هدایت شده از معیار
🔴یادداشت/
❇️اخلال در دماسنج اقتصادی
🔻سرمایهگذاری در بورس اهمیت زیادی در سامانههای اقتصادی کشورها دارد و به عبارتی بهعنوان دماسنج اقتصادی کشورها عمل میکند. هدف از تشکیل بورس، جمعآوری سرمایهها و هدایت آن به سمت فعالیتهای اقتصادی است. بازار بورس به کسبوکارها و کارآفرینان کشور از طریق تزریق سرمایه به شرکتهایی که به آن نیاز دارند، میتواند کمک کند. در یک اقتصاد سالم و پویا، با این روش میتوان از حرکت سرمایهها بهسوی فعالیتهای سفتهبازانه جلوگیری نمود. ایجاد یک بازار سرمایه قوی و کارآمد، زیرساخت اساسی تأمین مالی بلندمدت هر کشور را تشکیل میدهد. شاید بتوان رسمی بودن، شفافیت و برخورداری از پشتوانه محکم قانونی را مهمترین تفاوتهای بازار بورس با بازارهای سنتی دانست.
🔺نکات تحلیلی: یکی از مهمترین مزایای سرمایهگذاری در بورس، امنیت در سرمایهگذاری است. علت اهمیت بالای بورس در اقتصاد کشورها، تصویب و اجرای قوانین و مقررات متعدد در زمینه بورس و حمایت از سرمایهگذاران این بازار در همه جای دنیا است. همچنین شرکتها موظف هستند همه اطلاعات مهم خود مانند اطلاعات مالی، برنامهها و ... را به بورس اعلام نمایند؛ اما در بورس ایران در روزهای اخیر شاهد چند تصمیم بودیم که بهنوعی اعتماد سرمایهگذاران را نسبت به این بازار سست کرد و بسیاری از افرادی که به این بازار ورود کرده بودند، با ضررهای زیادی مواجه شدند.
1- تصمیمات لحظهای و غیر کارشناسی، خصوصاً تغییر ساعت معاملات درست یک روز بعد از صعودی شدن شاخص، سبب بیاعتمادی سهامداران و ادامه روند افت بازار شد؛ 2- آزادسازی ۳۰ درصد دوم سهام عدالت؛ 3- اختلاف دو وزارتخانه نفت و اقتصاد بر سر عرضه دارا دوم؛ 4- کاهش سطح اعتبار کارگزاریها برای اعطای اعتبار به مشتریان بزرگ؛ 5- مصوبه سازمان بورس مبنی بر کاهش سهم سهام در پرتفوی صندوقهای با درآمد ثابت از ۱۰ به ۵ درصد؛ 6- رفتارهای هیجانی سهامداران بعد از ریزشها در صفهای فروش. 7- عدم حمایت حقوقیها از سهامداران حقیقی در زمان اصلاح قیمت سهام و یا ورود دیرهنگام حقوقیها در تعادلبخشی به بازار ازجمله عوامل مهم در کاهش شاخص بورس در روزهای اخیر بود.
🔷نکته راهبردی: اگرچه باید منتظر بمانیم تا بازار جریان طبیعی خود را پیدا کند؛ اما ناظر بازار باید نقش تنظیمکننده خود را در شرایط مختلف رشد و صعود و سقوط شاخص ایفا کند و مضافاً از تصمیمات خلقالساعه و تعدد تصمیمگیریهای غیرکارشناسی پرهیز نماید. دولت نیز نباید هیچ دخالتی در بورس بکند؛ زیرا نفع دولت در ثبات بازار، افزایش قدرت تأمین مالی برای بنگاهها و افزایش محیط امن برای هدایت سپردههای خرد است.
✅ (نویسنده: علی قاسمی)
#نشستهای بصیرتی
#شهید کمالی
#ثامن
🆔https://sapp.ir/meyar.pb
🆔eitaa.com/meyarpb
🆔https://rubika.ir/meyar_pb
هدایت شده از معیار
❌ اجازه ایران به آژانس انرژی اتمی برای دسترسی به دو سایت هستهای
🔹بیانیه ایران و آژانس: ایران به طور داوطلبانه به دو مکان مشخص شده توسط آژانس دسترسی داده، و فعالیت های راستی آزمایی آژانس را برای حل و فصل این موضوعات تسهیل خواهد کرد.
🔹آژانس هم هیچ سؤال و درخواستی برای دسترسی به مکان هایی فراتر از آنچه که توسط ایران تحت موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی اظهار شده اند، ندارد.
