eitaa logo
💚قرآن الفجر
2.5هزار دنبال‌کننده
737 عکس
4.6هزار ویدیو
21 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 💚به #قرآن_الفجر خوش آمدید!🌹 ✔کپی مجاز است. ✅برای تبادل به آیدی زیر پیام دهيد👇 @alahomalabayk ✅خادم(مدیر) کانال👇 https://eitaa.com/RostamiMohammad
مشاهده در ایتا
دانلود
🌳 شجره آشوب «قسمت سی و هفتم» 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻در مورد جنگ جمل به عنوان اولین جنگ اسلامی با صحنه ای رو به رو هستیم که هر دو سپاه، اهل قبله هستند. آیا در این فضای غبار آلود، افرادی که معیار تشخیصشان وابسته به اشخاص است، می توانند تصمیم گیری صحیحی کنند؟ 🔻محبوبیت عایشه؛ یکی دیگر از عوامل مشتبه شدن امر در جنگ جمل یکی از مواردی که سبب شد در جنگ جمل، بسیاری با تردید مواجه شوند حضور عایشه در سپاه اهل بصره و محبوبیت وی در میان آن ها بود. این محبوبیت تا حدی بود که در تاریخ آمده است: «قبایل ضبه و ازد دور عایشه می گردیدند و مردانی از قبیله ازد، سرگین شتر او را برداشته و بو می کردند و می گفتند این سرگین، بوی مشک می دهد.» 🔻 همچنین در کنار شتر عایشه، دست و پاهای زیادی قطع شد به نحوی که چهل يا هفتاد تن كه همه از قريش بودند، به قتل رسيدند. 🔻در جای دیگر، امام علی علیه السلام، عایشه را مطاع ترین شخص در میان مردم توصیف می کند. این سخن عجیب نیست؛ زیرا وی به قدری روایت از رسول خدا نقل می کرد که در میان مردم، مورد اطاعت بود و افراد وی را به عنوان منبع موثق سنت پیامبر می دانستند. 🔻 حال ورود عایشه به صحنه چنین نبردی، نمی تواند امر را بر مردم مشتبه کند؟ اگر در یک جنگ، در هر دو طرف سپاه، اشخاص موثق و مطمئن جامعه اسلامی حضور داشته باشند، تشخیص حق از باطل چگونه خواهد بود؟ در نتیجه شگفت نیست که امام در مورد جنگ جمل فرمود: «جنگها ديدم كه مرا پير كرد اما روز مثل روز جمل نديدم كه فتنه آن براى مؤمن زيان‏انگيز باشد و شجاعان دلير را بكشد. كاش آن زن در خانه مانده بود و كاش اى عسكر (شتر عایشه) سفر نكرده بودى» از عوامل دیگر محبوبیت عایشه می توان به موارد زیر اشاره کرد: 🔻1.عمر بن خطاب، برای دفن در کنار پیامبر از عایشه اجازه گرفت. حال هنگامی که خلیفه چنین کاری را می کند، انتظار نمی رود که بسیاری از مردم که غالبشان طرفدار خلفا بودند، از عایشه در جنگ جمل حمایت کنند؟ 📚 کتاب شجره آشوب 💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری ↩️ ادامه دارد... کانال به سمت خدا http://eitaa.com/samtikhoda برداشت از کانال: https://eitaa.com/joinchat/2853765397G017a37c939 . 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶
22.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴🏴 من زینبم و عقیده من آزادگی است... من اسوه مقاومت و ایستادگی قیام میکنم قیام میکنم✊ به شاه نجف سلام میکنم ✋💚 سجاد محمدی فوق زیبا👌 💙 http://eitaa.com/aminykhah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 ♨️ویژه وفات زینب کبری سلام الله علیها 👌 بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام 💙 http://eitaa.com/aminykhah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 سلام الله علیها🏴 🌴روضه حضرت زینب سلام الله علیها 🌴نشسته بود ناله میزد 🎤حاج 👌بسیار دلنشین 💙 http://eitaa.com/aminykhah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 سلام الله علیها🏴 ♨️عظمت زینب کبری سلام الله علیها 👌 بسیار شنیدنی 🎤 💙 http://eitaa.com/aminykhah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝 قرائت دعای ام داوود 🎤 حاج مهدی 📌به نیت ظهور گل نرگس اعمال ام داوود انجام میدهیم 🤲💔 -داوود 💙 http://eitaa.com/aminykhah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 سلام الله علیها🏴 🌴الله اکبر بزنن نفحه صور محشر 🌴داخل شد زینب به حریم یاغیان کافر 🎙 👌بسیار دلنشین 💙 http://eitaa.com/aminykhah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 سلام الله علیها🏴 🌴باشوادولانیم بی بی زینب 🌴دردیمه درمانیم بی بی زینب 🎤 👌بسیار دلنشین 💙 http://eitaa.com/aminykhah
. ┅─═इई 🔸💠🔹﷽🔹💠🔸ईइ═─┅ 💠 حکمت ۳۱ 🔹 قسمت 2⃣ 🔹 امير‌المؤمنين علی «علیه‌السلام» فرمودند: 🔹 ...شكيبايى را نيز چهار شعبه است: شوق و ترس و پارسايى و انتظار. پس، هر كه در او شوق بهشت باشد، بايد كه از شهوات دورى جويد و هر كه از آتش دوزخ ترسد، بايد كه از محرمات اجتناب كند، و هر كه در دنيا پارسايى گزيند، تحمل مصيبتها بر وى آسان شود و هر كه در انتظار مرگ باشد، به كارهاى نيك شتاب كند. 🔸 صبر و شكيبايى گاه در مقابل شهوت و در مسير اطاعت خداست و گاه در مقام پرهيز از گناهان و گاه در مقابل مصائب و درد و رنج هاى دنيوى است و گاه در مقابل پايان عمر و مرگ. 🔸 عشق به بهشت و نعمت هاى بى‌پايانش او را از غلطيدن در شهوات سركش دنيا حفظ مى‌كند و اين همان صبر بر طاعت است. 🔸 ايمان به عذاب الهى در آخرت و خوف از دوزخ او را از گناهان باز مى‌دارد، چرا كه گويى آتش دوزخ را با چشم خود مى‌بيند. 🔸 بى تابى در برابر مصائب به دليل دلبستگى‌هاى دنيوى است. آن كس كه زاهد و بى اعتنا به دنيا باشد و از اين دلبستگى ها وا رَهَد و مصيبت در برابر او كوچك مى شود و صبر در برابر آن آسان مى‌گردد. 🔸 كسى كه در هر لحظه احتمال مى‌دهد پرونده حياتش بسته شود و پنجه مرگ گلويش را بفشارد، با سرعت به سوى كارهاى خير مى‌دود تا در فرصت باقى مانده كفه عمل صالح خود را سنگين سازد و اين نياز به صبر و استقامت فراوان دارد. کانال به سمت خدا http://eitaa.com/samtikhoda برداشت از کانال: @nahjol_balagheh_1 . 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶
🌳 شجره آشوب «قسمت سی و هشتم» 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻2. کعب بن سور، قاضی بصره، هنگام جنگ جمل فریاد می زد که دفاع از عایشه، مانند نماز و روزه است. 🔻موضع امام علی در برابر اهل جمل الف) امر به نکشتن مجروحان، عدم تعقیب فراریان و بازگرداندن اموال امام علی علیه السلام، جنگ جمل را نوعی فتنه داخلی از سوی دنیا طلبان می دانست که به دلیل فضای غبارآلود ایجاد شده توسط طلحه و زبیر و عایشه، تشخیص حق از باطل دشوار بود. 