eitaa logo
سنگر خاکی
164 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
3.2هزار ویدیو
19 فایل
بنام خدا #اللهم_عجل_لولیک_الفرج مادرم ازمهر علی شیر داد بر دهنم نام نکویش نهاد به به از این موهبت مادری حیدریم حیدریم حیدری ((با ما همراه باشید در سنگر خاکی)) مارابجبرهم که شده سربراه کن خیری ندیده ایم از این اختیارها #نشر_دهید #عضو_شوید @sangarkhaki99
مشاهده در ایتا
دانلود
🤣🤣🤣🤣🤣 @sangarkhaki99
اگر می‌بينيد که با اعدام ابر جاسوس صدای و و... در اومده، یعنی تیر جمهوری اسلامی دقیقا به هدف خورده و این هوچی‌گری‌ها نه برای این مزدور،بلکه برای دیگر جاسوسانشون در ایران هست که بگن بله ما همیشه پشت‌تون هستیم، غافل از اینکه نمیدونن اینها فقط یه دستمال کاغذی هستند @sangarkhaki99
سیل جمعیت علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی به خیابان آمدند @sangarkhaki99
تصویری از تظاهرات اسرائیلی ها در مقابل منزل هرتزوگ رئیس جمهور اسرائیل علیه دولت نتانیاهو @sangarkhaki99
سنگر خاکی
پلیس رژیم‌صهیونیستی تخمین زده ۸۰هزار اسرائیلی امشب در اعتراضات تلاویو شرکت کردند. هر کشوری اگر آشوب وفتنه به پا کند و آتش بیار معرکه شود و به ایران بزرگ و قوی ،مردم نجیب ایران وبه کشورنجیب زادگان کوچکترین آسیبی وارد کند وبه شیعه خانه امام زمان عج نگاه چپ کند خدا چنان کند که درگیر خودشان شوند با آل علی هرکه درافتاد ورافتاد @sangarkhaki99
خیابان‌های متشنج تل‌آویو بعد از اعتراضات در شهرهای فلسطین اشغالی علیه سیاست‌های تازه کابینه نتانیاهو، این اعتراضات در تل‌آویو منجر به درگیری بین پلیس رژیم صهیونیستی و معترضان شد. @sangarkhaki99
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آخرین تغییرات آب و هوا در کشور 🎴به کانال بپیوندید 👇 @sangarkhaki99
حضرت امام صادق صلوات الله علیه می فرمایند : میان دنیا و آخرت هزار گردنه است که کوچک‌ترین و آسان‌ترین آن‌ها مرگ است! 📚من لايحضره الفقيه ج ١، ص ۱۳۴ @sangarkhaki99
🌺 سلام به همه 🌺 🔻 لطفا جهت شفای همه مرضای اسلام مخصوصاً این مریض منظور ۱ مرتبه حمد و ۵ مرتبه آیه شریفه (أمَّن یُجیب) رو قرائت بفرمایید و از خدا بخواهید که بهترین مصلحتش رو برای ایشون نازل کنه 🤲اَمَّن یُّجیبُ المُضطَرَّ اِذا دَعاهُ وَ یَکشِفُ السُّو @sangarkhaki99
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 قدرت علمای شیعه در طول تاریخ را ببینید ✍🏻 زمانیکه مغول ها به ایران حمله کردند با وجود آن همه خرابی و به آتش کشیدن خانه ها و مساجد وارگان های علمی آن زمان اما با تلاش های علمای شیعه در آن زمان و انجام مناظرات با حکام و بزرگان مغول توانست آن خرابی ها را تبدیل آبادی و مهد علم دانش بکنند 🌐 برنامه امت اسلام با کارشناسی استاد حسینی کوهساری @sangarkhaki99