#نشستهای بصیرتی
#شهید کمالی
#ثامن
🆔https://sapp.ir/meyar.pb
🆔eitaa.com/meyarpb
🆔https://rubika.ir/meyar_pb
هدایت شده از مسجدحضرت رسول اکرم (ص) خانی آباد نو
دیروز کلیپی در شبکه های مجازی پخش شد که قلب هر انسان باوجدان و آزاده ای را با دیدنش به درد میاورد
از پخش کلیپ بخاطر نشر بیشتر و سواستفاده دشمنان دین از آن معذوریم
در این کلیپ ساختگی با سواستفاده از شباهت بسیار زیاد مداح مرحوم اردبیلی با هادی رضوی داماد اختلاسگر وزیر کار که هم اکنون در زندان اوین مشغول به گذران دوران محکومیت خود است سواستفاده شده.
کلیپ مذکور با معرفی مجرم اختلاسگر در دادگاه بنام مداح مرحوم منصوری که سال گذشته یک هفته قبل از محرم ماه به علت ایست قلبی دار فانی را وداع گفت آغاز میشود و قسمتی از موارد اختلاسی هادی رضوی داماد دزد و اختلاسگر وزیر کار دولت روحانی را نشان میدهد و بلافاصله قسمتی از مداحی مرحوم منصوری را نیز نشان میدهد و مدام تصویر روی دادگاه میرود که در حال قرائت موارد اتهامی هادی رضوی هست و دوباره قسمتی از مداحی مرحوم منصوری را نشان میدهد.
بیننده ی از همه جا بیخبر با دیدن این دو تصویر که با شگرد شیادانه و ساختگی دشمنان دین مواجه میشود اگر مرحوم منصوری را از قبل نشناسد این دو را یک نفر تلقی کرده و نسبت به دین زده میشود که هدف سازندگان فیلم هست.
به همین راحتی دارند محرم را میزنند
5.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴«عزاداری تک نفره
♥️پیرمرد روستایی»
👈میتونید جلوی این عشق رو بگیرید؟
در یکی از روستاهای استان مرکزی، کرونا مانع عزاداری این عاشق امام حسین علیه السلام نشده است و با زنجیر زنی و نوحه خوانی آرام عزاداری میکند. 💚
👌 #ما_ملت_امام_حسینیم یعنی همین.
فیلم بردار نمیتونه جلوی گریه هاشو بگیره 😭
✅گزیده ای از سخنرانی
👤دکتر محمد رضا سنگری در سال ۱۳۸۶
🗣يكي از افراد مقابل امام حسین، شمربن ذيالجوشن است. ازفرماندهان سپاه امام علي در صفين. اين چنين كسي حالا در كربلا شمر ميشود. شمر آدم كوچكي نبود. او شانزده بار با پاي پياده به سفر حج رفته است. فكر نكنيد شمر اهل نماز و روزه نبود. او و بسياري ديگر كه مقابل سیدالشهداء ايستادهاند، آدمهايي هستند كه پيشاني پينهبسته داشتند.
ابن عباس درباره خوارج به امام علی گزارش داد:
((مرداني را ديدم كه ضجه هايشان در نيمهشب بلند بود و صداي تلاوت قرآنشان همه جا ميپيچيد. ميتوانستي قيچي به دست بگيري و زانوهاي پينهبستهي آنها را از فرط عبادت بچيني.))
در كتاب تاريخ مسعودي ميخواندم كه در كربلا، هر روز بیست هزار نفر در فرات غسل ميكردند.
غسل" قربة الي الله" و ميگفتند:
((غسل مي كنيم تا ثواب کشتن حسین بيشتر باشد.))
فكر نكنيد در لشکر عمرسعد كسي نماز نميخواند. برخي از همین افراد به امام حسین ميگويند كه نماز شما قبول نيست!
قصه ي كربلا به اين سادگي كه ما تصور ميكنيم نيست.
بسياري از افرادی كه همراه عمربن سعد به كربلا وارد شدند، نقاب بر چهره داشتند و از امام حسین خجالت ميكشيدند.
ما در كربلا به كلاس شمر شناسي نياز داريم. شمري كه شانزده بار به مكه رفت؛ و جانباز اميرالمومنين بود؛ چگونه به اينجا رسيد؟
اين هشداری است براي جامعهاي كه منتظر امام زمان است.
فرض كنيد فردا روز جمعهاي است كه امام ظهور ميكنند.
آيا ما با اين مشخصاتي كه از كربلا ميگوييم از ياران امام زمان هستيم؟
شمر ویژگیهایی داشت که از او شمر ساخت. من سه ويژگي بارز شمر را برای شما میگویم:
۱_ اولين خصوصيت شمر اين بود كه ميگفت:
((شكم از همه چيز براي من مهمتر است.))
او براي دست يافتن به غذا دست به هركاري مي زد. دعواي شكم دعواي مسخرهاي است كه ما هم با آن درگير هستيم.
