eitaa logo
ثامن خرم
263 دنبال‌کننده
13.7هزار عکس
14.6هزار ویدیو
861 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️واکنش آیت الله سیداحمد خاتمی به اظهارات آیت الله امجد: 🔹این فرد عددی نیست؛ اینقدر ارزش ندارد که ما نگران آن باشیم .قصه، قصه یک فرد نیست، قصه یک جریان است؛ این جریان دقیقاً در تداوم حوادث سال ۸۸ است 🔹سید احمد خاتمی نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با مسئول بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن سخنان شیخ معلوم الحال امجد، اظهارداشت: قصه امجد قصه یک فرد نیست، قصه یک جریان است، خود آقای امجد عددی نیست که روی آن بتوان حساب کرد، در شأن و جایگاهی نیست که همه برای پاسخ گویی به آن وارد شوند. 🔹آنچه مهم است جریان «ولایت ستیز» است که ۱۰۰ درصد جریان «برانداز» می باشد. این جریان با سوء استفاده از شرایط موجود می‌خواهند به محوری که مایه وحدت ملت است آسیب برسانند. این محور، مقام معظم رهبری آیت الله العظمی امام خامنه‌ای حفظه الله است. 🔹[معاندین]خوب می‌دانند تنها محوری که ستون استوار مقاومت و وحدت این ملت است و همه خود را ملزم به اطاعت از او می‌دانند مقام معظم رهبری حفظه الله است. 🔹از جریان‌های فرهنگی و سیاسی کشور انتظار داریم که در برابر این جریان بایستند. این جریان دقیقاً در تداوم فتنه سال ۸۸ است. مسأله یک فرد حقیری نیست و اینقدر ارزش ندارد که ما نگران آن باشیم، اینگونه ریزش‌ها از اول انقلاب تاکنون بی سابقه نیست. امثال این آقازاده‌هایی که منجر به منحرف شدن پدرانشان شده‌اند، سابقه تاریخی دارد. 🔹«ما زال الزّبیر رجُلاً منّا أهلَ البیتِ حتّی نشأ ابنه المشئومُ عبدالله » ««زبیر از ما بود پسرش او را به بیراهه کشاند »» اظهار داشت : از تمام جریان‌های انقلابی می‌خواهم، عقبه این ماجرا را ببینند و در برابر این عقبه بایستند آن‌چنان که در گذشته ناکام بودند به فضل خدا از این پس هم ناکام خواهند ماند. https://eitaa.com/doostanevelayatmadar🌎
هدایت شده از معیار
🌠🍁 🍁 🌀/« فقط برای خدا » ♻️موضوع: ابعاد شخصیتی و صفات فردی 🔸🖤🔹 🌺روضه که تمام شد، غیبش زد. خیلی گشتیم تا متوجه شدیم رفته سراغ شستن سرویس های بهداشتی. نگذاشت کسی کمکش کند. میگفت: افتخارم این است خادم روضه ی حضرت زهرا(س) باشم. 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 🍁 🌠🍁
هدایت شده از معیار
🔴🍁 🍁 ❇️ مردم سالاری دینی(6) 💠 اهداف مردم سالاری دینی 🔹🌺🔸 🔻در اندیشه‌ی سیاسی شیعه در فضای فکری انقلاب اسلامی، برای اولین بار نوعی گذار از نظم سلطانی و نظام پادشاهی در عرصه‌ی نظام‌سازی صورت گرفته است. 🔹برای اولین بار (ره) بحث حکومت دینی و ولایت‌فقیه را در چارچوب نظم جدیدی مطرح کرده است که دیگر نظم سلطانی نیست بلکه نظم مردمی است؛ یعنی قرار است مناسبات سیاسی‌اجتماعی در این حکومت بر اساس خواست و رأی مردم شکل بگیرد. به ‌همین دلیل است که بین ولایت‌فقیه و جمهوریت یا نظمی که جمهور یا اکثر مردم در آن نقش دارند، نوعی سازگاری و همنشینی صورت می‌گیرد. 🔸از این رو، می‌توان گفت اولین و مهم‌ترین دستاوردی که به‌ وجود آمد این است که برای اولین ‌بار امکان ارائه‌ی الگویی از نظام سیاسی مردمی بر مبنای تفکر شیعه صورت گرفت. برای بازخوانی این دستاورد به نظر می‌رسد که از دو زاویه می‌توان به آن اشاره کرد. 1️⃣یک زاویه این است که گفته شود اسلام هم با مخالف نیست یا سعی در اثبات سازگاری اسلام با دموکراسی داشته باشیم؛ اما به نظر می‌رسد امام (ره) با تعابیری که داشته‌اند از زاویه‌ی دومی وارد بحث شده‌اند. در بعضی از فرمایشات ایشان چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی می‌بینیم که ایشان وقتی بحث دموکراسی را مطرح می‌کنند، تعبیرشان این است که اسلام ذاتاً یک دین دموکرات یا مردم‌سالار است و ذاتاً با دموکراسی موافق است و دموکراسی اسلام، دموکراسی واقعی است. در واقع این نوع نگاه می‌خواهد بگوید که دموکراسی یک امر تلفیقی و ترکیبی نیست که ما آن را از غرب بگیریم و با بعضی از مؤلفه‌های اسلامی آشتی داده و سازگار کنیم و ترکیبی را به نام مردم‌سالاری دینی و دموکراسی اسلامی درست کنیم. بلکه دموکراسی یک حقیقت واحد و امری بسیط است و اسلام، دموکراسی خاصی را به رسمیت شناخته است و ما می‌توانیم از متون دینی، مدل و گونه‌ی خاصی از مردم‌سالاری را استخراج کنیم. 2️⃣اگر از زاویه‌ی دوم وارد بحث شویم، هدف اساسی در طرح مردم‌سالاری دینی این است که مدل و الگویی دموکراتیک و مردم‌سالار از اسلام و متون اسلامی استخراج شود و ظرفیت متون و آموزه‌های دینی برای استخراج یک الگوی بومی و اسلامی مردم‌سالار نشان داده شود. برای این مسئله هدفی هم در عرصه‌ی سیاست خارجی قابل تصور است و آن اینکه ما مردم‌سالاری دینی را در سطحی مورد بررسی قرار داده و مطرح کنیم که قابل رقابت با الگوهای دیگر دموکراسی و به‌طور خاص الگوی لیبرال دموکراسی در دنیا باشد. 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 🔴🍁 🍁
💠🍁 🍁 ✅یادداشت روز 🔴از تا تخریب سپاه ✍️ عزیز غضنفری 🔸🌹🔹 🔻این روزها با استناد به بیانات حضرت امام‌(ره) درباره ورود و ارتش به سیاست و ، تحلیل‌های گوناگونی مطرح می‌شود و در این میان یک جریان مشخص با اهداف معین خط تخریب سپاه را در پیش گرفته است: 💠نکات تحلیلی: 🔸1- سپاه تأکیدات حضرت امام‌(ره) و پس از ایشان درباره عدم ورود به دسته‌بندی‌های سیاسی را به دیده یک دستور شرعی و قانونی می‌نگرد و خود را بدان ملتزم می‌داند. در سپاه کمیسیونی تحت عنوان «فرمان حضرت امام» وجود دارد که با قاطعیت به مسئله ورود اعضای سپاه به فعالیت‌های حزبی و انتخاباتی رسیدگی می‌کند. ضمن این‌که دکترین رفتار سیاسی سپاه که سند بسیار مهم در سپاه به حساب می‌آید، هرگونه ورود به احزاب و حمایت مصداقی از هر کاندیدا و گروه سیاسی در انتخابات را نهی کرده است. 🔹2- موضوع ورود نظامیان به انتخابات بر اساس رعایت قانون، نه منع قانونی دارد و نه مخالف با بیانات حضرت امام‌(ره) است؛ هرچند بر اساس دکترین رفتار سیاسی سپاه، سپاه از هیچ فردی با هرگونه سابقه، نظامی و غیرنظامی، حمایت نخواهد کرد. 🔸 3- در آغاز تشکیل سپاه برخی از فرماندهان سپاه مانند محسن رضایی و محمدباقر ذوالقدر عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی نیز بودند که با تذکر امام مبنی بر این‌که یا در حزب باشید، یا در سپاه بمانید، با انصراف از فعالیت‌های سیاسی در سپاه ماندند و برخی دیگر نیز چون محسن آرمین از سپاه انصراف دادند. تأکید امام‌(ره) مربوط به دورانی است که به خاطر شکل‌گیری تازه سپاه و عدم تجربه لازم، تعداد اندکی از اعضاء سپاه هر دو مسیر نظامی‌گری و کار حزبی را توأمان دنبال می‌کردند؛ که البته به‌سرعت این رویکرد اصلاح شد و تاکنون نیز این اهتمام به‌تصریح امام‌(ره) دنبال می‌شود؛ اما نهی حضرت امام هیچ منافاتی با ارتقاء آگاهی‌های سیاسی در سپاه ندارد. چه اینکه ایشان در همان مقطع ضمن نهی از ورود به کارهایی به سبک سیاست‌بازان، فرمودند که قواى مسلح، باید داراى دید سیاسى باشند و هرگز کورکورانه عمل نکنند. 🔺نکته پایانی: کسانی که امروز به بیانات امام راحل استناد می‌کنند و بر اساس آن خط تخریب سپاه را در پیش گرفته‌اند، باید به این سؤال پاسخ دهند که هم‌اکنون آیا در سپاه اختلاط مشاغل نظامی و حزبی وجود دارد؟ آیا سپاه به غیر از اینکه به تبیین و بصیرت‌افزایی معتقد است، به تبلیغ یک حزب و کاندیدا روی آورده است؟ یقیناً این‌گونه نیست و نخواهد بود. 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 💠🍁 🍁