این خط این نشون مثل قبلیا یک روز هم میگن پدوفیلی میل طبیعی انسانه و بخاطر رابطه با کودکان یک رنگ دیگه به پرچم نجسشون اضافه میکنن لعنت خدا بر شیطان و شیطان صفت ها #روشنگری #بصیرت @sangarkhaki99
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حمله وهابی ها به اتوبوس زئران مدینه 🔹 وهابیت که امروزه در سایه حکومت دین ستیز سعودی ها به حاشیه رانده شده اند با حمله به اتوبوس زائران مدینه النبی عصبانیت خود را نه بر سر حکومت بلکه بر زائران خالی می کنند @sangarkhaki99
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کنایه جانشین پلیس راهور به خودروسازان: گوش شنوایی نیست! خوشحالیم یک کشف دیگر به عالم کشفیات دنیا اضافه شد؛ گالیله، ادیسون و پاستور چیزهای دیگری کشف کردند ما هم قیمت خودرو را کشف کردیم. به تنها چیزی که از خودرو اهمیت نمی‌دهیم، امنیت خودرو است. می‌خوای زود وارد بهشت شی از خودروسازان ماشین بخر @sangarkhaki99
تبیین بهشت و جهنم قسمت اول (1) بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ صَلّیَ اللهُ عَلَى خَیرِ خَلْقِهِ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّیِّبینَ الطَّاهِرِین‏ ☑️مقدمه اعتقاد داشتن به آخرت و بهشت و جهنم، نقش مهمّی در بازداشتن انسان از گناه و کارهای نادرست و سوق دادن به سوی کارهای شایسته و خداپسند دارد. از این رو در آیات نورانیِ قرآن کریم، از بهشت و جهنم سخن به میان آمده است و تدبر و فهم معارف قرآنی و حدیثی که در این زمینه وارد شده است، بسیار کارگشاست. به عنوان مقدمه باید عرض کنیم؛یکی از اعتقادات مسلم مسلمانان اعتقاد به بهشت و جهنم است که مثل بقیه معتقدات و امور فرا مادی و فرا حسی ممکن است، توسط افراد مادی و حس گرا مورد تردید، انکار و حتی استهزا قرار بگیرد. اما باید بدانیم که؛«اقرار به حقانیت بهشت، واجب و انکار آن موجب کفر است. این اقرار از امورى است که به میّت ،تلقین مى‌شود».(۱) ✅ استحباب یاد بهشت و جهنم در اعمال مستحبی از جمله اعمال دعا برای طلب بهشت و دفع جهنم است یعنی از باب ذکر توصیه شده است که در حالات و موقعیت های مختلف به ویژه در حالات زیر بهشت و جهنم را یاد کنیم؛ ۱) در تعقیبات نماز. ۲)هنگام تلاوت آیه‌ای از قرآن که متضمّن وصف بهشت و نعمت هاى ‌ بهشتى یا عذاب های جهنمی است . ۳)هنگام ورود به حمام  ۴) هفتاد بار هنگام وقوف در عرفات  ☑️فهم معنی بهشت و جهنم باید توجه کنیم؛ هر آنچه درباره جهان دیگر؛ عالم آخرت، بهشت و جهنم ، در قرآن و حدیث گفته می شود از باب تشبیه است، برای بیان اموری که برای ما در این