اسلامی و استمرار آن با حضور و مشارکت مردم در چارچوب حفظ همه اصول اسلامی است. 🔸بر همین اساس، مسؤولان نیز در نظام اسلامی باید همتشان را به رفع نیازهای مردم، با اخلاص و توجه به خدا و اتصال به او مصروف دارند. 🔹در نظام امامت، بر اساس انتصاب شرعی و انتصاب بر مبنای مقبولیت و انتخاب عمومی است. به همین دلیل در قانون اساسی جمهوری اسلامی، اصل پنجم بر اساس نظریه ی نصب و اصل ششم و یکصد و هفتم بر مبنای جمهوریت و مردم سالاری تبیین شده است. 🔺وظایفی چون مردم داری، خدمت به مردم و مانند آن ها به تحکیم روابط دولت و مردم و استحکام مردم سالاری دولت اسلامی می انجامد. @samenfalavarjan
سیمای صالحان -ثامن فلاورجان
❇️مردم سالاری دینی (4) 💠روش تحقق مردم سالاری دینی 🔹🌺🔸 🔻مهمترین مطلبی که در خصوص تفاوت روش تحقق مرد
❇️ مردم سالاری دینی(5) 💠اهمیت و ضرورت مردم سالاری دینی 🔹🌺🔸 🔻 در کشور ما یک حرکت نمایشی نیست. پایه‌ی نظام ما همین انتخابات است. مردم‌سالاری دینی با حرف نمیشود؛ مردم‌سالاری دینی با شرکت مردم، حضور مردم، اراده‌ی مردم، ارتباط فکری و عقلانی و عاطفی مردم با تحولات کشور صورت میگیرد؛ این هم جز با یک انتخابات صحیح و همگانی و مشارکت وسیع مردم ممکن نیست. 🔹این مردم‌سالاری، عامل پایداری ملت ایران است. اینکه شما توانسته‌اید در طول این {42} سال از نهیب ابرقدرتها نترسید، اینکه ابرقدرتها هم غیر از نهیب نتوانستند ضربه‌ی اساسی به شما بزنند، اینکه جوانان کشور در ورود به میدانهای گوناگون این و را نشان میدهند، ناشی از مردم‌سالاری دینی است؛ این را باید خیلی قدر بدانیم. انتخابات سرمایه‌گذاری عظیم ملت ایران است؛ مثل اینکه شما سرمایه‌ی سنگین و عظیمی را در بانک میگذارید، بانک با آن کار میکند و شما از سودش استفاده میکنید؛ انتخابات یک چنین چیزی است. 🔸ملت ایران سرمایه‌گذاری عظیمی را میکند، سپرده‌گذاری بزرگی را انجام میدهد و سود آن را میبرد. آراء یکایک شما مردم سهمی است از همان سرمایه‌گذاری و سپرده‌گذاری. هر رأیی که شما در صندوق می‌اندازید، مثل این است که یک بخشی از پول آن سپرده را دارید تأمین میکنید. یک رأی هم اهمیت دارد. 🔹هرچه انتخابات پرشورتر باشد، بیشتر در چشم مخالفان و دشمنانش دیده خواهد شد؛ برای ملت ایران حرمت بیشتری خواهند گذاشت؛ دوستان شما هم در دنیا خوشحال میشوند. عظمت ملت ایران را حضور مردم در انتخابات نشان میدهد؛ بنده همواره در درجه‌ی اول در انتخابات سعیم بر این است که به مردم عرض کنم حضور شما در این انتخابات مهم است. این، تصدیق و تأیید و مستحکم کردن نظام جمهوری اسلامی است. مسئله فقط یک مسئله‌ی سیاسی و فردی و اخلاقی محض نیست؛ یک مسئله‌ی همه‌جانبه است. 🔺انتخابات با سرنوشت مردم سر و کار دارد؛ بخصوص انتخابات ریاست جمهوری که سپردن قوه‌ی اجرائیه‌ی کشور به دست یک نفر و یک مجموعه است که کشور را برای مدت چند سال اداره کنند؛ اینقدر انتخابات اهمیت دارد. 🌺 «رهبر معظم انقلاب اسلامی 1388/1/1» @samenfalavarjan