🔻 امام این افراد را نه منتسب به شرک کرد نه به نفاق. بلکه در پایان نبرد، دستور داد اموالی که در غیرجنگ متعلق به آنان است، به ورثه مقتولان برگردانند. به علاوه عنوان اولین جنگ اسلامی با صحنه ای رو به رو هستیم که هر دو سپاه، اهل قبله هستند. آیا در این فضای غبار آلود، افرادی که معیار تشخیصشان وابسته به اشخاص است، می توانند تصمیم گیری صحیحی کنند؟ 🔻 ذیلا به برخی از این روایات اشاره می کنیم: 1. دینوری در اخبار الطوال در نحوه برخورد متفاوت امام با دشمن، بعد از جنگ جمل آورده است: 🔻«علی- که خدا از او خشنود باد- در میان اصحاب ندا داد و فرمود: فراریان را دنبال نکنید، مجروحان را تیر خلاص نزنید، مالی را به غارت نبرید و هر کس سلاح بر زمین گذاشت، در امان است و هر که در را به روی خود ببندد در امان است. اصحاب علی در اردوگاه در میان طلا و نقره می‌گشتند، ولی کسی چیزی جز سلاحی را که با آن‌ها نبرد کرده بودند برنمی‌داشت یا مرکبی را که با آن جنگیده بودند... 📚 کتاب شجره آشوب 💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری ↩️ ادامه دارد... کانال به سمت خدا http://eitaa.com/samtikhoda برداشت از کانال: https://eitaa.com/joinchat/2853765397G017a37c939 . 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️علت گناه کردن بنده در محضر خدا 👌 بسیار شنیدنی 🎤آیت‌الله 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. 💙 http://eitaa.com/aminykhah
. ┅─═इई 🔸💠🔹﷽🔹💠🔸ईइ═─┅ 💠 حکمت ۳۱ 🔹 قسمت 3⃣ 🔹 امير‌المؤمنين علی «علیه‌السلام» فرمودند: 🔹 ...و يقين را چهار شعبه است: بينايى هوشمندانه و دريافت از روى حكمت و پند گرفتن از چيزهاى عبرت آميز و رفتن به روش پيشينيان. هر كه از روى هوشمندى نگرد، حكمت بر وى آشكار شود و هر كه از حكمت بر وى آشكار شود، آموخته است كه چگونه از حوادث عبرت گيرد و هر كه عبرت گرفتن را آموزد، گويى با گذشتگان در گذشته، زيسته است. 🔸 ممكن است اين چهار شاخه اشاره به چهار رشته از علوم انسانى باشد: نخست علوم تجربی، دوم علوم نظرى، سوم علومى است كه از تاريخ نصيب انسان مى‌شود و مايه عبرت اوست و چهارم علوم نقلى است كه از سنن پيشنيان به دست مى‌آيد. 🔸 هنگامى كه انسان اين چهار رشته علمى را پيگيرى كند و از آنها بهره كافى ببرد به مقام يقين مى‌رسد. 🔸 مثلاً درباره خداشناسى نخست چشم باز كند و به خوبى آثار پروردگار را در جهان هستى ببيند سپس با انديشه عميق رابطه آن را با مبدأ آفرينش قادر و حكيم درك كند آن گاه از حوادث تاريخى عبرت بگيرد و خدا را از لابه لاى آن بشناسد و پس از آن بر آنچه از پيشنيان صالح و عالم به دست آمده مرور كند و علوم آنها را به علم خود بيفزايد تا يك خداشناس كامل گردد. 🔸 بنابراین يك پايه‌ی مهم ايمان، بر يقينِ حاصل از علم استوار است؛ علومى كه از مبدأهاى متعدد سرچشمه مى گيرد و روح را سيراب مى‌كند و اعتقادِ انسان را به مبدأ و معاد محكم مى‌سازد و آثارش در اخلاق و عمل ظاهر مى‌گردد. کانال به سمت خدا http://eitaa.com/samtikhoda برداشت از کانال: @nahjol_balagheh_1 . 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶
🌳 شجره آشوب «قسمت سی و نهم» 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻 برخی اصحاب به علی گفتند: یا امیرالمؤمنین، چگونه جنگ با آن‌ها بر ما حلال بود اما اسیران و اموالشان بر ما حلال نیست؟ علی علیه‌السلام فرمود: یکتاپرستان را نمی‌تواند به اسیری گرفت و اموالشان را به غنیمت برد، مگر آن چیزهایی را که با آن جنگیده‌اند. پس آنچه را نمی‌دانید رها کنید و به آنچه امر می‌شوید عمل کنید.» 🔻2.امام بعد از نبرد جمل، هرآنچه از سلاح و مرکب در لشکر دشمن به کار رفته بود بین مسلمین تقسیم کرد، اما اجناس و کنیزان و غلامان را به اهلشان برگرداند. 🔻3. امام علی علیه السلام بعد از پایان نبرد جمل به اصحاب خود فرمود: ای مردم! هیچ فراری را نکشید، هیچ مجروحی را نکشید، هیچ عورتی را کشف نکید و هیچ کشته ای را مثله نکنید. 🔻4. امام باقر از پدرش علیها السلام نقل می کند که فرمود: همانا علی علیه السلام از اهل دشمن را به شرک و نفاق منتسب نکرد. بلکه همیشه می فرمود: آن ها برادران ما بودند که علیه ما بغی کردند. 🔻روایت فوق عام است و اشاره به اهل بصره نمی کند. اما روایات دیگر به صورت خاص بیان می کنند تعبیر «برادران ما» برای اهل جمل و نهروان است. در نتیجه با لحاظ قرائن دیگر که بعدا اشاره خواهیم کرد که اهل صفین را امام، کافر می دانست و به هیچ عنوان تعبیر برادران را درمورد آن ها به کار نمی برد. این تعبیر درمورد اهل نهروان نیز به کار رفته است که در جای خود بحث می کنیم. 🔻ب) کاهش هزینه ها در حقیقت امیرالمومنین، در فتنه ها، قصد کاهش هزینه برای جامعه اسلامی را داشت تا اینکه بخواهد به سرکوب افراد وابسته به فتنه بپردازد. برای مثال حضرت بعد از جنگ جمل، مروان بن حکم را آزاد کرد... 📚 کتاب شجره آشوب 💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری ↩️ ادامه دارد... کانال به سمت خدا http://eitaa.com/samtikhoda برداشت از کانال: https://eitaa.com/joinchat/2853765397G017a37c939 . 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶
30.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️گروه سرود پدر دختری❤️ اگه دختر دارید، حتما با دخترتون ببینید و لذت ببرید👌 فوق العاده دلنشین 👌پیشنهاد دانلود✅ 💙 http://eitaa.com/aminykhah
. ┅─═इई 🔸💠🔹﷽🔹💠🔸ईइ═─┅ 💠 حکمت ۳۱ 🔹 قسمت 4⃣ 🔹 امير‌المؤمنين علی «علیه‌السلام» فرمودند: 🔹 ...و عدالت نيز چهار شعبه دارد: فهم دقيق، علم و دانش عميق، قضاوت صحيح و روشن و حلم و بردبارى راسخ. كسى كه درست بينديشد به اعماق دانش آگاهى پيدا مى كند و كسى كه به عمق علم و دانش برسد از سرچشمه احكام، سيراب مى گردد و آن كس كه حلم و بردبارى پيشه كند گرفتار تفريط و كوتاهى در امور خود نمى شود و در ميان مردم با آبرومندى زندگى خواهد كرد. 🔸 در واقع کسى که بخواهد حکم عادلانه‌اى کند؛ باید از قابلیت و استعداد شایسته‌اى در فهم موضوع برخوردار باشد تا هرگونه خطا در تشخیص موضوع موجب خطا در نتیجه حکم نشود (فهم دقیق). 