فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ #ویژه_ناشنوایان : کمک و یاری ظالم چگونه اتفاق می افتد؟
👤 #حجت_الاسلام_والمسلمین_رفیعی
💠 @samtekhoda3
۶ اسفند ۱۴۰۱
۶ اسفند ۱۴۰۱
۶ اسفند ۱۴۰۱
۶ اسفند ۱۴۰۱
۶ اسفند ۱۴۰۱
۶ اسفند ۱۴۰۱
هدایت شده از برنامه تلویزیونی سمت خدا
💠 نحوه مشارکت در قربانی ماه شعبان
✅ شما میتوانید هدایا، صدقات و نذورات خود را از طریق
🔸️ شماره کارت:
6037 9979 5030 9105به نام قربانی مشارکتی * با ضربه به روی شماره کارت، شماره کپی میشود. * 🔸️ یا با شماره گیری کد پرداخت ازطریق تلفن همراه: ستاره ۶۶۵۵ ستاره ۱۰ مربع ( بدون سقف پرداخت ) ستاره ۷۸۰ ستاره ۳۱۳۱ مربع ( بدون نیاز به اینترنت ) 🔸️ یا از طریق درگاه پرداخت https://khadije.com/d به قربانی این ماه اختصاص دهید. 🔹️ لطفا بعد از واریز به شماره ۰۹۱۰۱۵۷۱۷۱۱ پیامک بدهید و بنویسید مربوط به قربانی ماه شعبان. ( نیازی به تماس تلفنی نمیباشد. ) 🔹️ سمت خدا، مؤسسه حضرت خدیجه علیهاالسلام #شعبان #قربانی #قالب_دوم 💠 @samtekhoda3
۶ اسفند ۱۴۰۱
هدایت شده از برنامه تلویزیونی سمت خدا
🔸️ برای عضویت در کانال قرآنی برنامه سمت خدا
به لینک زیر در پیامرسان ایتا مراجعه نمایید 👇
#قرآن
#اطلاعیه
#کانال_قرآنی
💠 eitaa.com/samtekhoda_quran
۶ اسفند ۱۴۰۱
1401-12-06(hosseinighomi).mp3
12.1M
🔊 فایل صوتی برنامه سمت خدا
👤 #حجت_الاسلام_حسینی_قمی
📚 موضوع: سیری در نهج البلاغه امیرالمومنین علی علیهالسلام ( خطبه ۲۱۰ )
🗓 شنبه ششم اسفند ماه ۱۴۰۱
🗂 حجم : ۱۳ مگابایت
📝 متن احادیث این برنامه
💠 @samtekhoda3
۶ اسفند ۱۴۰۱
۶ اسفند ۱۴۰۱
🔸 امام سجاد علیهالسلام: بهترین گشاینده کارها، راستی و بهترین پایان برنده آن، وفاداری است.
💌 میلاد حضرت امام سجاد علیهالسلام مبارک باد ...
#مناسبت
#قالب_دوم
💠 @samtekhoda3
۶ اسفند ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 امام سجاد علیهالسلام: بهترین گشاینده کارها، راستی و بهترین پایان برنده آن، وفاداری است.
💌 میلاد حضرت امام سجاد علیهالسلام مبارک باد ...
#فیلم
#مناسبت
#قالب_دوم
💠 @samtekhoda3
۶ اسفند ۱۴۰۱
💠 احادیثی که در برنامه حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با موضوع " سیری در نهج البلاغه امیرالمومنین علی علیهالسلام (خطبه ۲۱۰) " خوانده شد.
🔻 خطبه ۲۱۰ نهج البلاغه
🔸 و من كلام له (علیه السلام) و قد سأله سائل عن أحاديث البِدَع و عمّا في أيدي الناس من اختلاف الخبر، فقال (علیه السلام):
إِنَّ فِي أَيْدِي النَّاسِ حَقّاً وَ بَاطِلًا وَ صِدْقاً وَ كَذِباً وَ نَاسِخاً وَ مَنْسُوخاً وَ عَامّاً وَ خَاصّاً وَ مُحْكَماً وَ مُتَشَابِهاً وَ حِفْظاً وَ [وَهَماً] وَهْماً؛ وَ [قَدْ] لَقَدْ كُذِبَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله) عَلَى عَهْدِهِ حَتَّى قَامَ خَطِيباً فَقَالَ "مَنْ كَذَبَ عَلَيَّ مُتَعَمِّداً فَلْيَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ مِنَ النَّارِ".