سیمای صالحان -ثامن فلاورجان
❇️ مردم سالاری دینی(5) 💠اهمیت و ضرورت مردم سالاری دینی 🔹🌺🔸 🔻#انتخابات در کشور ما یک حرکت نمایشی نی
[In reply to کانال آتش به اختیار ، یاران ولایت] ❇️ مردم سالاری دینی(6) 💠 اهداف مردم سالاری دینی 🔹🌺🔸 🔻در اندیشه‌ی سیاسی شیعه در فضای فکری انقلاب اسلامی، برای اولین بار نوعی گذار از نظم سلطانی و نظام پادشاهی در عرصه‌ی نظام‌سازی صورت گرفته است. 🔹برای اولین بار (ره) بحث حکومت دینی و ولایت‌فقیه را در چارچوب نظم جدیدی مطرح کرده است که دیگر نظم سلطانی نیست بلکه نظم مردمی است؛ یعنی قرار است مناسبات سیاسی‌اجتماعی در این حکومت بر اساس خواست و رأی مردم شکل بگیرد. به ‌همین دلیل است که بین ولایت‌فقیه و جمهوریت یا نظمی که جمهور یا اکثر مردم در آن نقش دارند، نوعی سازگاری و همنشینی صورت می‌گیرد. 🔸از این رو، می‌توان گفت اولین و مهم‌ترین دستاوردی که به‌ وجود آمد این است که برای اولین ‌بار امکان ارائه‌ی الگویی از نظام سیاسی مردمی بر مبنای تفکر شیعه صورت گرفت. برای بازخوانی این دستاورد به نظر می‌رسد که از دو زاویه می‌توان به آن اشاره کرد. 1️⃣یک زاویه این است که گفته شود اسلام هم با مخالف نیست یا سعی در اثبات سازگاری اسلام با دموکراسی داشته باشیم؛ اما به نظر می‌رسد امام (ره) با تعابیری که داشته‌اند از زاویه‌ی دومی وارد بحث شده‌اند. در بعضی از فرمایشات ایشان چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی می‌بینیم که ایشان وقتی بحث دموکراسی را مطرح می‌کنند، تعبیرشان این است که اسلام ذاتاً یک دین دموکرات یا مردم‌سالار است و ذاتاً با دموکراسی موافق است و دموکراسی اسلام، دموکراسی واقعی است. در واقع این نوع نگاه می‌خواهد بگوید که دموکراسی یک امر تلفیقی و ترکیبی نیست که ما آن را از غرب بگیریم و با بعضی از مؤلفه‌های اسلامی آشتی داده و سازگار کنیم و ترکیبی را به نام مردم‌سالاری دینی و دموکراسی اسلامی درست کنیم. بلکه دموکراسی یک حقیقت واحد و امری بسیط است و اسلام، دموکراسی خاصی را به رسمیت شناخته است و ما می‌توانیم از متون دینی، مدل و گونه‌ی خاصی از مردم‌سالاری را استخراج کنیم. 2️⃣اگر از زاویه‌ی دوم وارد بحث شویم، هدف اساسی در طرح مردم‌سالاری دینی این است که مدل و الگویی دموکراتیک و مردم‌سالار از اسلام و متون اسلامی استخراج شود و ظرفیت متون و آموزه‌های دینی برای استخراج یک الگوی بومی و اسلامی مردم‌سالار نشان داده شود. برای این مسئله هدفی هم در عرصه‌ی سیاست خارجی قابل تصور است و آن اینکه ما مردم‌سالاری دینی را در سطحی مورد بررسی قرار داده و مطرح کنیم که قابل رقابت با الگوهای دیگر دموکراسی و به‌طور خاص الگوی لیبرال دموکراسی در دنیا باشد. @samenfalavarjan
سیمای صالحان -ثامن فلاورجان
[In reply to کانال آتش به اختیار ، یاران ولایت] ❇️ مردم سالاری دینی(6) 💠 اهداف مردم سالاری دینی 🔹🌺🔸