دنیا قابل تصور، قابل حس نیست راه دیگری غیر از تشبیه وجود ندارد. چنانچه اگر بخواهیم برای بچه خردسال رسیدن به اهمیت شغل و درآمد خوب را بیان کنیم باید از راه دسترسی به خوراکی و اسباب بازی دلخواه بیان کنیم. «تصورمان از لذت های بهشت در حد نعمت‌ها و لذت‌هایى است كه در دنیا شناخته‌ایم و احساس كرده‌ایم و بیش از آن احساس و تصورى نداریم. توان عقل انسان در حدى است كه از چیزهایى كه دیده یا نمونه‌هایى از آنها را مشاهده كرده، آن هم پس از مقایسه، مى‌تواند تصور داشته باشد و از چیزى كه ندیده تصور و تصویرى ندارد. به جهت همین محدودیت فهم و درك و فعالیت ذهن انسان، براى بیان اوصاف و ویژگى‌هاى جهان آخرت، چاره‌اى جز این نیست كه آنها را در قالب‌هایى بیان كنند كه با آنچه انسان در دنیا درك مى‌كند مشابهت داشته باشند والاّ آن ویژگى‌ها را اصلا درك نخواهد كرد. از این جهت ممكن است آن ویژگى‌ها تا میلیون‌ها بار تنزل یافته باشند تا در افق درك و فهم دنیوى ما بازتاب و انعكاس یابند و اثر بخش گردند والا اگر از افق فهم و درك ما فراتر باشد، در ما اثر نخواهد بخشید؛ چون قابل درك و فهم نیست».(۲) چنانچه در مورد بهشت گفته شده از خیر و سعادت چیزهایی هست که بر قلب هیچ بشری خطور نمی‌کند: «فَلَا تَعْلَمُ نَفْسٌ مَّا أُخْفِیَ لَهُم مِّن قُرَّةِ أَعْیُنٍ؛ هیچ کس نمی‌داند چه پاداش‌های مهمی که مایه روشنی چشم‌هاست برای آنها نهفته شده.» 🔷بهشت و جهنم تجلی صفات الهی انا لله و انا الیه راجعون یک حقیقتی که همه مؤمنان آن را پذیرفته اند عبارت است از اینکه انسان ها از آن خدا هستند و به سوی او باز خواهند گشت. بهشت و جهنم همان بازگشت به سوی خداست چرا که ؛حقیقت بهشت تجلّی رحمت و مغفرت خداست و جهنم تجلّی غضب و لعنت خداست. مؤلف کتاب تفسیری می نویسند:«بر همین‌ اساس‌، بهشت‌ از اسمای‌ جمالی‌ و جهنم‌ از اسمای‌ جلالی‌ است‌» .(۳) با این توضیح که هر کس در دنیا اعمال نیک انجام می دهد در واقع با صفات جمال خداوند ارتباط گرفته است و هر کس اعمال ناروا انجام دهد در معرض اسما جلالی خداوند قرار گرفته است. قسمت اول 🔻 ادامه دارد 👇👇 ✅کانال @SANGARKHAKI99 🇮🇷 @sangarkhaki99
قسمت دوم(2) درجات بهشت ودرکات جهنم به مراتب بهشت، درجات و به مراحل جهنم، درکات اطلاق می‌شود،در احادیث به درجات بهشت اشاره شده است چنان‌که امام صادق (ع) می‌فرماید: «... فان درجات الجنة علی قدر آیات القرآن فیقال لقاری القرآن اقرا وارق؛  به‌درستی که درجات بهشت به ‌اندازه آیات قرآن است؛ پس به قاری گفته می‌شود بخوان و بالا برو». همین طور درکات جهنم نیز در احادیث مورد اشاره قرار گرفته خداوند در قرآن کریم به مراحل هفتگانه جهنم اشاره فرموده است؛ وَ إِنَّ جَهَنَّمَ لَمَوْعِدُهُمْ أَجْمَعِینَ لَها سَبْعَةُ اَبْوابٍ. و جهنم میعادگاه همه آنها است. هفت در دارد. در حدیثی حضرت امیر(ع) درکات جهنم را به ترتیب زیر بیان می‌فرماید: «فاسفلها جهنّم و فوقها لظى، و فوقها الحطمة، و فوقها سقر، و فوقها الجحيم، و فوقها السعير، و فوقها الهاوية». ۱. جهنم (از همه پایین تر)؛ ۲. لظی (طبقه بالای جهنم)؛ ۳. حطمه (بالای لظی)؛ ۴. سقر (بالای حطمه)؛ ۵. جحیم (بالای سقر)؛ ۶. سعیر (فوق جحیم)؛ ۷. هاویه (بالاترین طبقه و طبقه روی سعیر).(۴) ♻️مراتب بهشت و جهنم برخی عرفا و عالمان بزرگ با استفاده از معارف آیات و احادیث سعی کرده اند حقیقت بهشت و جهنم را به اشکال مختلف تبیین کنند. یکی از شیوه ها ، عبارت است از بیان مراتب بهشت و جهنم که در کتاب شرح چهل حدیث بهشت و جهنم را دارای سه مرتبه بیان میکند و از آن سه مرتبه با عناوین؛ «بهشت اعمال، بهشت اخلاق و بهشت لقا» همین طور« جهنم اعمال، جهنم اخلاق و جهنم لقا تعبیر میکنند (۵) طبق اشاره فوق و با توجه به آیات و احادیث ،مراتب سه گانه جهنم را میتوان اینگونه تبیین کرد؛ ۱.جهنم اعمال؛ یعنی اینکه انسان،گناهان رفتار زشتی مرتکب شده اما این گناهان به اندازه ای نبوده که وجود شخص به جهنم تبدیل شده باشد پس جهنم برای این شخص حکم حمام رفتن راه خواهد داشت که چرک و کثافات او را بیرون خواهد کرد. ۲.جهنم اخلاق ؛ زشتی ها و گناهان شخص به حدی رسیده که این رفتار مثل بخشی وجودش شده است و حالات و ملکات نفسانی در او به وجود آمده است گویا وجود ش به جهنم تبدیل شده است که شاید بتوان این مرتبه از جهنمی شدن را با این بیان قرآنی تطبیق داد که «وقودها الناس والحجاره » یعنی شخص هیزم جهنم شده است. ۳.جهنم لقا؛ یعنی شخص به حدی از صفات جمال خداوند دور شده است که هیچ قابلیت لقا جمال الهی را ندارد و برای همیشه از ملاقات جلوه های رحمانی الهی خود را محروم کرده است. 🔷گفتگوی اهل بهشت با اهل جهنم در دو آیه از آیات قرآن، تصویری از گفتگوی دو گروه بهشتیان و جهنمیان ترسیم شده ست که جالب و عبرت انگیز است؛ ➖در سوره مدثر فرمود؛ اهل بهشت از اهل جهنم می پرسند: «مَا سَلَكَكُمْ فِی سَقَرَ » چه چیز شما را به دوزخ درآورد؟ اهل جهنم پاسخ می دهند؛ قَالُوا لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّینَ : گویند: ما از نمازگزاران نبودیم. وَلَمْ نَكُ نُطْعِمُ الْمِسْكِینَ  : و به فقیر و تهیدست طعام نمى‏دادیم وَكُنَّا نَخُوضُ مَعَ الْخَائِضِینَ : و با اهل باطل (در كارها و گفتارهاى بیهوده) غور مى‏كردیم. وَكُنَّا نُكَذِّبُ بِیَوْمِ الدِّینِ : و روز جزا را تكذیب و انكار مى‏كردیم. ➖در سوره حدید فرمود: منافقین اهل بهشت را را خطاب قرار داده میگویند: «انْظُرُونَا نَقْتَبِسْ مِنْ نُورِكُمْ» به ما توجهی کنید تا ما هم از نور شما بر گیریم . اما به آنها پاسخ داده می شود: « ارْجِعُوا وَرَاءَكُمْ فَالْتَمِسُوا نُورًا فَضُرِبَ بَيْنَهُمْ بِسُورٍ لَهُ بَابٌ بَاطِنُهُ فِيهِ الرَّحْمَةُ وَظَاهِرُهُ مِنْ قِبَلِهِ الْعَذَابُ» به پشت سرتان [دنیا] برگردید و [از آنجا برای خود] نوری بجویید. سپس میان آنان دیواری زده می شود که دارای دری است، درونش [که مؤمنان در آن درآیند] رحمت است و بیرونش که پیش روی منافقان قرار دارد عذاب است قسمت دوم 🔻 ادامه دارد 👇👇 @sangarkhaki99
قسمت سوم(3) اوصاف اهل بهشت در حدیث معراج که از اهل بهشت و از اهل جهنم سخن به میان آمده است در بیان ویکی های اخلاقی اهل بهشت اینگونه آمده است؛ «اِنَّ اَهْلَ الْخَیْرِ وَ اَهْلَ الاْخِرَةِ رَقیقَةٌ وُجُوهُهُمْ، كَثیرٌ حَیائُهُمْ، قَلیلٌ حُمْقُهُمْ، كَثیرٌ نَفْعُهُمْ، قَلیلٌ مَكْرُهُم. اَلنّاسُ مِنْهُمْ فى راحَة وَ اَنْفُسُهُمْ مِنْهُمْ فى تَعَب، كَلامُهُمْ مَوْزُونٌ. مُحاسِبینَ لاَِنْفُسِهِمْ، مُتْعِبینَ لَها. تَنامُ اَعْیُنُهُمْ وَ لاتَنامُ قُلُوبُهُمْ. اَعْیُنُهُمْ باكِیَةٌ وَ قُلُوبُهُمْ ذاكِرَةٌ. اِذا كُتِبَ النّاسُ مِنَ الْغافِلینَ كُتِبُوا مِنَ الذّكِرینَ. فی اَوَّلِ النِّعْمَةِ یَحْمَدُونَ وَ فی آخِرِها یَشْكُرُونَ، دُعائُهُمْ عِنْدَاللّهِ مَرْفُوعٌ وَ كَلامُهُمْ مَسْمُوعٌ. تَفْرَحُ بِهِمُ الْمَلائِكَةُ وَ یَدُورُ دُعائُهُمْ تَحْتَ الْحُجُبِ، یُحِبُّ الرَّبُّ اَنْ یَسْمَعَ كَلامَهُمْ كَما تُحِبُّ الْوالِدَةُ الْوَلَدَ» همانا اهل خير و اهل آخرت مردمانى كم رو و پر شرم هستند ، نادانيشان اندك است و سودشان بسيار و مكرشان اندك ، مردم از دست آنان آسوده اند و خودشان از خويشتن در رنجند ، سخنشان سنجيده است، از نفسهاى خود حساب مى كشند و آن را سرزنش مى كنند ، چشمانشان مى خوابد اما دلهايشان نمى خوابد ، ديدگانشان گريان است ، دلهايشان به ياد خداست ، آن گاه كه مردم در غفلت به سر مى برند آنان در زمره ذاكرين هستند ··· هيچ چيز لحظه اى آنان را از خدا باز نمى دارد ، نه خواهان خوراك زيادند و نه خواستار پر گويى و نه خواهان پوشاك زياد ، مردم نزد آنان مردگانند و خدا در نظرشان زنده و قيّوم . 🔴اوصاف اهل جهنم در بخشی دیگر از حدیث معراج ویژگی های اهل جهنم اینگونه بیان شده است: مَنْ کَثُرَ أَکْلُهُ وَ ضِحْکُهُ وَ نَوْمُهُ وَ غَضَبُهُ، قَلیلُ الرِّضـا، لا یَعْتَذِرُ إِلَى مَنْ أَساءَ إِلَیْهِ، وَ لا یَقْبَلُ عُذْرَ مَنِ اعْتَذَرَ اِلَیْهِ، کَسْلانٌ عِنْدَ الطّاعَةِ، شُجاعٌ عِنْدَ المَعْصِیَةِ، أَمَلُهُ بَعیدٌ، وَأَجَلُهُ قَریبٌ؛ لا یُحاسِبُ نَفْسَهُ، قَلیلُ التَّفَقُّهِ، کَثیرُ الکَلامِ، قَلیلُ الخَوْفِ، کَثیرُ الفَرَحِ عِنْدَ الطَّعامِ. وَ إِنَّ أَهْلَ الدُّنْیا لا یَشْکُرُونَ عِنْدَ الرَّخآءِ، وَ لا یَصْبِرُونَ عِنْدَ البَلاءِ، کَثیرُ النّاسِ عِنْدَهُم قَلیلٌ، یَحْمَدُونَ أَنْفُسَهُمْ بِما لا یَفْعَلُونَ، وَ یَدَّعُونَ بِما لَیْسَ لَهُمْ، وَ یَذْکُرُونَ مَساوِىَ النّاسِ. کسانى هستند که خوراک، خنده، خواب و خشمشان بسیار; اما رضا و خوشنودیشان اندک است. از کار بد خویش عذر خواهى نمى کنند و عذر پوزش خواهان را نمى پذیرند، به وقت طاعت و فرمانبرى تنبل و در هنگامه گناه، جسور و گستاخند. آرزوهاى طولانى و دست نیافتنى دارند. در حالى که مرگشان نزدیک است، نفس خود را به حساب نمى کشند در دین، کوتاه فهم و کم اندیشند. پرگو هستند و از خدا و آخرت ترس کمى دارند و با دیدن و خوردن خوراکیها بسیار شادمانى مى کنند. اهل دنیا در نعمت و آسایش ناسپاس و در بلا و مصیبت، بى طاقتند، کارهاى خوب و زیاد مردم نزد آنان بى ارزش و اندک است، به واسطه آن چه نکرده اند خود را مى ستایند و ادعاى بیش از حد و انتظار مدح و ستایشى دارند که شایسته اش نیستند و همواره به برشمردن و یادآورى عیبهاى مردم مشغولند. ✳️سختی های بهشتی شدن آنان که بهشت را برگزیده اند ممکن است در دنیا سختی هایی را تحمل کنند. ➖امام باقر عليه السلام فرمود: اَلْجَنـَّةُ مَحْفـُوفَةٌ بِالْمـَكارِهِ وَ الصَّبْرِ، فَمَنْ صَبَرَ عَلَى الْمَكارِهِ فى الدُّنيا دَخَلَ الْجَنَّةَ، وَ جَهَنـَّمُ مَحْفـُوفَةٌ باللَّذّاتِ وَ الشـَّهَواتِ، فَمَنْ اَعْطى نَفْسَهُ لَذَّتَها وَ شَهْوَتَها دَخَلَ النّارَ.   بهشـت، آميخته به ناگوارى ها وصبر است. هركس در دنيا بر ناملايمات و سختى ها شكيبايى كند، وارد بهشت مى شود. دوزخ هم آميخته به كامجويى ها و خواسته هاى دل است. هر كس به لذّت جويى ها و خواهشهاى دلش جواب مثبت بدهد، وارد آتش جهنم مى شود(۵) ➖در حدیث دیگری شخصی از مشکلات زندگی پیش امام صادق(ع) شکایت کرد حضرت فرمود: « ما ذنبي أنتم اخترتموه!» گناه من چیست خودت اینگونه خواسته ای. شخص گفت: «و متى اخترناه؟ » کی چنین چیزی را برگزیده ایم؟ امام فرمود: « إن الله عرض عليكم الدنيا والآخرة، فاخترتم الآخرة على الدنيا، والمؤمن ضيف على الكافر في هذه الدنيا، وأنتم الآن تأكلون وتشربون وتلبسون وتنكحون وهم في الآخرة لا يأكلون ولا يشربون ولا يلبسون ولا ينكحون، ويستشفعونكم في الآخرة فلا تشفعون فيهم...»خداوند دنیا و آخرت را بر شما عرضه نمود شما آخرت را بر دنیا برگزیدید و مومن مهمان کافر در این دنیاست در حالی که می خورید و می نوشید و می پوشید و ازدواج می کنید....(۶) قسمت سوم 🔻 ادامه دارد 👇👇 @sangarkhaki99
