•┈┈••✾❀🍃🌺🍃❀✾••┈┈•
گروه تدریس پژوهی(معلمان تحولات تمدن ساز) برگزار می کند :
♦️نخستین وبینار تخصصی گفتمان تحول
«دوره دانش افزایی و توانمندسازی»
🔸با ارائه ی گواهینامه حضور
♦️مدرس: استاد دکتر رضا مددی
(کارشناس محترم سند تحول بنیادین و مدرس دانشگاه فرهنگیان)
با امکان پرسش و پاسخ ویژه اعضای محترم گروه تدریس پژوهی معلمان تحولات تمدن ساز در بستر اسکای روم
🔸لینک رویداد در بستر اسکای روم:
https://www.skyroom.online/ch/bhs2/dbdfte
❌جهت شرکت با گزینه مهمان وارد شوید.
کسب اطلاعات بیشتر:
@admin_rouydad
•┈┈••✾❀🍃🌺🍃❀✾••┈┈•
@Sanad_Tahavol_Isf
کارگاهی کاربردی و رایگان
👇دانشجومعلمان، استخدامی ها، فرهنگیان
🔅مهارت ارائه مطلب🔅
(فن بیان)
👨🏫مدرس: جناب آقای پایمرد
🔖همراه با ارائه گواهی معتبر
📥 دریافت لینک ورود به کارگاه در کانال زیر:
https://eitaa.com/joinchat/3834052794C97f6ff4384
⏰ یک دقیقه با سند ⏰
✍✍✍نقشه راه (۱)
*دلایل ضرورت تدوین«فلسفه ی تربیت رسمی وعمومی درجمهوری اسلامی ایران»:
1-تربیت رسمی بایدمتناسب بازمان، تحول پیدا کند.
2- تبیین فلسفی چیستی،چرایی وچگونگی جریان تربیت، به تدوین فلسفه تربیت رسمی و عمومی نیاز دارد.
3- کارآمدی نظام تربیت رسمی و عمومی در کشور ما در صورتی محقق می شود که بر فلسفه ی تربیتی متناسب بانظام فکری وارزشی اسلام مبتنی باشد.
4-نظام تربیتی حاکم برکشور ما بدون تردید رهاورد تمدن غرب بوده است،
درحالیکه میبایست سنت تربیتی اسلامی وایرانی، ضمن توجه به تجارب جهانی بازسازی و بروز رسانی می شد.
5- ظهور وتداوم انقلاب اسلامی وتاسیس نظام سیاسی بر اساس مبانی اسلامی، لزوم تدوین چنین فلسفه ای برای بازسازی نظام تربیت رسمی وعمومی آشکارتر می نماید.
6- برقراری نسبت دقیق بین تربیت رسمی و عمومی وجوامع اسلامی مستلزم نسبتی عقلانی و مستدل بین سنت ومدرنیته،منوط به وجود فلسفه تربیت رسمی و عمومی در جامعه میشود.
7-بر اساس قاعده «نفی سبیل» و لزوم نفی سلطه ی بیگانگان، تدوین فلسفه رسمی وعمومی متناسب با مبانی فکری وفرهنگ اسلامی مانع جلوگیری از راه های نفود آنان به نظام آموزشی کشور، و وابستگی به الگوهای کشور های دیگر می شود.
@Sanad_Tahavol_Isf
⏰ یک دقیقه با سند ⏰
✍✍✍نقشه راه (۲)
* روش شناسی تحقیق :
1- «فلســفة تربيت رســمی و عمومی در جمهوري اســلامي ایران عبارت است از:
- مجموعه اي جامع،
- به هم پيوسته،
- مدلل و مدون،
- برپاية "فلسفة تربيت درجمهوري اســلامي ايران" که به
- تبيين چيستي، چرايي و چگونگي تربيت رسمی و عمومي درجمهوري اسلامي ايران مي پردازد.
2-در تدوين فلسفة تربيت رسمی و عمومی، علاوه بر فلسفة تربیت،
- مبانی سياسی،
- مبانی حقوقی،
- مبانی روان شناختی
- و مبانی جامعه شناختی نيز به اقتضای ماهيت اين نوع تربيت اضافه شده است.
3-منظورازتبيين چيســتي، چرايي و چگونگي تربيت، بيان استدلالي و مبرهن اين مباحث است.
4- فلســفة تربيت در جمهوری اســلامی ايران کوشیده است در پاســخ بــه چالشهای اکنــون و آينده تربيت رســمی وعمومی، چيســتی، چرايی و چگونگی تربيت رســمی و عمومی، پاسخهای مستدلی به صورت نظام مند تهیه کند .