❇️مردم سالاری دینی(7) 💠نگاه (ره) به مردم سالاری 🔸🌺🔹 🔻امام خمینی(ره) در نخستین مصاحبه خود در پاسخ به این پرسش که چه نوع حکومتی را جایگزین سلطنت حاکم در ایران خواهد کرد، سخن از جمهوری اسلامی می زدند. به این معنا است که؛ ضمن احترام کامل و لازم به آرا و جایگاه مردم در ساختار و ساختن نظام حکومت، محتوای حکومت، دینی و بر اساس قوانین و قواعد شرعی و دینی خواهد بود. 🔸جمهوری اسلامی که تا آن زمان مفهوم نسبتا گنگ و مبهم داشت، از آن زمان به بعد به صورت جدی در فلسفه سیاست و حقوق عرض اندام کرد و با تشکیل حکومتی با ساختار و فرم مردمی اما با درونمایه و محتوای دینی، مبحث تازه و داغ روز گردید و مورد توجه جهانیان – اعم از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی- قرار گرفت. 🔹در امام خمینی(ره) به عنوان مجدد مكتب مردم سالاري ديني، شکل ژریم ها مهم نیست و آنچه مهم است محتوای آن می باشد و از همین جهت جمهوري اسلامي را مطرح ساختند و اظهار داشتند: «قبل از هر چيز ما به محتواي اجتماعي رژيم سياسي آينده خود دل بسته‌ايم.» 🔸«ايشان خواستار جمهوري اسلامي بودند. جمهوري، فرم و شكل حكومت را تشكيل مي‌دهد و اسلامي يعني محتواي آن فرم كه قوانين الهي است.» به باور امام خمینی، جمهوری بهترین شکل نظام است که می توان با این فرم محتوایی آن – دین اسلام- را تطبیق ساخت و اذعان داشت که جمهوری اسلامی نظیری در جهان سیاست ندارد. البته « بديهي است نشانه جمهوريت در آموزه جمهوري اسلامي معناي خاصي در مفصل‌بندي گفتماني امام خميني دارد كه از گفتمان مدرنيسم متفاوت است. غرب مدرن بر اساس آموزه‌هايي چون اومانيسم، سكولاريسم، عقلانيت خود بنياد و قرائت كلان پيشرفت، تفسيري از جمهوريت ارائه كرده است كه در آن تمامي مشروعيت نظام سياسي از قرارداد اجتماعي و خواسته‌هاي بشري نشأت گرفته و دين و آموزه‌هاي الهي در آن كاملا از عرصه سياسي كنار گذاشته شده‌اند. 🔺غرب با سيطره فكري و تمدني خويش و تحميل ديدگاه‌‌هاي خويش بر ديگران بويژه بر ملل جهان اسلام چنين وانمود كرده است كه معنا و مفهومي متفاوت براي جمهوريت وجود ندارد و تنها معناي صحيح آن، همان قرائت غربي آن است که با پیدایش نظریه جمهوری اسلامی بطلان آن ثابت شده است. @samenfalavarjan
سیمای صالحان -ثامن فلاورجان
❇️مردم سالاری دینی(7) 💠نگاه #امام_خمینی(ره) به مردم سالاری 🔸🌺🔹 🔻امام خمینی(ره) در نخستین مصاحبه خو
❇️مردم سالاری دینی(8) 💠نگاه به مردم سالاری دینی 🔸🌺🔹 🔻نعمت بزرگ حضور مردم، هدیه‌ی انقلاب به ماست. قرن‌های متمادی در کشور ما سپری شد؛ حکومت‌هایی آمدند و رفتند، بدون این‌که مردم کوچکترین نقشی در تعیین این دولتها و گزینش آنها داشته باشند. انقلاب میدان را برای مردم ما باز کرد مردم‌سالاری در کشور ما، یک مردم‌سالاری حقیقی متکی به ایمان است. 🔹مردم از روی احساس وظیفه‌ی دینی است که در عرصه‌ی انتخابات وارد می‌شوند و طبق تشخیص خود گزینش می‌کنند و رأی خود را به صندوق می‌اندازند. ... تبلیغاتچی‌های وابسته‌ی به مراکز قدرت، از مدتها پیش از انتخابات، با لحن‌های گوناگون، فضا را از هیاهوی مخالفت با انتخابات پر کردند{میکنند}؛ سعی می‌کردند{میکنند} مردم را ناامید کنند؛ مردم را از حضور در این میدان شرف و افتخار منصرف کنند. ... ملت ما استقلال خود، هوشمندی خود، شجاعت خود، دلسوزی و پایبندی خود به منافع ملی را در این نوبت هم مثل نوبت‌های دیگر نشان{خواهد} داد. حقا و انصافا در مقابل هوشیاری و وقت‌شناسی این ملت، انسان احساس تواضع و خضوع می‌کند. این ملت، ملت شجاع و بیدار و با ایمان و پرانگیزه‌یی است؛ بگذارید دشمنان این ملت هر چه می‌خواهند، بگویند. 🔸این ملت راه خود را پیدا کرده است و با همت والا در این راه به پیش می‌رود. سردمداران استکبار جهانی بعد از انتخابات هم از تخریب وجهه‌ی انتخابات ایران دست برنداشتند. یک مسؤول امریکایی گفت ما دمکراسی ایران را قبول نداریم! ملت ایران هم دمکراسی آنها را قبول ندارد. دمکراسی‌یی که پول سرمایه‌داران صهیونیست حرف اول را در آن می‌زند، چه افتخاری می‌تواند داشته باشد و چه چیزی را می‌تواند به مردم دنیا تعلیم دهد؟ 🔺دمکراسی حقیقی، مردم‌سالاری برخاسته‌ی از دین و ایمان است. انگیزه‌ی مردم، برخاسته‌ی از دین، از احساس مسؤولیت و از احساس تکلیف ملی و دینی است؛ لذا وارد میدان می‌شوند و در میان نامزدهای مختلف، گزینه‌ی خودشان را انتخاب می‌کنند. رئیس جمهوری که با چنین آرائی سر کار می‌آید، وامدار هیچ کس جز خدا و مردم نیست؛ این معنای مردم‌سالاری است. ملت عزیز ما این نعمت الهی را قدر بدانند؛ بر آن پای بفشارند و تأثیر و حضور خودشان را در میدان‌های گوناگون تعیین سیاست‌های کشور و گزینش مدیران عالی‌رتبه همچنان حفظ کنند.« 🌺رهبر معظم انقلاب اسلامی 1384/5/12» @samenfalavarjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨🎥 ماجرای التماس آمریکایی‎ها به سردار سلیمانی برای خروج بدون تلفات‌شان از عراق از زبان نجاح محمدعلی @samenfalavarjan
💠ویژه عموم مردم شهرستان فلاورجان 🔹به مناسبت اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با محوریت کتاب حاج قاسم ⏳۹ دی ماه لغایت ۱۹ دی ماه 🔸جهت دریافت کتاب به حوزه های بسیج یا معاونت فرهنگی هنری ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان مراجعه کنید .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️ پیام رهبر انقلاب به آیت‌الله مصباح: هرشب برای شما دعا می‌کنم 🔹رئیس دفتر رهبر انقلاب صبح امروز با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران از آیت‌الله مصباح یزدی عیادت و با ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب برای ایشان دعا و آرزوی سلامتی کرد. 