eitaa logo
ثامن خواهران سمیرم
57 دنبال‌کننده
478 عکس
366 ویدیو
125 فایل
ادمین کانال: @bi_pelak99
مشاهده در ایتا
دانلود
نتیجه گیری.m4a
2.07M
━━━━━━◉───────     ↻ㅤ  ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ⇆ ۳ 💠موضوع: از تبیین تا قیام اباعبدالله الحسین(ع) 🎙سخنران: کارشناس مسائل سیاسی جناب آقای اسماعیلی ‎ ‎‎‌ ‎ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‎‎─┅═🍃🌹🕊💠🕊🌹🍃═┅─
🇮🇷 📝 | شاخصه‌های رسانه حسینی 🍃🌹🍃 🔻تقارن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) با روز خبرنگار در سال جاری یادآور ابعاد رسانه‌ای نهضت عاشورا و مسئولیت فعالان رسانه در پیروی از مکتب و نورانی حسینی است. اینکه رسانه تراز نهضت حسینی دارای چه ویژگی‌هایی است و فعالان این عرصه چه مسئولیتی در سپهر رسانه‌ای دارند، مجالی مستوفا می‌طلبد، اما در حوصله این نوشتار به برخی از مهم‌ترین شاخصه‌های رسانه عاشورایی تراز نهضت حسینی پرداخته خواهد شد: 1⃣ مسئولیت‌شناسی: اساس نهضت حسینی به مسئولیتی است که امام در قبال وضعیت جامعه اسلامی آن روز احساس می‌نمود. رسانه حسینی به تأسی از سیره سیدالشهدا (ع) خود را در قبال آنچه در جامعه و دنیا می‌گذرد مسئول می‌داند و برای مواجهه منطقی و اثرگذار با چالش‌ها برنامه‌ریزی و اقدام می‌کند. 2⃣ انقلابی‌گری: نهضت امام حسین (ع) یک حرکت انقلابی به‌معنای اصیل کلمه بود و پیروان ایشان باید انقلابی باشند. انقلاب عاشورا در روز عاشورا پایان نیافت و اتفاقاً حضرت زینب کبری (س) پس از شهادت حضرت سیدالشهدا این راه را ادامه داد. رسانه حسینی نیز باید انقلابی باشد و از هرگونه محافظه‌کاری، جمود و ایستایی پرهیز کند. 3⃣ هدایت‌گری: چنانکه گفته‌اند امام حسین (ع) مصباح‌الهدی است و امام هادی است که خداوند عزوجل می‌فرماید: «وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّه یهْدُونَ بِأَمْرِنَا». رسانه حسینی نیز وظیفه خود را هدایت ابنای بشر می‌داند و علاوه بر دنیا، برای عقبای آنان تکلیف دارد. رسانه عاشورایی نمی‌تواند با این توجیه که «ما مسئول بهشت بردن کسی نیستیم» چشم خود را بر انحرافات فرهنگی و اجتماعی ببندد و سکوت اختیار کند. 4⃣ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر: حضرت اباعبدالله (ع) فلسفه قیام خود را «امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» معرفی می‌کنند و اصولاً فلسفه اصلی رسانه حسینی نیز چنین است. مخاطب این امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر هم مردم‌اند هم مسئولان. ارشاد هرکدام رافع ارشاد به دیگری نیست. هم باید جامعه را مخاطب قرار داد و برای اصلاح آن تلاش کرد و هم مسئولان و مدیران را و راه و چاه را بدان‌ها نشان داد. طبیعی است که اجرای این دو فریضه فراموش‌شده مراتب و آدابی دارد که باید موردتوجه قرار گیرد. 5⃣ مبارزه با مستکبران: نوک اصلی پیکان مبارزه حضرت چه در طول قیام و حتی بعد از واقعه کربلا، در قبال مستکبران آن روز یعنی دستگاه فاسد اموی و یزید بود و الگوی نهضت حسینی، مقاومت در برابر نظام سلطه و مستکبران در هر زمان است. رسانه حسینی نیز در برابر استکبار و سلطه‌گران موضع دارد و مبارزه با آن را رسالت خود می‌داند. جنس مبارزه رسانه با نظام سلطه از سنخ و سیاق رسانه‌ای است، ازاین‌رو رسانه عاشورایی، استکبار را به‌خوبی می‌شناسد و به مخاطبان خود معرفی می‌کند و می‌شناساند؛ نقشه‌های شوم مستکبران را افشا می‌کند، نقاب از چهره عوامل و پادوهای نفوذی دشمن می‌اندازد و از مبارزه با استکبار شرمسار نیست. ✍️ محمدجواد اخوان
8.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پرسش و پاسخ تبیینی سوال: علت موقعیت زمانی بیانیه اخیر موسوی چیست ؟🤔 پدر تحریم ایران، چه نقشه ای دارد؟🧐 🔹انتشار متنی عجیب، منسوب به میریزید موسوی از سران فتنه ۸۸، بار دیگر نشان داد که کدام جریان داخلی، پشت به منافع ملی کرده است. جواب را ببینید👆
چه کسانی جریان تحریف را بوجود اوردند.mp3
893.2K
❓سوال: چه کسانی جریان تحریف را بعد از رحلت پیامبربوجود آوردند و عاشورا را رقم زدند. چرا دست به چنین کاری زدند؟ 🎙پاسخ: دکتر ید الله جوانی ╲\╭┓ ╭⁦ ▪️🏴 ┗╯\╲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 | گوشه‌ای از خدمات ارزنده دولت مردمی برای زوار اربعین
|دفاع همچنان باقیست؛ 🍃🌹🇮🇷🌹🍃 ⭕️در جهان معمولا پایان یا سالروز پیروزی در جنگ را گرامی می دارند و به علت تلفات و خسارات جنگ، یادآوری شروع آن جذابیتی ندارد.اما در کشور ما سالروز حمله ارتش بعث عراق به ایران در ۳۱ شهریور ،به عنوان یادبود دفاع مقدس گرامی داشته می شود،علت این امر را می توان این گونه‌ تحلیل کرد: 1⃣ روز ۳۱ شهریور۱۳۵۹،عراق به ایران حمله نکرد،بلکه ارتش بعثی صدام به نمایندگی از ابرقدرت های شرق و غرب یک جنگ جهانی علیه انقلاب نوپای ایران به راه انداخت.لذا باید شروع این هجمه ی همه جانبه برای ثبت و حفظ در اذهان،هر سال یادآوری شود. 2⃣ شروع جنگ تحمیلی،موجب ایجاد وحدت بی نظیری بین مسئولان،اقشار مردم و نیروهای مسلح در کشور شد،که این الگو در سایر بحران های سیاسی، امنیتی و طبیعی نیز مورد بهره برداری قرار گرفت. 3⃣ شروع جنگ تحمیلی باعث ایجاد گفتمان مقاومت اسلامی،برگرفته از فرهنگ عاشورا شد،که این مقاومت اسلامی به عنوان نسخه ی موفق در سایر کشورهای اسلامی نیز استفاده می شود. 4⃣ دفاع مقدس ثابت کرد با رهبری الهی و همراهی امت فداکار و مسلمان،می توان بدون داشتن سلاح های پیشرفته و غیرمتعارف،استراتژی های ابرقدرت ها را با شکست روبرو ساخت. 5⃣ دفاع مقدس آغازی بر احیای اسلام سیاسی ،شکل گیری بیداری اسلامی و سقوط حکومت های دست نشانده استکبار است. 6⃣ دفاع مقدس پایان یافت،اما تهاجم دشمن علیه ملت ایران تمام نشده است.ماهیت جنگ علیه ملت ایران به جنگ ترکیبی که مجموعه‌ای از جنگ سیاسی ،اقتصادی،امنیتی و رسانه‌ای می باشد تغییر شکل داده است.   ✅ تقابل حق و باطل دائمی و مستمر است و جنگ همواره مذموم‌ و در مقابل دفاع امری مقدس است.لذا امروز باید در مقابل جنگ ترکیبی دشمن،دفاع ترکیبی انجام دهیم.دشمنی که در آخرین نمونه یک رخداد اجتماعی ( مرگ مهسا امینی) را به پدیده‌ای امنیتی تبدیل و کشور را چندین روز دچار چالش و حواشی کرده است.تجربه دفاع مقدس می تواند یک چراغ راه و الگویی مناسب برای دفاع ترکیبی در مقابل تهاجم هوشمند و ترکیبی دشمن باشد.
7463573912.pdf
84.2K
📝 | دفاع مقدس و هفته وحدت ⛔️ ویژه سرشبکه‌ها و ادمین کانالها 👈 ۲۵
7463352010.pdf
137.8K
📝سیاست ها و چارچوب های تحلیلی| دفاع مقدس و هفته وحدت ⛔️ ویژه سرشبکه‌ها و ادمین کانالها 👈 ۲۵
|چه شد که چادر از سر کشیدند... 🔻گفتند حجاب اختیاری و چادر از سر ناموس مردم کشیدند. گفتند حجاب کجای قرآن است و وقتی خبردار شدند، آیات زن و حجاب را ورق ورق کرده و به آتش کشیدند. شعار آزادی و زندگی دادند و جوان غریب بسیجی را در خیابان زیر مشت و لگد گرفتند. 🔹از حقوق بشر گفتند و مسلم‌ترین حق گروه‌های امدادی را در همه جنگ‌ها، با به آتش کشیدن ۱۸آمبولانس به نمایش گذاشتند. از احترام و مدارای پلیس گفتند و ده‌ها ماشین و موتور ناجا را آتش زدند و سرباز بی‌نوا را زیر ضرب وحشیانه مصدوم و به آتش کشیدند. از حقوق مردم گفتند و اموال عمومی و خودروهای شخصی را تخریب کردند. 🔹اینها مردم نیستند؛ اینها اراذل و اوباشند و تکلیف‌شان روشن ، اما سخن، جای دیگر است. 🔹توصیف امیرالمومنین از اوباش در جملات قصار ۱۹۹نهج‌البلاغه چنین است: اینان پراکنده‌اند و شناخته نمی‌شوند تا وقتی مجتمع شوند و غلبه کنند. ⁉️سؤال اینجاست؛ چه زمان، اراذل و اوباش از پراکندگی درآمده و جمع می‌شوند؟ 🔸فیلم چادر کشیدن از سر ناموس مردم، بچه شیعه را به دردی عمیق در کوچه‌های بنی‌هاشم می‌برد. چند روزی از رحلت پیامبر نگذشته بود که اراذل و اوباش پراکنده آن ‌روز، گرد هم جمع شدند و شد آنچه نباید می‌شد. چرا؟ چه چیز آنها را جمع کرد؟ 🔸اراذل و اوباش حزب نیستند، سر ندارند، رهبر ندارند و شناسنامه ندارند. اینها در شرایطی مجتمع می‌شوند که حق، پوشانده شود و حق پوشانده نمی‌شود مگر به سکوت خواص. 🔸حضرت زهرا (س) در خطبه معروف فدکیه از سکوت انصار گلایه می‌کند و می‌فرماید: «آیا ارث من باید پایمال گردد و اخبارش به خوبی به شما می‌رسد و باز هم خاموش نشسته‌اید؟» 🔸کربلا نیز با سکوت خواص کوفه چنان مصیبت‌بار شد. در تاریخ معاصر نیز کودتای ۲۸مرداد با غیبت روحانیون منجر به میدان‌داری اوباش و حذف مصدق شد. اگر سکوت خواص نبود شیخ فضل‌الله بر دار نمی‌رفت و مشروطه شکست نمی‌خورد. 🔸سال۸۸ نیز سکوت خواص منجر به ندای « اَین عمار» شد. با این تفاوت که آن‌ روز سکوت خواص مربوط به ژنرال‌های سیاسی بود و امروز خواص تکثیر شده در فضای مجازی. هرکس هرجا مؤثر بر ممبرها و فالوئرها و جماعتی است و خواص آن جمع. 🔸لب کلام؛ هرجا حق را ببینیم و سکوت کنیم فرصت را برای اجتماع اراذل و اوباش فراهم کرده‌ایم. 🔸چه سکوت کنیم و چه به تعبیر رهبری انقلاب حرف حق را زمانی بزنیم که پازل و نقشه دشمن تکمیل شود؛ در هر دو صورت موجب کتمان حق شدیم و اینجاست که نشستن غبار بر حق موجب اجتماع اوباش می‌شود. 🔻اسم رمز گشت ارشاد و حجاب اجباری و حادثه مهسا و... امتحانی بزرگ در میان خواص بود که درس‌ها داشت؛ باقی بماند بعد... ✍محسن_مهدیان ()