eitaa logo
🇮🇷سنگر اخلاص🇮🇷
36 دنبال‌کننده
28.4هزار عکس
19.9هزار ویدیو
1.2هزار فایل
🇮🇷 جوانان ایرانِ اسلامی، تاریخ‌سازند. در این کانال با همراهی شما، آرمانهای انقلابِ اسلامی را پی‌ می‌گیریم. با ما همراه باشید. ‏‏🌸🇮🇷🌸‏
مشاهده در ایتا
دانلود
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠خصوصیّت مدرّس چه بود؟ خصوصیّت مدرّس 👇 1️⃣اوّلاً عبارت بود از آگاهی؛ 🔺چیزی را که خیلی از آدم‌های دلسوز، آن روز نمی‌فهمیدند و درک نمی‌کردند، او می‌فهمید، آگاه بود، 🔺توطئه‌ی خارجی‌ها را و حکومت دست‌نشانده را می‌شناخت، پایان کار را از آغاز می‌دید. 2️⃣ ثانیاً احساس مسئولیّت؛ 🔺یعنی به عنوان یک عالم، به عنوان یک نماینده‌ی مجلس، به عنوان یک شخص متنفّذ در جامعه، احساس مسئولیّت می‌کرد. 3️⃣و ثالثاً شجاعت؛ 🔺نمی‌ترسید، از مرگ نمی‌هراسید، از زحمت‌ها و سختی‌های زندگی فرار نمی‌کرد. 🔸 این سه خصوصیّتِ عمده‌ی مرحوم مدرّس است. 🔹 البتّه عالم بود، باتقوا بود، خیلی خصوصیّات دیگر هم داشت، امّا آن چیزی که مدرّس را مثل خورشید منوّری امروز در جامعه‌ی ما قرار داده، این سه خصوصیّت است. ۱۳۶۷/۰۹/۱۱ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 خصوصـیـت عـمده‌اش این بــود كه هیچ عامل ارعاب و و و در او اثر نمی‌كرد. همان وقتی‌كه علی‌الظّاهر فضا را بر ضدّ او آن‌چنان متشنّج كرده بودند كه علیه ‌او شـعار می‌دادند، او ایـسـتاد و حرف خودش را زد. ایـن خصـوصـیـت یک خوب در است. ۱۳۷۸/۱۱/۲۶ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠 مقام معظم رهبری: یاد میرزاکوچک‌خان می‌افتادیم، نیرو میگرفتیم! 👈 شخصیّت و قیامِ میرزا کوچک‌خان جنگلی از دیدگاه رهبر معظّم انقلاب: 🔹 قضیّه‌ی مرحوم میرزا كوچك جنگلی یك قضیّه‌ی ویژه است؛ اگرچه كه در آن دوره‌ی خاص - یعنی در دوره‌ی فاصله‌ی بین مشروطیّت و سرِ كار آمدن رضاخان - حوادث گوناگونی در كشور به‌وجود آمده و هم‌زمان با نهضت جنگل، چند كار بزرگ دیگر هم در گوشه و كنار كشور اتّفاق افتاده، امّا آن صبغه‌ی مردمی و نجابتی كه در كار مرحوم میرزا كوچك خان جنگلی هست، در هیچ كدام از این دو سه كار دیگری كه هم‌زمان در آن دوره اتّفاق افتاد در سرتاسر ایران، نظیر ندارد. 🔺 منشأ حركت میرزا كوچك خان یك منشأ صددرصد دینی و اعتقادی است. رفتار او هم یك رفتار دینی و اعتقادی است. (۱۳۹۱/۰۸/۲۹) 🔹 این مرد تنها، این مرد باایمان و باصفا، اگرچه در وسط جنگل‌های گیلان در مظلومیت مُرد، اما شخصیت خودش را در تاریخ ایران تثبیت کرد؛ مُرد، اما یک مشعل شد. 🔺 ما در دوران مبارزه خودمان، هر وقت نام را به یاد می‌آوردیم و شرح حال او را میخواندیم، نیرو میگرفتیم. او از همت و اراده و شخصیت و هویّت خود خرج کرد، برای این‌که به یک نسل هویّت و شخصیت و نیرو و اراده ببخشد. این بسیار ارزش دارد. 🔸 امثال او تعدادی بودند که در غربت مبارزه کردند، در غربت هم مُردند؛ اما میبینید که امروز غریب نیستند. جریان تاریخ، جریان عجیبی است. نگذاشت و نخواهد گذاشت شیخ فضل‌الله‌ها و میرزاکوچک‌خان‌ها و خیابانی‌ها و امثال اینها، همچنان که غریب مُردند، غریب بمانند. (۱۳۸۰/۰۲/۱۲) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠مسئله شهدای ما فقط دفاع از مرز جغرافیایی نیست، شهدا در دفاع از مرزهای معنوی وارد میدان شدند. ۱۴۰۰/۰۸/۳۰ ☀️(مدظله‌العالی) ————————— 