🔹حجت‌الاسلام گلپایگانی گفت: آقا فرمودند به ایشان بگویید من هرشب برای شما دعا می‌کنم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰امیرالمومنین (علیه السلام) در نامه ۵۳ نهج البلاغه توصیه های مهمی به فرمانده سپاه خود جناب نمود. این توصیه ها محدود به زمان و مکان خاصی نیست. در زمان ما مالک اشتر دیگری پا به عرصه نهاد و توصیه های مولای متقیان را عملی کرد. 📗کتاب "مالک زمان" بیش از پنجاه داستان زیبا از زندگی و مجاهدت های سردار رشید اسلام مالک اشتر و را در خود جای داده و زندگی این دو بزرگوار را با هم مطابقت داده است. 🔸نقطه قوت این اثر٬ مقایسه دو شخصیت برجسته جهان اسلام و تطبیق رفتار ها و اخلاقیات آن ها با دستور العمل حضرت علی (علیه السلام) است که در انتهای هر داستان بخشی از نامه ۵۳ حضرت را بیان میکند. قیمت (باتخفیف) : ۱۰۸۰۰ تومان ⬜️برای تهیه کتاب زیر پنج جلد از طریق لینک زیر اقدام کنید http://nashrhadi.com/product/40/ 🔸برای سفارش عمده بالای ده جلد (با تخفیف بیشتر) با آیدی یا شماره زیر تماس برقرار کنید 02136306191 @nashr_hadi
♦️الخزعلی: یک شرکت انگلیسی در ترور شهید سلیمانی نقش داشت 🔹دبیرکل جنبش عصائب اهل‌الحق عراق: شرکت انگلیسی «جی.فور.اس» که در زمینه مسائل امنیتی با فرودگاه بغداد قرارداد دارد، در بخشی از مأموریت تأیید هدف برای اجرای عملیات ترور شرکت داشت. 🔹رویه معمول در فرودگاه بغداد این بود که هر هواپیمایی فرود می‌آمد، این شرکت در مکان مشخصی، نزدیک محل فرود هواپیما حضور داشته باشد اما آن روز، تنها روز و دفعه‌ای بود که خودرو شرکت کاملاً جلو باند مسافران توقف داشت. 🔹افسران امنیت ملی دوربین‌های نظارتی را نزدیک باند پیدا کردند که روی آن به سمت ورودی مهمانان مهم و رصد تحرکات سردار سلیمانی و المهندس بود.
🏴برکت مکتب پیامبر ✍رهبرانقلاب: یکی از برجسته‌ترین مصادیق کوثر برای نبیّ‌اکرم، وجود مقدّس فاطمه‌ی زهراست که خداوند متعال در ایشان، دنباله‌ی معنوی و مادی پیامبر را قرار داد. برخلاف تصور دشمنان ملامتگر، این دختر با برکت آن‌چنان مایه‌ی بقای نام و مکتب پیامبر شد که از هیچ فرزندی چنین چیزی مشاهده نشده است. ۱۳۷۸/۰۷/۰۹
🔴چشم و گوش ❌مردان بیشتر از راه چشم (دیدن) عاشق می شوند. 💯 ولی زنان بیشتر از راه گوش ( شنیدن) تحت تاثیر قرار می گیرد و محبت خود را بروز داده و عشق را انتخاب می کنند .پس خانم محترم چشم شوهرت روبرو کن و آقای گرامی حرف های زیبا و دلگرم کننده بزن.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهیدحاج قاسم عزیز اعلی الله مقامه الشریف : اگر از من سوال کنند از بهترین روز عمرم...
اخبار وتحلیل ها8دی99.pdf
359.1K
اخبار و تحلیل روزانه سپاه8دی99
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️خاطره حاج محمود کریمی از حاج قاسم سلیمانی 🔹شخصی آمد و از من درخواست کرد که با زنان بدحجابی که در روضه‌ها شرکت میکنند برخورد کنم، حاج قاسم هم آنجا نشسته بود؛ گفت حاج قاسم شما یک چیزی بگویید. حاج قاسم گفت مگر اینجا خانه‌ی شماست؟ خانه‌ی شما آمدند برخورد کن. در خانه‌ی مادرشان آمده‌اند.