🔸 سپس آگاهى لازم را در ارتباط با حکم پیدا کند و آن را دقیقا منطبق بر موضوع نماید (علم و دانش عمیق). 🔸 آن گاه حکم نهایى را به طور واضح و روشن و خالى از هرگونه ابهام بیان کند (قضاوت صحیح). 🔸 و در این مسیر، موانع را با حلم و بردبارى برطرف سازد (بردباری راسخ). 🔸 این جمله‌ها ناظر به تمام قضاوت‌هاى اجتماعى و زندگى مادى و معنوى است؛ همه جا باید براى تشخیص موضوع دقت کرد، دقیقا احکام را بر موضوعات منطبق نمود، تصمیم قاطع و شفاف داشت و در برابر ناملایمات و خشونت نابخردان و نسبت هاى نارواى آنها حلم و بردبارى نشان داد. 🔸 آرى دقت در فهم، انسان را به ژرفاى علم و دانش مى‌رساند و آن کس که به ژرفاى علم و دانش برسد احکام الهى را به خوبى درک مى‌کند و هرکس احکام خدا را دقیقاً بداند هرگز گمراه نخواهد شد و کسی که در مقابل نابخردان حلم و بردبارى داشته باشد از حق و عدالت دور نخواهد شد و چنین انسانى قطعا محبوب القلوب مردم است. کانال به سمت خدا http://eitaa.com/samtikhoda برداشت از کانال: @nahjol_balagheh_1 . 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶
🌳شجره آشوب «قسمت چهلم» 📌 بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻 اما بعدا خواهیم دید که در جنگ صفین، حضرت دقیقا برعکس جمل عمل کرد. رویکرد امام در جمل، نگاه به برادران مسلمانی است که از سر دنیا طلبی و برای رسیدن به اغراض دنیوی به جنگ با امام برخاستند. 🔻 دلایل ما برای اثبات این موضوع به شرح زیر است: 🔻 1.در روایتی از امام صادق علیه السلام آمده است: « سیره علی در مورد اهل بصره، از آنچه خورشید بر آن می تابد، برای شیعیان بهتر بود. زیرا او می دانست بعد از خودش، قدرت در دست دشمن می افتد و اگر بخواهد آن ها را به اسارت بگیرد، آن ها نیز پس از او، شیعیان را به اسارت خواهند گرفت.» 🔻 این روایت بیانگر این است که حضرت قصد سرکوب سران را نداشت، بلکه بیشتر هدف کاهش هزینه و دفع فتنه بود؛ چه اینکه اگر می خواست می توانست بعد از جمل، کسانی امثال عایشه، مروان، سعید بن عاص و ولید بن عقبه را به اسارت بگیرد. اگر امام مروان را می کشت، بعدها قطعا بنی امیه برای انتقام، شیعیان امام را به اسارت می گرفتند یا آن ها را می کشتند. به علاوه روایت فوق، تأیید همان نظری است که رویکرد امام در فتنه، کاهش هزینه و جمع کردن غائله با کمترین میزان تلفات در حال و آینده است. 🔻 امام نه تنها در فتنه، تلاش داشت تا غائله را با هزینه پایین ختم کند بلکه سعی می کرد، با آینده نگری از میزان خسارات و تلفات بر شیعه بکاهد. 🔻 2.احنف بن قیس به امام علی گفت: یا علی، قوم ما در بصره گمان می کنند اگر بر آن ها پیروز شوی، مردان آنها را میکشی و زنانشان را به اسارت می بردی... 📚 کتاب شجره آشوب 💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری ↩️ ادامه دارد... کانال به سمت خدا http://eitaa.com/samtikhoda برداشت از کانال: https://eitaa.com/joinchat/2853765397G017a37c939 . 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶
23.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۳۰۰ نوجوان برای ایران خواندند🇮🇷✅ 🔹 نماهنگ با حضور ۳۰۰ دختر و پسر ایرانی ۱۰ تا ۱۷ سال در برج آزادی به صورت پرفورمنس اجرا و ضبط شده فوق زیبا👌❤️🇮🇷❤️ 💙 http://eitaa.com/samtikhoda
23.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ویژه عجل الله تعالی فرجه الشریف 🍃بزار بگم توی آسمونتم 🍃یه سه‌شنبه شب توی جمکرونتم 🎤 👌بسیار دلنشین 🌷 🤲💔 💙 http://eitaa.com/samtikhoda
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️زیارت غیرتی 👌 بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. 💙 http://eitaa.com/samtikhoda
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌴شب زیارتی امام حسین علیه السلام 🍃شب جمعه حرمو دوست دارم؛ 🍃اشک چشم ترمو دوست دارم! 🎤 🌷 💙 http://eitaa.com/samtikhoda
. ┅─═इई 🔸💠🔹﷽🔹💠🔸ईइ═─┅ 💠 حکمت ۳۱ 🔹 قسمت 5⃣ 🔹 امير‌المؤمنين علی «علیه‌السلام» فرمودند: 🔹 ...جهاد را نيز چهار شعبه است: امر به معروف و نهى از منكر و پيكار در راه دين و دشمنى با فاسقان. پس، هر كه امر به معروف كند، مؤمنان را پشتيبانى نيكوست و هر كه نهى از منكر نمايد، بينى منافقان را بر خاك ماليده و هر كه در راه خدا پيكار كند، آنچه را بر عهده داشته به جاى آورده و هر كه با فاسقان دشمنى كند و براى خدا خشمگين شود، خدا را در روز جزا خشنود ساخته است. 🔸 امام جهاد را به معناى وسیع کلمه تفسیر فرموده نه تنها جهاد نظامى در میدان جنگ با دشمنان و به تعبیر دیگر امام به هر چهار محور جهاد: جهاد با قلب، با زبان، با عمل و با اسلحه در میدان نبرد اشاره مى‌کند که جهادى است فراگیر و شامل تمام مصداق‌ها. 🔸 آنچه امام(ع) درباره اركان ايمان و شاخه‌هاى آن بيان فرموده، علاوه بر اين كه راه رسيدن به ايمان كامل را نشان داده، در واقع اصول موفقيت و پيشرفت براى هر كار است؛ خواه جنبه معنوى داشته باشد يا جنبه مادى و آن اصول چنين است: ١. علم و آگاهى كافى براى انجام آن كار. ٢. جهاد و تلاش و كوشش در راه رسيدن به مقصود. ٣. صبر و شكيبايى در برابر موانع راه و هر گونه كارشكنى از سوى مخالفان. ۴. غوطه ور نشدن در هوا و هوس‌ها و عدم وابستگى و ترك اسارت در چنگال آنها. 🔸 حال اگر بر اين اركان چهارگانه اصول شانزده‌گانه نيز افزوده شود، برنامه كاملى را تشكيل مى‌دهد كه صراط مستقيم براى رسيدن به پيروزى‌هاست. کانال به سمت خدا http://eitaa.com/samtikhoda برداشت از کانال: @nahjol_balagheh_1 . 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶
🌳 شجره آشوب «قسمت چهل و یکم» 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻حضرت در ادامه روایت می فرماید که این افراد مسلمان هستند. در ادامه احنف به امام پیشنهاد می دهد اگر می خواهد او با امام همراه شود یا اینکه ده هزار نفر را از پیوستن به سپاه جمل برحذر دارد تا همگی در خانه هایشان بنشینند. امام به احنف فرمود کار دوم را بکند. 🔻امام بعد از جنگ جمل، دستور داد عایشه را به مدینه برگردانند. احنف بن قیس می گفت امام، به عایشه فرمود که به حجاز برگردد. عایشه امتناع کرد. امام به او فرمود اگر نروی زنان قبیله بکر بن وائل را با مهارهای آهنین می فرستم تا تو را به سوی مدینه ببرند. در این هنگام عایشه از بصره خارج شد. 