🇮🇷@SANGAR_1🇮🇷 🇮🇷@SANGAR_5🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸میرزا کوچک خان ۱۲ سال شاگرد درسِ خارجِ بود 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 شهادت فقط قربانیِ جنگ شدن نیست؛ در دنیا کسان زیادی هستند که در جنگهای کشورهایشان شرکت میکنند و کشته میشوند؛ مسئله‌ی رزمنده‌ی ما که وارد میدان جنگ میشود فقط دفاع از مرز جغرافیایی نیست؛ او در دفاع از مرزهای عقیده، اخلاق، دین، فرهنگ و هویّت، در دفاع از این مرزهای مهمّ معنوی وارد میشود؛ مسئله‌ی شهدای ما این است. ۱۴۰۰/۰۸/۳۰ ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠میرزا کوچک‌خان یک روحانی بوده است... در اینکه طلبه بوده، در اینکه روحانی بوده، هیچ شکّی نیست؛ 🔸در حوزه‌ی خودِ رشت، بزرگانی [همچون شهید ملا محمد خمامی، مجتهد بزرگ گیلان و از همفکران علامه شیخ فضل الله نوری ره، و استاد میرزا کوچک خان جنگلی که به دست مشروطه خواهان غربگرا، چند ماه قبل از بردار شدن شیخ فضل الله، در محرم ۱۳۲۷ ق، ترور شد و به شهادت رسید.] هم در آن وقت بوده‌اند که از آنها استفاده می کرده، در این هیچ تردیدی نیست... 🔹بنابراین منشأ حرکت میرزا کوچک خان یک منشأ صددرصد دینی و اعتقادی است. ۱۳۹۱/۰۸/۲۹ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و باز یک خائن! کابوس استعمار/شرح حالی کوتاه از شجاعت شهید رئیسعلی دلواری در برابر انگلیس خبیث ناموس و سرزمینم بهایش خون اجنبی است نه زیور آلات/شهادت اری اما اسارت هرگز پینوشت؛ به که نگاه میکنیم دشمن با اون همه هارت و پورتش و در اختیار داشتن تجهیزات فراوان از پس شیر مردانی و شیر زنانی مانند رئیسعلی دلواری و بی بی مریم /میرزا کوچک خان جنگلی برنیامد! فقط از طریق خائن ها توانست ضربه بزنه وحال امروز هم خائنها هستن با ظاهر خودمان که چرخ دشمن را در کشور ما میچرخانند..... ۱۲ شهریور سالروز شهادت شیر دلوار رئیسعلی دلواری ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏💠🌸🍃🌺🍃🌸💠 💠اگر ما اسراف داریم، اگر ما تقلید کورکورانه داریم، اگر ما سبک زندگی غلط داریم، اینها ناشی از مشکلات فرهنگی است؛ فرهنگِ حاکم بر ذهنها است که در عمل، این مشکلات را به وجود می‌آورد. ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠... خیال کردند یک دسته زیادی که معنای عرفان عبارت از این است که انسان یک محلی پیدا بشود و یک ذکری بـگـوید و یک سری حرکت بدهد و...، این معنی عرفان است!!!، مرتبه اعلای عرفان را امام علی سلام‌الله‌علیه داشته است و هیچ این چیزها نبوده در کار. خیال می‌کردند که کسی که عارف است باید دیگر بکلی کناره گیرد از همه چـیز و برود کنار بنشیند و یک قدری ذکر بگوید و... . 🔸امیرالمؤمنین در عین حالی که اعرف خلق الله بعد از رسول الله در این امت، اعرف خلق الله به حق تعالی بود، معذلک نرفت کنار بنشیند و هیـچ کاری به هیـچـی نداشته باشد... . 🔹یا خیال می‌شود که کسی که اهل[سیر و] سلوک است، اهل سلوک باید به مردم دیگر کار نداشته باشد، در شهر هر چه می‌خواهد بگذرد، من اهل سلوکم!!!، بروم یک گوشه‌ای بنشینم و وِرد بـگـویم و سلوک!!! به قول خودش پیدا کند!!!. 🔸این سلوک در انبیا زیادتر از دیگران بوده است، در اولیا زیادتر از دیـگـران بوده است، لکن نرفتند در خانه‌شان بنشینند و بـگـویند که ما اهل سلوکیم و چکار داریم که به ملت چه می‌گذرد، هر که هر کاری می‌خواهد بکند!!!. 