5- نحوة اســتنتاج واستنباط مباني اساسی تربيت و چگونگی استناد و استدلال به آنها برای تبيين چيســتی، چرايی وچگونگی تربيت از روش شناســي خاصــی تبعیت مي كند كه نمی توان آن را در قالب شكل ساده ی برهان قرارداد.
@Sanad_Tahavol_Isf
⏰ یک دقیقه با سند ⏰
✍✍✍نقشه راه (۳)
* فلســفة تربيت رســمی وعمومی ذيل چهارعنوان زير طرح شده است:
-مبانــي تربيت رســمی وعمومی(مفروضات سياســی، حقوقــی، روان شــناختی و جامعه
شناختی)
- چيستي تربيت رسمي و عمومي(تعريف و ويژگيها) چرايي تربيت رسمي و عمومي (ضرورت، غايت و هدف کلي)
_چگونگــي تربيت رســمي و عمومي(اصول کلي، توضيح الگوي نظري ســاحت های تربیت
-بيان اركان وعوامل سهيم و مؤثر در تربيت رسمی وعمومی
* مبانی اساسی تربیت رسمی و عمومی:
۱ مبانی سیاسی
۲ مبانی حقوقی
۳ مبانی روان شناختی
۴ مبانی جامعه شناختی
@Sanad_Tahavol_Isf
⏰ یک دقیقه با سند ⏰
✍✍✍نقشه راه (۴)
* مبانی سیاسی تربیت رسمی و عمومی در حکومت اسلامی:
الف: هدف حکومت ديني زمينه سازی برای تحقق حيات طيبه است.
ب:تربيـت شايسـته عموم مردم بـه لحاظ حاکميت اصل مردم سـالاري ديني در حکومت اسلامي، از اهداف حکومت است.
پ: ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﺟﺎﻣﻌﻪ، ﻭﺳـﻴﻠﻪ ﺍﯼ ﺑﺮﺍی ﺑﺴﻂ ﻫﻤﺎﻫﻨﮓ ﻭﻣﺘﻌﺎﺩﻝ ﻇﺮﻓﻴﺖ ﻫﺎﯼ ﻭﺟﻮﺩﯼ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻭ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺗﺠربه های ﻣﺘﺮﺍﮐﻢ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺩﺭ ﺟﻬﺖ ﺗﺤﻘﻖ ﺣﻴﺎﺕ ﻃﻴﺒﻪ ﺍﺳﺖ.
ت: ﻧﻬﺎﺩﻫﺎی ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﮐﺸﻮﺭ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻫﻤﺎﻫﻨﮓ ﻭ ﺩﺭ ﭼﻬﺎﺭﭼﻮﺏ ﺳﻴﺎﺳﺖ ﻫﺎﯼ ﮐﻼﻥ ﮐﺸﻮﺭ ﻭ ﺳﻴﺎﺳﺖ ﻫﺎﯼ ﺑﺨﺶ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻣﺼﻮﺏ ﻣﻘﺎﻡ ﺭﻫﺒﺮﯼ ﻋﻤﻞ ﮐﻨﻨﺪ.
ج: ﺟﻬﺖ ﮔﻴـﺮی ﺗﺮﺑﻴﺘﯽ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺍﻭﻟﻮﻳﺖ ﻫﺎﯼ ﺍﺳﺎﺳـﻲ ﻫﻤه ﺑﺨﺶﻫﺎ ﻭ ﻧﻬﺎﺩﻫﺎﯼ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻭﺳﻴﺎﺳﯽ ﻭﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﺍﺳﺖ.
چ: ﺭﻭﻳﮑﺮﺩ«ﺗﻤﺪﻥ ﺳﺎﺯی» ﺩﺭ ﺯﻣﻴنه ﻣﻮﺍﺟﻬﻪ ﺑﺎ ﻣﻈﺎﻫﺮ ﻣﺪﺭﻧﻴﺘﻪ، ﺟﻬﺖ ﮔﻴﺮی ﺑﺮﮔﺰﻳﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
@Sanad_Tahavol_Isf
⏰ یک دقیقه با سند ⏰
✍✍✍نقشه راه (۵)
*مبانی حقوقی تربیت رسمی و عمومی:
- حق بر تربیت، ﺩﺭ ﺟﻨﺒه ﻓﺮﺩﯼ ﺗﺮﺑﻴﺖ، ﻓﺮﺩ ﻭ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺻﺎﺣﺐ ﺣﻖ ﻭ ﺗﮑﻠﻴﻒ ﺍﻧد
-و ﺩﺭ ﺗﺮﺑﻴﺖ ﺭﺳــﻤﻲ ﻭ ﻋﻤﻮﻣﻲ ﻣﺴــﺌﻮﻟﻴﺖ ﺍﺻﻠﻲ ﺑﺮ ﻋﻬﺪه ﺣﺎﮐﻤﻴﺖ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻭﺍﻟﺪﻳﻦ ﻧﻘﺶ ﻣﮑﻤﻞ ﻭ ﻧﺎﻇﺮ را دارند.