🌠🍁 🍁 💢 ♻️موضوع: 👌 در مسائل سیاسی ولایت فقیه را بر سایر امور ترجیح دهید. 🔸🖤🔹 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 🍁 🌠🍁
🔴شرح ماجرای دیشب عراق.۵-۱۰-۹۹ وقتی که جریان مقتدی صدر موفق نشد که جریان های مقاومت عراق را برای عدم حمله به مواضع تروریست های آمریکایی در روزهای آینده قانع کند دست به کار خطرناکی زدند ، برخی از نیروهای صدر اقدام به دستگیری چند تن از نیروهای عصائب اهل الحق به اتهام دست داشتن در شلیک راکت ها به سفارت آمریکا در منطقه سبز کردند . موضوعی که باعث شد مقاومت عراقی به خیابان های بغداد لشکر کشی بکنند و حتی ماشین های زیادی را در نزدیکی منطقه سبز مستقر کردند و تمام نیروهای عصائب اهل الحق و دیگر جریان های مقاومت منتظر اشاره ی قیس الخزعلی بودند تا ابتدائا اقدام به آزاد سازی نیروهای خود از چنگ دولت الکاظمی و مقتدی صدر بکنند. با این اوصاف برخی از هیئت های مذاکره کننده وارد شدند تا به شکلی شیخ قیس الخزعلی را از طرفی و دولت الکاظمی را از طرف دیگر آرام کنند و ظاهرا نتیجه بخش هم بوده است . اما همه چیز از فتنه انگیزی دستگاه های امنیتی وابسته به مقتدی صدر شروع شده بود که اقدام به دستگیری نیروهای عصائب اهل الحق کردند . از شدت ناراحتی و خشم ، اگر به مقتدی صدر کارد هم بزنید خونی از بدن وی بیرون نمی آید ، مقتدی صدر روز به روز درحال سقوط از دیدگان مردم عراق است https://eitaa.com/doostanevelayatmadar🌎
برخورد یک کشتی تجاری با مین دریایی در دریای‌ سرخ 🔹تلویزیون عربستان به نقل از ائتلاف متجاوز سعودی اماراتی ادعا کرده است که یک فروند کشتی تجاری در جنوب دریای سرخ با یک مین برخورد کرده است. 🔹ائتلاف متجاوز سعودی اماراتی مدعی شده است که این مین را حوثی‌ها در دریای سرخ کار گذاشته‌اند. tn.ai/2417987 @TasnimNews
پیام تبریک توئیتری سایت رهبر انقلاب به مسیحیان ایران و جهان به مناسبت عید میلاد حضرت مسیح @TasnimNews
🔴 نمایش بصیرت در قاب ۹ دی 🔻 الله نهم دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است. نهم دی پایان کننده فتنه هشت ماهه در سال ۱۳۸۸ بود، فتنه ای که با حضور و بصیرت مردم خاموش شد. باز خوانی فتنه ۸۸ نیاز هر روز انقلاب است. 1⃣ نقش بی نظیر ولایت فقیه 🔻 خطبه تاریخی ۲۹ خرداد رهبرانقلاب ، شیوه مواجهه ایشان با نخبگان و مردم، مدیریت بی بدیلی از ایشان را در مدیریت فتنه ۸۸ به نمایش گذاشت. تجربه تاریخی مواجهه امام جامعه با فتنه را می توان در فتنه جمل و نهروان مشاهده کرد. حضرت علی علیه السلام در آن دو فتنه با هر گروهی به شیوه ای برخورد کردند. برخی را نصیحت، برخی را حمایت، برخی را حصر و با برخی به شدت برخورد کردند و پس از پایان فتنه نهروان فرمودند: «فانی فقأت عین الفتنه؛ من بودم که چشم فتنه را در آوردم»(نهج البلاغه، خطبه۹۳) 2⃣ بیداری، هوشیاری و بصیرت ملت 🔻 هدف دشمنان در فتنه، جدایی امت از امام جامعه و نظام اسلامی بود. همراهی نکردن مردم با فتنه گران پس از روشنگری های مقام معظم رهبری و نخبگان سیاسی، طراحی دشمنان را شکست داد. حضور کمی و کیفی مردم در نهم دی نشان از پیوند عمیق مردم با نظام اسلامی و امام جامعه داشت. در این فتنه عموم مردم بر خلاف برخی خواص به توصیه حضرت علی (ع) که فرمودند: «کن فی الفتنه کابن اللبون لا ظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب؛همچون بچه شتری باش که نه پشتی برای سواری دادن دارد و نه شیری برای دوشیدن.» 