🔹 اگر بنا باشد که اهل سلوک باید بروند کنار بنشینند، پس باید انبیأ هم همین کار را بکنند و نکردند. 🔸موسی بن عمران اهل سلوک بود ولی معذلک رفت سراغ فرعون و آن کارها را کرد. ابراهیم هم همین طور، رسول خدا هم که همه می‌دانیم. 🔹رسول خدایی که سال‌های طولانی در سلوک بوده است، وقتی که فرصت پیدا کرد، یک حکومت سیاسی ایجاد کرد برای این که عدالت ایجاد بشود، تبع ایجاد عدالت فرصت پیدا می‌شود برای این که هر کس هر چیزی دارد بیاورد. 🔻 وقتی که آشفته است نمی‌توانند، در یک محیط آشفته نمی‌شود که اهل عرفان، عرفانشان را عرضه کنند، اهل فلسفه، فلسفه‌شان را، اهل فقه، فقه‌شان را، لکن وقتی حکومت یک حکومت عدل الهی شد و عدالت را جاری کرد و نگذاشت که فرصت‌طلب‌ها به مقاصد خودشان برسند، یک محیط آرام پیدا می‌شود، در این محیط آرام همه چیز پیدا می‌شود. 🔸... به هیچ چیز مثل این امر سیاسی دعوت نشده است و این امر سیاسی بوده است، زمان پـیغمبر بوده است، زمان امیرالمؤمنین بوده است، بعدها هم اگر یک فرصت پیدا می‌شد، آنها هم داشتند این معنا را. 🔹انحرافات زیاد شده است. بعضی از اهل علم خودمان هم همین معانی را دارند (لباس جندی حرام است!!!، لباس شهرت است!!!، به عدالت مضر است!!!( حضرت امیر عادل نبوده؟ ! حضرت سیدالشهدا هم عادل نبوده؟ ! حضرت امام حسن هم عادل نبوده؟ ! پـیغمبر اکرم هم عادل نبوده؟ ! برای این که لباس جندی داشتند!؟ 🔸اینها را تزریق کردند به ما، به ما آن طور دست‌های توطئه گر تزریق کردند که ماها هم باورمان آمده است. تو چکار داری به این که چـه می‌گـذرد، تو مشغول درسَت باش، تو مشغول فقهت باش، تو مشغول فلسفه‌ات باش، تو مشغول عرفانت باش، چـکار داری که چـه می‌گـذرد!!!. 🔹... اوایلی که این مسائل پـیش آمد، یکی از رفقای ما که بسیار خوب بود، بسیار مرد صالحی بود و اهل کار هم بود، لکن من وقتی یک قضیه را صحبت کردم که در این قضیه ما باید تحقیق کنیم، گفت به ما چکار دارد،... امر سیاسی است به ما چکار دارد!!!. این طور تزریق شده بود که یک مرد عالم روشنفکرِ متوجه به مسائل، این طور می‌گوید که به ما چکار دارد!!!. 🔸پـیغمبر هم می‌گـفت سیاست به ما چکار دارد!!!؟ امیرالمؤمنین هم که حکومت داشت، می‌گفت سیاست... . حکومتی داشت برای ذکر گفتن و برای قرآن خواندن و برای نماز خواندن و همین دیـگـر؟ ! حکومت بود، ولایت بود و تجهیز جیوش بود عرض می‌کنم حکومت‌ها در نصب کردن اینها بود، همه‌اش سیاست است اینها. 🔹آنی که می‌گـوید که آخوند چکار دارد به سیاست، این با آخوند خوب نیست، این با اسلام بد است، می‌خواهد آخوند را کنار بگذارد که می‌تواند یک کاری توی مردم انجام بدهد و هر کاری دلشان می‌خواهد بکنند و لهذا این طور شد. 🔸البته علمای ما در طول تاریخ این طور نبود که منعزل از سیاست باشند. 🔻مسأله‌ی مشروطیت یک مسأله‌ی سیاسی بود و بزرگـان ما در آن دخالت داشتند، تأسیسش کردند. 🔻مسأله‌ی تحریم تنباکو یک مسأله‌ی سیاسی بود و میرزای شیرازی رحمه‌الله این معنا را انجام داد. 