- ﺗﻌﻬﺪﺍﺕ ﺩﻭﻟﺖ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺣﻖ ﺑرﺗﺮﺑﻴﺖ ﺑﻪ ﺳﻪ ﺷﻜﻞ ﺍﺳﺖ
· ﺗﻌﻬﺪ ﺑﻪ ﺭﻋﺎﻳﺖ
· ﺗﻌﻬﺪ ﺑﻪ ﺣﻤﺎﻳﺖ
· ﺗﻌﻬﺪ ﺑﻪ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﺳﺎﺯﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺤﻘﻖ ﮐﺎﻣﻞ
_ ﻭﻇﺎﻳــﻒ ﺩﻭﻟﺖ ﺩﺭ ﺧﺼﻮﺹ ﺣﻘﻮﻕ ﺗﺮﺑﻴﺘﻲ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﺑﺎ ﻧﻘﺾ ﺣﻘﻮﻕ ﺩﻳﮕﺮ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎﺷــﺪ.
_ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﻭﺍﻟﺪﻳﻦ ﻭﻇﻴﻔه ﺗﺮﺑﻴﺘﻲ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﻳﻔﺎ ﻧﮑﻨﻨﺪ، ﺩﻭﻟﺖ ﺍﺳــﻼﻣﯽ ﺑﺎﻳﺪ ﺍﻳﻦ ﻭﻇﻴﻔﻪ ﺭا ﺑﺮﻋﻬﺪﻩ بگیرد.
_ ﺳﻴﺎﺳــﺖ ﮔﺬﺍﺭﻱ ﻭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﻳﺰﻱ ﺩﺭ ﺧﺼﻮﺹ ﺗﺮﺑﻴﺖ ﺩﺭ ﺯﻣﺮه ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺣﺎﻛﻤﻴﺘﻲ ﺍﺳﺖ،
ﺍﻣﺎ ﻧﺤﻮه ﺍﺭﺍﺋه ﺁﻥ ﻗﺎﺑﻞ ﻭﺍﮔﺬﺍﺭﻱ ﺑﻪ ﺑﺨﺶ ﻏﻴﺮﺩﻭﻟﺘﻲ ﺍﺳــﺖ؛ ﻣﺸــﺮﻭﻁ ﺑﺮ ﺁﻥ ﻛﻪ ﺍﺻﻮﻝ ﻭ ﺳﻴﺎﺳﺖ ﻫﺎﯼ ﺣﺎﻛﻢ ﺑﺮ ﺗﺮﺑﻴﺖ ﺗﻮﺳﻂ ﺍﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﺭﻋﺎﻳﺖ ﺷﻮﺩ .
_ ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﺍﺯ ﺷﺌﻮﻥ ﺗﺮﺑﻴﺘﻲ ﻛﻮﺩﻛﺎﻥ ﺻﺮﻓا ﺑﻪ ﻋﻬﺪه ﺩﻭﻟﺖ ﻧﻴﺴﺖ؛ ﺑﻠﻜﻪ ﻭﺍﻟﺪﻳﻦ نیز ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺍﻣﺮ ﻣﺴﺌﻮﻝ ﺍﻧﺪ.
@Sanad_Tahavol_Isf
کارگاهی کاربردی و رایگان
👇دانشجومعلمان، استخدامی ها، فرهنگیان
🔅مهارت ارائه مطلب🔅
(فن بیان)
👨🏫مدرس: جناب آقای پایمرد
🔖همراه با ارائه گواهی معتبر
📥 دریافت لینک ورود به کارگاه در کانال زیر:
https://eitaa.com/joinchat/3834052794C97f6ff4384
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هرمعلم یک "پرورنده" هم هست
یعنی معلم "اخلاق"
@Sanad_Tahavol_Isf
❇️لزوم عملیاتی شدن سند تحول
📌امروز آموزش و پرورش یک سند مکتوبی در دست دارد که شیوهی تحول بنیادی در آموزش و پرورش را تعیین کرده. خیلی خوب، بخشی از این کار انجام گرفت. منتها این سند مثل نسخهی پزشک است. اگر ما به پزشک مراجعه کردیم، حق معاینه هم دادیم و پزشک هم معاینهی کاملی کرد و یک نسخهای نوشت و به ما داد، ما هم توی جیبمان گذاشتیم، رفتیم خانه و فکر کردیم تمام شد، این با نرفتن پیش پزشک هیچ تفاوتی ندارد؛ جز اینکه یک پولی هم خرج کردیم، یک راهی هم رفتیم. دوا را باید گرفت، دارو را باید مصرف کرد. در این نسخه نوشته شده که چه داروئی را، چه مقداری، در چه زمانی باید مصرف کنیم. باید این کار را کرد؛ اگر نکردیم، رفتن پیش پزشک و گرفتن نسخه، کأنلمیکن است. خب، حالا ما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را داریم؛ این نسخه است؛ این نسخه احتیاج دارد به این که یک برنامهریزی دقیق بر اساس بندبند این سند انجام بگیرد؛ چون بحث بر سر تحول بنیادین است.
