eitaa logo
کارگروه ثامن خواهران
442 دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
3.5هزار ویدیو
1.1هزار فایل
کارگروه فرهنگی سیاسی ثامن خواهران _ آذربایجان غربی #روشنگری #ایران_قوی #مشارکت_حداکثری #آذربایجان_غربی تولیدات بومی وتحلیل های خود را با ما به اشتراک بگذارید. @samenbr1 🆔eitaa.com/samenbr 🆔https://rubika.ir/samenbr
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷 بصائر علوی 🌷 و قَالَ (علی علیه السلام): مَنْ حَذَّرَكَ كَمَنْ بَشَّرَكَ. و درود خدا بر امیرمومنان فرمود: آن كه تو را هشدار داد، چون كسى است كه مژده داد. 📒 ،حکمت۵۹ ⬅️ نقد ناصحانه ⬅️ وچاره جویانه =رشد وتعالی
باسلام وتحیت خدمت همه شما همراهان گرامی واساتید گرانقدر، با تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول ✍️ طبق روال روزهای جمعه هر هفته ، تحلیل های راهبردی زیر با عناوین : ✅الزامات راهبری وبازسازی انقلابی فرهنگ ورسانه ✅راه نجات ایران از تحدید نسل ها ✅راه حل تحولات جاری در مرزهای شمال غربی ✅پرسمان افغانستان ✅پرسمان هسته ای ✅نشریه هدایت 👈جهت بهره برداری شما اساتید محترم در کانال ثامن در روبیکا و دو پیام رسان داخلی ایتا وسروش با آدرس های زیر، تقدیم می گردد.👇👇 ایتا https://eitaa.com/samenbr سروش http://sapp.ir/andishe_az روبیکا https://rubika.ir/samenbr
روزمان را با آغاز کنیم ✳️🔰یک عنصر اصلی و اساسی در تشیع و جریان تشیع، همین جریان عاطفی است سوره الشورى (42): آيه 23] 👈قلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى‏ وَ مَنْ يَقْتَرِفْ حَسَنَةً نَزِدْ لَهُ فِيها حُسْناً إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ شَكُورٌ (23) 👈. (اى پيامبر! به مردم) بگو: من از شما بر اين (رسالت خود) هيچ مزدى جز مودّت نزديكانم را نمى‏خواهم و هر كس كار نيكى انجام دهد، براى او در نيكويى آن مى‏افزاييم. همانا خداوند بسيار آمرزنده و قدردان است. 🔰🔰امام خامنه ای در دیدار جمعی از مداحان ۱۳۸۹/۰۳/۱۳ از اولِ تاریخ تشیع تا امروز، یک عنصر اصلی و اساسی در تشیع و جریان تشیع، همین جریان عاطفی است؛ البته عاطفه‌ی متکی به منطق، عاطفه‌ی متکی به حقیقت، نه عاطفه‌ی پوچ. لذا شما در قرآن هم ملاحظه میکنید که اجر رسالت، محبت و مودت در قربی است؛ «قل لا اسئلکم علیه اجرا الّا المودّة فی القربی». این خیلی نکته‌ی مهمی است که باید به آن توجه داشت. خدشه‌دار کردن این محبت به هر شکلی و به هر صورتی، خیانت به جریان عظیم محبت اهل‌بیت و پیروی اهل‌بیت است. این محبت را باید حفظ کنید. لذا شما میبینید در دوران ائمه (علیهم‌السّلام) این همه محدثین، این همه شاگردان آگاه و فقهای بزرگ در خدمت امام صادق (علیه‌السّلام)، امام باقر (علیه‌السّلام) و ائمه‌ی دیگر بودند، معارف را نقل کردند، احکام را نقل کردند، شرایع را نقل کردند، اخلاقیات را نقل کردند، شنیدند و نقل و ثبت کردند؛ اما در کنار همه‌ی اینها، باز وقتی انسان درست نگاه میکند، میبیند نگاه به دعبل خزاعی است، نگاه به سید حمیری است، نگاه به کمیت بن زید اسدی است. در حالی که امثال زراره و محمدبن‌مسلم و بزرگانی از این قبیل در دستگاه ائمه (علیهم‌السّلام) هستند، اما امام رضا (علیه‌السّلام) دعبل را مینوازد؛ امام صادق (علیه الصّلاة و السّلام) سید حمیری را مورد توجه و محبت قرار میدهد؛ این به خاطر این است که آن جنبه‌ی ارتباط عاطفی و محبت‌آمیز، در شعر شاعران، مدح مادحان و ذکر ذاکران، به نحو اتمّ و اوفی وجود دارد، اما در دیگر جاها وجود ندارد؛ یا اگر هست، ضعیف است؛ یا اینجوری بگوئیم، تأثیرگذاری آن ضعیف است. شعر، مدح، ذکر، این نقش را در تاریخ تشیع دارد.