روزي قصاب محل به امام علی گفت:
«امروز گوشت نابي دارم، بيا ببر.» حضرت فرمودند:«پول ندارم.»
قصاب گفت:
« ما شما را قبول داريم. گوشت را امروز ببر و پولش را فردا بده.»
حضرت فرمودند: «به جاي اين كه به شما بگويم فردا پول ميدهم به شكمم ميگويم، فردا گوشت بخور.»
به تعبير امام علی «انسان موجودي نيست كه زيستنش طي كردن فاصله ميان سفره و توالت باشد.»
۲_نكته ي دوم در شخصيت شمر اين بود كه چشم ديدن پيشرفت هيچكسی را نداشت و به خاطر همين مسئله است كه به كربلا آمد.
شمر آدمي است كه مدام درباره دیگران حرف میزند.
مثلاً فردي نزد ما مي آيد، وخبري را به ما ميگويد ما ميگوييم جدي؟! بعدش چی شد؟!
اين كار باعث تشويق طرف مقابل ميشود و باب غيبت را ميگشايد.
اگر كسي نزد شما غيبت كرد، سرتان را پايين بيندازيد و به چشمان او نگاه نكنيد اين كار باعث ميشود كه ديگر اين كار را تكرار نكند.
شمر چنين روحيه اي داشت كه مرتب عليه ديگران حرف میزد و تاب ديدن موفقیتهاي ديگران را نداشت.
۳_ سومين خصوصيت بارزی كه شمر داشت، مسخره كردن ديگران بود. در كربلا نیز شمر بارها حرفهاي آزاردهندهاي به امام حسین زد و ایشان را مسخره کرد.
من كشورهاي ديگر را هم ديدهام امّا هيچ كشوري لطيفهسازتر از ايران نيست. هر چيزي را بهانهي دست انداختن ميكنند.
اين خصوصیتها از جانباز امام علی، شمر ساخت. شمري كه در كربلا با قساوت كامل بر سينهي پسر رسولالله نشست و با بي رحمي تمام، دوازده ضربه از پشت به گردن امامحسین وارد كرد.
امام حسين در روز عاشورا گفت:
((هر كس كه مدیون است كربلا را ترك كند.))
حتی امام حسین زمين كربلا را به شصت هزار درهم از بنیاسد خريد و آن را به خود بنياسد بخشيد و گفت:
« نميخواهم خونم در زمين غصبي ريخته شود.»
اگر گير دنيايي داريد و نمیتوانید پول حلال به دست آوريد، نميشود از ياران امام زمان باشيد. فكر نكنيد كه شما الان چند ميليون نفر هستيد و اگر دركربلا بوديد هم همين قدر ميمانديد! آنقدر پالایش میشدید که معلوم نبود چند نفر میماندید!
امام حسين در روز عاشورا فرمودند: ((ميدانيد چرا حرف مرا نمي پذيريد؟ شكمهايتان از حرام پر شده است.))
معني حرف حسين علیهالسلام اين است كه اصحاب من كساني هستند كه لقمهي حرام نخوردهاند.
هر كس كه الان لقمهي حرامي در شكمش باشد اگر امام زمان(عج) بيايد، امام به او نمي گويد با من بيا. بلکه میگویند برو اول خودت را پاك كن بعد اگر توانستي بيا. و این، راه را سخت ميكند.
خوشا به حال شيعهاي كه شانههايش بلرزد، اما بيشتر، خوشا به حال شيعهاي كه پيش ازشانههايش، دلش بلرزد.
با امام حسين بودن، آدمي با اخلاق ميخواهد. اگر بلد نيستيد در خانه محبت كنيد، با حسين نیستید.
كربلا فشرده ترين كلاس تاريخ است.
#امام_حسین
سلام
آیا میدانستید، در زیارت عاشورا وقتی میخوانند، اللهم العن الاول و الثانی و الثالث و الرابع، ویزید خامسا ..چه کسانی هستند؟؟؟
اولی قابیل پسر حضرت ادم، که پایه گذار قتل و فساد بود.
دوم قیدار فرزند سالف، قاتل شتر صالح نبی ع است.
سومی پادشاه رومانی بیلاطس، قاتل حضرت یحیی ع،،، که سر حضرت یحیی را در دشت گذاشت، و مدتها خون ازآن میجوشید،، تا عذاب الهی به این شکل ایجاد شد که بخت النصر پادشاه سفاک وظالم عراق جهت حکومت گستری خود به انجا حمله کرد و 7000 یهودی را کشت و بقیه را اسیر برد، سپس خون حضرت یحیی از جوشیدن، باز ایستاد.
چهارمین نفر ابن ملجم مرادی قاتل حضرت علی ع است،، که توسط دختری به نام قطام تحریک شد.