"مقام معظم رهبری"
بیانات در دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور (۱۳۹۱/۰۲/۱۳)
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Sanad_Tahavol_Isf
✅ساحت های تربیتی
♦️ساحت در لغتنامه فارسی به معنای خانه، درگاه و آستانه آمده است ولی مقصود از ساحت در حوزه تعلیم و تربیت، محدوده و دامنهی خاصی است که مجموعهای از رفتارها و فعالیتهای تعلیم و تربیت در آن حوزه و دامنه قرار میگیرد. انسان موجودی دارای ابعاد و ساحتهای مختلف است، از بینشها، گرایشها و تواناییهای مختلف برخوردار است و با دیگر موجودات جهان ارتباط دارد واز آنها تأثیر میپذیرد وبر آنها تأثیر میگذارد.
♦️هنگامیکه از تعلیم و تربیت سخن میگوییم، درواقع از نوعی از قابلیتها و ظرفیتهایی سخن میگوییم که در ابعاد مختلف روح و بدن انسان قرار دارند و انسان برای رسیدن به کمال مطلوب خود نیازمند آن است که با یاری دیگران آنها را به فعلیت برساند یا آنها را تصحیح، تعدیل، تقویت و هدایت کند.
🔰درادامه باساحت های شش گانه سندتحول بنیادین آشنامی شویم.
#سند_تحول
#ساحت_های_تعلیم_و_تربیت
#فلسفه_تربیت_رسمی_و_عمومی
@Sanad_Tahavol_Isf
💠قرارگاه اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مستقر در گروه تحقیق و پژوهش اداره کل استان اصفهان به همراه جمعی از دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان برگزار می کند:
💥استفاده از رسانه های آموزشی موثق در تدریس به دانش آموزان بیش فعال با توجه به ساحت های سند تحول بنیادین
👨🏫 مدرس: جناب آقای محمدرضا رحمانی
✔ دکترای تخصصی
✔ پژوهشگر برگزیده استان
✔ داور مقالات
✔ مسئول علمی پژوهشی بسیج دانشجویان
✔ رتبه تدریس برتر در جشنواره تدریس و نوآوری در تولید رسانه های آموزشی
🏢 مکان برگزاری حضوری: دبستان پسرانهی شهید آقاجان
📲 برگزاری مجازی در اسکای روم به نشانی: https://www.skyroom.online/ch/t1271984113/resaane
📑 به همراه ارائه ی گواهی حضور
📅 روز برگزاری: پنج شنبه ۲۸/ ۱۰/ ۱۴۰۲
⏰ زمان: ساعت ۹ الی ۱۲
••✦•┈┈┈••❅✾❅••┈┈┈•✦••
🆔(اطلاع رسانی کارگاه، ضمن خدمت، همایش، مسابقات، جشنواره ها و ...)
🔸https://eitaa.com/esf_anjoman
🔹https://t.me/+99Cgbb7inScyZTc0
🔸http://rubika.ir/esf_anjoman
❇️1- ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی
🔰پذیرش آزادانه و آگاهانه دین اسلام
🔰 تلاش مداوم جهت ارتقای ابعاد معنوی وجودی خویش و دیگران از طریق برقراری ارتباط با خداوند (عبادت و تقید به احکام دینی) و دعوت سایرین به دینداری و اخلاقمداری
🔰 خودشناسی و دیگرشناسی برای پاسخگویی مسئولانه به نیازها، محدودیتها و پیشرفت ظرفیتهای وجودی خویش و دیگران.
🔰 تلاش پیوسته برای حضور مؤثر و سازنده دین و اخلاق در تمام ابعاد فردی و اجتماعی
____________________________
@Sanad_Tahavol_Isf