🔻در زمان‌های اخیر هم مدرس، کاشانی، اینها مردم سیاسی بودند و مشغول کار بودند، 🔻اما به قدری قدرت داشت این دست قوی توطئه گر که نمی‌شد از فکر حتی اهل علم محترم هم بیرون کرد به این که نه، مسأله این طور نیست، مسأله‌ی حکومت در زمان پیغمبر بوده و سیاست هم بوده، در زمان امیرالمؤمنین بوده و سیاست هم بوده و این که همه نقل کرده‌اند و این قدر غدیر را بزرگ کرده‌اند، برای این که به ما بفهمانند، تعلیم بدهند به ما که این طوری باید باشد. ۱۳۶۵/۰۴/۲۸ ☀️(رضوان‌الله‌علیه) صوت —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 خصوصـیـت عـمده‌اش این بــود كه هیچ عامل ارعاب و و و در او اثر نمی‌كرد. همان وقتی‌كه علی‌الظّاهر فضا را بر ضدّ او آن‌چنان متشنّج كرده بودند كه علیه ‌او شـعار می‌دادند، او ایـسـتاد و حرف خودش را زد. ایـن خصـوصـیـت یک خوب در است. ۱۳۷۸/۱۱/۲۶ ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠اگر کسی هم مثل مرحوم رضوان‌اللَّه‌علیه، سرسخت بود، کتکش می‌زدند، محبوسش می‌کردند، تبعیدش می‌کردند و بعد هم به دست قلدری مثل ، با دهان روزه، در ماه رمضان، شهیدش می‌کردند. ۱۳۷۳/۱۱/۱۴ ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠 هر كدام از آقايان معمّمين حفظهم‌اللَّه و اعلى‌اللَّه‌ذكرهم، هر جا كه هستند، آن كار را در آن‌جا خوب و درست انجام دهند. 📖كسى كه طلبه است، دُرست درس بخواند، سعى كند باسواد و ملّا شود. 📚كسى كه مدرّس است، سعى كند با دل و جان تدريس كند. 🔅كسى كه شغلى از مشاغل روحانى دارد، سعى كند بى‌غرضى و بى‌نظرى و بى‌اعتنايى خود به زخارف دنيا را عملاً نشان دهد. 🔸همه سعى كنند را حفظ كنند. ❗️اختلاف و دودستگى و در پوستين يكديگر افتادن و اين چيزها، مناسب شأن اهل علم نيست و مسؤوليتها را سنگين مى‌كند.زيرا در روحيه‌ى مردم، اثر مى‌گذارد. ۱۳۷۲/۰۵/۰۵ ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠 امام فقید عظیم‌الشأن(رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) که حقاً از همه جهت اسوه بودند... واقعاً ازهربُعدی انسان نگاه می‌کند، می‌بیند جا دارد که انسان‌ها وطلّاب علم و روّاد طریق هدایت مردم، به‌ایشان اقتدا کنند. 💬 آن بزرگوار در قم، اولین روزی که برای درس روی منبر نشستند، من در درسشان حاضر بودم. ایشان قبلاً روی زمین می‌نشستند و درس می‌گفتند و بعد از چندی که جمعیت زیاد شد و طلّاب می‌خواستند چهره‌ی ایشان را زیارت کنند و صدایشان را درست بشنوند، اصرار کردند که روی منبر بنشینند. 🔺 گمان می‌کنم ایشان بعد از رحلت مرحوم آیةالله‌العظمی بروجردی(رضوان‌الله‌علیه) این را قبول کردند. تا آن بزرگوار حیات داشتند، ایشان منبر ننشستند. 📣 این بزرگوار، آن روز را تماماً به نصحیت گذراندند. اولین مطلبی که بعد از «بسم‌الله» فرمودند، این بود که مرحوم آقای نائینی(رحمةاللّه‌علیه)، روز اولی که برای درس روی منبر نشست، گریه کرد و گفت: این همان منبری است که شیخ انصاری(ره) روی آن نشسته، حالا من باید روی آن بنشینم. ↩️ ایشان از همین‌جا، شروع به نصیحت کردن طلّاب کردند که بفهمید چه کاری می‌کنید و چه‌قدر این مسئولیت سنگین است... ⏪ ایشان در آن روز که این صحبت‌ها را می‌کردند، در حد یک مدرّس بزرگ و یک فقیه عالی‌مقامِ مهیای مرجعیت بودند. 🔴 احساس مسئولیت، این‌قدر مهم است. از آن‌جا بگیرید، تا معممان و روحانیونی که در طبقات پایینتر هستند، تا برسد به یک مرثیه‌خوان و یک روضه‌خوان معمولی، که او هم در آن کاری که برعهده گرفته، باید احساس مسئولیت بکند. ۱۳۶۹/۹۱/۰۴ ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠خصوصیّت مدرّس چه بود؟ خصوصیّت مدرّس 👇 1️⃣اوّلاً عبارت بود از آگاهی؛ 🔺چیزی را که خیلی از آدم‌های دلسوز، آن روز نمی‌فهمیدند و درک نمی‌کردند، او می‌فهمید، آگاه بود، 🔺توطئه‌ی خارجی‌ها را و حکومت دست‌نشانده را می‌شناخت، پایان کار را از آغاز می‌دید. 2️⃣ ثانیاً احساس مسئولیّت؛ 🔺یعنی به عنوان یک عالم، به عنوان یک نماینده‌ی مجلس، به عنوان یک شخص متنفّذ در جامعه، احساس مسئولیّت می‌کرد. 3️⃣و ثالثاً شجاعت؛ 🔺نمی‌ترسید، از مرگ نمی‌هراسید، از زحمت‌ها و سختی‌های زندگی فرار نمی‌کرد. 🔸 این سه خصوصیّتِ عمده‌ی مرحوم مدرّس است. 🔹 البتّه عالم بود، باتقوا بود، خیلی خصوصیّات دیگر هم داشت، امّا آن چیزی که مدرّس را مثل خورشید منوّری امروز در جامعه‌ی ما قرار داده، این سه خصوصیّت است. ۱۳۶۷/۰۹/۱۱ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠ما در دوران مبارزه‌ی خودمان، هر وقت نام را به یاد می‌آوردیم و شرح حال او را می‌خواندیم، نیرو می‌گرفتیم. او از و اراده و و هویّت خود خرج كرد، برای اینكه به یك نسل و شخصیت و نیرو و اراده ببخشد. این بسیار ارزش دارد. ⭕️امثال او تعدادی بودند كه در غربت كردند، در هم مُردند؛ اما می‌بینید كه امروز غریب نیستند. جریان ، جریان عجیبی است. نگذاشت و نخواهد گذاشت شیخ فضل‌اللّه‌ها و میرزا كوچك‌خان‌ها و خیابانی‌ها و امثال این‌ها، همچنان كه غریب مُردند، غریب بمانند. می‌خواهند این مفاخر را از دست ایرانی بگیرند. ۱۳۸۰/۰۲/۱۲ ☀️ (مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠 حقا" میرزا کوچک جنگلی نماد شجاعت و مجاهدت مردم گیلان است که برای اسلام، برای قرآن، برای اقامه‌ی دین مقابل متجاوزان در غربت قیام کرد، 🔸یاد او نباید هرگز فراموش شود! ۱۳۸۹/۱۰/۰۸ ☀️ (مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠تاریخ نگذاشت و نخواهد گذاشت شیخ فضل‌اللَّه ‌ها و میرزا کوچک خان‌ ها و...غریب بمانند، دشمنان میخواهند این مفاخر را از دست جوان ایرانی بگیرند! ۱۳۸۰/۰۲/۱۲ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠میرزا کوچک‌خان یک روحانی بوده است... در اینکه طلبه بوده، در اینکه روحانی بوده، هیچ شکّی نیست؛ 🔸در حوزه‌ی خودِ رشت، بزرگانی [همچون شهید ملا محمد خمامی، مجتهد بزرگ گیلان و از همفکران علامه شیخ فضل الله نوری ره، و استاد میرزا کوچک خان جنگلی که به دست مشروطه خواهان غربگرا، چند ماه قبل از بردار شدن شیخ فضل الله، در محرم ۱۳۲۷ ق، ترور شد و به شهادت رسید.] هم در آن وقت بوده‌اند که از آنها استفاده می کرده، در این هیچ تردیدی نیست... 🔹بنابراین منشأ حرکت میرزا کوچک خان یک منشأ صددرصد دینی و اعتقادی است. ۱۳۹۱/۰۸/۲۹ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 خصوصـیـت عـمده‌اش این بــود كه هیچ عامل ارعاب و و و در او اثر نمی‌كرد. همان وقتی‌كه علی‌الظّاهر فضا را بر ضدّ او آن‌چنان متشنّج كرده بودند كه علیه ‌او شـعار می‌دادند، او ایـسـتاد و حرف خودش را زد. ایـن خصـوصـیـت یک خوب در است. ۱۳۷۸/۱۱/۲۶ ☀️(مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠اگر کسی هم مثل مرحوم رضوان‌اللَّه‌علیه، سرسخت بود، کتکش می‌زدند، محبوسش می‌کردند، تبعیدش می‌کردند و بعد هم به دست قلدری مثل ، با دهان روزه، در ماه رمضان، شهیدش می‌کردند. ۱۳۷۳/۱۱/۱۴ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