🔻 غربت حاج قاسم در خيابان‌های پايتخت!/باز هم پارچه سیاهی نداشتند 🔹 در حاليكه كمتر از چند روز به سالگرد شهادت حاج قاسم باقي مانده، در و ديوار تهران هيچ رنگ و بويی از ياد و خاطره سردار سليمانی ندارد. 🔹 اين اتفاق در حالي رخ می‌دهد كه در كشورهايی همچون عراق، سوريه، لبنان و يمن با نصب تصاوير اين شهيد بزرگوار، مردم آماده برگزاری مراسم بزرگداشت اين سردار رشيد اسلام می‌شوند. 🔹 عدم اهتمام شهرداری به آماده كردن خيابان‌ها و معابر پايتخت در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم حتی صدای برخی مديران شهری و اعضای شورای شهر تهران را هم درآورده و نسبت به عدم احداث يادمان سردار سليمانی از سوی شهرداری تهران عليرغم اينكه يك‌سال از تصويب طرح آن می‌گذرد، اعتراض كرده‌اند.
هدایت شده از Momeniiiiiiiiiiii
اخبار و تحلیل دوشنبه ۸دی.pdf
359.1K
اخبار و تحلیل دوشنبه ۸دی
به گزارش خبرگزاری بسیج پیربکران، ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و گرامیداشت اولین سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یارانش و یادبود چهلمین روز شهادت دانشمند هسته ای دکتر محسن فخری زاده باسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین بابایی و مداحی مداح اهل بیت جناب آقای حسن پور و با حضور مسئولین محترم شهر و بخش پیربکران در روز دوشنبه 8 دی ماه 1399 ساعت 18:30 دقیقه در مصلی نماز جمعه شهر پیربکران برگزار شد.
[In reply to کانال آتش به اختیار ، یاران ولایت] 🔴‍ در پساداعش کدام جریان بهتر عمل کرد؟ 💬 🔹 داعش باتوجه به تمرکز منطقه‌ای و جهانی ویژه‌ای که رویش بود، تا حد زیادی در بعد نرم و سخت تضعیف شده است. در بعد سخت، عملیات‌هایش ضعیف شده و خودشان هم به این اذعان دارند و در بعد نرم هم دستگاه رسانه‌ای عجیب‌وغریبی که سامان داده بودند، تضعیف شده است. 🔸 گروه طالبان قوی‌تر شده و به یمن قدرت طالبان، القاعده قدرتش را حفظ کرده است. شاخه‌های مختلف القاعده شدت و ضعف دارند. شاخه کشور مالی القاعده قدرتمند و با داعش درگیر است. ✅ داعش بعد از آن ضعف فزاینده، دوباره کمی قدرت گرفته و تحرکات اخیرش در زدن چاه‌های نفت و تصفیه‌خانه و پالایشگاه‌ها نشان می‌دهد مقداری حرکت رو به جلو داشته است. به‌نظر من ضعف اساسی تروریست‌ها، شکست در تجربه موصل و شاید ادلب است. 🔹 انقلاب‌های عربی را می‌توانیم شبیه انقلاب‌های مخملی بدانیم. اخوانی‌ها در آن نقشی نداشتند، ولی بر این موج سوار شدند. چون اصالتی در نسبت با انقلاب‌ها نداشتند، با بادی آمدند و با بادی رفتند و این شکست آنها را دچار بحران‌های اساسی فکری کرد. 🔸 به نظر من چه سکولارها چه قوم‌گراها کنار رفتند. از این سمت هم در جریان اسلام‌گرا، این تحول نسلی خیلی مهم است. اهمیت این تحول نسلی به دلیل تحول در شیوه ارتباط‌گیری، رسانه و شیوه انتقال پیام است. این شیوه عوض شده است. 💢 به نظر من ریشه انقلاب‌های عربی، اتفاقات سال 2003 در عراق است. جنگ مذهبی که در عراق شکل گرفت، منطقه را عوض کرد. الان تظاهرات در عراق وجود دارد. این انتقال نسل خیلی مهم است. نسلی که مطالباتش معیشت و کار است و در بند هیچ ایدئولوژی خاصی نیست. امکان دارد این جذب هر ایدئولوژی جذابی هم بشود. @samenfalavarjan