🔹 از سخنان آن حضرت است وقتى از او در باره احاديث دروغ و اخبار ضد و نقيض كه در ميان مردم پخش است پرسيدند، در پاسخ فرمود:
همانا در دست مردم حق و باطل، و راست و دروغ، و ناسخ منسوخ، و عام و خاص، و محكم و متشابه، و قطعى و ظنّى وجود دارد. و آنقدر در زمان رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله به آن حضرت دروغ بسته شد تا جايى كه در ميان مردم به سخن برخاست و فرمود: «هر كس عمدا بر من دروغ ببندد جايگاه خود را در آتش تهيه ببيند».
--------
🔸 و إِنَّمَا أَتَاكَ بِالْحَدِيثِ أَرْبَعَةُ رِجَالٍ لَيْسَ لَهُمْ خَامِسٌ:
المنافقون:
رَجُلٌ مُنَافِقٌ مُظْهِرٌ لِلْإِيمَانِ، مُتَصَنِّعٌ بِالْإِسْلَامِ، لَا يَتَأَثَّمُ وَ لَا يَتَحَرَّجُ، يَكْذِبُ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله) مُتَعَمِّداً؛ فَلَوْ عَلِمَ النَّاسُ أَنَّهُ مُنَافِقٌ كَاذِبٌ لَمْ يَقْبَلُوا مِنْهُ وَ لَمْ يُصَدِّقُوا قَوْلَهُ، وَ لَكِنَّهُمْ قَالُوا صَاحِبُ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله)، رَآهُ وَ سَمِعَ مِنْهُ وَ لَقِفَ عَنْهُ، فَيَأْخُذُونَ بِقَوْلِهِ -وَ قَدْ أَخْبَرَكَ اللَّهُ عَنِ الْمُنَافِقِينَ بِمَا أَخْبَرَكَ وَ وَصَفَهُمْ بِمَا وَصَفَهُمْ بِهِ لَكَ-؛ ثُمَّ بَقُوا بَعْدَهُ فَتَقَرَّبُوا إِلَى أَئِمَّةِ الضَّلَالَةِ وَ الدُّعَاةِ إِلَى النَّارِ بِالزُّورِ وَ الْبُهْتَانِ، فَوَلَّوْهُمُ الْأَعْمَالَ وَ جَعَلُوهُمْ حُكَّاماً عَلَى رِقَابِ النَّاسِ، فَأَكَلُوا بِهِمُ الدُّنْيَا، وَ إِنَّمَا النَّاسُ مَعَ الْمُلُوكِ وَ الدُّنْيَا إِلَّا مَنْ عَصَمَ اللَّهُ، فَهَذَا أَحَدُ الْأَرْبَعَةِ.
🔹 و همانا اگر حديثی را يكى از چهار نفر نزد تو آورند (كه پنجمى هم ندارند) با آن حدیث بر طبق شخصیت آورنده حدیث برخورد کن!
اول مردى كه منافق است و تظاهر به ايمان دارد، و خود را در پوشش اسلام نشان مى دهد، گناه را گناه نداند و از معصيت پروا ننمايد، عمدا به رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله دروغ مى بندد. اگر مردم بدانند كه او منافق و دروغگوست حديث را از او نمى پذيرند، و گفتارش را باور نمى كنند، ولى مى گويند: صحابى پيامبر صلّى اللّه عليه و آله است كه رسول خدا را ديده و از او حديث شنيده و از او فرا گرفته، بنا بر اين گفتارش را فرا مى گيرند.