🔻حضرت در خطبه 156 نهج البلاغه فرمود: «مردم بصره! در پيدايش فتنه‏ها هر كس كه مى‏تواند خود را به اطاعت پروردگار عزيز و برتر، مشغول دارد چنان كند، اگر از من پيروى كنيد، به خواست خدا شما را به راه بهشت خواهم برد، هر چند سخت و دشوار و پر از تلخى‏ها باشد. اما عائشه، پس افكار و خيالات زنانه بر او چيره شد، و كينه‏ها در سينه‏اش چون كوره آهنگرى شعله‏ور گرديد، اگر از او مى‏خواستند آنچه را كه بر ضد من انجام داد نسبت به ديگرى روا دارد سرباز مى‏زد، به هر حال احترام نخست او برقرار است و حسابرسى اعمال او با خداى بزرگ است. » 🔻امام دستور داد برای رعایت احترام همسر پیامبر او را به مدینه برگردانند اما از جهت کیفر، او را به خدا واگذار کرد. اما در اینکه آیا عایشه بعد از بازگشت از بصره به مدینه، در حصر خانگی بود یا نه، قرائنی در تاریخ وجود دارد که مؤید این معناست؛ به این نحو که عایشه بعد از شکست در جنگ و پایان یافتن فتنه، طبق امر حضرت، مجبور به حصر خانگی شد. دلایل ما به این شرح است: 🔻الف. امیرالمومنین، محمد ابن ابی بکر و عمار را به سوی عایشه فرستاد و به آن ها دستور داد به عایشه بگویند باید به مدینه برگردد و در همان خانه ای که پیامبر او را در آن جا ترک کرد، سکنی بگزیند. عایشه ابتدائا از این امر، امتناع کرد. امام مالک اشتر را به سوی او فرستاد و تأکید کرد که به خدا قسم او را به زور به مدینه برمی گرداند. 📚 کتاب شجره آشوب 💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری ↩️ ادامه دارد... کانال به سمت خدا http://eitaa.com/samtikhoda برداشت از کانال: https://eitaa.com/joinchat/2853765397G017a37c939 . 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
  💫سلام  مهدی جان! امام زمانم ... باورم این است عمّه جانت، ظهر روز دهم، از کنج خیمه‌ها ، فقط نگاهش به راه تو بوده... دلم می‌گوید: در نماز شبِ نشسته‌ای که خواند، در قنوتش، فقط آمدن تو را آرزو کرده. می‌دانم ؛ در کوچه پس کوچه‌های، شهر شوم شام، فقط نام تو را صدا می‌زده و کنج خرابه‌، برای بچه‌ها؛ فقط قصّه‌ی آمدن تو را می‌گفته... امید زینب! این بار تو را قسم به قامت خمیده او العجل! صبح بخیر مولای من ! الّلهُـمَّ‌عَجِّــلْ‌لِوَلِیِّکَـــ‌الْفَـــرَج روزتون مهدوی 💙 http://eitaa.com/samtikhoda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥عزرائیل در لحظه مرگ 💠استاد حسینی قمی✅ از امام صادق علیه السّلام نقل شده که فرمودند: عزرائیل گوید: در شرق و غرب زمین اهل خانه ای نیست ، مگر اینکه هر روز پنج مرتبه به آن ها نظر مى کنم پیامبر خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: جز این نیست به آنها در وقتهاى نماز نظر مى کند، اگر از آنها باشد بر نماز در وقتهاى آن مواظبت مى کند (هنگام مرگ ) شهادتین بر او تلقین مى کند، و شیطان را (در آن هنگام که مى خواهد ایمان را از او بگیرد) دور مى کند. 📚وسائل الشیعه ، ج 3، ص 79 . 💙 http://eitaa.com/samtikhoda