و پنجمین یزید بن معاویه علیه اللعنه قاتل امام حسین ع است،،،
لطفا منتشرشودتادشمنان باتفسیرنابجا جهت تفرقه افکنی استفاده ننمایند،،،
📚منبع:
📝مجالس المومنین- قاضی نورالله شوشتری(ره) ص 291
سلام
منظور از اللهم العن الاول و الثانی و الثالث و الرابع چه کسانی هستند؟
آیا میدانستید در زیارت عاشورا وقتی میخوانند،اللهم العن الاول و الثانی و الثالث و الرابع، و یزید خامسا...چه کسانی هستند؟
تاریخ : يکشنبه 1396/08/07

متن شبهه:
آیا میدانستید در زیارت عاشورا وقتی میخوانند،اللهم العن الاول و الثانی و الثالث و الرابع، و یزید خامسا...چه کسانی هستند؟
اولی قابیل پسر حضرت ادم،که پایه گذار قتل و فساد بود.
دوم قیدار فرزند سالف،قاتل شتر صالح نبی (ع) است.
سومی پادشاه رومانی بیلاطس،قاتل حضرت یحیی (ع) که سر حضرت یحیی را در دشت گذاشت،و مدتها خون ازآن میجوشید تا عذاب الهی به این شکل ایجاد شد که بخت النصر پادشاه سفاک وظالم عراق جهت حکومت گستری خود به انجا حمله کرد و 7000 یهودی را کشت و بقیه را اسیر برد،سپس خون حضرت یحیی از جوشیدن باز ایستاد.
چهارمین نفر ابن ملجم مرادی قاتل حضرت علی (ع) است،که توسط دختری به نام قطام تحریک شد.
و پنجمین یزید بن معاویه علیه اللعنه قاتل امام حسین (ع) است.
لطفا منتشر شود تا دشمنان با تفسیر نابجا جهت تفرقه افکنی استفاده ننمایند.
منبع:
مجالس المومنین- قاضی نورالله شوشتری(ره) ص 291
پاسخ شبهه:
1⃣ شیخ طوسی رحمه الله . کتابی به نام احتجاج ندارند .
2⃣:کتاب الاحتجاج مال مرحوم طبرسی رحمه الله است .
3⃣ در کتاب الاحتجاج طبرسی هم مطلقا چنین مطلبی وجود ندارد .
4⃣ : در هیچ یک از کتب شیخ طوسی (همچون تهذیب.استبصار. امالی .مصباح المتهجد و غیره ) چنین مطلبی وجود ندارد ...
5⃣حال اصل قضیه چیست ؟!
و جهل و خیانت این جهلاء در کجاست ؟؟!!
که یک عده از اهل سنت رفتند به خلیفه عباسی گفتند که شیخ کتابی نوشته که در آن سبِّ صحابه هست، گفت: بیاورید، گفتند: در کتاب مصباحش هست، آوردند و جمله را نشان دادند، «اللهم خص انت و...»
خلیفه دستور داد شیخ را آوردند، کتابش هم حاضر شد، طبق حکم عقل و شرع، شیخ در اینجا تقیه فرمود،و گفت مراد از اولی قابیل است و مراد از دومی عاقر ناقه صالح است و مراد از سومی قاتل یحیی بن زکریاست . هر چه سنیان به خلیف گفتند شیخ دروغ میگوید و تقیه میکند . اما دلیلی بر مدعای خود ، نزد خلیفه نداشتند . و شیخ نیز به ریش انان خندید و مجلس را ترک کرد ...
(قاضی نورالله شوشتری در مجالس مومنین در شرح حال شیخ طوسی نقل کرده)
(روضات الجنات جلد 6 ص 226)
6⃣ حال ببینید جهالت تا به کجا که مدعی این داستان را از قول شیخ طوسی نقل میکند تا وانمود کند که مصداق این لعن ها را شیخ و علمای شیعه و یا روایات ، به این صورت توضیح داده اند .
اگر واقعا منظور از این ۴ ملعون در زیارت عاشورا ، قابیل و عاقر ناقه صالح و قاتل یحیی و ابن ملجم بود . دیگر احتیاجی به تقیه در زیارت و نام نبردن از انها و کنایه گویی نبود . مگر نه اینکه این افراد را سنیان هم ملعون میدانند !
7⃣دیگر وقتی اسم ملاعینی همچون معاویه و یزید و عمر سعد و ابن زیاد و ابن مرجانه ... به صراحت در زیارت امده . چه احتیاجی به کنایه گویی در این مفلوک ها هست !!
و در اخر فقط یک جمله از زیارت ارزشمند عاشورا نقل میکنم .
والعاقل تکفیه الاشاره...
ولعن الله امة دفعتکم عن مقامکم و ازالتکم عن مراتبکم التی رتبکم الله فیها ...