و خداوند تو را در قرآن از منافقين خبر داده، و آنان را چنانكه بايد معرفى نموده. اينان پس از پيامبر ماندند، و با دروغ و بهتان به پيشوايان گمراهى و دعوت كنندگان به آتش تقرب جستند، آنان هم به منافقان رياست دادند، و اين نابكاران را مالك رقاب مردم ساختند، و با كمك اين تبهكاران دنيا را خوردند، و بدون شك مردم براى دنياى خود همراه حاكمانند مگر كسى كه خداوند او را حفظ كند. اين منافق يكى از آن چهار نفر است.
--------
🔸 الخاطِئون:
وَ رَجُلٌ سَمِعَ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) شَيْئاً لَمْ يَحْفَظْهُ عَلَى وَجْهِهِ، فَوَهِمَ فِيهِ وَ لَمْ يَتَعَمَّدْ كَذِباً، فَهُوَ فِي يَدَيْهِ وَ يَرْوِيهِ وَ يَعْمَلُ بِهِ وَ يَقُولُ أَنَا سَمِعْتُهُ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله)، فَلَوْ عَلِمَ الْمُسْلِمُونَ أَنَّهُ وَهِمَ فِيهِ لَمْ يَقْبَلُوهُ مِنْهُ، وَ لَوْ عَلِمَ هُوَ أَنَّهُ كَذَلِكَ لَرَفَضَهُ.
🔹 دوم كسى است كه از رسول خدا مطلبى شنيده اما آن را چنان كه بايد حفظ نكرده، و در آن دچار اشتباه شده و عمدا دروغ نبسته، پس آن حديث در اختيار اوست و آن را روايت مى كند و به آن عمل مىنمايد و مىگويد: آن را از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله شنيدم. اگر مسلمانان اشتباه او را بدانند از او قبول نمىكنند، و اگر خود او به اشتباهش آگاه مىشد آن گفته را وامى گذاشت.
--------
۶ اسفند ۱۴۰۱
🔸 أهلُ الشُبهة:
وَ رَجُلٌ ثَالِثٌ سَمِعَ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) شَيْئاً يَأْمُرُ بِهِ ثُمَّ إِنَّهُ نَهَى عَنْهُ وَ هُوَ لَا يَعْلَمُ، أَوْ سَمِعَهُ يَنْهَى عَنْ شَيْءٍ ثُمَّ أَمَرَ بِهِ وَ هُوَ لَا يَعْلَمُ، فَحَفِظَ الْمَنْسُوخَ وَ لَمْ يَحْفَظِ النَّاسِخَ؛ فَلَوْ عَلِمَ أَنَّهُ مَنْسُوخٌ لَرَفَضَهُ وَ لَوْ عَلِمَ الْمُسْلِمُونَ إِذْ سَمِعُوهُ مِنْهُ أَنَّهُ مَنْسُوخٌ لَرَفَضُوهُ.
🔹 سومين نفر مردى است كه مطلبى از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله شنيده كه ابتداء حضرت به آن امر فرموده سپس از آن نهى كرده و او از نهى حضرت بى خبر است، يا چيزى را شنيده كه حضرت نهى فرموده، ولى بعد از آن به آن امر كرده و او آگاه نيست، پس امرى كه با نهى نسخ شده، يا نهيى را كه با امر نسخ شده حفظ كرده و نسخ كننده را نيافته، و اگر مىدانست آن مطلب نسخ شده نقل نمىكرد، و اگر مسلمانان مىدانستند كه آنچه را از او شنيده اند نسخ شده مورد عمل قرار نمىدادند.