3⃣ روح دیانت ناب ملت: 🔻 فتنه گران با استفاده ابزاری از دین و اعتقادات و کشاندن معترضان به نماز جمعه، حسینیه ها و محرم الحرام را فرصت مناسبی برای زنده نگه داشتن فتنه سبز می دانستند. اما توده مردم با هوشیاری، اصل را از کاریکاتور تشخیص دادند و با اعتقاد و دیانت ناب و حماسه حسینی اصیل این فتنه را خاموش کردند. موضع گیری صریح مردم در مقابل اهانت به امام حسین علیه السلام نشانه روشن بینی مردم و نقطه مشترک حضور مردم در سال ۵۷و ۸۸بود. https://eitaa.com/joinchat/2371682335C112c6bdf71
🔴🍁 🍁 ❇️مردم سالاری دینی(7) 💠نگاه (ره) به مردم سالاری 🔸🌺🔹 🔻امام خمینی(ره) در نخستین مصاحبه خود در پاسخ به این پرسش که چه نوع حکومتی را جایگزین سلطنت حاکم در ایران خواهد کرد، سخن از جمهوری اسلامی می زدند. به این معنا است که؛ ضمن احترام کامل و لازم به آرا و جایگاه مردم در ساختار و ساختن نظام حکومت، محتوای حکومت، دینی و بر اساس قوانین و قواعد شرعی و دینی خواهد بود. 🔸جمهوری اسلامی که تا آن زمان مفهوم نسبتا گنگ و مبهم داشت، از آن زمان به بعد به صورت جدی در فلسفه سیاست و حقوق عرض اندام کرد و با تشکیل حکومتی با ساختار و فرم مردمی اما با درونمایه و محتوای دینی، مبحث تازه و داغ روز گردید و مورد توجه جهانیان – اعم از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی- قرار گرفت. 🔹در امام خمینی(ره) به عنوان مجدد مكتب مردم سالاري ديني، شکل ژریم ها مهم نیست و آنچه مهم است محتوای آن می باشد و از همین جهت جمهوري اسلامي را مطرح ساختند و اظهار داشتند: «قبل از هر چيز ما به محتواي اجتماعي رژيم سياسي آينده خود دل بسته‌ايم.» 🔸«ايشان خواستار جمهوري اسلامي بودند. جمهوري، فرم و شكل حكومت را تشكيل مي‌دهد و اسلامي يعني محتواي آن فرم كه قوانين الهي است.» به باور امام خمینی، جمهوری بهترین شکل نظام است که می توان با این فرم محتوایی آن – دین اسلام- را تطبیق ساخت و اذعان داشت که جمهوری اسلامی نظیری در جهان سیاست ندارد. البته « بديهي است نشانه جمهوريت در آموزه جمهوري اسلامي معناي خاصي در مفصل‌بندي گفتماني امام خميني دارد كه از گفتمان مدرنيسم متفاوت است. غرب مدرن بر اساس آموزه‌هايي چون اومانيسم، سكولاريسم، عقلانيت خود بنياد و قرائت كلان پيشرفت، تفسيري از جمهوريت ارائه كرده است كه در آن تمامي مشروعيت نظام سياسي از قرارداد اجتماعي و خواسته‌هاي بشري نشأت گرفته و دين و آموزه‌هاي الهي در آن كاملا از عرصه سياسي كنار گذاشته شده‌اند. 🔺غرب با سيطره فكري و تمدني خويش و تحميل ديدگاه‌‌هاي خويش بر ديگران بويژه بر ملل جهان اسلام چنين وانمود كرده است كه معنا و مفهومي متفاوت براي جمهوريت وجود ندارد و تنها معناي صحيح آن، همان قرائت غربي آن است که با پیدایش نظریه جمهوری اسلامی بطلان آن ثابت شده است. 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 🔴🍁 🍁
🌠🍁 🍁 🌀/« فقط برای خدا » ♻️موضوع: ابعاد شخصیتی و صفات فردی 🔸🖤🔹 🌺 فرش کوچکی انداخت گوشه ی حیاط خانه ی پدری اش، توی آفتاب. پیر مرد را از حمام آورد، روی فرش نشاند و سرش را خشک کرد. دست و پیشانی اش را می‌بوسید و می‌گفت: همه‌ی دلخوشی من توی این دنیا، پدرمه. 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 🍁 🌠🍁
45.docx
15.5K
🌀 🌐نسخه word ✅موضوع: باید‌ها و نباید‌های تفسیر امام (ره) ✍️دکتر عبدالله گنجی- مدیرمسئول روزنامه جوان 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb