🇮🇷🍁
🍁
🌀 یادداشت
💠 موضوع: ماجرای رمزارزها!
✍️نویسنده:علی قاسمی
🔹🌺🔸
🔻«محمدرضا مانییکتا» معاون اداره نظامهای پرداخت بانک مرکزی میگوید: «بر اساس قانون شورای عالی مبارزه با پولشویی و مصوبه هیئت دولت در سال ۹۸، مبادله رمز ارزها در کشور ممنوع است و مردم بدانند خطرهای این رمزارزها بسیار زیاد است و پروندههای بسیاری در زمینه کلاهبرداری، سرقت از کیف پول و مسدود شدن کیف پول رمزارزها تشکیل شده است». ازآنجاکه موضوع رمزارزها یک پدیده جهانی است و هیچ پشتوانه دولتی و حاکمیتی در دنیا برای رمزارزها وجود ندارد. مهمتر از همه اینها حدود سهونیم درصد از کل قدرت پردازش شبکه بیت کوین جهانی در کشور صورت میگیرد، جا دارد نکاتی در این حوزه بیان گردد تا از سردرگمیها کاسته شود.
✅نکات تحلیلی:
🔹 ۱- شش هزار رمز ارز در دنیا وجود دارد که 60 درصد سهم این بازار در اختیار بیت کوین است. معمولاً در رمزارزها نوسانات بالایی در حد 15 تا 20 درصد در روز وجود دارد و این نوسانات افراد نابلد را متحمل ضررهای زیادی خواهد کرد. این اتفاق در چند مرحله از سال 2016 اتفاق افتاده است.
🔸۲- با اینکه هیئتوزیران در خصوص غیرمجاز بودن مبادلات رمزارزها اصلاحاتی انجام داده و قرار شد کسانی که رسمی رمزارز استخراج میکنند، بتوانند برای واردات از آن استفاده کنند و مبادله رمزارزها در داخل مجاز نیست، اما در سیر تصویب نهایی بنا به گفته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، موضوع رمزارزها در مجلس یازدهم هم در دستور کار قرار گرفته است. مجلس تصمیم دارد دستگاهها با بستر شفاف و ضابطهمند کردن، رمزارزها را در اختیار اقتصاد ملی قرار دهند.
💢نکته پایانی:
🔺 هرچند برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که در شرایط جنگ سخت اقتصادی، رمزارزها برای رفع محدودیتهای تحریمی و ارزآوری برای کشور میتوانند کمککار خوبی باشند، مردمی که در این حوزه ورود پیدا میکنند باید دقت و مراقبت لازم را داشته باشند تا مثل سایر حوزههایی که با ورودهای غیرکارشناسی در چند سال گذشته متضرر شدهاند، مجدداً در دام جدیدی نیفتند؛ چون هنوز علاوه بر غیرقانونی بودن آن در نزد بانک مرکزی کشورها، فقدان وجود نهاد ناظر، عرضه گسترده و روشن نبودن جوانب این موضوع، میتواند تبعات سنگینی برای سرمایهگذاران در پی داشته باشد. بااینحال، جا دارد مجلس شورای اسلامی تحقیقات و مطالعات کارشناسی را هر چه سریعتر نهایی نماید تا آنهایی که در این حوزه ورود پیدا کردهاند از سردرگمی دربیایند.
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن #معیار
#روشنگری
🆔 https://sapp.ir/meyar.pb
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔https://rubika.ir/meyar_pb
🍁
🇮🇷🍁
🇮🇷🍁
🍁
💠 یادداشت کوتاه
✅ موضوع: هجمه های اجتماعیِ دشمن و شیوه های مقابله با آن از منظرِ قرآن
❌قسمت(2)
✍️علی اکبر صیدی
🔹🌺🔸
❌#شایعه پراکنی و دروغ پردازی
✅یکی از شیوه های دشمن، پخش شایعات است (آل عمران/173؛ نساء/83؛ احزاب/13و..).
🌐قرآن کریم، شیوه های مقابله با شایعات و اخبار دروغین را چنین بر می شمارد:
1️⃣ ارجاع خبر به آگاهان ( اهل تشخیص- نساء/83). زیرا طبق فرمایش امام صادق علیه السلام، بجز خواص، عموم مردم توانایی تحلیل ِشایعات را ندارند ( المحاسن برقی،ج1، ص: 269).
2️⃣تحقيق و بررسي اخبار و گزارش ها (حجرات/6).
3️⃣ پیروی از علم: یکی از مهمترین بسترهای پخش شدن شایعات و ناهنجاریها، ناآگاهی و جهل است (نساء/17). از این رو، خداوند متعال، در آیه 36 سوره اسراء،تاکید می نماید که هرگاه،از چیزی که علم (اطلاعاتِ دقیق) ندارید؛پیروی نکنید،چون حدس و گمان برای وصول به حق، کافی نیست (نجم/28) همچنین قرآن کریم، کسانی را که بر اساس ظن (حدس و گمان) عمل می کنند؛ گمراه (حجرات/12) و هلاک شده (فتح/12) می خواند.
4️⃣و...
#عملیاتِ_روانی در #انتخابات1400
#نشستهای_بصیرتی
#روشنگری
#معیار #ثامن
🆔 https://sapp.ir/meyar.pb
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔https://rubika.ir/meyar_pb
🇮🇷🍁
🍁
8.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🍁
🍁
🎥 #کلیپ
💢موضوع: انقلابیون مثبت و انقلابیون منفی‼️
🔸🌹🔹
💠 تشریح انقلابیون منفی و مثبت از زبان #رهبر_معظم_انقلاب
#دولت_انقلابی
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
🆔 https://sapp.ir/meyar.pb
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔https://rubika.ir/meyar_pb
🇮🇷🍁
🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🍁
🍁
🎥 #صرفا_جهت_اطلاع
🌀موضوع: آدرسهای غلط حامیان FATF
🔸🌺🔹
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
🆔 https://sapp.ir/meyar.pb
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔https://rubika.ir/meyar_pb
🍁
🇮🇷🍁
22.pdf
1.14M
🇮🇷🍁
🍁
🌀#یادداشت
✅ موضوع: مهمترین عامل بازدارنده جمهوری اسلامی در تولید سلاح هسته ای چیست؟‼️
✍️ محمدجواد قصابیفرد- کارشناس جامعهشناسی سیاسی
🔹🌺🔸
📛 ویژه هادیان سیاسی و سخنرانان
#نشستهای_بصیرتی
#روشنگری
#ثامن #معیار
🆔https://sapp.ir/meyar.pb
🆔eitaa.com/meyarpb
🆔https://rubika.ir/meyar_pb
🇮🇷🍁
🍁
🇮🇷🍁
🍁
✅#عکس_نوشت
🌺#مقام_معظم_رهبری:
💠 #شهیدسلیمانی یک فرمانده جنگاورِ مسلّط بر عرصهی نظامی بود، در عین حال بشدّت مراقب حدود شرعی بود. ۹۸/۱۰/۱۸
🔸🌺🔹
#نشستهای_بصیرتی
#روشنگری
#معیار #ثامن
🆔 https://sapp.ir/meyar.pb
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔https://rubika.ir/meyar_pb
🍁
🇮🇷🍁
77.pdf
614.7K
🇮🇷🍁
🍁
🌀#یادداشت
🌐نسخه pdf
✅موضوع: حمله مستقیم آمریکا به محور مقاومت، به چه دلیل صورت گرفت؟
🔹🌺🔸
⛔️ ویژه هادیان سیاسی و سخنرانان
#نشستهای_بصیرتی
#روشنگری
#ثامن #معیار
🆔https://sapp.ir/meyar.pb
🆔eitaa.com/meyarpb
🆔https://rubika.ir/meyar_pb
🇮🇷🍁
🍁
12.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🍁
🍁
💠قطب نما ۱۷۳
❇️ موضوع: دشمنان انتخابات
🔹🌺🔸
🔸امروز بدون شک ائتلافی از بیگانگان و نیروهای داخلی شان که از حضور مردم در پای صندوق رای و برگزاری شایسته #انتخابات در خردادماه 1400 دلِ خوشی ندارند، تلاش خواهند کرد که نگذارند سرنوشت کشور در پای صندوق رای رقم بخورد!
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن #روشنگری
#معیار
🆔 https://sapp.ir/meyar.pb
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔https://rubika.ir/meyar_pb
🍁
🇮🇷🍁
hedayat 12-12-99.pdf
466.9K
🇮🇷🍁
🍁
🔰 نشريه الکترونيکي هدايت/ شماره 24
✅ چرایی تشکیل دولت کارآمد وانقلابی
🔹🌺🔸
#نشستهای_بصیرتی
#روشنگری
#معیار #ثامن
🆔 https://sapp.ir/meyar.pb
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔https://rubika.ir/meyar_pb
🇮🇷🍁
🍁
🇮🇷🍁
🍁
❇️یادداشت کوتاه
❌ موضوع: مثلث اقتدار ایران‼️
✍️ دکتر قاسم حبیب زاده
🔸🌺🔹
💢 ایران بزرگ سه مولفه اساسی قدرت دارد:
1⃣ اسلام
2⃣ولایت
3⃣ مردم
🔻و تا زمانی که این سه مولفه اساسی با هم در کشور حاکم باشند، دشمنان کاری از پیش نخواهند برد.
🔹آنها از هر سو به این کشور هجمه بردند، از زمین، هوا، دریا، اقتصاد، رسانه، مجازی و ...، اما مثلث قدرت ایران بسیار مستحکم تر از هر هجمهای، در برابر آنها مقاومت کرده و سرافراز میدان بوده، لذا هدف گیری دشمن امروز بیش از هر زمان دیگری در تضعیف این سه مولفه است.
🔸ترکیب این مولفه ها، قدرت شکست ناپذیری تولید کردهاند و تداوم پیشرفت های کشور منوط به صیانت و حفاظت از آنهاست، صیانت در برابر تصویرگری های فریبکارانه و جریان تحریف که هدفش کمرنگکردن آموزههای اسلامی، تضعیف ولایت و ناامیدکردن مردم نسبت به آینده و کارآمدی حکومت دینی است.
🔺 این مهم با اراده مستحکم و انگیزه بالا و عمل جمعی قابل تحقق است و ویژگی های فوق در #بسیج پیدا میشود و شبکهسازی در بستر فضای مجازی و کار شبکه ای، مطمئن ترین و کم هزینه ترین روش آن است.
.
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
#معیار
🆔 https://sapp.ir/meyar.pb
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔https://rubika.ir/meyar_pb
🍁
🇮🇷🍁
🔵ترسیم شرایط اجتماعی- سیاسی عصر #بنی_امیه در #خطبه_ملاحم :
✅امام علی(ع) در خطبه 108 نهج البلاغه، برخی شرایط اجتماعی- سیاسی #تلخ را در عصر حاکمیت بنی امیه به تصویر می کشند که چند مورد را می شماریم:
1️⃣#باطل بر جاى خود استوار می شود!(أَخَذَ الْبَاطِلُ مَآخِذَهُ)
2️⃣ #ياغيگرى رشد مى يابد! (َ عَظُمَتِ الطَّاغِيَة)
3️⃣مردم در راه انحراف برادر مي شوند!(وَ تَوَاخَى النَّاسُ عَلَى الْفُجُورِ)
4️⃣راستگوئى كمياب و #دروغ فراوان است!( غَارَ الصِّدْقُ وَ فَاضَ الْكَذِبُ)
5️⃣ #انحراف ،نشانۀ –برزگی-شخصيت می شود!( صَارَ الْفُسُوقُ نَسَباً).
6️⃣ #تهيدستان طعمۀ والیان می شود(أَوْسَاطُهُ أُكَّالًا)
🔷و در #یک جمله: 👇
7️⃣به اسلام، #وارونه عمل می شود!(َ لُبِسَ الْإِسْلَامُ لُبْسَ الْفَرْوِ مَقْلُوبا)
8️⃣و...
#تکرار_تاریخ
#درست_انتخاب_کنیم.
✍️علی اکبر صیدی
🆔:@sgm_Ghaemon
🔴 ساسی مانکن، نگاه تکنوفیلی و حاد ابتذال
🔻 ساسی مانکن که با شوی جدیدش همراه با یک پورن استار معروف، وارد شبکه های اجتماعی شد و بخش بزرگی از اذهان نوجوانان و جوانان میهن را جلب نمود از نگاه جامعه شناسی رسانه نیز قابل تحلیل و بررسی است و بدون تعارف عرض می کنم که با پرداخت ساده و سطحی به این پدیده نمی توان برای آینده، دکترین عمل طراحی نمود و امیدوارم تا انتهای بحث همراه ما باشید.
🔻 فناوری بدون اخلاق در یک نگاه فلسفی
🔹برای ورود به بحث از واژه تکنوپولی بهره می بریم که به تسلط تکنولوژی بر فرهنگ نیز ترجمه شده و اولین بار نیز نیل پستمن این اصطلاح را به کار برد که در معنای دقیق تر، "فناوری بدون اخلاق" نیز نامیده می شود.
🔹 مارتین هایدگر فیلسوف آلمانی با یک رهیافت انتقادی در نسبت با تکنولوژی قائل است که فناوری یک وسیله صرف نیست. فناوری نحوی انکشاف است. چنانچه به این امر توجه کنیم قلمرو کاملاً متفاوتی در مورد ماهیت فناوری به روی ما گشوده خواهد شد. این قلمرو، ساحت انکشاف است و حقیقت.
🔹این دیدگاه هایدگر نشان می دهد که فناوری در ذات خود با یک جهان بینی آمیخته است و نگاه انسان به محیط و اشیاء و جهان و فرهنگ را کانالیزه می کند و زاویه می دهد.
🔻سایبردمکراسی و حادابتذال
🔹فارغ از معرفت شناسی و میزان مطابقت این دیدگاه با واقعیت، پدیده ای مثل ساسی مانکن در بستر اینستاگرام نشان داد که فناوری در جهان ما به معنای واقعی از اخلاق بریده شده است. زمانی که تکنیک از معنا عاری شود اباحه گرایی مشروعیت پیدا می کند و با پدیده ای بنام #حادابتذال مواجه خواهیم شد.
🔹حاد ابتذال یعنی ولنگاری مشروع که عین آب خوردن به مصرف اپیدمیک برسد و همراهی بخش بزرگی از تینیجرهای جامعه را در غفلت ساختارهای مسئول و خانواده های مشغول رقم بزند.
🔹ذهنیت های بکری که زیرلوای #سایبردمکراسی و شعار آزادی در فضای مجازی، با پورنوگرافی آشنا می شوند و اختلال در سن بلوغ و #ابتذال_خیال، کمترین اتفاقی است که بلحاظ روانشناختی برای بدنه کودک و نوجوان جامعه اتفاق می افتد.
🔹چالش هایی مثل ساسی مانکن که دعوت به دابسمش می کنند و مرزهای یک فرهنگ را به چالش می کشند علاوه بر تضعیف نظام اجتماعی و کمرنگ نمودن حساسیت های هویتی چند رخداد نامیمون دیگر را نیز باعث می شوند.
🔻نتایج جامعه شناختی تکنوپولی:
1⃣ ترویج #رفتارهای_نمایشی و عاری از معنا که به مرور افسردگی اجتماعی و ترس از دیده نشدن و لایک نگرفتن و هراس از فقدان تایید اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.
2⃣ نهادینه کردن #رفتارهای_زیرزمینی و خلق رفتار جامعه ستیز و خلاف قاعده که به کجروی ها و خشونت های اجتماعی و آنرمال خواهد انجامید و میزان جرایم اجتماعی را بالا خواهد برد.
3⃣ تولید نیازهای کاذب در قشر نوجوان و جوان که به #بحران_شخصیت و اختلالات و جرایم جنسی منجر خواهد شد و استیصال شخص و خانواده اش را همراه خواهد داشت.
4⃣نظام نیاز و ارضای جامعه را بیمار کرده و شخصیت های به بلوغ رسیده ی کم مهارت و کم بینش عصبی و تکانشی را تحویل جامعه خواهد داد.
5⃣ ذهنیت مبتذل به عادات مبتذل تبدیل خواهد شد و #اعتیاد_جنسی و بحران شخصیتی، فضای فرهنگ را پر خواهد کرد و یک انسان مصرف کننده، منفعل و وابسته ظهور خواهد کرد.
🔹 برآیند چنین فرایندی انسانی خواهد بود که تبدیل به #ابژه شده و به کالاشدگی مبتلا می شود و تمام هویت و فرهنگ و تاریخش را بر بادرفته خواهد دید.
🌱 این اتفاق ناشی از یک #نگاه_تکنوفیلی به فرهنگ و فضای مجازی است که به تعبیر پستمن، مانند یک عاشق به تکنیک نظاره می کنند، بدون اینکه به نقاب پشت پرده آن توجه کنند و به عواقب آن و ویرانیهای فناوری بیندیشند. از نظر وی این انسان ها خطرناکند و باید با احتیاط با آن روبرو شد که در ساحت مسئولان جهان مجازی، کم نداریم.
🆔:@sgm_Ghaemon