قسمت آخر اشاره ای به شبهات بهشت و جهنم در مورد بهشت و جهنم شبهاتی که همواره مطرح می شود؛ ➖ گاهی افرادی با طرح رحمانیت خداوند عذاب های جهنمی را انکار می‌کنند در حالی که چنان اشاره کردیم عذاب های جهنمی چیزی جز تجسم اعمال همین طور، تجلی صفات جلال الهی چیز دیگری نیست و القا شبهات از آنجایی صورت میگیرد که عذاب های جهنمی با شکنجه های دنیایی مقایسه می شود و معمولا افراد( و لو اینکه مدعی دانایی و روشنفکری هستند اما نسبت به امور اخروی نگاه سطحی دارند.) ➖ از جمله اینکه در مورد حوری های بهشتی سوال می شود که آیا حوری ها پاره ویژه آقایان است یا برای خانم ها هم حوری داده می شود؟ باید توجه کنیم چنانچه قبلا اشاره کردیم، هر آنچه در مورد بهشت گفته شده از باب تشبیه است و حوری که به یک معنی موجودی است که انسان ار زیبای او در حیرت و شگفتی قرار میگیرد نمی توان ادعا کرد که حوری از جنس مونث است و ویژه لذت جویی مردان. ➖همین طور گاهی مطرح می کند فلان دانشمند که خدمات زیادی برای بشر انجام داده چرا باید به جهنم وارد شود؟ باید گفت طبق قواعد اسلامی در مورد بهشتی یا جهنمی افراد نمیتوان نظر قطعی داد چرا که عقاید واقعی افراد برای ما روشن نیست و اگر واقعا اشخاص باورهای درست داشته باشند به بهشت راه خواهند یافت. حتی در قرآن کریم با دو کلید واژه« مرجون» و «مستضعفون» اشاره شده است برای از افرادی که دسترسی به دین حق نداشته اند و یا زمینه هدایت برای شان فراهم نبوده به بهشت راه خواهند یافت. 💠 داستان يکي از آقايان مي گفت: من پدر خود را که از اهل علم بود خواب ديدم. از ايشان پرسيدم هدايايي که ما مي فرستيم به شما مي رسد؟ گفت براي اينکه بفهمي چه نفعي براي ما دارد مثالي مي زنم. در حمام هاي عمومي قديم گاهي به صورتي بود که هوا خيلي گرم بوده و نفس کشيدن سخت مي شد. فرض کنيد در آن لحظه در باز شود و يک نسيم خنک به داخل بيايد. چطور در آن زمان احساس راحتي و خوشي مي کنيد. هدايايي که براي ما مي فرستيد اينطور ما را خوشحال مي کند. کارهاي خيري که ما انجام مي دهيم و به اموات خود هديه مي کنيم، در واقع اصل آن به خود ما باز مي گردد اما به آنها هم نفع مي رسد. ✳️کشان کشان تا بهشت یکی از آیات جالب که در مورد اهل بهشت وارد شده است عبارت است از اینکه گفته شده است اهل بهشت را کشان کشان به سوی بهشت می برند؛ «وَ سِيقَ الَّذِينَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَى الْجَنَّةِ زُمَراً» حضرت آیت‌الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف گفت: چند سالی بود که معنی و تفسیر آیه «وَ سيقَ‏ الَّذينَ‏ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَى الْجَنَّةِ زُمَراً» مؤمنان را به‌سمت بهشت می‌کشند، مرا