--------
🔸 الصادقون الحافظون:
وَ آخَرُ رَابِعٌ لَمْ يَكْذِبْ عَلَى اللَّهِ وَ لَا عَلَى رَسُولِهِ، مُبْغِضٌ لِلْكَذِبِ خَوْفاً مِنَ اللَّهِ وَ تَعْظِيماً لِرَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله)، وَ لَمْ يَهِمْ بَلْ حَفِظَ مَا سَمِعَ عَلَى وَجْهِهِ، فَجَاءَ بِهِ عَلَى مَا سَمِعَهُ [سَمْعِهِ]، لَمْ يَزِدْ فِيهِ وَ لَمْ يَنْقُصْ مِنْهُ، فَهُوَ حَفِظَ النَّاسِخَ فَعَمِلَ بِهِ وَ حَفِظَ الْمَنْسُوخَ فَجَنَّبَ عَنْهُ، وَ عَرَفَ الْخَاصَّ وَ الْعَامَّ وَ الْمُحْكَمَ وَ الْمُتَشَابِهَ، فَوَضَعَ كُلَّ شَيْءٍ مَوْضِعَهُ؛ وَ قَدْ كَانَ يَكُونُ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله) الْكَلَامُ لَهُ وَجْهَانِ: فَكَلَامٌ خَاصٌّ وَ كَلَامٌ عَامٌّ، فَيَسْمَعُهُ مَنْ لَا يَعْرِفُ مَا عَنَى اللَّهُ سُبْحَانَهُ بِهِ وَ لَا مَا عَنَى رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله)، فَيَحْمِلُهُ السَّامِعُ وَ يُوَجِّهُهُ عَلَى غَيْرِ مَعْرِفَةٍ بِمَعْنَاهُ وَ مَا [قَصَدَ] قُصِدَ بِهِ وَ مَا خَرَجَ مِنْ أَجْلِهِ، وَ لَيْسَ كُلُّ أَصْحَابِ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله) مَنْ كَانَ يَسْأَلُهُ وَ يَسْتَفْهِمُهُ، حَتَّى إِنْ كَانُوا لَيُحِبُّونَ أَنْ يَجِيءَ الْأَعْرَابِيُّ وَ الطَّارِئُ فَيَسْأَلَهُ حَتَّى يَسْمَعُوا، وَ كَانَ لَا يَمُرُّ بِي مِنْ ذَلِكَ شَيْءٌ إِلَّا سَأَلْتُهُ عَنْهُ وَ حَفِظْتُهُ. فَهَذِهِ وُجُوهُ مَا عَلَيْهِ النَّاسُ فِي اخْتِلَافِهِمْ وَ عِلَلِهِمْ فِي رِوَايَاتِهِمْ.
🔹 چهارمين نفر كسى است كه بر خدا و پيامبرش دروغ نبسته، او به خاطر ترس از حق و بزرگداشت پيامبر صلّى اللّه عليه و آله دشمن دروغ است، و گرفتار اشتباه هم نشده، بلكه آنچه را شنيده به همان صورت حفظ كرده، و آن را طبق شنيده خود روايت مى كند، چيزى به آن نمى افزايد و از آن چيزى نمى كاهد، ناسخ را حفظ كرده به آن عمل مى كند، منسوخ را حفظ نموده از آن اجتناب مى ورزد، خاص و عام و محكم و متشابه را شناخته، و هر مطلبى را در جاى معين خود قرار داده.
گاهى سخنى از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله صادر مى شد كه داراى دو جنبه بود: سخنى خاص، و سخنى عام، شنونده اى كه قصد خداى سبحان و و رسول صلّى اللّه عليه و آله را از آن نمى دانست آن را مى شنيد و بدون فهم معناى آن و اينكه از آن چه قصدى شده و براى چه صادر شده آن را توجيه مى كرد.
همه ياران پيامبر صلّى اللّه عليه و آله اين طور نبودند كه از حضرت بپرسند و معنايش را بخواهند، تا جايى كه عده اى دوست داشتند عربى بيابانى يا تازه واردى از راه برسد و از حضرت سؤال كند و آنان پاسخ آن را بشنوند. اما بر خاطر من چيزى از اين امور نگذشت جز اينكه از حضرت پرسيدم و آن را حفظ كردم.
به هر صورت اين است علل اختلاف مردم در احاديث، و وجوه پراكندگى آنان در روايات.
