و اینکه باید ببینی کار عملیو ترجیح میدی و باهاش راحت تری یا درس خوندن ، و من خودم هیچ ذهنیتی نداشتم از کار عملی به این شکل تا قبل دانشگاه...
یعنی تا قبل اینکه بیوفتی توش نمیدونی با کارای اینجوری اوکیی یا نه ؛
مثلاً برای من خیلی سخت بود و من کاملا احساس میکردم که با کار تئوری ای درس خوندن راحت ترم و عذاب می کشیدم رسماً اما خب کم کم گذشت و الان حتی تقریباً برعکس شده😂!
ولی اگه یه ته مایه نقاشی ، هنری ای داشته باشی برات راحت تره
برای منی که از دوران دبیرستان از معماری به شدت بدم میومد، و یجورایی این رشته رو یه چیز سخت بیخود و سطحی و کلیشه ای میدونستم ؛ هر چقدر می گذره داره جالب تر میشه و بیشتر میفهمم که اصلاااا سطحی و کلیشه ای نیست
دریایی داره واسه خودش... به همه رشته های هنری دیگه مثل نقاشی ، گرافیک عکاسی ، سینما ، موسیقی و ... ربط داره به رشته های روانشناسی و جامعه شناسی ربط داره ، به مکانیک و فیزیک و حتی گاهی شیمی ربط داره ...
و کلییی کتاب برای خوندن و حرف برای زدن داره
و خب همه اینا که جالبش میکنه سختشم میکنه دیگه..🌚
طبق تقریباً تمام نظرسنجی های دانشگاهی داخلی و خارجی سخت ترین رشته ست.