به خود مشغول کرده بود! از خود پرسیدم در این آیه چرا گفته شده به سمت بهشت می‌کشند [چون واژه کشیدن در جایی به کار می‌رود که شخصی متمایل به آمدن نباشد، پس او را به‌زور ببرند]. تمام کتب و تفاسیر مختلف را دیدم و نتیجه‌ای حاصل نشد تا این‌که به روایتی از امام صادق(ع) برخورد کردم که می‌فرمایند: مومنان و دوستان سیدالشهدا(ع) در روز حساب از خدا می‌خواهند قبل از ورود به بهشت مولایشان حسین را ملاقات کنند… در ادامه این روایت آمده است: امام به دیدار محبان می‌آید، این ملاقات بسیار طولانی می‌شود! هر دو طرف غرق تماشا هستند و هیچ‌کدام چشم بر نمی‌دارند، نه امام، محبان خود را رها می‌کند نه دوستان، سیدالشهدا(ع) از مولای خود دل می‌بُرند. در این روایت بود که تفسیرآیه ۷۳ سوره زمر را متوجه شدم! ملاقات میان امام حسین(علیه‌السلام) و محبانش آن‌قدر طولانی می‌شود که خداوند به مأموران بهشت می‌فرماید این مؤمنان و دوستان حسینیم را به طرف بهشت بکشید تا ملاقات پایان یابد. «يُقَالُ لَهُمُ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ فَيَأْبَوْنَ وَ يَخْتَارُونَ‏ مَجْلِسَهُ‏ وَ حَدِيثَهُ‏ وَ إِنَّ الْحُورَ لَتُرْسِلُ إِلَيْهِمْ أَنَّا قَدِ اشْتَقْنَاكُمْ مَعَ الْوِلْدَانِ الْمُخَلَّدِينَ فَمَا يَرْفَعُونَ رُءُوسَهُمْ إِلَيْهِمْ لِمَا يَرَوْنَ فِي مَجْلِسِهِمْ مِنَ السُّرُورِ وَ الْكَرَامَةِ» به ایشان گفته می‌‌شود: داخل بهشت شوید ولی آن‌ها از ورود به بهشت امتناع ورزیده و مجلس ذکر حسین(ع) را اختیار می‌‌کنند، فرشتگان و حور‌العین به آن‌ها پیغام می‌‌دهند که ما با ولدان مخلّد مشتاق شما هستیم؛ ولی ایشان از فرط سرور و نشاطی که در مجلسشان دارند سرشان را بالا نکرده و به آن‌ها نمی‌‌نگرند! ــــــــــــــــــــــــــــ 📎پی نوشتها ۱.تحریر الوسیلة، ج ۱، ص۹۲. ۲.مصباح یزدی، کیفیت بندگی، ص ۲۹۵ ۳. آملی،حیدربن‌ علی‌ آملی‌، تفسیر المحیط‌ الاعظم‌ ،قم،۱۳۸۰،مؤسسه فرهنگی و نشر نور علی نور، ج۲، ص‌۵۶۰ ۴.فیض کاشانی،محسن،نوادر الاخبار،ص۳۷۳ ۵.اصول كافى، ج ۲، ص۸۹ ۶.مشكاةالأنوار،علی بن حسن طبرسی ص ۲۶۶. 🌺 والسلام علی من اتبع الهدی 🌺 پایان.. التماس دعا @sangarkhaki99
زخم کاری زنگنه با انحلال شرکت ذخیره سازی گاز @sangarkhaki99
خیلی هنر میخواد فیلم ۴ سال پیش رو الان منتشر کنی و ربطش بدی به اوضاع ‌کنونی 😂 ولی از گوساله‌هایی منوتو همه‌چی بر میاد:) @sangarkhaki99
ردپای رژیم صهیونیستی در قتل‌های میانمار 🔹یک شرکت اسرائیلی و چند مقام صهیونیست که در سال ۲۰۲۱ برای کمک به کودتای میانمار به عوامل آن نرم‌افزارهای جاسوسی فروخته بودند، متهم به دست داشتن در فجایع حقوق‌بشری هستند و تحت پیگرد قرار دارند. @sangarkhaki99