------------------------
🔸 در كافی روايت شده كه: حضرت امام زين العابدين (علیه السلام) وقت وفات خويش حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) را به سينه چسبانيد و فرمود: ای پسر جان! من وصيت میكنم تو را به آنچه كه وصيت كرد به من پدرم هنگامی كه وفاتش حاضر شد. و فرمود: اين وصيت را پدرم به من نموده، فرمود:
« يا بُنَيَّ اِيّاكَ وَ ظُلْمَ مَنْ لا يَجِدُ عَلَيْكَ نٰاصِراً اِلّا الله ».
🔹 [يعنی:] ای پسر جان من! بپرهيز از ظلم بر كسی كه ياوری و دادرسی ندارد مگر خدا.
------------------------
۶ اسفند ۱۴۰۱
🔸 از حضرت امام زینالعابدین علیه السلام روایت شده که میفرمایند: "پدرم در روز عاشورا مرا به سینه خویش چسبانید و در حالی که از زخمهایشان خون، فوران میکرد، فرمود: ای فرزند! دعایی را که فاطمه علیها السلام آن را به من آموخت فراگیر، او از رسول الله صلی الله علیه و آله و آن حضرت نیز از جبرییل آن را فرا گرفته بود تا در حوائج، مهمّات، اندوه و حوادث تلخی که بر او وارد میشود و پیشآمدهای عظیمی که رخ میدهد آنرا بخواند."
سپس فرمود: بخوان:
🔹 بحَقِّ یس وَ الْقُرآنِ الْکَرِیمِ وَ بِحَقِّ طه وَ الْقُرآنِ الْعَظِیمِ یا مَنْ یَقْدِرُ عَلَی حَوائِجِ السّائِلِینَ یا مَنْ یَعْلَمُ ما فِی الضَّمِیرَ یا مُنَفِّسَ عَنِ الُمَکُرُوبِینَ یا مُفَرِّجَ عَنِ الْمَغْمُوْمِینَ یا راحِمَ الشَّیْخِ الْکَبیرِ یا رازِقَ الطِّفْلِ الصَّغِیرِ، یا مَنْ لا یَحْتاجُ اِلَی التَّفْسِیرِ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ افْعَلْ بِی کَذا وَ کَذا به جای«و افعل بی کذا و کذا» حاجات خود را ذکر کنی.
#احادیث
#برنامه
➡️ @samtekhoda3
۶ اسفند ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ : سنگین ترین آزمون خدا
#حجت_الاسلام_والمسلمین_حسینی_قمی
💠 @samtekhoda3
۷ اسفند ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ : سیره پیامبر (ص) در ماه شعبان
#حجت_الاسلام_والمسلمین_حسینی_قمی
💠 @samtekhoda3
۷ اسفند ۱۴۰۱
۷ اسفند ۱۴۰۱
۷ اسفند ۱۴۰۱
۷ اسفند ۱۴۰۱
۷ اسفند ۱۴۰۱
۷ اسفند ۱۴۰۱
هدایت شده از برنامه تلویزیونی سمت خدا
💠 نحوه مشارکت در قربانی ماه شعبان
✅ شما میتوانید هدایا، صدقات و نذورات خود را از طریق
🔸️ شماره کارت:
6037 9979 5030 9105به نام قربانی مشارکتی * با ضربه به روی شماره کارت، شماره کپی میشود. * 🔸️ یا با شماره گیری کد پرداخت ازطریق تلفن همراه: ستاره ۶۶۵۵ ستاره ۱۰ مربع ( بدون سقف پرداخت ) ستاره ۷۸۰ ستاره ۳۱۳۱ مربع ( بدون نیاز به اینترنت ) 🔸️ یا از طریق درگاه پرداخت https://khadije.com/d به قربانی این ماه اختصاص دهید. 🔹️ لطفا بعد از واریز به شماره ۰۹۱۰۱۵۷۱۷۱۱ پیامک بدهید و بنویسید مربوط به قربانی ماه شعبان. ( نیازی به تماس تلفنی نمیباشد. ) 🔹️ سمت خدا، مؤسسه حضرت خدیجه علیهاالسلام #شعبان #قربانی #قالب_دوم 💠 @samtekhoda3
۷ اسفند ۱۴۰۱
هدایت شده از برنامه تلویزیونی سمت خدا
📗سالنامه ی ارمغان سمت خدا ۱۴۰۲
با گفتارهایی از کارشناسان برنامه
حجج الاسلام و المسلمین:
قرائتی، نظری منفرد، مرحوم مهندسی، بهشتی، فرحزاد، عابدینی، میرباقری، حسینی قمی، عالی، نظافت، ماندگاری، تراشیون، رفیعی، پناهیان، رنجبر، شریفیان، عاملی، سعیدی، کاشانی
انتخاب اشعار: نجم الدین شریعتی
🔸اطلاعات نجومی
🔸هر روز یک صفحه
🔸قطع رقعی
🔸جلد سخت
فروشگاه کتاب سمت خدا: samtekhoda.org
💳 لینک خرید سالنامه: ( ارسال نیمه دوم اسفند )
https://b2n.ir/y14549
🔻 شماره تلفن جهت دریافت کتابها
۰۲۵۳۷۷۴۳۷۰۵ ( ۸ صبح تا ۱۵ )
✅ کانال فروشگاه کتاب سمت خدا در ایتا:
https://eitaa.com/samtekhoda3_ketab
۷ اسفند ۱۴۰۱
📗عنوان کتاب: نجواهای عاشقانه
(قطعاتی کوتاه از صحیفه سجادیه برای تعقیبات نماز)
(معرفی شده در برنامه استاد صفایی بوشهری)
👤 نویسنده: استاد جواد محدثی
فروشگاه کتاب سمت خدا:samtekhoda.org
💳 لینک خرید این کتاب :https://b2n.ir/f62975
🔻 شماره تلفن جهت دریافت کتابها
۰۲۵۳۷۷۴۳۷۰۵ ( ۸ صبح تا ۱۵ )
✅ کانال فروشگاه کتاب سمت خدا در ایتا:
https://eitaa.com/samtekhoda3_ketab
۷ اسفند ۱۴۰۱
1401-12-07 safaei.mp3
12.59M
🔊 فایل صوتی برنامه سمت خدا
👤 #حجت_الاسلام_صفایی_بوشهری
📚 موضوع: نکاتی پیرامون صحیفه مبارکه سجادیه
🗓 یک شنبه هفتم اسفند ماه ۱۴۰۱
🗂 حجم : ۱۳ مگابایت
📝 متن آیات و احادیث این برنامه
💠 @samtekhoda3
۷ اسفند ۱۴۰۱
۷ اسفند ۱۴۰۱
💠 آیات و احادیثی که در برنامه حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با موضوع " نکاتی پیرامون صحیفه مبارکه سجادیه " قرائت شد.
🔸 قلْ يا عِبادِيَ الَّذينَ أَسْرَفُوا عَلي أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَميعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحيمُ
🔹 بگو: «ای بندگان من که بر خود اسراف و ستم کرده اید! از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همه گناهان را می آمرزد ، زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است.
⬅️ سوره زمر ، آیه ۵۳
----------------
🔸 و أَمَّا مَنْ خافَ مَقامَ رَبِّهِ وَ نَهَي النَّفْسَ عَنِ الْهَوي (۴۰) فَإِنَّ الْجَنَّةَ هِيَ الْمَأْوي (۴۱)
🔹 و آن کس که از مقام پروردگارش ترسان باشد و نفس را از هوی بازدارد ، (۴۰) قطعاً بهشت جایگاه اوست! (۴۱)
⬅️ سوره نازعات ، آیات ۴۰ و ۴۱
----------------
🔸 حضرت امام جواد (عليه السلام) فرمودند :
« خَفِ اللّه َ لِقُدرَتِهِ عَلَيكَ واستَحىِ مِنهُ لِقُربِهِ مِنكَ »
🔹 از قدرت خداوند بر خويش بترس و از نزديكى اش به خود شرمگين باش!
----------------
🔸 پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند:
« رأسُ الحِكمَةِ مَخافَهُ اللّه ِ »
🔹 سرآمد حكمت ترس از خداست.
#احادیث
#برنامه
➡️ @samtekhoda3
۷ اسفند ۱۴۰۱